Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šviesoforai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės:

    34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:

    34.1. yra dvi ar daugiau dešiniajam posūkiui skirtų eismo juostų;

    34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir transporto priemonių eismas.

    43. Kai dešiniojo posūkio juosta yra atskirta nuo kitų eismo juostų trikampe salele, posūkiui į dešinę gali būti įrengiamas tik kelio ženklas „Duoti kelią“. Šiuo atveju reikia patikrinti, ar tai bus saugu per trikampę salelę judantiems pėstiesiems ir dviratininkams, ypač jeigu yra didelis į dešinę sukančių transporto priemonių intensyvumas arba jeigu transporto priemonių posūkis į dešinę yra pernelyg sklandus (galimas didelis jų greitis).
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Šviesoforų įrengimo taisyklės:

    100. Įprastinėje situacijoje transporto šviesoforų signalai turi būti matomi 35 m (80 m) atstumu, kai leistinas greitis yra 50 km/h (70 km/h). Kelio savininkas (valdytojas) privalo užtikrinti, kad šviesoforų neužstotų kelio ženklai, apšvietimo atramos, medžiai ir pan.
    Norisi panarplioti/prisikabinti prie taisyklių
    34.2 punktas. Kas tai yra "intensyvus eismas"? 100, 200, 1000 automobilių?
    43 punktas. Jeigu dešiniojo posūkio juosta atskirta nuo kitų eismo juostų trikampe salele ir yra greitėjimo juosta, būtina įrengti šviesoforą? Nes ženklas "Duoti kelią" tokiu atveju negali būti statomas. "Didelis sukančių intensyvumas", "pernelyg sklandus", "didelis greitis" - per daug neapibrėžtumų kaip taisyklėms.
    100 punktas. Įprastinė situacija - kokia ji? O kokia neįprastinė? O jeigu neįprastinė, kokie tada atstumų ir greičių rodikliai?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Šviesoforų įrengimo taisyklės:

    100. Įprastinėje situacijoje transporto šviesoforų signalai turi būti matomi 35 m (80 m) atstumu, kai leistinas greitis yra 50 km/h (70 km/h). Kelio savininkas (valdytojas) privalo užtikrinti, kad šviesoforų neužstotų kelio ženklai, apšvietimo atramos, medžiai ir pan.

    Tiesa, iki 2019 m. spalio 31 d. galiojo trumpesnė versija, bet ji irgi įpareigoja užtikrinti matomumą.

    101. Įprastinėje situacijoje šviesoforų signalai turi būti matomi 35 m (80 m) atstumu, kai leistinasis greitis yra 50 km/h (70 km/h).

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Tik pasukus dešinį švieoforą, juo pradėtų vadovautis dviratininkai, nes šviesoforas stovi tako dešinėje. Dviratininkas „įskristų” ir tik tada pastebėtų, jog jam dar vienas šviesoforas dviratinis. Taisyklės sako, reikia vadovautis transportiniais šviesoforais, jei nėra atskirų, o atskiri pasimatytų tik „jau pasinaudojus transportiniu”.

    Tą stop juostą atitraukčiau, kur nuotraukos fotografuotojo automobilis ir šviesoforus išvis dar žymiai anksčiau kabinčiau (ant geležinės arkos viršuj ir ant stulpo dešinėj). Galima ir skiriamąją siaurą salelę įsūdyt ištisinės vietoj, kad visiškai eliminuot nelegelius įsukimus:

    Parašė John Rodyti pranešimą

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Manau dar reiktų ir patį šviesoforą atitraukti toliau nuo pačios perėjos, tada gerai ir iš toli matytųsi.

    Click image for larger version

Name:	image_109859.jpg
Views:	655
Size:	29,3 kB
ID:	1879425
    Čia būtų idealus variantas, bet reikia perkelti šviesoforą ir Stop liniją.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Manau dar reiktų ir patį šviesoforą atitraukti toliau nuo pačios perėjos, tada gerai ir iš toli matytųsi.

    Click image for larger version

Name:	image_109859.jpg
Views:	655
Size:	29,3 kB
ID:	1879425

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Tas jūsų aptarinėjamas šviesoforas dešiniajam posūkiui, tai jame raudona užsidega tik tuomet, kai kas nors iš kitą gatvės krantą norinčių pasiekti pėsčiųjų paspaudžia mygtuką "Laukite". Likusiais atvejais ten dega žalias ištisai, kaip ir perėjose be šalutinių gatvelių sankryžos, pvz. stotelė Valakampių tiltas. Likę 2 pėsčiųjų/dviratininkų šviesoforai, jei nieks nenuspaudė, dega raudoni net ir tuomet, kai eismas Geležinio Vilko g. visiškai sustojęs ir tuo metu srautas judą į ją iš Žalgirio gatvės. O pėstieji tuo tarpu stovi ir nesiryžta eiti, nors jokio pavojaus nėra (išskyrus tą kampinį, apie kurį čia diskutuojama).

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    John, didelis posūkio spindulys, nelabai ką padarysi. Jei dešinįjį šviesoforą nusuksi nuo perėjos į atvažiuojančius, tai nematysi privažiavęs.
    Šviesoforo snapų pašalinimas arba sumažinimas galėtų padėti.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    John, didelis posūkio spindulys, nelabai ką padarysi. Jei dešinįjį šviesoforą nusuksi nuo perėjos į atvažiuojančius, tai nematysi privažiavęs.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Nemažas dešinio posūkio radiusas. Ten koks greitis leidžiamas, 70, 90?

    Komentuoti:


  • John
    replied

    Na kad ir gana arti privažiavus jo nesimato


    Net ir visai arti privažiavus koks 1/3 signalo yra uždengiama ir nesimato.


    Visas ar 90%+ signalo pasimato tik likus porai metrų iki stop linijos. Tiksliau pasimatytų, jeigu jo neužstotų stulpas


    Na o visiškai be trukdžių dešinysis šviesoforas pasimato tik užvažavus stop liniją
    Paskutinis taisė John; 2021.04.21, 10:03.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Gal dešinįjį turi omeny, nes jis ten išvis kažkur į šoną žiūri ir pasimato likus tik porai metrų iki perėjos.
    Ne, būtent kairįjį pasukti į atvažiuojančius, kad būtų tiesiai į juos. Dešinįjį ir taip užstoja visokie stulpai, tai jo neprivažiavęs nelabai ir matysi.

    Click image for larger version

Name:	image_109812.jpg
Views:	227
Size:	28,9 kB
ID:	1879387

    Click image for larger version

Name:	image_109812.jpg
Views:	208
Size:	29,0 kB
ID:	1879388

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Taip, kalniukai irgi padėtų. Bet kairįjį šviesoforą tikrai reikia pasukti į atvažiuojančius.
    Gal dešinįjį turi omeny, nes jis ten išvis kažkur į šoną žiūri ir pasimato likus tik porai metrų iki perėjos.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Taip, kalniukai irgi padėtų. Bet kairįjį šviesoforą tikrai reikia pasukti į atvažiuojančius.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Vienas iš sprendimų nekeičiant šviesoforų konfiguracijos galėtų būti tiesiog paprastas greičio kalniukas prieš šviesoforą, kuris priverstų ten lėtinti greitį. O sulėtinus greitį ir judant 20-30km/h (vietoj dabartinių 50-60km/h) pasidarytų lengviau pastebėti tiek šviesoforą, tiek pėsčiuosius ir galbūt pavyktų išvengti ten būsiančių aukų.
    Būtent. Nes šviesoforo pamatymo problema ten atsiranda kai vairuotojai dar prieš posūkį pradeda spausti gazą, norėdami greičiau įsibėgėti. Realiai ten reiktų posūkį daryti nedideliu greičiu ir įsibėgėti pradėti tik iš tikro jau įvažiavus į greitėjimo juostą. Juo labiau, kad ten dar yra ir labai pavojingas įvažiavimas į Rimi parkingą per greitėjimo juostą.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Konkrečiai šie šviesoforai matosi pakankamai gerai ir vairuotojai tikrai turi galimybes pastebėti.
    Jeigu šitie šviesoforai matytųsi gerai, forume nebūtų šitos diskusijos.
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Tik kad jų vieta yra parinkta netinkamai, t.y. už posūkio, kur vairuotojas jau turi stebėti daug parametrų.
    Jeigu vairuotojas nesugeba stebėti daug parametrų - tegul tampa pėsčiuoju.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Siūlau vienareikšmiškai pagerinti šviesoforo matomumą. Fotografavau 2016 m. Nelabai kas ir pasikeitę:

    Click image for larger version

Name:	WP_20160816_18_29_11_Pro.jpg
Views:	255
Size:	65,5 kB
ID:	1879315

    Jeigu konstrukcija leidžia, papildomą šviesoforą pakabinti ant gembės.

    Kaune toks staigesnis dešinysis posūkis yra Šv. Gertrūdos - Gimnazijos g. sankryžoje. Kairėje net nėra šviesoforo, o tik dešinėje ir viršuje.

    https://www.google.com/maps/@54.8981...7i13312!8i6656

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Aš pats, beje, lygiai kaip minėjo Lettered, ten dažnai važiuoju (o ir einu pėsčias bei važiuoju dviračiu) ir iš patirties galiu pasakyti, kad net įpratusiam ir vietą gerai pažįstančiam vairuotojui tas šviesoforas yra gana sunkiai pastebimas.
    Pastebėjau, kad ten raudonas jei dega, tai dega tik tada, kai dega žalias sukantiems iš Žalgirio į GV link centro, tai tada visada atleidžiu gazą iš anksto, kad jei ką spėčiau laiku sustoti, nors šviesoforo dar toli nesimato, bet normaliai taip neturėtų būti suprojektuoti šviesoforai, kad tik mintinai ciklus atsimenantys ir pro ten kasdien važinėjantys galėtų tą daryti saugiai.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Jeigu perėja už tokio nematomo posūkio, automobilių srautas varo dideliu greičiu, tai kaip sakai, pirmas nesustos, antras sustos, o trečias jam į galą kals. Tokioje pavojingoje vietoje reikia užtikrinti gerą šviesoforo matomumą. Didelio spindulio dešiniojo posūkio juostos yra pavojingos pėstiesiems. O dar jeigu matomumas blogas...

    Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės:

    34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:

    34.1. yra dvi ar daugiau dešiniajam posūkiui skirtų eismo juostų;

    34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir transporto priemonių eismas.

    43. Kai dešiniojo posūkio juosta yra atskirta nuo kitų eismo juostų trikampe salele, posūkiui į dešinę gali būti įrengiamas tik kelio ženklas „Duoti kelią“. Šiuo atveju reikia patikrinti, ar tai bus saugu per trikampę salelę judantiems pėstiesiems ir dviratininkams, ypač jeigu yra didelis į dešinę sukančių transporto priemonių intensyvumas arba jeigu transporto priemonių posūkis į dešinę yra pernelyg sklandus (galimas didelis jų greitis).
    Ką pats siūlytum? Ne tam, kad sudėlioti varneles (VMS tą daro geriau už visus), bet kad realiai pagerinti saugumą tokioje vietoje?

    Aš pats, beje, lygiai kaip minėjo Lettered, ten dažnai važiuoju (o ir einu pėsčias bei važiuoju dviračiu) ir iš patirties galiu pasakyti, kad net įpratusiam ir vietą gerai pažįstančiam vairuotojui tas šviesoforas yra gana sunkiai pastebimas.

    Vienas iš sprendimų nekeičiant šviesoforų konfiguracijos galėtų būti tiesiog paprastas greičio kalniukas prieš šviesoforą, kuris priverstų ten lėtinti greitį. O sulėtinus greitį ir judant 20-30km/h (vietoj dabartinių 50-60km/h) pasidarytų lengviau pastebėti tiek šviesoforą, tiek pėsčiuosius ir galbūt pavyktų išvengti ten būsiančių aukų.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Su nereguliuojama perėja yra tas niuansas, kad pėstieji paprastai mato, kada vairuotojas lėtina. Ir jei ne pirmas, tai antras vairuotojas pastebės ir sustos. Ten tik viena juosta ir nereguliuojama pėsčiųjų perėja būtų tinkamas sprendimas. Eismas ten didžiąją dienos dalį yra gana nedidelis. Su šviesoforu pavojus pėstiesiems yra didesnis, nes degant žaliai labai retas pėstysis dairysis ir įsitikins, kad mašina stoja. Aš pats prieš kelias dienas per plauką išvengiau būti nudaužtas (cypė padangos). Daug kitų kartų mačiau, kaip vairuotojai labai vėlai pastebėję šviesoforą kala per stabdžius arba pravažiuoja pėstiesiems kone per kojas, nors pėstiesiems tuo metu dega žalia.
    Jeigu perėja už tokio nematomo posūkio, automobilių srautas varo dideliu greičiu, tai kaip sakai, pirmas nesustos, antras sustos, o trečias jam į galą kals. Tokioje pavojingoje vietoje reikia užtikrinti gerą šviesoforo matomumą. Didelio spindulio dešiniojo posūkio juostos yra pavojingos pėstiesiems. O dar jeigu matomumas blogas...

    Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės:

    34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:

    34.1. yra dvi ar daugiau dešiniajam posūkiui skirtų eismo juostų;

    34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir transporto priemonių eismas.

    43. Kai dešiniojo posūkio juosta yra atskirta nuo kitų eismo juostų trikampe salele, posūkiui į dešinę gali būti įrengiamas tik kelio ženklas „Duoti kelią“. Šiuo atveju reikia patikrinti, ar tai bus saugu per trikampę salelę judantiems pėstiesiems ir dviratininkams, ypač jeigu yra didelis į dešinę sukančių transporto priemonių intensyvumas arba jeigu transporto priemonių posūkis į dešinę yra pernelyg sklandus (galimas didelis jų greitis).

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Konkrečiai šie šviesoforai matosi pakankamai gerai ir vairuotojai tikrai turi galimybes pastebėti. Tik kad jų vieta yra parinkta netinkamai, t.y. už posūkio, kur vairuotojas jau turi stebėti daug parametrų.
    Man pačiam šioje vietoje prieš raudoną ne kartą teko stabdyti staigiai, nors šiaip nei lakstau, o stabdau įprastai anksti prieš raudonas, taip pat važiuoju pro čia gana dažnai ir vietą gerai pažįstu, tai kokie nors miesto svečiai jaučiu turbūt tuo labiau sukelia avarines situacijas ar net pro raudoną pravažiuoja, reiškia dizainas nėra labai geras.

    Komentuoti:

Working...
X