Sorry už offtopic, bet kaip baisiai atrodo tas betoninis stulpas su šviestuvais ir šviesoforu ant jo, tie elektros skydeliai, kabantys kabeliai, ženklų perteklius... negi negalima to sutvarkyti?
Čia Kauno praeito amžiaus dešimto dešimtmečio paveldas
Jeigu nuėmus lentelę iš karto uždedama papildoma sekcija pagal naują tvarką, tai pėstieji kaip buvo leidžiami degant žaliam signalui kartu su transportu, taip ir lieka, tik jiems skiriama bent 1 s pirmumo, ko nebuvo sukant pagal lentelę:
Sorry už offtopic, bet kaip baisiai atrodo tas betoninis stulpas su šviestuvais ir šviesoforu ant jo, tie elektros skydeliai, kabantys kabeliai, ženklų perteklius... negi negalima to sutvarkyti?
Būtent tai ir domina, jei toks eismo valdymo būdas bus įvestas. Daugiau kol kas ramu, nebent išaiškės papildomos judrios pėsčiųjų-dviračių pervažos su nauju reguliavimu. Reikalaus ypatingo dėmesingumo kertant su greičiu iš įpročio.
Jeigu nuėmus lentelę iš karto uždedama papildoma sekcija pagal naują tvarką, tai pėstieji kaip buvo leidžiami degant žaliam signalui kartu su transportu, taip ir lieka, tik jiems skiriama bent 1 s pirmumo, ko nebuvo sukant pagal lentelę:
Tik galbūt Antakalnio - Šilo g., jeigu labai kimšis, tai iš pagrindinio žalio išims rodykles, ir tada bus galima sukti į dešinę degant žaliam ir nedegant sekcijai kartu su pėsčiaisiais.
Būtent tai ir domina, jei toks eismo valdymo būdas bus įvestas. Daugiau kol kas ramu, nebent išaiškės papildomos judrios pėsčiųjų-dviračių pervažos su nauju reguliavimu. Reikalaus ypatingo dėmesingumo kertant su greičiu iš įpročio.
Pavyzdžiui: Laisvės pr. - Viršuliškių g. nuims žalias lenteles, įves "senovinę" sekciją į dešinę. Lieka apsaugota dviračių pervaža, formuosis nauji įpročiai (nauji ratuotieji tik taip ir pažins). Tarkim netikėtai sugalvos pakeisti tvarką nauja be rodyklių pagrindiniam. Pervaža vėl bus neapsaugota.
Iš tų 5 minimų sankryžų, įdomiausia atrodo Antakalnio - Šilo g. Bene čia intensyviausias pėsčių eismas iš jų. Nors neesu tikras kuriom kryptim bus.
Man kol kas baisu kaip bus su tuo pėsčiųjų praleidimu nedegant papildomai sekcijai. Teks užmesti akį.
O kaip dabar vyksta lygiagretaus pėsčiųjų eismo praleidimas sukant į dešinę? Jei kabėtų tos lentelės dar 100 metų, niekas net ir nepastebėtų, kaip praleidžiami pėstieji.
Iš gerosios pusės, skersai einančių pėsčiųjų saugumas didesnis.
Iš blogosios pusės, išilgai einančiųjų pėsčiųjų saugumas nepakitęs (nebent tikrai pakaks to poros sekundžių paankstinimo).
Tiesiog pavyzdžiai iš Kauno privertė sunerimti dėl lakstančių - viliuosi, kad nesisaugodami srauto iš kairės atidžiau vertins pėsčiuosius, o ne greičiau įveiks sankryžą.
Vilniuje pagal konkursinę medžiagą numatytos tarybinio valdymo papildomos sekcijos, t.y. pagrindinis žalias bus su rodyklėmis. Nedegant sekcijai, nebus galima sukti į dešinę. Tik galbūt Antakalnio - Šilo g., jeigu labai kimšis, tai iš pagrindinio žalio išims rodykles, ir tada bus galima sukti į dešinę degant žaliam ir nedegant sekcijai kartu su pėsčiaisiais.
Iš gerosios pusės, skersai einančių pėsčiųjų saugumas didesnis.
Iš blogosios pusės, išilgai einančiųjų pėsčiųjų saugumas nepakitęs (nebent tikrai pakaks to poros sekundžių paankstinimo).
Tiesiog pavyzdžiai iš Kauno privertė sunerimti dėl lakstančių - viliuosi, kad nesisaugodami srauto iš kairės atidžiau vertins pėsčiuosius, o ne greičiau įveiks sankryžą.
Panašu, kad čia dar ne visos. Pavyzdžiui, yra lentelės iš Klaipėdos g. į Pylimo g. Taip pat man rodos vis dar yra posūkyje iš Narbuto g. į Laisvės pr. link Spaudos rūmų.
Tai čia ne lenteliu sarašas, o sankrižu kur atsiras sekcijos i dešine.
P.S 120 sankryžu kur buvo lentelės, ir tik bus 5 kur atsiras sekcijos, valio!
Panašu, kad čia dar ne visos. Pavyzdžiui, yra lentelės iš Klaipėdos g. į Pylimo g. Taip pat man rodos vis dar yra posūkyje iš Narbuto g. į Laisvės pr. link Spaudos rūmų.
Atrodytų ideali vieta pritaikyti naują reguliavimą į dešinę, jei jau čia iš vis reikia atskiro šviesoforo. Būtų galimybė išsukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius esant pagrindiniam žaliam. Pėsčiųjų eismas vis vien neapsaugotas, nes vienas išvažiavimas į Kareivių g. (dešinėn) nereguliuojamas.
Bet kokia problema tame, kad yra atskiros sekcijos į dešinę ten, kur yra atskiros juostos? Automobiliams irgi ne visada lengva pastebėti ta pačia kryptimi važiuojančius dviračius/paspirtukus, ypač, kai jie atsiduria akloje zonoje ar užstoja kokie medžiai. Manau kuo daugiau apsaugotų perėjų - tuo geriau ir saugiau.
Sutinku, kad saugiau yra geriau. Bet jeigu visur, reikia nereikia, bus tik apsaugoti posūkiai, vairuotojams bus padaryta ir meškos paslauga, nes dar labiau atpras praleidinėti pėsčiuosius ir dviratininkus kitose sankryžose, kur posūkiai neapsaugoti. O antra, kai reguliavimas į dešinę bele kaip padarytas, kaip šiame video, tai tikrai neprisideda prie sklandaus eismo organizavimo:
Ne visai. Degant raudonam signalui su lentele, didžiausias pavojus tenka skersine kryptimi einantiems pėstiesiems. Taip pat kyla pavojus, kad sukdamas į dešinę vairuotojas dešinėje esančią perėją privažiuos būtent tuo momentu, kai pėstiesiems tuo metu užsidegs žalias signalas. Tokiu atveju galimos konfliktinės situacijos su pėsčiaisiais, analogiškai ir su dviratininkais. Nuėmus lentelę, nebėra pavojaus skersine kryptimi judantiems pėstiesiems ir dviratininkams. O dešinėje esantys pėstieji ir dviratininkai gauna žalią 1-2 s anksčiau nei transporto priemonės. Taigi privažiavęs pėsčiųjų perėją / dviračių pervažą vairuotojas mato pėsčiuosius ir dviratininkus. Be abejo, pėsčiasis ar dviratininkas važiuojamąją dalį gali pasiekti ne fazės pradžioje, o eigoje. Bet sukdamas į dešinę vairuotojas žino, kad sukant per žalią reikia praleisti lygiagretų pėsčiųjų ir dviratininkų eismą.
Bet kokia problema tame, kad yra atskiros sekcijos į dešinę ten, kur yra atskiros juostos? Automobiliams irgi ne visada lengva pastebėti ta pačia kryptimi važiuojančius dviračius/paspirtukus, ypač, kai jie atsiduria akloje zonoje ar užstoja kokie medžiai. Manau kuo daugiau apsaugotų perėjų - tuo geriau ir saugiau.
Važiuojant dviračiu ar tiesiog einant tikrai daug saugiau ir maloniau ramiai važiuoti per žalią žinant, kad netikėtai už posūkio niekas neatlėks ar nebus užblokuotas kelias, kai auto pasuka ir sustoja dėl kokios kliūties ties perėja. Juk žalių rodyklių nuėmimo esmė ir yra, kad pėstieji, einantys per žalią, būtų saugūs ir jų srautas kuo mažiau kirstųsi su automobilių. Neapsaugoti posūkiai į dešinę turi tą pačią problemą kaip ir žalios rodyklės.
Ne visai. Degant raudonam signalui su lentele, didžiausias pavojus tenka skersine kryptimi einantiems pėstiesiems. Taip pat kyla pavojus, kad sukdamas į dešinę vairuotojas dešinėje esančią perėją privažiuos būtent tuo momentu, kai pėstiesiems tuo metu užsidegs žalias signalas. Tokiu atveju galimos konfliktinės situacijos su pėsčiaisiais, analogiškai ir su dviratininkais. Nuėmus lentelę, nebėra pavojaus skersine kryptimi judantiems pėstiesiems ir dviratininkams. O dešinėje esantys pėstieji ir dviratininkai gauna žalią 1-2 s anksčiau nei transporto priemonės. Taigi privažiavęs pėsčiųjų perėją / dviračių pervažą vairuotojas mato pėsčiuosius ir dviratininkus. Be abejo, pėsčiasis ar dviratininkas važiuojamąją dalį gali pasiekti ne fazės pradžioje, o eigoje. Bet sukdamas į dešinę vairuotojas žino, kad sukant per žalią reikia praleisti lygiagretų pėsčiųjų ir dviratininkų eismą.
Žirmūnų Lidl. Kaip įprasta Lietuvoje, ties kiekviena parduotuvėle reikia šviesoforo. Bet Vilniuje dar būtina apsaugoti dešinįjį posūkį į parduotuvėlę, dviratininkus ir pėsčiuosius. Juk tokia pavojinga sankryža!
Važiuojant dviračiu ar tiesiog einant tikrai daug saugiau ir maloniau ramiai važiuoti per žalią žinant, kad netikėtai už posūkio niekas neatlėks ar nebus užblokuotas kelias, kai auto pasuka ir sustoja dėl kokios kliūties ties perėja. Juk žalių rodyklių nuėmimo esmė ir yra, kad pėstieji, einantys per žalią, būtų saugūs ir jų srautas kuo mažiau kirstųsi su automobilių. Neapsaugoti posūkiai į dešinę turi tą pačią problemą kaip ir žalios rodyklės.
Gaila nepadariau nuotraukos iš tos pusės, bet man atrodo pažymėtas šviesoforas leidžia sukti tiesiai ir į dešinę kartu su pėsčiaisiais (turbūt su paankstinimu)
Iš pirmo tavo posto buvau supratęs, kad abiejose pusėse perėjos apsaugotos.
Gaila nepadariau nuotraukos iš tos pusės, bet man atrodo pažymėtas šviesoforas leidžia sukti tiesiai ir į dešinę kartu su pėsčiaisiais (turbūt su paankstinimu)
Jei skersai per sankryžą (kur laukiantys pėstieji matosi), tai taip - atskirai. Berods pilnai apsaugota perėja.
Visos kitos berods kartu su eismu tiesiai - neįsižiūrėjau gerai iš visų pusių, tad galiu klysti.
Tai man ir klausimas kyla. Jei du posūkiai apsaugoti, o du neapsaugoti, ar negali tie, kur apsaugoti, būti dalį laiko apsaugoti su papildomomis sekcijomis. Aišku, čia projektuota pagal 2012 m. šviesoforų įrengimo taisykles, tai daro nebuvo tokios galimybės.
Jei skersai per sankryžą (kur laukiantys pėstieji matosi), tai taip - atskirai. Berods pilnai apsaugota perėja.
Visos kitos berods kartu su eismu tiesiai - neįsižiūrėjau gerai iš visų pusių, tad galiu klysti.
Tiesą pasakius, panašu, kad būsimas dviračių takas Rinktinės g. - Apkasų g. (1 nuotraukoje tolumoje, 2 nuotraukoje kairėje) turbūt liks nepilnai apsaugotas. Bet užtat žalios rodyklės lentelėje panaikintos, kas tokioje judrioje sankryžoje labai svarbu. (jos buvo iš visų 4 pusių).
Komentuoti: