Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šviesoforai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Riedutis
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Ar gali būti dešinėje šviesoforas su rodyklėmis, o centre - be rodyklių?
    Jei gali - ar turite tokių pavyzdžių?
    Man skamba kaip painiava...
    Jau buvo šitas diskutuota kelis puslapius atgal, su KET interpretacijomis.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nieko panašaus Įrengus posūkio į dešinę šviesoforą, kairėn galima sukti praleidus iš priekio, važiavimui tiesiai ir į kairę įrengus šviesoforą be rodyklių. T.y. įrengus šviesoforą su rodyklėmis į dešinę, kitoms kryptims gali būti šviesoforas be rodyklių.
    Ar gali būti dešinėje šviesoforas su rodyklėmis, o centre - be rodyklių?
    Jei gali - ar turite tokių pavyzdžių?
    Man skamba kaip painiava...

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Prielaida apie lempų taupymą yra ne prie ko.

    Problema yra, kad keturšalėje sankryžoje įrengus papildomą sekciją dešinėn, kairėn suki per žalią, bet tik kai praleidžia iš priekio.
    Pastačius 3 šviesoforus (kairėn, dešinėn, tiesiai) suki kairėn tik tada kai leidžia.

    T.y. ciklas trunka gerokai ilgiau.
    Nieko panašaus Įrengus posūkio į dešinę šviesoforą, kairėn galima sukti praleidus iš priekio, važiavimui tiesiai ir į kairę įrengus šviesoforą be rodyklių. T.y. įrengus šviesoforą su rodyklėmis į dešinę, kitoms kryptims gali būti šviesoforas be rodyklių.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Sovietmečiu reikėjo taupyti, tai vietoje trijų spalvų šviesoforo papildomai sekcijai priskyrė "raudono" signalo reikšmę. Kai ji nedega, turi tai pastebėti ir nevažiuoti, kol ji užsidegs. Vietoje raudono signalo buvo privaloma įrengti baltus skydus, kad vairuotojai geriau pastebėtų nešviečiančią papildomą sekciją. Rusijoje ir kitose buvusiose sovietinėse šalyse, išskyrus Lietuvą, Estiją, ir toliau tokius šviesoforus įrenginėja.
    Prielaida apie lempų taupymą yra ne prie ko.

    Problema yra, kad keturšalėje sankryžoje įrengus papildomą sekciją dešinėn, kairėn suki per žalią, bet tik kai praleidžia iš priekio.
    Pastačius 3 šviesoforus (kairėn, dešinėn, tiesiai) suki kairėn tik tada kai leidžia.

    T.y. ciklas trunka gerokai ilgiau.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Jei projektai buvo parengti iki 2012 m., dalį tokių sankryžų tikrai įrengė. Vėliau pradėjo koreguoti projektus.
    2012 metais gimę už 2-3 metų susės į "vabaliukus" ir vairuos.

    Nenormalu toks ilgas pereinamas laikotarpis. Maksimaliai penki metai.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Įsimintiniausias kai tiesė jau visai neseniai Narbuto įkalnės dviračių taką, ir sukabino šviesoforus pagal sovietinį pavyzdį Centro kryptimi (sankryža į Žvėryną), galvojau "kodėl Benkunskas palaiko sovietinį standartą, t.y. tą standartą kai nedega raudona ir turi stovėt lyg matai degant raudoną, nes tokios taisyklės tai sekcijai".

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Na nežinau, čia galima ir paprastą sveiką protą įjungti. Jei remontuojama praėjus 5 metams po taisyklių pakeitimo, tai gal jau pats laikas daryti pagal jas.
    Pritariu. Bet sveiką protą kai kam norisi išjungti sutaupant. Arba tiesiog nemąstoma, kas daroma.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Taip, prisikiriant paprastajam remontui, laikoma, kad "remontuojama" pagal tuos teisės aktus, kurie galiojo įrengiant sankryžą. Čia toks slidus teisinis reikalas, kurį išspręstų tik teisininkai.
    Na nežinau, čia galima ir paprastą sveiką protą įjungti. Jei remontuojama praėjus 5 metams po taisyklių pakeitimo, tai gal jau pats laikas daryti pagal jas.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    "Žongliravimai" normatyvais ir teisinėmis formomis apibrėžiant darbus, mažai siejasi su taisyklių ar normatyvų gerumu/tinkamumu
    Galima idealias taisykles, rekomendacijas šviesoforams įrengti parengti ir turėti, bet jei bus kažkokia landa jomis nesinaudoti (ar nebus tam tikrais atvejais kontrolės), tai iš jų gerumo nebus jokio rezultato. Bet kokiu atveju prie juridine kalba ir sausai tekstu aprašytų taisyklių būtų tikslinga turėti ir rekomendacijas, kuriose su pavyzdžiais, paveiksliukais, schemomis būtų aprašytos daugybė tipinių situacijų, kuriomis galėtų naudotis projektuojantys/planuojantys ar darbus organizuojantys (inicijuojantys). Nes pripažinkime, kad ne retai pritrūkstama kompetencijos tinkamai taikyti įvairias taisykles. Tas labai matosi pagal kai kurias kelių ženklinimo situacijas. Pvz. kai pakabinama "Duoti kelią" ir "STOP" ženklai ant vienos atramos (tokioms situacijoms Lietuvoje suskaičiuoti tikrai rankų ir kojų pirštų neužtektų).

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Šiam ir kitiems analogiškiems kairiųjų sekcijų įrengimo atvejams projektai tikrai nebuvo parengti iki 2012 m. Pamenu, tada ir forume ši tema buvo paliesta. Daug laiko jau praėjo, turbūt neverta plėtoti šios temos.

    2017-03-06. Žirmūnų – Kareivių g. sankryžoje – ilgai laukti pokyčiai
    https://madeinvilnius.lt/transportas...ukti-pokyciai/
    Taip, prisikiriant paprastajam remontui, laikoma, kad "remontuojama" pagal tuos teisės aktus, kurie galiojo įrengiant sankryžą. Čia toks slidus teisinis reikalas, kurį išspręstų tik teisininkai.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Jei projektai buvo parengti iki 2012 m., dalį tokių sankryžų tikrai įrengė. Vėliau pradėjo koreguoti projektus.
    Šiam ir kitiems analogiškiems kairiųjų sekcijų įrengimo atvejams projektai tikrai nebuvo parengti iki 2012 m. Pamenu, tada ir forume ši tema buvo paliesta. Daug laiko jau praėjo, turbūt neverta plėtoti šios temos.

    2017-03-06. Žirmūnų – Kareivių g. sankryžoje – ilgai laukti pokyčiai
    https://madeinvilnius.lt/transportas...ukti-pokyciai/
    Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad jau šią savaitę sostinės Žirmūnų ir Kareivių g. sankryžą pasitiks eismo organizavimo pokyčiai – atsiras papildomos sekcijos kairiesiems posūkiams.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Teisybės dėlei, Vilniuje sekcijas įrenginėjo ir gerokai po naujų taisyklių įsigaliojimo.
    Jei projektai buvo parengti iki 2012 m., dalį tokių sankryžų tikrai įrengė. Vėliau pradėjo koreguoti projektus.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Ir gerai, kad nėra tokio reikalavimo. Net ir be jo sugebama sukabinti šviesoforus virš kiekvienos eismo juostos. Vaizdas lyg lenktynių trasoje.
    Pvz. iš Klaipėdos pėsčiųjų perėjų. Pirmoji įrengta jau galiojant naujosiom taisyklėm, antroji - senais laikais.
    https://maps.app.goo.gl/gNWZNnpd4bLC4nz76


    https://maps.app.goo.gl/ThtZLiigW9ZSYNBX9
    Kaune irgi tokių perėjų yra. Bet galima ir protingai padaryti. Pėsčiųjų perėja Kaune Žemaičių pl. prie IKI.

    2021 m.
    https://maps.app.goo.gl/Ajq6aN7wHS8N9QJQ9?g_st=ac
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20251106_150329_Maps.jpg
Views:	199
Size:	125,2 kB
ID:	2228691

    Dabar
    https://maps.app.goo.gl/DXFt1hmJFjLXbYSy7?g_st=ac

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20251106_150258_Maps.jpg
Views:	198
Size:	108,6 kB
ID:	2228692

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Rusijoje ir kitose buvusiose sovietinėse šalyse, išskyrus Lietuvą, Estiją, ir toliau tokius šviesoforus įrenginėja. Naujose šviesoforų taisyklėse nuo 2012 m. tokių šviesoforų nėra. Bet Vilniuje jų dar likę, nes jie įrengti prieš įsigaliojant naujoms taisyklėms. Juos po truputį keičia naujais, pvz. sankryža Goštauto g. ties Baltuoju tiltu.
    Teisybės dėlei, Vilniuje sekcijas įrenginėjo ir gerokai po naujų taisyklių įsigaliojimo.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Prieš keletą metų turėjau tokį "gerą" realų pavyzdį su pažįstamu užsieniečiu, kuris vairavo, o aš buvau keleivis. Tamsiu paros metu sustojom prie šviesoforo posūkiui įkairę, degė raudona visoms kryptims (bendra). Tada užsidegė žalia, bet tik važiavimui tiesiai (turėjo juodas rodykles žaliame fone), o mūsų kairiam posūkiui raudonos atskiros nebuvo, o turėjo užsidegti žalia rodyklė į kairę. Tai taip ir pasukom per "raudoną" į kairę.

    Problemos:
    1. spalvotam fone juodų rodyklių visiškai nesimato tamsiu paros metu
    2. posūkiams būtinai reikia turėti atskirus raudonus šviesoforus, neužtenka tik žalių

    Gal abi problemos naujose taisyklėse jau išspręstos, nežinau. Dalinuosi tiesiog patirtimi.
    Čia seni "sovietinio" palikimo šviesoforai. Sovietmečiu reikėjo taupyti, tai vietoje trijų spalvų šviesoforo papildomai sekcijai priskyrė "raudono" signalo reikšmę. Kai ji nedega, turi tai pastebėti ir nevažiuoti, kol ji užsidegs. Vietoje raudono signalo buvo privaloma įrengti baltus skydus, kad vairuotojai geriau pastebėtų nešviečiančią papildomą sekciją. Rusijoje ir kitose buvusiose sovietinėse šalyse, išskyrus Lietuvą, Estiją, ir toliau tokius šviesoforus įrenginėja. Naujose šviesoforų taisyklėse nuo 2012 m. tokių šviesoforų nėra. Bet Vilniuje jų dar likę, nes jie įrengti prieš įsigaliojant naujoms taisyklėms. Juos po truputį keičia naujais, pvz. sankryža Goštauto g. ties Baltuoju tiltu.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Aš tai niekaip nesuprantu kuo būtų blogas reikalavimas šviesoforus kabinti virš kiekvienos eismo juostos, o važiavimo kryptis nurodyti juodame signalo fone, o ne miksuojant, kai kartais naudojamos juodos, o kartais – šviečiančios rodyklės juodame fone ir tam, kad matytųsi, kur galima bus važiuoti, dar papildomai kabinant mėlynus ženklus „eismas juostose“.
    Ir gerai, kad nėra tokio reikalavimo. Net ir be jo sugebama sukabinti šviesoforus virš kiekvienos eismo juostos. Vaizdas lyg lenktynių trasoje.
    Pvz. iš Klaipėdos pėsčiųjų perėjų. Pirmoji įrengta jau galiojant naujosiom taisyklėm, antroji - senais laikais.
    https://maps.app.goo.gl/gNWZNnpd4bLC4nz76


    https://maps.app.goo.gl/ThtZLiigW9ZSYNBX9

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Kalbant apie kitur, tai labai "sėkmingai" pasirinktas pavyzdys iš Nyderlandų, nes turbūt pas juos vienintėlius (gal nebent išskyrus pačias piečiausias Europos šalis) yra tokie variantai su virš kiekvienos juostos kabančiais atskirais šviesoforais.
    Toks jausmas, kad diskusijos atsiradimą paskatino koks šviesoforų gamintojų lobistas, nes visiškai neaiškus noras prikabinti kuo daugiau šviesoforų korpusų (juk viskas kainuoja: įrengimas ir eksploatacija), kai to elementariai visiškai nereikia. Kaip jau buvo rašęs kitas forumietis - didesniam aiškumui užtektų kryptis nurodančių ženklų (skardos gabalų) virš juostų. Tam visiškai nereikia trijų spalvų lempų su valdikliais ir t.t.
    Kaip sako, "gerai, kur mūsų nėra". Nyderlanduose kai kur tikrai kabina šviesoforus virš kiekvienos juostos. Bet tikrai ne visur, kaip rodo mano pateiktas pavyzdys. Pas mus lygiai taip pat yra nemažai sankryžų, ypač užmiestyje, kur šviesoforai virš kiekvienos juostos. Bet ar tikrai visur to reikėtų? Įvesti privalomą reikalavimą kabinti šviesoforus virš kiekvienos juostos, ko tikėtina nėra nė vienoje Europos šalyje, mano nuomone, būtų perteklinis dalykas.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Prieš keletą metų turėjau tokį "gerą" realų pavyzdį su pažįstamu užsieniečiu, kuris vairavo, o aš buvau keleivis. Tamsiu paros metu sustojom prie šviesoforo posūkiui įkairę, degė raudona visoms kryptims (bendra). Tada užsidegė žalia, bet tik važiavimui tiesiai (turėjo juodas rodykles žaliame fone), o mūsų kairiam posūkiui raudonos atskiros nebuvo, o turėjo užsidegti žalia rodyklė į kairę. Tai taip ir pasukom per "raudoną" į kairę.

    Problemos:
    1. spalvotam fone juodų rodyklių visiškai nesimato tamsiu paros metu
    2. posūkiams būtinai reikia turėti atskirus raudonus šviesoforus, neužtenka tik žalių

    Gal abi problemos naujose taisyklėse jau išspręstos, nežinau. Dalinuosi tiesiog patirtimi.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Kalbant apie kitur, tai labai "sėkmingai" pasirinktas pavyzdys iš Nyderlandų, nes turbūt pas juos vienintėlius (gal nebent išskyrus pačias piečiausias Europos šalis) yra tokie variantai su virš kiekvienos juostos kabančiais atskirais šviesoforais.
    Toks jausmas, kad diskusijos atsiradimą paskatino koks šviesoforų gamintojų lobistas, nes visiškai neaiškus noras prikabinti kuo daugiau šviesoforų korpusų (juk viskas kainuoja: įrengimas ir eksploatacija), kai to elementariai visiškai nereikia. Kaip jau buvo rašęs kitas forumietis - didesniam aiškumui užtektų kryptis nurodančių ženklų (skardos gabalų) virš juostų. Tam visiškai nereikia trijų spalvų lempų su valdikliais ir t.t.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    O kas gi buvo tie oponentai, kurie neleido unifikuoti rodyklių linzėse, liepė vadovautis RiLSA ir nusprendė, kad „Išorinė balta skydo zona su juodu kraštu koncentruoja dėmesį į šviesoforo signalus“? Jie rėmėsi kažkokiais tyrimais ar turi sakalo regėjimą ir todėl lengvai pastebi „juodo kontūro“ rodykles linzėse?
    Žinoma, norėtųsi sužinoti ar Pilaitės pr. pavyzdyje šviesoforai įrengti pagal taisykles ir, jei taip, kodėl taisyklės tokią nesąmonę leidžia.
    Eduardai Krikščiūnai, nesuprantu, ką tu čia rašinėji. Iš kur ištraukei, kad kažkas norėjo unifikuoti rodykles, o kažkas tam oponavo?? Turbūt susapnavai? Ar pilnatis paveikė? Aš nesu girdėjęs apie tokią diskusiją ar net poreikį jai. Pilni forumai, socialiniai tinklai tavo agresyvių postų ir pagiežos. Bet iš to, ką rašai, panašu, kad neturi supratimo šviesoforų tema. Reguliariai užsipuoli mane forume, socialiniuose tinkluose, rašinėji kliedesius, o aš dar turiu tau kažką komentuoti apie Pilaitės pr. sankryžą? Atsiversk Kelių šviesoforų įrengimo taisykles ir perskaityk pats. Akis turi.

    Komentuoti:

Working...
X