Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šviesoforai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Reikia suprasti, kad pėstiesiems reiks dar ilgiau laukti žalios, kol bus "17,5%" didinamas "pralaidumas"?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Vardija, kur Vilniuje tęsis gatvių remontai: netrukus pajausite ir kitaip veikiančius šviesoforus

    Čia jokia paslaptis, kad daug metų transporto arba judumo temos yra numeris 1 – kamščiai, viešasis transportas, gatvės ir panašiai, dėl to mūsų visas prioritetas į darbus yra šioje srity – gatvės tvarkomos, įrenginėjami nauji infrastruktūros objektai ir kalbant specifiškai apie šviesoforus, kamščių problemą gali išspręsti labai paprastas dalykas – sinchronizuotas viso miesto šviesoforų valdymas, kuris paremtas dirbtiniu intelektu, piko valandomis atsižvelgiant į ryto ar vakaro situaciją.

    Kaip tik mes esame jau pasirašę sutartį su čekų kompanija, kuri jau pradės mums diegti naujausią valdymo sistemą, kuri apjungs visą Vilnių, visas sankryžas ir ten bus galimybės panaudoti dirbtinį intelektą ir srautus pagal tam tikras specifikas reguliuoti.

    Pirmuosius rezultatus turėtume pajusti jau šių metų pabaigoje – gruodžio mėnesį. Visa techninė dalis turi būti išpildyta per metus laiko ir tai turėtų duoti efektyvumo sankryžų pralaidume – 17,5 proc. Aišku tai neišspręs visų problemų, bet žingsnis po žingsnio einame link to, kad situacija gerėtų.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    Bauginkis nesibauginęs, 99,9 proc. vairuotojų nuo teisių išsilaikymo į KET net nepažiūri dešimtmečiais, o tu tikiesi, kad kažkoks forumo atsitiktinis komentatorius tau specifinius KET teisinius niuansus galės pacituot?
    Gal galima būtų komentarą, kas per paskutinius du dešimtmečius pasikeitė šiame KET skyriuje apie eismo reguliavimo signalus iš esmės (be keletos smulkių patikslinimų ir naujų apibrėžimų, kurie nekeičia jokios esmės), kad kažkas dėl papildomo "nepasižiūrėjimo" kažko negalėtų suprasti?

    Kaip pvz. 2004 m.:
    117. Šviesoforų signalai turi šias reikšmes:
    117.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą;
    117.2. žalias rodyklių formos signalas tamsiame fone leidžia eismą tik rodyklių nurodytomis kryptimis. Tą pačią reikšmę turi ir žalia rodyklė papildomoje šviesoforo sekcijoje (rodyklė, leidžianti sukti į kairę, leidžia ir apsisukti);
    117.3. žalias mirksintis signalas leidžia eismą ir įspėja, kad jo laikas baigiasi ir netrukus bus įjungtas draudžiamasis signalas;
    117.4. žalias signalas su pėsčiojo simboliu leidžia eiti pėstiesiems;
    117.5. žalias signalas su dviračio simboliu leidžia važiuoti dviračiais ir mopedais;
    117.6. žalias signalas su juodo kontūro rodykle (rodyklėmis) leidžia važiuoti jame pažymėtos rodyklės (rodyklių) kryptimis ir įspėja, kad šviesoforas turi papildomą sekciją (sekcijas);
    117.7. geltonas signalas draudžia eismą ir įspėja, kad šviesoforo signalai pasikeis; jeigu signale yra juodo kontūro rodyklės, jos informuoja, kuriomis kryptimis bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam signalui;
    117.8. kartu įjungti geltonas ir raudonas signalai draudžia eismą ir įspėja, kad bus įjungtas žalias signalas;
    117.9. geltonas mirksintis signalas leidžia eismą ir įspėja, kad sankryža arba pėsčiųjų perėja nereguliuojama;
    117.10. baltas mirksintis signalas, naudojamas geležinkelio pervažose, leidžia eismą įsitikinus, kad prie pervažos neartėja bėginė transporto priemonė;
    117.11. raudonas signalas arba du pakaitomis mirksintys raudoni signalai draudžia eismą; jeigu signale yra juodo kontūro rodyklės, jos informuoja, kuriomis kryptimis bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam signalui;
    117.12. raudonas signalas su pėsčiojo simboliu draudžia pėsčiųjų eismą;
    117. 13. raudonas signalas su dviračio simboliu draudžia dviračių ir mopedų eismą;
    117. 14. raudonas X formos signalas ir žalias žemyn nukreiptos rodyklės signalas (reversinis šviesoforas) atitinkamai draudžia arba leidžia važiuoti ta juosta, virš kurios jie įrengti. Jeigu reversiniame šviesofore yra geltonas įstrižai į dešinę (kairę) nukreiptos rodyklės formos signalas, jis įspėja, kad važiuoti ta juosta bus draudžiama, ir įpareigoja nedelsiant persirikiuoti į gretimą juostą rodyklės nurodyta kryptimi. Kai šviesoforai yra išjungti arba įjungtas geltonas signalas, įvažiuoti į juostą, pažymėtą dviguba brūkšnine linija, draudžiama.
    118. Šviesoforų signalai išdėstomi vertikaliai nuo viršaus į apačią šia tvarka: raudonas, geltonas, žalias. Prireikus signalai gali būti išdėstyti ir horizontaliai: raudonas – kairėje, geltonas – viduryje, žalias – dešinėje. Eismo dalyviai privalo vadovautis jų judėjimo kryptimi įrengtų ir jiems skirtų (iš jų ir dubliuojančiųjų) šviesoforų signalais.
    119. Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.
    Dabar galiojanti redakcija nuo 2024-12-01:
    73. Šviesoforų signalai turi šias reikšmes:
    73.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis (tiesiai, į dešinę, į kairę, apsisukti);
    73.2. žalias rodyklės (rodyklių) formos signalas juodame fone leidžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta (nurodytomis)kryptimi (kryptimis); tą pačią reikšmę turi ir žalia rodyklė papildomoje šviesoforo sekcijoje; kai leidžiama sukti į kairę, leidžiama ir apsisukti;
    73.3. žalias mirksintis signalas leidžia eismą ir informuoja, kad jo laikas baigiasi ir netrukus šviesoforo signalai pasikeis;
    73.4. žalias signalas su pėsčiojo simboliu leidžia eiti pėstiesiems;
    73.5. žalias signalas su dviračio simboliu leidžia važiuoti dviračiais, elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis;
    73.6. žalias signalas su juoda (juodomis) rodykle (rodyklėmis) leidžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis); kai leidžiama sukti į kairę, leidžiama ir apsisukti;
    73.7. geltonas signalas draudžia eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis; jeigu signale yra juoda (juodos) rodyklė (rodyklės), jis draudžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis) ir informuoja, kuria (kuriomis) kryptimi (kryptimis) bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam rodyklės (rodyklių) formos signalui; jeigu signale yra dviračio simbolis, signalas galioja dviračiams ir elektrinėms mikrojudumo priemonėms;
    73.8. kartu įjungti geltonas ir raudonas signalai draudžia eismą ir informuoja, kad netrukus bus įjungtas žalias signalas;
    73.9. geltonas mirksintis signalas leidžia eismą ir informuoja, kad sankryža arba pėsčiųjų perėja nereguliuojama;
    73.10. baltas mirksintis signalas, naudojamas geležinkelio pervažose, leidžia eismą įsitikinus, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė;
    73.11. raudonas signalas arba du pakaitomis mirksintys raudoni signalai draudžia eismą; jeigu signale yra juoda (juodos) rodyklė (rodyklės), jis draudžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis) ir informuoja, kuria (kuriomis) kryptimi (kryptimis) bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam rodyklės (rodyklių) formos signalui;
    73.12. raudonas signalas su pėsčiojo simboliu draudžia pėsčiųjų eismą;
    73.13. raudonas signalas su dviračio simboliu draudžia dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismą;
    73.14. raudonas X formos signalas ir žalias žemyn nukreiptos rodyklės signalas (reversinis šviesoforas) atitinkamai draudžia arba leidžia važiuoti ta eismo juosta, virš kurios jie įrengti; jeigu reversiniame šviesofore yra geltonas įstrižai į dešinę arba į kairę nukreiptos rodyklės formos signalas, jis informuoja, kad važiuoti ta eismo juosta bus draudžiama, ir įpareigoja nedelsiant persirikiuoti į gretimą eismo juostą rodyklės nurodyta kryptimi; kai šviesoforai yra išjungti arba įjungtas geltonas signalas, įvažiuoti į eismo juostą, pažymėtą dviguba brūkšnine horizontaliojo ženklinimo linija, draudžiama.
    74. Šviesoforų signalai išdėstomi vertikaliai nuo viršaus į apačią šia tvarka: raudonas, geltonas, žalias. Prireikus signalai gali būti išdėstyti ir horizontaliai: raudonas – kairėje, geltonas – viduryje, žalias – dešinėje (reversinis šviesoforas). Eismo dalyviai privalo vadovautis jų judėjimo kryptimi įrengtų ir jiems skirtų, taip pat dubliuojančiųjų šviesoforų signalais.
    Nežinau net, aš iš 74 punkto neišskaitau, kad negalioja 73.1. Gal jei 73.1. būtų parašytas taip: 73.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis (tiesiai, į dešinę, į kairę, apsisukti), išskyrus 74 punkte nurodytus atvejus...
    Tai ir nurodoma, kad reikia vadovautis signalais skirtais jų judėjimo krypčiai. Jeigu yra signalas su rodyklėmis ta kryptimi ir jis tuo metu draudžia eismą, kodėl reikia žiūrėti į kitą signalą?
    Paskutinis taisė sleader; 2025.08.27, 14:52.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Ignalina

    Bauginkis nesibauginęs, 99,9 proc. vairuotojų nuo teisių išsilaikymo į KET net nepažiūri dešimtmečiais, o tu tikiesi, kad kažkoks forumo atsitiktinis komentatorius tau specifinius KET teisinius niuansus galės pacituot? Aš žinau, jog į kairę reikia laukti konkretaus šviesoforo signalo, žinau, jog į dešinę galiu sukti prie "žalio blyno" - apie kokią spragą kalbi? Man šiuo atveju įdomus konkretus teisės akto tekstas ir jo pritempimas prie realios situacijos.

    Nežinau net, aš iš 74 punkto neišskaitau, kad negalioja 73.1. Gal jei 73.1. būtų parašytas taip: 73.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis (tiesiai, į dešinę, į kairę, apsisukti), išskyrus 74 punkte nurodytus atvejus...

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Ok, tai kaip šita taisyklė "groja", kai yra šviesoforo signalas, leidžiantis sukti į dešinę, kartu su pagrindiniu "žaliu blynu"? Nelabai suprantu, kodėl tada į dešinę galima sukti kai nedega dedikuota rodyklė, o į kairę - ne?
    O tamsta savo įdėtoje nuotraukoje nematote raudono signalo su rodykle į kairę, kuris būtent ir draudžia sukti į kairę, nepriklausomai kas šviečia kituose šviesoforuose? Ar visada žiūrite tik į apatinę šviesoforų eilutę?
    Taip pat, kai nedega kažkokia rodyklė, bet dega žalias signalas, kur matote raudoną signalą su rodykle į dešinę, kuris būtent draustų sukti į dešinę? Nes realybėje būna ir tokių šviesoforų, kad žalias skritulys leidžia važiuoti tiesiai ir į kairę, o atskiras šviesoforas draudžia sukti į dešinę.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Ok, tai kaip šita taisyklė "groja", kai yra šviesoforo signalas, leidžiantis sukti į dešinę, kartu su pagrindiniu "žaliu blynu"? Nelabai suprantu, kodėl tada į dešinę galima sukti kai nedega dedikuota rodyklė, o į kairę - ne?
    Nes dešinė neturi atskiro šviesoforo, o tik papildomą sekciją prie pagrindinio šviesoforo - vadovautis reikia pagrindiniu šviesoforu bei jo sekcija.
    Nedeganti sekcija nereiškia draudimo važiuoti, čia tiesiog sovietinis palikimas.

    Mane šiek tiek baugina tokios vairuotojų KET spragos.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    74. Šviesoforų signalai išdėstomi vertikaliai nuo viršaus į apačią šia tvarka: raudonas, geltonas, žalias. Prireikus signalai gali būti išdėstyti ir horizontaliai: raudonas – kairėje, geltonas – viduryje, žalias – dešinėje (reversinis šviesoforas). Eismo dalyviai privalo vadovautis jų judėjimo kryptimi įrengtų ir jiems skirtų, taip pat dubliuojančiųjų šviesoforų signalais.
    Ok, tai kaip šita taisyklė "groja", kai yra šviesoforo signalas, leidžiantis sukti į dešinę, kartu su pagrindiniu "žaliu blynu"? Nelabai suprantu, kodėl tada į dešinę galima sukti kai nedega dedikuota rodyklė, o į kairę - ne?
    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-08-27 132022.png
Views:	385
Size:	827,6 kB
ID:	2217210

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    74 punktas, kurį pacitavau aukščiau.

    Rodyklių žymėti negali, nes tai reikštų apsaugotą fazę, pvz pėstiesiems negalėtų būti leidžiamo signalo.
    Tiesa, ačiū.

    Tačiau Lazdynėlių g. net nėra pėsčiųjų perėjos, o Drujos g. nėra signalų virš kiekvienos juostos.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Nerandu nieko apie signalo galiojimą butent tik toje juostoje bei kiek pastebėjau, kai įrenginėja naujai šviesoforus, visur žymi rodykles, jei yra ne viena juosta sankryžoje.
    Čia ne apie juostas. Jeigu kažkokiai krypčiai yra įrengtas (šviečiantis) raudonas su atitinkama rodykle, tai reiškia ta kryptimi eismas draudžiamas. O žalias, jeigu be krypčių nuorodų, tai leidžia eismą visomis kitomis kryptimis.
    Nenorėkime, kad KET, kaip kokiems pradinukams, išsamiai ir detaliai aprašytų šimtą įvairių skirtingų variantų kada kaip ką daryti.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Kad per daug aiškiai parašyta KET:



    Nerandu nieko apie signalo galiojimą butent tik toje juostoje bei kiek pastebėjau, kai įrenginėja naujai šviesoforus, visur žymi rodykles, jei yra ne viena juosta sankryžoje.
    74 punktas, kurį pacitavau aukščiau.

    Rodyklių žymėti negali, nes tai reikštų apsaugotą fazę, pvz pėstiesiems negalėtų būti leidžiamo signalo.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Įrengta tvarkingai. Sukant į kairę vadovaujiesi savo juostai skirtu šviesoforu, pagrindinis įtakos tau visiškai neturi.
    O rodyklės pagrindiniame reikštų pilnai apsaugotą fazę (t.y. negali maišytis jokie srautai, įskaitant ir pėsčiuosius). Kadangi taip nėra, įrengtas žalias blynas.
    Kad per daug aiškiai parašyta KET:

    73. Šviesoforų signalai turi šias reikšmes:
    73.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis (tiesiai, į dešinę, į kairę, apsisukti);
    Nerandu nieko apie signalo galiojimą butent tik toje juostoje bei kiek pastebėjau, kai įrenginėja naujai šviesoforus, visur žymi rodykles, jei yra ne viena juosta sankryžoje.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Dėl Drujos-Rasų pats dažnai pagalvodavau. KET:



    Vadinasi, kai dega "žalias blynas", turėtų būti galima atlikti posūkį į kairę? KET nematau punkto, kuris tam prieštarautų.
    74. Šviesoforų signalai išdėstomi vertikaliai nuo viršaus į apačią šia tvarka: raudonas, geltonas, žalias. Prireikus signalai gali būti išdėstyti ir horizontaliai: raudonas – kairėje, geltonas – viduryje, žalias – dešinėje (reversinis šviesoforas). Eismo dalyviai privalo vadovautis jų judėjimo kryptimi įrengtų ir jiems skirtų, taip pat dubliuojančiųjų šviesoforų signalais.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Įrengti kaip priklauso. Kadangi yra šviečiantis raudonas signalas posūkiui į kairę. tai kitoms kryptimis gali būti "žalias blynas".

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Pastebėjau, jog šviežiausi šviesoforai įrengti su trukūmais. Signalai prieštarauja vieni kitiems, t. y. pilnas žalias signalas užsidega net tada, kai šalia yra atskiras posūkio signalas

    Click image for larger version Name:	received_1040785844606204.jpeg Views:	0 Size:	395,5 kB ID:	2217139
    Dėl Drujos-Rasų pats dažnai pagalvodavau. KET:

    73.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis (tiesiai, į dešinę, į kairę, apsisukti);
    Vadinasi, kai dega "žalias blynas", turėtų būti galima atlikti posūkį į kairę? KET nematau punkto, kuris tam prieštarautų.
    Paskutinis taisė Riedutis; 2025.08.27, 09:02.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Pastebėjau, jog šviežiausi šviesoforai įrengti su trukūmais. Signalai prieštarauja vieni kitiems, t. y. pilnas žalias signalas užsidega net tada, kai šalia yra atskiras posūkio signalas
    Įrengta tvarkingai. Sukant į kairę vadovaujiesi savo juostai skirtu šviesoforu, pagrindinis įtakos tau visiškai neturi.
    O rodyklės pagrindiniame reikštų pilnai apsaugotą fazę (t.y. negali maišytis jokie srautai, įskaitant ir pėsčiuosius). Kadangi taip nėra, įrengtas žalias blynas.

    Komentuoti:


  • Premier
    replied
    niekas čia nepriešrarauja. kai šviečia žalias, į kairę sunkti negalima. nes raudona. pagal juostas manyčiau..

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Pastebėjau, jog šviežiausi šviesoforai įrengti su trukūmais. Signalai prieštarauja vieni kitiems, t. y. pilnas žalias signalas užsidega net tada, kai šalia yra atskiras posūkio signalas

    Lazdynėlių g.:
    Click image for larger version  Name:	received_4047920092139067.jpeg Views:	0 Size:	269,1 kB ID:	2217137

    Drujos - Rasų g. sankryža:
    Click image for larger version  Name:	20250826_165116.jpg Views:	0 Size:	1,01 MB ID:	2217138

    Click image for larger version  Name:	received_1040785844606204.jpeg Views:	0 Size:	395,5 kB ID:	2217139

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Pripažino, kad savo intelekto jau neužtenka. Įdomu, kokios ribos to DI... ar tik intervalų trukmėm ar įvesti kitokius režimus, pvz pėsčiųjų ir auto susikirtimai ant dešinio posūkio, kas ir saugumo skylė, ir pralaidumo problema. Tiek daug sankryžų dar nesutvarkyta.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    JUDU pasitelkė „Google“: ar pajutote, kaip taupomas vairuotojų laikas Vilniuje?

    Pranešimas žiniasklaidai
    JUDU modernizuoja Vilniaus eismo valdymą – pirmieji pokyčiai jau duoda rezultatų. Vienoje sostinės sankryžų vairuotojai praleidžia 16 proc. mažiau laiko laukdami žalio šviesoforo signalo.

    Tai – bendradarbiavimo su „Google“ ir dalyvavimo „Green Light“ projekte rezultatas. Šio projekto tikslas – optimizuoti šviesoforų reguliavimą naudojant „Google Maps“ duomenis ir dirbtinio intelekto galimybes.

    Kaip keitėsi eismo reguliavimas?

    JUDU pasidalino Vilniaus eismo duomenimis, kuriuos išanalizavusi „Google“ pateikė rekomendacijas, kaip efektyviau reguliuoti Vilniaus šviesoforų veikimą.

    „Šių metų sausį gavome keturias „Google“ rekomendacijas, kaip pagerinti transporto judėjimą sostinės sankryžose. Visi pasiūlymai buvo įgyvendinti, o dėl vieno jau gavome ir pokyčio analizės rezultatus.

    Savanorių ir Sausupio gatvių sankryžoje rekomenduota darbo dienomis nuo 10 iki 15 val. pailginti žalio signalo trukmę kairiajam posūkiui Sausupio gatvės link (atvažiuojant nuo centro) ir atitinkamai sumažinti ją kitomis kryptimis.

    Atlikus pakeitimus, „Google“ pakartotinai išanalizavo sankryžos duomenis ir paaiškėjo, kad kiekvienam vairuotojui pavyko sutaupyti vidutiniškai 5 sekundes, o bendras laukimo laikas sumažėjo net 16 proc.“, – komentuoja JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marcišauskė.

    Kaip veikia projektas?

    „Green Light“ projektas pagrįstas dirbtinio intelekto technologijomis, kurios leidžia modeliuoti transporto srautus ir parinkti optimaliausią šviesoforų reguliavimo variantą. Dirbtinis intelektas analizuoja eismo duomenis naudodamas „Google Maps“ vairavimo tendencijas ir teikia miestams rekomendacijas, kaip efektyviau valdyti šviesoforų darbą.
    „Eismo valdymo inžinieriai gali įgyvendinti šias rekomendacijas naudodamiesi esama infrastruktūra ir eismo valdymo sistemomis. Koordinuojant ne tik vienos, bet ir kelių gretimų sankryžų šviesoforų veikimą, galima dar labiau pagerinti eismo srautus ir sumažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį“, – sako JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovė.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Gal tuo pačiu sugebės ir šviesoforus pertvarkyt atsisakant sovietinių kairių sekcijų?

    Komentuoti:

Working...
X