Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šviesoforai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ginthus
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Bet šitą išspręsti yra gana paprasta: tiesiog padidinti tą atstumą nuo STOP linijos iki šviesoforo ir viskas.
    Nu pasiūlymas tai nevykęs, nes tuomet tas stop linijas ims piešti išvis kažkur, kad su kompasu dar sankryžos ieškot reiks. Geriau Austrijos pavyzdžiu stumti šviesoforus arčiau sankryžos centro. Dabar juos kažkodėl atitraukia dar prieš perėją

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Na, variantas, bet čia vis tiek lieka tas, jog dabar visos mašinos ganėtinai toli nuo pačios sankryžos stovi, kas mažina sankryžos pralaidumą; bei vis tiek lieka faktas, jog vietoje to, kad stebėtum šviesoforą sankryžos vidury ir periferijoje matytum visą sankryžą, dabar žiūrį į patį sankryžos kampą....
    Tiesiog nematau jokio privalumo tokiam naujam "standartui", išskyrus nebent tai, jog taip pigiau.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tas atstumas tarp stop linijos ir šviesoforo tikrai nėra geras. Skiriasi automobilių proporcijos, kai kuriuose atramos yra storesnės, uždengia. Bet šitą išspręsti yra gana paprasta: tiesiog padidinti tą atstumą nuo STOP linijos iki šviesoforo ir viskas.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Kai yra šviesoforai už sankryžos, pirmas sustojęs prieš Stop liniją, žiūriu į šviesoforą už sankryžos, o ne prieš ją. Kai šviesoforų už sankryžos nėra, stovintis pirmas žiūriu į šoninį šviesoforą. Visuomet stebiuosi, kai vairuotojai, puikiai matantys šoninį šviesoforą, sustoja kelis metrus prieš Stop liniją, kad matytų viršutinį šviesoforą. Toks vaizdas, lyg jie rodytų skirtingus signalus.

    Šviesoforų nuėmimas už sankyžos išugdė visai kitą kultūrą. Dabar retai pamatysi už Stop linijos ar net sankryžoje už perėjos sustojusį automobilį, laukiantį žalio signalo.
    Sustojus tvarkingai prie stop linijos, jei esi pirmas eilėje, "tvarkingai" matyti šoninį šviesoforą beveik neįmanoma, nebent tavo ūgis 1,7m ar mažesnis. Pridėk prie to tai, jog
    vietoje to, kad tavo žvilgsnis fokusuotųsi tvarkingai tiesiai į sankryžos vidurį, kur tu periferijoje labai aiškiai gali matyti bendrą sankryžos judėjimą, dabar esi priverstas raitytis ir visiškai ignoruoti bet kokį veiksmą sankryžoje
    , žiūrėdamas į patį sankryžos kampą.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Tai greičiausiai vien kaštų klausimas, nors argumentai gal skambėjo ir kiti
    Kaip tik dabar kainuoja daugiau, nes įrengiamos gembės. O ir šviesoforų dažnai būna daugiau, nes Lietuvoje mėgsta juos kabinti virš kiekvienos juostos, nors užtenka vieno kiekvienai krypčiai.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Šito aš nuoširdžiai nesuprantu. Visų naujų sankryžų stop linija dabar brėžiama 10 metrų nuo sankryžos (nzn tikslaus atstumo, bet labai aiškiai pastumta), bet sustojus tvarkingai prieš tą liniją arba reikia ant vairo užgriuvus galvą į dangų riesti, arba kreivai sėdėti, kad matyti šviesoforą per mašinos A-koloną (nzn kaip lietuviškai taisyklingai verčiamas "A pillar"). Visais atvejais, vietoje to, kad tavo žvilgsnis fokusuotųsi tvarkingai tiesiai į sankryžos vidurį, kur tu periferijoje labai aiškiai gali matyti bendrą sankryžos judėjimą, dabar esi priverstas raitytis ir visiškai ignoruoti bet kokį veiksmą sankryžoje, jei "pasisekė" sustoti pirmam prieš stop liniją. Ar tikrai šviesoforas kitame sankryžos gale keldavo problemų? Ar tikrai buvo dokumentuotų atvejų, kai kažkas nesuprato šviesoforų išdėstymo?
    Kai yra šviesoforai už sankryžos, pirmas sustojęs prieš Stop liniją, žiūriu į šviesoforą už sankryžos, o ne prieš ją. Kai šviesoforų už sankryžos nėra, stovintis pirmas žiūriu į šoninį šviesoforą. Visuomet stebiuosi, kai vairuotojai, puikiai matantys šoninį šviesoforą, sustoja kelis metrus prieš Stop liniją, kad matytų viršutinį šviesoforą. Toks vaizdas, lyg jie rodytų skirtingus signalus.

    Šviesoforų nuėmimas už sankyžos išugdė visai kitą kultūrą. Dabar retai pamatysi už Stop linijos ar net sankryžoje už perėjos sustojusį automobilį, laukiantį žalio signalo.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Šito aš nuoširdžiai nesuprantu. Visų naujų sankryžų stop linija dabar brėžiama 10 metrų nuo sankryžos (nzn tikslaus atstumo, bet labai aiškiai pastumta), bet sustojus tvarkingai prieš tą liniją arba reikia ant vairo užgriuvus galvą į dangų riesti, arba kreivai sėdėti, kad matyti šviesoforą per mašinos A-koloną (nzn kaip lietuviškai taisyklingai verčiamas "A pillar"). Visais atvejais, vietoje to, kad tavo žvilgsnis fokusuotųsi tvarkingai tiesiai į sankryžos vidurį, kur tu periferijoje labai aiškiai gali matyti bendrą sankryžos judėjimą, dabar esi priverstas raitytis ir visiškai ignoruoti bet kokį veiksmą sankryžoje, jei "pasisekė" sustoti pirmam prieš stop liniją. Ar tikrai šviesoforas kitame sankryžos gale keldavo problemų? Ar tikrai buvo dokumentuotų atvejų, kai kažkas nesuprato šviesoforų išdėstymo?
    Tai greičiausiai vien kaštų klausimas, nors argumentai gal skambėjo ir kiti

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Dar po to sekė tokio Dmitrijaus Bialo patvirtinti smulkūs „tobulinimai“, kurių metu grąžino žalias metalines rodykles.
    Nesuprantu to varymo ant Bialo. Metalines rodykles grąžino Skvernelis. Tai buvo grynai politinis sprendimas, skirtas parodyti, kokia buvo bloga Butkevičiaus vyriausybė, 2014 metais patvirtinusi lentelių nuėmimą 2020 metais, ir kokia yra gera Skvernelio vyriausybė, jas grąžinusi. Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės yra žemesnis teisės aktas nei Kelių eismo taisyklės. Kai Skvernelio vyriausybė grąžino į KET lenteles, susisiekimo ministerija tiesiog privalėjo grąžinti jas ir į KŠĮT. Bet įvedė naują sąlygą - lenteles privaloma suderinti su Transporto kompetencijų agentūra. Tai sumažino dabar naudojamų lentelių kiekį dešimtimis kartų, nei jų buvo iki nuėmimo.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    2012-ais buvo patvirtintas naujos taisyklės (nebe standartas), kurių esminis pakeitimas – transportiniai šviesoforai negali būti statomi UŽ sankryžos.
    Šito aš nuoširdžiai nesuprantu. Visų naujų sankryžų stop linija dabar brėžiama 10 metrų nuo sankryžos (nzn tikslaus atstumo, bet labai aiškiai pastumta), bet sustojus tvarkingai prieš tą liniją arba reikia ant vairo užgriuvus galvą į dangų riesti, arba kreivai sėdėti, kad matyti šviesoforą per mašinos A-koloną (nzn kaip lietuviškai taisyklingai verčiamas "A pillar"). Visais atvejais, vietoje to, kad tavo žvilgsnis fokusuotųsi tvarkingai tiesiai į sankryžos vidurį, kur tu periferijoje labai aiškiai gali matyti bendrą sankryžos judėjimą, dabar esi priverstas raitytis ir visiškai ignoruoti bet kokį veiksmą sankryžoje, jei "pasisekė" sustoti pirmam prieš stop liniją. Ar tikrai šviesoforas kitame sankryžos gale keldavo problemų? Ar tikrai buvo dokumentuotų atvejų, kai kažkas nesuprato šviesoforų išdėstymo?

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Nėra jokio Zuoko standarto. Tai tebuvo Tomo Kamaičio kuruojamas ir Siemens realizuojamas Vilniaus žalių bangų diegimas, kurio metu bet kaip, nesilaikydami dar 1994-ais priimto standarto, pristatė šviesoforų ir turėjome atvejų, kai tai pačiai krypčiai 2 transportiniai šviesoforai rodė skirtingus signalus. Po to, tobulindami, 2011-ais ant kai kurių transportinių šviesoforų užlipdė žmogeliukų lipdukus.
    2012-ais buvo patvirtintas naujos taisyklės (nebe standartas), kurių esminis pakeitimas – transportiniai šviesoforai negali būti statomi UŽ sankryžos. Dar po to sekė tokio Dmitrijaus Bialo patvirtinti smulkūs „tobulinimai“, kurių metu grąžino žalias metalines rodykles.
    Paskutinis taisė KEdas; 2023.07.27, 01:32.

    Komentuoti:


  • Povas
    replied
    Daug rašote apie šviesoforų standartus: sovietinis, Zuoko standartas, naujasis standartas. Nelabai gaudausi Gal galite parodyti kaip tie standartai atrodo su nuotraukomis?

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Niekur nemačiau ryškesnių šviesoforų nei Vilniuje. Tamsiuoju paros metu žalia šviesa akis degina.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Man vis išlieka klausimas ar nenusijęs toks remontas su naujo mero atėjimu, nes tokių remontų neteko pastebėti. Lieka klausimas ar tokius "paprastai paremontuotus" šviesoforus būtume pamatę, jei būtų ir toliau buvęs Šimašius. Kyla rimtas nerimas, kad Vilnius bandys konservuoti sovietinį standartą šviesoforiniame reguliavime.

    Atsimenu Ričardas Savukynas labai kritikavo naują šviesoforų standartą dar kai Vilniuje atsirado pirmieji nauja tvarka reguliuojami šviesoforai, jų nelabai mokėta tinkamai įrengti. Pastaruoju metu kai jis komentavo Saltoniškių g. sankryžos eismo tvarkos gražinimą į seną, paminėjo, kad jei kažkas neveikia, gražint atgal (Ctrl-z padaryt). Tai turiu tokį nerimą, kad jis ir bendrai ts-lkd mediasfera Benkunsko administraciją veikia grįžt pagal eismo standartus (juostų pločiai, šviesoforų tvarka, etc.) į kokius 2000-uosius.

    p.s. man nekliūtų, jei būtų tiesiog prilipdomos reikalingos šviesoforų spalvos kaip beveik visam likusiam pasaulyje, net jei konservuotų sovietinį standartą, tiek kad turėtume šiokią tokią standartų košę.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.07.22, 22:54.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Tai kad pirmojo šviesoforų atnaujinimo metu buvo įrengiamos tokios trumpos "pseudogembės". Pagal naują tvarką Vilniuje dabar įrengiamos rimtos gembės arba konstrukcijos. O kas iš pirminių sankryžų "dizaino" naudojama naujai įrengiamose sankryžose?
    Paliko įspūdį seno standarto gembės panaudojimas naujam stulpui. Įsruties ir Pilaitės pr. sankryža. Nepanašu, kad dažytas. Pastatytas naujoje vietoje. Atskiri stulpai šviesoforui virš gatvės ir šalia gatvės. Street View senas foto pasirinkus, šviesoforai virš ir šalia gatvės buvo ant vienos gembės.
    https://goo.gl/maps/Z2ZruGHYhX97ijTR7

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Beje tas "senas standartas" galėčiau apibrėžti kaip tų laikų šviesoforų vizualinis standartas (atramų dizainas, šviesoforų išdėstymas, etc.), tai kas buvo diegiama kaip Zuoko "šviesoforų valdymo sistema".
    Tai kad pirmojo šviesoforų atnaujinimo metu buvo įrengiamos tokios trumpos "pseudogembės". Pagal naują tvarką Vilniuje dabar įrengiamos rimtos gembės arba konstrukcijos. O kas iš pirminių sankryžų "dizaino" naudojama naujai įrengiamose sankryžose?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nereikia to sieti su politika. Yra tos srities žmonės, kurie dirba savo darbą. Ir taip pat jokio Vilniaus seno standarto nėra Jie matomai mano, kad atliekant tik šviesoforų atnaujinimo darbus, šviesoforai keičiami pagal pirminio įrengimo metu galiojusį teisinį reguliavimą. O nauji projektai tai be kalbų turi atitikti jų rengimo metu galiojančius teisės aktus.
    Nepamenu ar per antrą Šimašiaus kandenciją buvo taip atnaujinami šviesoforai ir jų atramos, bet paliekamas senas reguliavimas. Palyginimui, iš karto kyla Žalgirio-Tuskulėnų g. sankryža, tiesiant dviračių takus, įrengti šviesoforai pagal naują standartą.
    Nesunkiai kažkas tokio galėjo būti padaryta su Sėlių g. sankryža, nes atramos iš visų pusių naujos, tik sankryžos centre liko dalis senų šviesoforų.

    Dėl Narbuto-Laisvės pr. ar net Įsruties g.-Pilaitės pr. dar galima suprast, nes atnaujinta tik dalis visos sankryžos atramų, "bandyta sutaupyti".

    Beje tas "senas standartas" galėčiau apibrėžti kaip tų laikų šviesoforų vizualinis standartas (atramų dizainas, šviesoforų išdėstymas, etc.), tai kas buvo diegiama kaip Zuoko "šviesoforų valdymo sistema".
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.07.21, 22:57.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Šimašius, panašu, dar bandė po truputį keisti šviesoforus, naujas meras matyt stengiasi sutaupyt kiek įmanoma. Sunkoka ir kaltinti, matyt Vilnius ir nepribrendo ribotą biudžetą kišant į keletą gatvių jas sutvarkant labai gerai, o labiau eiti Kauno keliu, pigiai per daug nieko negalvojant atnaujinti senas gatves.

    Tiek, kad tą Sėlių g. šviesoforą ateityje galbūt nesunkiai pritaikys naujam standartui. Galbūt seks naujas šviesoforų standarto atnaujinimas visame Vilniuje, tik spėju ne dabartinėje kadencijoje.
    Įsruties g. iš vis įdomus sprendimas, seno standarto gembę juodą įrengė, su visom sekcijom. Tą gembę vėl reikės keist, jei bus keičiamas standartas.

    Vis tik spėju standarto keitimas Vilniuje yra laiko klausimas, nes likusioje Lietuvoje tikrai sumažėjo šviesoforų su sovietinėm sekcijom, išskyrus Vilnių.
    Nereikia to sieti su politika. Yra tos srities žmonės, kurie dirba savo darbą. Ir taip pat jokio Vilniaus seno standarto nėra Jie matomai mano, kad atliekant tik šviesoforų atnaujinimo darbus, šviesoforai keičiami pagal pirminio įrengimo metu galiojusį teisinį reguliavimą. O nauji projektai tai be kalbų turi atitikti jų rengimo metu galiojančius teisės aktus.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Siuntė man vienas vilnietis jau šios sankryžos foto. Pagalvojau

    Kaune ir be atnaujinimo praktiškai visur papildomas tarybines sekcijas pakeitė trijų sekcijų šviesoforais. Tarybinių papildomų sekcijų į dešinę nebėra, o į kairę yra likę 4.

    O Vilniuj šioje sankryžoje matomai atliko "paprastąjį remontą" ir atnaujino tarybinio tipo šviesoforus su papildomomis sekcijomis. Ir tai, praėjus 11 metų po naujų taisyklių įsigaliojimo. Na ką aš galiu pasakyti, sunku kažkam atsisakyti SSRS eismo reguliavimo
    Šimašius, panašu, dar bandė po truputį keisti šviesoforus, naujas meras matyt stengiasi sutaupyt kiek įmanoma. Sunkoka ir kaltinti, kai labai daug nelygių netvarkingų gatvių, matyt Vilnius ir nepribrendo ribotą biudžetą kišant į keletą gatvių jas sutvarkant labai gerai, o labiau eiti Kauno keliu, pigiai per daug nieko negalvojant atnaujinti senas gatves.

    Tiek, kad tą Sėlių g. šviesoforą ateityje galbūt nesunkiai pritaikys naujam standartui. Galbūt seks naujas šviesoforų standarto atnaujinimas visame Vilniuje, tik spėju ne dabartinėje kadencijoje.
    Įsruties g. iš vis įdomus sprendimas, seno standarto gembę juodą įrengė, su visom sekcijom. Tą gembę vėl reikės keist, jei bus keičiamas standartas.

    Vis tik spėju standarto keitimas Vilniuje yra laiko klausimas, nes likusioje Lietuvoje tikrai sumažėjo šviesoforų su sovietinėm sekcijom, išskyrus Vilnių.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.07.21, 22:42.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Nelabai sekiau ar buvo diskutuota kitose temose, bet labai nustebino T. Narbuto-Sėlių g. sankryžos šviesoforų atnaujinimas, tiesiant dviračių taką.

    Nejaugi Vilnius savavališkai grįžta prie sovietinio šviesoforų įrengimo standarto?
    Šioje sankryžoje jau įrengtos sovietinės rodyklės:
    https://goo.gl/maps/YB33mKfU821zLwR5A

    Kai kur taip pat įrengiami nauji juodi sovietinio reguliavimo šviesoforai. Tiesa, kiek per Street View teko pastebėt, gembės į juodas atnaujinamos tik dalyje šviesoforinės sankryžos, pvz. Laisvės pr.-Pilaitės pr. arba Įsruties-Pilaitės pr.

    Įdomu, ar yra planų atnaujinti šviesoforų standartą Vilniuje?
    Likusioje Lietuvoje beveik netenka pastebėt seno reguliavimo šviesoforų, ar bent jau sovietinio sekcinijinio reguliavimo, tiksliau, jo labai sumažėję, o Vilnius su sovietiniu reguliavimu yra paėmęs viršų ir panašu, kad tokį reguliavimą gal net myli kaip vienas mūsų forumietis iš A raidės.
    Siuntė man vienas vilnietis jau šios sankryžos foto. Pagalvojau

    Kaune ir be atnaujinimo praktiškai visur papildomas tarybines sekcijas pakeitė trijų sekcijų šviesoforais. Tarybinių papildomų sekcijų į dešinę nebėra, o į kairę yra likę 4.

    O Vilniuj šioje sankryžoje matomai atliko "paprastąjį remontą" ir atnaujino tarybinio tipo šviesoforus su papildomomis sekcijomis. Ir tai, praėjus 11 metų po naujų taisyklių įsigaliojimo. Na ką aš galiu pasakyti, sunku kažkam atsisakyti SSRS eismo reguliavimo

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Suomiškas variantas (čia tikrai Suomija?) nebando apsimesti automobiliams skirtomis sekcijomis, ir joje rodomi visi ženklai.
    Dėl Vokietijos nesigilinau, ba ten įvairovė dar nuo sienos griuvimo laikų nesibaigė, bet čia panašu irgi bus visi ženklai viename ir esminis skirtumas, kad ji nekaba ten, kur kabėtų automobiliams skirta rodyklė, jos visada kabo atskirai. Tai jei čia artimiausias rastas variantas, tuomet Vilnius vis dar išlieka unikalus
    Taip, čia, Suomija. Helsinkis. Pats fotografavau.

    Dėl Vokietijos pavyzdžio, tai įkėliau, ką greičiausiai radau. Dar yra keletas foto, kai dvi VT šviesoforo sekcijos kabo iš dešinės pagrindiniam šviesoforui (ties žaliu ir geltonu), t.y. lygiai ten pat, kur paprastai kabo papildomos transporto šviesoforo sekcijos (žalia ir geltona rodyklės). Žodžiu, kabina tikrai įvairiai.

    O Lietuvoje VT šviesoforai kol kas tik Vilniuje. Ir jie visi įrengti vienodu principu. 200 mm sekcijos per atstumą iš dešinės pagrindiniam šviesoforui. Rodyklė kabo ties žaliu signalu, bet, kaip ir reikalauja taisyklės, ji įrengta per atstumą.
    Paskutinis taisė dsanto; 2023.07.21, 19:43.

    Komentuoti:

Working...
X