Vienas iš sprendimų nekeičiant šviesoforų konfiguracijos galėtų būti tiesiog paprastas greičio kalniukas prieš šviesoforą, kuris priverstų ten lėtinti greitį. O sulėtinus greitį ir judant 20-30km/h (vietoj dabartinių 50-60km/h) pasidarytų lengviau pastebėti tiek šviesoforą, tiek pėsčiuosius ir galbūt pavyktų išvengti ten būsiančių aukų.
Būtent. Nes šviesoforo pamatymo problema ten atsiranda kai vairuotojai dar prieš posūkį pradeda spausti gazą, norėdami greičiau įsibėgėti. Realiai ten reiktų posūkį daryti nedideliu greičiu ir įsibėgėti pradėti tik iš tikro jau įvažiavus į greitėjimo juostą. Juo labiau, kad ten dar yra ir labai pavojingas įvažiavimas į Rimi parkingą per greitėjimo juostą.
Aš pats, beje, lygiai kaip minėjo Lettered, ten dažnai važiuoju (o ir einu pėsčias bei važiuoju dviračiu) ir iš patirties galiu pasakyti, kad net įpratusiam ir vietą gerai pažįstančiam vairuotojui tas šviesoforas yra gana sunkiai pastebimas.
Pastebėjau, kad ten raudonas jei dega, tai dega tik tada, kai dega žalias sukantiems iš Žalgirio į GV link centro, tai tada visada atleidžiu gazą iš anksto, kad jei ką spėčiau laiku sustoti, nors šviesoforo dar toli nesimato, bet normaliai taip neturėtų būti suprojektuoti šviesoforai, kad tik mintinai ciklus atsimenantys ir pro ten kasdien važinėjantys galėtų tą daryti saugiai.
Jeigu perėja už tokio nematomo posūkio, automobilių srautas varo dideliu greičiu, tai kaip sakai, pirmas nesustos, antras sustos, o trečias jam į galą kals. Tokioje pavojingoje vietoje reikia užtikrinti gerą šviesoforo matomumą. Didelio spindulio dešiniojo posūkio juostos yra pavojingos pėstiesiems. O dar jeigu matomumas blogas...
Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės:
34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:
34.1. yra dvi ar daugiau dešiniajam posūkiui skirtų eismo juostų;
34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir transporto priemonių eismas.
43. Kai dešiniojo posūkio juosta yra atskirta nuo kitų eismo juostų trikampe salele, posūkiui į dešinę gali būti įrengiamas tik kelio ženklas „Duoti kelią“. Šiuo atveju reikia patikrinti, ar tai bus saugu per trikampę salelę judantiems pėstiesiems ir dviratininkams, ypač jeigu yra didelis į dešinę sukančių transporto priemonių intensyvumas arba jeigu transporto priemonių posūkis į dešinę yra pernelyg sklandus (galimas didelis jų greitis).
Ką pats siūlytum? Ne tam, kad sudėlioti varneles (VMS tą daro geriau už visus), bet kad realiai pagerinti saugumą tokioje vietoje?
Aš pats, beje, lygiai kaip minėjo Lettered, ten dažnai važiuoju (o ir einu pėsčias bei važiuoju dviračiu) ir iš patirties galiu pasakyti, kad net įpratusiam ir vietą gerai pažįstančiam vairuotojui tas šviesoforas yra gana sunkiai pastebimas.
Vienas iš sprendimų nekeičiant šviesoforų konfiguracijos galėtų būti tiesiog paprastas greičio kalniukas prieš šviesoforą, kuris priverstų ten lėtinti greitį. O sulėtinus greitį ir judant 20-30km/h (vietoj dabartinių 50-60km/h) pasidarytų lengviau pastebėti tiek šviesoforą, tiek pėsčiuosius ir galbūt pavyktų išvengti ten būsiančių aukų.
Su nereguliuojama perėja yra tas niuansas, kad pėstieji paprastai mato, kada vairuotojas lėtina. Ir jei ne pirmas, tai antras vairuotojas pastebės ir sustos. Ten tik viena juosta ir nereguliuojama pėsčiųjų perėja būtų tinkamas sprendimas. Eismas ten didžiąją dienos dalį yra gana nedidelis. Su šviesoforu pavojus pėstiesiems yra didesnis, nes degant žaliai labai retas pėstysis dairysis ir įsitikins, kad mašina stoja. Aš pats prieš kelias dienas per plauką išvengiau būti nudaužtas (cypė padangos). Daug kitų kartų mačiau, kaip vairuotojai labai vėlai pastebėję šviesoforą kala per stabdžius arba pravažiuoja pėstiesiems kone per kojas, nors pėstiesiems tuo metu dega žalia.
Jeigu perėja už tokio nematomo posūkio, automobilių srautas varo dideliu greičiu, tai kaip sakai, pirmas nesustos, antras sustos, o trečias jam į galą kals. Tokioje pavojingoje vietoje reikia užtikrinti gerą šviesoforo matomumą. Didelio spindulio dešiniojo posūkio juostos yra pavojingos pėstiesiems. O dar jeigu matomumas blogas...
Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės:
34. Jeigu dešiniojo posūkio juostas nuo kitų eismo juostų skiria trikampė salelė, šiam posūkiui atskiras transporto šviesoforas su rodyklėmis reikalingas, kai:
34.1. yra dvi ar daugiau dešiniajam posūkiui skirtų eismo juostų;
34.2. vyksta intensyvus pėsčiųjų ir transporto priemonių eismas.
43. Kai dešiniojo posūkio juosta yra atskirta nuo kitų eismo juostų trikampe salele, posūkiui į dešinę gali būti įrengiamas tik kelio ženklas „Duoti kelią“. Šiuo atveju reikia patikrinti, ar tai bus saugu per trikampę salelę judantiems pėstiesiems ir dviratininkams, ypač jeigu yra didelis į dešinę sukančių transporto priemonių intensyvumas arba jeigu transporto priemonių posūkis į dešinę yra pernelyg sklandus (galimas didelis jų greitis).
Konkrečiai šie šviesoforai matosi pakankamai gerai ir vairuotojai tikrai turi galimybes pastebėti. Tik kad jų vieta yra parinkta netinkamai, t.y. už posūkio, kur vairuotojas jau turi stebėti daug parametrų.
Man pačiam šioje vietoje prieš raudoną ne kartą teko stabdyti staigiai, nors šiaip nei lakstau, o stabdau įprastai anksti prieš raudonas, taip pat važiuoju pro čia gana dažnai ir vietą gerai pažįstu, tai kokie nors miesto svečiai jaučiu turbūt tuo labiau sukelia avarines situacijas ar net pro raudoną pravažiuoja, reiškia dizainas nėra labai geras.
Nesutikčiau. Jei jau ryškaus šviesoforo nemato, tai pėstiesiems už tokio posūkio nereguliuojamoje perėjoje išvis bus peilis.
Su nereguliuojama perėja yra tas niuansas, kad pėstieji paprastai mato, kada vairuotojas lėtina. Ir jei ne pirmas, tai antras vairuotojas pastebės ir sustos. Ten tik viena juosta ir nereguliuojama pėsčiųjų perėja būtų tinkamas sprendimas. Eismas ten didžiąją dienos dalį yra gana nedidelis. Su šviesoforu pavojus pėstiesiems yra didesnis, nes degant žaliai labai retas pėstysis dairysis ir įsitikins, kad mašina stoja. Aš pats prieš kelias dienas per plauką išvengiau būti nudaužtas (cypė padangos). Daug kitų kartų mačiau, kaip vairuotojai labai vėlai pastebėję šviesoforą kala per stabdžius arba pravažiuoja pėstiesiems kone per kojas, nors pėstiesiems tuo metu dega žalia.
Kažkas tokio. Technškai tas šviesoforas matosi, bet jis yra gana neįprastoje vietoje, kur vairuotojai jo nesitiki. Dėl to (bent iš dalies) taip ir gaunasi. Šiaip ten būtų ok daryti nereguliuojamą perėją su greičio ribojimo priemone (tikriausiai greičio kalniuku). Tuo pačiu išsispręstų ir idiotiškaiū ten veikiantys pėstiesiems skirti ciklai, kai tinkamu laiku nepalietus sensriaus pėstieji turi laukti 2 ciklus (virš 3 minučių).
Nesutikčiau. Jei jau ryškaus šviesoforo nemato, tai pėstiesiems už tokio posūkio nereguliuojamoje perėjoje išvis bus peilis.
Gal nustebinsiu, bet eismo organizavime svarbiausios yra psichologijos žinios. Humnitarais ar inžinieriais jie laikomi?
Konkrečiai šie šviesoforai matosi pakankamai gerai ir vairuotojai tikrai turi galimybes pastebėti. Tik kad jų vieta yra parinkta netinkamai, t.y. už posūkio, kur vairuotojas jau turi stebėti daug parametrų.
Kažkas tokio. Techniškai tas šviesoforas matosi, bet jis yra gana neįprastoje vietoje, kur vairuotojai jo nesitiki. Dėl to (bent iš dalies) taip ir gaunasi. Šiaip ten būtų ok daryti nereguliuojamą perėją su greičio ribojimo priemone (tikriausiai greičio kalniuku). Tuo pačiu išsispręstų ir idiotiškai ten veikiantys pėstiesiems skirti šviesoforų ciklai, kai tinkamu laiku nepalietus sensriaus pėstieji turi laukti 2 ciklus (virš 3 minučių).
Kai žmogus tampa lavonu, nes visi klausė humanitaro (kuris siūlė pastatyti kameras), o ne inžinieriaus (kuris siūlė pasukti šviesoforus, pakoreguoti sankryžos schemą, panaikinti posukį ir t.t.), kalbėti yra per vėlu.
Gal nustebinsiu, bet eismo organizavime svarbiausios yra psichologijos žinios. Humnitarais ar inžinieriais jie laikomi?
Konkrečiai šie šviesoforai matosi pakankamai gerai ir vairuotojai tikrai turi galimybes pastebėti. Tik kad jų vieta yra parinkta netinkamai, t.y. už posūkio, kur vairuotojas jau turi stebėti daug parametrų.
Geresnis dizainas greičiausiai dalinai problemą išspręstų, bet matyt ne iki galo. Šalia, Linkmenų-Žalgirio sankryžoje vis pasitaiko vairuotojas, besikėsinantis nutrenkti pėsčiuosius, nors viskas puikiai matosi. Vien dėl to, kad "sunervino kamštyje prie šviesoforo stovėt".
Kai žmogus tampa lavonu, nes visi klausė humanitaro (kuris siūlė pastatyti kameras), o ne inžinieriaus (kuris siūlė pasukti šviesoforus, pakoreguoti sankryžos schemą, panaikinti posukį ir t.t.), kalbėti yra per vėlu.
Tai niekas nevyksta daugelį metų. Žmogus (eilinis pilietis) dabar bando kažką daryti, kad atkreiptų dėmesį į problemą. Vienas dalykas patobulinti inžinerines priemones, bet policijos įtraukimas irgi nepakenktų.
Inžineriniai sprendimai gali padėti tik iš dalies. Policijos kalbą supranta visi.
Kai žmogus tampa lavonu, nes visi klausė humanitaro (kuris siūlė pastatyti kameras), o ne inžinieriaus (kuris siūlė pasukti šviesoforus, pakoreguoti sankryžos schemą, panaikinti posukį ir t.t.), kalbėti yra per vėlu.
Tai tikslas padaryt saugia perėja ar kad kuo daugiau vairuotoju nubaudot? Apeliuojat i vms kad laukia kol kas nors žus, tai žmogui bus lengviau nuo to kad ji suvažines po kamerom?
Šiuo atveju manau yra abu dalykai: blogas dizainas (na išties prastai matosi tas šviesoforas) ir necivikizuotas vairavimas, kuris, deja, vis dar labai populiarus. Kameros manau išspręstų problemą. Pradėtų eiti baudos, žodis labai greit pasklistų.
Kameros yra gaisro gesinimas. o protingas inžinierinis sprendimas yra gaisro profilaktika.
Šiuo atveju manau yra abu dalykai: blogas dizainas (na išties prastai matosi tas šviesoforas) ir necivikizuotas vairavimas, kuris, deja, vis dar labai populiarus. Kameros manau išspręstų problemą. Pradėtų eiti baudos, žodis labai greit pasklistų.
Video, kaip viskas atrodo važiuojant dešine juosta Žalgirio gatve nuo sankryžos su Linkmenų gatve link Geležinio, kur sukame į dešinę ir kur yra probleminis pėsčiųjų šviesoforas.
Pradžioje šviesoforą visiškai užstoja Rimi parkingo betoninė sienelė. O kai šviesoforas pasimato, jis žmatosi nebent iš kairiosios juostos, o ne dešiniosios, kuria važiuojantiems šis šviesoforas yra aktualus. Net ir priartėjus prie šviesoforo dešinysis šviesoforas visvien žiūri kažkur į kairę ir nelabai matosi važiuojantiems ta juosta.
Na taip, kairįjį šviesoforą tikrai reikėtų pasukt link juostos vidurio. Nes jis žiūri kažkur į kairę.
Dar labai padėtų rodyklės į dešinę. Nes daugelį vairuotojų tai labai veikia. Buvo atvejų, kai lentelę su žalia rodykle įrengdavo prie šviesoforo su rodyklėmis į dešinę. Tai jeigu degdavo raudonas su rodykle į dešinę, dažnas nesukdavo į dešinę, nes juoda rodyklė raudoname signale kažkas švento (nors lentelė bet kuriuo atveju leidžia sukti į dešinę). Tai manau, kad rodyklių įrengimas irgi prisidėtų prie drausmės.
Bet bet kuriuo atveju nėra taip, kad šviesoforo nesimato. Man akivaizdu, kad čia kažkoks laukinis vairavimas. Siųskit į delfi. Reikėtų, kad susidomėtų policija. Pastovėjus porą dienų su lazdele, kaip mat visi pradėtų "matyti" šviesoforą.
Komentuoti: