Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zefyras
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Iš esmės taip, bet yra vienas niuansas: daugelis miestų (apie Varšuvą, Prahą nežinau) yra planuojami orientuojantis į viešąjį transportą. Transit-oriented development (TOD) sudaro sąlygas žmonėms, net ir toliau nuo miesto centro, įsikurti prie formuojamų viešojo transporto mazgų. Mūsų gi buvęs ilgametis vyriausiasis architektas ne vienerius metus išdidžiai aiškino, kad miesto planuoti apskritai nereikia. Tad nereikia stebėtis, kad turime tokį rezultatą, kokį turime. Žmonės kuriasi ten, kur randa vietos, apie kokį nors viešojo transporto planavimą, sistemingą plėtrą niekas net nesvajoja. Geriausiu atveju, VMS kartą per kokį dešimtmetį sugalvoja, kad gal kelis priemiestinius maršrutus galima pratęsti, bet tai tik bėgimas iš paskos suburbanizacijai, o ne planavimas.
    Gal visiškai teigti kad "planuojami orientuojantis į viešąjį transportą" nepavyktų, nes abiejuose miestuose suburbanizacija irgi įvyko, tačiau ji vyko aplink transporto koridorius, kur kaimai ir šalutiniai keliai aplipo sodybomis, o viešasis transportas tarnauja ne tik miesto viduje bet ir susisiekimui su aplinkinėmis gyvenvietėmis. Visgi ir tankumas didesnis, ir gyvenviečių struktūros kitokios. Čia galbūt didelių NT projektų vystymas Lietuvoje visiškai nesusietas su VT planavimu, pvz. ar tas grandiozinis Launagių projektas kažkaip paveiks viešojo transporto paslaugos teikėją sustiprinti kursavimą ta kryptimi? Jokie detalieji ar bendrieji planai to nereikalauja, užtenka pasakyti kad "stotelė yra ne toliau nei 500 m".

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Ar kontrolė gali nustatyti, kad transporto priemonė vėluoja, ir ar tai daro praktikoje?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Tolerancija yra transporto priemonei veluojant, o ne šiaip visada galioja +10 min. Jeigu transporto priemonė neveluoja tai jokios tolernacijos ir neturi būti.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Reik suprast, kas ta tolerancija yra: 10 min yra nusižengimas, dėl kurio savivaldybė nusprendė nebaust, o ne "30 minučių bilietas galioja 40 minučių" new math.
    Berods Helsinkyje pirkau '30 min' bilietą, kuriame buvo nurodyta galiojimo laiko pabaiga - T+40 min.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Reik suprast, kas ta tolerancija yra: 10 min yra nusižengimas, dėl kurio savivaldybė nusprendė nebaust, o ne "30 minučių bilietas galioja 40 minučių" new math.

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą

    Dar balandžio mėnesį buvo skelbta straipsnyje dėl konkretaus atvejo nagrinėjimo.
    Buvo pateikta rekomendacija, kad keleivis turi įspėti kontrolierių kad pasibaigė galiojimas <10min.

    Click image for larger version Name:	Screenshot.jpg Views:	0 Size:	46,7 kB ID:	2208275
    Gal nepasakysite kontrolieriui, jog TV3 skaitėt

    Siūlyčiau vadovautis:
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...jfwid=d9oeucva)
    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legal...a7d02a65c371ad

    Niekur apie jokią toleranciją nėra kalbos, tad kažkas tiesiog savivaliauja dovanodami papildomas 10 minučių.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Didelė nelaimė Vilniuje: automobilis rėžėsi į stotelę ir pražudė merginą - LRT

    Ketvirtadienį Vilniuje įvyko nelaimė – automobilis rėžėsi į viešojo transporto stotelę ir pražudė merginą. Pirminiais duomenimis, automobilio vairuotojui sutriko sveikata.


    Didžiulė išvengiama tragedija. Ją čia dalinuosi su mintimi, jog viešojo transporto stotelės visos be išimties turėtų būti apsaugotos įbetonuotais stulpais, kurie yra naudojami tam tikrose Vilniaus sankryžose, arba pačios įvažos (ar sustojimo vietos be įvažų) turėtų būti paaukštintos tiek, jog paprasta mašina (ar SUVas) negalėtų laisvai užvažiuoti į stotelės teritoriją, kurioje laukia pėstieji.

    Komentuoti:


  • Valiukas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Kad nebaigta, tai matosi, tik iškilo klausimas ar bus kokios stoginės. Nors iš esmės, pats paklausiau ir pats galiu atsakyti (susiradau pirkimo dokumentus), kad pirkime nebuvo numatyta, tai veikiausiai nebus Lietingu oru, ar esant skaisčiam dangui su kepinančia saule šia VT rūšimi naudotis keleiviai nelaukiami.

    Tipinė schema:
    Click image for larger version Name:	Screenshot_33.png Views:	0 Size:	158,4 kB ID:	2208270
    Bent jau suoliukus arba keleivių atramas (nors specifikacijoje visur numatyti suolai) numatė.

    Tik vat Valakampių paplūdimio stotelėje nenumatyti net suolai/atramos. Matyt vadovautasi logika, kad žmonės prisigulėję paplūdimyje gali ir pastovėti
    Click image for larger version Name:	Screenshot_34.png Views:	0 Size:	127,0 kB ID:	2208271
    Nu tada šūdas.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Tolerancija apibrėžta buvo judu svetainėje:

    https://web.archive.org/web/20250217...sys-ir-kainos/

    Žinant Vilniaus VT patikimumą (vėlavimus), tolerancija buvo tikrai sveikintinas dalykas.
    Būtent. Esu susipažinęs su VT kokybės standartais, tai su Vilniaus (bet ir kitų miestų) VT maršrutų vėlavimo mastais, tolerancija turėtų būti privaloma (bent jau iki maršruto galo).

    Pvz. Vokietijoje VT organizacijos kaip BVG Berlyne viešina ataskaitas, į kurias įtraukiama pvz. ir vėlavimo statistika, jei vėluojama daugiau nei 10 proc. reisų, vėžėjams skiriamos nuobaudos ar bent jau keliami klausimai.

    Visa bilietų kainos kėlimo saga pasižymėjo ir tuo, kad administracijos direktoriui buvo labai svarbu demaskuoti blogiukus ir sukčius, kurie manipuliuoja bilietų sistema ir važiuoja ilgiau negu bilieto trukmė, nors kodėl keleivis turėtų būti atsakingas už transporto priemonių vėlavimą, visai neaišku.
    Paskutinis taisė Zefyras; 2025.07.03, 11:58.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Horn Rodyti pranešimą

    Teisiškai niekada nebuvo patvirtintas joks bilietų tolerancijos laikas. Būdavo tik kontrolierių gera valia. Spėju ir toliau ji liks.
    Nors man tai visai nepatinka, nes vieni tokia "spraga" naudojasi, o kiti sąžinigi arba nežinantys aktyvuoja brangesnį arba antrą bilietą. Turi viskas būti labai aišku ir sąžininga.
    Dar balandžio mėnesį buvo skelbta straipsnyje dėl konkretaus atvejo nagrinėjimo.
    Buvo pateikta rekomendacija, kad keleivis turi įspėti kontrolierių kad pasibaigė galiojimas <10min.

    Click image for larger version  Name:	Screenshot.jpg Views:	0 Size:	46,7 kB ID:	2208275

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Nukrypta nuo esmės, nes diskusija išsimėtė per kelias temas. Aš neteigiu, kad Vilniuje transportas geresnis už Varšuvos ar Prahos, nes taip nėra. Bet tas skirtumas yra minimalus ir ne kritinis.Visa esmė, kad gyvenantys kažkur miesto pakraštyje, pastoviai kritikuoja VT, nors patys statosi namą/kotedžą kuo toliau nuo pagrindinių kelių, pagrindinių maršrutų trasų, kuo toliau nuo geležinkelio ir kt. transporto infrastruktūros. Tai kur tas transportas bus geras, jeigu miestas neprotingai išskydęs ir išsiplėtęs į pakraščius. Varšuvoje ar Prahoje žmonės būstą renkasi kuo arčiau transporto (metro, tramvajus), prie geležinkelio stoties ir t.t., nes tam yra logika. Vilniuje žmonės būstą renkasi kuo toliau nuo gatvės, kokiame pakraštyje, kur ateina tik žvyrkelis ar šunkelis, svarbu prie miško ir kuo toliau nuo visko. Pagaunate esmę?
    Iš esmės taip, bet yra vienas niuansas: daugelis miestų (apie Varšuvą, Prahą nežinau) yra planuojami orientuojantis į viešąjį transportą. Transit-oriented development (TOD) sudaro sąlygas žmonėms, net ir toliau nuo miesto centro, įsikurti prie formuojamų viešojo transporto mazgų. Mūsų gi buvęs ilgametis vyriausiasis architektas ne vienerius metus išdidžiai aiškino, kad miesto planuoti apskritai nereikia. Tad nereikia stebėtis, kad turime tokį rezultatą, kokį turime. Žmonės kuriasi ten, kur randa vietos, apie kokį nors viešojo transporto planavimą, sistemingą plėtrą niekas net nesvajoja. Geriausiu atveju, VMS kartą per kokį dešimtmetį sugalvoja, kad gal kelis priemiestinius maršrutus galima pratęsti, bet tai tik bėgimas iš paskos suburbanizacijai, o ne planavimas.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

    Akivaizdu, kad dar nebaigtas įrengimas.
    Kad nebaigta, tai matosi, tik iškilo klausimas ar bus kokios stoginės. Nors iš esmės, pats paklausiau ir pats galiu atsakyti (susiradau pirkimo dokumentus), kad pirkime nebuvo numatyta, tai veikiausiai nebus Lietingu oru, ar esant skaisčiam dangui su kepinančia saule šia VT rūšimi naudotis keleiviai nelaukiami.

    Tipinė schema:
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_33.png Views:	0 Size:	158,4 kB ID:	2208270
    Bent jau suoliukus arba keleivių atramas (nors specifikacijoje visur numatyti suolai) numatė.

    Tik vat Valakampių paplūdimio stotelėje nenumatyti net suolai/atramos. Matyt vadovautasi logika, kad žmonės prisigulėję paplūdimyje gali ir pastovėti
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_34.png Views:	0 Size:	127,0 kB ID:	2208271
    Paskutinis taisė sleader; 2025.07.03, 10:10.

    Komentuoti:


  • Valiukas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Man tik įdomu ar ten bus kokia stoginė su suoliukais įrengta, ar visiems spiginant saulei, lynojant lietui teks stoviniuoti ant tos betoninės plokštės ramstant tą raudoną stulpą?
    Akivaizdu, kad dar nebaigtas įrengimas.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Tolerancija apibrėžta buvo judu svetainėje:
    Trumpalaikiams bilietams taikomas 10 minučių tolerancijos laikotarpis. Aktyvuotas 30 ar 60 minučių bilietas galioja atitinkamai iki 40 ir 70 minučių.
    https://web.archive.org/web/20250217...sys-ir-kainos/

    Žinant Vilniaus VT patikimumą (vėlavimus), tolerancija buvo tikrai sveikintinas dalykas.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Kažkaip šitą praleidau - bilietai ne tik pabrango, bet ir sutrumpėjo jų galiojimo laikas. Anksčiau turint 30 min bilietą galėdavai važiuoti 40 min.
    Dėl pačių bilietų, tai niekur nebuvo apibrėžta, kad jis galioja kitokį laiko intervalą. Todėl bilietas ir yra 30 min, nes jeigu galiotų 40 min, tai turbūt bilietas ir vadintųsi 40 min bilietas.

    Tikėtina, kad kažkokiose kontrolės vidinėse tvarkose yra numatyta šiokia tokia tolerancija, bet tai vidiniai dokumentai ir tvarkos. Paprastam vartotojui, tvarkingai besinaudojant, bilietas visada galiodavo tiek, kiek ant jo parašyta

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Kažkaip šitą praleidau - bilietai ne tik pabrango, bet ir sutrumpėjo jų galiojimo laikas. Anksčiau turint 30 min bilietą galėdavai važiuoti 40 min.
    O taip galima buvo?
    Prisimenu, viršyjęs 30 min. bilietą 1 min 40 s, išlipau artimiausioje stotelėje ir pėdinau toliau pėsčiomis.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė liudasbar Rodyti pranešimą
    Čia, tikriausiai, naujosios kamščių problemas sprendžiančių laivelių platformos. Įdomu.. įeina į tuos prataškytus 2 mln. eurų ar ten tik laiveliai?.. (retorinis klausimas)
    Man tik įdomu ar ten bus kokia stoginė su suoliukais įrengta, ar visiems spiginant saulei, lynojant lietui teks stoviniuoti ant tos betoninės plokštės ramstant tą raudoną stulpą?

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Kažkaip šitą praleidau - bilietai ne tik pabrango, bet ir sutrumpėjo jų galiojimo laikas. Anksčiau turint 30 min bilietą galėdavai važiuoti 40 min.
    Teisiškai niekada nebuvo patvirtintas joks bilietų tolerancijos laikas. Būdavo tik kontrolierių gera valia. Spėju ir toliau ji liks.
    Nors man tai visai nepatinka, nes vieni tokia "spraga" naudojasi, o kiti sąžinigi arba nežinantys aktyvuoja brangesnį arba antrą bilietą. Turi viskas būti labai aišku ir sąžininga.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Kažkaip šitą praleidau - bilietai ne tik pabrango, bet ir sutrumpėjo jų galiojimo laikas. Anksčiau turint 30 min bilietą galėdavai važiuoti 40 min.
    Šiaip tas tolerancijos laikas kontrolieriais buvo traktuojamas skirtingai (kaip pvz vairuotojai traktuoja KBVT) todėl geriau įvesti akškumą. Na ir nuėmė jį iš viso. Kaip sakė tikri vilniečiai “man iki kelionės tikslo važiuoti reikia mažiau nei 30 min, grąžinkit bilietą!!!”

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Kažkaip šitą praleidau - bilietai ne tik pabrango, bet ir sutrumpėjo jų galiojimo laikas. Anksčiau turint 30 min bilietą galėdavai važiuoti 40 min.

    Komentuoti:

Working...
X