Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Karoleo Rodyti pranešimą
    Verkių g. Chaosas remonto metu. Autobusas išvažiuoja iš autobusų parko vaziuoja link kareiviu g. Ir netikėtai atsiranda plyta.... Ką daro? Užblokuoja ir taip vos judantį eismąi ir bando apsisukti.
    Čia visų pirma chaosas vairuotojo galvoje.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Būtent pagal atstumą ir reikia lyginti. Jeigu Vilniuje apsigyvenus Pilaitės pakraštyje, norima Centrą pasiekti per tiek pat laiko, kiek užtrunka kelionė Varšuvoje nuo taško esančio 5 km iki centro, tai visiškas absurdas. Stebuklų nebūna ir VT raketiniu kuru varomo neturėsime. Ir tai ne VT kaltė, kad gyvenant miesto pakraštyje (ar Vakarų Europos standartais užmiestyje) bandoma įsivaizduoti, kad gyveni vos ne centre ir pagal tai kelti reikalavimus.

    O šiaip tamstos pateiktas pvz. labai gerai argumentuoja tą ką ir norėjau pasakyti. Atsižvelgiant į faktą, kad Varšuvoje pasirinkti taškai esantys mažesniu atstumu ~1,5-2km (sprendžiu pagal ėjimo laiko skirtumą) ir dar prie vienos ašinės gatvės su tramvajumi, o Vilniuje pasirinkti atsitiktiniai taškai neturintys tiesioginio susisikimo. Tai suvienodinus sąlygas, turbūt turėtume ~40min kelionę Varšuvoje (paminėtoje kaip puikaus VT pvz.) ir 44-46 min kelionė Vilniuje, kuris vis paminimas kaip turintis tragišką VT. Penkių minučių skirtumas tikrai nėra labai esminis ir nepadaro VT labai prastu. Dažnai lyginimas būna neobjektyvus, nes įsivedus objektyvius parametrus, paaiškėja, kad visgi tas VT nėra toks prastas. Ir juo nesinaudojama kasdieninėmis kelionėmis tikrai ne todėl, kad užtruktų kelionė 5 min ilgiau
    Aš su jumis nesutinku. Aš manau kad VT yra neatsiejama miesto planavimo dalis ir jos funkcija yra ne generuoti pasiteisinimus (na žinot, taip, važiuojame lėtai, bet čia ne dėl to kad pas mus nėra tramvajaus, A juostų bei metro, o dėl to kad mūsų miestas išsitampęs), o užtikrinti kuo greitesnį susisiekimą didžiąjai daliai gyventojų. Tai turėtų būti kriterijus VT palyginimui - kuri VT sistema greičiau aptarnauja statistiškai medianinį gyventoją atsižvelgiant į gyventojų skaičių mieste (ką ir parinkau, standartinį Varšuvos daugiabučių rajoną vs Justiniškes, t.y. rajoną Vilniaus šiaurinėje dalyje, kur sukoncentruota didžioji dalis Vilniaus gyventojų). Man, kaip naudotojui, neįdomu priežastys, man įdomu rezultatas. Ir Vilnius čia gauna į vienus vartus - Varšuvoje, 3-4 kartus daugiau gyventojų turinčiame mieste nuvažiuojama greičiau, netgi parinkus vietą be metro ir netgi vasaros sezonu, kada kamščiai Vilniuje dar yra pakenčiami.

    Bet siūlau tiesiog likti prie savo nuomonių, nes laiko diskusijoms aš neturiu.

    Komentuoti:


  • Karoleo
    replied
    Verkių g. Chaosas remonto metu. Autobusas išvažiuoja iš autobusų parko vaziuoja link kareiviu g. Ir netikėtai atsiranda plyta.... Ką daro? Užblokuoja ir taip vos judantį eismąi ir bando apsisukti.
    Attached Files

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Pagal atstumą lyginti nekorektiška, reikia lyginti pagal standartinį rajoną, kuriame gyvena medianinis gyventojas. Nes viena iš VVT šūdinimo priežasčių yra miesto išsitempimas į visas puses, normaliuose miestuose žmonės gyvena kompaktiškiau. Jūs davėte pavyzdį, aš irgi duosiu pora pavyzdžių (tris kartus mažesniame mieste, primenu).
    Vilnius:

    [išėmiau paveiksliukus]

    Varšuva:

    [išėmiau paveiksliukus]

    Čia aišku galima kabinėtis, lyginti skirtingus rajonus, ginčytis kas turi ir kas neturi prieigą prie metro, bet galit manim patikėti kaip sumoje kelis mėnesius pragyvenusiu Prahoje - transportuotis ten yra kur kas greičiau ir paprasčiau nei Vilniuje. Apie komfortą patyliu.
    Būtent pagal atstumą ir reikia lyginti. Jeigu Vilniuje apsigyvenus Pilaitės pakraštyje, norima Centrą pasiekti per tiek pat laiko, kiek užtrunka kelionė Varšuvoje nuo taško esančio 5 km iki centro, tai visiškas absurdas. Stebuklų nebūna ir VT raketiniu kuru varomo neturėsime. Ir tai ne VT kaltė, kad gyvenant miesto pakraštyje (ar Vakarų Europos standartais užmiestyje) bandoma įsivaizduoti, kad gyveni vos ne centre ir pagal tai kelti reikalavimus.

    O šiaip tamstos pateiktas pvz. labai gerai argumentuoja tą ką ir norėjau pasakyti. Atsižvelgiant į faktą, kad Varšuvoje pasirinkti taškai esantys mažesniu atstumu ~1,5-2km (sprendžiu pagal ėjimo laiko skirtumą) ir dar prie vienos ašinės gatvės su tramvajumi, o Vilniuje pasirinkti atsitiktiniai taškai neturintys tiesioginio susisikimo. Tai suvienodinus sąlygas, turbūt turėtume ~40min kelionę Varšuvoje (paminėtoje kaip puikaus VT pvz.) ir 44-46 min kelionė Vilniuje, kuris vis paminimas kaip turintis tragišką VT. Penkių minučių skirtumas tikrai nėra labai esminis ir nepadaro VT labai prastu. Dažnai lyginimas būna neobjektyvus, nes įsivedus objektyvius parametrus, paaiškėja, kad visgi tas VT nėra toks prastas. Ir juo nesinaudojama kasdieninėmis kelionėmis tikrai ne todėl, kad užtruktų kelionė 5 min ilgiau

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Dėl stovėjimo, tai mano pasirinkimas.
    O mano - ne, bet stovėti gaunu, tuo tarpu kai Varšuvoje ar Prahoje atsisėdu. Kitas dalykas kad ir jūs tikriausiai atsisėstumėte, jeigu būtų normalūs tarpai tarp sėdynių.

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Jeigu dėl laiko, tai 30-40 minučių bet kuriame iš išvardintų miestų, tame tarpe ir Vilniuje, trunka kelionė nuo gyvenamojo rajono esančio ~7-8 km atstumu nuo kažkokio taško centre.
    Pagal atstumą lyginti nekorektiška, reikia lyginti pagal standartinį rajoną, kuriame gyvena medianinis gyventojas. Nes viena iš VVT šūdinimo priežasčių yra miesto išsitempimas į visas puses, normaliuose miestuose žmonės gyvena kompaktiškiau. Jūs davėte pavyzdį, aš irgi duosiu pora pavyzdžių (tris kartus mažesniame mieste, primenu).
    Vilnius:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-27 150934.png
Views:	361
Size:	1,83 MB
ID:	2207512

    Varšuva:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-27 151059.png
Views:	357
Size:	2,15 MB
ID:	2207513

    Čia aišku galima kabinėtis, lyginti skirtingus rajonus, ginčytis kas turi ir kas neturi prieigą prie metro, bet galit manim patikėti kaip sumoje kelis mėnesius pragyvenusiu Prahoje - transportuotis ten yra kur kas greičiau ir paprasčiau nei Vilniuje. Apie komfortą patyliu.

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Bet tas naktinio minėjimas yra toks "razinų rankiojimas". Tikrai ne dėl to nesirenkamas VT kasdieninėms kelionėms, kad kartais naktimis tenka kviestis Bolta. Nes jeigu kviečiamas Boltas, tai jau akivaizdu, kad dėl objektyvių priežasčių nevažiuota automobiliu.
    Vieni kviečia Boltą, kiti važiuoja automobiliu, nes neturi kito pasirinkimo. Kaip jau minėjau, čia yra 30/70 problematika, visų žmonių poreikiai skiriasi. Ir jeigu dėl tų poreikių man bet kokiu atveju reikia asmeninio automobilio, tai kodėl gi jo po to nenaudoti kitom kasdieninėm kelionėm? Vis tiek didžiąją dalį išlaidų jau sumokėjai.

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Aš Varšuvoje, o juo labiau Prahoje tikrai važiuodamas į centrą/senamiestį nevažiuosiu automobiliu. Ir ne todėl, kad mane galės vešti autobusas su patogesnėmis sėdynėmis.
    Visos priežastys svarbios. Man pvz, Varšuvoje ar Prahoje (ar netgi Vilniaus centre) mašiną pasistatyti ne problema (žinau gerų vietų), bet visada važiuodavau viešuoju, nes taip yra banaliai patogiau. Ir komfortas metro, kai gali lyti/vėjas/sniegas/šaltis/vasaros karštis, o aš patogiai važiuoju, ir patogios sėdynės, ir galimybė grįžti namo iš kitos stotelės pasivaikščiojus. Viskas sumuojasi.

    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Aišku piko metu mes pralošime, bet tikrai ne todėl savaitgaliais į renginius Vilniaus centre visi grūdasi automobiliais, kai per panašų laiko tarpą atvažiuotų autobusu.
    Būtent piko metu ir reikėtų lyginti, nes jo metu važiuoja ledinė dalis keleivių. O dėl renginių, nemaža dalis tų besigrūdančių yra visokie sodininkai, kurie į centrą grūdasi automobiliu surprise, taip pat dėl to kad nelabai yra VT alternatyvos. Bet sodininkai yra atskira tema, apie jų nešamą žalą miestui jau teko ne kartą diskutuoti.

    Bendrai, aš jus išgirdau ir supratau, bet ties tuo diskusiją norėčiau baigti (išvažiuoju savaitgaliui). Aš lieku prie savo nuomonės - mūsų VT lyginant su VT vakarais yra visiškai nekoks. O žiūrint į tai kad po liepos 1-os jis dar ir dvigubai pabrangsta (kalbu apie mėnesinį) tai iš viso darosi nekonkurencingas. Neatitinka kainos ir kokybės santykio.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Aš neisiu į tuos laivelius iš principo. Nenoriu palaikyti tokios savivaldybės nesąmonės už valdiškus pinigus...

    Komentuoti:


  • felar
    replied
    Pirmu etapu buvo lygtais žadėta iki Žirmūnų paplūdimio su stotele prie Šilo tilto:
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...vandens-pakaks

    Tik tiek, kad nuo Verslo trikampio iki Mindaugo tilto bus įrengiamos naujos prieplaukos, o Antakalnyje ir Žirmūnuose spėju bus naudojamos esamos - gaisrinės ir Žirmūnų paplūdimio.

    Click image for larger versionName:	upes1.pngViews:	0Size:	1,73 MBID:	2207502

    Click image for larger versionName:	upes2.pngViews:	0Size:	1,26 MBID:	2207503

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Ko labiausiai gaila, kad mūsų žiniasklaida tokia bestuburė, kad pagavo šitą "jauką" apie laivus kaip naują viešojo transporto alternatyvą, kuri tarsi kažkaip turėtų sumažinti kamščius. Na bet kai viskas ką raportuoji yra pranešimo spaudai perspausdinimas arba atstovo spaudai pakalbinimas, tai nėra ko norėti.
    Tai kad net žadėtas maršrutams neplaukia iki antakalnio. Maršruto trasa K.M.Tiltas - Verslo trikampis.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    O dėl patogumo tai jūs pats pasakėte, kad turite 30-40 minučių stovėti - ar tai yra normalu? Pirmas klausimas kodėl reikia stovėti (nu ok, tas pasitaiko ir vakaruose, nors kur kas rečiau), antras klausimas kur civilizuotuose miestuose reikia paprastai važiuoti 30-40 minučių. Aš per tiek ramiai sau Prahą nuo krašto iki krašto pervažiuoju, o tai yra tris kartus didesnis miestas.
    Nu laba diena
    Dėl stovėjimo, tai mano pasirinkimas.
    Jeigu dėl laiko, tai 30-40 minučių bet kuriame iš išvardintų miestų, tame tarpe ir Vilniuje, trunka kelionė nuo gyvenamojo rajono esančio ~7-8 km atstumu nuo kažkokio taško centre.
    Pvz. Vilniuje: Nuo Pilaitės, arba Pašilaičių iki Katedros aikštės. ~8,0 km atstumas. Kelionė VT (pagal Google Maps, įskaitant ėjimą iki stotelės) maždaug 35-45 min.
    Varšuva: Nuo Mokotow arba Targowek iki Warszawa Centralna, kad būtų ~7,5 km atstumas, kelionė VT ~35-40 min.
    Praha: Nuo Zabehlice iki centrinės stoties, kad būtų atstumas irgi apie 8,0 km, kelionė VT 38-40 min.

    Nematau esminių skirtumų tarp išvardintų miestų. Aišku, jeigu Prahoje važiuosi 4km atstumą, o Vilniuje 9 km, tai natūralu, kad laikas kelionei labai skirsis.

    Su naktiniu transportu - pirmiausiai, jis yra dabar, vos tik gal mėnesį ir ne faktas kad išliks sekančioje mero kadencijoje. Kiek kartų jis jau buvo įvestas ir atšauktas? Antra - jis važinėja tik savaitgaliais ir kitomis dienomis sveiki atvykę į Boltą, trečia - jis yra faktiškai skirtas grįžti tik iš centro. Sutinku, tai yra labai didelis žingsnis pirmyn, bet kol įsigalios teigiami jo efektai turi praeiti dešimtmetis, kad visi prie to įprastų ir prisiderintų savo įpročius.
    Bet tas naktinio minėjimas yra toks "razinų rankiojimas". Tikrai ne dėl to nesirenkamas VT kasdieninėms kelionėms, kad kartais naktimis tenka kviestis Bolta. Nes jeigu kviečiamas Boltas, tai jau akivaizdu, kad dėl objektyvių priežasčių nevažiuota automobiliu.

    Todėl lyginant mūsų VT su Prahos ar Varšuvos negalima kalbėti vien apie VT, reikia kalbėti apie visą ekosistemą - VT, taksai, užmiestinis transportas, etc.
    Viską reikia vertinti, bet reikia nepamiršti, kad Vilniuje yra super paprasta nusipirkus automobilį jį išlaikyti, tada nuvažiavus į tikslą jį pasistatyti. Aš Varšuvoje, o juo labiau Prahoje tikrai važiuodamas į centrą/senamiestį nevažiuosiu automobiliu. Ir ne todėl, kad mane galės vešti autobusas su patogesnėmis sėdynėmis. Tiesiog Varšuvoje teko ne vieną kartą patirti tą malonumą, kai nuvažiavęs 15min ieškai kur prisiparkuoti, o tada prisiparkuoji kokių 1,5 km atstumu ir dar 15 min pėdini. Tai sumoje sugaišti tiek pat, kiek maždaug nuvažiuotum viešuoju. Vilniuje nesu patyręs situacijos, kad per 5 min nepavyktų sustoti bent 400m atstumu.

    Bet pagrindinis dalykas yra aišku, keliavimo greitis. Deja, tuo taip pat pasigirti negalime, dėl banalaus metro trūkumo. Sunku papasakoti kokį kaifą aš patiriu Varšuvoje ar Prahoje važiuodamas į centrą su metro - štai pvz, praeitą savaitgalį per Jonines buvau Varšuvoje ir apsistojau prie metro stotelės. Tiesiog nerealu, jokios mašinos nereikia (kaip atvažiavau, taip ir palikau ją nejudindamas iki pat kelionės pabaigos). Ir tas metro nuo liepos 1-os dar kainuos pigiau nei mūsų nusenusios Škodos.
    Toje pačioje Varšuvoje dvi metro linijos, tai jos neapima labai didelės miesto dalies. Kitas dalykas, kad mūsų G autobusai kai kur ne ką nusileidžia tam pačiam metro (su išimtimis grynai piko metu). Nes pvz. dabar nuo Pilaitės iki savivaldybės pastato užtruktų nuvažiuoti apie 18 min. (~7,2 km), kai Varšuvoje su metro panašų atstumą įveikčiau per 15 min.
    Aišku piko metu mes pralošime, bet tikrai ne todėl savaitgaliais į renginius Vilniaus centre visi grūdasi automobiliais, kai per panašų laiko tarpą atvažiuotų autobusu.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Atsakau čia, kad neversti temos apie parkavimą "nuo bėgių"

    Kaip jau kažkada esu sakęs, reikia apsibrėžti kriterijus pagal ką vertinti VT paslaugą. Aš asmeniškai nesu susidūręs su problema, kad važiuojant VT sena byranti transporto priemonė subyrėtų ir nenuvežtų manęs iki tikslo (nors tiesa pasakius esu gana retas VT naudotojas). Tokių atvejų esu matęs, kai stovi su avariniais nebegalintis pavažiuoti autobusas/troleibusas, bet tai pakankamai retas atvejis. Todėl man, kaip turinčiam tikslą nuvažiuoti iš A į B, tai, kad važiuojant kažkas ten barška ar yra seno, sukelia tik mažą diskomfortą, bet tikrai nėra priežastis nevažiuoti. Pagrindinis objektyvus kriterijus yra važiavimo greitis. Jeigu nuveš greitai iki tikslo, tai gali atvažiuoti ir konkė - nelabai svarbu.

    Dėl sėdynių sunku pakomentuoti, nes dažniausiai važiuodamas stoviu, nes elementariai man erdvėje tarp sedynių labai ankšta, todėl iš esmės 30-40 min kelionėje man pastovėti nesudaro jokių problemų. Todėl sėdynių patogumas/nepatogumas irgi labai abejotinas ir subjektyvus kriterijus. Nes pvz. miestuose su metro sistemomis, esant kiek didesniam keleivių skaičiui, išvis gana retas atvejis kai pavyktų rasti laisvą vietą atsisėsti. Turbūt dėl to niekas nesakys, kad metro yra pati prasčiausia VT rūšis, nes sėdynių mažai ir jos nepatogios (pvz. Berlyne tai išvis kaip ant suolo sėdi).

    Kondicionierių neveikimas vasara sutinku, kad didelis trūkumas. Bet kiek tų transporto priemonių yra, kur jie neveikia (nekalbant apie senas TP, kur bent jau langai atsidaro pakankamai plačiai). Tarp kitko pernai Varšuvoje, kai temperatūra buvo virš 30 C teko pataikyti ant tramvajaus, kuriame buvo tik mažyčiai atveriami langai ir neveikė AC. Tai po dviejų stotelių išlipau laukti kito, nes buvo neįmanoma važiuoti. Prieš dvi savaites Venecijoje irgi teko pasivažinėti autobusu be AC, kai buvo +30 laipsnių. Tai tokių dalykų pasitaiko visur, aišku priklauso nuo mąstelio.

    Jeigu neteko matyti, tai pas mus irgi važiuoja savaitgaliais naktiniai autobusai. Bet čia vėlgi sukergiama viskas į krūvą. Tikrai žmonės ne dėl to važiuoja į darbą ir iš darbo piko metu automobiliu, nes matai po 23:30 nėra autobuso. Jeigu kažkam naktį reikia važiuoti į darba/ iš darbo ir nėra VT, tai viskas suprantama, kad jie važiuos kitaip, bet čia ne kritinė masė.

    Šiaip daug subjektyvumo yra tokiuose lyginimuose tarp skirtingų miestų. Tačiau kažkaip dažnai matau mėginimą "nusodinti" Vilniaus VT su įvairiais argumentais, kurie tinka kažkokioms išskirtinėms situacijoms, bet ne kasdieniam keliavimui. Šiaip Varšuvos VT didžiausias pliusas yra traukinių integracija ir galbūt bilieto kaina. Visa kita, tai nieko išskirtinio. Pernai teko berods 5 savaitgalius būti Varšuvoje ir gana nemažai pasinaudoti jų VT. Tai nepasakyčiau, kad ten kažkokie stebuklai, kurie skatintų atsisakyti automobilio ir naudotis tuo viešuoju transportu. Vakare sėdint tramvajuje, kuris važiuoja dviratininko greičiu beveik tuščia gatve ir stoviniuoja prie kiekvieno šviesoforo, nesuteikia daug optimizmo ir noro juo važiuoti
    Sutinku, tikrai labiau tinkama vieta.

    Supratau jus, bet mano gero VT kriterijai nuo jūsiškio šiek tiek skiriasi. Pirmiausiai, man (kaip ir daugumai, spėju) yra svarbu kad lyjant ant tavęs nesipiltų vanduo per kiaurą lango rėmą (kas vyksta pastoviai senose Škodose) O dėl patogumo tai jūs pats pasakėte, kad turite 30-40 minučių stovėti - ar tai yra normalu? Pirmas klausimas kodėl reikia stovėti (nu ok, tas pasitaiko ir vakaruose, nors kur kas rečiau), antras klausimas kur civilizuotuose miestuose reikia paprastai važiuoti 30-40 minučių. Aš per tiek ramiai sau Prahą nuo krašto iki krašto pervažiuoju, o tai yra tris kartus didesnis miestas.
    Dėl kondicionierių tai visur aišku visko pasitaiko, bet kur vakaruose tai išimtis, pas mus tai yra taisyklė.

    Su naktiniu transportu - pirmiausiai, jis yra dabar, vos tik gal mėnesį ir ne faktas kad išliks sekančioje mero kadencijoje. Kiek kartų jis jau buvo įvestas ir atšauktas? Antra - jis važinėja tik savaitgaliais ir kitomis dienomis sveiki atvykę į Boltą, trečia - jis yra faktiškai skirtas grįžti tik iš centro. Sutinku, tai yra labai didelis žingsnis pirmyn, bet kol įsigalios teigiami jo efektai turi praeiti dešimtmetis, kad visi prie to įprastų ir prisiderintų savo įpročius.

    O šiaip, tą apie ką jūs kalbate apie kritinę masę yra žinoma IT problematika, įvardinama žodžiais 70/30, t.y. iš tyrimų yra žinoma kad 70 proc. naudotojų sistemose naudoja vos 30 proc. funkcijų, dėl ko kyla pagunda suprogramuoti 30 proc. funkcijų ir susižerti 70 proc. naudotojų. Problema tame, kad tie 30 proc. funkcijų visiems naudotojams yra skirtingos. Pritaikant tą problematiką VT - vienam tai 95 proc. važinėjimas darbas-namai, bet tuos 5 proc. jam reikia vėlai grįžti ketvirtadienio naktį iš kino. Kitam - 90 proc. darbas-namai, bet savaitgaliais jis važiuoja į kokį Salaspilį pas močiutę (su mūsų afigienu tarpmiestiniu transportu). Todėl lyginant mūsų VT su Prahos ar Varšuvos negalima kalbėti vien apie VT, reikia kalbėti apie visą ekosistemą - VT, taksai, užmiestinis transportas, etc.

    Bet pagrindinis dalykas yra aišku, keliavimo greitis. Deja, tuo taip pat pasigirti negalime, dėl banalaus metro trūkumo. Sunku papasakoti kokį kaifą aš patiriu Varšuvoje ar Prahoje važiuodamas į centrą su metro - štai pvz, praeitą savaitgalį per Jonines buvau Varšuvoje ir apsistojau prie metro stotelės. Tiesiog nerealu, jokios mašinos nereikia (kaip atvažiavau, taip ir palikau ją nejudindamas iki pat kelionės pabaigos). Ir tas metro nuo liepos 1-os dar kainuos pigiau nei mūsų nusenusios Škodos.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    O kad senos transporto priemonės byrančios, naujos - su nepatogiom sėdynėm (nežinau ar čia man vienam, bet negaliu ant jų sėdėti, kietas plastikas rėžiasi į nugarą), be kondicionierių, perpildytos, neturinčios išskirtų juostų, važinėjančios retai, trumpai (Varšuvoje, pvz, savaitgaliais metro važinėja iki 3h ryto, o kaip pas mus su važinėjimu naktį?) tai čia kaip suprantu, dogmos? Aš net nenoriu apie tai samprotauti, lyginti VVT su Varšuva ar Praha yra tolygu gulinčio mušimui.
    Atsakau čia, kad neversti temos apie parkavimą "nuo bėgių"

    Kaip jau kažkada esu sakęs, reikia apsibrėžti kriterijus pagal ką vertinti VT paslaugą. Aš asmeniškai nesu susidūręs su problema, kad važiuojant VT sena byranti transporto priemonė subyrėtų ir nenuvežtų manęs iki tikslo (nors tiesa pasakius esu gana retas VT naudotojas). Tokių atvejų esu matęs, kai stovi su avariniais nebegalintis pavažiuoti autobusas/troleibusas, bet tai pakankamai retas atvejis. Todėl man, kaip turinčiam tikslą nuvažiuoti iš A į B, tai, kad važiuojant kažkas ten barška ar yra seno, sukelia tik mažą diskomfortą, bet tikrai nėra priežastis nevažiuoti. Pagrindinis objektyvus kriterijus yra važiavimo greitis. Jeigu nuveš greitai iki tikslo, tai gali atvažiuoti ir konkė - nelabai svarbu.

    Dėl sėdynių sunku pakomentuoti, nes dažniausiai važiuodamas stoviu, nes elementariai man erdvėje tarp sedynių labai ankšta, todėl iš esmės 30-40 min kelionėje man pastovėti nesudaro jokių problemų. Todėl sėdynių patogumas/nepatogumas irgi labai abejotinas ir subjektyvus kriterijus. Nes pvz. miestuose su metro sistemomis, esant kiek didesniam keleivių skaičiui, išvis gana retas atvejis kai pavyktų rasti laisvą vietą atsisėsti. Turbūt dėl to niekas nesakys, kad metro yra pati prasčiausia VT rūšis, nes sėdynių mažai ir jos nepatogios (pvz. Berlyne tai išvis kaip ant suolo sėdi).

    Kondicionierių neveikimas vasara sutinku, kad didelis trūkumas. Bet kiek tų transporto priemonių yra, kur jie neveikia (nekalbant apie senas TP, kur bent jau langai atsidaro pakankamai plačiai). Tarp kitko pernai Varšuvoje, kai temperatūra buvo virš 30 C teko pataikyti ant tramvajaus, kuriame buvo tik mažyčiai atveriami langai ir neveikė AC. Tai po dviejų stotelių išlipau laukti kito, nes buvo neįmanoma važiuoti. Prieš dvi savaites Venecijoje irgi teko pasivažinėti autobusu be AC, kai buvo +30 laipsnių. Tai tokių dalykų pasitaiko visur, aišku priklauso nuo mąstelio.

    Jeigu neteko matyti, tai pas mus irgi važiuoja savaitgaliais naktiniai autobusai. Bet čia vėlgi sukergiama viskas į krūvą. Tikrai žmonės ne dėl to važiuoja į darbą ir iš darbo piko metu automobiliu, nes matai po 23:30 nėra autobuso. Jeigu kažkam naktį reikia važiuoti į darba/ iš darbo ir nėra VT, tai viskas suprantama, kad jie važiuos kitaip, bet čia ne kritinė masė.

    Šiaip daug subjektyvumo yra tokiuose lyginimuose tarp skirtingų miestų. Tačiau kažkaip dažnai matau mėginimą "nusodinti" Vilniaus VT su įvairiais argumentais, kurie tinka kažkokioms išskirtinėms situacijoms, bet ne kasdieniam keliavimui. Šiaip Varšuvos VT didžiausias pliusas yra traukinių integracija ir galbūt bilieto kaina. Visa kita, tai nieko išskirtinio. Pernai teko berods 5 savaitgalius būti Varšuvoje ir gana nemažai pasinaudoti jų VT. Tai nepasakyčiau, kad ten kažkokie stebuklai, kurie skatintų atsisakyti automobilio ir naudotis tuo viešuoju transportu. Vakare sėdint tramvajuje, kuris važiuoja dviratininko greičiu beveik tuščia gatve ir stoviniuoja prie kiekvieno šviesoforo, nesuteikia daug optimizmo ir noro juo važiuoti

    Komentuoti:


  • dananasas
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Kartais ne tas, kuris iš Rusijos atvažiavo? Jeigu jis tai jis ir apie pirmas duris kalbėjo ir net ginčijosi su kitais dėl tu pirmų durų, kad tokie veiksmai nelogiški.

    Dėl nesustojimo stotelėse irgi teko girdėti. Labiausiai tai praktikuojama nuliniuose reisuose. Ten grafikas suspaustas taip, kad net jeigu labai norėsi, sustoti kiekvienoje stotelėje negalėsi be vėlavimo.
    jop tas pats. nuliniuose reisuose logiška, tačiau buvę kad ir balsiuose pažystamas vairuotojas praleidinėjo stoteles bandant pavyti grafiką (ežerėliai, verkių riešė, ragučio st), paprasto nenulinio reiso metu. velnių už tokius dalykus negauna nuo administracijos

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Savivaldybės piaro biudžetas pats neišsileidžia

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Ko labiausiai gaila, kad mūsų žiniasklaida tokia bestuburė, kad pagavo šitą "jauką" apie laivus kaip naują viešojo transporto alternatyvą, kuri tarsi kažkaip turėtų sumažinti kamščius. Na bet kai viskas ką raportuoji yra pranešimo spaudai perspausdinimas arba atstovo spaudai pakalbinimas, tai nėra ko norėti.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Jei laiveliuose galiotų įprasti bilietai, tai dar gal ir atsirastų kažkas, kas jais naudotųsi commutinant. Nu bet...


    https://judu.lt/keleivinis-vandens-t...uojami-rygoje/

    Įdomiausia, kad pramoginių laivelių juk buvo ir iki šiol. Čia tiesiog miestas sugalvojo įeiti į privačią rinką, kažkodėl pavadinęs tai viešuoju transportu.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Čia atseit nusiperki ir pusantros valandos plaukioji )))

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Jei laiveliuose galiotų įprasti bilietai, tai dar gal ir atsirastų kažkas, kas jais naudotųsi commutinant. Nu bet...

    Elektrinis viešasis transportas vandeniu bus integruotas į bendrą viešojo transporto sistemą, kurią organizuoja JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) – keleiviai galės naudotis įprastomis JUDU/Vilniečio kortelėmis, bilietus įsigyti programėle m.Ticket, JUDU savitarnoje ar bekontakčiu būdu laive. Įprasto 90 minučių elektroninio bilieto kaina sieks 3 eurus, o bilietą perkant laive – 4 eurus. Laivo bilietų prekyba planuojama pradėti jau netrukus.
    https://judu.lt/keleivinis-vandens-t...uojami-rygoje/

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    pramoginis reikalas tie laiveliai, bet isbandysiu ir svecius pavezinsiu

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė dananasas Rodyti pranešimą

    per tiktoką vienas vvt vairuotojas atsakė man, kad leidžiama apskritai nestoti stotelėje, jeigu niekas nenori išlipti ar įlipti, pvz. atvejuose kai veluoji (be skirtumo ar pagal pareikalavimą ar ne). tačiau minėjo, kad neveluojant taip neverta daryti, ypač kaimuose, nes gausis, kad aplenksi grafiką ir tiek.

    taipogi sakė, kad bauduoja tiktais jeigu praleidi stotelę ir kažkas norėjo įlipti arba išlipti. tai čia vairuotojas misinformuotas skaitosi ar kaip?
    Anksčiau lyg buvo tokia tvarka, kad nuo kažkurios valandos iki 7 ryto vairuotojas galėjo nesustoti stotelėje, jeigu nėra norinčių. Dabar panašu, kad to nėra. Aišku situacija galėtų pagerinti visų stotelių režimo keitimas į pagal pareikalavimą. Greituosiuose maršrutuose naujų stotelių neatsirastų, jie kaip ir anksčiau tiesiog pravažiuotų visas neįskaičiuotas stotelės, o tuose, kurios priskirtos, sustotų pagal pareikalavimą.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė dananasas Rodyti pranešimą

    per tiktoką vienas vvt vairuotojas atsakė man, kad leidžiama apskritai nestoti stotelėje, jeigu niekas nenori išlipti ar įlipti, pvz. atvejuose kai veluoji (be skirtumo ar pagal pareikalavimą ar ne). tačiau minėjo, kad neveluojant taip neverta daryti, ypač kaimuose, nes gausis, kad aplenksi grafiką ir tiek.

    taipogi sakė, kad bauduoja tiktais jeigu praleidi stotelę ir kažkas norėjo įlipti arba išlipti. tai čia vairuotojas misinformuotas skaitosi ar kaip?
    Kartais ne tas, kuris iš Rusijos atvažiavo? Jeigu jis tai jis ir apie pirmas duris kalbėjo ir net ginčijosi su kitais dėl tu pirmų durų, kad tokie veiksmai nelogiški.

    Dėl nesustojimo stotelėse irgi teko girdėti. Labiausiai tai praktikuojama nuliniuose reisuose. Ten grafikas suspaustas taip, kad net jeigu labai norėsi, sustoti kiekvienoje stotelėje negalėsi be vėlavimo.

    Komentuoti:

Working...
X