Parašė liootas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
Collapse
X
-
- 5 patinka
-
Biškį šiaip pastebėjimas apie vieną Vilniaus VT problemą. nesusijęs su paskutinėmis diskusijomis.
Autobusų išvažiavimas iš stotelių su įvažomis. Norėjau įkelti video iš dashcamo, bet rupūžė spėjo overwritinti, kol pasivarginau persikopijuoti failus, tai turėsit tiesiog tikėti tuo, ką sakau
Veiksmo vieta: Gelvonų stotelė, Gelvonų g. Tipiška VT stotelė su įvažą, va čia: https://maps.app.goo.gl/vYz4B83QeZ8KpJfW8
Autobusas rodo pusūkį, norėdamas išvažiuoti iš įvažos. Eismo intensyvumas nemažas, nors ir ne kamštis. Pro posūkį rodantį autobusą, bandantį išlįsti į eismo juostą, pravažiuoja ir jo nepraleidžia viena lengvoji mašina, antra, trečia, ketvirta, penkta, šešta, septinta... ir t.t. Aš sulėtinu, autobusas išvažiuoja. Turiu pagrindo galvoti, kad čia tikrai nėra one-off'as ir kad šita stotelė tikrai nėra kokia nors užkeikta. Vairuotojai elementariai bukai neišlėidžia autobusų iš tų įvažų, nors pagal KET privalo tą daryti.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąPaskutinis taisė UAB Susisiekimas; 2024.01.07, 20:05.
Komentuoti:
-
Nežinau kiek išsprendė, bet miestuose, kuriam gerai oragnizuojamas VT, nebijoma persėdimų priemiesčių maršrutuose, persėdama į talpesnį ir dažniau kursuojama trasportą artimiausiam didesniam transporto mazge
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė liootas Rodyti pranešimąGreitas praėjimas per stops.lt tvarkaraščius ir tokia statistika:
Iš viso Vilniuje yra 86 autobusų maršrutai (atmetus greituosius ir troleibusus). Tai daugiau nei 50% maršrutų net piko metu nekursuoja bent 3 kartų per valandą. !!!! Karlai. Man atrodo, mes kalbam kalbam kokia apverktina Vilniaus VT situacija, bet net patys nesuprantam, ant kiek viskas blogai.7 val. darbo dieną važiuoja 1 k./val. 17 maršrutų važiuoja 2 k./val 28 maršrutai
Tokie maršrutai niekada nebus populiarūs, nes ne žmonės turi taikytis prie VT, o VT prie žmonių. Porą greitų minčių, iš dalies pratęsiant, ką čia kiti diskutavo:- Mažiems priemiesčiams galima palikti 2 k./val. dažnumą (pvz. 9, 37)
- Dideli priemiesčiai (Riešė, Balsiai ir pan.) nusipelno 4 k./val. piko metu. Dabar situacija apgailėtina, 35, 66, 76 piko metu (7 val. ryto) kursuoja tik 1 k.
- Miesto viduryje - min. 4 k./val. taktas, t.y. kas 15 min. Važiuojantys 1-2 k./val. maršrutai yra resursų švaistymas. Tokius maršrutus kaip 48 šalinti, jeigu negalima užtikrinti jo dažnumo.
Pabaigai - patiko šitas atradimas. 26 maršrutas piko metu: 7:48, sekantis 9:14. Nice. Visa Riešė ir Gulbinai turi sutilpti į tą vieną midibusą. Kitiems, matyt, lieka tik paspirtukai.
Komentuoti:
-
Čia dar neblogiausia, ten rugsėjo 1 ar kokia lapkričio 1 gal kaip nors, blogiausia, kad apie naujų prailigintų troleibusų pirkimą jau ko gero puse metų tyla.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Kadangi jau 2024 metai tai būtų įdomu sudalyvauti totalizatoriuje, ar rugsėjo 1 dieną jau važinės nauji trūlai. Anot senos info:
Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir „Škoda Group“ atstovai pasirašė pirkimo laimėtojo sutartį ir pradeda naujų troleibusų gamyba. Iš viso čekai gamins 91 troleibusą su autonomine rida, pirmieji „Škoda 32Tr“ troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasaros pabaigoje. Vieno troleibuso kaina – 574 990 eurų, o bendra sandorio vertė – 52,3 mln. eurų.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Parašė liootas Rodyti pranešimą[/LIST]Tad aš labai skeptiškai žiūriu į naujų maršrutų paleidimą. Kam reikalingi dar n mašrutų, kurie nekursuoja žmogišku dažnumu...
Komentuoti:
-
Greitas praėjimas per stops.lt tvarkaraščius ir tokia statistika:
Iš viso Vilniuje yra 86 autobusų maršrutai (atmetus greituosius ir troleibusus). Tai daugiau nei 50% maršrutų net piko metu nekursuoja bent 3 kartų per valandą. !!!! Karlai. Man atrodo, mes kalbam kalbam kokia apverktina Vilniaus VT situacija, bet net patys nesuprantam, ant kiek viskas blogai.7 val. darbo dieną važiuoja 1 k./val. 17 maršrutų važiuoja 2 k./val 28 maršrutai
Tokie maršrutai niekada nebus populiarūs, nes ne žmonės turi taikytis prie VT, o VT prie žmonių. Porą greitų minčių, iš dalies pratęsiant, ką čia kiti diskutavo:- Mažiems priemiesčiams galima palikti 2 k./val. dažnumą (pvz. 9, 37)
- Dideli priemiesčiai (Riešė, Balsiai ir pan.) nusipelno 4 k./val. piko metu. Dabar situacija apgailėtina, 35, 66, 76 piko metu (7 val. ryto) kursuoja tik 1 k.
- Miesto viduryje - min. 4 k./val. taktas, t.y. kas 15 min. Važiuojantys 1-2 k./val. maršrutai yra resursų švaistymas. Tokius maršrutus kaip 48 šalinti, jeigu negalima užtikrinti jo dažnumo.
Pabaigai - patiko šitas atradimas. 26 maršrutas piko metu: 7:48, sekantis 9:14. Nice. Visa Riešė ir Gulbinai turi sutilpti į tą vieną midibusą. Kitiems, matyt, lieka tik paspirtukai.
- 8 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Kodėl 89 nesusipratimas? Netgi labai eskursinis maršrutas, turistai atvykę traukiniu/autobusu už miesto VT kainą gali atlikti apžvalginę eskursiją kaip su kokiu citytour. Pats nekartą taip važinėjausi.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąBlogiausia, kad dabartiniai vairuotojai nenori jokių permainų, tad ir vadovybė nenorėdamą naujų streikų, konfliktų ir.t.t irgi nieko inicijuot nenorės.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąBlogiausia, kad dabartiniai vairuotojai nenori jokių permainų, tad ir vadovybė nenorėdamą naujų streikų, konfliktų ir.t.t irgi nieko inicijuot nenorės.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Blogiausia, kad dabartiniai vairuotojai nenori jokių permainų, tad ir vadovybė nenorėdamą naujų streikų, konfliktų ir.t.t irgi nieko inicijuot nenorės.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
Sunku net patikėti, kad į Senamiesčio branduolį grįš VT, tegul ir Transrevio. Dabartinis 89 maršrutas į Konstitucijos pr. – kažkoks apgailėtinas nesusipratimas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąDeja, bet trukdo, juk buvau tau kažkada AŽ paaiškinęs visą Vilniaus tvarkaraščių problematiką
Fun fact - noras vairuotojus ''atrašyti'' buvo viena iš VVT streiko priežasčių.
Nesupraskit neteisingai - aš esu visom už, kad sįspui p*st protą dėl tokių nesąmonių:
Čia visiškai niekas netrukdė turėti taktą pvz. 20 ir 50 juoduose kvadratuose ir 03 ir 33 raudoname kvadrate - bet kol Lietuvoje vairuotojai bus prirašomi prie autobuso ir galios 45 minučių pietų reikalavimas, tol be papildomų autobusų pietų takto užkamšymas neįmanomas.
Kiek suprantu, absoliuti dauguma tvarkaraščių V. Europoje (šimtuose miestų) veikia be papildomų autobusų pertraukų užkamšymams.
Sprendimas būtų pertraukiamų pamainų derinimas. Du vairuotojai vairuotų po 4-4,5 val. pasikeisdami, todėl susidaro 16-18 val. nepertraukiamas važiavimas. Man atrodo, kažkas panašaus vyksta ekskursijų autobusuose ar gal net tolimojo susisiekimo autobusuose, kai aktualu nepertraukiamai važiuoti kuo ilgesnį laiką turint 2 vairuotojus.
Sakyčiau, žiūrint į kai kurių V. Europos miestų tvarkaraščius, apie didžiajai daliai autobusų užtektų dviejų pasikeičiančių vairuotojų (t. y. 16-18 val. nepertraukiamo kursavimo, pvz. nuo 5 iki 20/22 val.) arba tik vieno vairuotojo pertraukiamu grafiku. Mažesnei daliai autobusų reikėtų dar ilgesnio nepertraukiamo kursavimo, todėl būtų galima prijungti trečią vairuotoją vakare pusinei pamainai. Esant 4 val. rėžiams, išeitų 4*5=20 val. nepertraukiamas kursavimas. Tai idealus laikas normaliam miesto VT – pvz. kursavimas nuo 4 iki 24 valandos, arba nuo 5 iki 01 valandos.
Taigi, daugumos vairuotojų darbo sąlygos būtų analogiškos dabartinių „pertraukiamų“ vairuotojų darbo sąlygoms. Klausimas, ką daryti su tais „trečiaisiais vairuotojais“, kurie turėtų tik pusines pamainas vakare apie 20-24 valandą. Ką tik pagalvojau, kad jiems būtų galima skirti dar vieną pusinę pamainą tokiame maršrute, kuriame yra „pikinis vairuotojas“. Juk yra nemažai maršrutų, kur tik piko metu reikalingas papildomas autobusas, ir jį vairuoja vienas vairuotojas rytinio ir vakarinio piko metu (pvz. 5-9 ir 15-19 val.). Tai šito „pikinio vairuotojo“ vakarinę vairavimo dalį reikėtų paankstinti, o tada įsėstų „trečiasis vairuotojas“, kuris toliau tame pačiame maršrute pavažiuotų pusę pamainos, grįžtų į parką ir padarytų 45 min. pertrauką, o likusią pusę pamainos važiuotų kitame maršrute, kitame autobuse (kaip trečias vairuotojas). Taip būtų nušaunami du zuikiai vienu šūviu: labiau apkrauti maršrutai turėtų dažną kursavimą ne tik 5-9 ir 15-19 val., bet ilgesnę paros dalį – ir po pietų, kada mokiniams ir šiaip žmonėms dažnesnis važiavimas aktualus, t. y. 5-9 ir 12-20 val. (dažnesnis kursavimas daugumai įprastinių keleivių taptų ne išimtimi, o taisykle). Taip pat beveik neliktų „pusinių“ vairuotojų, nes daugumai susidarytų pilna darbo diena. Be to, būtų kažkokia dalis grafikų, kurie nėra pertraukiami (su 4 val. pertrauka), o būtų tik su 0:45-1 val. pertrauka.
Tai kaip atrodytų bendras vaizdas su autobusų panaudojimu ir vairuotojų pamainomis? Mano grubus pasvarstymas: 50 % autobusų kursuotų nepertraukiamai 20 valandų, užtikrindami bazinį taktą visuose maršrutuose nuo ankstyvo ryto iki vėlaus vakaro (vairuotų du pasikeičiantys vairuotojai ir vakare trečiasis vairuotojas pusę pamainos), 50 % būtų pikiniai autobusai (vairuoja vienas vairuotojas pertraukiamu grafiku ryte ir po pietų, o minėtas trečiasis vairuotojas pratęsia važiavimą pusę pamainos). Pikiniai autobusai kursuotų 12-13,5 val per parą (irgi neblogas autobuso išnaudojimas).
Jeigu norėtume mažiau pikinių autobusų, tai „tretieji vairuotojai“ neturėtų kur dirbti kitą pamainos pusę: tokiu atveju arba reikėtų susitaikyti, kad kažkokia dalis vairuotojų dirbs tik 4-4,5 val. per dieną, arba mažinti „trečiųjų vairuotojų“ skaičių, paliekant kažkuriuos bazinius autobusus kursuoti ne 20 val., bet tik 16 val. per parą. Nežinau, kokį procentą žmonių apsimoka įdarbinti puse etato, bet turbūt kažkiek tokių darbo vietų įmanoma ir net apsimoka užtikrinti, pvz. vyresniems vairuotojams/pensininkams, kurie norėtų prisidurti prie pensijos padirbdami 4,5 val. per dieną ir nesikeldami anksti ryte. Taip pat studentai galėtų dirbti pusines pamainas ir įvairius likučius (pvz. Niurnberge pradėjo siūlyti tramvajaus vairuotojų darbą studentams, iki 20 val. per sav.).
Tai gal iš tikrųjų proporcijos turėtų būti tokios: 40 % autobusų važiuoja 20 val. per parą su minėtais trimis vairuotojais, 40 % autobusų yra pikiniai su dviem vairuotojais (vienas pertraukiamu + trečiojo vairuotojo pusė pamainos), likę 20 % būtų dviejų tipų: arba važiuoja nepertraukiamai 16 valandų (du vairuotojai pasikeisdami), arba tai būtų autobusas tiesiog su vienu vairuotoju 8-9 val. per parą (pertraukiamu grafiku rytinio ir vakarinio piko metu).
Tokiai sistemai net nereikėtų įteisinti šeštadalio taisyklės (kuri Lietuvoje dar neegzistuoja, nors mano manymu ji egzistuoja Lenkijoje, Slovakijoje ir daugybėje kitų šalių, turinčių taktinius tvarkaraščius). Tačiau kai kuriuose maršrutuose, kur tvarkaraštis susidėlioja su ilgesnėmis atstovomis, vis dėlto apsimokėtų turėti pagal šeštadalio taisyklę dirbančius vairuotojus. Tuose autobusuose, kur reikia 16 val. nepertraukiamo kursavimo, būtų galima naudoti ne tik du besikeičiančius vairuotojus su pertraukiamais grafikais (4+4+4+4 val.), bet du vairuotojus su normaliomis pamainomis (8+8 val.).
Ką manot?Paskutinis taisė taccido; 2024.01.07, 14:05.
Komentuoti:
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
O iš kur tu esi taip tikras, kad čia tavo informacija yra teisinga, o ne 10.000 ? Kur yra tavo informacijos šaltinis?
Pagal eilės tvarką (kuri visiems maršrutams sutampa), į Birelius nukreipiamas būtent 35, taigi Ožkiniai liks be tiesioginio susisiekimo su Kalvarijų ir Žalgirio gatvėmis. 76 lyg ir išvis buvo ketinama naikinti, kaip Balsių ir Naujanerių specialistas turėtum tą žinoti
Komentuoti:
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Kad ten prasuks simboliškai, o kaip seksis Islandijos gatvėje tai net nežinau, ten juk pastoviai važinėja visokie pavežėjai, sustoja bet kaip.
Sunkiausiai pasiekiama nuo VT maršrutų Senamiesčio dalis yra turbūt Rotušė ir Prancūzparkis, bet ten su kilpiniu eismu labai sunku kažką prasukti. Apskritai maršrutas būtų naudojamas, jis turėtų kursuoti bent kas 15 minučių, o ne kartą į valandą, kaip 89. Tai prasmingiausia būtų paleisti kokį nors midibusų maršrutą atkarpoje Halės turgus - Rotušė - Vokiečių g. - Pylimo g., į abi puses, o ne sukinėti kažkokiais ratais pro Subačiaus kalną. Taip pat 10 maršrutą paleisti į Gedimino prospektą, nes Žygimantų gatvėje jis net nesustoja.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
Sunku net patikėti, kad į Senamiesčio branduolį grįš VT, tegul ir Transrevio. Dabartinis 89 maršrutas į Konstitucijos pr. – kažkoks apgailėtinas nesusipratimas.
Sunkiausiai pasiekiama nuo VT maršrutų Senamiesčio dalis yra turbūt Rotušė ir Prancūzparkis, bet ten su kilpiniu eismu labai sunku kažką prasukti. Apskritai maršrutas būtų naudojamas, jis turėtų kursuoti bent kas 15 minučių, o ne kartą į valandą, kaip 89. Tai prasmingiausia būtų paleisti kokį nors midibusų maršrutą atkarpoje Halės turgus - Rotušė - Vokiečių g. - Pylimo g., į abi puses, o ne sukinėti kažkokiais ratais pro Subačiaus kalną. Taip pat 10 maršrutą paleisti į Gedimino prospektą, nes Žygimantų gatvėje jis net nesustoja.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: