Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinecko
    replied
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą
    Geriau už ne piko metu vėluojantį troleibusą gali būti tik ilgas sustojimas keleivių kontrolei
    Yra vairuotojų, kuriems nervai nelaiko nuo kontrolės, tai tada TP esanti brigada tampa mobiliąją.
    Vieną sykį teko matyti, kaip vairuotojas pavežėjo iki kitos stotelės paprastą brigadą. Kontrolieriai tiesiog rėkia per visą saloną “vairuotuojau, sustojam”, o vairuotojas atsako “pagal vidinę tvarką aš negaliu sustoti ne stotelėje, geros kelionės iki sekančios stotelės”.

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Geriau už ne piko metu vėluojantį troleibusą gali būti tik ilgas sustojimas keleivių kontrolei

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė dananasas Rodyti pranešimą

    nepamenu kurioje sulčiaspaudėje, bet vairuotojas pasakojo, kad nuo pamainos pradžios negalėjo niekaip išjungti variklio.

    bandžiau parodyti kuri knopke išjungia varikli, žiūriu knopkė ni bum bum.
    Kai tik atvažiavo tie nuomuojami iš MB autobusai pirmas kelias dienas buvo vargo. Taip vadinama skubi pagalba lekiojo po visą miestą, nes vienam durys užstrigo, sugedo retardorius, kiti išjungė autobusą, o poto jis neužsivedė ir pan.

    Komentuoti:


  • dananasas
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Gerai, kad bent perspėja.

    Šiaip pvz ex Stockholm Man turi silpnas baterijas, dėl to nerekomenduojama išjunginėti variklį ne parko teritorijoje.
    nepamenu kurioje sulčiaspaudėje, bet vairuotojas pasakojo, kad nuo pamainos pradžios negalėjo niekaip išjungti variklio.

    bandžiau parodyti kuri knopke išjungia varikli, žiūriu knopkė ni bum bum.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Gerai, kad bent perspėja.

    Šiaip pvz ex Stockholm Man turi silpnas baterijas, dėl to nerekomenduojama išjunginėti variklį ne parko teritorijoje.

    Komentuoti:


  • Agas
    replied

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Į 3G netelpa todėl, kad jis neturi prioriteto svarbioje maršruto dalyje. Na ir VVT tiesiog neturi papildomų autobusų. Jau dabar išleidimas 24 autobusai (Vilniaus dabartinis rekordas). Reikalingas autobusų kiekis yra didesnis, bet VVT daugiau neturi. Na ir reikalingas prioritetas. Galima paimti net Prahos pavyzdį su A juostomis, dirbančiomis tik piko valandomis. Tai bet kažkiek pagelbės tam 3G. Tokia juosta galėtų atsirasti Kalvarijų g. atkarpoje nuo sankryžos su Konstitucijos pr. , per Žaliąjį tiltą ir gretimą žiedą iki pat Vašingtono aikštės. Taip pat ir Vinco Kudirkos g.
    Niekas ir netrukdo. Kintamos informacijos kelio ženklai įteisinti.
    Kitas iššūkis yra trumpas VT išleidimas į Žaliąjį tiltą. Iš pilnos stotelės ne visi spėja pasiskirstyti per juostas kol leidžiamas signalas įsijungia gretimoms juostoms. Nuėmus vieną eismo juostą ir užlaikius transportą, šis mazgas gali tapti beveik neįveikiamu.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Oho net mūsų kristupą pakalbino

    O šiaip tai čia turbūt pirmas rimtesnis straipsnis kur nėra bandoma pateikti kad keliaviams viskas gerai.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Yra ledkalnio postūmių o šiaip labai ironiškas tas užrašas LŪKTELK ant vėluojančių autobusų
    Į 3G netelpa todėl, kad jis neturi prioriteto svarbioje maršruto dalyje. Na ir VVT tiesiog neturi papildomų autobusų. Jau dabar išleidimas 24 autobusai (Vilniaus dabartinis rekordas). Reikalingas autobusų kiekis yra didesnis, bet VVT daugiau neturi. Na ir reikalingas prioritetas. Galima paimti net Prahos pavyzdį su A juostomis, dirbančiomis tik piko valandomis. Tai bet kažkiek pagelbės tam 3G. Tokia juosta galėtų atsirasti Kalvarijų g. atkarpoje nuo sankryžos su Konstitucijos pr. , per Žaliąjį tiltą ir gretimą žiedą iki pat Vašingtono aikštės. Taip pat ir Vinco Kudirkos g.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Vilniečiai netelpa į autobusus: „10 metų važinėjo patogiai, o dabar – pėstute“

    2025-10-04 17:00 / šaltinis: tv3.lt / aut. Deimantė Buslevičiūtė https://www.tv3.lt/naujiena/verslas/...stute-n1457473

    Prasidėjus mokslo metams spūsčių alinami vilniečiai susidūrė su dar viena problema – dėl visiškai pakeistų pagrindinių autobusų reisų daugybė gyventojų liko be transporto.

    Vilniečiai piktinasi, kad pakeitus maršrutus, kuriais autobusai sėkmingai važiavo metai iš metų, žmonės tiesiog fiziškai nebetelpa į viešąjį transportą (VT).

    Anot jų, prie to prisideda ir vis augantis sostinės gyventojų skaičius, tad vienintelė išeitis – tramvajus arba metro. Esą be jų po kelerių metų Vilniuje nebus įmanoma gyventi, nebent „lindėsi namuose“.

    Dabar „Fabijoniškių galas vaikšto pėstute

    “Socialiniame tinkle „Facebook“ sostinės gyventojai piktinosi rugsėjį įvestais pagrindinio VT reisų pokyčiais.

    „Pakeitė 3G maršrutą. Dabar važiuoja per Perkūnkiemį. Kadangi ilgesnis maršrutas, tai yra daugiau kur užstrigti ir autobusai – žymiai labiau perpildyti“, – pastebėjo Mantas.

    „Grąžinkit „Oro uostas–Fabijoniškės“ maršrutą. 3G nėra, paleido 5-tą, su kuriuo be persėdimo niekur nenuvažiuosi“, – skundėsi Aldas.

    Renata piktinosi, kodėl Tarandės gyventojai buvo atkirsti nuo vienintelio normalaus susisiekimo su centru.

    O Žilvinas svarstė, kokiais tyrimais ir skaičiavimais pusė Fabijoniškių ir 2 mokyklos buvo paliktos be normalaus susisiekimo.

    „3G dešimt metų važinėjo patogiai, greitai, be streso. Bet kažkam ofise gi pasidarė per daug nuobodu, tai sugalvojo: „O gal optimizuojam? Reikia gi aptarnauti naujus Perkūnkiemio gyventojus ir dar daugiau žmonių“.

    Dabar Perkūnkiemis – „laimingas“, o Fabijoniškių galas vaikšto pėstute arba sėdasi už vairo. Rezultatas: visi susigrūdę, nervuoti“, – rašė Sandra.



    Kodėl pakeitė VT reisus – bus dar pokyčių?

    Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ (save tapatinanti su prekės ženklu „Judu“) nurodė, kad VT pokyčius esą lėmė gyventojų pasiūlymai ir pagrįstas keleivių srautų modeliavimas.

    Anot „Judu“ viešojo transporto organizavimo vadovo Arno Misiūno, analizės duomenys parodė, kuriose trasų dalyse VT buvo labiausiai apkrautas, o kur keleivių srautai buvo mažesni:

    „3G maršruto stotelėse – Fabijoniškių žiede ir Gedvydžių g. – keleivių srautai buvo vieni mažiausių, tuo metu 5-ojo autobuso atkarpoje nuo Perkūnkiemio iki Konstitucijos pr. dažnai fiksuoti perpildymai.“

    Todėl, jo aiškinimu, 5–ojo autobuso maršrutas buvo padažnintas, o 3G piko metu taip pat ėmė kursuoti kas 5 min.

    Skaičiuojama, kad dėl pakeistos trasos 3G papildomai aptarnaus apie 27 tūkst. žmonių – Ukmergės, Vėtrungių, Perkūnkiemio ir Gabijos g. gyventojus.

    „Kalbant apie ateitį, esame lankstūs – tvarkaraščius nuolat atnaujiname, atsižvelgdami į gyventojų pastabas ir poreikius. Artimiausiu metu planuojame patobulinimus, kad kelionės būtų dar patogesnės.

    Apie viešojo transporto tvarkaraščių pokyčius informuosime netrukus“, – pranešė A. Misiūnas.



    Vilniečiai dalijasi, kaip netelpa į autobusus

    Socialiniuose tinkluose vilniečiai gausiai išsakė savo nuogąstavimus ir pasiūlymus dėl viešojo transporto.

    Žmonės svarstė, kodėl didėjant gyventojų skaičiui sostinėje nėra smarkiai dažninami autobusų, ypač pagrindinių, maršrutai, jei jie nuolat būna perpildyti ir žmonės į juos netelpa.

    Pvz., Justinas pasidalijo, kad pačioje piko pradžioje – 16 val. – Žaliojo tilto stotelėje žmonės netelpa į autobusus, tad tenka laukti kitų, kurie dėl kamščių kursuoja ne kas 5, o kas 15 min.

    „Greitieji autobusai, kurie stovi kamščiuose“, – ironizavo vilnietis.

    Gyventojai nurodė, kad leisti VT kursuoti dažniau – ne išeitis, kadangi vėliau trys tie patys autobusai stovi kamštyje visą kelionę ir dar labiau užkemša gatves.

    Anot Kristupo, kamščiai tokiose vietose, kaip Žaliasis tiltas ar Geležinio Vilko g., niekada nesibaigs:

    „Todėl ši transporto rūšis niekada nebuvo ir niekada nebus patikima.“

    Justinas pabrėžė, kad Vilniuje yra apie 607 tūkst. gyventojų. Skelbiamės ir didžiuojamės, kad Ryga buvo nurungta ir dabar esame didžiausia Baltijos šalių sostine. Tačiau esame vienintelis Europos miestas, kur VT infrastruktūra – nevystoma.

    Vietoje to turime „laivelius“, kurie visiškai nesprendžia problemos, ir branginamus VT bilietus, kai už senuosius pigesnius, nuo spalio 1 d. nebegaliojančius bilietus gyventojai pinigų gali ir neatgauti.

    „Net Lenkijos miestai, turėdami 300 tūkst. gyventojų, sugeba tokį vystyti, mes – ne. Tačiau turime naujus autobusus ir autonominius troleibusus, kurie ne tik nepaveža krūvio, bet kartu su lengvosiomis mašinomis stovi kamščiuose.

    Ir jokios A juostos čia nepadės, jeigu viešasis prie sankryžų ir kitose vietose vis tiek įsijungia į bendrą srautą. Miesto prioritetas yra asfaltas ir automobiliai. Ir tikrai ne VT“, – rašė vilnietis.

    Vienintelė išeitis vilniečiams – tramvajus

    Internautai baiminosi, kas bus po 10 metų, kai gyventojų skaičius sostinėje padidės dar 30 ar 50 tūkst.

    Dėl to gyventojai įnirtingai siūlo pradėti svarstyti apie tramvajų, kuris talpina žymiai daugiau žmonių, yra greitesnis, nestovi kamščiuose ir per laiką miestui labai atsipirktų:

    „Gal galime iškart vystyti tinklą su perspektyva į ateitį? Jei (tramvajų – aut. past.) būtų pradėta planuoti 2016 m., tai 2026 m. jau turėtume bent vieną liniją. O dabar net nežiūrima į ateitį.“

    Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (save tapatinančios su prekės ženklu „Judu“) viešojo transporto organizavimo vadovas Arnas Misiūnas naujienų portalui tv3.lt atskleidė, kad šiuo metu kaip tik yra atliekama išsami analizė, siekiant įvertinti naujos viešojo transporto rūšies diegimo galimybes:

    „Vertinami eismo srautai, spūstys, susisiekimo ryšiai, atliekamos galimybių studijos ir tyrimai tam, kad priėmus sprendimą dėl naujos transporto rūšies Vilniuje būtų užtikrintas jos efektyvumas ir integracija į bendrą miesto transporto sistemą.“

    Jis atskleidė, kad 1 km antžeminės tramvajaus linijos įrengimas gali kainuoti nuo 15 iki 25 mln. eurų, priklausomai nuo trasos sudėtingumo. Tačiau tikslesnė kaina paaiškės tik po išsamios galimybių studijos.

    Paklaustas, ar tai reiškia, kad vilniečiai visgi gali sulaukti tramvajaus, A. Misiūnas nurodė, kad išsamiau atsakyti galės tik gavęs studijos rezultatus.

    Jis nenurodė, kiek laiko truks ir kiek pinigų atsieis analizė dėl tramvajaus galimybių Vilniuje. Tačiau analogiška galimybių studija Kaunui pernai atsiėjo 200 tūkst. eurų ir truko apie metus.
    Yra ledkalnio postūmių o šiaip labai ironiškas tas užrašas LŪKTELK ant vėluojančių autobusų
    Paskutinis taisė Pilaitis; 2025.10.06, 20:41.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Vilniaus gyventojas Rodyti pranešimą

    Atleiskit, taip detaliai neskaičiau. Na jei keičiama talpa į didesnį dažnumą tai gal ir visai gerai, išskyrus tai kad pats 55 dubliuoja 2g didžiąją maršruto dalį. Na bet jei poreikis bus ir užsipildys autobusai, tai gal problemos ir nėra.
    Kai bus baigta Mykolo Lietuvio g. tada 55 bus nukreiptas tenai. 2G dubliavimas ženkliai sumažės, nes liks tik atkarpa Pašilaičiai - Vaivorykštės st.

    Bendrai net sąlygų neskaičius galite suprasti, kad visi autobusai ir troleibusai kursuos ne rečiau nei kas 15 min.

    Dubliavimas tai ne apie 55, o apie 16 ir 2G.
    2G dubliuoja 16 100%. Ir galima sakyti, kad 16 užpildo 2G praleistas stoteles, bet dėja. Per visą 16 maršrutą (link Pašilaičių ir link Stoties) 2G nesustoja tik 8 stotelėse (užskaičiau ir Pal. Jurgio Matulaičio bažnyčia). Realiai 2G tiesiog nusiurbia 16 srautą.

    Komentuoti:


  • Vilniaus gyventojas
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Pirkimo sąlygose juk labai aiškiai nurodyta, kad 12m bus 55. Tame pačiame faile nurodyta, kad jis važinės kas 9-15 min, tai kaip ir to užteks (dabar važiuoja kas 30-40, tai ir užpildytas).

    Iš dar įdomesnių talpos pokyčių - 24, 31, 36, 42, 78 numatyti 18m, 17, 25 numatyti 10m, 3, 9 numatyti MTA.
    Atleiskit, taip detaliai neskaičiau. Na jei keičiama talpa į didesnį dažnumą tai gal ir visai gerai, išskyrus tai kad pats 55 dubliuoja 2g didžiąją maršruto dalį. Na bet jei poreikis bus ir užsipildys autobusai, tai gal problemos ir nėra.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Pirkimo sąlygose juk labai aiškiai nurodyta, kad 12m bus 55. Tame pačiame faile nurodyta, kad jis važinės kas 9-15 min, tai kaip ir to užteks (dabar važiuoja kas 30-40, tai ir užpildytas).

    Iš dar įdomesnių talpos pokyčių - 24, 31, 36, 42, 78 numatyti 18m, 17, 25 numatyti 10m, 3, 9 numatyti MTA.
    Taip, jeigu keleivių srautas nepakankamas, kad kas 9-15 min varinėti 18m autobusą, kam jis tada? Tai bus tik miesto pinigų švaistymas. 1km įkainis tarp 12 ir 18 metrų skirsis apie 60 centų. Dauginame į metinę ridą ir gaunamą rezultatą, kiek miesto pinigų sutaupoma. Tas pats su 3 ir 9. 9 12m net nepravažiuos.

    Dėl 24, 31, 36, 42, 78.
    Maršrutuose ir dabar veikia ilgi autobusai, tiesiog vietoj tik d.d ar tik šiltojo sezono metu daromas pilnas aptarnavimas. Didžiausia logika yra 36, nes jis liks vieninteliu ir surinkinės keleivius iš visų privežamųjų maršrutų Balsiuose ir apylinkėse.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Vilniaus gyventojas Rodyti pranešimą
    Šiaip skamba viskas gerai, bet nesuprantu kam gražinti 12m autobusus į 7.43,55 autobusų maršrutus (4g spėju jų nebus). Dabar ten važinėja 18m autobusai ir ypač piko metu jie labai gelbėja. Tikiu, kad gal ne piko metu užtektų ir tų 12 metrų autobusų, bet negi jau ant tiek reikia čia kaitalioti? Pagrindas kaip ir lieka 18m autobusai, tai klausimas, kam tų 10 12m autobusų iš viso reikia.
    Pirkimo sąlygose juk labai aiškiai nurodyta, kad 12m bus 55. Tame pačiame faile nurodyta, kad jis važinės kas 9-15 min, tai kaip ir to užteks (dabar važiuoja kas 30-40, tai ir užpildytas).

    Iš dar įdomesnių talpos pokyčių - 24, 31, 36, 42, 78 numatyti 18m, 17, 25 numatyti 10m, 3, 9 numatyti MTA.

    Komentuoti:


  • Vilniaus gyventojas
    replied
    Šiaip skamba viskas gerai, bet nesuprantu kam gražinti 12m autobusus į 7.43,55 autobusų maršrutus (4g spėju jų nebus). Dabar ten važinėja 18m autobusai ir ypač piko metu jie labai gelbėja. Tikiu, kad gal ne piko metu užtektų ir tų 12 metrų autobusų, bet negi jau ant tiek reikia čia kaitalioti? Pagrindas kaip ir lieka 18m autobusai, tai klausimas, kam tų 10 12m autobusų iš viso reikia.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Vietoje peštynių, galėtumėte atsidaryti konkurso sąlygas ir pasižiūrėti, kad reikalaujamas tiesiog 24 metrų ilgio autobusas, lygiai tokio paties ilgio, kaip dabar važinėja Kaune, ir tokio ilgio, kaip prieš porą metų jau bandėsi Vilnius

    O jau ar pavadinsi metrobusu, ar tramvaju be bėgių, ar laivu be vandens, na čia jau nuo kūrybinių įgūdžių priklauso



    Komentuoti:


  • felar
    replied
    Kaip ir viskas kas liečia autobusus šita sąvoka yra aiškiai neapibrėžta. Berlyne "Metrobus" yra kamieniniai autobusų maršrutai, kuriais važinėja paprastos garmoškės bendromis gatvėmis. Autobusai nėra mass transit ir visi BRT, metrobusai ir kiti terminai yra bullshit'as: https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit_creep.

    Komentuoti:


  • geriantis
    replied
    Click image for larger version

Name:	metrobus-istanbul.jpg
Views:	636
Size:	214,8 kB
ID:	2223572
    Metrobusas
    yra ne tik, kad ilgesnis autikas važiuoja. Tai yra ir infrastruktūros pakeitimai. Realiai tai atrodo taip - įrengiamas maršrutas lygiai toks pats kaip ir bėginiam transportui (tramui, lengvam metro ar metro), tačiau tuo maršrutu važiuoji tie išilginti autobusai. Reikalingos įlaipinimo išlaipinimo platformos, kišenių panaikinimas, viadukai, šviesoforai ir t.t. Nes jeigu tik paleisi ilgesnius autikus į esamą infrastruktūrą, tai bus tiesiog ilgesnis autikas, o ne joks metrobusas. Paveikslėlyje yra Stambulo metrobusas

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Kas yra “metrobus”? Ilgas autobusas?
    24m TP (troleibusas, kaip Prahoje ir Bratislavoje arba autobusas, jeigu kalbame apie elektra varoma tai kaip Allborg)

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    ↑ Su dviem armonikomis (24 m). Dabartiniai ilgi 18 m su viena armonika, standartiniai trumpi yra 12 m (kaip ir troleibusai).

    Komentuoti:

Working...
X