Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Ačiū visiems už diskusijas ir vertingas pastabas, jos tikrai praverčia rašant ar taisant straipsnius Šito interviu efektas turbūt nebus didelis, bet bent jau pavyko išsakyti vieną kitą naują argumentą ir pristatyti nežinomų dalykų (taktinis tvarkaraštis, specialūs stotelių borteliai)...
    Geras interviu ir geri pointai. Visgi, jei galima, truputį prisikabinsiu prie vieno teiginio ir pakvestionuosiu, kad būtų įdomiau:

    Tramvajus irgi galėtų būti įrengiamas, bet, aš sakyčiau, pirmiausia reikėtų išnaudoti potencialą esamų autobusų, troleibusų...
    Šitoks, ar labai panašus, argumentas buvo naudojamas visų VMS administracijų bei jų pakalikų, kurie iš esmės nedarė absoliučiai nieko, kad VT Vilniuje būtų pakeltas į kitą kokybinį lygį paskutinius ~30 metų. "Pirmiausia reiktų išnaudoti", išvertus į Vilniaus VT kalbą iš ėsmės reiškia "nereikia išvis nieko keisti ir nieko daryti", kas buvo labai skrupulingai ir perfekcionistiškai įgyvendinama visus tuos dešimtmečius. Tramvajaus idėja buvo išjuokiama kaip "kostmodromas" ir "naujieji Vasiukai", nes "pirmiausia reikia išnaudoti [bla bla bla bla]".

    Būtų įdomu išgirsti šito teiginio clarifcation, su ta idėja, kad tramvajus ar light rail yra absoliutus ir nekvestionuotinas rock bottom minimumas Vilniaus dydžio mieste bet kur Europoje. Bent jau kalbant apie kamieninius maršrutus (turbūt kalba eitų apie ~3 pagrindines core linijas?). Ar tikrai kokybiškas ir europietiškas VT ~700K dydžio mieste įmanomas be tramvajaus/light rail/light metro? Ar tai tikrai yra tik kažkas, kas "galėtų būti" įrengiamas, ar visgi kažkas, kas yra absoliutus minimumas bandant Vilniaus VT pakelti nuo Kabulo iki bent jau panašaus dydžio Lenkijos miestų (neskaitant Varšuvos) lygio?

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė ne robotas Rodyti pranešimą
    Dabar kai pastatytas Metro Salonikuose, ar nesigauna taip, kad Vilnius tampa didžiausiu miestu Europos Sąjungoje be metro arba tramvajaus?
    Vilnius tikrai bus didžiausias Europos miestas, kuriame meras yra Benkunskas.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Vilnius - vienintėlis rečiausiai apgyvendintas miestas Europoje.
    Nėra jau toks jis ir retas. Vilniaus miesto savivaldybėje 44% ploto sudaro miškai, juos atmetus gyventojų tankis niekuo neypatingas, mažesnis nei Ciuricho, bet didesnis nei Ciuricho metro arejos. Daugmaž tas ant to su Antverpenu.

    Komentuoti:


  • ne robotas
    replied
    Kiek žinau vieninteliai Vilniaus dydžio miestai Europos žemyne be tramvajaus arba metro tai Tirana, Čišinau ir Skopjė, labai modernūs, geri ir civilizuoti miestai su kurias nuostabu būti liginami : D.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė ne robotas Rodyti pranešimą
    Dabar kai pastatytas Metro Salonikuose, ar nesigauna taip, kad Vilnius tampa didžiausiu miestu Europos Sąjungoje be metro arba tramvajaus?
    Vilnius - vienintėlis rečiausiai apgyvendintas miestas Europoje.

    Komentuoti:


  • ne robotas
    replied
    Dabar kai pastatytas Metro Salonikuose, ar nesigauna taip, kad Vilnius tampa didžiausiu miestu Europos Sąjungoje be metro arba tramvajaus?

    Komentuoti:


  • TIME
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Offtopic, bet jau matau kad pas mus būtų panašiai kaip šitam video iš Miuncheno, kur ukrainietis su lenkiška fūra užstrigo ant vejos tarp bėgių:

    https://www.facebook.com/share/r/1Cvf2kRV9L/
    Kuri laika taip butu, bet zmones priprastu - daznai kyla sunkumu vairuojant miestuose, kur yra tramvajus, nes veiksmas vyksta kazkiek kitaip, bet greit priprantama

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Offtopic, bet jau matau kad pas mus būtų panašiai kaip šitam video iš Miuncheno, kur ukrainietis su lenkiška fūra užstrigo ant vejos tarp bėgių:

    https://www.facebook.com/share/r/1Cvf2kRV9L/

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimą

    Mano idėja paremta Taccido darbais, raudonos stotelės - po žeme
    Pradėkim nu paprasto aspekto: depas ir atstovos keliai. Nes turint tokį tinklą, pvz Pilaitė - Saulėtekis neaišku kada ir kur prasideda. Metro sistemoje dalis sąstatų paliekama stočių ar pagrindiniuose keliuose tam, kad būtų galima lengviau "šaltai" paleisti visą sistemą.
    Paskutinis taisė ejs-ejs; 2024.12.31, 15:58.

    Komentuoti:


  • Kitas Džiugas
    replied
    Parašė liudasbar Rodyti pranešimą
    Inspiracijos (viena su kita nesusijusios):

    Click image for larger version  Name:	v0r3gkhlh5j81.png Views:	1 Size:	236,8 kB ID:	2173749

    ^ Reddit

    Click image for larger version  Name:	Screenshot 2024-12-31 at 02.35.00.png Views:	2 Size:	2,63 MB ID:	2173750

    ^ Džiugas Grėbliūnas
    Mano idėja paremta Taccido darbais, raudonos stotelės - po žeme

    Komentuoti:


  • liudasbar
    replied
    Inspiracijos (viena su kita nesusijusios):

    Click image for larger version

Name:	v0r3gkhlh5j81.png
Views:	1126
Size:	236,8 kB
ID:	2173749

    ^ Reddit

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-12-31 at 02.35.00.png
Views:	1169
Size:	2,63 MB
ID:	2173750

    ^ Džiugas Grėbliūnas

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    Tai tikrai ne tik entuziastų reikalas. Yra gausybė situacijų, kai automobilis visomis prasmėmis blogiau už VT - pradedant parkavimą miesto centre, baigiant išgėrimu bare. Bet VT turi būti ne toks kaip Lietuvoje, o geras.
    Gausybė situacijų, kurios prasideda ir baigiasi išgėrimu centre yra nelabai didelė kelionių dalis.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

    Čia jau tolstame nuo objektyvių dalykų link asmeninių preferencijų. Tikrai neneigiu, kad yra žmonių (entuziastų), kurie jaučia malonumą važiuodami VT. Visgi objektyviai žiūrint, eilinis žmogus turbūt verčiau pusvalanduką su muzika arba podcastu medituos vienas savo automobilyje, o ne prigrūstame autobuse, kuriame piko metu rasti sėdimą vietą prilygsta loterijos laimėjimui.
    Dėl pinigų tai taip, kažkiek susitaupo važiuojant VT, bet nežinau ar verta diskutuoti apie tokias sumas kaip pvz. 20 eurų per mėnesį.
    Tai tikrai ne tik entuziastų reikalas. Yra gausybė situacijų, kai automobilis visomis prasmėmis blogiau už VT - pradedant parkavimą miesto centre, baigiant išgėrimu bare. Bet VT turi būti ne toks kaip Lietuvoje, o geras.

    Komentuoti:


  • dziugas99
    replied
    Parašė geriantis Rodyti pranešimą

    Nu matai, tau prioritetas yra greitis, o man tai nėra kriterijus. Laiko aš turiu sočiai. Automobilio vairavimas kamščiuose, tai kaip minimum valanda streso per dieną, minus dar degalai ir eksploatacinės išlaidos. Autobuse atsisėdi, užsidedi ausines ir medituoji pusvalanduką. Tai ką man rinktis? Faktas, kad autobusą. Automobilis laimi, kai reikia su šeima nuvykti kažkur, tada ir važiuojam, o ne kasdieną maltis po miestą.
    Čia jau tolstame nuo objektyvių dalykų link asmeninių preferencijų. Tikrai neneigiu, kad yra žmonių (entuziastų), kurie jaučia malonumą važiuodami VT. Visgi objektyviai žiūrint, eilinis žmogus turbūt verčiau pusvalanduką su muzika arba podcastu medituos vienas savo automobilyje, o ne prigrūstame autobuse, kuriame piko metu rasti sėdimą vietą prilygsta loterijos laimėjimui.
    Dėl pinigų tai taip, kažkiek susitaupo važiuojant VT, bet nežinau ar verta diskutuoti apie tokias sumas kaip pvz. 20 eurų per mėnesį.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Problema ta, kad siūlomos tramvajaus trasos kartoja esamą gatvių tinklą ir tik jo dalyje galima visiškai atskirti transporto srautus. Galbūt Klaipėda. Taigi nepavyks padaryti visiškai autonominę sistemą ir tuomet klausimas ar tramvajus bus greitasis. Manau tai išdalies ir lemia frustacją, nes įkasami gan dideli pinigai, o rezultato prognozuoti niekas negali.

    Ką galima būtų daryti esamoje situacijoje: planuojamose tramvajus linijose įrengti fiziškai atskirtas VT juostas, šviesoforų prioritetą ir analizuoti poveikį eismui. Tik tokiu būdu galima surinkti pakankamai objektyvius eismo ir eismo pokyčių duomenis. Bet tam reikia tiek mero, tieke Tarybos politinės valios.

    O šiuo metu, jau JUDU dangsto savo ir VVT impotenciją, nematau jokios galimybės teigiamiems pokyčiams.
    Nežinau ar yra miestas kur galėtų būti geresnės sąlygos tramvajaus tiesimui jau esamose gatvėse, turbūt du trečdaliai procentai numatomos trasos jau galėtų eiti skiriamaja juosta visose radialinėse gatvėse. Telieka išspręsti kaip pravesti tas linijas per centrą - po žeme ar ant žemes. Tik aš bijau kad šitoje vienaragių žemėje bus pilna pilstymo iš tuščio į kiaurą, kaip tramvajus su vairuotoju yra atsilikęs sprendimas, kaip lietuvis vairuotojas išsigąs tramvajaus gatvėje, kad reikia eiti grand su visokiais hyperloopais ir t.t.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

    Tai tik technologijos keičiasi, bet jos nekeičia asmens archetipinių elgsenos modelių. Buvo čia XXI a. pradžioje vaivorykštinių vienaragių, kurie triedė rožinais triedalais apie tai kaip naujos technologijos atneš pasauliui taiką. Žmonės gyvens santarvėje globaliame, technologiškai pažangiame kaime, be karų ir konfliktų. Aha, kurgi ne.
    Kaip nekeičia? Seniau miestų ypatybė #1 buvo idėjų apykaita, pletkų mainai ir nuomonių sintezė. Miestų aikštės, turgūs, amatininkų cechai, vėliau kavinės, barai ir pan ir t.t. Dabar šita funkcija sėkmingai nukeliavo į internetus. Ir turi +/- tą patį priėjimą ar esi didmiesčio centriuke, ar kalabybiškyje sėdi prie prie pečiaus. Ir tai turbūt daro daug didesnę įtaką didmiesčiui, kuris, tam tikra prasme, kaimietiškėja mažėjant gyvenimo viešose erdvėse. Kita vertus tas pats kaimas pasidarė globalus.

    Kita vertus tuo pačiu kaimas svetimėja ir artėja prie miesto kai visi sėdi prie ekranų savose triobose. Tai panašėjimas vyksta iš abiejų pusių.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Na, priklausomai nuo maršruto tramvajus galėtų turėti įtakos jo kelionės laikui jeigu pvz. paskatins bent dalį vairuotojų persėsti į tramvajų, kas galėtų sumažinti kamščius mieste, kas leistų nebėginiam VT ar netgi tiems patiems vairuotojams sumažinti kelionės laiką. Čia šiaip vienas iš tų argumetų kurį labai mėgstam užmiršti ir kurį reikėtų daugiau reklamuoti- normaliai veikiantis, nuo likusio eismo atskirtas bėginis VT pagerintų kelionės kokybę (beveik) visiems eismo dalyviams, įskaitant ir tuos pačius priemiestinius BMW vairuotojus kurie dabar dūsta kamščiuose
    Problema ta, kad siūlomos tramvajaus trasos kartoja esamą gatvių tinklą ir tik jo dalyje galima visiškai atskirti transporto srautus. Taigi nepavyks padaryti visiškai autonominę sistemą ir tuomet klausimas ar tramvajus bus greitasis. Manau tai išdalies ir lemia frustacją, nes įkasami gan dideli pinigai, o rezultato prognozuoti niekas negali.

    Ką galima būtų daryti esamoje situacijoje: planuojamose tramvajus linijose įrengti fiziškai atskirtas VT juostas, šviesoforų prioritetą ir analizuoti poveikį eismui. Tik tokiu būdu galima surinkti pakankamai objektyvius eismo ir eismo pokyčių duomenis. Bet tam reikia tiek mero, tieke Tarybos politinės valios.

    O šiuo metu, jau JUDU dangsto savo ir VVT impotenciją, nematau jokios galimybės teigiamiems pokyčiams.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    O tai jūs miesto VT sėdite? Aš dar nesu Vilniuje tiek važiavęs, kad būtinai reiktų sėdėti. Ir jei nevažiuoji Pilaitės kryptimis, grūstis į VT netenka
    G2 Lazdynuose piko metu pilnas, kiek teko važinėti. Kartais iki grūdimosi stadijos. Sovietinio lygio dar nepasiekė, bet jei daugiau žmonių važiuotų VT, tai būtų problemos.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Simmel idėjos šiais laikais tinka tik istorijoms knygoms. Su paskutinių 30-40 metų technologijom tiek miesto, tiek kaimo gyvenimas pasikeitė ir labai supanašėjo.
    Tai tik technologijos keičiasi, bet jos nekeičia asmens archetipinių elgsenos modelių. Buvo čia XXI a. pradžioje vaivorykštinių vienaragių, kurie triedė rožinais triedalais apie tai kaip naujos technologijos atneš pasauliui taiką. Žmonės gyvens santarvėje globaliame, technologiškai pažangiame kaime, be karų ir konfliktų. Aha, kurgi ne.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Kokia būtų šio empirinio tyrimo išvada? Šiam kelionės maršrutui tramvajus įtakos greičiausiai neturės. Tačiau jis gali sukurti alternatyvius maršrutus, kurių kelionės laiką vėl reikės vertinti.
    Na, priklausomai nuo maršruto tramvajus galėtų turėti įtakos jo kelionės laikui jeigu pvz. paskatins bent dalį vairuotojų persėsti į tramvajų, kas galėtų sumažinti kamščius mieste, kas leistų nebėginiam VT ar netgi tiems patiems vairuotojams sumažinti kelionės laiką. Čia šiaip vienas iš tų argumetų kurį labai mėgstam užmiršti ir kurį reikėtų daugiau reklamuoti- normaliai veikiantis, nuo likusio eismo atskirtas bėginis VT pagerintų kelionės kokybę (beveik) visiems eismo dalyviams, įskaitant ir tuos pačius priemiestinius BMW vairuotojus kurie dabar dūsta kamščiuose

    Komentuoti:

Working...
X