Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • ejs-ejs
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Mes kalbam apie bendrą principą sodinimo medžių skiriamosiose juostose, kurios gali būti naudojamos tramvajui. Kadangi tramvajaus linijų Vilniuje apskritai nėra numatyta, bet kuris pavyzdys gali būti ‘išjungiamas’ sakant, kad ‘aha, čia sodinama, nes čia nėra numatyta linijų’. Tad apie kokias SWOT analizes tiksliai mes čia kalbam?

    Apskritai, tai man visada keistai atrodė žmonės, kurie high-level diskusijose forumuose prašo SWOT analizių ar mokslinių darbų. Tai ir yra tikra demagogija. Mano brėžiamas principas yra paprastas ir aiškus - užsodinam žalias juostas, skirtas tramvajui, medžiais ir ateityje bus ten sunkiau tiesti tramvajaus bėgius. Tik tiek.
    O jei skiriamoji juosta nebus naudojama tramvajui, kaip tuomet? Tai gal ir gatvių neremontuojam, nes "kada nors juose bus tiesiamos tramvajaus linijos, ir štai tuomet ..."? Labai VMS'iškas požiūris, beje - "nieko nedarysim dabar, nes gal darysim ateityje".

    Medžius, beje, įmanoma perkelti per daug nesužalojant jų šaknų, bet apie tai ko kero neteko girdėti? O man teko prie to prisidėti.

    Jei SWOT prelgentui atrodo kosTmosas, mokslinkų sapalionės ir demagogija - manlabaigaila. SWOT yra vienas iš būdu pažvegti į problemą iš kaip įmanoma daugiau aspektų. Ir ne, aš jo nereikalauju čia ir dabar; aš manau, jog SWOT turi būti naudojamas (nebūtinai ai įvardinant) konkrečios trasos projektavimui ir konkrečios platformos įrengimui.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Jei be spekuliacijų - SWOT konkrečiai trasai ir konkrečiai vietai.
    Visa kita lengvu žingsneliu pereina į demagogiją.
    Mes kalbam apie bendrą principą sodinimo medžių skiriamosiose juostose, kurios gali būti naudojamos tramvajui. Kadangi tramvajaus linijų Vilniuje apskritai nėra numatyta, bet kuris pavyzdys gali būti ‘išjungiamas’ sakant, kad ‘aha, čia sodinama, nes čia nėra numatyta linijų’. Tad apie kokias SWOT analizes tiksliai mes čia kalbam?

    Apskritai, tai man visada keistai atrodė žmonės, kurie high-level diskusijose forumuose prašo SWOT analizių ar mokslinių darbų. Tai ir yra tikra demagogija. Mano brėžiamas principas yra paprastas ir aiškus - užsodinam žalias juostas, skirtas tramvajui, medžiais ir ateityje bus ten sunkiau tiesti tramvajaus bėgius. Tik tiek.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Tai racionaliausias sprendimas yra iš viso užsodinti tą juostą medžiais? Ką?
    Jei be spekuliacijų - SWOT konkrečiai trasai ir konkrečiai vietai.
    Visa kita lengvu žingsneliu pereina į demagogiją.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Hm kažkaip neįsitikęs jog žalioje juostoje telpa du keliai ir du peronai. IMHO, sustojime reikia 4,0m peronui (iki kelio ašies) ir apie 3 m tarp kelių, kas sustojime duoda 11,0 m plotį. Tramvajaus kelią galima sukioti ties peronais, bet geriau to vengti.
    Visuomet yra variantas naudoti LH tramvajaus sistemą, kas duotų 1,5+5+1,5=8,0 m tarp tramvajaus kelio išorinių gabaritų. Bet eismo saugumo požiūriu tai diskutuotinas variantas.
    Tai racionaliausias sprendimas yra iš viso užsodinti tą juostą medžiais? Ką?

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Dabar turime du variantus:
    • tiesti tramvajaus bėgius žaliojoje juostoje
    • tiesti tramvajaus bėgius atimant juostas iš automobilių
    Nesuprasti, kad pirmas variantas yra gerokai pigesnis ir žymiai lengviau įgyvendinamas politiškai reikia talento.

    Toks medžių sodinimas yra tik dar vienas mikrorajoninių kaimiečių kalamas vinis į tramvajaus karstą. "Žaluma ir sporto aikštelės" - daugiau nieko jie nesupranta apie gyvenimą mieste. Būtų jų valia, vietoje centrinės geležinkelio stoties būtų pastatytas dar vienas baseinas.
    Hm kažkaip neįsitikęs jog žalioje juostoje telpa du keliai ir du peronai. IMHO, sustojime reikia 4,0m peronui (iki kelio ašies) ir apie 3 m tarp kelių, kas sustojime duoda 11,0 m plotį. Tramvajaus kelią galima sukioti ties peronais, bet geriau to vengti.
    Visuomet yra variantas naudoti LH tramvajaus sistemą, kas duotų 1,5+5+1,5=8,0 m tarp tramvajaus kelio išorinių gabaritų. Bet eismo saugumo požiūriu tai diskutuotinas variantas.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Politiškai nebuvo sunku siaurinti ir juostas atiminėti iš tokių gatvių, kaip Algirdo ir krūvos kitų Naujamiesčio gatvių. Nebuvo politiškai sunku atimti juostas iš Švirtrigailos, V. Kudirkos, Pylimo, Tumo-Vaižganto, Jasinskio, Kalvarijų g. Nėra politiškai sunku juostas atiminėti Saltoniškių g. ir kitur.

    Tiesiant tramvajų didžiausia problema bus ne auto juostų skaičius, galiu garantuot kuo tik nori. Tuo pačiu medžiai gatvės centre užtikrins, kad gatvė nevirs asfalto ir betono plyne. O ir pasodinus medžius vietos liks pakankamai ir tramvajaus juostoms ir automobilių juostoms, kiek jų bus nuspręsta palikti.

    P.S. Geriau nuvažiuokit ir nufotkinkit kur ir kaip tie medžiai sodinami. Galėsim konkrečiau padiskutuoti kiek vietos lieka kam.
    Tas siaurinimas buvo tiek politiškai 'lengvas', kad jis tapo pagrindine rinkimų tema. Iš esmės, visi rinkimai buvo apie jį. Jei tokius dalykus daryti yra taip politiškai lengva, kodėl dar neturime A juostų net gatvėse, einančiose nuo Operos žiedo (Vilniaus, Goštauto ir taip, Kalvarijų), kuriose kursuoja dviženkliai maršrutų skaičiai? Tai nėra pinigų reikalas - daugumoje vietų tereikia kelių kibirų dažų.

    Dabar turime du variantus:
    • tiesti tramvajaus bėgius žaliojoje juostoje
    • tiesti tramvajaus bėgius atimant juostas iš automobilių
    Nesuprasti, kad pirmas variantas yra gerokai pigesnis ir žymiai lengviau įgyvendinamas politiškai reikia talento.

    Toks medžių sodinimas yra tik dar vienas mikrorajoninių kaimiečių kalamas vinis į tramvajaus karstą. "Žaluma ir sporto aikštelės" - daugiau nieko jie nesupranta apie gyvenimą mieste. Būtų jų valia, vietoje centrinės geležinkelio stoties būtų pastatytas dar vienas baseinas.
    Paskutinis taisė VLR; 2023.04.12, 17:27.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Tramvajui buvo numatytos dedikuotos juostos. Reikėjo jas palikti ir ten tiesti tramvajaus linijas. Užsodinus tas juostas medžiais, norint tose vietose tiesti tramvajaus linijas, reikės atiminėti juostas iš automobilistų, kas politiškai bus labai sunku. Ko čia galima nesuprasti?
    Politiškai nebuvo sunku siaurinti ir juostas atiminėti iš tokių gatvių, kaip Algirdo ir krūvos kitų Naujamiesčio gatvių. Nebuvo politiškai sunku atimti juostas iš Švirtrigailos, V. Kudirkos, Pylimo, Tumo-Vaižganto, Jasinskio, Kalvarijų g. Nėra politiškai sunku juostas atiminėti Saltoniškių g. ir kitur.

    Tiesiant tramvajų didžiausia problema bus ne auto juostų skaičius, galiu garantuot kuo tik nori. Tuo pačiu medžiai gatvės centre užtikrins, kad gatvė nevirs asfalto ir betono plyne. O ir pasodinus medžius vietos liks pakankamai ir tramvajaus juostoms ir automobilių juostoms, kiek jų bus nuspręsta palikti.

    P.S. Geriau nuvažiuokit ir nufotkinkit kur ir kaip tie medžiai sodinami. Galėsim konkrečiau padiskutuoti kiek vietos lieka kam.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tarsi nutiesti tramvajų vietoje medžių ir po to naikinti automobilių juostas bus kažkaip politiškai lengviau. Nebus.
    Tramvajui buvo numatytos dedikuotos juostos. Reikėjo jas palikti ir ten tiesti tramvajaus linijas. Užsodinus tas juostas medžiais, norint tose vietose tiesti tramvajaus linijas, reikės atiminėti juostas iš automobilistų, kas politiškai bus labai sunku. Ko čia galima nesuprasti?

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tarsi nutiesti tramvajų vietoje medžių ir po to naikinti automobilių juostas bus kažkaip politiškai lengviau. Nebus.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Medžiai gatvės centre netrukdo tramvajaus įrengimui. Vilniuje gatvių pločių užteks viskam.
    Politiškai, tramvajaus bėgius tiesti žaliojoje juostoje yra gerokai lengviau nei jas tiesti kelio juostų sąskaita, ką reikės daryti žaliąsias juostas užsodinus. Būtent dėl to A juostoms įrengti dabar yra ne atiminėjamos juostos iš automobilių, o jos yra tiesiamos naujos vietoje žaliosios juostos (kas kainuoja tikrai daug). Tas pats galiotų ir tramvajaus bėgiams.

    Taigi dar vienas neapgalvotas, trumparegiškas plūgų savivaldybės žingsnis ir šaudymas sau (ir mums visiems) į kojas. Bet tai jau seniai nebestebina.
    Paskutinis taisė VLR; 2023.04.12, 16:38.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Medžiai gatvės centre netrukdo tramvajaus įrengimui. Vilniuje gatvių pločių užteks viskam.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Galimai tramvajaus statybos jau prasidėjo Justiniškių g. Pašilaičiuose, kaip tik logiškai nuo VT žiedo link Švaros brolių. Kitas variantas – sodina medžius. Dvi moterys centrinėje skiriamojoje juostoje matavo su rulete tarp esamos tvoros gatvės viduryje ir bortų. Jau yra duobės arba pabėgiams arba medžiams.

    Išeina, arba dabar stato, arba niekada nebus tramvajaus Vilniuje. Tiesiant dvirtakius medžių nekerta ir keičia net perengtus projektus.
    Ar dvi moterytės pakeis Vilniaus istoriją? Laukime žinių.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Galimai tramvajaus statybos jau prasidėjo Justiniškių g. Pašilaičiuose, kaip tik logiškai nuo VT žiedo link Švaros brolių. Kitas variantas – sodina medžius. Dvi moterys centrinėje skiriamojoje juostoje matavo su rulete tarp esamos tvoros gatvės viduryje ir bortų. Jau yra duobės arba pabėgiams arba medžiams.

    Išeina, arba dabar stato, arba niekada nebus tramvajaus Vilniuje. Tiesiant dvirtakius medžių nekerta ir keičia net perengtus projektus.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Košutas Rodyti pranešimą
    • Miestas pernelyg kompaktiškas, kad reikėtų VT
    • Mieste puikiai galima susisiekti autobusais
    • Troleibusų tinklas būtų per brangus, reikia tobulinti susisiekimą autobusais.
    • Bėginis transportas - atgyvena, VT srautai yra per maži. Reikia tobulinti susisiekimą autobusais.
    • Reikia 1 mil. gyventojų bėginiui transportui. Kol kas galima tobulinti susisiekimą autobusais. <- JŪS ESATE ČIA
    • VVT aptarnauja tik 4 autobusų ir 1 'heritage' troleibusų maršrutą. Reikia skelbti projektą su privačiomis transporto kompanijomis.
    • Gyventojų yra per daug apsiriboti tramvajumi, reikia vertinti metro galimybes. Taip pat tobulinti susisiekimą autobusais.
    • Vienareikšmiškai, mieste verta statyti tik metro. Kol bus sukauptos lėšos, reikia gerinti susisiekimą autobusais.
    • Miestas traukiasi, gyventojai kraustosi į priemiesčius. Reikia vertinti metro galimybes.
    • Reikia 1 mil gyventojų bėginiui transportui. Galima efektyvinti susisiekimą autobusais.
    • Miestas pernelyg išsiplėtęs, kad VT atsipirktų.
    Pavogei špargalkę iš mero?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Košutas Rodyti pranešimą
    Iš tikro deja, bet tenka daugmaž sutikti su postu. Jei anksčiau buvo 'atmazkė', kad čia sovietinė karta, tai dabartiniai užkalniukai vargu ar kuo geresni. Matę jie to pasaulio, važiavo taksu iš eirporto į kokį turistinį skverą, džiaugėsi, kaip ten viskas gražu, ir grįžę namo visomis išgalėmis stengiasi, kad nieko panašaus Lietuvoje nebūtų ir visi gyventų kaip Sopranuose. Vien gerb. vad. 'skaiskreiperisto' Baltijos sostinių temoje pasidalintas grafikas, apie tai, kad Vilniuje gyvena top 6 laimingiausi žmonės Europoje rodo arba kokią galvos traumą paveldėjome iš sovietmečio, arba kokios negyvenamos šiknaskylės yra kiti Lietuvos miestai/miesteliai/kaimai.
    Jeigu minim Užkalnį (užkalniukai), tai labai jaučias būtent America First (o ne Europe) su savo požiūriu į urbanistiką ir ypač geležinkelį.
    Dabartiniai 30-40-mečiai augo ant amerikietiškos svajonės: dangoraižiai ir suburbija, susisiekimas su auto. Tais pokario JAV laikais suburbija buvo laisvės išraiška po gyvenimo užterštam industriniam mieste (švari gamta suburbijoje). Geležinkeliu jokiu net nekvepia. Dabartinei post-1990 lietuvių kartai tai išsilaisvinimas iš suspaustų neprižiūrimų daugiabučių kiemų getų. Kol kas tik išskirtiniai žmonės gali kažką lygint ir taisyt (t.y. bent jau norėt lygint ir taisyt), o ne laikyt posovietinį ir paneuropinį pasaulį atskiromis planetomis.

    Dėl jaunesnių bus matyt. Dabar urbanistika (visokie 15 minučių miestai ir t.t.) jau tampa net kultūrų karų agenda. Kaip tai veiks visuomenę bus įdomu, bet Lietuvoje turbūt nebus labiau visa apimančių diskusijų pvz. dėl priemiesčių plėtros kokius mažiausiai 10 metų.

    Dėl laimingumo, tai jaučiu dėl garbės balsavo (reikia palaikyti savo miestą), o ne objektyviai pliusai, minusai. Nesureikšminu. Iš pasąmonės kažką pamenu, kad apie 2014-2015 m. kažkoks buvo tyrimas, kad lyg nelaimingiausi esam, tai padarė akciją įrodyt kad laimingiausi, ar kažkas tokio.

    ---
    Dėl Vilniaus turiu savitą požiūrį. Kažkiek stebiu ir įvaizdį užsienyje. Man susidaro įspūdis, kad niekas iš jo nieko ir nesitiki, nei vietiniai, nei atvykėliai. Daugmaž Rytuose kažkur, gan giliai žemyne, dar posovietinėj erdvėj kažko ir nereikia tikėtis, stebėtis iš vis, kad atsparumą rodo, nepabijo tos Rusijos, į EU/NATO stojo, etc. Dar toliau Rytuose, on the other side, jau net milijoniniai miestai (Voronežas, Čeliabinskas ir pan.) tarsi nereikšmingi, nelabai žinomi užsienyje, ok, kad sovietų laikais buvo požiūris, kad milijoninis miestas jau būtinai turi turėt šiokį tokį miesto geležinkelį, bet realiai ten tik nuo penkių milijonų miestas ten kažką reiškia.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.06, 01:22.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Man rodos, perdedat mero asmeninių nuomonių svarbą. Yra gi žmonės kaip tas vyr inžinierius, vyr architektas, savivaldybės viešojo transporto skyrius. Kokias idėjas ir sprendimus šitie žmonės merui ir tarybai siūlys, tokie sprendimai ir bus priimami. Meras neprivalo būti viešojo transporto specialstu, jis turi turėti tų specialistų komandoje.
    realiai pagal nauja reglamenta meras igyja DAUG teisiu.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Man rodos, perdedat mero asmeninių nuomonių svarbą. Yra gi žmonės kaip tas vyr inžinierius, vyr architektas, savivaldybės viešojo transporto skyrius. Kokias idėjas ir sprendimus šitie žmonės merui ir tarybai siūlys, tokie sprendimai ir bus priimami. Meras neprivalo būti viešojo transporto specialstu, jis turi turėti tų specialistų komandoje.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Parašė Košutas Rodyti pranešimą

    Geriausia, kas dabar galėtų nutikti - Zuoką nutrenkia žaibas (nebent p. Artūras prižada niekada daugiau neminėti tramvajaus, tada gali likti gyvas) ir Benkunskas prabūna NPC savo kadenciją. Jei Benkunskas kažką darys - labai gerai, žmonėms nepatinka kai kažką daro, išrinks kitą. Jei Benkunskas nieko nedarys - labai gerai, žmonėms atsibos stagnacija, ateis išganytojas [įtartinas vatinis veikėjas] kaip ir į Kauną ir Klaipėdą.


    EDIT: Nuorodos į gerb. dangoraižistą yra aliuziją į tai, kad žmonių vertinimo plintusas yra ant tiek žemas, jog Vilnių iškelia į topines vietas Europoje.
    Dar galima paimt viena forumieti, kuris geriausiai moka komunikuot su zmonem ir turi daugiausiai lyderystes. 4 metus ji ruost ir ruost dirva jam rinkimuos (komunikacijos kampanija, soc. tyrimai, visuomenes nuomones formavimas, gal ir partijos suradimas). Ir bac, po 4 metu rinkimuose turim zmogu, kuris gaudosi miesto reikaluose, turi vizija ir galimybe laimet rinkimus. Ir as cia rimtai, nes greiciau sio forumo kandidatas laimes rinkimus, negu is visisko nulio Benkunskas taps normaliu meru kadanors.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Košutas Rodyti pranešimą

    Geriausia, kas dabar galėtų nutikti - Zuoką nutrenkia žaibas (nebent p. Artūras prižada niekada daugiau neminėti tramvajaus, tada gali likti gyvas) ir Benkunskas prabūna NPC savo kadenciją. Jei Benkunskas kažką darys - labai gerai, žmonėms nepatinka kai kažką daro, išrinks kitą. Jei Benkunskas nieko nedarys - labai gerai, žmonėms atsibos stagnacija, ateis išganytojas [įtartinas vatinis veikėjas] kaip ir į Kauną ir Klaipėdą.

    Iš tikro deja, bet tenka daugmaž sutikti su postu. Jei anksčiau buvo 'atmazkė', kad čia sovietinė karta, tai dabartiniai užkalniukai vargu ar kuo geresni. Matę jie to pasaulio, važiavo taksu iš eirporto į kokį turistinį skverą, džiaugėsi, kaip ten viskas gražu, ir grįžę namo visomis išgalėmis stengiasi, kad nieko panašaus Lietuvoje nebūtų ir visi gyventų kaip Sopranuose. Vien gerb. vad. 'skaiskreiperisto' Baltijos sostinių temoje pasidalintas grafikas, apie tai, kad Vilniuje gyvena top 6 laimingiausi žmonės Europoje rodo arba kokią galvos traumą paveldėjome iš sovietmečio, arba kokios negyvenamos šiknaskylės yra kiti Lietuvos miestai/miesteliai/kaimai.

    Bet, Ei! Vilniuje daugėja Bolt automašinų, nes... ne visos automašinos yra lygios, ir čia yra geros automašinos! Mobilumas.
    Skaiskreiperistas yra vienas aršiausių tramvajaus rėmėjų. Čia tik šiaip FYI.

    Komentuoti:


  • Košutas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Pozityvaus kažką šitoje situacijoje rasti yra labai sunku
    Geriausia, kas dabar galėtų nutikti - Zuoką nutrenkia žaibas (nebent p. Artūras prižada niekada daugiau neminėti tramvajaus, tada gali likti gyvas) ir Benkunskas prabūna NPC savo kadenciją. Jei Benkunskas kažką darys - labai gerai, žmonėms nepatinka kai kažką daro, išrinks kitą. Jei Benkunskas nieko nedarys - labai gerai, žmonėms atsibos stagnacija, ateis išganytojas [įtartinas vatinis veikėjas] kaip ir į Kauną ir Klaipėdą.

    Iš tikro deja, bet tenka daugmaž sutikti su postu. Jei anksčiau buvo 'atmazkė', kad čia sovietinė karta, tai dabartiniai užkalniukai vargu ar kuo geresni. Matę jie to pasaulio, važiavo taksu iš eirporto į kokį turistinį skverą, džiaugėsi, kaip ten viskas gražu, ir grįžę namo visomis išgalėmis stengiasi, kad nieko panašaus Lietuvoje nebūtų ir visi gyventų kaip Sopranuose. Vien gerb. vad. 'skaiskreiperisto' Baltijos sostinių temoje pasidalintas grafikas, apie tai, kad Vilniuje gyvena top 6 laimingiausi žmonės Europoje rodo arba kokią galvos traumą paveldėjome iš sovietmečio, arba kokios negyvenamos šiknaskylės yra kiti Lietuvos miestai/miesteliai/kaimai.

    Bet, Ei! Vilniuje daugėja Bolt automašinų, nes... ne visos automašinos yra lygios, ir čia yra geros automašinos! Mobilumas.

    EDIT: Nuorodos į gerb. dangoraižistą yra aliuziją į tai, kad žmonių vertinimo plintusas yra ant tiek žemas, jog Vilnių iškelia į topines vietas Europoje.
    Paskutinis taisė Košutas; 2023.04.05, 23:07.

    Komentuoti:

Working...
X