Parašė abruo
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąKlausykit, iš anksto atsiprašau jei jau tai buvo atsakyta (labai mažai nusimanau apie bėgines sistemas), bet man kilo klausimas.
Ar privatus kapitalas būtų suinteresuotas finansuoti bent dalimi nutiesimą? Gal visai jiems apsimokėtų jei keleivių srautai būtų gan dideli? Klausiu, nes galvoju iš kur pinigų paimti. Mačiau, kad bent dalį ES finansuoja, tad galvoju jei kokį trečdalį sumestų ES, trečdalį privatus ir miestui liktų tarkime trečdalis, tuomet miesto biudžetui vietoje kokių 250 milijonų liktų palei kokia 80 milijonų. Aš tokiu atveju būčiau labai už tokį savivaldybės lėšų panaudojimą ir bėginio tiesimą. Galbūt galimas finansasvimas iš dar kažkur?
250 milijonų imu kaip kainos orientyrą trasos nuo maždaug M Lietuvio g iki stoties nutiesimo. Esu atviras pataisymui jei klystu dėl galimos sąmatos tokiai linijai (kaip suprantu ši linija labiausiai reikalainga?).
Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Galima kokį naują pavadinimą sugalvoti, duoti kalbininkams pasireikšti. Koks nors greitvežis ar dar kas nors. Būtų įdomu
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Klausykit, iš anksto atsiprašau jei jau tai buvo atsakyta (labai mažai nusimanau apie bėgines sistemas), bet man kilo klausimas.
Ar privatus kapitalas būtų suinteresuotas finansuoti bent dalimi nutiesimą? Gal visai jiems apsimokėtų jei keleivių srautai būtų gan dideli? Klausiu, nes galvoju iš kur pinigų paimti. Mačiau, kad bent dalį ES finansuoja, tad galvoju jei kokį trečdalį sumestų ES, trečdalį privatus ir miestui liktų tarkime trečdalis, tuomet miesto biudžetui vietoje kokių 250 milijonų liktų palei kokia 80 milijonų. Aš tokiu atveju būčiau labai už tokį savivaldybės lėšų panaudojimą ir bėginio tiesimą. Galbūt galimas finansasvimas iš dar kažkur?
250 milijonų imu kaip kainos orientyrą trasos nuo maždaug M Lietuvio g iki stoties nutiesimo. Esu atviras pataisymui jei klystu dėl galimos sąmatos tokiai linijai (kaip suprantu ši linija labiausiai reikalainga?).
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąPastebėjau dar, kad komentaruose atsiranda daugiau supratimo, kas yra tramvajus, kas yra Light Rail, kas yra Light Metro ir kuo jie skiriasi (nors griežtų apibrėžimų nėra). Atsiranda vis daugiau ir pranešimų, iš kurių pats sužinau nemažai informacijos. Tai smagu, kad vis daugiau žmonių domisi bėginėmis sistemomis. Dėl pavadinimų - vis tik 'tramvajus' yra dažniau asocijuojamas su senomis, lėtomis sistemomis. Dėl to man šitos temos pavadinimas nelabai patinka - aš vis tik manau, kad Vilniuje realiausia yra kažkas, ką vadintume Light Rail (nors Light Metro būtų iš viso super). Vilniaus Light Rail sistemai galėtume sugalvoti ir kokį labai kietą trumpinį. Na, kaip pvz. kaip Docklands Light Rail Londone visų yra vadinamas tiesiog DLR.
Lengvasis geležinkelis arba miesto geležinkelis (letbane, Stadtbahn) gali paprastam žmOgui lygiai taip pat blogai asocijuotis, nes geležinkelis tai būtinai triukšmingas, brangus, atskiriantis ir atstumiantis, su smirdančiais pabėgiais, prikapsėjusiu tepalu. Paprastas žmOgus sakys: kur tai matyta, kad XXI a. tiestume per miestą geležinkelį?
Lengvasis metro – blogai, nes metro asocijuojasi su naujaisiais vasiukais – per brangu, afera
Tramvajus – tai barškantis Daugpilio ar Rygos sukleręs tramvajus, išleidžiantis žmones vidury gatvės – tipinis 40+ amžiaus žmogus tik tokį tramvajų yra užfiksavęs ir įsiminęs (komentaruose nuolatos kas nors įgarsina šitą vaizdinį).
Esmė ta, kad kai kurios šalys praėjo tramvajaus evoliuciją iš to barškančio tranto iki modernaus tramvajaus – pirmiausia Prancūzija su Vokietija, paskui kitos. O kai kuriose šalyse taip ir liko 50+ m. senumo technologijų ir koncepcijos tramvajus. Lietuvoje vyrauja būtent toks vaizdinys.
Zuokas buvo pavadinęs berods moderniuoju tramvajumi. Aš sakyčiau, geriausia būtų greitasis tramvajus, bet tai būtų pavadinimas viešajai erdvei. Žmonės vadintų tiesiog tramvajumi. O tie trumpiniai tai tiesiog išsidirbinėjimas su pertekline informacija. Pvz., pavadinime nėra tikslo būti žodžiui „Vilniaus“.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąBėginis Lengvasis Elektrinis Transportas.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąBėginis Lengvasis Elektrinis Transportas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
- 16 patinka
Komentuoti:
-
100 karmos taškų ir Edvardui feisbuke, kuris pratęsia mintį:
Dėl tariamų reikalingų srautų tramvajui, kurių neva neužtenka Vilniuje. Argumentas neatlaiko jokios kritikos. Paprastas pavyzdys: dviračių takus tiesiam, net nesant normaliems dviračių srautams. Kitaip tariant statoma tam, kad srautai atsirastų. Tuo tarpu tramvajui kažkodėl laukiama tų srautų, kol jie nukris iš dangaus. Kodėl?
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
VLR - Vilniaus Lengvasis Reilvėjus ar Vilniaus Lengvieji Riedmenys?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimą
Man atrodo jūs jau seniai sugalvojot, VLR
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąDėl to man šitos temos pavadinimas nelabai patinka - aš vis tik manau, kad Vilniuje realiausia yra kažkas, ką vadintume Light Rail (nors Light Metro būtų iš viso super). Vilniaus Light Rail sistemai galėtume sugalvoti ir kokį labai kietą trumpinį. Na, kaip pvz. kaip Docklands Light Rail Londone visų yra vadinamas tiesiog DLR.
- 8 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąP. Karolis Žukauskas gerb. Albiną mandagiai pasiuntė.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąVienas iš komentarų po Karolio Žukausko FB postu, kuriame kviečia užduoti klausimus būsimam Kalba Vilnius podcastui.
Prisipažinkit, kas iš forumo narių yra Albinas Žvejys (akivaizdu, kad netikras žmogaus vardas)? Tiesiog žiauriai gerai parašyta. Respect
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Pastebėjau dar, kad komentaruose atsiranda daugiau supratimo, kas yra tramvajus, kas yra Light Rail, kas yra Light Metro ir kuo jie skiriasi (nors griežtų apibrėžimų nėra). Atsiranda vis daugiau ir pranešimų, iš kurių pats sužinau nemažai informacijos. Tai smagu, kad vis daugiau žmonių domisi bėginėmis sistemomis. Dėl pavadinimų - vis tik 'tramvajus' yra dažniau asocijuojamas su senomis, lėtomis sistemomis. Dėl to man šitos temos pavadinimas nelabai patinka - aš vis tik manau, kad Vilniuje realiausia yra kažkas, ką vadintume Light Rail (nors Light Metro būtų iš viso super). Vilniaus Light Rail sistemai galėtume sugalvoti ir kokį labai kietą trumpinį. Na, kaip pvz. kaip Docklands Light Rail Londone visų yra vadinamas tiesiog DLR.
Komentuoti:
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąAkivaizdu, kad VLR siautėja.
Toks jausmas yra aplankęs ne tik skaitant Albino Žvejo postus - yra FB gal 3 ar 4 useriai, kurie rašo labai panašiu stiliumi kaip aš apie tramvajų. Albino Žvejo atveju (skirtingai nei kitų), jis ir apie urbanistiką labai panašiai rašo. Smagu, kad yra bendraminčių, net jei jų ir mažai.
- 6 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: