Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus tramvajus
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Prisipažinkit, kas iš forumo narių yra Albinas Žvejys (akivaizdu, kad netikras žmogaus vardas)? Tiesiog žiauriai gerai parašyta. Respect
Vilnių išgelbės tik linijiniai parkai.
Komentuoti:
-
Vienas iš komentarų po Karolio Žukausko FB postu, kuriame kviečia užduoti klausimus būsimam Kalba Vilnius podcastui.
Prisipažinkit, kas iš forumo narių yra Albinas Žvejys (akivaizdu, kad netikras žmogaus vardas)? Tiesiog žiauriai gerai parašyta. Respect
Parašė Albinas ŽvejysDvi kadencijas deklaruota kad prioritetas darniam judumui, t.y. viešajam transportui ir dviračiams. Netikiu kad dviračiais galima kažką Vilniuje kardinaliai pakeisti ir nelabai man dviračių takai rūpi, bet jei jau patys iškėlėt tikslus tai visada įdomu pasekti kaip jie įgyvendinami - penkis metus vėluojantis Narbuto g. dviračių takas turintis prijungti mikrorajoninius takus vis dar statybose. Svarbiausias mieste dviračių takas vakarinėje miesto pusėje atsiras pats paskutinis vėluodamas penkis metus, nors akivaizdu kad tinklas visada turi būti pradėtas tiesti nuo labiausiai apkrautos dalies, t.y. tos kuria naudotųsi ir Karoliniškių ir Pilaitės ir Viršuliškių dviratininkai.
Tuo tarpu A juostų nutiesta mažiau kilometrų nei Zuokas savo laiku per savaitę įrengė. Ir nereikia lyginti Zuoko A juostų kurios pasiteisino su Zuoko dvirčių takais kurie nepasiteisino, nes skirtumai ir priežastys akivaizdžios ir mums ir jums. Taigi mikrorajonai negavo nei viešojo transporto leidžiančio susisiekti su centru greitai A juostomis (visas viešasis transportas kaip stovėjo taip stovi Narbuto g. kamščiuose, o tai kad planuose kitąmet nutiesti A juostas nelabai gelbėja dviejų kadencijų neveiksnumo), nei dviračių tako jungties. Bet Pakalnis nepamiršta kaskart pabrėžti kaip mikrorajonuose prasidės getizacija jei nieko nedarysime. Kur VT persėdimo hubai? Kodėl neatsirado hubas Lvivo st.? Kodėl persėsti iš 1G į 4G reikia pėdinti ilgiausiai nuo Žaliojo tilto st.? Kodėl iš traukinių stoties nevažiuoja joks autobusas su dideliu dažnumu kurio pagalba būtų galima pasiekti ofisus Konstitucijos pr ir Saltoniškių r?Ar važinėjat viešuoju transportu? Ar bandėt persėsti iš 2G į 3G Fabijoniškėse? Arba iš 3G į 5G Šeškinėje? Kodėl 3G ir toliau važiuoja į Fabijoniškių pamiškę o ne link Perkūnkiemio kur daug tankiau gyvenantys žmonės? Kodėl Drujos g. vis dar nėra nė vieno maršruto kuris tiesiai nuvežtų žmones iš Paupio/Paplaujos iki stoties arba į kitą pusę link NMC? Ar įsivaizduojat koks apgailėtinas susisiekimas su VT iš naujų daugiabučių rajonų kaip Lazdynėliai, Bukčiai, Bajorai/Visoriai, Šiaurinė Pilaitė, Vakarinė Pilaitė? kaip galima tikėtis jog jų gyventojai nevažinės automobiliais jeigu plėtra leidžiama be dažnai kursuojančio VT kuris bent privežtų iki hubų kurių aišku nėra?
Taip ir neaišku kas padaryta per dvi kadencijas kad mikrorajonų gyventojai būtų labiau miestiečiais. Be dviračių takų kurie taip ir neprijungti prie centro per dvi kadencijas nelabai kas ir matosi. Atnaujinti šaligatviai pagal sovietinius projektus su prastesnėmis nekokybiškomis trupančiomis betoninėmis plytelėmis nepadarė mikrorajono mažiau mikrorajonu. Gal jūs atsakysit kodėl šiandien mikrorajono gyventojas gali jaustis labiau miestiečiu nei kad prieš dešimt metų? Kodėl renovacijos tempai bene lėčiausi visoje Lietuvoje? Neturim įsipareigojimų ES dėl klimato kaitos?
Pakalnis kažkada kalbėjo apie infill development mikrorajonų atgaivinimui bet realybėje tvirtina tuos pačius sovietinio laisvo užstatymo mikrorajoninius daugiabučius tik aukštesnės energetinės klasės su didesniais parkingais. Visa komercija ir toliau telkiama prekybcentrių angaruose.
Kur nors truputi žadėto paupio kuris atgaivintų mikrorajonus atsirado Perkūnkiemyje, Šiaurinėje Pilaitėje, Pietinėje Pilaitėje, Fabijoniškėse, Justiniškėse, Lazdynėliuose, Šnipiškėse, Santariškėse? Visi nauji daugiabučiai ten yra tik komiblokai v2. Šiaip baisu kai pradedi žiūrėti tai Vilniuje praktiškai miesto už Senamiesčio ribų nelabai ir yra. 99% naujų pastatų yra tik gyvenamieji sovietinio tipo barakai arba industriniai/prekybiniai angarai. Patys žinot nes patys apie tai kalbat, ir Pakalnis labai apie tai kalba, bet per dvi kadencijas išgimdytas Paupys neatsveria jog modernaus mikrorajono leidot pristatyti dešimt kart tiek. Kaip Vilnius taps miestu jeigu mikrorajonizacijos tempai dešimt kart didesni už urbanizacijos? Čia dar nevertinant suburbanizacijos kur žmonės išvis į laukus išsikelia kad nereikėtų į sovietinius barakus žiūrėti.
Kai kalbama apie tramvajų ten kur sovietai planavo jį ir kur dabar didžiausias gyventojų tankumas (tie patys vakariniai mikrorajonai), Pakalnis aiškina kad nėra srautų. Bet žmonių tankis pakankamas yra, reiškias jie dabar tiesiog nevažiuoja į miestą.
Ar gali būti kad ligšiolinė sovietinė politika kuri tęsiasi ir paskutines dvi kadencijas jau padarė getą iš mikrorajonų, kur žmonės nejaučia jokio ryšio su vienintele miestietiška Vilniaus dalimi - centru? Jei gyventojai egzistuoja tai kodėl jie ir jų potencialas nurašomas?
Ir apskritai kaip galima pasiekti srautus jei tik skaičiuoji esamus ir nieko nedarai kad atsirastų erdvės tiems srautams augti?
Laukiat kol žmonės piko metu netelpantys į troleibusus lips ant stogo? Kas skaičiuos tokius srautus?
O tada pažiūri į skaičius ir supranti kad dar ir apie juos meluojama - tramvajui būtinus 6k keleivių srautus Pakalnis nuleidžia iš kažkokios studijos apie Taivanio lengvąjį metro, o čia pat pastatomas naujas tramvajus Tamperėje kurio maksimali teorinė talpa 3.4k per valandą, realūs srautai daug mažesni ir vis tiek visi Tamperėje džiaugiasi tramvajumi ir laiko jį sėkmingu projektu. Aišku mes ne tokie turtingi kaip suomiai, bet Olžtynas Lenkijoje kurio biudžetas ne Varšuvos dydžios irgi sugeba įsirengti tramvajų šiais laikais kai jūs aiškinant kad tramvajus jau atgyvena.
Savo pirmas tramvajų linijas per paskutinius vienuoliką metų atsidarė Odensė, Orhusas, Olžtynas, Tamperė, Edinburgas, Lundas, Liuksemburgas, Kadizas, Granada, Palermas, Kanas, Avinjonas, Turas, Brestas, Dižonas, Obanė, Bezansonas, Havras. Stato/tuoj statys Chaenas, Liežas, Bolonija, Upsala (pasirinko tramvajų vietoje BRT), Kylis (greičiausiai pasirinks tramvajų vietoje BRT), daugybė miestų yra planavimo stadijoje. Pasižiūrėkite kokio dydžio šie miestai, dauguma jų mažesni (kai kurie ir smarkiai) už Vilnių. BRT tuo tarpu kaip pagrindinį VT tipą (tarp miestų kurie neturi tramvajaus ir metro) Europoje pasirinko Malmė ir turbūt niekas daugiau. O dar kiek miestų plečia tramvajų ir light rail tinklus. Žiūri į Helsinkio tuoj atidaromą Jokeri liniją ir belieka tik mirt iš pavydo. Net Kopenhaga tiesia pirmą light rail/tramvajaus liniją nors turi ir modernų metro kuris ir toliau plečiamas. Bet rado vietos ir tramvajui. Taigi kuo paremta daug kartų girdėta pastaba jog tramvajus yra atgyvena? Ačiū.Paskutinis taisė John; 2023.03.24, 21:54.
- 20 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Panevezietis Rodyti pranešimąSprendimai bus priimami miesto taryboje.
Nepamirškite, kad tas pats Zuokas ir Co išrinktas į ją.
Ar Zuokas nebekels visų rinkiminių klausimų į dienotvarkes? Baigėsi jau visi jo darbai? Išeit į Seimą žada.
Galima jo paklausti. Manau sąlyginai lengviau prieiti prie jo (gal ir bare, gali ir išsivedęs paaiškinti) nei prie Benkunsko (jis jau pasakė savo nuomonę - nieko nedarysiu).
Per tarybą, per priėmimo valandas (pas merą (nors neradau tokios paslaugos vilnius.lt), tarybos narius) ar kokį kitą artimą kanalą galėtų būti keliami tie klausimai.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Na, būkime biedni, bet teisingi, ne žurnalistai keičia tokius dalykus. Aš už pokyčius, bet tai daugiau veiklos imitacija, o ne realios priemonės.
Komentuoti:
-
Sprendimai bus priimami miesto taryboje.
Nepamirškite, kad tas pats Zuokas ir Co išrinktas į ją.
Ar Zuokas nebekels visų rinkiminių klausimų į dienotvarkes? Baigėsi jau visi jo darbai? Išeit į Seimą žada.
Galima jo paklausti. Manau sąlyginai lengviau prieiti prie jo (gal ir bare, gali ir išsivedęs paaiškinti) nei prie Benkunsko (jis jau pasakė savo nuomonę - nieko nedarysiu).
Per tarybą, per priėmimo valandas (pas merą (nors neradau tokios paslaugos vilnius.lt), tarybos narius) ar kokį kitą artimą kanalą galėtų būti keliami tie klausimai.
Komentuoti:
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Su tokiu požiūriu tik užsidaryt urve ir nieko nedaryt.
Komentuoti:
-
Parašė MindesAcc Rodyti pranešimąReikia susitaikyti su tuo kad Lietuvos politikai yra tiesiog savanaudziai. Merai nenori priimti jokiu ilgalaikiu, kompleksisku sprendimu nes tai gali testis kelias kandencijas - kur galimai jie jau nebebus mero pozicijoje. Tokie sprendimai kaip pvz idiegti nauja VT systema kuri tikrai uzsites 5-10metu, gal net ir ilgiau. Jie zino kad jeigu prades koki ilgalaiki darba ant tokios dideles skales, galimai jo/jis dabartinis oponentas ar dar kazkas kitas ateis po poros metu, prates projekta ir nusiskins sau lauro lapus projekto pabaigoje. Daug kas taikosi i smulkius sudarbius kurie neuztrunka daug laiko, galima padaryti gana sparciai, nesudrebins "status quo", neuzmins ant daugeliu zmoniu koju pirstu ir sedes sau ramiai.
Komentuoti:
-
Pats pirmiausias žingsnis keliant tokį klausimą yra siekti, kad jis apskritai figūruotų viešame diskurse. Kol diskusijos vyksta forume, tol nieko nebus. Kai bus pradedami kelti klausimai viešai, rašomi straipsniai ir pan. viešumoje - tada visai kitas lygis. Mažų mažiausiai reikėtų siekti, kad tramvajaus klausimas nebebūtų tik rinkiminio meto aktualija.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Jeigu kas rašytų į LRT, tai jiems reikėtų tiesiog ne sakinį parašyt, o surinkt ir nusiųst visą medžiagą su pavyzdžiais iš kitų šalių, galimom kainom, pagrindimais dėl srautų, Darnaus judumo planus, klaidų darytose studijose ir t.t. Tada savivaldybė sunkiai galės atsimazint.
Dar nepamirskit, kad kitamet yra Europarlamento, Seimo ir Prezidento rinkimai, tai dar vienas sansas prastumt ideja pirmyn, ypac jei bus dedamas akcentas ant bendro gerio visuomenei, salyginai nedideles kainos, ir VT, kaip vienos efektyviausiu soc. paramos priemoniu.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Reikia susitaikyti su tuo kad Lietuvos politikai yra tiesiog savanaudziai. Merai nenori priimti jokiu ilgalaikiu, kompleksisku sprendimu nes tai gali testis kelias kandencijas - kur galimai jie jau nebebus mero pozicijoje. Tokie sprendimai kaip pvz idiegti nauja VT systema kuri tikrai uzsites 5-10metu, gal net ir ilgiau. Jie zino kad jeigu prades koki ilgalaiki darba ant tokios dideles skales, galimai jo/jis dabartinis oponentas ar dar kazkas kitas ateis po poros metu, prates projekta ir nusiskins sau lauro lapus projekto pabaigoje. Daug kas taikosi i smulkius sudarbius kurie neuztrunka daug laiko, galima padaryti gana sparciai, nesudrebins "status quo", neuzmins ant daugeliu zmoniu koju pirstu ir sedes sau ramiai.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Ne žurnalistai diktuoja viešojo transporto politiką ir jos inovacijas. Beprasmiška rašyti ten, kai politiniu lygmeniu tokia opinija ir, be to, esu įsitkinęs, kad runkeliams vilniečiams didesnėje masėje vienodai šviečia, jiems tik parkingo reikia ir viskas.
Pavyzdžiui, neseniai bendraudamas su vienu kolega, iš jo išgirdau, kad labai norėtų Vilniuje tramvajaus, nes matė ir naudojo keliaudamas Prancūzijoje ir žiauriai patiko. Tai apkalbėjom tą temą, suteikiau žmogui papildomos techninės ir šiaip konceptualios informacijos apie tramvajus ir paaiškinau kodėl Vilniui to išties reikia. Manau jis jau pats galės kitiems aiškinti apie tramvajaus naudą. Kitas kolega tramvajų matė ir naudojo gyvendamas Airijoje ir paklaustas sakė, kad tikrai norėtų tokio ir Vilniuje, nors šiaip nelabai ką apie tramvajus žino ir pats to klausimo niekada niekur nekėlė.
Būtent į tokią auditoriją reikia taikyti.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Ne žurnalistai diktuoja viešojo transporto politiką ir jos inovacijas. Beprasmiška rašyti ten, kai politiniu lygmeniu tokia opinija ir, be to, esu įsitkinęs, kad runkeliams vilniečiams didesnėje masėje vienodai šviečia, jiems tik parkingo reikia ir viskas.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Jeigu kas rašytų į LRT, tai jiems reikėtų tiesiog ne sakinį parašyt, o surinkt ir nusiųst visą medžiagą su pavyzdžiais iš kitų šalių, galimom kainom, pagrindimais dėl srautų, Darnaus judumo planus, klaidų darytose studijose ir t.t. Tada savivaldybė sunkiai galės atsimazint.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Ideja gal ir gera ir reiktu siulyt, bet reik turet omeny, kad VMS biurokratai atsaus "Vilniuj nera zmoniu, kaino kelis milijardus". Todel reik spaust, manau, per daug tasku. Butu gerai pvaryt mini informacine kampanija per daug informaciniu saltiniu su faktais, igivendint diskuija su meru ir is esmes lauzt naratyva, kad Vilniuj su VT negali buti geriau ir Vilnius negali turet tramvajaus.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Panevezietis Rodyti pranešimąLRT girdi - Tema - LRT
Pasiūlykite temą
Jūs skaitote, matote ir girdite LRT – mes skaitome, matome ir girdime Jus.
Norite pasiūlyti temą LRT žurnalistams? Susidūrėte su problema, svarbia visuomenės interesui?
Rašykite, dalinkitės, praneškite, nes LRT Girdi.
Komentuoti:
-
LRT girdi - Tema - LRT
Pasiūlykite temą
Jūs skaitote, matote ir girdite LRT – mes skaitome, matome ir girdime Jus.
Norite pasiūlyti temą LRT žurnalistams? Susidūrėte su problema, svarbia visuomenės interesui?
Rašykite, dalinkitės, praneškite, nes LRT Girdi.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Siaip nurejau ateit, bet tuo metu nebuvau Lietuvoj. O del "pykstam ant viso pasaulio šiame forume", turejau omeny, kad komentaru forume susijusiu tiek su VT, tiek su PP viesinimais, nors ir buna nukreipti i pelnyta kritika, bet tuo ir baigias. Niekas nebando labiau pushint tam tikru procesu, kaip ir daugelis 33a pavyzdys, kai atejo vos keli zmones ir jie buvo "atfutbolinti" vystytoju atstovu. Visko neaprepsi, bet tam tikrus kertinius dalykus reikia bandyt stumti, jei norima teigiamo rezultato.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Niekas nesako, kad nereikia diskutuoti. Manau tą ir darysim (ką, beje, darėm ir iki šiol). Tiesiog nekenkia žinoti, su kuo turim reikalą ir kokie yra expectations dėl išrinktojo mero kognityvinių ir intelektualinių gebėjimų.
Ir iš kur tas įsitikinimas, kad tik "pykstam ant viso pasaulio šiame forume"? Paties kažkokių veiksmų irgi nemačiau. Pernai vasarą Vilniuje susitikime su Jon Worth dalyvavo tik 3 šio forumo nariai, tarp kurių paties nebuvo. Viskas, ką jis po to sakė apie Lietuvą (ir iš dalies Lenkiją) per DW, Euronews ir kitur apie geležinkelius ir viešąjį transportč, buvo bent iš dalies inspiruotą ar nušviesta mūsų. Tai stengiamės ir darom, ką galima daryti. Aišku turbūt reiktų daryti šiek tiek daugiau.
- 3 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: