Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • cozzamarra
    replied
    Parašė Optimistas Rodyti pranešimą
    Tai gal surenkam visą VLR, ES finansavimo ir kitokią medžiagą ir rimtai pabandom kurią dieną kažką tokio surašyti LRT? Atrodo tiek proto forume, bent būsim pabandę.
    Nebūkite naivūs. Vienintelis būdas – asociuotis įtraukiant kuo daugiau žmonių, gryninant idėjas diskusijų metu (ką, iš esmės, ir daro miestai.net nariai). Tuomet jau LRT ir kitos medijos pačios ateis transporto (ar kitais) klausimais nuomonės pasiteirauti.

    Rimtai. Kodėl negalėtų būti miestai.net (tik elegantiškiau pavadinta) oficialiai registruota asociacija su metiniu nario mokesčiu, susirinkimais, balsavimais ir t.t.?
    Paskutinis taisė cozzamarra; 2023.03.26, 22:50. Priežastis: ofiacialiai > oficialiai

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Jei kam reikia santraukos tai Šimašius:

    1. Demonstravo visišką nesigaudymą transporto sistemose sakydamas, kad:
    • 'tramvajus turi pilną prioritetą prieš viską' - taip nėra - pilna tramvajų sistemų, kurios neturi pilno prioriteto ir kur tramvajai stoja sankryžose, pilnas prioritetas nėra tramvajų sistemų išskirtinis bruožas, net jei ir pilną prioritetą turinčių sistemų ir yra
    • 'dabar tendencijos yra diegti BRT sistemas ir metrobusus' - tokių tendencjių nėra, tramvajus yra kur kas populiaresnė nauja transporto priemonė nei BRT, tikslius pavyzdžius galima rasti Albino Žvejo pranešime
    • 'tramvajui reikia labai daug vietos' - tramvajaus linijos užima mažiau vietos nei A juostos
    • 'tramvajus įneša dezorganizacijos į eismo sistemą' - whut?
    • metrobusai su davikliais ant kelio gali būti autonominiai ir yra kažkas, apie ką verta kalbėti - taip tiesiog nėra, tas reikalas yra eksperimentinis ir, praktiškai, niekur nenaudojamas
    2. Demonstravo nesigaudymą savivaldybės reikaluose sakydamas, kad niekas nėra sakęs, kad tramvajui neužtenka srautų ar tankio - tai yra oficiali savivaldybės pozicija, kurią dažnai komunikuoja tas pats Pakalnis ir kuri yra įrašyta savivaldybės užsakytoje 'Smart Continent' studijoje. Gėda tokių dalykų nežinoti.

    3. (Greičiausiai) melavo, kad yra kalbėjęsis su miestų, turinčių tramvajų sistemas, atstovais, kurie jam neva teigė, kad tramvajaus nuo nulio nestatytų. Jei taip tikrai būtų buvę, Šimašius tikrai būtų paminėjęs tiksliai, kurių miestų atstovai ir kokias pozicijas miesto struktūrose užimantys taip jam sakė. Būčiau pasiruošęs lažintis, kad tai yra vafliai.

    Apgailėtina.
    Šiaip esu gana šokiruotas. Tokio žiauraus grybavimo iš Šimašiaus dar neteko girdėti. Na gal nebent individualius teiginius atskirai, bet tikrai ne tiek nesąmonių vienoje vietoje. Keista, kaip lyg ir nekvailas ir išsilavinęs žmogus, einantis mero pareigas 8 metus, gali ant tiek nesusigaudyti ir elementariai nežinoti dalykų, kuriuos žinoti kaip ir privalo vien dėl savo darbinės pozicijos. Kažkoks košmaras.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Jei kam reikia santraukos tai Šimašius:[*]'tramvajus turi pilną prioritetą prieš viską' -[*]'dabar tendencijos yra diegti BRT sistemas ir metrobusus' -[*]'tramvajui reikia labai daug vietos' -[*]'tramvajus įneša dezorganizacijos į eismo sistemą' -
    ple, ple, neturiu žodžiu šitam d*bili*mui.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Jei kam reikia santraukos tai Šimašius:

    1. Demonstravo visišką nesigaudymą transporto sistemose sakydamas, kad:
    • 'tramvajus turi pilną prioritetą prieš viską' - taip nėra - pilna tramvajų sistemų, kurios neturi pilno prioriteto ir kur tramvajai stoja sankryžose, pilnas prioritetas nėra tramvajų sistemų išskirtinis bruožas, net jei ir pilną prioritetą turinčių sistemų ir yra
    • 'dabar tendencijos yra diegti BRT sistemas ir metrobusus' - tokių tendencjių nėra, tramvajus yra kur kas populiaresnė nauja transporto priemonė nei BRT, tikslius pavyzdžius galima rasti Albino Žvejo pranešime
    • 'tramvajui reikia labai daug vietos' - tramvajaus linijos užima mažiau vietos nei A juostos
    • 'tramvajus įneša dezorganizacijos į eismo sistemą' - whut?
    • metrobusai su davikliais ant kelio gali būti autonominiai ir yra kažkas, apie ką verta kalbėti - taip tiesiog nėra, tas reikalas yra eksperimentinis ir, praktiškai, niekur nenaudojamas
    2. Demonstravo nesigaudymą savivaldybės reikaluose sakydamas, kad niekas nėra sakęs, kad tramvajui neužtenka srautų ar tankio - tai yra oficiali savivaldybės pozicija, kurią dažnai komunikuoja tas pats Pakalnis ir kuri yra įrašyta savivaldybės užsakytoje 'Smart Continent' studijoje. Gėda tokių dalykų nežinoti.

    3. (Greičiausiai) melavo, kad yra kalbėjęsis su miestų, turinčių tramvajų sistemas, atstovais, kurie jam neva teigė, kad tramvajaus nuo nulio nestatytų. Jei taip tikrai būtų buvę, Šimašius tikrai būtų paminėjęs tiksliai, kurių miestų atstovai ir kokias pozicijas miesto struktūrose užimantys taip jam sakė. Būčiau pasiruošęs lažintis, kad tai yra vafliai.

    Apgailėtina.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Ir vėl jis apie savo metrobusus. Ir dar meluoja, kad "niekas apie srautus nekalba". Nu ką galima su tokiu maušu diskutuoti? Viešpatie šventas, koks jis glušas

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Gal galite įkelti timetagus? Tingisi žiūrėti visą valandos trukmės video
    1:02:24

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Ir į esminius klausimus apie tramvajų podkaste Šimašius atsakė.
    Gal galite įkelti timetagus? Tingisi žiūrėti visą valandos trukmės video

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    P. Karolis Žukauskas gerb. Albiną mandagiai pasiuntė.
    Na, kai prašoma klausimų podkastui, paklodė su "viską jūs netaip darot, teisinkitės dabar!" yra ne į temą. Ir į esminius klausimus apie tramvajų podkaste Šimašius atsakė.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Na jau lietuviai tai tikrai nesižemins ir su ištiesta ranka prašyti neis.
    O ištestu bėgiu? Paskolinkite antram, tada dar kitam trečiam.. ir taip linija jau yra.

    Komentuoti:


  • Optimistas
    replied
    Tai gal surenkam visą VLR, ES finansavimo ir kitokią medžiagą ir rimtai pabandom kurią dieną kažką tokio surašyti LRT? Atrodo tiek proto forume, bent būsim pabandę.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Čia dar gražiau... Vau... Man trūksta žodžių.
    Kad čia seniai žinomas dalykas, keista, kad taip nustebino. Ekonomikos temoje net buvo grafikas, ir Lietuva lyg ir pakankamai neblogai atrodo lėšų įsisavinime EU mastu.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Litch Rodyti pranešimą


    Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
    Čia dar gražiau... Vau... Man trūksta žodžių.
    Jei kada išgirsiu frazę ,,nėra pinigų'' - nesakysiu kokias mintis pradėsiu galvoje gvildenti : ).

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Litch Rodyti pranešimą


    Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
    VAU! Tai tuomet reikia kuo labiau stumti bėginio tiesimą ir nepraleisti tokios puikios progos.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Litch Rodyti pranešimą
    Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. ... is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.
    Na jau lietuviai tai tikrai nesižemins ir su ištiesta ranka prašyti neis.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Galima kokį naują pavadinimą sugalvoti, duoti kalbininkams pasireikšti. Koks nors greitvežis ar dar kas nors. Būtų įdomu
    Kalbininkai negalvoja naujų terminų - juos sugalvoja žmonės, naudojantys tuos dalykus, o kalbininkai tik gali pasakyti, ar naujas terminas atitinka taisykles.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Galima kokį naują pavadinimą sugalvoti, duoti kalbininkams pasireikšti. Koks nors greitvežis ar dar kas nors. Būtų įdomu
    Bėgiabraukis

    Komentuoti:


  • Litch
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Klausykit, iš anksto atsiprašau jei jau tai buvo atsakyta (labai mažai nusimanau apie bėgines sistemas), bet man kilo klausimas.

    Ar privatus kapitalas būtų suinteresuotas finansuoti bent dalimi nutiesimą? Gal visai jiems apsimokėtų jei keleivių srautai būtų gan dideli? Klausiu, nes galvoju iš kur pinigų paimti. Mačiau, kad bent dalį ES finansuoja, tad galvoju jei kokį trečdalį sumestų ES, trečdalį privatus ir miestui liktų tarkime trečdalis, tuomet miesto biudžetui vietoje kokių 250 milijonų liktų palei kokia 80 milijonų. Aš tokiu atveju būčiau labai už tokį savivaldybės lėšų panaudojimą ir bėginio tiesimą. Galbūt galimas finansasvimas iš dar kažkur?

    250 milijonų imu kaip kainos orientyrą trasos nuo maždaug M Lietuvio g iki stoties nutiesimo. Esu atviras pataisymui jei klystu dėl galimos sąmatos tokiai linijai (kaip suprantu ši linija labiausiai reikalainga?).

    Tramvajui nera jokiu finansiniu kliuciu, ES tikrai finansuotu ne kokius varganus 30 proc, o maziausiai 50, jei pasistengtume parengti projekta siam 2021-2027 finansavimo laikotarpiui, tai tiketinas ir 75 ar net 85 proc finansavimas. Pvz Rygos Skanstes tramvajaus linija 2023 gavo 70 mln. eur finansavima is 97 mln reikalingu projektui, nes tai yra prioritetine ES finansavimo sritis. Ir kas sako, kad tuomet kazkoks kitas projektas negaus lesu, pasakysiu tik tiek kad is praeito finansavimo laikotarpio Lietuva neisnaudojo ne vieno simto milijonu eur, kurie tiesiog gryzo i ES biudzeta, nes tiesiog nebuvo tiek kokybisku projektu.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Galima kokį naują pavadinimą sugalvoti, duoti kalbininkams pasireikšti. Koks nors greitvežis ar dar kas nors. Būtų įdomu

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Klausykit, iš anksto atsiprašau jei jau tai buvo atsakyta (labai mažai nusimanau apie bėgines sistemas), bet man kilo klausimas.

    Ar privatus kapitalas būtų suinteresuotas finansuoti bent dalimi nutiesimą? Gal visai jiems apsimokėtų jei keleivių srautai būtų gan dideli? Klausiu, nes galvoju iš kur pinigų paimti. Mačiau, kad bent dalį ES finansuoja, tad galvoju jei kokį trečdalį sumestų ES, trečdalį privatus ir miestui liktų tarkime trečdalis, tuomet miesto biudžetui vietoje kokių 250 milijonų liktų palei kokia 80 milijonų. Aš tokiu atveju būčiau labai už tokį savivaldybės lėšų panaudojimą ir bėginio tiesimą. Galbūt galimas finansasvimas iš dar kažkur?

    250 milijonų imu kaip kainos orientyrą trasos nuo maždaug M Lietuvio g iki stoties nutiesimo. Esu atviras pataisymui jei klystu dėl galimos sąmatos tokiai linijai (kaip suprantu ši linija labiausiai reikalainga?).

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Pastebėjau dar, kad komentaruose atsiranda daugiau supratimo, kas yra tramvajus, kas yra Light Rail, kas yra Light Metro ir kuo jie skiriasi (nors griežtų apibrėžimų nėra). Atsiranda vis daugiau ir pranešimų, iš kurių pats sužinau nemažai informacijos. Tai smagu, kad vis daugiau žmonių domisi bėginėmis sistemomis. Dėl pavadinimų - vis tik 'tramvajus' yra dažniau asocijuojamas su senomis, lėtomis sistemomis. Dėl to man šitos temos pavadinimas nelabai patinka - aš vis tik manau, kad Vilniuje realiausia yra kažkas, ką vadintume Light Rail (nors Light Metro būtų iš viso super). Vilniaus Light Rail sistemai galėtume sugalvoti ir kokį labai kietą trumpinį. Na, kaip pvz. kaip Docklands Light Rail Londone visų yra vadinamas tiesiog DLR.
    Kaip bepavadinsi, bus blogai.

    Lengvasis geležinkelis arba miesto geležinkelis (letbane, Stadtbahn) gali paprastam žmOgui lygiai taip pat blogai asocijuotis, nes geležinkelis tai būtinai triukšmingas, brangus, atskiriantis ir atstumiantis, su smirdančiais pabėgiais, prikapsėjusiu tepalu. Paprastas žmOgus sakys: kur tai matyta, kad XXI a. tiestume per miestą geležinkelį?

    Lengvasis metro – blogai, nes metro asocijuojasi su naujaisiais vasiukais – per brangu, afera

    Tramvajus – tai barškantis Daugpilio ar Rygos sukleręs tramvajus, išleidžiantis žmones vidury gatvės – tipinis 40+ amžiaus žmogus tik tokį tramvajų yra užfiksavęs ir įsiminęs (komentaruose nuolatos kas nors įgarsina šitą vaizdinį).

    Esmė ta, kad kai kurios šalys praėjo tramvajaus evoliuciją iš to barškančio tranto iki modernaus tramvajaus – pirmiausia Prancūzija su Vokietija, paskui kitos. O kai kuriose šalyse taip ir liko 50+ m. senumo technologijų ir koncepcijos tramvajus. Lietuvoje vyrauja būtent toks vaizdinys.

    Zuokas buvo pavadinęs berods moderniuoju tramvajumi. Aš sakyčiau, geriausia būtų greitasis tramvajus, bet tai būtų pavadinimas viešajai erdvei. Žmonės vadintų tiesiog tramvajumi. O tie trumpiniai tai tiesiog išsidirbinėjimas su pertekline informacija. Pvz., pavadinime nėra tikslo būti žodžiui „Vilniaus“.

    Komentuoti:

Working...
X