Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ginthus
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

    Tipo nuo 1990 nebuvo jokios trasos numatyta?
    Really?
    Net studentai bakalauro darbuose eilę metų paišė tas trasas visaip. Ir aš tame tarpe. Tai nėra čia prasmės vėl jas aptarinėt. Blogiausia tai, kad vt nustekentas iki tokio lygio, jog realūs jo naudotojai beliko tos socialinės grupės, kurių nuomonė nelabai kam ir svarbi

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Gal kažkam pasirodys įdomus mano mini-research apie tramvajaus planus post-sovietiniame Vilniuje. TKK surastas VGTU žemėlapis kaip tik papildys visą šią rašliavą:
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Jūsų žinios yra klaidingos.

    200x pradžioje Systra pasiūlė štai tokį tramvajaus variantą:



    Poros metų bėgyje tas planas suprastėjo iki dviejų linijų, bet atsirado 16 troleibuso tęsinys iki Santariškių:
    Click image for larger version  Name:	333307501_588748086498398_7214624382325514034_n.jpg Views:	295 Size:	64,3 kB ID:	2035801

    Ir būtent pastarojo plano buvo laikomasi daugmaž iki 2007, tais metas prie savivaldybės net stovėjo reklaminis tramvajaus sąstatas ir beveik visi (inžinieriai, mokslininkai ir politikai) vieningai sutarė, kad už metų-dviejų prasidės A linijos statybos.

    Tik deja, 2007 į valdžią atėjo Imbrasas, kuris tramvajaus planus atmetė ir į Santariškes pasiūlė troleibusus. Planai irgi buvo gana pažengę, bet tada meru tapu Navickas (tam tikras Šustausko ir Matijošaičio miksas), dar vėliau dingo ir jis ir išvis prasidėjo krizė. Taip likome ir be tramvajaus, ir be troleibusų plėtros.

    2011 grįžus Zuokui, kurį laiką figuravo ta antroji schema (be C linijos), bet Zuokas spėjo troleibusus pavadinti miesto priešu ir todėl ne tik atsisakyta bet kokių plėtros planų, bet ir nenupirkta nė vieno troleibuso (Amberių surinkimas buvo pilotinis projektas, vykęs dar iš inercijos po nelabai vykusių 2010 NVS troleibusų bandymų).

    2012-12-19 miesto taryba patvirtina VGTU nukvakusios mokslininkės ''Naujų viešojo transporto rūšių diegimo specialųjį planą''. Kodėl tai svarbu:
    • Nuo šios dienos (dar prie Zuoko!) SYSTRA nustoja figuruoti tramvajaus planuose;
    • Pati studija pagal savo atlikimo kokybę/pasiūlymų logiką toli gražu atsilieka net iki Smart Continet (Jums atrodo logiškas pasakymas ''būtina naikinti maršrutus gatvėje X, nes per tankus VT tinklas? Ne? O būtent taip buvo kalbama apie VT Žvėryno, Šeškinės ir Fabijoniškių mikrorajonų gatvėse); yra tam tikrų vietų, nukopijuotų iš Vikipedijos; sudaryta speciali maršruto trasos detali schema gadgetbahn'ui - Translorui;
    • Maršrutų tinklas dar kartą pasikeitė: B linija vietoj Lazdynų nukreipta į Stotį - taip dar labiau sumažinant tramvajaus tinklą;
    • Studijoje šiukštu nedaryta bendrų autobusų ir tramvajaus, o ypač - troleibusų ir tramvajaus maršrutų atkarpų, nes ''dubliuojasi''. Dėl to studijoje siūlyta nedaryti tramvajaus Konstitucijos pr., nes reikėtų naikinti ten troleibusus ir tada griūtų visas trūlų maršrutų tinklas - bet klausimas, kas draudžia leisti juos kartu? Be to, kadangi į Baltupius kelias - tik per Kalvarijų gatvę, Baltupiai būtų likę vos su vienu retai kursuojančiu autobuso maršrutu.
    • Pati įdomiausia dalis: studija siūlė pirmu etapu įvesti greituosius maršrutus, palaipsniui juos privedant prie BRT standarto (bet pernelyg nedetalizuojant, kokiomis priemonėmis) ir tik ateityje įvesti tramvajų 1G ir dalimi 3G maršruto, o vietoj 2G įvesti BRT. Vėlgi, kaip pagrindinis argumentas buvo _per maži keleivių srautai_.
    • 2013 įvesti greitieji autobusai, taip pat kurį laiką prie dabartinio JUDU veikė specialus tramvajaus skyrius. Tačiau JOKS tolesnis planavimas realiai nepavyko - nei PP, nei techniniai projektai nebuvo parengti, todėl Zuokas visiškai nusišneka, kad esą 2015 jau buvo viskas paruošta. Realiai vienintelis kiek prie tramvajaus priartėjęs projektas buvo Vingio parko VT tiltas su jungiamaisiais keliais, bet skirtas paprastam, ratiniam VT (jei neklystu, net neprojektuotas troleibusų KT, nes nū gi atgyyyvenaa).

    Dėl to aš labai prašau tiek tamstos, tiek John nustoti vis kartoti, koks bukas yra Šimašius/ši taryba dėl Smart Continent ir koks malačius yra Zuokas, nes nū gi syyyystraaa. Visas tas bardakas prasidėjo dar nuo Zuoko romano su VGTU ir dar prieš 11 metų. Jau net nekalbu apie tiesiog visiškai galvoje netelpančius Zuoko pasisakymus žiniasklaidoje ''tramvajus negalės būti dvibėgis, turės būti vienbėgis arba išvis bebėgis''.

    Kam įdomu - NVTR spec. planas ir visi jo priedai/ataskaitos/sprendiniai dar prieinami viešai VMS puslapyje, jeigu kam kiltų abejonių, kad bandau čia meluoti ir juodinti ''vagiantį, bet darantį''

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Paryžius šiuo metu savo metro plečia. Geri skaičiai.


    200 kilometers of track on four new, fully automated subway lines with 68 stations and seven technical centers – the Grand Paris Express is currently the largest infrastructure project in Europe.
    A total of €35.6 billion has been earmarked for the Grand Paris Express development, including a provision of €7 billion for risks and contingencies, putting the full cost at roughly €42 billion ($54.34 billion).

    Pritaikius tas pačias kainas per km (€210M) – Vilniaus mastu reikėtų 6 - 8,5 milijardų (30-40 km).
    Kainuotų kaip 100x “k18b Artery”.

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied

    Prastos kokybės pdf, išspaudžiau ką galėjau.
    Planuotos trasos:

    Ačiū liootas už nuorodą.


    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    O kaip tas tramvajus turėjo eiti?
    Temoje žiūriu atgal ir nerandu.
    Apie 1990 m. projektuotas greitasis tramvajus didžiąja dalimi būtų aktualus ir dabar:

    Koks turėjo būti Vilniaus greitasis tramvajus?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

    Tipo nuo 1990 nebuvo jokios trasos numatyta?
    Really?
    Tai ir buvo numatyta dar 80-aisiais. Berods, yra šioje temoje. Jau buvome pradėję laukti. Todėl ir klausimas, apie ką kalbam. 90-aisiais viskas sustingo šiokioje tokioje nežinioje. Lenciūgai prikimštų 16-ųjų troleibusų keitėsi tam tikra perorientacija link Gariūnų, ir sparčiai augusia privačia automobilizacija.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Bet vienas lapas kainavo apie 100€, štai ir rezultatas kažkam

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą

    Yra liūdnai pagarsėjusi VGTU 2011 m. studija

    https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/mi...alusis-planas/
    Ačiū už nuorodą.

    Pipiec.
    Dešimtys šimtapuslapinių dokumentų, tūkstančiai puslapių popierizmo.
    Toks vaizdas kad popierizme bandoma paslėpti kad nieko gero ir neturi.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

    Tipo nuo 1990 nebuvo jokios trasos numatyta?
    Really?
    Yra liūdnai pagarsėjusi VGTU 2011 m. studija

    https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/mi...alusis-planas/

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Kuris? 1914 metų?
    Tipo nuo 1990 nebuvo jokios trasos numatyta?
    Really?

    Komentuoti:


  • kdj
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Būdavo kalbų, kad reikia laiko kol užaugs nauja, protingesnė karta. Bet realiai nutiko taip, kad ta karta užaugo vežiojami tėvelių ir dabar pagrindė problema ne VT, bet a kur parkocy mašyna.
    Na, kaip tos naujosios kartos atstovė galiu pasakyti, kad čia 50/50. Tikrai yra tų, kurie negali gyvent be mašinos, tačiau daugelis tiesiog prisitaikė prie tragiškos VVT situacijos ir negalvoja, ką galima būtų daryti geriau. Vis pazyziam tarpusavy ir vsio galbūt būtų įmanoma kaip nors vėl viską išjudinti, bet tam reikia motyvacijos, kurios neturim

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    O kaip tas tramvajus turėjo eiti?
    Temoje žiūriu atgal ir nerandu.
    Kuris? 1914 metų?

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    O kaip tas tramvajus turėjo eiti?
    Temoje žiūriu atgal ir nerandu.
    Paskutinis taisė T-K-K; 2023.09.10, 20:11.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė kdj Rodyti pranešimą
    Sveiki, neseniai atradau šį forumą ir natūraliai atklydau prie tramvajaus Vilniuje temos Pirmi postai čia buvo parašyti prieš beveik 20 metų... Ar dar yra šansų, kad per sekančius 20 metų bent šiek tiek pasistūmėsime šioje srityje?
    Forume tikrai pasistūmėsime, o realybėje - kažin. Vilniaus BP iki 2030 m. jo tikrai nėra, tai jau minus 10 metų.

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė kdj Rodyti pranešimą
    Pirmi postai čia buvo parašyti prieš beveik 20 metų...
    bliooooo...



    Šiaip nėra jokių ženklų, kurie leistų manyti, kad situacija pasikeis.

    Būdavo kalbų, kad reikia laiko kol užaugs nauja, protingesnė karta. Bet realiai nutiko taip, kad ta karta užaugo vežiojami tėvelių ir dabar pagrindė problema ne VT, bet a kur parkocy mašyna.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė kdj Rodyti pranešimą
    Ar dar yra šansų, kad per sekančius 20 metų bent šiek tiek pasistūmėsime šioje srityje?
    Ne.

    Komentuoti:


  • kdj
    replied
    Sveiki, neseniai atradau šį forumą ir natūraliai atklydau prie tramvajaus Vilniuje temos Pirmi postai čia buvo parašyti prieš beveik 20 metų... Ar dar yra šansų, kad per sekančius 20 metų bent šiek tiek pasistūmėsime šioje srityje?

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    1913 m. pavogė pinigus skirtus elektriniam tramvajui. Tai iš kur jų dabar atsiras??
    Tai pinigų atsiras. Vat stadionui jau 3 kartus atsirado. Statom... o gal vėl griaunam - susipainiojau jau

    Komentuoti:


  • evvt
    replied
    Parašė Košutas Rodyti pranešimą

    Daugpilis yra

    ☑ ženkliai mažesnis | ☐ ženkliai didesnis

    miestas su

    ☐ kitokiu klimatu | ☐ kitokiu reljefu | ☑ kitokiu klimatu ir reljefu

    kuriame

    ☑ taip jau istoriškai susiklostė | ☐ tinklas statomas nuo nulio

    ir

    ☑ miestas nėra Vilnius. | ☐ miestas yra Vilnius.

    Lyginkime obuolius su obuoliais, mielieji.
    Dar pridurčiau: Ar miesto valdžia ambicingai grandijozinė(grandijoziškai ambicinga) - Vilniuje: taip , Daugpilyje: ne

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Tai jau viskas, nepastatė tada, tai nebeturėsim. Niekada niekada.
    Jei 20-ies nepagimdei, tai 80-ies jau vargu.

    Komentuoti:

Working...
X