Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
    Ne vienas projektas sumažėjo per pusę arba pabrango dvigubai per paskutinius 4 metus, tai nestebina ir geležinkeliai.

    -

    Comment


      Hipotetiškai: kiek daug galima būtų padaryti už bent dalį RB pinigų su turimais 1520mm keliais? Patiesinti ar kitaip sutvarkyti lėčiausus ruožus, Talgo traukiniai Varšuvos krypčiai, vėžės keitimo stotis. Ar tai kainuotų taip pat nenormaliai daug ir yra nerealus planas..?

      Comment


        Parašė Nikas Rodyti pranešimą
        Hipotetiškai: kiek daug galima būtų padaryti už bent dalį RB pinigų su turimais 1520mm keliais? Patiesinti ar kitaip sutvarkyti lėčiausus ruožus, Talgo traukiniai Varšuvos krypčiai, vėžės keitimo stotis. Ar tai kainuotų taip pat nenormaliai daug ir yra nerealus planas..?
        Dabar jau aišku, kad turbūt taip ir reikėjo daryti. Traukiniai su keičiama vėže puikiai veikia Ispanijoje, tai yra realybėje seniai ir puikiai veikiantis konceptas. RB idėja - dvikelis elektrifikuotas 250km/h geležinkelis tarp Lenkijos ir Baltijos šalių sostinių - tikriausiai nebus įgyvendinta, arba bus įgyvendinta šleivai ir neatliks savo paskirties bei investuotų pinigų.

        Comment


          Latviai viešina kaltuosius.

          Rail Baltica disaster: hidden billions and names of those responsible are revealed

          https://bnn-news.com/rail-baltica-di...evealed-263330

          Comment


            Taip taip, panaudoti RB pinigus jedinnajos ir nedelimajos pribaltiskajos železnajos darogos, kuri visa veda Maskvon, remontui
            It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

            Comment


              Dėl projekto pabrangimo. Tai šitam reportaže pamini, kad skalda ir bėgius buvo planuojama pirkt pigiau iš "rytų" dabar reikia ieškot kitų brangesnių tiekėjų (kiek mano ru kalbos žinios leido suprast )



              P.S. dar žemėlapis nupieštas Ryga - Vilnius, o ne Ryga - Kaunas - Varšuva

              Comment


                Parašė sauletasmiestas Rodyti pranešimą
                P.S. dar žemėlapis nupieštas Ryga - Vilnius, o ne Ryga - Kaunas - Varšuva
                Spėju, tai ne vienintelis netikslumas šitam reportaže. Įdomu, kiek pabrango skalda ir armatūra, kai jos nebeperka iš rytų, ir kurią dalį kainos sudaro medžiagos. Nenustebčiau, kad tai pabrangino projektą vos keletu procentų.

                Comment


                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                  <...>
                  Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
                  Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
                  Atsirado daug papildymų. Visokie privažiavimai iki oro uostų ir dar tunelis, Panevėžio papildoma atšaka. Ir ko gero daug pabrangino "karinis mobilumas", nes geležinkelis dabar "numatytas sunkesniems kroviniams" nei pradžioj. Dar tikriausiai pabrangino visokie ornitologai, sodininkai ir nukvakęs Kazlų rūdos meras.

                  Comment


                    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                    Atsirado daug papildymų. Visokie privažiavimai iki oro uostų ir dar tunelis, Panevėžio papildoma atšaka. Ir ko gero daug pabrangino "karinis mobilumas", nes geležinkelis dabar "numatytas sunkesniems kroviniams" nei pradžioj. Dar tikriausiai pabrangino visokie ornitologai, sodininkai ir nukvakęs Kazlų rūdos meras.
                    Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą

                      Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.
                      Pritarčiau. Kažkaip nesitiki, kad RB buvo planuojama vežiti tik "putoplastą". Manyčiau, kad RB atveju "karinis mobilumas" atsirado kaip užuomina į potencialų papildomo finansavimo šaltinį.

                      Comment


                        Tai gal būt suprantama, bet dabar skirtų pinigų neužtenka net tik visiškai apkapotai plikai pagrindinei linijai (viena vėžė, neelektrifikuota, jokių stočių ir t.t.)

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą

                          Būtų įdomu pamatyti, kiek pasikeitė apkrovų parametrai RB, kurie anksčiau būtų neleidę gabenti karinių krovinių, o dabar jau leistų. Nujaučiu, kad nepasikeitė išvis, o "karinis mobilumas", viso labo paskutiniu metu madingas buzzword, kurį galima panaudoti kaip pretekstą, kodėl viskas vėluoja arba išvis nedaroma. Visokie privažiavimai iur atšakos pabrangino projektą keliais, maks. keliolika procentų, ne 4-5 kartus.
                          Pasikeitė truputi, atsimenu buvo specifikuojama 22.5t ašinė apkrova, dabar 25t.

                          Bet armatūros kainos iš tiesų pakilo gana stipriai, https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...niai-projektai
                          Dabar gal kiek sumažėjo, bet ne įtin stipriai, apie 1200eur/t kiek matau greitais paieškojimais.

                          Comment


                            Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                            Pasikeitė truputi, atsimenu buvo specifikuojama 22.5t ašinė apkrova, dabar 25t.

                            Bet armatūros kainos iš tiesų pakilo gana stipriai, https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...niai-projektai
                            Dabar gal kiek sumažėjo, bet ne įtin stipriai, apie 1200eur/t kiek matau greitais paieškojimais.
                            Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą

                              Tiesos dėlei net abi Rygos buvo "originaliame" projekte. Vilnius-Kaunas prilipdytas vėliau. Kaip dabar jau išaiškėjo pinigų nėra nei tam, nei kitam. "Aukojama" viskas, kas įmanoma. Netgi pagrindinė trasa. Vienkelis gar dar dar, bet neelektrifikuota būtų totalus absurdas.

                              Tiesa sakant, nesuvokiamas planavimas, kai per 6 metus projekto kaina išauga nuo 6,6 mlrd. iki 12 mlrd. tik pagrindinei ir 19 mlrd. visam projektui (realiai bus dar daugiau)..
                              Tai nepaaiškinama jokiomis infliacijomis (kuri šiaip jau įtraukiama normaliai skaičiuojant). Kažkam reiktų nukapoti nagus už tokį planavimą/projektavimą.
                              Per paskutinius 6 metus šiaip daug kas pabrango minimum dvigubai ar net daugiau, tai nieko keisto, kad ir tokio sudėtingo projekto sąmata išaugo dvigubai. Net ir tas pats nacionalinis biudžetas, tik tiek, kad dabar dėl Rusijos grėsmės prioritetas gynyba, o tokie nebūtini gyvybiškai projektai stringa, ES irgi nėra neišsemiamas pinigų maišas.
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą

                                Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.
                                Deja-vu.

                                Arba reikėjo sutilpti į kažkokią sumą.

                                Comment


                                  Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                                  Deja-vu.

                                  Arba reikėjo sutilpti į kažkokią sumą.
                                  Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
                                  O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą

                                    Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
                                    O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
                                    Jeigu prieš 6 metus būtų pasakę, kad kainuos virš 20 mlrd., tai niekas nebūtų net pradėjęs skirti pinigų tokiam projektui. O infliacija šiaip per tuos 6 metus milžiniška, išaugo ne procentais, o kartais darbo užmokesčiai, įrenginių nuoma, visų medžiagų kaina ir t.t. Tai kodėl turėjo geležinkelio statyba nepabrangti, kai pabrango atitinkamai visos kitos statybos?
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą

                                      Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.
                                      Yra labai nebloga vizualizacija paskutiniame CBA kur tas pabrangimas buvo praneštas visų pokyčių kūrie tai lėmė. Geresnis prognozavimas sudaro tik apie pusę kainos padidėjimo, nemaža dalis yra projekto apimties didėjimas nuo 2017.

                                      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241218_121700.png
Views:	675
Size:	341,2 kB
ID:	2171731

                                      Comment


                                        Na taip, kažkas į tą pusę. "Tik" 9.5 melejardai dėl "more holistic calculations". Man patinka šita frazė. Ne totaliai nusipezėjom ir priprognozavom nesąmonių, o tik dabar padarėm labiau holistinį estimate

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą

                                          Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
                                          O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
                                          Pasigilinus kas ta Rail Baltica, tai matosi noras Rygai kažkaip pagaliau pasigerinti savo susisiekimo situaciją sausuma. Lietuvos ar net Estijos atžvilgiu, prioritetas pradžioje turėtų būti atsivesti linijas iš ekonomiškai pajėgesnių centrų, o vargšę Rygą sujungti paskutinę.

                                          Pagal mūsų ekonomiką ir žmonių nusiteikimą, aišku, geriau jau tada tiesiog toliau Via Baltica platint, nes ten tikrai nesąmonės vyksta su lenkimais. Tokiu atveju Kaunas-Ryga kaip tik turėtų būti vienas paskutinių Rail Baltica statomų geležinkelio atkarpų. Dabar biškį tept lept gaunasi, ypač dėl Panevėžio atkarpos, kur iki galo neapgalvota kaip sujungt Panevėžį, bile sujungti kažkaip Rygą su "Europa". Žiūrint iš tokios populistinės pusės, Talinas-Ryga nauja trasa turėtų daugiau logikos nei Kaunas-Ryga, nes tiesiog Via Baltica į šiaurę nuo Rygos nepateisina platinimo dėl mažo eismo intensyvumo. Turėti alternatyvą atrodo patraukliau. Šiaurėje kur mažas gyventojų tankis psichologiškai apskritai geležinkelis laimi prieš kelius, nes tiesiog neįdomu per tas dykras važiuot pačiam.

                                          Lietuvai tai aktualu būtų hsr Varšuva-Bialystokas-Kaunas-Vilnius. Estijai turbūt fixed Helsinkis-Talinas ir trasa į Rygą Lietuvai užsibaigus Lenkija-Kaunas-Vilnius, toliau tiestų atšakas link jūros (Jūrmalos (su oro uostu RIX) ir Palangos (su oro uostu PLQ)).
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2024.12.18, 14:18.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X