Parašė John
Rodyti pranešimą

Projekto tikslas yra sujungti Baltijos šalis standartinės vėžės geležinkeliu. Norint įgyvendinti tikslą, tai reikia visas šalis ir sujungti. Todėl projekto plano minimum įgyvendinimui reikia bent jau nutiesti bėgius tarp PL ir LV. Galime čia kalbėti, kad bėgiai link LV mums mažiau svarbūs, bet dalyvaujame bendrame projekte, todėl tikslas irgi turi būti kažkoks vieningas ir įpareigojantis.
O jeigu kalbėti kodėl veiksmas pradėjo vykti pirmiau nuo Kauno į šiaurę, bet ne į pietus, tai čia turiu tokią teoriją: Kadangi Garliava (nuo ten bus RB2 vėžė) - LT/PL siena yra ~90km atstumas, o Palemonas - LT/LV siena yra ~160 km (o gal ir daugiau). Tai elementariai darant projekto įgyvendinimo planą ir dėliojant resursus, rezultatas gavosi toks, kad norint viską suspėti, tai pradėti planuoti, projektuoti ir bėgius tiesti į šiaurę reikia anksčiau, nes ten didesnė apimtis ir ilgesnis įgyvendinimo laikas. Taip ir prasidėjo viskas nuo atkarpų, kurios dabar statomos.
Nežinau kodėl tamstai suderintas ir suoptimizuotas persėdimas atrodo toks nerealus ir "Šveicarijos lygio biudžeto ar planavimo" reikalaujantis dalykas. Iš praktikos, tai važiuojant Vilnius-Kaunas, berods visada traukinys atvykdavo į galutinė stotį laiku ar ten ~+/-1-2 min. Tai čia suderinti nuvykimą į Kauną su būsimu traukiniu važiuojančiu RB, atrodo paprasčiau nei paprasta. Juo labiau tuo RB pradžioje nebus nei regioninio, nei daug krovininio eismo, tai kažkokiems galimiems strigimams ar vėlavimams ten - mažai prielaidų.
Šiaip tai ir dabar niekas netrukdo turėti normalaus Regional serviso nuo Kauno iki pat Šeštokų tiek rusiška, tiek standartine vėže. Kadangi net nesirengiama tokio serviso įvesti ant esamos infrastruktūros, kuri tam puikiai tiktų, kažkaip abejotinai skamba argumentai, kad pastačius normalų RB tie servisai kažkaip staiga įgaus prasmę ir bus paleisti. Išvis Lietuvos problema, kad dėl iki šiol nepaaiškintų priežasčių neturim praktiškai jokių normalesnių regioninių ar commuter maršrutų ant esamos infrastruktūros arba su minimaliomis papildomomis investicijomis. Šito dalyko siejimas su RB yra tiesiog keistas ir nelogiškas.
Tik norėčiau pastebėti, kad Šeštokams, to susisiekimo nelabai ir reikia. Nežinau kiek kam iš diskutuojančių ten teko lankytis, bet kai nuvažiuoji viduryje gražios šeštadienio dienos į tą stotį, ten kol dairaisi ~40 min pamatai tik 10-11 žmonių miestelyje, iš kurių trys garbingo amžiaus senjorės, kurios tikrai niekur traukiniu nevažiuos, tai supranti, kad neveltui susisiekimo geležinkeliais ten nėra. Vienintelė logiška plėtra ta kryptimi būtų labai trumpos atšakos iki Kalvarijos nutiesimas ir regioninis susisiekimas iki jos.
Jeigu kalbant apie RB, tai turėjau mintyje regioninį susisiekimą neapsiribojant LT sienomis. Matyčiau perspektyvą maršrutui tarp Kauno ir Elk. Kas būtų naudinga ir lenkams, ir lietuviams. Suvalkams KUN yra pats artimiausias oro uostas.
Comment