Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimąKas mane stebina - čia pagarsintas pusantro milijardo Eur, kuriuos latviai išleido beveik nieko nepastatydami. Arba tai klaida ir tai yra konsoliduotos visos RB išlaidos, arba pats metas ieškoti sąskaitų Šveicarijos bankuose.
Grubiai, dabartinėmis postinfliacinėmis kainomis Rygos stotis (su įrengimu) - 300M, RIX kiek brangesnė, tarkim 400M, nes estakados. Bet stotys dar neįrengtos ...
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Šiandieninėje situacijoje gal ir taip, bet esmė, kad taip būtų paminamas pirminis susitarimas ir kitų projekto dalyvių interesai. Šalys pradžioje susitarė dėl trasos per baltijos šalis su atšakomis į Rygą ir Vilnių. Tai iš esmės savo neveikimu ar neteisingu prioritetu dėliojimu nelabai teisinga pakreipti vėžę ten kur pačiam (šiuo atveju Latvijai) patogiau. Dėl šių priežasčių turbūt visuose susitarimuose ir planuose fokusas yra išlaikomas į pagrindinę vėžę ir susisiekimo ja užtikrinimą. Nes įrengus mazgą per Rygą, Latvijai nebeliktų jokio intereso vykdyti tolimesnius etapus ir čia turbūt būtų galima dėti tašką RB istorijoje.
Kas mane stebina - čia pagarsintas pusantro milijardo Eur, kuriuos latviai išleido beveik nieko nepastatydami. Arba tai klaida ir tai yra konsoliduotos visos RB išlaidos, arba pats metas ieškoti sąskaitų Šveicarijos bankuose.
Grubiai, dabartinėmis postinfliacinėmis kainomis Rygos stotis (su įrengimu) - 300M, RIX kiek brangesnė, tarkim 400M, nes estakados. Bet stotys dar neįrengtos ...
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Eilinį kartą kartojiesi ir neatsakai į klausimus. Nebeturiu tam laiko, sėkmės.
P.s. tik norint atsakymų į klausimus, reikia juos pirma užduoti
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Bet tada reiktų pilnai užbaigti visą RIX stotį, visą Rygos centrinę stotį ir pan, kas atneša dvi problemas A: stotys praktiškai nefinansuojamos iš EU pinigų, tik ganėtinai maža dalis jų finansuojama, ir B: atkarpa per Rygą galimai turi daugiau rizikų nei tiltas ties Salaspils iš žemės išpirkimo pusės, vis dėl to viena trasa eina per apgyvendintas vietoves o kita ne.
https://eng.lsm.lv/article/economy/t...sumes.a595778/
Kaip ir oro uoste, beje.
Būtų smagu, kad visi čia sektume bent minimaliai projektą prieš rašant komentarus.
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKas yra tas "visiškas atskyrimas nuo rusiškosios vėžės"? Kažkokių skiriamųjų sienų pastatymas, atitvėrimas spygliuota viela? Jeigu neteko matyti, tai bent per ortofoto bet kuriame žemėlapyje nesunku pažiūrėti (nesimatys tik kas yra tunelyje), kad visi aplink Kauną, pro Marijampolę ir t.t. pakloti keliai yra atskiri. Tai čia aš negaliu suprasti kuo esama situacija skiriasi nuo tamstos sakomo dalyko, kad kažkokie RB tiesimo darbai nebus atliekami. Ką ten Kaune ir jo prieigose reikėtų dar daryti, apart elektrifikacijos ir signalizacijos? Perkloti bėgius į tapačius?
Taip, naujas tiltas Kaune šiame etape nebus statomas. Sprendimas beveik garantuotai priimtas dėl finansavimo trūkumo. Per esamą tiltą Kaune yra paklotas vienas 1435 mm kelias, kurio galimybių tikrai užteks artimiausiam dešimtmečiui (bent iki 2035 m.) ar net dar ilgiau. Juo labiau nuo Panevėžio į šiaurę išvis visa trasa bus tik vienkelis. Tas pats ir su RB1 panaudojama dalimi.
Pats puikiai žinai, kurie vos ne kiekviename pranešime užsiėmė saviplaka Lietuvai, o pagyromis pradžioje latviams, dabar estams.
Tai kur tie latviai su savo projektais. Jeigu dabar pradėję pagrindinės linijos tiesimo darbus ~45 km ruože, iš 11 to ruožo dalių, statybų leidimus turi tik keturioms? Statybos leidimas yra projekto parengimo finalizavimas. Tai jeigu jie neturi net pradėtame ruože statybos leidimų, tai vadinasi jie pradėjo darbus net pilnai neužsibaigę projektavimo.
Pasigirti galima kai užbaigi pilnai projektus ir po auditų niekas nepareikalauja grąžinti finansavimo. Nes visur yra ne vienas atvejis, kai net po projekto užbaigimo, dėl įvairių netikslumų yra pareikalaujamą paramą, ar dalį jos, grąžinti kaip netinkamai panaudotą. Latviai taip stipriai ir sujudo, bei sunerimo, nes kabo didelė grėsmė, kad tas "įsisavinimas" gali išlysti per kitą galą.
Na ir vėl tas užstrigęs tiltas.... Kad atstrigęs tas tiltas. Koks po galais skirtumas jis bus 2026, 2028 ar 2029 m., jei pro ten pirmas traukinys iki 2029 m. pabaigos net nepravažiuos?
O Estijoje niekas "neatšaukta"? Apie vienkelį geležinkelį visoje trasoje vs dvikelis kažkaip pamirštama.
Nors nei pas mus, nei pas juos tai nėra atšaukimas, o perkėlimas į sekantį etapą.
Komentuoti:
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Ir būtent todėl, mano sugędusiu supratimu, racionaliau dabar pastatyti tiltą Rygoje, o Salaspils palikti antram etapui.
Nes nutiesti sugretintą atšaka nuo RIX atšakos (Medeciems) per Tornkalns yra paprasčiau, greičiau ir pigiau. Tornkalns yra išėjimas į tiltą ir vistiek turės būti rekonstruojama, kad priimtų RIX standartine vėže.
Komentuoti:
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Ir būtent todėl, mano sugędusiu supratimu, racionaliau dabar pastatyti tiltą Rygoje, o Salaspils palikti antram etapui.
Nes nutiesti sugretintą atšaka nuo RIX atšakos (Medeciems) per Tornkalns yra paprasčiau, greičiau ir pigiau. Tornkalns yra išėjimas į tiltą ir vistiek turės būti rekonstruojama, kad priimtų RIX standartine vėže.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąIr šis tiltas būtinas ne tik Rygos prijungimui, bet apskritai RB funkcionavimui, net ir smarkiai apkarpytam pirmam etapui.
Nes nutiesti sugretintą atšaka nuo RIX atšakos (Medeciems) per Tornkalns yra paprasčiau, greičiau ir pigiau. Tornkalns yra išėjimas į tiltą ir vistiek turės būti rekonstruojama, kad priimtų RIX standartine vėže.
Komentuoti:
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Tam, kad Ryga (Hbf) būtų prijungta rusiška vėže, reikalingas tiltas per Daugava.
Ne, kitas, ties Salaspils. Kitaip "Kekava, paskutinė maršruto stotelė"
Ir šis tiltas būtinas ne tik Rygos prijungimui, bet apskritai RB funkcionavimui, net ir smarkiai apkarpytam pirmam etapui.
Komentuoti:
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimąAi, ir Kauno stoties netiesimas pagal HSR standartus laikinai išnaudojant esamus 1435mm kelius yra tragedija, o Rygos prijungimas rusiška vėže yra geriausia, kas galėjo nutikti Latvijai.
Ne, kitas, ties Salaspils. Kitaip "Kekava, paskutinė maršruto stotelė"
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Nežinau vėl apie ką tu ir į kokias čia klampias pelkes bandai mane įtraukti. Esmė yra ši:
- Rail Baltica projekte yra suplanuotas ir vyriausybės patvirtinas Kauno miesto kelynas, kuris atitinka Rail Baltica standartus (pvz. visišką atskyrimą nuo rusiškosios vėžės visur išskyrus tunelį), ten yra suplanuotas ir naujas tiltas
Taip, naujas tiltas Kaune šiame etape nebus statomas. Sprendimas beveik garantuotai priimtas dėl finansavimo trūkumo. Per esamą tiltą Kaune yra paklotas vienas 1435 mm kelias, kurio galimybių tikrai užteks artimiausiam dešimtmečiui (bent iki 2035 m.) ar net dar ilgiau. Juo labiau nuo Panevėžio į šiaurę išvis visa trasa bus tik vienkelis. Tas pats ir su RB1 panaudojama dalimi.
Iš kur tiksliai tos 'fanfaros' latviams ėjo (išskyrus mane vieną šiame mažame forume?)? <...>
Aš (šiame forume vienintelis, beje) visą laiką teigiau, kad pinigai yra skirstomi pagal paruoštus projektus, o ne pagal šalis ir, kad žaidimo taisyklės yra paruošti kuo daugiau projektų ir padaryti kuo daugiau darbų ir kuo greičiau, t.y. prieš infliaciją (ką latviai sėkmingai ir darė). Tokias taisykles vėliau patvirtino ir Skuodis, sakydamas, kad pinigų visada buvo, tik buvo nesugebėta paruošti projektų ir suorganizuoti pirkimų. Tai, kad nėra jokios fiksuotos sumos, kurią latviai 'ištaškė' parodo ir tai, kad jie per paskutines dvi finansavimo bangas gavo daugiau pinigų nei Lietuva. Prasidedant naujam finansavimo laikotarpiui tie praeitajame išleisti pinigai apskritai taps niekam nebeįdomūs.
Kuo latviai gali pasigirti? Jie gali pasigirti įsisavinę pusantro milijardo miesto centro estakados ir naujos oro uosto jungties pastatymu, t.y. pabaigimu sunkiausios ir brangiausios viso projekto dalies ir tokių darbų, kokių Lietuvoje nėra buvę istorijoje ir, greičiausiai, niekada nebus. Kuo gali pasigirti Lietuva? Įsisavintais 300m. darbams mažiausiai šaliai svarbioje dalyje bei užstrigusiu tiltu?
Na ir vėl tas užstrigęs tiltas.... Kad atstrigęs tas tiltas. Koks po galais skirtumas jis bus 2026, 2028 ar 2029 m., jei pro ten pirmas traukinys iki 2029 m. pabaigos net nepravažiuos?
Parašė VLR Rodyti pranešimąLietuvoje, tuo tarpu, bent kol kas, yra atšaukta didžiulė dalis projekto, o net ir didesnėje neatšauktos dalies dalyje nėra prieita iki rimtų pirkimų. Esame nuo jų atsilikę kokiais bent 5 metais, gal ir daugiau.
Nors nei pas mus, nei pas juos tai nėra atšaukimas, o perkėlimas į sekantį etapą.
Paskutinis taisė sleader; 2025.08.01, 08:45.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąApie ką čia eina kalba tiksliai?Geležinkelio tiesime yra daug dalių, pradedant planavimu, finansavimo užtikrinimu, žemės supirkimu ir baigiant kontraktais ir pirkimais bei, aišku, priėmimu. Estai padarė viską visam ruožui savo šalyje bei mazgo statybai. Dabar lieka prižiūrėti statybas ir priimti projekto dalis. Iš politinės pusės ten nelabai yra ką beveikti.
Lietuvoje, tuo tarpu, bent kol kas, yra atšaukta didžiulė dalis projekto, o net ir didesnėje neatšauktos dalies dalyje nėra prieita iki rimtų pirkimų. Esame nuo jų atsilikę kokiais bent 5 metais, gal ir daugiau.Paskutinis taisė Perfect; 2025.08.01, 09:08.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą- Rail Baltica pirmoje dalyje, panašu, šie dalykai statomi nebus (tą aš teigiau jau prieš metus, dėl ko šiame forume buvau agresyviai užsipultas ir išvadintas melagiu su daug Patinka)
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąManau, kad yra problemų, plius lietuviams šiaip sunkiai prigija geležinkelis, ypač kol automobilis yra statuso simbolis.
Stebint trend'us, kas lietuviams iš tikrųjų aktualu, tai Lietuva mentaliai galėjo subręsti Rail Baltikai gal tik apie 2035-2040 m. Kai būtų jau pilnai pabaigtos visos Via Baltica platinimo rekonstrukcijos iki Rygos, gal net praplatintos A1 atkarpos. Dabar toks biškį kosminis laivas paprastuomenei, kuriai dar sunku sukovoti su potencialiai korupcijos apraiškoms. Realiai primena caro laikų geležinkelio tiesimus, kur lietuviai nepasitikėjo geležinkeliu, sunku susigaudyt (ar nėra laiko/jėgų) kaip ir kodėl tiesiami tie geležinkeliai. Liūdnoka kažkaip dėl to.
Čia iš serijos, Ryga užsimanė, bet Rygoj deja kiek girdėjau irgi nemažai korupcijos, net ten kur atrodo turėtų pakelti Rygą į kitą lygį.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Ką suprantu iš VLR, tai kad tiek LT, tiek EE yra atlikta pirkimų, sumažinta projektų apimtis ir nėra nė metro bėgių. Dėl to akivaizdu, kad EE yra šaunuoliai, o LT lūzeriai. Latviai ultramldc, nes spėjo pasistatyti stočių griaučius ir važinės iki oro uosto rusiška vėže.
Ai, ir Kauno stoties netiesimas pagal HSR standartus laikinai išnaudojant esamus 1435mm kelius yra tragedija, o Rygos prijungimas rusiška vėže yra geriausia, kas galėjo nutikti Latvijai.Paskutinis taisė Ignalina; 2025.07.31, 23:15.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąGeležinkelio tiesime yra daug dalių, pradedant planavimu, finansavimo užtikrinimu, žemės supirkimu ir baigiant kontraktais ir pirkimais bei, aišku, priėmimu. Estai padarė viską visam ruožui savo šalyje bei mazgo statybai. Dabar lieka prižiūrėti statybas ir priimti projekto dalis. Iš politinės pusės ten nelabai yra ką beveikti.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąO dėl HSR pačiuose miestuose, tai gal tamsta galėtų pvz., kur HSR linijos praeina pro didesnius geležinkelio mazgus, su atitinkamų parametrų keliais? Nes kiek pačiam teko naudotis ir domėtis geležinkeliais (bent jau Europoje), tai HSR linijos prasideda dažniausiai už miestų keliolika-keliasdešimt kilometrų, o judėjimas miestuose (kuriuose stoja tie traukiniai) vyksta įprastais kelynais ir sąlyginai mažu greičiu. Todėl čia su Kaunu nėra kažkokio stebuklo. Juo labiau net ir dabar esama infrastruktūra (elektrifikavus liniją) leistų užtikrinti susisiekimą su miestu / pro miestą. Taigi neaišku kodėl apskritai mums turėtų kilti poreikis greitai apvažiuoti Kauną, nes iš Lietuvos perspektyvos - visi keleiviniai traukiniai jame turėtų sustoti.
- Rail Baltica projekte yra suplanuotas ir vyriausybės patvirtinas Kauno miesto kelynas, kuris atitinka Rail Baltica standartus (pvz. visišką atskyrimą nuo rusiškosios vėžės visur išskyrus tunelį), ten yra suplanuotas ir naujas tiltas
- Rail Baltica pirmoje dalyje, panašu, šie dalykai statomi nebus (tą aš teigiau jau prieš metus, dėl ko šiame forume buvau agresyviai užsipultas ir išvadintas melagiu su daug Patinka)
- Dabar pradeda lįsti informacija, kuri patvirtina tai, ką visi besidomintys projektu jau seniai žinojo - ES pirmoje projekto dalyje nefinansuos miesto mazgų
Tik tiek.
Apie 250km/h geležinkelius pro Kauno stotį gali pasikalbėti su ejs-ejs , nes, panašu, jis kažką apie tai žino. Aš nežinau apie ką tu kalbi.
Parašė sleader Rodyti pranešimąReikia tiesiog suprasti elementarius dalykus, kad turint ribotus resursus (nesvarbu ar tai pinigai, personalas, politinė valia ar dar kažkas) visko "čia ir dabar" padaryti nepavyks. Buvo daug fanfarų latviams, kad "va čia tai šaunuoliai", kurie neturėdami tęstinio veiksmų plano ir nevaldydami bendros situacijos (ir svarbiausia biudžeto) pradėjo ne nuo pamatų betonavimo, o nuo gražių įėjimo vartelių įrengimo. Tuo pačiu LTG ir visus turinčius kitokią nuomonę maišant su Š, bei užsiimant saviplaka "kokie lietuviai nevykėliai". Ir kuom dabar tie latviai gali pasigirti?
Aš (šiame forume vienintelis, beje) visą laiką teigiau, kad pinigai yra skirstomi pagal paruoštus projektus, o ne pagal šalis ir, kad žaidimo taisyklės yra paruošti kuo daugiau projektų ir padaryti kuo daugiau darbų ir kuo greičiau, t.y. prieš infliaciją (ką latviai sėkmingai ir darė). Tokias taisykles vėliau patvirtino ir Skuodis, sakydamas, kad pinigų visada buvo, tik buvo nesugebėta paruošti projektų ir suorganizuoti pirkimų. Tai, kad nėra jokios fiksuotos sumos, kurią latviai 'ištaškė' parodo ir tai, kad jie per paskutines dvi finansavimo bangas gavo daugiau pinigų nei Lietuva. Prasidedant naujam finansavimo laikotarpiui tie praeitajame išleisti pinigai apskritai taps niekam nebeįdomūs.
Kuo latviai gali pasigirti? Jie gali pasigirti įsisavinę pusantro milijardo miesto centro estakados ir naujos oro uosto jungties pastatymu, t.y. pabaigimu sunkiausios ir brangiausios viso projekto dalies ir tokių darbų, kokių Lietuvoje nėra buvę istorijoje ir, greičiausiai, niekada nebus. Kuo gali pasigirti Lietuva? Įsisavintais 300m. darbams mažiausiai šaliai svarbioje dalyje bei užstrigusiu tiltu?Paskutinis taisė VLR; 2025.07.31, 18:14.
Komentuoti:
-
Manau, kad yra problemų, plius lietuviams šiaip sunkiai prigija geležinkelis, ypač kol automobilis yra statuso simbolis.
Stebint trend'us, kas lietuviams iš tikrųjų aktualu, tai Lietuva mentaliai galėjo subręsti Rail Baltikai gal tik apie 2035-2040 m. Kai būtų jau pilnai pabaigtos visos Via Baltica platinimo rekonstrukcijos iki Rygos, gal net praplatintos A1 atkarpos. Dabar toks biškį kosminis laivas paprastuomenei, kuriai dar sunku sukovoti su potencialiai korupcijos apraiškoms. Realiai primena caro laikų geležinkelio tiesimus, kur lietuviai nepasitikėjo geležinkeliu, sunku susigaudyt (ar nėra laiko/jėgų) kaip ir kodėl tiesiami tie geležinkeliai. Liūdnoka kažkaip dėl to.
Čia iš serijos, Ryga užsimanė, bet Rygoj deja kiek girdėjau irgi nemažai korupcijos, net ten kur atrodo turėtų pakelti Rygą į kitą lygį.Paskutinis taisė PoDV; 2025.07.31, 17:51.
Komentuoti:
-
Apie ką čia eina kalba tiksliai?Geležinkelio tiesime yra daug dalių, pradedant planavimu, finansavimo užtikrinimu, žemės supirkimu ir baigiant kontraktais ir pirkimais bei, aišku, priėmimu. Estai padarė viską visam ruožui savo šalyje bei mazgo statybai. Dabar lieka prižiūrėti statybas ir priimti projekto dalis. Iš politinės pusės ten nelabai yra ką beveikti.
Lietuvoje, tuo tarpu, bent kol kas, yra atšaukta didžiulė dalis projekto, o net ir didesnėje neatšauktos dalies dalyje nėra prieita iki rimtų pirkimų. Esame nuo jų atsilikę kokiais bent 5 metais, gal ir daugiau.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: