Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • m1ndas
    replied
    Parašė felar Rodyti pranešimą
    Atnaujinta official schemutė su labiau tikrovę atspindinčiais planais.

    Turiu klausimų, gal gudrieji kurmiai padės atsakyti:
    • Kaži kodėl Kauno mazge nenupiešta sugretinta linija pro tunelį. Ar pro tunelį 1435mm negali važiuoti varomi elektra, nes elektros laidai nesialignina su pantografu? Ar tai reiškia, kad nebus through-traffic pro Kauno centrinę stotį?
    • Ar ta vežės keitimo sistema reiškia, kad vienintielis galimas variantas yra Talgo traukiniai iki Vilniaus?
    • Panevėžio mazgo linija pro miestą net nėra pažymėta pilka linija (Postponed section). Ar tai reiškia, kad LTG grynai už savo pinigus nebent statys tą atkarpėlę?
    • Iš Rail Baltica interaktyvaus online žemėlapio kažkuriuo metu dingo visi objektai - liko tik linijos. Ar man atrodo ar kažkaip Lietuvos teritorijoje apmažėjo stočių (tarp Kauno ir Panevėžio)?
    Gal galima linką į šitą infografiką?
    Randu tik interkatyvų žemėlapį oficialioje svetainėje.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Tai mes net ir už latvius blogiau gi.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Keista, skaičiau, skaičiau, bet niekaip neradau vietos, kur latviai yra mastermind'ai ir daug geresni už mus. Finansavimas baigėsi?
    RB vystyme estai daug geresni už mus. Ir už latvius. Klausimas, kodėl?

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Pagal naujausią komunikaciją, Lietuvoje Rail Baltica šiuo metu yra "panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams". Didelė dalis darbų buvo Kauno miesto kelyne, kurių didelę dalį reikės perdaryti. Per dešimt metų padarėme tiek darbų, kiek užtenka kokiam, geriausiu atveju, 15km. HSR. Palyginimui - vien Panevėžio planavimo klaida (ir tas sugretintas ruožas kiek arčiau centro, skirtas jai ištaisyti) kainuos 438m, t.y. gerokai brangiau nei visi iki šiol padaryti darbai. Tai yra tikra katastrofa.

    Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus. Planuojamas kažkoks keistas aklikelis iš pietų - neįtikėtina. Tikiuosi tai nėra galutiniai planai, nes Kaunas yra vienintelis Lietuvos miestas, kuris artimiausiais dešimtmečiais gali kažką iš šito projekto gauti. Reikia daryti viską, kad visi traukiniai važiuotų būtent pro centrinę stotį. Tai turėtų būti nacionalinio lygio prioritetas ir vienas pagrindinių uždavinių Lietuvos transporto strategijoje šiuo metu.
    Keista, skaičiau, skaičiau, bet niekaip neradau vietos, kur latviai yra mastermind'ai ir daug geresni už mus. Finansavimas baigėsi?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą.
    Reikia džiaugtis. Juk Kauno tunelio butelio kakliukas buvo vos viso RB projekto nesužlugdžiusi siaura vieta.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Dėl šio aš nesupratau irgi. Juk per Kauno stotį jau einanti europinė vėžė ir yra Rail Baltica dalis.
    Tikėtina, kad Kaune europinis kelynas plėsis. Gal ir naujas tiltas kažkada bus.
    Pagal projektą, Rail Baltica yra pilnai atskirtas, elektrifikuotas, dvikelis geležinkelis visame kelyje išskyrus Kauno tunelį. Tai, kas padaryta Kaune, gali (ir privalo) būti naudojama europinės vėžės RB eismui elektrifikavus dalį į pietus, bet vos ne visą infrastruktūrą Kaune reikės perstatyti, o tas ruožas neatitinka RB standartų. Pigesnis ir greitesnis variantas yra tiesiog užtikrinti RB standartus Talinas - Varšuva kelyje pro HESą, tiesiant su pylimu dvikeliui, sankryžomis ir kt. Statyti naujus tiltus Kaune ir plėsti miesto kelyną tiesiog mažiau praktiška, tas pats galioja ir Rygai.

    Esu , beje, sakęs šioje temoje, kad toks variantas pirmoje dalyje yra realus, bet buvau išvadintas kvailiu (su daug ‘patinka’).
    Paskutinis taisė VLR; 2025.07.22, 09:07.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Dėl šio aš nesupratau irgi. Juk per Kauno stotį jau einanti europinė vėžė ir yra Rail Baltica dalis.
    Tikėtina, kad Kaune europinis kelynas plėsis. Gal ir naujas tiltas kažkada bus.
    "Gal" ir "kažkada" yra keywords. Kokia tikimybė, kad Lietuva statys tokio dydžio geležinkelio infrastruktūros objektus be 80+% ES finansavimo? Kokia tikimybė, kad ES skirs tokį finansavimą naujoje 2028- perspektyvoje? Bijau, kad Kauno RB tiltas iš esmės yra padėtas į stalčių be didelių perspektyvų būti iš ten ištrauktas.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus.
    Dėl šio aš nesupratau irgi. Juk per Kauno stotį jau einanti europinė vėžė ir yra Rail Baltica dalis.
    Tikėtina, kad Kaune europinis kelynas plėsis. Gal ir naujas tiltas kažkada bus.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Tas žemėlapis paseno iškart po kelių dienų kuomet pasirodė LRT straipsnis kuriame net ruožas iki Panevėžio jau nebe dvikkelis o tik vienkkelis. Be to, jau dabar yra europinė vėžė nuo stoties iki Palemono, tai kam tiesti kas jau nutiesta Jau artimiausio darbų pirkimo metu bus tiesiamas ruožas nuo Palemono iki Jonavos tilto

    Click image for larger version  Name:	Screenshot 2025-07-22 083832.png Views:	0 Size:	1,31 MB ID:	2211444

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ALV77 Rodyti pranešimą

    saltiniai bus ar vel vatines konspirologijas varai?
    Dėl išleistų pinigų sumos:
    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...i-iki-vilniaus

    Dėl Panevėžio kelio kainos:
    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ikus-ir-versla

    Dėl kelio pro HESą:
    https://www.miestai.net/forumas/foru...86#post2209186

    Keista, kad negalėjai (bent pirmų dviejų) įrašyti į Google pats.

    O dėl vatinių konspirologijų: nežinau, kodėl į mano pusę galima laidžioti tokias replikas, kai aš gaunu trijų mėnesių banus už gerokai mažiau, bet šiame forume teisybės, panašu, ieškoti neverta.

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Pagal naujausią komunikaciją, Lietuvoje Rail Baltica šiuo metu yra "panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams". Didelė dalis darbų buvo Kauno miesto kelyne, kurių didelę dalį reikės perdaryti. Per dešimt metų padarėme tiek darbų, kiek užtenka kokiam, geriausiu atveju, 15km. HSR. Palyginimui - vien Panevėžio planavimo klaida (ir tas sugretintas ruožas kiek arčiau centro, skirtas jai ištaisyti) kainuos 438m, t.y. gerokai brangiau nei visi iki šiol padaryti darbai. Tai yra tikra katastrofa.

    Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus. Planuojamas kažkoks keistas aklikelis iš pietų - neįtikėtina. Tikiuosi tai nėra galutiniai planai, nes Kaunas yra vienintelis Lietuvos miestas, kuris artimiausiais dešimtmečiais gali kažką iš šito projekto gauti. Reikia daryti viską, kad visi traukiniai važiuotų būtent pro centrinę stotį. Tai turėtų būti nacionalinio lygio prioritetas ir vienas pagrindinių uždavinių Lietuvos transporto strategijoje šiuo metu.
    saltiniai bus ar vel vatines konspirologijas varai?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Arte.tv apie Europos geležinkelius. Nuo 11:40 kalba apie Rail Balticą. Nieko naujo ar nežinomo, plius daromos kai kurios faktinės klaidos, bet pasakyta pora minčių, kurios gana įdomios ir, labai gali būti, teisingos. Pirma, Baltijos šalys nelabai nori išleisti savo dalį t.y. 25%, dėl ko projektas buksuoja. Spekuliacija, kurią aš pats dariau jau kurį laiką, kaip paaiškinimą, kodėl Lietuva, be aiškių priežasčių, beviltiškai atsiliko su visu projektu ir užsiima neaišku kuo. Antra mintis, kad politikai nemėgsta tokių ilgalaikių projhektų ir prioritetą teikia keliams, kur projektai vyksta greičiau ir paprasčiau parodyti rezultatą
    Man atrodo net visuomenei nelabai įdomus projektas. Nėra tokių aukštų expectation dėl susisiekimo su Ryga, Jūrmala ir RIX kaip greitasis traukinys. Svarbu būtų 2x2 kelias nuo Panevėžio iki Rygos.
    .
    Pačiai Rygai galimai aktualiausias projektas, bet jau jie patys užsibuksavo. Atrodo kaip per daug apžioję pradėjo springt. Lietuvai manau tiesiog neįdomu, kiek latviams skauda dėl susisiekimo sausuma su likusia Europa, tiek ir mums rūpi jaučiu. Lenkija kol kas perspektyvesnė kryptis vien dėl didesnio gyventojų tankio ir yra ką su kuo sujungti kas prisidėtų prie srauto generavimo, bet kol kas pagrindinis hype dabar užbaigt Via Baltica kas net iš dalies suprantama nes iš vis buvo pekla kas liečia susisiekimą sausuma su likusia žemynine Europos Sąjunga.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.07.21, 22:07.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Pagal naujausią komunikaciją, Lietuvoje Rail Baltica šiuo metu yra "panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams". Didelė dalis darbų buvo Kauno miesto kelyne, kurių didelę dalį reikės perdaryti. Per dešimt metų padarėme tiek darbų, kiek užtenka kokiam, geriausiu atveju, 15km. HSR. Palyginimui - vien Panevėžio planavimo klaida (ir tas sugretintas ruožas kiek arčiau centro, skirtas jai ištaisyti) kainuos 438m, t.y. gerokai brangiau nei visi iki šiol padaryti darbai. Tai yra tikra katastrofa.

    Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus. Planuojamas kažkoks keistas aklikelis iš pietų - neįtikėtina. Tikiuosi tai nėra galutiniai planai, nes Kaunas yra vienintelis Lietuvos miestas, kuris artimiausiais dešimtmečiais gali kažką iš šito projekto gauti. Reikia daryti viską, kad visi traukiniai važiuotų būtent pro centrinę stotį. Tai turėtų būti nacionalinio lygio prioritetas ir vienas pagrindinių uždavinių Lietuvos transporto strategijoje šiuo metu.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Arte.tv apie Europos geležinkelius. Nuo 11:40 kalba apie Rail Balticą. Nieko naujo ar nežinomo, plius daromos kai kurios faktinės klaidos, bet pasakyta pora minčių, kurios gana įdomios ir, labai gali būti, teisingos. Pirma, Baltijos šalys nelabai nori išleisti savo dalį t.y. 25%, dėl ko projektas buksuoja. Spekuliacija, kurią aš pats dariau jau kurį laiką, kaip paaiškinimą, kodėl Lietuva, be aiškių priežasčių, beviltiškai atsiliko su visu projektu ir užsiima neaišku kuo. Antra mintis, kad politikai nemėgsta tokių ilgalaikių projhektų ir prioritetą teikia keliams, kur projektai vyksta greičiau ir paprasčiau parodyti rezultatą

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Prieš tai irgi buvo padarytos tam tikros investicijos, visgi visokie tyrimai ir projektavimai nėra nemokami , o žemės išpirkimas galėjo visai nepigiai kainuoti, visą tai irgi turėtų įeiti į bendrą RB kainą.
    Tai kainavo, bet tos sumos nėra labai reikšmingos bendrai sumai. Keli %.

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    800 mln. Eur ir 129 km gaunasi apie 6,2 mln. Eur/km, kas nėra šiuolaikinio geležinkelio kaina už 1 km. Turint omeny, kad užbaigto geležinkelio kaina turėtų būti kažkur arčiau 20 ar net 25 mln. Eur/km, tai piniginiu požiūriu toms atkarpoms dar turės būti išleista apie porą mlrd. Eur. virš tų numatomų 800 mln.
    Prieš tai irgi buvo padarytos tam tikros investicijos, visgi visokie tyrimai ir projektavimai nėra nemokami , o žemės išpirkimas galėjo visai nepigiai kainuoti, visą tai irgi turėtų įeiti į bendrą RB kainą.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Elektrifikacijos atveju vis vien statytojas bus LTG Infra. Pagal mūsų teisę negali būti kitas statytojas, nei sklypo, kuriame vykdoma statyba savininkas/valdytojas. Galės jie būti ir ne perkančioji organizacija, bet formaliai vis vien turės vykdyti statytojo pareigas.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Na, planuojama, kad eketrifikaciją ir valdymą pirks bendrai viskam RB Rail. Klaipėdos elektrifikacijos projektavimo ir įrengimo rangovas ne LTG Infra, o ispanų Elecnor ir Instalaciones Inabensa koncernas.
    O tai ne LTG Infra perka? Rangovai rangovais, jei aš pasamdau rangovą kad pastatytų man namą, ar ne aš šitą organizuoju? Tai gal tada sakom kad čia žinai koks Tadas su ekskavatorium yra RB įgyvendintojas, nes jis sankasą pylė.

    Dėl elektrifikacijos ir valdymo, 99% šansas kad bus daromas tarp LTG Infra ir RB Rail kontraktas kad RB Rail ir jos subkontraktoriai įrengtų elektrifikaciją/signalizaciją LTG Infra valdomoje Rail Baltica dalyje - vis dėl to, LTG Infra yra infrastruktūros savininkė, ir be jos noro/žinios/koordinacijos prie tos infrastruktūros niekas nebus pridėta.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Nelabai suprantu kodėl tau atrodo kad kažkas kitas įgyvendins? Yra dalys kurias "valdo" RB Rail centrinė organizacija, bet galutinis įgyvendinimas tai galų gale vis tiek didesne ar mažesne dalimi nukris į LTG Infra rankas.
    Na, planuojama, kad eketrifikaciją ir valdymą pirks bendrai viskam RB Rail. Klaipėdos elektrifikacijos projektavimo ir įrengimo rangovas ne LTG Infra, o ispanų Elecnor ir Instalaciones Inabensa koncernas.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Iš kur ištraukei, kad įgyvendins LTG Infra?
    Nelabai suprantu kodėl tau atrodo kad kažkas kitas įgyvendins? Yra dalys kurias "valdo" RB Rail centrinė organizacija, bet galutinis įgyvendinimas tai galų gale vis tiek didesne ar mažesne dalimi nukris į LTG Infra rankas.

    Komentuoti:

Working...
X