Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • ignaloidas
    replied
    Parašė Palpatine Rodyti pranešimą

    Negi per Kauno stotį traukiniai lėks 249 km/h? Net anksčiau mano minėtuose miestuose max greitis yra tarp 60 ir 160 km/h miesto ribose. Svarbiausia butelio kakliukų ir vieno lygio sankryžų naikinimas.
    O jei ir bus toks keleivių srautas, kad kai kuriem keleiviniam traukiniam reiktų nestoti Kauno stotyje, tam būtų kelias per HES
    Tai ir sakau kad bus greitis daugmaž toks koks yra dabar (su esama vėže) - maždaug tarp 80 ir 160 km/h

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Klausimas yra ką vadiname "pritaikimu XXI a. greitajam geležinkeliui"? Nes iš principo, jei max įkalnės nėra pažeidžiamos, kreivės nėra stipriai per mažos (daugiau ~150m spindulys) ir yra elektrifikuota - tai praktiškai kiekvienas greitasis traukinys gali važiuoti - ne greitai, bet gali.

    Kas yra planuojama Kauno mazge RB projekte yra pagrinde sprendimai padidinti pralaidumą ir sumažinti konfliktinių vietų skaičių - išsukimai per viadukus vietoj kertant trasas, pervažų panaikinimas. Tai realaus greičio nelabai įtakoja - man regis nuo Palemono iki Jiesios greičiai bus daugmaž tokie kokie ir dabar yra.

    O iki Mauručių šiaip tai nebus RB2 daroma, nesu tikras iš kur šitai ištraukta.
    Negi per Kauno stotį traukiniai lėks 249 km/h? Net anksčiau mano minėtuose miestuose max greitis yra tarp 60 ir 160 km/h miesto ribose. Svarbiausia butelio kakliukų ir vieno lygio sankryžų naikinimas.
    O jei ir bus toks keleivių srautas, kad kai kuriem keleiviniam traukiniam reiktų nestoti Kauno stotyje, tam būtų kelias per HES

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Trūksta atšakų į Jonavą ir oro uostą (Oro uosto trasa orientacinė, žodžiu rail baltica pagr. trasos stoties atskiras peronas ir bėgiai veda link oro uosto pastato):
    Atšakos į Jonavą nėra, nes Jonavoje, priešingai nei Marijampolėje, nėra standartinės vėžės.
    Į KUN (Tiksliau į Karmėlavą, statant stotį tarp karmėlavos ir KUN, kad galėtų ir oro uosto keleiviai, ir vietiniai naudotis) iš tiesų būtų naudinga nutiesti geležinkelį ir paleisti traukinį Kaunas - KUN (Karmėlava). Bet iš esmės RB tam netrukdo ir tai turėtų (bei pilnai galėtų) būti daroma kito projekto rėmuose, nes atšaka būtų aklakelis ir įvažiuojama tik nuo Kauno pusės. Tai čia su RB esminiais tikslais nedraugauja.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
    Bet sutinku, kad geležinkelis tarp Mauručių iki Palemono privalo būti pritaikytas XXI a. greitajam geležinkeliui.
    Klausimas yra ką vadiname "pritaikimu XXI a. greitajam geležinkeliui"? Nes iš principo, jei max įkalnės nėra pažeidžiamos, kreivės nėra stipriai per mažos (daugiau ~150m spindulys) ir yra elektrifikuota - tai praktiškai kiekvienas greitasis traukinys gali važiuoti - ne greitai, bet gali.

    Kas yra planuojama Kauno mazge RB projekte yra pagrinde sprendimai padidinti pralaidumą ir sumažinti konfliktinių vietų skaičių - išsukimai per viadukus vietoj kertant trasas, pervažų panaikinimas. Tai realaus greičio nelabai įtakoja - man regis nuo Palemono iki Jiesios greičiai bus daugmaž tokie kokie ir dabar yra.

    O iki Mauručių šiaip tai nebus RB2 daroma, nesu tikras iš kur šitai ištraukta.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė ngtvs001 Rodyti pranešimą
    Talinas ir Ryga tiesiog pasidarys Top jungtis per kažkokią Lietuvą.
    Tai, kad geležinkelis vėluoja man asmeniškai mažiau yra nerimo, labiau neramina pats geležinkelio trasos projektas/dizainas tarp Kauno (oro uosto) ir LV sienos.

    Pažiūrėjus Kaunas-PL siena atrodo gerai padarytas projektas su atšaka į Marijampolę. Labai padeda, kad jau dabar yra keleivinis traukinys Kaunas-Marijampolė. Tuo tarpu pvz. Kaunas-Jonava-Kėdainiai geležinkelis kursuoja simboliškai. Pajungus Panevėžio, Rygos kryptį gal išeitų populiarinti geležinkelio susisiekimo iš Kauno link šių gana didelių miestų.

    Vienintelis trūkumas Kaunas-PL siena atkarpoj, kad nepajungiamas Kalvarijos miestelis. Gal tai tik ambicijos klausimas, taip kaip su ruožu ties Kaunu.
    Click image for larger version  Name:	rail baltica kalvarija.png Views:	0 Size:	386,7 kB ID:	2224940

    Kauno ruožas. Butelio kakliukas yra carinis geležinkelio tunelis. Planas maximum (max ambicija), kad pro ten eitų sudvejintas hsr tęsinys ir miesto būsimo tramvajaus bėgiai ir miesto stotelė geležinkelios stoty, bet trasos atžvilgiu esamas planas atrodo vis dar pakenčiamas, vertinčiau 6/10 kas yra teigiamas pažymys. Labiausiai aktualu yra paties Kauno geležinkelio pastato kokybė, jo pasiekiamumas, o ne tunelis, kuris iš savęs apart visko jau yra expierence'as mūsų regione.

    Daugiausiai klausimų kelia Kaunas-LV siena.

    Trūksta atšakų į Jonavą ir oro uostą (Oro uosto trasa orientacinė, žodžiu rail baltica pagr. trasos stoties atskiras peronas ir bėgiai veda link oro uosto pastato):
    Click image for larger version  Name:	rail baltica jonava.png Views:	0 Size:	432,5 kB ID:	2224941

    Gustonyse (pažymėjau stačiakampiu) būtų persėdimo stotis tinkama tiek Šiauliams, Radviliškiui, tiek Panevėžiui. Taip pat Rail Baltica atšaka į Kėdainius (bet arba rusiškos vėžės arba perkaltos į europinę vėžę). Vis tiek be tunelio trasa gali eiti tik toli Panevėžio miesto pakraščiu. Tolimoje ateity galbūt galėtų atsirast patogus po Panevėžiu einantis tunelis jei Gustonys užknis, bet jei Panevėžy negyvens daugiau 80k gyventojų tai gali būti, kad ir neatsiras joks tunelis.
    Click image for larger version  Name:	rail baltica panevezys.png Views:	0 Size:	489,3 kB ID:	2224942

    Paskutinis taisė PoDV; 2025.10.14, 13:58.

    Komentuoti:


  • Palpatine
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Tiesiog leido sau tokią prabangą leisti HSR per caro laikų sutrasuotą kelią.
    Per miestus retai kada statoma nauja HSR trasa, paprastai naujos linijos tiesiamos iki miestų kur įsilieją į XIX a. geležinkelių trasas, kaip kad Zaragosoje, Hanoveryje, Kaselyje ir pan. nes jaujos stotys laukuose patogu nebent didelėse šalyse. Pas mus jei reiks autobusu trenktis 30 min iki prie Babtų esančią Kauno HSR stotį kad pavažiuot iki Panevėžio - Berčiūnų stoties...

    Bet sutinku, kad geležinkelis tarp Mauručių iki Palemono privalo būti pritaikytas XXI a. greitajam geležinkeliui.

    Komentuoti:


  • ngtvs001
    replied
    Talinas ir Ryga tiesiog pasidarys Top jungtis per kažkokią Lietuvą.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Kas yra "12 main line sections"? Nematau nei vieno skaičiaus su kilometrais.
    Pats irgi neradau ir AI nepadėjo. Reikėtų turbūt arba giliau pas estus informacijoje krapštytis, arba pačių RB Estonia klausti.
    Pagal viską turėtų būti kažkur tarpe tarp Talino ir Tootsi.

    Parašė vital7777 Rodyti pranešimą

    Man atrodo as pradedu suprasti. Cia ne gelezinkelio tiesimas, o pinigu isisavinimo konkursas - tai tada gal vistik 1-Latvija, 2-Estija, ir kaskur toli Lietuva?
    Čia konkursas kas daugiau parašų ant riebesnės sutarties suraitys
    Paskutinis taisė sleader; 2025.10.14, 12:43.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Tiesiog leido sau tokią prabangą leisti HSR per caro laikų sutrasuotą kelią. Bet kokiu atveju Kaunas būtų privalomas "lėtas" sustojimas.
    Kvailiau, kad Kauno oro uoste nesuplanavo žmogiškos stoties, kuri tarnautų kaip atsarginė ir moderni, viename komplekse su oro uostu. Dabar bus stotelė laukuose.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Traukinio tikslas nėra tik važiuoti. Traukiniai veža keleivius ir krovinius tarp populiacijos/ekonominių centrų. Tai visokias nieko nejungiančias trasas palikime fantazijoms.

    Komentuoti:


  • pedumetytojas
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą

    Manau, kad traukinys daugiau laiko praras važiuodamas per Kauną. Nelabai svarbu, kaip - per HES-ą ar tuneliu ir per stotį... Kažkada kažkur skaičiau apie planą atsiskirti nuo Mauručių, Nemuną kirsti kažkur tarp Kauno ir Vilkijos ir į dabartinę trasą įsijungti kažkur prie Žeimių. Bet...
    o kokia Lietuvai būtų nauda iš greitojo traukinio Varšuva-Ryga/Talinas, kuris net į Kauną neužvažiuoja?

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Įdomumo dėlei užklausiau ChatGPT, kiek greitasis traukinys, galintis važiuoti 250 km/h, prarastų laiko, jei dėl stačių Neries šlaitų jam trijų kilometrų ruože greitį reikėtų sulėtinti iki 70 km/h (sulėtėjimas iki 70 km/h - čia jau mano spėjimas). Tai tam prireiktų beveik 4 min ir daugiau nei puse laiko reikėtų ne to ruožo įveikimui, bet sulėtėjimui/įsibėgėjimui. Pagal planą Kaunas - Ryga kelionė turėtų trukti 94 minutes ir jei nebūtų to tilto, kuris eina 'per laukus', tai kelionės laiką tikėtina prailgintų iki 10%.

    Manau, kad traukinys daugiau laiko praras važiuodamas per Kauną. Nelabai svarbu, kaip - per HES-ą ar tuneliu ir per stotį... Kažkada kažkur skaičiau apie planą atsiskirti nuo Mauručių, Nemuną kirsti kažkur tarp Kauno ir Vilkijos ir į dabartinę trasą įsijungti kažkur prie Žeimių. Bet...

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Parašė xvoss Rodyti pranešimą
    Aš nesupratau per ką tas tiltas eina? Kur Neris?
    Įdomumo dėlei užklausiau ChatGPT, kiek greitasis traukinys, galintis važiuoti 250 km/h, prarastų laiko, jei dėl stačių Neries šlaitų jam trijų kilometrų ruože greitį reikėtų sulėtinti iki 70 km/h (sulėtėjimas iki 70 km/h - čia jau mano spėjimas). Tai tam prireiktų bevei 4 min ir daugiau nei puse laiko reikėtų ne to ruožo įveikimui, bet sulėtėjimui/įsibėgėjimui. Pagal planą Kaunas - Ryga kelionė turėtų trukti 94 minutes ir jei nebūtų to tilto, kuris eina 'per laukus', tai kelionės laiką tikėtina prailgintų iki 10%.


    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Apie situaciją Estijoje turbūt nemažai pasako info iš jų LinkedIn pranešimo paskelbto prieš tris dienas:
    Kas yra "12 main line sections"? Nematau nei vieno skaičiaus su kilometrais.

    Komentuoti:


  • vital7777
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Palaikinau VLR paklodę net neskaitęs. Sveikas sugrįžęs !

    Ir ačiū už šaltą dušą. Jau buvau beveik patikėjęs, kad su RB Lietuvoje viskas gana gerai. Gerai, kad dar yra blaiviai mąstančių žmonių, sustatančių viską į savo vietas (1- Estija, 2 - Latvija, Baltijos Moldova - Lietuva).
    Man atrodo as pradedu suprasti. Cia ne gelezinkelio tiesimas, o pinigu isisavinimo konkursas - tai tada gal vistik 1-Latvija, 2-Estija, ir kaskur toli Lietuva?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Palaikinau VLR paklodę net neskaitęs. Sveikas sugrįžęs !

    Ir ačiū už šaltą dušą. Jau buvau beveik patikėjęs, kad su RB Lietuvoje viskas gana gerai. Gerai, kad dar yra blaiviai mąstančių žmonių, sustatančių viską į savo vietas (1- Estija, 2 - Latvija, Baltijos Moldova - Lietuva).
    Paskutinis taisė Tomas; 2025.10.13, 16:30.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Tik įdomu kiek to latvių įsisavinto milijardo teko projekto valdymui.
    Kadangi matau statybos kainas, tai Rygoje galėtų būti paslėptas ne vienas kazino.
    Svarbiausia, kad latviai "prijungs" Rygą prie RB už tą "įsisavintą" milijardą
    Galėtų ir LTG varyti tokį PiaRą, kad jau šiemet Vilnių prijungė prie RB (nors realiai niekas nieko nepadarė, bet juk užtenka 1520 mm bėgių nuo miesto iki artimiausio RB taško ir tai vadinama prijungimu, o linija į Kauną jau egzistuoja).

    Apie situaciją Estijoje turbūt nemažai pasako info iš jų LinkedIn pranešimo paskelbto prieš tris dienas:

    ???? Today marks the 11th anniversary of Rail Baltic Estonia. The project has made significant progress over the years in construction, design, and land acquisition, bringing the future of a modern high-speed railway closer to reality.
    ✅ Completed:
    34 structures – viaducts, bridges, tunnels, and ecoducts
    28 air and gas line crossings
    Stage I of Pärnu passenger terminal
    2 infrastructure maintenance depot storage areas
    ???? Under construction:
    10 railway crossings
    6 stages of the Ülemiste terminal
    12 main line sections
    ✍ In design:
    Soodevahe–Muuga main line
    Muuga freight terminal
    Southern areas of the Ülemiste terminal
    Main line section from Tootsi southwards
    15 railway crossings
    ????️ Land acquisition:
    Approximately 80% of the required land has been acquired
    Paskutinis taisė sleader; 2025.10.13, 15:22.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Tik įdomu kiek to latvių įsisavinto milijardo teko projekto valdymui.
    Kadangi matau statybos kainas, tai Rygoje galėtų būti paslėptas ne vienas kazino.
    Atvažiavo pas latvius Stepukonis ir pralošė kazino kokius 20 kartų daugiau negu Vilniaus stadiono lėšų.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Velnias, tik pradėjom džiaugtis matomo progreso žiedeliais. Pasirodo, viskas prastai, tuo tarpu, kai latviai įsisavino milijardą prieš infliaciją, o estai jau turi 100% kontraktų.
    Tik įdomu kiek to latvių įsisavinto milijardo teko projekto valdymui.
    Kadangi matau statybos kainas, tai Rygoje galėtų būti paslėptas ne vienas kazino.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Parašysiu paklodę, nes nebeplanuoju atrašinėti į individualius pranešimus. Jei nenorite skaityti, visada galite mane užbaninti, ką aš sėkmingai padariau su keliais forumo nariais. Vis tik reikia suteikti kažkiek balanso šitame forume, tad planuoju karts nuo karto parašyti po paklodę su santrauka.
    Velnias, tik pradėjom džiaugtis matomo progreso žiedeliais. Pasirodo, viskas prastai, tuo tarpu, kai latviai įsisavino milijardą prieš infliaciją, o estai jau turi 100% kontraktų.

    Komentuoti:

Working...
X