Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • felar
    replied
    Šiek tiek informacijos yra jau ne kartą pasidalintoje LT/LV/EE valstybės kontrolės audito ataskaitoje darytoje prieš metus:
    https://www.valstybeskontrole.lt/LT/...kto-vertinimas

    Click image for larger version

Name:	finansai.png
Views:	736
Size:	152,5 kB
ID:	2210119

    Vėlavimo priežastys:

    43. Pagrindinė projekto vėlavimo priežastis, kaip nurodyta apklausose ir
    audituojamų subjektų dokumentuose, yra vėlavimas parengti detalųjį techninį
    projektą (DTD), už kurį atsakinga RBR. Pagal Europos Komisijos įgyvendinimo
    sprendimą Lietuvoje ir Estijoje detaliųjų techninių projektų baigimo
    terminas buvo 2020 m. pabaiga, o Latvijoje – 2021 m. pabaiga, tačiau iki 2024
    m. vasario mėn. projektai vis dar nebaigti rengti.

    44. Pagal dabartinį grafiką detalieji techniniai projektai Lietuvoje turėtų būti
    baigti iki 2026 m. birželio pabaigos, Estijoje – iki 2026 m. rugsėjo pabaigos, o
    Latvijoje – iki 2027 m. pabaigos.

    45. Projektavimo proceso ir teritorijų planavimo vėlavimas taip pat yra
    pagrindinė priežastis, dėl kurios užtruko žemės įsigijimas. Nepaisant to, kad
    pagal Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimą žemės įsigijimas turėjo būti
    baigtas iki 2021 m. pabaigos, iki 2024 m. vasario mėn. šalys nėra net
    įpusėjusios darbų.

    46. Nagrinėtuose dokumentuose nurodyta, kad vėlavimo užbaigti detaliuosius
    techninius projektus priežastys – konsultantų negebėjimas užtikrinti visapusį
    projektų techninių reikalavimų laikymąsi ir nepakankamai tiksliai įvertintas
    projekto sudėtingumas.

    47. Projekto šalys taip pat teigė, kad projektai vėlavo dėl daugkartinių
    projektavimo gairių atnaujinimų, pakeitusių apimtį, COVID-19 pandemijos
    apribojimų ir nepakankamų RBR išteklių peržiūroms. Nepaisant to, 2020–2023
    m. darbuotojų skaičius padidėjo.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Jei jau estai tokie protingi, ir yra pinigų, tai ko nesistato dvigubos vėžės? O tai kad jie užkontraktavo dar nereiškia kad jie pasistūmėjo į priekį. Gal pasistūmėjo, o gal paprasčiausiai skiriasi procesai Lietuvoje ir Estijoje.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Išrinktas naujo „Rail Baltica“ 83 mln. Eur vertės ruožo rangovas

    Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ ruože Šėta–Ramygala (II dalis), kurio ilgis 12,1 km, sankasą įrengs infrastruktūros statybos AB HISK.
    Bendrovė darbus atliks už 83,36 mln. Eur (be PVM), pirmadienį skelbia už projekto Lietuvoje įgyvendinimą atsakinga AB Lietuvos geležinkeliai (LTG) antrinė infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Šiaip tai nėra pinigų ir tiek. Iš 15 reikalingų milijardų vėžei be Rygos ir be Vilniaus kiek viso bus skirta? 4 ar 5 milijardai. Na tai gal ir pastatys pylimus ar, geriausiu atveju, nuties vienkelį nuo Kauno iki Latvijos be sistemų, mažai kam naudotiną. Latviai net to nesugebės, nes išleido pinigus stotims.
    O kokios vertės finansavimo iš ES paraiškų yra pateikusi Lietuva (ar visos Baltijos šalys)? Ar tikrai ES neduoda pinigų? Ar nėra taip, kad mes patys nesam ypač entuziastingi rasti tuos 15% (~1mlrd. Eur, be Vilniaus) iš ne ES šaltinių? Ir ar ne Skuodis kalbėjo, kad "ne pinigai problema", o darbų sparta ar kažkas tokio? Ar pinigų trūkumas sąlygoja tai, kad Lenkija-Kaunas RB2 trasoje dar net neužbaigtas žemės išpirkimas? Ir kokiu būdu "nėra pinigų" argumentas negalioja Estijai, kuri sėkmingai statosi tiek stotis, tiek, panašu, pirmi pasistatys (jau yra užkontraktavę) visą RB trasą, tegul ir vienkelį? Kažkaip man biškį sketchy atrodo "nėra pinigų" argumentas. Gal ir tiesa, bet norėtųsi daugiau konkrečių faktų, o ne racionalizavimo bet kokiais argumentais, kurie gali būti teisingi, bet nebūtinai tokie yra.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Šiaip tai nėra pinigų ir tiek. Iš 15 reikalingų milijardų vėžei be Rygos ir be Vilniaus kiek viso bus skirta? 4 ar 5 milijardai. Na tai gal ir pastatys pylimus ar, geriausiu atveju, nuties vienkelį nuo Kauno iki Latvijos be sistemų, mažai kam naudotiną. Latviai net to nesugebės, nes išleido pinigus stotims.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    O iš kur tokie 12-13 metų terminai? Turi pavyzdžių, skaičiavimų? Manai, darys dabartiniais tempais, po 30 km ruožą kas du metus?
    Jau rašiau. Iš track record. Taip pat, kol kas nėra net menkiausių požymių, kad projekto sparta didės. Tai rodo tiek faktinė situacija planuojamo geležinkelio trasoje, tiek skiriamas arba patvirtintas finansavimas, kuris kol kas neperkopė ~400 mln. Eur.

    Manau, sankasos statybos tempus galima lyginti su greitkelių statyba. Technologijos panašios, ir net rangovai tie patys.
    Tai kodėl sankasa statoma ~25 km ilgio atkarpoje iš ~300 km? Kada bus statoma likusi ~270 km atkarpa? Kokia yra statybų pradžios ir pabaigos data tiems likusiems kilometrams? Koks finansavimas tam skirtas? Kokia kontraktų vertė?

    Man nerimą kelia, kad dabar vykstantis Vilnius–Klaipėda geležinkelio elektrifikavimas yra 9 metų projektas.
    Va būtent. Jei toks projektėlis trunka 9 metus, kokia tikimybė, kad ×10 kartų didesnės apimties projektas bus užbaigtas per 4 metus, kai projektą įgyvendina ta pati organizacija - LTG Infra?


    Skirkim ambicingus tikslus nuo melavimo. Ar visi, kas per naujuosius metus pasižada pradėt sportuot ir sveikai maitintis, o po to neišgali, meluoja?
    Kliedesių ir nesąmonių pezėjimas, tegul irinterviu metu, nėra "ambicingi tikslai". Jeigu kažkas teigia, kad padarys dalykus, kurių dėl akivaizdžių priežasčių nėra įmanoma padaryti ir tai yra visiškai akivaizdu bet kam su IQ virš 50, tai yra melavimas ir klaidinimas, o ne ambicingi tikslai.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    O estai jau seniai važinės ir 2030 jau jiems reikės kapitalinio remonto.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Kiniečiai atprintins tą geležinkelį 3D iki 2030 metų.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    1,2 mlrd. Eur.
    Šaltinis?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    O kiek Lietuvoje skirta?
    1,2 mlrd. Eur.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Virš 4 mlrd. Eur. O iki 2030 turbūt dar bus skirta nemažai.
    O kiek Lietuvoje skirta?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Koks bendras šiai dienai skirtas finansavimas visai Kaunas-Talinas atkarpai? Ypač Lietuvoje ir Latvijoje.
    Virš 4 mlrd. Eur. O iki 2030 turbūt dar bus skirta nemažai.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Didžiojoje dalyje trasos tarp Talino ir Kaune jau vyksta realūs darbai, tai kodėl turėtų nespėti per tuos 4,5 metų pastatyti?

    https://info.railbaltica.org/lt/interaktyvus-zemelapis
    Koks bendras šiai dienai skirtas finansavimas visai Kaunas-Talinas atkarpai? Ypač Lietuvoje ir Latvijoje.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tuomet reiktų aiškiai komunikuoti, kad be 2037-2038 projektas nebus įgyvendintas, o ne pezamos nesąmonės apie 2030.
    O iš kur tokie 12-13 metų terminai? Turi pavyzdžių, skaičiavimų? Manai, darys dabartiniais tempais, po 30 km ruožą kas du metus?

    Manau, sankasos statybos tempus galima lyginti su greitkelių statyba. Technologijos panašios, ir net rangovai tie patys.

    Man nerimą kelia, kad dabar vykstantis Vilnius–Klaipėda geležinkelio elektrifikavimas yra 9 metų projektas.

    Tiesiog fiziškai neįmanoma pastatyti tokių dalykų per 4 metus, net jei šiandien būtų surastas visas reikalingas finansavimas, kuris, kaip matom nėra ir tikriausiai nebus greitu laiku surastas.
    Va caro laikais tai galėjo. 1851 metais caras pasirašė įsakymą dėl geležinkelio Sankt Peterburgas–Varšuva statybos, prasidėjo projektavimas, 1957 metų paleido pirmą 45 km ruožą, 1858 pradėjo statyt geležinkelį nuo Daugpilio į pietus, 1861 m atidarė Kaunas–Kybartai, o 1862 m. gruodį paleido susisiekimą visa linija tarp Varšuvos ir SPB.

    Tiesiog keista, kad renkamasi buko melavimo ir kvailinimo strategija. Nelabai aišku, kokia to prasmė.
    Skirkim ambicingus tikslus nuo melavimo. Ar visi, kas per naujuosius metus pasižada pradėt sportuot ir sveikai maitintis, o po to neišgali, meluoja?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Pagrindinė priežastis, kodėl tai nebus įgyvendinta, yra ta, kad tai nėra įgyvendinama t.y. nevyksta įgyvendinimui reikalingi darbai ir procesai, kurių vertė Lietuvoje turėtų būti kažkur apie 4 mlrd. Eur (nauja trasa nuo Kauno iki Latvijos + RB1 elekteifikacija ir signalizacija). Tiesiog matematika nesueina, nes niekas apie tokias sumas net nekalba, finansavimas nėra viešinimas (kas reiškia, kad jo ir nėra), pirkimai nėra skelbiami. O liko tik 4,5 metų. Tiesiog elementari logika, kad jei kažkas nėra daroma ir tam nėra skiriami pinigai, tai savaime ir negali iš oro pasidaryti.
    Didžiojoje dalyje trasos tarp Talino ir Kaune jau vyksta realūs darbai, tai kodėl turėtų nespėti per tuos 4,5 metų pastatyti?

    https://info.railbaltica.org/lt/interaktyvus-zemelapis

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Suprantu, kad iki 2030 yra planas turėti standartinę vėžę nuo PL iki Talino? Kodėl tai neįgyvendinama? O kad tai nebus 250 km/h dvikelis su atšakomis į sostines, tai jau kitas klausimas.
    Pagrindinė priežastis, kodėl tai nebus įgyvendinta, yra ta, kad tai nėra įgyvendinama t.y. nevyksta įgyvendinimui reikalingi darbai ir procesai, kurių vertė Lietuvoje turėtų būti kažkur apie 4 mlrd. Eur (nauja trasa nuo Kauno iki Latvijos + RB1 elekteifikacija ir signalizacija). Tiesiog matematika nesueina, nes niekas apie tokias sumas net nekalba, finansavimas nėra viešinimas (kas reiškia, kad jo ir nėra), pirkimai nėra skelbiami. O liko tik 4,5 metų. Tiesiog elementari logika, kad jei kažkas nėra daroma ir tam nėra skiriami pinigai, tai savaime ir negali iš oro pasidaryti.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Atrodo, kad arba neskaitei, arba nesupratai, kas parašyta.
    Suprantu, kad iki 2030 yra planas turėti standartinę vėžę nuo PL iki Talino? Kodėl tai neįgyvendinama? O kad tai nebus 250 km/h dvikelis su atšakomis į sostines, tai jau kitas klausimas.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Na, žinai, sako, patogiau turėt žemus lūkesčius ir būt maloniai nustebintam. Matyt, John vengia nusivylimo rizikos
    Patogiausia žiūrėti į porą dalykų: track recordą ir skiriamą finansavimą. Tuo turbūt viskas ir pasakyta, ką reiktų žinoti.

    Taigi, dar kartą, tokie projektai patys savaime iš oro nepasidaro. Jeigu jau ~4 metus kapstomės ~25 km atkarpoje ir net nematome pabaigos, tai kiek laiko užtruks likusios ~270km atkarpos (neskaitant Vilnius-Kaunas, kuri šiai dienai yra padėta į stalčių) tiesimas? Kiek užtruks Kauno mazgo statyba? Elekteifikacija? Iki 2030? Really? Gal nori lažintis? Visi tie dalykai sumoje kainuos apie 6-7 mlrd. Eur.

    Tas faktas, kad tas interviu pašnekovas vis aiškina, kad jie kažką užbaigs ir kad traukiniai galės važiuoti 2030 reiškia, kad jis yra arba visiškai durnas ir nesupranta, ką šneka, arba tyčia klaidina ir meluoja, nes iki 2030 turėti bet kokį servisą į Šiaurę nuo Kauno yra visiškai nerealu, net jei šiandien būtų pasirašyti visi kontraktai, o rytoj visoje atkarpoje pilnu pajėgumu dirbtų statybinė technika. Tai net teoriškai 2030 data nebėra reali. Gal kokiais 2033 spėtume jeigu šiandien nutiktų toks hipotetinis geriausias scenarijus. Bet, kadangi puikiai suorantam, kad jis tikriausiai nenutiks, nereiktų dėti vilčių į Varšuva-Talinas servisą anksčiau, nei kokie 2038. Dėl to ir laukiu, kokie bus sugalvoti pretekstai ir paaiškinimai, nes jau dabar yra visiškai aišku, kad tai, ką tas žmogelis šneka, neturi jokių šansų išsipildyti.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Greičiausiai, kad nebus, ir interviu tas sakoma, bet "tikriausiai bus surasta pretekstų net nepradėti normalių statybos darbų" yra BS. Niekas jokių pretekstų nedaryti darbų neieško, kaip tik ieško finansavimo ir pan. Yra interviu nemažai apie tai.
    Tuomet reiktų aiškiai komunikuoti, kad be 2037-2038 projektas nebus įgyvendintas, o ne pezamos nesąmonės apie 2030. Tiesiog fiziškai neįmanoma pastatyti tokių dalykų per 4 metus, net jei šiandien būtų surastas visas reikalingas finansavimas, kuris, kaip matom nėra ir tikriausiai nebus greitu laiku surastas. Tiesiog keista, kad renkamasi buko melavimo ir kvailinimo strategija. Nelabai aišku, kokia to prasmė.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Greičiausiai, kad nebus, ir interviu tas sakoma, bet "tikriausiai bus surasta pretekstų net nepradėti normalių statybos darbų" yra BS. Niekas jokių pretekstų nedaryti darbų neieško, kaip tik ieško finansavimo ir pan. Yra interviu nemažai apie tai.
    Na, žinai, sako, patogiau turėt žemus lūkesčius ir būt maloniai nustebintam. Matyt, John vengia nusivylimo rizikos

    Komentuoti:

Working...
X