Parašė ignaloidas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Nelabai suprantu kur čia problema. Neseniai važiavau Frecciarossa Milanas-Neapolis. Traukinio greitis - apie 300 bet tiek per Boloniją, tiek per Romą važiuoja kaip ir priklauso <100. Tai yra visiškai normalu. RB atveju trasos per miestus nesuplanuotos, nes EK tokių dalykų nefinansuoja. Bus poreikis - bus galima stati savo jėgomis, ir nereikia turėti lūkesčio, kad traukinys per Panevėžį važiuos kaip laukuose. Kita vertus - įvertinant lietuvių mentalitetą ir pageidavimą naudotis viešuoju transportu - galima daug nesvarsčius teigti, kad ekonomiškai bėgių tiesimas į Panevėžio centrą niekada neatsipirks. Aišku, nenaudojama keleivinė stotis užmiestyje diskredituos pačią idėją, nes VW Sharan savininkai, kurie niekada nėra važiavę traukiniu, visa gerkle šauks, kad čia "pinigų plovimas". Deja tokia realybė.
-
Geras straipsnis, konkreti citata:Parašė felar Rodyti pranešimąAbejoju šitos skaidrės tikslumu. Paveiksliuke pavaizduotas dvikelis į Panevėži, nors buvo prieš 3 mėn. minėta Rail Baltica Lietuva vadovo, kad ten bus vienkelis (https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...idelis-issukis).
Taigi, suprojektuotas dvikelis, o finansavimas statyti gautas tik vienkeliui.Buvo nutarta, kad mes iki Panevėžio darome dvikelį, bet mes teikėme paraišką Europos Komisijai bėgių statybai ir gavome finansavimą tiktai vienkeliui. Tai mes nelabai turime kitos išeities, kaip adaptuoti dabar tą techninį projektą ir jį modifikuoti vienkeliui.
Beje, tas bičas prie skaidrės irgi yra "Rail Baltica vadovas": 2024 m. gegužę „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovo pareigas pradėjo eiti Justas Vyžintas.Jau dabar nebe? Bėgiu keitimo sistema buvo taip pat planuojama šalia Panevėžio, sprendžiant iš šito paveikslėlio perkeliama į Kauną? Šitas projektas turi absoliučiai tragišką komunikaciją visuomenei.
https://ltg.lt/naujienos/2024/naujas...io-veze-laiku/
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Abejoju šitos skaidrės tikslumu. Paveiksliuke pavaizduotas dvikelis į Panevėži, nors buvo prieš 3 mėn. minėta Rail Baltica Lietuva vadovo, kad ten bus vienkelis (https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...idelis-issukis). Jau dabar nebe? Bėgiu keitimo sistema buvo taip pat planuojama šalia Panevėžio, sprendžiant iš šito paveikslėlio perkeliama į Kauną? Šitas projektas turi absoliučiai tragišką komunikaciją visuomenei.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Taip, bet HSR tarp Baltijos šalių sostinių + Varšuva, iš esmės reikalingas proveržiui. Kitu atveju tarptautinis susisiekimas tarp šių šalių geležinkeliu yra labai miglotas ir tiesti naujas linijas ne HSR būtų sunkiai pagrindžiama. Ar kažką, apart entuziastų, sudomintų ~12-14 val kelionė iš Talino į Varšuvą nauju geležinkeliu. Tą iš dalies galima pasiekti ir nieko nedarant dėl vėžės keitimo. Bet tada griūna logika apjungti ES standartine vėže.Parašė alga Rodyti pranešimą
Skirtumas tas, kad jie nebando statyt penkių tūkstančių km (pascalinus pagal gyventojų kiekį) žalio lauko HSR. Pas mus visa geležinkelio ES parama ir visi biudžetų laisvi resursai sueis į Rail Baltica artimiausius bent 5 metus.
Komentuoti:
-
Sutinku.Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Su laiku - taip. Bet Jonavoje dabar yra 100% 1520mm vėžė, yra vieno iš pagrindinių 1520mm koridorių dalis, ir nelabai turi laisvos vietos stotyje papildomiems keliams. Pavaizduotos jungtys logiškos, bet ateičiai, o ne dabar.
Šiaip yra kažkokia gi studija daroma kaip ateity turėtų kisti geležinkelių tinklas Lietuvoje, ar/kaip pereiti prie 1435mm vėžės, ir spėčiau kad panašios jungtys joje bus analizuojamos.
Mano nuomone, reikės vienaip ar kitaip integruoti esamą geležinkelių tinklą į šiuo metu tiesiamą Rail Balticą. Tai nėra šiaip greitasis geležinkelis, jis eina nauja trasa, pvz. žiauriai sutrumpėja fizinis atstumas geležinkeliu tarp Kauno, Panevėžio (teoriškai) ir Rygos. Bėgiai nebe sovietiniai, o europiniai.
Komentuoti:
-
Skirtumas tas, kad jie nebando statyt penkių tūkstančių km (pascalinus pagal gyventojų kiekį) žalio lauko HSR. Pas mus visa geležinkelio ES parama ir visi biudžetų laisvi resursai sueis į Rail Baltica artimiausius bent 5 metus.Parašė sleader Rodyti pranešimąKai tie patys lenkai labai sėkmingai didžiojoje šalies dalyje modernizuoja geležinkelius pasinaudodami ta pačia ES parama.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Su laiku - taip. Bet Jonavoje dabar yra 100% 1520mm vėžė, yra vieno iš pagrindinių 1520mm koridorių dalis, ir nelabai turi laisvos vietos stotyje papildomiems keliams. Pavaizduotos jungtys logiškos, bet ateičiai, o ne dabar.Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
Šiaip yra kažkokia gi studija daroma kaip ateity turėtų kisti geležinkelių tinklas Lietuvoje, ar/kaip pereiti prie 1435mm vėžės, ir spėčiau kad panašios jungtys joje bus analizuojamos.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Čia sutinku. Tikrai reikėtų vykdyti tokias geležinkelių modernizavimo programas, kad pvz. ir pro Jonavą įterpti standartinę vėžę regioniniam susisiekimui ir paleisti regioninį traukinį Kaunas - Jonava - Panevėžys (nuvedant bėgius ir iki dabartinės Panevėžio stoties). Bet tai jau turėtų būti atskiras projektas nuo RB, kaip tęstinis šalies geležinkelių moderinizavimas. Tik panašu, kad pas mus vyriausybėje iki to neprieinama (nu gi yra kitų reikalų stumdyti kėdes ir pan.). Kai tie patys lenkai labai sėkmingai didžiojoje šalies dalyje modernizuoja geležinkelius pasinaudodami ta pačia ES parama.Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.
Komentuoti:
-
Tam tikros atšakos galėtų būti perkaltos į europinę vėžę tam kad būtų lengviau organizuoti keleivinį susisiekimą, tuo pačiu Rail Baltica tampant stuburine linija. Reiktų kurti mixą abejų sistemų.Parašė sleader Rodyti pranešimą
Atšakos į Jonavą nėra, nes Jonavoje, priešingai nei Marijampolėje, nėra standartinės vėžės.
Į KUN (Tiksliau į Karmėlavą, statant stotį tarp karmėlavos ir KUN, kad galėtų ir oro uosto keleiviai, ir vietiniai naudotis) iš tiesų būtų naudinga nutiesti geležinkelį ir paleisti traukinį Kaunas - KUN (Karmėlava). Bet iš esmės RB tam netrukdo ir tai turėtų (bei pilnai galėtų) būti daroma kito projekto rėmuose, nes atšaka būtų aklakelis ir įvažiuojama tik nuo Kauno pusės. Tai čia su RB esminiais tikslais nedraugauja.Paskutinis taisė PoDV; 2025.10.14, 14:21.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tai ir sakau kad bus greitis daugmaž toks koks yra dabar (su esama vėže) - maždaug tarp 80 ir 160 km/hParašė Palpatine Rodyti pranešimą
Negi per Kauno stotį traukiniai lėks 249 km/h? Net anksčiau mano minėtuose miestuose max greitis yra tarp 60 ir 160 km/h miesto ribose. Svarbiausia butelio kakliukų ir vieno lygio sankryžų naikinimas.
O jei ir bus toks keleivių srautas, kad kai kuriem keleiviniam traukiniam reiktų nestoti Kauno stotyje, tam būtų kelias per HES
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Negi per Kauno stotį traukiniai lėks 249 km/h? Net anksčiau mano minėtuose miestuose max greitis yra tarp 60 ir 160 km/h miesto ribose. Svarbiausia butelio kakliukų ir vieno lygio sankryžų naikinimas.Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Klausimas yra ką vadiname "pritaikimu XXI a. greitajam geležinkeliui"? Nes iš principo, jei max įkalnės nėra pažeidžiamos, kreivės nėra stipriai per mažos (daugiau ~150m spindulys) ir yra elektrifikuota - tai praktiškai kiekvienas greitasis traukinys gali važiuoti - ne greitai, bet gali.
Kas yra planuojama Kauno mazge RB projekte yra pagrinde sprendimai padidinti pralaidumą ir sumažinti konfliktinių vietų skaičių - išsukimai per viadukus vietoj kertant trasas, pervažų panaikinimas. Tai realaus greičio nelabai įtakoja - man regis nuo Palemono iki Jiesios greičiai bus daugmaž tokie kokie ir dabar yra.
O iki Mauručių šiaip tai nebus RB2 daroma, nesu tikras iš kur šitai ištraukta.
O jei ir bus toks keleivių srautas, kad kai kuriem keleiviniam traukiniam reiktų nestoti Kauno stotyje, tam būtų kelias per HES
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Atšakos į Jonavą nėra, nes Jonavoje, priešingai nei Marijampolėje, nėra standartinės vėžės.Parašė PoDV Rodyti pranešimąTrūksta atšakų į Jonavą ir oro uostą (Oro uosto trasa orientacinė, žodžiu rail baltica pagr. trasos stoties atskiras peronas ir bėgiai veda link oro uosto pastato):
Į KUN (Tiksliau į Karmėlavą, statant stotį tarp karmėlavos ir KUN, kad galėtų ir oro uosto keleiviai, ir vietiniai naudotis) iš tiesų būtų naudinga nutiesti geležinkelį ir paleisti traukinį Kaunas - KUN (Karmėlava). Bet iš esmės RB tam netrukdo ir tai turėtų (bei pilnai galėtų) būti daroma kito projekto rėmuose, nes atšaka būtų aklakelis ir įvažiuojama tik nuo Kauno pusės. Tai čia su RB esminiais tikslais nedraugauja.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Klausimas yra ką vadiname "pritaikimu XXI a. greitajam geležinkeliui"? Nes iš principo, jei max įkalnės nėra pažeidžiamos, kreivės nėra stipriai per mažos (daugiau ~150m spindulys) ir yra elektrifikuota - tai praktiškai kiekvienas greitasis traukinys gali važiuoti - ne greitai, bet gali.Parašė Palpatine Rodyti pranešimąBet sutinku, kad geležinkelis tarp Mauručių iki Palemono privalo būti pritaikytas XXI a. greitajam geležinkeliui.
Kas yra planuojama Kauno mazge RB projekte yra pagrinde sprendimai padidinti pralaidumą ir sumažinti konfliktinių vietų skaičių - išsukimai per viadukus vietoj kertant trasas, pervažų panaikinimas. Tai realaus greičio nelabai įtakoja - man regis nuo Palemono iki Jiesios greičiai bus daugmaž tokie kokie ir dabar yra.
O iki Mauručių šiaip tai nebus RB2 daroma, nesu tikras iš kur šitai ištraukta.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tai, kad geležinkelis vėluoja man asmeniškai mažiau yra nerimo, labiau neramina pats geležinkelio trasos projektas/dizainas tarp Kauno (oro uosto) ir LV sienos.Parašė ngtvs001 Rodyti pranešimąTalinas ir Ryga tiesiog pasidarys Top jungtis per kažkokią Lietuvą.
Pažiūrėjus Kaunas-PL siena atrodo gerai padarytas projektas su atšaka į Marijampolę. Labai padeda, kad jau dabar yra keleivinis traukinys Kaunas-Marijampolė. Tuo tarpu pvz. Kaunas-Jonava-Kėdainiai geležinkelis kursuoja simboliškai. Pajungus Panevėžio, Rygos kryptį gal išeitų populiarinti geležinkelio susisiekimo iš Kauno link šių gana didelių miestų.
Vienintelis trūkumas Kaunas-PL siena atkarpoj, kad nepajungiamas Kalvarijos miestelis. Gal tai tik ambicijos klausimas, taip kaip su ruožu ties Kaunu.
Kauno ruožas. Butelio kakliukas yra carinis geležinkelio tunelis. Planas maximum (max ambicija), kad pro ten eitų sudvejintas hsr tęsinys ir miesto būsimo tramvajaus bėgiai ir miesto stotelė geležinkelios stoty, bet trasos atžvilgiu esamas planas atrodo vis dar pakenčiamas, vertinčiau 6/10 kas yra teigiamas pažymys. Labiausiai aktualu yra paties Kauno geležinkelio pastato kokybė, jo pasiekiamumas, o ne tunelis, kuris iš savęs apart visko jau yra expierence'as mūsų regione.
Daugiausiai klausimų kelia Kaunas-LV siena.
Trūksta atšakų į Jonavą ir oro uostą (Oro uosto trasa orientacinė, žodžiu rail baltica pagr. trasos stoties atskiras peronas ir bėgiai veda link oro uosto pastato):
Gustonyse (pažymėjau stačiakampiu) būtų persėdimo stotis tinkama tiek Šiauliams, Radviliškiui, tiek Panevėžiui. Taip pat Rail Baltica atšaka į Kėdainius (bet arba rusiškos vėžės arba perkaltos į europinę vėžę). Vis tiek be tunelio trasa gali eiti tik toli Panevėžio miesto pakraščiu. Tolimoje ateity galbūt galėtų atsirast patogus po Panevėžiu einantis tunelis jei Gustonys užknis, bet jei Panevėžy negyvens daugiau 80k gyventojų tai gali būti, kad ir neatsiras joks tunelis.
Paskutinis taisė PoDV; 2025.10.14, 13:58.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Per miestus retai kada statoma nauja HSR trasa, paprastai naujos linijos tiesiamos iki miestų kur įsilieją į XIX a. geležinkelių trasas, kaip kad Zaragosoje, Hanoveryje, Kaselyje ir pan. nes jaujos stotys laukuose patogu nebent didelėse šalyse. Pas mus jei reiks autobusu trenktis 30 min iki prie Babtų esančią Kauno HSR stotį kad pavažiuot iki Panevėžio - Berčiūnų stoties...Parašė Sula Rodyti pranešimąTiesiog leido sau tokią prabangą leisti HSR per caro laikų sutrasuotą kelią.
Bet sutinku, kad geležinkelis tarp Mauručių iki Palemono privalo būti pritaikytas XXI a. greitajam geležinkeliui.
Komentuoti:
-
Pats irgi neradau ir AI nepadėjo. Reikėtų turbūt arba giliau pas estus informacijoje krapštytis, arba pačių RB Estonia klausti.Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Kas yra "12 main line sections"? Nematau nei vieno skaičiaus su kilometrais.
Pagal viską turėtų būti kažkur tarpe tarp Talino ir Tootsi.
Čia konkursas kas daugiau parašų ant riebesnės sutarties suraitysParašė vital7777 Rodyti pranešimą
Man atrodo as pradedu suprasti. Cia ne gelezinkelio tiesimas, o pinigu isisavinimo konkursas - tai tada gal vistik 1-Latvija, 2-Estija, ir kaskur toli Lietuva?
Paskutinis taisė sleader; 2025.10.14, 12:43.
Komentuoti:
-
Tiesiog leido sau tokią prabangą leisti HSR per caro laikų sutrasuotą kelią. Bet kokiu atveju Kaunas būtų privalomas "lėtas" sustojimas.
Kvailiau, kad Kauno oro uoste nesuplanavo žmogiškos stoties, kuri tarnautų kaip atsarginė ir moderni, viename komplekse su oro uostu. Dabar bus stotelė laukuose.
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Traukinio tikslas nėra tik važiuoti. Traukiniai veža keleivius ir krovinius tarp populiacijos/ekonominių centrų. Tai visokias nieko nejungiančias trasas palikime fantazijoms.
- 3 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: