Jo, estų padėtis yra nepavydėtina. Ir vis dėl to, nepaisant latvių problemos, estai sėkmingiausiai tvarkosi su RB projektu. Kai mes jau imam ieškoti naujų pretekstų, kodėl negalėsim kažko laiku padaryti. Čia iš panašios serijos, kaip reljefas, klimatas ir bet koks kitas random pseudoargumentas, kodėl dalykai negali būti daromi. Bet kas, bet, gink dieve, ne pačių nekompetencija, apsileidimas ir nemokšiškumas. Kažkur girdėti naratyvai, ypač ten labiau į Rytus, kur vis kalti vragai, fašystai ir dar bbž kas, tik ne jie patys.
Labai keista nuomone. Kaip galima nederinti bendro projekto ir kaska izoliuotai statyti pagal savo random timeline.
Jeigu lygšiolinės patirtys su transporto projektais yra rodiklis, tai ne mes lauksim lenių, o jie mūsų. Pavyzdžiui, ta pati Via Baltica, kai pliurpėm apie tai 30 metų, o lenkai pyst ir pastatė. Tada mes šiaip taip susizgribom, kad ir mums reiktų iki Lenkijos pasistatyti normalų kelią, kurio reikia mums, o ne lenkams.
Dėl to ir su RB siūlyčiau koncentruotis ne į Lenkiją, o būtent Lietuvą, nes kartosis ta pati istorija. Kaip bebūtų, formaliai jau vėluojam gerokai virš 5 metų. Realybėje žymiai daugiau, ir nėra jokio pagrindo galvoti, kad vėlavimas toliau nedidės.
Kokia prasme tai daryti kol Lenkija nepradejo statyti linijos Elk-LT siena? Ten dabar nera elektrifikuotjo greito ruozo. Tai jei Lietuva tarkim pastato sita ruoza (Kaunas-PL siena), ka mes laimim? vaziuosim iki sienos ir persesim kaip dabar Mockavoje daroma?
Lenkija čia yra mažiausia problema. Kalbu apie tai, kas turi būti daroma Lietuvoje.
Dėl siūlymų, kuriuos aš iš tikrųjų darau, tai prioritetizuoti Lenkija-Kaunas greitąją liniją ir Kauno mazgą - svarbiausius Lietuvai su RB susijusius darbus šiuo metu - o ne laukus tarp Jonavos ir Panevėžio. Taip pat visomis įmanomomis priemonėmis (kiek tai leistų, kaip sakai "negadinti" santykių) stumti Lietuvai antrą svarbiausią RB sekciją Kaunas-Vilnius. Dabar viskas daroma nuo mažiausiai Lietuvai aktualios sekcijos ir, imho, taip neturėtų būti.
Kokia prasme tai daryti kol Lenkija nepradejo statyti linijos Elk-LT siena? Ten dabar nera elektrifikuotjo greito ruozo. Tai jei Lietuva tarkim pastato sita ruoza (Kaunas-PL siena), ka mes laimim? vaziuosim iki sienos ir persesim kaip dabar Mockavoje daroma?
Estai, dėl latvių retardiško sprendimo pirmiausia statytis bėgius ir stotis (kurioms dabar rankioja centus iš savo biudžeto, much win), labai smagiai riedės Rail Baltica iki LV sienos ir atgal, arba geriausiu atveju iki tupiko prie Daugavos Salaspilse. Antru variantu bent jau galės persėsti į nemodernizuotą DR1A (kuris vis dar be vakuuminio tūliko tręšia Latvijos geležinkelius) ir taip pasiekti Rygos stoties griaučius, gal net ir oro uostą.
Latviai tikriausi šaunuoliai, visus išdūrė ir iš projekto gavo daugiausiai. /s
Norint padaryti progresą kažkokioje dalyje, reikia įdirbio iš anksčiau. Dabar priotetizuoti PL/LT - Kaunas liniją labai sudėtinga (tiksliau praktiškai nebeįmanoma), nes tik neseniai pasirašyta sutartis dėl projektavimo. Taigi ji fiziškai niekaip negali aplenkti statybų kitose atkarpose, kuriose yra projektai, atlikti pirkimai ir netgi padaryta daug darbų.
Prieš kokius 5 ar daugiau metų, kai buvo kitaip planuojama eiga, padaryti sprendimai atsiliepia dabar. Bet gal jau šaukštai po pietų daug energijos skirti kalboms "kaip reikėjo daryti". Nes priimant tuos sprendimus apie karpymus ir etapiškumus niekas negalvojo. Situacija šiai dienai tokia, kad su ribotu finansavimu reikia sudaryti galimybęs traukiniui nuo LV/LT sienos nuvažiuoti iki LT/PL sienos. Tokiu keliu ir einama.
Estams čia turbūt paprasčiausia, nes jų dalyje viskas yra vienoje linijoje ir be atšakų, kurios trūkstant finansavimui yra automatiškai "stumiamos tolyn". Todėl pas juos ką buvo galima optimizuoti: vietoje dvibėgio, tiesti vienbėgi geležinkelį - tas ir padaryta.
Tai iš jūsų siūlymas būtų vietoj darbų reikalingų EU reikalavimų įgivendinimui ir tarptautiniam bendradarbiavimui spjauti į tai ir statytis tik tai kas terūpi mums ir taip gadinti tarptautinius santykius?
Smagu kad siūlote toliau palaikyti tragišką tarptautinio susisiekimo traukiniais tradiciją Europoje ignoruojant bendrus interesus ir kreipiant dėmesį tik į savus.
Oj oj kiek šiaudinių baidyklių. Iš kur tas noras taip kišti kitiems į burną dalykus, kurių jie nesakė? Jei galima, daugiau nedaryk taip, nes ne tu vienas taip moki
Ten buvo mano replika į tai, kad kažkas kažkur neva sakė, kad Lietuva "pirmauja". Kadangi Lietuvos sostinė ir didžiausias Baltijos šalių miestas nebus pajungtas prie RB, tai bet kokios kalbos apie pirmavimą iš principo yra nusišnekėjimas.
Dėl siūlymų, kuriuos aš iš tikrųjų darau, tai prioritetizuoti Lenkija-Kaunas greitąją liniją ir Kauno mazgą - svarbiausius Lietuvai su RB susijusius darbus šiuo metu - o ne laukus tarp Jonavos ir Panevėžio. Taip pat visomis įmanomomis priemonėmis (kiek tai leistų, kaip sakai "negadinti" santykių) stumti Lietuvai antrą svarbiausią RB sekciją Kaunas-Vilnius. Dabar viskas daroma nuo mažiausiai Lietuvai aktualios sekcijos ir, imho, taip neturėtų būti.
Lietuva pirmauja tiesiant geležinkelį Latvijai ir Estijai, bet ne savo sostinei ir didžiausiam regiono miestui. Manau estams tai tinka
Tai iš jūsų siūlymas būtų vietoj darbų reikalingų EU reikalavimų įgivendinimui ir tarptautiniam bendradarbiavimui spjauti į tai ir statytis tik tai kas terūpi mums ir taip gadinti tarptautinius santykius?
Smagu kad siūlote toliau palaikyti tragišką tarptautinio susisiekimo traukiniais tradiciją Europoje ignoruojant bendrus interesus ir kreipiant dėmesį tik į savus.
Projektavimas vyksta, žemės reikalai regis irgi sutvarkyti. Faktas kad ant ribos, bet planas yra koks yra.
O jei reiktų paprognozuoti, kada bus pastatytas ir elekteifikuotas greitasis Lenkija-Kaunas ruožas, kokia būtų tavo prognozė? 2030? Gal 2031? Ką tiksliai reikštų tas "ant ribos"?
O, nu jeigu jau net estai pripažino, kad Lietuva pirmauja pagal darbus, tai gal dabar kiek aprims visos čia buvusios diskusijos ir dažniau sulauksim vaizdinių updeitų iš darbų
Lietuva pirmauja tiesiant geležinkelį Latvijai ir Estijai, bet ne savo sostinei ir didžiausiam regiono miestui. Manau estams tai tinka
O, nu jeigu jau net estai pripažino, kad Lietuva pirmauja pagal darbus, tai gal dabar kiek aprims visos čia buvusios diskusijos ir dažniau sulauksim vaizdinių updeitų iš darbų
Komentuoti: