Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Na, žinai, sako, patogiau turėt žemus lūkesčius ir būt maloniai nustebintam. Matyt, John vengia nusivylimo rizikos
    Patogiausia žiūrėti į porą dalykų: track recordą ir skiriamą finansavimą. Tuo turbūt viskas ir pasakyta, ką reiktų žinoti.

    Taigi, dar kartą, tokie projektai patys savaime iš oro nepasidaro. Jeigu jau ~4 metus kapstomės ~25 km atkarpoje ir net nematome pabaigos, tai kiek laiko užtruks likusios ~270km atkarpos (neskaitant Vilnius-Kaunas, kuri šiai dienai yra padėta į stalčių) tiesimas? Kiek užtruks Kauno mazgo statyba? Elekteifikacija? Iki 2030? Really? Gal nori lažintis? Visi tie dalykai sumoje kainuos apie 6-7 mlrd. Eur.

    Tas faktas, kad tas interviu pašnekovas vis aiškina, kad jie kažką užbaigs ir kad traukiniai galės važiuoti 2030 reiškia, kad jis yra arba visiškai durnas ir nesupranta, ką šneka, arba tyčia klaidina ir meluoja, nes iki 2030 turėti bet kokį servisą į Šiaurę nuo Kauno yra visiškai nerealu, net jei šiandien būtų pasirašyti visi kontraktai, o rytoj visoje atkarpoje pilnu pajėgumu dirbtų statybinė technika. Tai net teoriškai 2030 data nebėra reali. Gal kokiais 2033 spėtume jeigu šiandien nutiktų toks hipotetinis geriausias scenarijus. Bet, kadangi puikiai suorantam, kad jis tikriausiai nenutiks, nereiktų dėti vilčių į Varšuva-Talinas servisą anksčiau, nei kokie 2038. Dėl to ir laukiu, kokie bus sugalvoti pretekstai ir paaiškinimai, nes jau dabar yra visiškai aišku, kad tai, ką tas žmogelis šneka, neturi jokių šansų išsipildyti.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Greičiausiai, kad nebus, ir interviu tas sakoma, bet "tikriausiai bus surasta pretekstų net nepradėti normalių statybos darbų" yra BS. Niekas jokių pretekstų nedaryti darbų neieško, kaip tik ieško finansavimo ir pan. Yra interviu nemažai apie tai.
    Tuomet reiktų aiškiai komunikuoti, kad be 2037-2038 projektas nebus įgyvendintas, o ne pezamos nesąmonės apie 2030. Tiesiog fiziškai neįmanoma pastatyti tokių dalykų per 4 metus, net jei šiandien būtų surastas visas reikalingas finansavimas, kuris, kaip matom nėra ir tikriausiai nebus greitu laiku surastas. Tiesiog keista, kad renkamasi buko melavimo ir kvailinimo strategija. Nelabai aišku, kokia to prasmė.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Greičiausiai, kad nebus, ir interviu tas sakoma, bet "tikriausiai bus surasta pretekstų net nepradėti normalių statybos darbų" yra BS. Niekas jokių pretekstų nedaryti darbų neieško, kaip tik ieško finansavimo ir pan. Yra interviu nemažai apie tai.
    Na, žinai, sako, patogiau turėt žemus lūkesčius ir būt maloniai nustebintam. Matyt, John vengia nusivylimo rizikos

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Greičiausiai, kad nebus, ir interviu tas sakoma, bet "tikriausiai bus surasta pretekstų net nepradėti normalių statybos darbų" yra BS. Niekas jokių pretekstų nedaryti darbų neieško, kaip tik ieško finansavimo ir pan. Yra interviu nemažai apie tai.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Iki 2030 nebus baigta linija tarp Kauno ir Varšuvos? Manau projektą dėl to ir apkarpė, atsisakant naujos linijos tarp Kauno ir PL, Vilniaus, Rygos atšakų ir vietoje dvikelio darant iš pradžių vienkelį geležinkelį, kad būtų galima paleisti traukinius Talinas - Varšuva. Kitaip, koks tada apskritai tikslas iš RB, nes traukinius ir sena vėže galima leisti tarp Kauno ir Talino...
    Atrodo, kad arba neskaitei, arba nesupratai, kas parašyta.

    Dar kartą: galbūt (su klaustuku) bus kaip nors daugmaž tarp Lenkijos ir Kauno "baigta" RB1 t.y. ta linija, kuri ir dabar yra ir jur traukiniai galės važiuoti iki 120 km/h, tik jau su signalizacija, bet be elekteifikacijos. RB2 (greitos, tiesios) linijos iki 2030 ne tik kad nebus, bet tikriausiai bus surasta pretekstų net nepradėti normalių statybos darbų. Dėl to ir kalbu apie 2040, ir tik su sąlyga, kad ji apskritai nebus nucancellinta.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Na tai kaip ir sakiau jau ne kartą, ir kartojau paskutinius kelis metus. Iki 2030 paleisti tiesioginius traukinius Varšuva-Takinas fiziškai nebus įmanoma, nes niekas nebus pastatyta, išskyrus kai kuriuos pradėtus (bet ne užbaigtus) statyti ruožus, kaip ~30km atkarpa Jonava-link Panevėžio. Pagal dabartinį vaizda kalba apie kažkokį Varšuva-Talinas servisą, geriausiu atveju, eina apie ~2036-2038 metus. Žinoma, per RB1 liniją maks. 120km/h greičiu, nes normali RB2 PL/LT siena-Kaunas linija turbūt bus (jei Išvis bus, nes, panašu, čia darosi labai didelis klaustukas) nebent kažkada apie 2040 ar dar vėliau. Tiesiog dalykai patys savaime nepasidaro, nepaisant dažnai publikuojamų aptakių PR pranešimų apie "projekto progresą" (kurio nėra)
    Iki 2030 nebus baigta linija tarp Kauno ir Varšuvos? Manau projektą dėl to ir apkarpė, atsisakant naujos linijos tarp Kauno ir PL, Vilniaus, Rygos atšakų ir vietoje dvikelio darant iš pradžių vienkelį geležinkelį, kad būtų galima paleisti traukinius Talinas - Varšuva. Kitaip, koks tada apskritai tikslas iš RB, nes traukinius ir sena vėže galima leisti tarp Kauno ir Talino...

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Na tai kaip ir sakiau jau ne kartą, ir kartojau paskutinius kelis metus. Iki 2030 paleisti tiesioginius traukinius Varšuva-Takinas fiziškai nebus įmanoma, nes niekas nebus pastatyta, išskyrus kai kuriuos pradėtus (bet ne užbaigtus) statyti ruožus, kaip ~30km atkarpa Jonava-link Panevėžio. Pagal dabartinį vaizda kalba apie kažkokį Varšuva-Talinas servisą, geriausiu atveju, eina apie ~2036-2038 metus. Žinoma, per RB1 liniją maks. 120km/h greičiu, nes normali RB2 PL/LT siena-Kaunas linija turbūt bus (jei Išvis bus, nes, panašu, čia darosi labai didelis klaustukas) nebent kažkada apie 2040 ar dar vėliau. Tiesiog dalykai patys savaime nepasidaro, nepaisant dažnai publikuojamų aptakių PR pranešimų apie "projekto progresą" (kurio nėra).

    Apie projekto progresą geriausiai suponuoja pirkimams išleisti pinigai.
    Grubiai jamant, naujo semi-HSR geležinkelio kilometras mūsų sąlygomis kainuoja ~20 mln. Eur už 1 km. Tai ir paskaičiuokime, kiek tai turėtų kainuoti iki 2030, kad turėtume tokį veikiant geležinkelį vs to, kokios sumos išleistos iki šiol. Lietuvoje tas finansavimo poreikio vs realių pirkimų sumų discrepancy, grubiai imant, yra apie 10x. Kitaip tariant, RB projektas Lietuvoje iš esmės yra užmarinuotas ir jis faktiškai nevyksta. Kažkas pamažu kapstoma, iš tos pačios trumputės atkarpos jau ~5 metus vis parodomas "statybų progresas" PR pranešimuose ir tiek žinių.
    Paskutinis taisė John; 2025.07.14, 09:37.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Daug visokios informacijos, planų, todėl neverta įkelti citatų:
    „Rail Baltica“ Lietuvoje vadovas: traukinys Varšuva–Talinas 2030 metais – siekis, bet ne garantija https://www.15min.lt
    – Norėčiau pasitikslinti dėl to tikslinio 2030-ųjų metų termino. Kai mes kalbame apie tuos metus, apie ką mes konkrečiai kalbame? Ar mes kalbame tik apie bėgius nuo Varšuvos iki Talino, ar apie elektrifikaciją, apie eismo valdymo sistemas, stotis?
    – Mes kalbame apie tą pirmąjį etapą, kas reiškia, kad važiuoja traukinys Talinas–Varšuva. Tam, kad traukinys važiuotų, mums, be jokios abejonės, reikia bėgių – paties kelio. Mes kalbame apie naujų bėgių statybą pagal projekto parametrus, kad būtų 249 (kilometrų per valandą – BNS) greitis ir elektrifikavimas, ir europinė eismo valdymo sistema. Mes kalbame apie viską. Tai reiškia, kad iki 2030-tųjų metų turi būti patys bėgiai, tada mes planuojame ir tų sistemų įdiegimą. Kažkokių sistemų diegimas galbūt kažkiek nusikeltų, bet iš principo mes kalbame apie geležinkelio linijos užbaigimą su bėgiais, elektrifikuotos, su eismo valdymo sistema ir, aišku, su keleivių išlipimo peronais, priėjimais prie peronų ir taip toliau. Mes kalbame apie pilną infrastruktūrą. Čia, aišku, yra tam tikras iššūkis. Kai kalbam apie stotį, tai geležinkeliečiai ją supranta kaip bėgių kelyną stotyje.
    Pastatas nieko bendro su stotimi neturi. Tai jeigu mes kalbame apie pačių stočių pastatą, keleivių rūmus, tai taip – tai yra iššūkis, nes jie nėra finansuojami Europos Sąjungos, nebent iš kažkokių kitokių fondų. Dėl šitų objektų finansavimo dar turės ateiti sprendimai, kad jie būtų užbaigti.
    https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...rantija-570495
    p.s. prirašyta apie planuojamą RB1 eismo valdymo sistemą iki 2028 metų. Ar reikia suprasti, kad bando kažką padaryti iš senos, nes nauja bus spėkime +5 metai po 2028 nepaisant PRiarinės 2030?
    iki 2028-ųjų metų yra suplanuota įdiegti eismo valdymo sistemą šioje (pirmojoje – BNS) linijoje. „LTG Infra“ yra stipriai pasistūmėjusi, pirkimas yra baigiamojoje stadijoje. (...) Mes labai norėtumėme per artimiausias savaites turėti galimybę pranešti apie sutarties pasirašymą. Labai tikimės, kad tai galėsime padaryti.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2025.07.14, 07:51.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    RB nuo Kauno iki Latvijos sienos jau yra, tai logiška, kad prioritetas yra turėtų bent kažkokią liniją tarp visų Baltijos šalių ir Lenkijos, o ten jau greita ir dvikelė linija su PL jau kitas etapas bus.
    Nelabai supratau, apie ką tu čia, ir kaip tai paaiškina/replikuoja į tai, ką aš parašiau prieš tai

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ta schema/žemėlapis atrodo lyg Kauno stotis bus RB aklikelis nuo pietinės pusės. Tai būtų idiotiškas sprendimas ir tikiuosi taip nebus, bet, turint omeny lygšiolinę viso RB projekto eigą ir fakapus kiekviename žingsnyje, turbūt labai nenustebintų, jei taip iš tikrųjų planuojama.
    RB nuo Kauno iki Lenkijos sienos jau yra, tai logiška, kad prioritetas yra turėtų bent kažkokią liniją tarp visų Baltijos šalių ir Lenkijos, o ten jau greita ir dvikelė linija su PL jau kitas etapas bus.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.07.12, 12:13.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Ta schema/žemėlapis atrodo lyg Kauno stotis bus RB aklikelis nuo pietinės pusės. Tai būtų idiotiškas sprendimas ir tikiuosi taip nebus, bet, turint omeny lygšiolinę viso RB projekto eigą ir fakapus kiekviename žingsnyje, turbūt labai nenustebintų, jei taip iš tikrųjų planuojama.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Tai tunelyje jau ir dabar yra sugretinta linija. Sakyčiau nepažymėta, nes realiai ten, kad ir šiandien jau gali pravažiuoti traukiniai, bei projekto apimtyje daugiau nieko daryti nebereikia.
    Kauno stotyje elektrifikuoti tik keli 1520 mm keliai.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Tai apie tai ir buvo klausimas, mano supratimu, ar kalba apie "RB1" ar "RB2". Ir atsakymas, kad apie abu.
    Dėkui, bet formuluotės galėtų būti aiškesnės.
    Nors, pastebėjau, kad Eurokomisijos dokumentai dažnai tuo pasižymi. Lietuvos aktai yra suprantamesni.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    alga
    Tai ką tu pacitavai šneka apie jau esančią vėžę:
    Parašyta Lietuva "gali" ir "turėtų diegti energijos ir kontrolės sistemas esamo kelio atkarpoje."
    Tai apie tai ir buvo klausimas, mano supratimu, ar kalba apie "RB1" ar "RB2". Ir atsakymas, kad apie abu.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    alga
    Tai ką tu pacitavai šneka apie jau esančią vėžę:
    Parašyta Lietuva "gali" ir "turėtų diegti energijos ir kontrolės sistemas esamo kelio atkarpoje."

    Vilties suteikia šitas sakinys: "Projektas „Rail Baltica“ bus laikomas užbaigtu tik tada, kai Talinas, Ryga, Vilnius ir Varšuva visu maršrutu bus sujungti Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės dviejų kelių geležinkelio linija."

    Visam šitam tekste yra daug "turi būti". O ar taip bus, jau ir aš pradedu abejoti. Net Kauno-Panevėžio suprojektuotas ir sutartas dvikelis patapo vienkeliu. Pinigų daugiau neduoda, ir toliau karpo tikslus. Tai kas iš visų tų tikslų su "turi būti"?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Iš to nelabai aišku, ar čia kalba apie RB II tiesimą (Kaunas-siena), ar apie RB I davedimą kalbama – yra painiavos.
    Viskas ten aišku, perskaitykit sprendimą lietuvių kalba. RB2 tiesimui nurodyti deadlainai 2028-12-31 nuo sienos iki Marijampolės ir 2029-12-31 nuo Marijampolės iki Kauno, be to "Drauge su 1 ir 2 dalyse nurodytais pirmojo etapo veiksmais Lietuva gali diegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių įrangą esamo europinės vėžės geležinkelio ruože nuo Lenkijos iki Kauno." bei "Kad pirmuoju etapu padidintų tarptautinio eismo apimtis geležinkelio „Rail Baltica“ koridoriumi, Lietuva turėtų įdiegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemius Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės esamo kelio atkarpoje nuo Lenkijos iki Kauno".
    Paskutinis taisė alga; 2025.07.11, 18:55.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Tai visgi bus elegktrifikuota nuo pirmo etapo, skirtingai nei teigė kai kurie.
    Tai viskas "bus", pradedant visos Rail Balticos užbaigimu iki 2025. Panašiai ir elektrifikacija "bus" 2030, kol paaiškės, kad nebuvo
    Šiaip, stulbinančiai keistas kai kurių žmonių nesugebėjimas atskirti to, kas teigiama viešųjų ryšių pranešimuose nuo elementarios realybės. Keista, kaip gali taip nebūti absoliučiai jokio gebėjimo reasoninti ir kritiškai analizuoti faktų. Jeigu parašyta, kad "bus", reiškia bus. Nesvarbu, kad dar nė vienas pažadas nebuvo įgyvendintas laiku (arba išvis įgyvendintas). Visvien bus, nes taip parašyta PR pranešime. Weird shit.
    Paskutinis taisė John; 2025.07.11, 16:49.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Iš to nelabai aišku, ar čia kalba apie RB II tiesimą (Kaunas-siena), ar apie RB I davedimą kalbama – yra painiavos.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė DKL Rodyti pranešimą
    Naujas ES Komisijos "Implementing Decision" dėl Rail Baltica:
    https://eur-lex.europa.eu/eli/dec_impl/2025/1332/oj
    Ten yra nuoroda į atšauiakmą 2018 m. sprendimą, visai įdomu palygint: https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...LEX:32018D1723

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Tai visgi bus elegktrifikuota nuo pirmo etapo, skirtingai nei teigė kai kurie.
    Pragmatiškas sprendimas, common sense. Bet jei lenkai padarys ką žadėjo ir modernizuos liniją pro Trakiškes, ir LTG reiks prisijungt naujoj sienos kirtimo vietoj. Tada tuo pačiu eliminuoti vingius pro Šeštokus atrodo kaip "low hanging fruit".

    iv) geležinkelio infrastruktūros statyba ruože Lietuvos ir Lenkijos siena–Marijampolė turi būti užbaigta iki 2028 m. gruodžio 31 d., kad būtų sukurta jungtis su esama Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės geležinkelio linija;
    v) geležinkelio infrastruktūra ruože Marijampolė–Kaunas turi būti užbaigta iki 2029 m. gruodžio 31 d.;
    Paskutinis taisė alga; 2025.07.11, 15:24.

    Komentuoti:

Working...
X