Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • pedumetytojas
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą

    Manau, kad traukinys daugiau laiko praras važiuodamas per Kauną. Nelabai svarbu, kaip - per HES-ą ar tuneliu ir per stotį... Kažkada kažkur skaičiau apie planą atsiskirti nuo Mauručių, Nemuną kirsti kažkur tarp Kauno ir Vilkijos ir į dabartinę trasą įsijungti kažkur prie Žeimių. Bet...
    o kokia Lietuvai būtų nauda iš greitojo traukinio Varšuva-Ryga/Talinas, kuris net į Kauną neužvažiuoja?

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

    Įdomumo dėlei užklausiau ChatGPT, kiek greitasis traukinys, galintis važiuoti 250 km/h, prarastų laiko, jei dėl stačių Neries šlaitų jam trijų kilometrų ruože greitį reikėtų sulėtinti iki 70 km/h (sulėtėjimas iki 70 km/h - čia jau mano spėjimas). Tai tam prireiktų beveik 4 min ir daugiau nei puse laiko reikėtų ne to ruožo įveikimui, bet sulėtėjimui/įsibėgėjimui. Pagal planą Kaunas - Ryga kelionė turėtų trukti 94 minutes ir jei nebūtų to tilto, kuris eina 'per laukus', tai kelionės laiką tikėtina prailgintų iki 10%.

    Manau, kad traukinys daugiau laiko praras važiuodamas per Kauną. Nelabai svarbu, kaip - per HES-ą ar tuneliu ir per stotį... Kažkada kažkur skaičiau apie planą atsiskirti nuo Mauručių, Nemuną kirsti kažkur tarp Kauno ir Vilkijos ir į dabartinę trasą įsijungti kažkur prie Žeimių. Bet...

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Parašė xvoss Rodyti pranešimą
    Aš nesupratau per ką tas tiltas eina? Kur Neris?
    Įdomumo dėlei užklausiau ChatGPT, kiek greitasis traukinys, galintis važiuoti 250 km/h, prarastų laiko, jei dėl stačių Neries šlaitų jam trijų kilometrų ruože greitį reikėtų sulėtinti iki 70 km/h (sulėtėjimas iki 70 km/h - čia jau mano spėjimas). Tai tam prireiktų bevei 4 min ir daugiau nei puse laiko reikėtų ne to ruožo įveikimui, bet sulėtėjimui/įsibėgėjimui. Pagal planą Kaunas - Ryga kelionė turėtų trukti 94 minutes ir jei nebūtų to tilto, kuris eina 'per laukus', tai kelionės laiką tikėtina prailgintų iki 10%.


    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Apie situaciją Estijoje turbūt nemažai pasako info iš jų LinkedIn pranešimo paskelbto prieš tris dienas:
    Kas yra "12 main line sections"? Nematau nei vieno skaičiaus su kilometrais.

    Komentuoti:


  • vital7777
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Palaikinau VLR paklodę net neskaitęs. Sveikas sugrįžęs !

    Ir ačiū už šaltą dušą. Jau buvau beveik patikėjęs, kad su RB Lietuvoje viskas gana gerai. Gerai, kad dar yra blaiviai mąstančių žmonių, sustatančių viską į savo vietas (1- Estija, 2 - Latvija, Baltijos Moldova - Lietuva).
    Man atrodo as pradedu suprasti. Cia ne gelezinkelio tiesimas, o pinigu isisavinimo konkursas - tai tada gal vistik 1-Latvija, 2-Estija, ir kaskur toli Lietuva?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Palaikinau VLR paklodę net neskaitęs. Sveikas sugrįžęs !

    Ir ačiū už šaltą dušą. Jau buvau beveik patikėjęs, kad su RB Lietuvoje viskas gana gerai. Gerai, kad dar yra blaiviai mąstančių žmonių, sustatančių viską į savo vietas (1- Estija, 2 - Latvija, Baltijos Moldova - Lietuva).
    Paskutinis taisė Tomas; 2025.10.13, 16:30.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Tik įdomu kiek to latvių įsisavinto milijardo teko projekto valdymui.
    Kadangi matau statybos kainas, tai Rygoje galėtų būti paslėptas ne vienas kazino.
    Svarbiausia, kad latviai "prijungs" Rygą prie RB už tą "įsisavintą" milijardą
    Galėtų ir LTG varyti tokį PiaRą, kad jau šiemet Vilnių prijungė prie RB (nors realiai niekas nieko nepadarė, bet juk užtenka 1520 mm bėgių nuo miesto iki artimiausio RB taško ir tai vadinama prijungimu, o linija į Kauną jau egzistuoja).

    Apie situaciją Estijoje turbūt nemažai pasako info iš jų LinkedIn pranešimo paskelbto prieš tris dienas:

    ???? Today marks the 11th anniversary of Rail Baltic Estonia. The project has made significant progress over the years in construction, design, and land acquisition, bringing the future of a modern high-speed railway closer to reality.
    ✅ Completed:
    34 structures – viaducts, bridges, tunnels, and ecoducts
    28 air and gas line crossings
    Stage I of Pärnu passenger terminal
    2 infrastructure maintenance depot storage areas
    ???? Under construction:
    10 railway crossings
    6 stages of the Ülemiste terminal
    12 main line sections
    ✍ In design:
    Soodevahe–Muuga main line
    Muuga freight terminal
    Southern areas of the Ülemiste terminal
    Main line section from Tootsi southwards
    15 railway crossings
    ????️ Land acquisition:
    Approximately 80% of the required land has been acquired
    Paskutinis taisė sleader; 2025.10.13, 15:22.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Tik įdomu kiek to latvių įsisavinto milijardo teko projekto valdymui.
    Kadangi matau statybos kainas, tai Rygoje galėtų būti paslėptas ne vienas kazino.
    Atvažiavo pas latvius Stepukonis ir pralošė kazino kokius 20 kartų daugiau negu Vilniaus stadiono lėšų.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Velnias, tik pradėjom džiaugtis matomo progreso žiedeliais. Pasirodo, viskas prastai, tuo tarpu, kai latviai įsisavino milijardą prieš infliaciją, o estai jau turi 100% kontraktų.
    Tik įdomu kiek to latvių įsisavinto milijardo teko projekto valdymui.
    Kadangi matau statybos kainas, tai Rygoje galėtų būti paslėptas ne vienas kazino.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Parašysiu paklodę, nes nebeplanuoju atrašinėti į individualius pranešimus. Jei nenorite skaityti, visada galite mane užbaninti, ką aš sėkmingai padariau su keliais forumo nariais. Vis tik reikia suteikti kažkiek balanso šitame forume, tad planuoju karts nuo karto parašyti po paklodę su santrauka.
    Velnias, tik pradėjom džiaugtis matomo progreso žiedeliais. Pasirodo, viskas prastai, tuo tarpu, kai latviai įsisavino milijardą prieš infliaciją, o estai jau turi 100% kontraktų.

    Komentuoti:


  • ALV77
    replied
    oi blemba vel sitas VLR ... is savo kalabybiskiu islindo... chebryte kaip jus tokias jarundistikas toleruojat?
    Paskutinis taisė digital; 2025.10.13, 13:55. Priežastis: cenzūra

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied


    Pasiilgom.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašysiu paklodę, nes nebeplanuoju atrašinėti į individualius pranešimus. Jei nenorite skaityti, visada galite mane užbaninti, ką aš sėkmingai padariau su keliais forumo nariais. Vis tik reikia suteikti kažkiek balanso šitame forume, tad planuoju karts nuo karto parašyti po paklodę su santrauka.

    ----

    Taip, Lietuvoje nelabai kas vyksta RB statybose ir Lietuva (ir Latvija, kalbant vien apie pagrindinę linija) yra projekto stabdžiai. Bendrai projekte Lietuva yra padariusi mažiausiai darbų be konkurencijos. Pagrindinės linijos kontekste, estai yra vieninteliai, kurie realiai dirba, o ne trypčioja aplinkui.

    Dėl naujai nutiestų bėgių

    Šiuo metu Lietuvoje yra 'baiginėjamas' 8,5 km. ruožas, tai yra gerai, bet tai yra vos apie 2% suplanuoto bendro Rail Baltica Lietuvoje ruožo (392 km.) ilgio. Aišku šis nutiestas ruožas dar turės būti elektrifikuotas ir jame nutiestas antras kelias ir taip, toks ruožas lygiuose laukuose yra lengviausias ir pigiausias įmanomas ruožas skaičiuojant 1 km. Bendra tokio projekto suma būtų apie 130m. eurų (skaičiuojant 15m/km - realiai, turbūt, mažiau). Iš esmės 2-3 Nemenčinės plento platinimai. Per dešimt metų nuo projekto pradžios, valstybei svarbiausiame, šimtmečio projekte. Metus iš metų besigiriant, kad Lietuva 'tiesia geležinkelius' kai visi kiti stovi vietoje.

    Dėl Jonavos tilto

    Jonavos tiltas turėjo būti baigtas metų pradžioje, tačiau dabar baigtumas yra vos 40% (iš kelių dienų senumo VŽ straipsnio). Tokiais tempais statant, panašu, vėluos ir vėluos labai smarkiai. Tiltas yra įspūdingas savo dydžiu, tačiau tai yra vos 40 milijonų už kilometrą kainuojantis tiltas ant polių, kokių Europoje ir pasaulyje yra statoma tikrai daug. Tiltas nėra užstrigęs dėl sudėtingumo, sudėtingumas yra įvertinamas prieš kažką statant (kaip ir grunto tipas) ir įskaičiuojamas į darbų eigą. Siūlyčiau pasižiūrėti, kokie objektai yra statomi kad ir kokioje Gruzijoje, kur jų Rikoti pass (52 km. kelyje) yra statomi ar buvo pastatyti... 51 tunelis ir 97 tiltai. Man kur kas įdomiau būtų sužinoti, iš kur tas užstrigimas ir kas už jį atsakingas, nei ketvirtus metus iš eilės žiūrėti į itin lėtai besikeičiančius paveiksliukus, bet visi mes skirtingi.

    Dabartinė situacija

    (Atstumai gali būti nevisai tikslūs, tikiuosi +-5km. paklaidos, bet jei ką - pataisysiu, kaip ir pataisysiu kitus netikslumus jei jų kas nors ras)

    Estija

    Turi kontraktus visam ruožui savo teritorijoje bei naujajam centriniam mazgui Taline, kur aktyviai vyksta darbai.

    Latvija

    - Smarkiai atsilieka pagrindinėje linijoje nuo Estijos. Kontraktus turi 45km., darbai prasidėjo liepą. Pagrindinės linijos ruožas be kontraktų - apie 160 km.
    - Pirmoje dalyje atšauktas 50-60km. Rygos mazgas.
    - Mieste yra padaryti didžiuliai, milijardiniai darbai. Nuo 2015-ųjų investavo milžiniškus pinigus į oro uosto atšaką (250-280m. eurų) ir centro mazgą (bendra vertė 566.597. eurų), taip pat projekto pradžioje investavo šimtus milijonų į žemės išpirkimą centre. Iki 2027-ųjų planuojama užbaigti viską išskyrus tiltą (neužbaigta vertė - 70m. eurų) ir pusės stoties pastato bei viską pradėti naudoti (kol kas tik vietiniams geležinkeliams). Dalis sumų yra įsisavintos prieš infliaciją ir dabar būtų kur kas didesnės.

    Lietuva
    - Liko pastatyti apie 290km. pagrindinio ruožo, kontraktų yra apie 80km, bet jie yra ne 'iki bėgių' tad realiai - mažiau.
    - Bet kokiu atveju, pagrindinės linijos ruožas be kontraktų Lietuvoje yra pats ilgiausias iš visų šalių ir tai nestebina, nes Kaunas - Lenkija ruožo variantas buvo patvirtintas tik 2024-aisiais metais, tad ten iki kontraktų dar labai toli.
    - Pirmoje dalyje atšaukta daugiausia bėgių iš visų šalių - jungtis į sostinę (90-100km.), pravažiavimo pro Kauną darbai (dviejų lygiu sankryžos, naujas tiltas, ir kt., bus naudojamas carinis geležinkelis), privažiavimas prie Panevėžio (kuris klausimas ar apskritai bus statomas)
    - Pirmoje dalyje atšauktos abi stotis (Vilniaus centrinė ir oro uosto), atšaukti Kauno miesto integracijos darbai
    - Pridaryta daugiausia klaidų projekte (Panevėžio mazgas, Karmėlavos pajungimas autobusais, Elektrėnų nepajungimas, Kauno tunelio projektinis vienkelis, kažkokia keistenybė su VNO pajungimu ir tt. ir pan.). Jei paskaičiuotume šių klaidų bendrą vertę pagal RB naudos analizės principus, tie nuostoliai, be abejonės, būtų milijardiniai.
    - Pridaryta klaidų tiesiant RB1.
    - Lietuva neseniai sakė, kad kol kas yra įsisavinusi apie 300m. per visą projektą (esu pasidalinęs nuorodą) - maždaug tiek, kiek kainuoja Rygos oro uosto atšaka ir kiek daugiau nei pusę tiek, kiek kainuoja Rygos centrinis mazgas. Jei Lietuva nori sakyti, kad 'kol latviai statė stotis, mes tiesėm kelius' tam reikia kokių bent 50km. užbaigto kelio. Labiau panašu į 'kol kiti dirbo, mes miegojom', ką patvirtina ir Skuodžio pranešimas apie RB prieš išeinant iš transporto ministro posto.
    Paskutinis taisė VLR; 2025.10.13, 13:25.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė xvoss Rodyti pranešimą
    Aš nesupratau per ką tas tiltas eina? Kur Neris?


    Man toks Transport Fever 2 flash back'as šitas tiltas..
    Feisbuke pasidalino ir tilto dalies virš upės vizulke:
    Click image for larger version

Name:	564636493_10239294404046223_4206817495579841124_n.jpg
Views:	562
Size:	155,2 kB
ID:	2224759

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Kiekvieną segmentą nokins po porą savaičių, tai galima paskaičiuoti kiek užtruks ši animacija realybėje.
    2 savaitės tokio sudėtingumo ir ploto perdangai yra normalu.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Kiekvieną segmentą nokins po porą savaičių, tai galima paskaičiuoti kiek užtruks ši animacija realybėje.
    Taigi parašyta pradžioj "12 mėnesių per 3,5 min". Tai, matyt, 12 mėnesių ir užtruks šita dalis. Įdomu, ar lygiagrečiai galės daryti tą kabančią dalį virš vandens?

    Upd. suskaičiavau, kad bus 20 segmentų, tai "po porą savaičių" sueina.
    Paskutinis taisė alga; 2025.10.13, 00:54.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Kiekvieną segmentą nokins po porą savaičių, tai galima paskaičiuoti kiek užtruks ši animacija realybėje.
    Video aprašymas sako kitaip:
    ???? Šiame klipe matome MSS (Movable Scaffolding System) technologiją. Metalinė konstrukcija jau paruošta – ji užpildoma betonu, po 3 dienų atrakinama ir pervežama prie kitų atramų. Šis procesas kartosis keliasdešimt kartų.
    Parašė xvoss Rodyti pranešimą
    Aš nesupratau per ką tas tiltas eina? Kur Neris?


    Man toks Transport Fever 2 flash back'as šitas tiltas..
    Jei nesupranti ir net nepasistengi bent kažkiek pasidomėti, tai gal geriau ir nekomentuok.

    Komentuoti:


  • xvoss
    replied
    Aš nesupratau per ką tas tiltas eina? Kur Neris?


    Man toks Transport Fever 2 flash back'as šitas tiltas..

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Kiekvieną segmentą nokins po porą savaičių, tai galima paskaičiuoti kiek užtruks ši animacija realybėje.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Perfect Rodyti pranešimą
    Rail Baltica Lietuvoje Facebooke pasidalino įnformatyviu animaciniu klipu apie tilto slenkančių klojinių sistemą.
    https://www.facebook.com/share/v/17iv6XtJr7/
    Įdėjo ir į youtube šitą:

    Komentuoti:

Working...
X