Parašė John
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Rail Baltica II
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Norite pasakyti privačiame versle projektų sąmatos neišaugo per paskutinius 6 metus bent kelis kartus? Labai įdomu, kokie čia genijai prognozavo covidą, kosminę infliaciją, palūkanas, karą prieš tuos 6 metus.Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
 privaciam versle lektu is darbo ta pacia diena ... negaliu.. es pinigeliai tai kaip erkes is pakampiu ...
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Dėl infliacijos ir biudžetas turi būti praindeksuotas tuomet.
 Jei 2016 m. euras yra vertas 0,60 šiandieną.
 Juk tie 6 mlrd. RBII ne seife padėti, finansuojama iš einamojo ES (ir šalių kiek ten prisideda) biudžeto. 2030 m. dar nuvertės ~22%, jei bus vidutinė 3% palyginti švelnia infliacija. Mes darbuose netgi smulkiems projektams TAI įvartiname, o čia didžiulės institucijos su šimtais ar net tūkstančiais klerkų ir specialistų dirba ties Rail Baltica.
 Kodėl tuomet keliamos tragedijas, kad taip išsipūtė kaina, ir kad yra dideli išvaistymai (nors ir to tikrai yra)?
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Čia kalba eina specifiškai apie 9.2 mlrd, kurie atsirado dėl labiau "holistic" vertinimo t.y. tiesiog būdas pasakyti, kad prieš tai priprognozavo visiškų vaflių ir apsiriko ant 9.2 milijardų. Infliacija čia ne prie ko.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
 Norite pasakyti privačiame versle projektų sąmatos neišaugo per paskutinius 6 metus bent kelis kartus? Labai įdomu, kokie čia genijai prognozavo covidą, kosminę infliaciją, palūkanas, karą prieš tuos 6 metus.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Jei ne per Bialystoką, tai ir mes neplanuojam per Kauną. Užteks Marijampolės.Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimąTai, kad lenkai nelabai planuoja RB per Balstogę.
 
 Latvius taigi įtikino.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Regis jums niekada neteko prognozuoti projektų kur pusė sudėtingumo yra tai kad reikia išsiaiškinti kur tiksliai ir ką tiksliai statai. Prognozės tokiais atvejais visada yra labiau spėlionės kokį deadline'ą užsidėti o ne tikslus prognozavimas.Parašė John Rodyti pranešimą
 Čia kalba eina specifiškai apie 9.2 mlrd, kurie atsirado dėl labiau "holistic" vertinimo t.y. tiesiog būdas pasakyti, kad prieš tai priprognozavo visiškų vaflių ir apsiriko ant 9.2 milijardų. Infliacija čia ne prie ko.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 O kaip galima neapsirikti, jei planuojant nežinoma nei pro kokius miestus eis linija, nei koks bus greitis, kiek kelių, stočių ir pan? Nes visa tai ne techninis projektas, o pirmiausia politinis.Parašė John Rodyti pranešimą
 Čia kalba eina specifiškai apie 9.2 mlrd, kurie atsirado dėl labiau "holistic" vertinimo t.y. tiesiog būdas pasakyti, kad prieš tai priprognozavo visiškų vaflių ir apsiriko ant 9.2 milijardų. Infliacija čia ne prie ko. Paskutinis taisė Lettered; 2024.12.19, 12:05. Paskutinis taisė Lettered; 2024.12.19, 12:05.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Privačiame versle visų pirma niekas nekištų milijardus į nuostolingą infrastruktūrą, nelabai vykęs palyginimas. Beje, pagal jus ir ispanai nusiprognozavo?Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
 privaciam versle lektu is darbo ta pacia diena ... negaliu.. es pinigeliai tai kaip erkes is pakampiu ...
 
 Spain’s high-speed trains are poor value
 
 Spain now has 3,086 km of high-speed rail lines, second only to China. But, per kilometer of track, there are less than a third as many passengers as in France
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Apple Maps atnaujino Lietuvos palydovines nuotraukas - pvz. Vilniaus atrodo visai neseniai darytos. Bet tame tarpe ir Kauno rajonas atnaujintas dėl to puikiai matosi Rail Baltica trasos darbai:
 https://beta.maps.apple.com/?t=k&ll=...49473461491118
 - 5 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ar tikrai nebuvo žinoma, bent jau projektavimo stadijoje? Ankstyvosios vizijos (2012 m. ir anksčiau) tikrai buvo įvairios. Laukuose vėžės postūmis 100 m į vieną ar į kitą pusę didelės reikšmės neturi.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
 O kaip galima neapsirikti, jei planuojant nežinoma nei pro kokius miestus eis linija, nei koks bus greitis, kiek kelių, stočių ir pan? Nes visa tai ne techninis projektas, o pirmiausia politinis. 
 Mau beveik visi sutinka, kad politinis projektas, ne komercinis. Techniniai dalykai visgi atskirai eina.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 2020 straipsnis, kuris dabar yra out of date. Per paskutinius kelis metus ten buvo nemaža transformacija dėl atsiradusios konkurencijos, mažesnių kainų ir skyrocketinusio ridershipo. Tas The Economist cituojamas reportas to visiškai neįtraukia į savo išvadas, kurios dabar būtų visiškai kitokios.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
 Privačiame versle visų pirma niekas nekištų milijardus į nuostolingą infrastruktūrą, nelabai vykęs palyginimas. Beje, pagal jus ir ispanai nusiprognozavo?
 
 Spain’s high-speed trains are poor value
 
 Nežinau, kiek seki Ispanijos HSR vystymosi eigą, bet ten labai smarkiai keitėsi dalykai, būtent kažkur nuo 2020. Kai netingėsiu, įdėsiu ir savo reportažiuką, be kita ko.Paskutinis taisė John; 2024.12.19, 13:37.
 - 5 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pirminiai skaičiai, su kuriais lyginamas biudžeto išaugimas, atsirado 2016-2017 metais, kai projektų nebuvo, buvo tik ruošiamasi patvirtinti pirmąjį specialųjį planą. Juk toks pirminis biudžetavimas remiasi tik pagrindinių technininių parametrų apsibrėžimu, trasų ilgių apskaičiavimu ir informacijos iš analogiškų projektų dėl kainos surinkimu. Niekas gi neskaičiuoja kiek reikės armatūros ar betono, bei kiek šios medžiagos kainuos. Pasiėmė bazines sumas iš kelių šalių, kur buvo statomos HSR linijos +/- panašiose geografinėse sąlygose, suindeksavo statybos kainų skirtumą (sumažino, nes pas mus gi pigiau) ir vualia - turime projekto sumą.Parašė Sula Rodyti pranešimą
 Ar tikrai nebuvo žinoma, bent jau projektavimo stadijoje? Ankstyvosios vizijos (2012 m. ir anksčiau) tikrai buvo įvairios. Laukuose vėžės postūmis 100 m į vieną ar į kitą pusę didelės reikšmės neturi.
 Mau beveik visi sutinka, kad politinis projektas, ne komercinis. Techniniai dalykai visgi atskirai eina.
 Pirminės sumos irgi negali labai išsipūsti ir pasidaryti "saugios", nes tam, kad projektas apskritai pajudėtų, reikalinga naudos-kaštų analizė. Jeigu pradžioje labai įžvalgiai būtų skaičiavę kelis kartus didesnę projekto kainą, tai tikėtina, kad projektas išvis nebūtų pradėtas, nes atrodytų neproporcingai didelės investicijos.
 - 4 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kokia daugmaž trasa Kaunas-Vilnius eis nustatyta 2021. Kokia daugmaž trasa Kaunas-Lenkijos siena eis nustatyta 2020. Ir čia kalbama ne apie 100m, o apie realias, didelius skirtumus turinčias alternatyvas. Kaip pavyzdys, Kaunas-Lenkijos siena alternatyvos iš kurių pasirinkta viena 2020 metais:Parašė Sula Rodyti pranešimą
 Ar tikrai nebuvo žinoma, bent jau projektavimo stadijoje? Ankstyvosios vizijos (2012 m. ir anksčiau) tikrai buvo įvairios. Laukuose vėžės postūmis 100 m į vieną ar į kitą pusę didelės reikšmės neturi.
 Mau beveik visi sutinka, kad politinis projektas, ne komercinis. Techniniai dalykai visgi atskirai eina.
 
 
 Bet kokios kainos 3 metus iki šito sprendimo yra spėliojimas.
 - 4 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Arba, profesionalia kalba, prognozės.Parašė ignaloidas Rodyti pranešimąBet kokios kainos 3 metus iki šito sprendimo yra spėliojimas.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Profesionalia kalba tai vadinama "educated quess", o formaliai -"cost estimate".Parašė alga Rodyti pranešimąArba, profesionalia kalba, prognozės.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Išversta su translate:
 
 PKP PLK: atidarytas užsakymų maišas
 https://serwisy.gazetaprawna.pl/tran...leceniami.html<...>PKP PLK taip pat turi ambicingų konkurso planų 2025 metams. Pagal prielaidas, procedūrų vertė turėtų viršyti 20 mlrd. PLN. Užsakymai, kurių bendra suma yra pusė šios sumos, prasidės žiemą. Tarp jų bus ir didžiausios istorijoje vertės konkursas dėl kitos „Rail Baltica“ linijos atkarpos – nuo Balstogės iki Elko – rekonstrukcijos. Darbas beveik 100 kilometrų trasoje apims antrąjį kelią ir greičio padidinimą nuo 100 iki 200 km/val. Užsakymo vertė gali siekti 6 mlrd. PLN. <...>
 - 9 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kalbama kiek daugiau apie tiltą https://rail-baltica.lt/rail-baltica...atybos-darbus/
 
 „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Vyčio Žalimo teigimu, keli techniniai sprendiniai reikalavo patikslinimo ir detalizavimo, dėl to 2024 m. dėmesys buvo skirtas projekto sprendinių sutvarkymui, tuo pačiu metu įgyvendinant polių įrengimą buvo vykdomi ir kiti parengiamieji bei su projekto įgyvendinimu susiję būtini šiame etape tilto bei inžinerinių tinklų iškėlimo rangos darbai. Didelę tarptautinę patirtį turintis rangovas „Rizzani de Eccher“ pradėjo statybos darbus tik turėdamas patikslintus darbo projektus, kuriuos dabar spartina.
 
 „Rangovo pozicija pradėti aktyvius darbus tik turint galutinę dokumentaciją mums buvo gana natūrali ir suprantama, net ir įvertinus detalizavimo proceso imlumą laikui. Infrastruktūros statyboje vadovaujamės principu, kad techniniai sprendiniai tikslinami dar ant žemės, nes pakilus, šiuo atveju, 40 metų į viršų, jie gali būti rizikingi ir brangūs tiek laiko, tiek finansine prasme.
 
 Toliau bendradarbiaujame su visomis susijusiomis šalimis: „Rizzani de Eccher“, ispanų projektuotoju IDOM ir bendra trijų Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“. Dabar dėmesys telkiamas į Neries tilto darbų vykdymą ir spartinimą“, – sakė „LTG Infra“ vadovas V. Žalimas.„Planuojame, kad dabar, pradėjus betonuoti tilto polių galvenas, ant kurių bus statomi tilto taurai, darbai judės sparčiai. Vėliau rangovas turės balansiniu metodu ne ilgiau kaip per du mėnesius sujungti vieną 150 m ilgio tilto perdangos tarpatramio dalį su tilto atramomis, kitu atveju konstrukcijos pasislinkimas gali būti lemiamas ir darbus tektų atlikti iš naujo. Dabar matysime kylančio tilto progresą“, – sakė „Rail Baltica“ valdymo vadovas J. Vyžintas.
 - 12 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Šiek tiek įdomios informacijos iš https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...s-ir-vokiecius
 „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Vivi“ pradėjo kalbėtis dėl galimybės lietuvių bendrovei išnuomoti savo traukinį ir vežimo paslaugas kelionei nuo Rygos iki Latvijos ir Estijos pasienyje esančios Valgos stoties. Tai reikštų, kad vykstant iš Lietuvos miestų į Taliną nebereikėtų persėsti Rygoje. Formaliai keleivius vežtų Latvijos „Vivi“, tačiau realiai būtų važiuojama „LTG Link“ traukiniu „PESA 730 ML“.
 R. Nešporas VŽ patvirtino, kad šis planas juda į priekį ir gali būti įgyvendintas vasarį arba netgi sausį.„Rail Balticos“ statybos trijose Baltijos šalyse juda nevienodai, tačiau rudenį du milijardo eurų vertės viešuosius pirkimus paskelbę estai ją gali tikėtis užbaigti pirmieji, kalbėjo abu „Verslo žinių“ pašnekovai.
 L. Betlemas „Verslo žinioms“ nurodė, kad bendrovė iš Estijos valdžios jau sulaukė nurodymo ruoštis keleivių vežimui „Rail Baltica“, todėl rengiamasi pirkti 1.435 mm vėže galinčių važiuoti traukinių, kurių Estijoje būtų galima sulaukti 2029 m. Tuomet 2030 m. būtų pradėtos kelionės vietiniu mastu Talino–Pernu–Hedemėstės linija.Kol kas nėra tikslaus plano, kaip tarptautinis keleivių ir krovinių vežimas būtų pasidalintas, tačiau ne paslaptis, kad šia vėže norėtų naudotis ir Lenkijos, Vokietijos ar kitų šalių kompanijos, turinčios ne tik ilgametę patirtį, bet ir daug tokia vėže galinčių važiuoti traukinių....sprendimas priimtas – pirmo etapo „Rail Baltica“ Latvijoje bus sujungta su Estija ir Lietuva, o Ryga prie vėžės bus prijungta per esamą infrastruktūrą, naudojantis 1.520 mm vėže. Tai pagrindinis Vyriausybės planas, dėl kurio sutarta praėjusių metų pabaigoje. Tačiau tai neužbaigia projekto, visiška Rygos integracija į „Rail Balticą“ planuojama vėliau“, – teigė R. Nešporas.
 - 12 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ką gi, smagu, kad artėjame prie vienas kito pozicijų. Viskas prasidėjo nuo to, kad forumiečiai teigė, kad Lietuva pasistatys pilną projektą ir dar nusities vėžę į Klaipėdą, kai latviai ir estai yra atsilikę, nekalbant apie lenkus. Dabar turime situaciją, kur Lietuva:
 
 - Pirmoje stadijoje atšauks ilgiausią liniją iš visų šalių (Vilnius - Kaunas)
 - Yra mažiausiai pažengusi planavimo ir žemės pirkimo stadijoje (ilgiausiai trunkančioje stadijoje) pagal oficialų Rail Baltica žemėlapį
 - Bus vienintelė iš Baltijos šalių, nepasistačiusi jokių naujų miesto stočių ar rimtų miesto integracijų (brangiausios projekto dalys)
 - Pirmoje stadijoje galimai bus vienintelė šalis su neelektrifikuota dalimi (šitas net mane nustebino, čia pagal LTG CEO)
 - Po estų ir lenkų milijardinių pirkimų, turi be konkurencijos mažiausiai įvykdytų pirkimų iš visų šalių (latviai turi padarę pirkimą visai savo linijai, nors tas pirkimas toks kiek ir keistas teisiškai)
 ir tt.
 
 Kažkas čia mane pritagino prie to straipsnio, kur rašoma, kad Lietuvoje darbai bus pradedami virš 100 km. šiais metais. Siūlyčiau pažiūrėti į Lietuvos atliktus pirkimus, paskaičiuoti projekto kainą vienam kilometrui ir bus galima nuspėti, kokio lygio darbai ten bus daromi.
 
 Taigi jau esame nukeliavę daugiau nei pusę kelio link mano pozicijos, kuri visada buvo ta, kad Lietuva suplanavo linija prasčiausiai ir be konkurencijos prasčiausiai valdo projektą. Apie tokias problemas ir jų priežastis Via Baltica tiesime neblogai parašė Lenkijos dienraštis, didelė dalis komentarų galioja ir čia: https://www.delfi.lt/verslas/verslas...ropa-120054669
 - 6 patinka
 Comment









Comment