Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinecko
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    Reik Kalnėnus ir Pilaitė prie rajono priskirt, o tai statistika gadina
    Na jus ką, tada Vilnius nebus didžiausiu miestu Baltijos šalyse.
    Bet jeigu mes norime gauti +- teisingą statistiką, tai reikia atkirpti pusę teritorijos. Bet tada nebūsime nei didžiausiais, nei žaliausiais.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Reik Kalnėnus ir Pilaitė prie rajono priskirt, o tai statistika gadina

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Vilnius nepateko į vieną svarbiausių pasaulio reitingų

    Jungtinės Karalystės savaitraštis „The Economist“ paskelbė 50 geriausiai patogiam judėjimui pėsčiomis pritaikytų pasaulio miestų. Vis dėlto vienintelis Lietuvos miestas, turėjęs šansą patekti į sąrašą Vilnius tarp geriausiųjų neatsidūrė. Ekspertai aiškina, jog to priežastys gana paprastos – miesto išplanavimas nėra pritaikytas pėstiesiems, o vilniečiai dažniau yra įpratę naudotis asmeniniais automobiliais.

    „The Economist“ publikuotame žurnalo „Nature Cities“ tyrime, atlikto 2024 m. remtasi vadinamąja „15 minučių miesto“ koncepcija ir tirta, kiek vidutiniškai laiko miesto gyventojams užtrunka pasiekti reikalingiausias paslaugų vietas – parduotuves, mokyklas, ligonines, parduotuves ir žaliąsias erdves.

    Iš viso ištirta daugiau nei 10 tūkst. pasaulio miestų, kuriuose gyvena per pusę milijono gyventojų. Rezultatai parodė, jog būtent Europos miestai yra labiausiai pritaikyti vaikščiojimui, o pirmąją vietą užėmė antrasis pagal dydį Italijos miestas Milanas, kuriame gyventojai reikalingiausias paslaugų vietas vidutiniškai pėsčiomis gali pasiekti per kiek daugiau nei 6 minutes.

    O 50-ąją vietą užėmusiame Tokijuje gyventojai pagrindines paslaugas vidutiniškai gali pasiekti per kiek daugiau nei 12 minučių.

    Tarp 50 geriausiai vaikščiojimui pritaikytų miestų priskiriami ir tokie didmiesčiai kaip Viena, Berlynas, Londonas ir Barselona. Visgi vienintelis į šį sąrašą galėjęs pakliūti didžiausias Lietuvos miestas Vilnius į geriausiųjų 50-uką nepatenka.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Tai tuomet jam apskritai negalima vairuoti.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Na Kai blaivus važiavo 1000 kartų, o neblaivus 10 kartų tai gali būti. Bet jei lygintų 1000 blaivių ir 1000 "prigėrusių" važiavimų, statistika būtų kitokia.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Draugas taip turėtu važinėti visada, ir būti blaivas.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Jei BNB važiuoja tvarkingai ir neviršija greičio (ar net -10), kaip taisyklė vairuotojas sveikai įraudęs. Arba už vairo nenatūraliai šviesių plaukų moteriškė, o sveikai įraudęs keleivio vietoje.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Viena iš pagrindinių problemų vairuojant mašiną ar kitą motorizuotą transporto priemonę girtam, yra lengvas būdas pasiekti neadekvačiai didelį greitį. Apgirtus suprastėja adekvatumo suvokimas ir vienas spustelėjimas dažnai baigiasi liūdnai. Skirtingai, nei su mašina, ar elektriniu paspirtuku/dviračiu, gazo vieno mygtuko/pedalo spustelėjimu dviračiui nepridėsi, reikia naudoti raumenų jėgą. Dėl to "atsargus" vairavimas dviračiu yra beveik neišvengiamas, nes būdamas pagėręs, po ilgos dienos ir ilgo vakaro, labai daug jėgų raumenyse dažniausiai nebebūna. Bent ne tiek, kad iš paskutiniųjų mintum ~40 ar 50km/h. Dažniausiai tai būna ~15 km/h iš lėtosios, nes tiesiog nesinori atiduoti likusios energijos beprasmiškai veiklai

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Jei kam ir kelia pavojų, nebent sau patiems, o ne jokiems pėstiesiems.
    Jei kelia sau, tai kelia ir kitiems, t.y. jei padidėja tikimybė įvažiuoti į stulpą, tai padidėja ir į pėsčiuosius, taip jau veikia alko.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Suolas Rodyti pranešimą

    Regionuose per reidus keliuose patikrina. Ir pabaudžia.
    Dėl provincijos, taip. Deja, ten yra žymiai gilesnių problemų su visiškai kitokiu kontingentu, negu mes čia aptarinėjame. Nekalbant apie tai, kad ten trūksta elementarios infrastruktūros ir girti važinėja judriais ir pavojingais keliais kartu su mašinomis.

    Komentuoti:


  • Suolas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Realiai niekas dviratininkų negaudo. Ne nebent labai nepasiseks ir kažkokiu būdu sugebėsi būti pagautas per kokį "reidą", kur policija rengia viešųjų ryšių akcijas. Nors jie labiau gaudo paspirtukininkus tokiais atvejais. Na ar būsi visiškai girtas kaip šlepetė ir pats nugriūsi ar į ką nors atsitrenksi. Jeigu geri civilizuotai ir po pagėrimo sugebi pakankamai koordinuotai judėti ir minti pedalus, bijoti tikrai nėra ko. Tiesiog reikia naudoti sveiką protą ir viskas bus ok.
    Regionuose per reidus keliuose patikrina. Ir pabaudžia.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tikrai taip - su BMW įvažiavus į stotelę vairuotojui nieko, o pėsčiųjų net ir kelių gali nebelikti. Gal jau baigiam?
    Kiek pamenu žvėriuką pažadino blaivas? Tai gal ties tuo ir baigiam.

    Arklio dalis girtų vairuotojų irgi sėkmingai pasiekia kelionės tikslą, o didžioji dalis nelaimėlių apsiriboja nesėkmingais prisiparkavimais apdaužant aplinkines mašinas. O pavienių rimtų pasekmių būna ir su dviračiu kai nutrenkia kokią bobutę. Jei jau pradedam toleruot transporto vadeliojimą girtam „nuuu nes pasekmės tikėtina nebus baisios“ tai galima nesunkiai nusivažiuot į lankas. Jei jau labai reikia išgert kelis bokalus (nuo vieno mažo dėl skonio 0.4 nebus), visada yra pėškobusai, boltai ir t.t.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Na jei atvirai, tai man visai vienodai kas tau rodosi
    Tai nesistebėk, kad dauguma nėra supermenai visur važiuojantys dviračiu.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Tai ir su mašina dažnas nusibaladoja nebaisiai saugumo priemonių dėka.
    Tikrai taip - su BMW įvažiavus į stotelę vairuotojui nieko, o pėsčiųjų net ir kelių gali nebelikti. Gal jau baigiam?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Ne, automobiliai žudo, o su dviračiu gal labiau pats nusibaladosi, bet, tikriausiai, nebaisiai.
    Tai ir su mašina dažnas nusibaladoja nebaisiai saugumo priemonių dėka.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Iš tos pačios serijos kaip „aš čia tik biški iki parduotuvės pavažiavau tuščia gatve ir šiaip po poros alaus aš tikrai visiškai blaivas“.
    Ne, automobiliai žudo, o su dviračiu gal labiau pats nusibaladosi, bet, tikriausiai, nebaisiai.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
    Nežinau, ar kažkas keitėsi per pastaruosiu 5 metus, bet buvau įsikalęs į galvą, kad atima vairuotojo pažymėjimą, jei girtas su dviračių, kas man šiaip atrodo nesąmonė. Chatgpt sako, kad atima, bandžiau pagūglint greitai - neradau.
    Žmonės, išmokit naudotis ChatGPT. Reikia klausti, ne "atima ar ne", o "pasakyk man kuriam ATPK straipsny tai nurodyta". Kad lengvai galėtum patikrint, nusišnekėjo, ar ne.
    Paskutinis taisė alga; 2025.04.09, 21:32.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Niekas nesako, kad nėra skirtumo, esmė, kad abiem atvejaus geriau nesinaudoti transporto priemone. Dviratis sveria mažiau, bet juo važiuosi kokiu Gedimino pr. ar Vilniaus g., kur daug pėsčiųjų, o prastos kondicijos tikimybė kažką nudaužti tikrai padidėja. Kaip matom skaudžių atvejų pasitaiko net ir negirties dviratininkams, tai išgėrus varyti dviračiu tikrai nelabai geras sprendimas. Policija gal ir negaudo, bet kalbam apie esmeninį atsakingumą.
    Jei kam ir kelia pavojų, nebent sau patiems, o ne jokiems pėstiesiems.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Jo, labai didelė rizika išgėrusiam ką nors nudaužti tiek dviračiu, tiek auto. Nes nu tikrai labai jau panašiai veikia pedalų mynimas savo jėga ant 15km/h naudojant kūno energiją ir gaziuko paspaudimas porą cm kojos galu dvi tonas sveriančiame ir 0-100 km/h per kelias sekundes pasiekiančiame BMW. Sakyčiau nėra esminio skirtumo
    Iš tos pačios serijos kaip „aš čia tik biški iki parduotuvės pavažiavau tuščia gatve ir šiaip po poros alaus aš tikrai visiškai blaivas“.

    Komentuoti:

Working...
X