Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Naugarduko g. važiuoja 73 autobusas

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.
    Tai taip, čia nebus niekam kad autobusas privažiuos prie pat durų, nors rekomendacijos šiaip yra kad kelias iki stotelės nebūtų ilgesnis nei pusė kilometro arba penkios minutės kelio. Čia iš principo ir galėtų pasitarnauti mikromobilumo priemonės. Bet kai kur VT visiškai neišspręstas, pvz. nesuprantu kodėl nebėra jokios linijos Naugarduko g., Užupyje VT tėra viena kryptimi, o Paupyje išvis nėra jokio.
    Man pavyzdžiui kasdien reikia iš Antakalnio keliauti link Rotušės, tai aš jau žinau, kad greičiausia yra nuo Kalnų parko persėsti ant oranžinio dviračio. Kita vertus, jei Maironio gatve autobusas kursuotų kas 5 minutes, gal galėčiau ir pasinaudoti persėdimu.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.
    Dabar į Riovonius paleis 123 tai bėda lyg ir išsispręs.
    Dėl be persėdimo jau rašiau ankščiau. Galima sukurti patogius persėdimus ir gauti gerą dažnį, o kad tai padaryti be persėdimo, tai geram dažniui kiekviename maršrute reikės žymiai daugiau autobusų ar kitos TP. Pvz: Ryga atidarė naujus tramvajaus maršrutus tam, kad be persėdimo pasiekti taškus. Rezultatas = geriausiu atveju tramvajus važiuoja kas 30 min!!!

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.
    Tai čia gi standartinės situacijos.
    Lazdynuose iki troleibuso ar G2 irgi pėdinti 1,1 km reikia ir nieko.
    Prie transporto mazgų ne tokia didelė dalis gyventojų gyvena ar dirba/mokosi.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Čia šiaip neblogas pavyzdys, kaip net miesto centre esančios vietos gali būti nepatogiai sujungtos VT.
    Mano anuometinė pana turėjo kaskart pėdinti nuo Riovonių stotelės kilometrą iki namo Riovonių viduryje. Vienas draugas mokėsi Salamoj, tai eidavo 700 m nuo Asanavičiūtės g. galo iki žiedo, persėdinėjo Narbuto stotelėj, o kitam gale 400 m nuo Reformatų arba Mo muziejaus stotelės iki mokyklos. Tai tipiška, VT tik retais atvejais veža be persėdimų nuo durų iki durų.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Čia šiaip neblogas pavyzdys, kaip net miesto centre esančios vietos gali būti nepatogiai sujungtos VT. Pirma, tolokai nuo namų iki stotelės, antra, tau reikia arba persėsti Pamėnkalnio st. ir eiti nemažą kelią nuo Ševčenkos stotelės, arba važiuoti iki Mo muziejaus ir tada kapoti į kalną pėsčiomis, kai dviračiu nuvažiuoji netgi trumpesnį atstumą ir išvengi visų kamščių gatvėse. Bet tarkim jei reiktų važiuoti ne iš Žvėryno, o kur nors iš Justiniškių ar Pašilaičių, neduok dieve iš užmiesčio, tai dviratis jau nebe variantas.
    Taigi per tą patį Senamiestį kursuoja joks transportas, išskyrus A88. Ir gyvenantiems Senamiestyje, lipti laiptais nuo Vilnelės ar eiti balažino kiek nuo Pylimo g stotelių kartais visai ne variantas. Man teko kelis kartus kursuoti tarp ŠMC ir Kablio - jokio malonumo.
    Paskutinis taisė ejs-ejs; 2025.05.01, 16:05.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Kai studijavau, važinėjau su dviračiu į universitetą. Iš Žvėryno (Blindžių g.) į VU MIF Naugarduko 24. Kas 7 troleibusu užtrukdavo 45 minutes per piką (500 m pėsčiom nuo namų iki stotelės, 700 m. nuo stotelės iki vietos), dviračiu tipiškai užtrukdavo 15 minučių. Dar lenktyniavau su troleibusu nuo Tverečiaus stotelės iki Žvėryno, dar prieš atsirandant visiems dvirtakiams, įveždavau kokias 5 minutes. Net idealiom sąlygom (tiesioginis maršrutas, nuo stotelės iki stotelės, poilgis atstumas), VT greičiu sunkiai gali konkuruoti su dviračiu.
    Čia šiaip neblogas pavyzdys, kaip net miesto centre esančios vietos gali būti nepatogiai sujungtos VT. Pirma, tolokai nuo namų iki stotelės, antra, tau reikia arba persėsti Pamėnkalnio st. ir eiti nemažą kelią nuo Ševčenkos stotelės, arba važiuoti iki Mo muziejaus ir tada kapoti į kalną pėsčiomis, kai dviračiu nuvažiuoji netgi trumpesnį atstumą ir išvengi visų kamščių gatvėse. Bet tarkim jei reiktų važiuoti ne iš Žvėryno, o kur nors iš Justiniškių ar Pašilaičių, neduok dieve iš užmiesčio, tai dviratis jau nebe variantas.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Tai va, o įsivaizduokite, jeigu būtų nuo automobilių srautų atskirtas tramvajus ar metro - būtų netgi du greiti pasirinkimai.
    Būkim realistais, jei atsirastų tramvajus ar metro, kokia tikimybė, kad jo linijos eitų ten, kur man reika? Tikėtina, iki stotelės ir nuo jos tektų pasivaikščioti dvigubai ilgiau, nei iki troleibuso, net jei ir būtų linija, kuri vežia nuo Narbuto g. iki Naujamiesčio be persėdimų. Dabar gyvenu priemiestyje, man artimiausias tramvajaus ar metro taškas bus kažkur už 10 km, grubiai 10 minučių iki stotelės ir dar 20 min autobusu. Jei jau taip, tai praktiškai turiu metro experiencą: 10 minučių dviračiu iki Lentvario geležinkelio stoties, ir kas 20-30 minučių yra traukiniai į Vilniaus stotį, užtrunkantys 15-20 minučių. Tada dar 10-15 minučių dviračiu ir aš vietoje.

    Dalį vaikystės teko praleisti "didžiosios tėvynės" dižiajam megapolyje. Tėtis minėjo, kad daug knygų perskaitė kasdien po pusantros valandos keliaudamas į darbą ir atgal. Dabar patikrinau, tai apie 22 km. Yandex maps rodo apie valandą su viršum mašina per piką, pusvalandį vidury nakties. Pats metro segmentas užtrunka apie 36 minutes, paskui dar reikia pavažiuot 5 stoteles autobusu į šoną. P.S. Įdomu tai, kad dviračiui arba paspirtukui Yandex mapai prognozuoja 1:41, matyt, daug šviesoforų.

    Kita vertus, prieš keletą metų svečiavausi pas jauną kolegą, kuris gyvena pačiam Berlyno centre. Jis per kelias dienas man aprodė visas fainiausias miesto vietas. Keliavom visom įmanomom modom, išskyrus automobilius: pėsčiom, dviračiu, autobusu, tramvajum, U-Bahn, S-Bahn. Viskas atrodė pasiekiama per 10-15 minučių. Bet dabar pažiūrėjau, mes vargiai nutolome nuo jo buto Berlin Mitte per daugiau, nei kokius 2-3 km. Išimtis – kai vienas Bromptonu myniau į Tempelhofer Feld, išėjo gal 7 km į vieną pusę. Vis dar turiu "9-Euro-Ticket" iš tos kelionės kaip suvenyrą.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Kai studijavau, važinėjau su dviračiu į universitetą. Iš Žvėryno (Blindžių g.) į VU MIF Naugarduko 24. Kas 7 troleibusu užtrukdavo 45 minutes per piką (500 m pėsčiom nuo namų iki stotelės, 700 m. nuo stotelės iki vietos), dviračiu tipiškai užtrukdavo 15 minučių. Dar lenktyniavau su troleibusu nuo Tverečiaus stotelės iki Žvėryno, dar prieš atsirandant visiems dvirtakiams, įveždavau kokias 5 minutes. Net idealiom sąlygom (tiesioginis maršrutas, nuo stotelės iki stotelės, poilgis atstumas), VT greičiu sunkiai gali konkuruoti su dviračiu.
    Tai va, o įsivaizduokite, jeigu būtų nuo automobilių srautų atskirtas tramvajus ar metro - būtų netgi du greiti pasirinkimai.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    VMS 15 min suvokimas apsiriboja vaikščiojimu pėsčiomis, geriausiu atveju dviračiais ar paspirtukais. O kur VT? Turint normalų VT, gerą gabalą Vilniaus dydžio miesto tikrai galima būtų nuvažiuoti per 15 min., o per pusvalandį visą (atmetus, žinoma, grandiozinį rajoną laukuose prie oro uosto arba tokius miesto (!) rajonus kaip Pagubės kaimas, Salininkai ar Gurelių kaimas.)
    Kai studijavau, važinėjau su dviračiu į universitetą. Iš Žvėryno (Blindžių g.) į VU MIF Naugarduko 24. Kas 7 troleibusu užtrukdavo 45 minutes per piką (500 m pėsčiom nuo namų iki stotelės, 700 m. nuo stotelės iki vietos), dviračiu tipiškai užtrukdavo 15 minučių. Dar lenktyniavau su troleibusu nuo Tverečiaus stotelės iki Žvėryno, dar prieš atsirandant visiems dvirtakiams, įveždavau kokias 5 minutes. Net idealiom sąlygom (tiesioginis maršrutas, nuo stotelės iki stotelės, poilgis atstumas), VT greičiu sunkiai gali konkuruoti su dviračiu.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    „Mes labai mylim savo automobilius ir esam prie jų prisirišę. Ir taip pat kultūriškai susiformavo, nes realiai pats miestas buvo taip suplanuotas“, – teigia D. Baltrušaitis.
    Čia kaip su tramvajumi - netinkamas reljefas, klimatas ir miesto išplanavimas, todėl mes esame kultūriškai (!) prisirišę prie automobilio. Ne todėl, kad kito normalaus pasirinkimo tiesiog nėra, bet kultūriškai.

    „Vilkpėdės rajonas yra transformacijos procese ir turi galimybę įgyvendinti „15 minučių miesto“ principus. Yra keletas kitų vietų, pavyzdžiui, Paupys naujai suplanuotas ir atitinka tuos principus“, – sako pašnekovas.
    Pabandykite iš naujai suplanuoto Paupio, o ypač jo tęsinio Manufaktūrų g., viešuoju transportu nusigauti kur nors ir pamatysite, kad vis tiek reikės automobilio. Arba pačiame Paupyje surasti valstybinę mokyklą ar darželį.

    „Ar Vilniaus mieste mes išvengsime važinėjimo automobiliu? Matyt, kad ne, nes mes turime tikrai didelę teritoriją ir nuo pietinės iki šiaurinės miesto dalies pėsčiomis tikrai nenueisime. Bet pradėti kurti tuos centrus, kuriuose žmonės galėtų turėti reikiamas paslaugas, mes tiesiog privalome“, – sako ji.
    VMS 15 min suvokimas apsiriboja vaikščiojimu pėsčiomis, geriausiu atveju dviračiais ar paspirtukais. O kur VT? Turint normalų VT, gerą gabalą Vilniaus dydžio miesto tikrai galima būtų nuvažiuoti per 15 min., o per pusvalandį visą (atmetus, žinoma, grandiozinį rajoną laukuose prie oro uosto arba tokius miesto (!) rajonus kaip Pagubės kaimas, Salininkai ar Gurelių kaimas.)

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Geras žemėlapis. Per 1:15 automobiliu aš jau Kaune ir už Ukmergės, viešuoju geriausiu atveju pasiekiu Pabradę, net ne kiekvieną Vilniaus tašką.

    Komentuoti:


  • felar
    replied
    Manau tikrai ne tiesia linija. Jie tikriausiai naudoja taip vadinamus isochrone žemėlapius, kurie rodo kelionės laiką nuo pasirinkto taško. Štai tokio žemėlapio pavyzdys. Čia palyginimui per 15min pasiekiama zona įvairiais būdais nuo Rolando Jankausko g. 1 Karoliniškėse didėjančia tvarka - pėsčiomis, viešuoju transportu, dviračiu ir automobiliu.

    Galite patys pasibandyti:
    https://app.traveltime.com/search?aI...18Z&2-c=orange

    Taip pat labai įdomu palyginti VT ir automobilio skirtumą miestuose kur yra geras viešasis transportas.

    Click image for larger version

Name:	15min.png
Views:	209
Size:	1,68 MB
ID:	2198262

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Negadina, skaitykit visą straipsnį - "D. Baltrušaitis ir L. Kairienė taip pat pažymi, kad vieninteliai 15 minučių miesto idėją atitinkantys sostinės rajonai yra Naujamiestis ir Senamiestis."
    Straipsnis tai eilinis klišių rinkinys.. Sakyčiau, visuomet kai yra daromi kokie nors makro lygio pasaulio miestų palyginimai, reiktų vertinti atsargiai, nes greičiausiai vertinami atstumai tiesia linija. Ir tada atrodo, kad Vilnius, lyginant su Atlanta ir Houstonu, yra rojus žemėje. Apskritai man neaišku, kokiu apibrėžimu jie naudojasi kalbėdami apie 15 minučių miestus. Į tą patį Paupį ir jo požeminius garažus suvažiuoja pilna automobilių, lygiai kaip bus ir su planuojamais Vilkpėdės vasiukais.

    Gal nereiktų daug tikėtis iš tokio straipsnio, bet kaip visad "galvojam, svarstom kaip čia geriau padaryti" o karavanas toliau eina, tai ir prieiname prie to kad "sostinės gyventojai kultūriškai yra itin priklausomi nuo automobilio ir kartais nenori ar neturi galimybės keisti nusistovėjusių gyvenimo įpročių", tarsi čia būtų žmonių pasirinkimas, o ne pasirinkimas be išeities.
    Dar tuščiai paspardyti sovietmečio rajonai (parodykite man prastai VT aptarnaujamą daugiabučių rajoną, kuriame atstumai pėsčiomis būtų ilgesni nei 15 minučių?

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    trans-šiaurės europiečių
    Priešiaurės

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    ​​

    Triggered!

    Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2025-04-29 21-56-16.png
Views:	287
Size:	257,0 kB
ID:	2198200
    trans-šiaurės europiečių

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    ​​
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    tai čia klausimas kokiame reitinge mūsų rytų europiečių širdelės nori labiau būti.
    Triggered!

    Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2025-04-29 21-56-16.png
Views:	287
Size:	257,0 kB
ID:	2198200
    Paskutinis taisė alga; 2025.04.29, 20:57.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Negadina, skaitykit visą straipsnį - "D. Baltrušaitis ir L. Kairienė taip pat pažymi, kad vieninteliai 15 minučių miesto idėją atitinkantys sostinės rajonai yra Naujamiestis ir Senamiestis."
    "Tikriausiai buvo imtos visos Vilniaus miesto juridinės ribos, tai ten, kur prasideda tokie rajonai, kaip, pavyzdžiui, Balsiai, vadinamieji priemiesčiai, tai jie irgi neišlaiko tos 15 minučių koncepcijos“, – aiškina architektas-urbanistas." ar Balsiai ar Kalnėnai tas pats
    Paskutinis taisė Stadionas; 2025.04.29, 19:33.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Na jus ką, tada Vilnius nebus didžiausiu miestu Baltijos šalyse.
    Bet jeigu mes norime gauti +- teisingą statistiką, tai reikia atkirpti pusę teritorijos. Bet tada nebūsime nei didžiausiais, nei žaliausiais.
    tai čia klausimas kokiame reitinge mūsų rytų europiečių širdelės nori labiau būti.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
    Reik Kalnėnus ir Pilaitė prie rajono priskirt, o tai statistika gadina
    Negadina, skaitykit visą straipsnį - "D. Baltrušaitis ir L. Kairienė taip pat pažymi, kad vieninteliai 15 minučių miesto idėją atitinkantys sostinės rajonai yra Naujamiestis ir Senamiestis."

    Komentuoti:

Working...
X