Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Jo, labai didelė rizika išgėrusiam ką nors nudaužti tiek dviračiu, tiek auto. Nes nu tikrai labai jau panašiai veikia pedalų mynimas savo jėga ant 15km/h naudojant kūno energiją ir gaziuko paspaudimas porą cm kojos galu dvi tonas sveriančiame ir 0-100 km/h per kelias sekundes pasiekiančiame BMW. Sakyčiau nėra esminio skirtumo
    Niekas nesako, kad nėra skirtumo, esmė, kad abiem atvejaus geriau nesinaudoti transporto priemone. Dviratis sveria mažiau, bet juo važiuosi kokiu Gedimino pr. ar Vilniaus g., kur daug pėsčiųjų, o prastos kondicijos tikimybė kažką nudaužti tikrai padidėja. Kaip matom skaudžių atvejų pasitaiko net ir negirties dviratininkams, tai išgėrus varyti dviračiu tikrai nelabai geras sprendimas. Policija gal ir negaudo, bet kalbam apie esmeninį atsakingumą.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.04.09, 15:30.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Formaliai galima, realiai taip pat, jei nedarai nusikaltimų, bet važiuoti išgėrus tai tiek dviračiu, tiek auto labai padidėja rizika kokį nors žmogų nudaužti.
    Jo, labai didelė rizika išgėrusiam ką nors nudaužti tiek dviračiu, tiek auto. Nes nu tikrai labai jau panašiai veikia pedalų mynimas savo jėga ant 15km/h naudojant kūno energiją ir gaziuko paspaudimas porą cm kojos galu dvi tonas sveriančiame ir 0-100 km/h per kelias sekundes pasiekiančiame BMW. Sakyčiau nėra esminio skirtumo

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Su dviračiu išgėrus negalima važiuoti, kaip ir su auto. Ir abiem atevais ne tik formaliai, bet ir realiai rizika yra:

    https://www.delfi.lt/news/daily/crim...ciaja-64075994
    https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/vilniuje-zuvo-dviratininko-partrenkta-moteris-59-1688764
    Vėl kalbi pagal kažkokius teorinius konceptus ir prielaidas.

    Praktikoje niekas nieko negaudo, nes policija turi tikrai svarbesnių dalykų, nei vaikytis iš bariuko grįžtančius dviratininkus Penktadienio ar Šeštadienio vakarais. Tai, kad kažkur kažkada kažkam nutiko kažkoks absoliučiai išskirtinis freak accident ir apie tai parašė Delfi, to niekaip nekeičia.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Justiakas Rodyti pranešimą

    Tai teoriškai negalima ir šiaip gatvėj neblaiviam būti
    Formaliai galima, realiai taip pat, jei nedarai nusikaltimų, bet važiuoti išgėrus tai tiek dviračiu, tiek auto labai padidėja rizika kokį nors žmogų nudaužti.

    Komentuoti:


  • Justiakas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Su dviračiu išgėrus negalima važiuoti, kaip ir su auto. Ir abiem atevais ne tik formaliai, bet ir realiai rizika yra.
    Tai teoriškai negalima ir šiaip gatvėj neblaiviam būti

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
    Super, nes mėgstu dviračiu grįžti neblaivus iš miesto.
    Su dviračiu išgėrus negalima važiuoti, kaip ir su auto. Ir abiem atevais ne tik formaliai, bet ir realiai rizika yra:

    https://www.delfi.lt/news/daily/crim...ciaja-64075994
    https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/vilniuje-zuvo-dviratininko-partrenkta-moteris-59-1688764
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.04.09, 10:57.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Kuo Žvėrynas užkliuvo? Ten pusantros gatvės kur eismas intensyvesnis, ir tai viena turi dviračių takus. Ir visi telpa.
    Mano komentaras buvo apie tai, kad Žveryne gal net nereikalinga turėti atskirus dviračių takus gatvėse, išskyrus Kęstučio ir Sėlių, galbūt dar Vytauto, kur yra didesnis eismas. Kitose gatvėse gali įrengti įvairias greičio ribojimo priemones, užkardyti tranzitą ir t.t.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
    Super, nes mėgstu dviračiu grįžti neblaivus iš miesto.
    Realiai niekas dviratininkų negaudo. Ne nebent labai nepasiseks ir kažkokiu būdu sugebėsi būti pagautas per kokį "reidą", kur policija rengia viešųjų ryšių akcijas. Nors jie labiau gaudo paspirtukininkus tokiais atvejais. Na ar būsi visiškai girtas kaip šlepetė ir pats nugriūsi ar į ką nors atsitrenksi. Jeigu geri civilizuotai ir po pagėrimo sugebi pakankamai koordinuotai judėti ir minti pedalus, bijoti tikrai nėra ko. Tiesiog reikia naudoti sveiką protą ir viskas bus ok.

    Komentuoti:


  • Justiakas
    replied
    Super, nes mėgstu dviračiu grįžti neblaivus iš miesto.

    Komentuoti:


  • Bmweda
    replied
    Nežinau, ar kažkas keitėsi per pastaruosiu 5 metus, bet buvau įsikalęs į galvą, kad atima vairuotojo pažymėjimą, jei girtas su dviračių, kas man šiaip atrodo nesąmonė. Chatgpt sako, kad atima, bandžiau pagūglint greitai - neradau.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
    Gal kas žinote, ar tiesa, kad jeigu pagauna neblaivų važiuojantį dviračiu, atima visų kategorijų teises? Ir ar svarbu, kur važiuoji (taku, gatve)? Įdomu kokia yra max promilių riba (0 kaip motociklu, ar 0.4 kaip automobiliu)?
    Netiesa.

    Administracinių nusižengimų kodeksas:

    7. Dviračių, motorinių dviračių,elektrinių mikrojudumo priemonių vairavimas, vadeliojimas ir jojimas, kai tai daro neblaivūs (ne mažiau negu 0,41 promilės, bet ne daugiau negu 1,5 promilės) asmenys,
    užtraukia baudą nuo aštuoniasdešimt iki vieno šimto penkiasdešimt eurų.



    8. Dviračių, motorinių dviračių, elektrinių mikrojudumo priemonių vairavimas, vadeliojimas ir jojimas, kai tai daro neblaivūs (ne mažiau negu 1,51 promilės) ar apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmenys, vengimas pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo
    užtraukia baudą nuo vieno šimto penkiasdešimt iki dviejų šimtų eurų.

    Komentuoti:


  • Justiakas
    replied
    Gal kas žinote, ar tiesa, kad jeigu pagauna neblaivų važiuojantį dviračiu, atima visų kategorijų teises? Ir ar svarbu, kur važiuoji (taku, gatve)? Įdomu kokia yra max promilių riba (0 kaip motociklu, ar 0.4 kaip automobiliu)?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Keista diskusija. Vienas žmogus net ir horizontalia gatve eidamas prakaituoja, kitas - ne. Bet kokiu atveju galima ir elektriniu dviračiu važiuoti. Čia ta "rizika suprakaituoti" tikrai nenusako dviračių takų naudojimo intensyvumo.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Va kai žmogus aiškina kad 20 minučių mindamas nesuprakaituoja, tada tikrai atrodo kad ne iš praktikos, o iš galvos rašo.
    Viskas priklauso nuo išsukamų vatų ir aprangos. Ramiai minant galima nors ir visą dieną mint neprakaituojant.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Na jei atvirai, tai man visai vienodai kas tau rodosi

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Nemėgstu daryt generalizacijų, bet iš viso šito posto skamba taip, tarsi tu kalbi ne iš patirties, o iš galvos.

    Važiuoju apie 7 km į darbą, užtrunku apie 20 min., vidutinis greitis turbūt apie 16-18 km (niekada nematavau, neturiu "spidometro"), važiuoju atsipalaidavęs ir ne su plentiniu dviračiu. Atvažiuoju lengvai apšilęs, bet tikrai ne suprakaitavęs ar šlapias.
    Va kai žmogus aiškina kad 20 minučių mindamas nesuprakaituoja, tada tikrai atrodo kad ne iš praktikos, o iš galvos rašo.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    P.S. Paslysti pėsčiąjam ar su mašina vis dėl to ne tas pats (pėsčiojo nedideli greičiai, mašinoje nesiversi per galvą, plius yra pagalvės ir diržai, nuo ledo gi negelbsti jokios padangos).
    Yra labai geras padangų variantas su šipais šonuose. Kadangi dviračio padangos apvalios, šipai normaliu atveju nesiliečiai, bet sukant/slystant jau gali kibt. Be to galima žaist su slėgiu ir per visišką plikledį gerokai nuleidus orą šipai nuolat liečiasi.

    Aišku yra ir atominis variantas - padangos su 4 eilėm šipų. Turiu tokias MTB. Ant suplūkto sniego važiuoja kaip ant bėgių, ant ledo irgi gerai laiko. Ant sniego galima kaip vasarą lakstyt ir gąsdint visus aplinkinius Vaikai nuo kalniuko su rogutėm, o su šitu džiaugsmu į tą patį kalniuką įminu be problemų Aišku ant drėgno asfalto ar išvis grindinio kita istorija. Esu labai gražiai išsitiesęs prie Mindaugo tilto šviesoforo priešais studenčiokių būrį

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Ar kuris nors iš mūsų važinėja kiaurus metus? Darome apklausą?
    babajai neturi rimtos alternatyvos iš viso
    Aš dirbu iš namų, tai išsivadavęs nuo tų transit-normativity gniaužtų, bet praeitas mėnuo, per kurį bent kartą nebūčiau mynes Vilniuj lauke, buvo 2024 m. sausis.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    nes Vilniuje pilna rajonų kuriuose nebus dviračių takų, pvz. Žvėrynas, Naujininkai. Bet tada automatiškai turi mažinti patrauklumą automobiliams ir čia įjungiami stabdžiai.
    Kuo Žvėrynas užkliuvo? Ten pusantros gatvės kur eismas intensyvesnis, ir tai viena turi dviračių takus. Ir visi telpa.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Šiaip tai ne mažesnė tikimybė traumą gauti paslydus žiemą pėsčiam ar važiuojant mašina. Tai aiškinti, kad dviračiu negalima važiuoti žiemą dėl traumų rizikos yra iš esmės nepagrįstas tuščiažodžiavimas. Čia nekalbant apie galimybę užsidėti žiemines padangas. Na ir apie faktą, kad plikledis Vilniuje praėjusią žiemą buvo lygiai... vieną kartą. Ir taip, aš juo važiavau

    Anyway, sunku yra diskutuoti su žmonėmis, kai jie argumentuoja tik pusiau teisingais ir pusiau išgalvotais teoriniais konceptais, surankiotais tam, kad patvirtintų išankstinę nuomonę, kai tuos konceptus yra ne tik lengva paneigti, bet ir pačiam asmeniškai daryti tuos dalykus daugybę metų, kiekvieną dieną be šitų tavo išvardintų tariamų padarinių ar rizikų. Paprasčiau būtų tiesiog pasakyti, kad tau tai nepatinka, neįdomu, tu to nenori ir dėl to neplanuoji to praktikuoti. Panašiai, kaip, pavyzdžiui, manęs nedomina krepšinis ar koks nors water polo. Ne todėl, kad tos sporto šakos yra kaip nors objektyviai durnos ar blogos, kuriomis domisi tik visokie priekvailiai, bet man tai tiesiog neįdomu ir tam nėra vietos mano gyvenime. Kartais nėra nieko blogo pripažinti, kad kažkas tiesiog nepatinka just because, o ne todėl, kad tam yra kažkokios universalios objektyvios priežastys, būtinai galiojančios visiems.
    Matote, čia nėra teisingos/neteisingos nuomonės, nes nėra jokių objektyvių rodiklių (todėl ir kalbėjau kad būtų įdomu pamatyti kokią apklausą), tik mūsų bandymai ekstrapoliuoti savo patirtis. Būtent iš jų kyla jūsų optimizmas, o mano pesimizmas. Todėl gal ties tuo sustokime, nes vis tiek vienas kito nuomonės nepakeisime. Mano tikslas buvo išsakyti savo argumentus, o ne jus dėl kažko atkalbėti.

    P.S. Paslysti pėsčiąjam ar su mašina vis dėl to ne tas pats (pėsčiojo nedideli greičiai, mašinoje nesiversi per galvą, plius yra pagalvės ir diržai, nuo ledo gi negelbsti jokios padangos).
    P.P.S. Niekur nesakiau kad važiavimas žiemą dviračiu yra durna ar bloga, tik kad daugumai apart pavienių entuziastų tai bus nepriimtina.
    P.P.P.S. Dviratį turiu ir niekada jo neapleidau - kaip pagrindine transporto priemone su juo pravažinėjau ~4 metus (tampydamas kelias foto kuprines, vat ant tiek aš buvau jibanūtas), dabar gi jį vasaromis kasdien naudoju laisvailaikiui. Taigi didžioji dalis mano argumentų ateina ne iš kažkokio įsitikinimo, o iš patirties.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.04.08, 17:39.

    Komentuoti:

Working...
X