Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • gerietis
    replied
    Geras žemėlapis. Per 1:15 automobiliu aš jau Kaune ir už Ukmergės, viešuoju geriausiu atveju pasiekiu Pabradę, net ne kiekvieną Vilniaus tašką.

    Komentuoti:


  • felar
    replied
    Manau tikrai ne tiesia linija. Jie tikriausiai naudoja taip vadinamus isochrone žemėlapius, kurie rodo kelionės laiką nuo pasirinkto taško. Štai tokio žemėlapio pavyzdys. Čia palyginimui per 15min pasiekiama zona įvairiais būdais nuo Rolando Jankausko g. 1 Karoliniškėse didėjančia tvarka - pėsčiomis, viešuoju transportu, dviračiu ir automobiliu.

    Galite patys pasibandyti:
    https://app.traveltime.com/search?aI...18Z&2-c=orange

    Taip pat labai įdomu palyginti VT ir automobilio skirtumą miestuose kur yra geras viešasis transportas.

    Click image for larger version

Name:	15min.png
Views:	213
Size:	1,68 MB
ID:	2198262

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Negadina, skaitykit visą straipsnį - "D. Baltrušaitis ir L. Kairienė taip pat pažymi, kad vieninteliai 15 minučių miesto idėją atitinkantys sostinės rajonai yra Naujamiestis ir Senamiestis."
    Straipsnis tai eilinis klišių rinkinys.. Sakyčiau, visuomet kai yra daromi kokie nors makro lygio pasaulio miestų palyginimai, reiktų vertinti atsargiai, nes greičiausiai vertinami atstumai tiesia linija. Ir tada atrodo, kad Vilnius, lyginant su Atlanta ir Houstonu, yra rojus žemėje. Apskritai man neaišku, kokiu apibrėžimu jie naudojasi kalbėdami apie 15 minučių miestus. Į tą patį Paupį ir jo požeminius garažus suvažiuoja pilna automobilių, lygiai kaip bus ir su planuojamais Vilkpėdės vasiukais.

    Gal nereiktų daug tikėtis iš tokio straipsnio, bet kaip visad "galvojam, svarstom kaip čia geriau padaryti" o karavanas toliau eina, tai ir prieiname prie to kad "sostinės gyventojai kultūriškai yra itin priklausomi nuo automobilio ir kartais nenori ar neturi galimybės keisti nusistovėjusių gyvenimo įpročių", tarsi čia būtų žmonių pasirinkimas, o ne pasirinkimas be išeities.
    Dar tuščiai paspardyti sovietmečio rajonai (parodykite man prastai VT aptarnaujamą daugiabučių rajoną, kuriame atstumai pėsčiomis būtų ilgesni nei 15 minučių?

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    trans-šiaurės europiečių
    Priešiaurės

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    ​​

    Triggered!

    Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2025-04-29 21-56-16.png
Views:	289
Size:	257,0 kB
ID:	2198200
    trans-šiaurės europiečių

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    ​​
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    tai čia klausimas kokiame reitinge mūsų rytų europiečių širdelės nori labiau būti.
    Triggered!

    Click image for larger version

Name:	Screenshot from 2025-04-29 21-56-16.png
Views:	289
Size:	257,0 kB
ID:	2198200
    Paskutinis taisė alga; 2025.04.29, 21:57.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Negadina, skaitykit visą straipsnį - "D. Baltrušaitis ir L. Kairienė taip pat pažymi, kad vieninteliai 15 minučių miesto idėją atitinkantys sostinės rajonai yra Naujamiestis ir Senamiestis."
    "Tikriausiai buvo imtos visos Vilniaus miesto juridinės ribos, tai ten, kur prasideda tokie rajonai, kaip, pavyzdžiui, Balsiai, vadinamieji priemiesčiai, tai jie irgi neišlaiko tos 15 minučių koncepcijos“, – aiškina architektas-urbanistas." ar Balsiai ar Kalnėnai tas pats
    Paskutinis taisė Stadionas; 2025.04.29, 20:33.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Na jus ką, tada Vilnius nebus didžiausiu miestu Baltijos šalyse.
    Bet jeigu mes norime gauti +- teisingą statistiką, tai reikia atkirpti pusę teritorijos. Bet tada nebūsime nei didžiausiais, nei žaliausiais.
    tai čia klausimas kokiame reitinge mūsų rytų europiečių širdelės nori labiau būti.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
    Reik Kalnėnus ir Pilaitė prie rajono priskirt, o tai statistika gadina
    Negadina, skaitykit visą straipsnį - "D. Baltrušaitis ir L. Kairienė taip pat pažymi, kad vieninteliai 15 minučių miesto idėją atitinkantys sostinės rajonai yra Naujamiestis ir Senamiestis."

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    Reik Kalnėnus ir Pilaitė prie rajono priskirt, o tai statistika gadina
    Na jus ką, tada Vilnius nebus didžiausiu miestu Baltijos šalyse.
    Bet jeigu mes norime gauti +- teisingą statistiką, tai reikia atkirpti pusę teritorijos. Bet tada nebūsime nei didžiausiais, nei žaliausiais.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Reik Kalnėnus ir Pilaitė prie rajono priskirt, o tai statistika gadina

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Vilnius nepateko į vieną svarbiausių pasaulio reitingų

    Jungtinės Karalystės savaitraštis „The Economist“ paskelbė 50 geriausiai patogiam judėjimui pėsčiomis pritaikytų pasaulio miestų. Vis dėlto vienintelis Lietuvos miestas, turėjęs šansą patekti į sąrašą Vilnius tarp geriausiųjų neatsidūrė. Ekspertai aiškina, jog to priežastys gana paprastos – miesto išplanavimas nėra pritaikytas pėstiesiems, o vilniečiai dažniau yra įpratę naudotis asmeniniais automobiliais.

    „The Economist“ publikuotame žurnalo „Nature Cities“ tyrime, atlikto 2024 m. remtasi vadinamąja „15 minučių miesto“ koncepcija ir tirta, kiek vidutiniškai laiko miesto gyventojams užtrunka pasiekti reikalingiausias paslaugų vietas – parduotuves, mokyklas, ligonines, parduotuves ir žaliąsias erdves.

    Iš viso ištirta daugiau nei 10 tūkst. pasaulio miestų, kuriuose gyvena per pusę milijono gyventojų. Rezultatai parodė, jog būtent Europos miestai yra labiausiai pritaikyti vaikščiojimui, o pirmąją vietą užėmė antrasis pagal dydį Italijos miestas Milanas, kuriame gyventojai reikalingiausias paslaugų vietas vidutiniškai pėsčiomis gali pasiekti per kiek daugiau nei 6 minutes.

    O 50-ąją vietą užėmusiame Tokijuje gyventojai pagrindines paslaugas vidutiniškai gali pasiekti per kiek daugiau nei 12 minučių.

    Tarp 50 geriausiai vaikščiojimui pritaikytų miestų priskiriami ir tokie didmiesčiai kaip Viena, Berlynas, Londonas ir Barselona. Visgi vienintelis į šį sąrašą galėjęs pakliūti didžiausias Lietuvos miestas Vilnius į geriausiųjų 50-uką nepatenka.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Tai tuomet jam apskritai negalima vairuoti.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Na Kai blaivus važiavo 1000 kartų, o neblaivus 10 kartų tai gali būti. Bet jei lygintų 1000 blaivių ir 1000 "prigėrusių" važiavimų, statistika būtų kitokia.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Draugas taip turėtu važinėti visada, ir būti blaivas.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Jei BNB važiuoja tvarkingai ir neviršija greičio (ar net -10), kaip taisyklė vairuotojas sveikai įraudęs. Arba už vairo nenatūraliai šviesių plaukų moteriškė, o sveikai įraudęs keleivio vietoje.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.
    Viena iš pagrindinių problemų vairuojant mašiną ar kitą motorizuotą transporto priemonę girtam, yra lengvas būdas pasiekti neadekvačiai didelį greitį. Apgirtus suprastėja adekvatumo suvokimas ir vienas spustelėjimas dažnai baigiasi liūdnai. Skirtingai, nei su mašina, ar elektriniu paspirtuku/dviračiu, gazo vieno mygtuko/pedalo spustelėjimu dviračiui nepridėsi, reikia naudoti raumenų jėgą. Dėl to "atsargus" vairavimas dviračiu yra beveik neišvengiamas, nes būdamas pagėręs, po ilgos dienos ir ilgo vakaro, labai daug jėgų raumenyse dažniausiai nebebūna. Bent ne tiek, kad iš paskutiniųjų mintum ~40 ar 50km/h. Dažniausiai tai būna ~15 km/h iš lėtosios, nes tiesiog nesinori atiduoti likusios energijos beprasmiškai veiklai

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Draugas sakė kad prigėręs važiuoja ypač atsargiai, neviršija greičio ir nėra padaręs autoįvykių, skirtingai negu blaivus.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Jei kam ir kelia pavojų, nebent sau patiems, o ne jokiems pėstiesiems.
    Jei kelia sau, tai kelia ir kitiems, t.y. jei padidėja tikimybė įvažiuoti į stulpą, tai padidėja ir į pėsčiuosius, taip jau veikia alko.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Suolas Rodyti pranešimą

    Regionuose per reidus keliuose patikrina. Ir pabaudžia.
    Dėl provincijos, taip. Deja, ten yra žymiai gilesnių problemų su visiškai kitokiu kontingentu, negu mes čia aptarinėjame. Nekalbant apie tai, kad ten trūksta elementarios infrastruktūros ir girti važinėja judriais ir pavojingais keliais kartu su mašinomis.

    Komentuoti:

Working...
X