Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
- 10 patinka
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Dėl sveikatos jau kalbėjau, ją atsveria rizika nusiversti ir kažką susilaužyti. Nes kaip bebūtų prižiūrimas tas dviračių takas, jo vis tiek idealiai tolygiai nepabarstysi ir visada bus galimybė paslysti, kokios padangos bebūtų uždėtos. O paslydimas važiuojant dviems ratais garantuoja vienokią ar kitokią traumą. Taupymas daugumai tikrai nebus svarbus faktorius (ne tiek daug VT kainuoja), juo labiau kad važinėdamas dviračiu vis tiek turėsi greičiausiai naudotis VT, nebent norėsi važiuoti iš darbo per staiga pakilusią pūgą ar šlapdribą (apie vaikų turėjimo patirtis nekalbu). O kad nebūtų aktualu kamščiai reikia reikalauti normalaus VT, o ne tai ką dabar turime.
Abejoju kad bus, net ten kur ta infrastruktūra yra sąlyginai nebloga žiemą ja naudojasi vienetai. Kasdien būnu Antakalnio pakrantėje (nauja dviračių gatvė, o po to labai gražus dviračių takas), tai žiemą ten per valandą koks dviratininkas gal pravažiuoja, jeigu pasiseka. Nepaisant visų kamščių. Ir kitose vietose jų ne ką daugiau.
Bendrai, nesakau kad važinėti žiemą yra negalima (tokių žmonių yra ir pas mane darbe, ir čia, matau), bet tai mūsų klimate, deja, didesniai visuomenės daliai niekada nebus patrauklu (nebent įvesti kažkokius dirbtinius ribojimus, kaip kai kuriose išvardintose vakarų valstybėse). Nes daugumai dviratis (kaip ir VT ar mašina) yra pirmiausiai instrumentas, kurį renkamasi pagal poreikius, o ne kažkoks savaime tikslas. Nes nu taip, galima susirasti darbą netoli, kur nebūtų kalno ir kur atvažiuosi nesuprakaitavęs (arba tokį kur dzin kaip tu kvepi/atrodai), galima atsisakyti vaikų ir savo pomėgių, galima susirasti butą name, kur būtų kur tą dviratį laikyti, netampant purvino į kokį 4 aukštą, galima laiką planuotis iš anksto (žinai kad vakare važiuosi atsivežti kažką sunkesnio - važiuoji Bolt + VT, o dviratį pasilieki namie), viskas galima. Bet tada ne dviratis bus tau instrumentas, o tu gyvensi ir derinsiesi prie dviračio.
P.S. Viską ką pasakiau suprantama IMHO, niekam savo nuomonės neperšu.
P.P.S. Diskusiją ties tuo baigiu, visus argumentus kuriuos norėjau pasakyti, jau pasakiau.
Anyway, sunku yra diskutuoti su žmonėmis, kai jie argumentuoja tik pusiau teisingais ir pusiau išgalvotais teoriniais konceptais, surankiotais tam, kad patvirtintų išankstinę nuomonę, kai tuos konceptus yra ne tik lengva paneigti, bet ir pačiam asmeniškai daryti tuos dalykus daugybę metų, kiekvieną dieną be šitų tavo išvardintų tariamų padarinių ar rizikų. Paprasčiau būtų tiesiog pasakyti, kad tau tai nepatinka, neįdomu, tu to nenori ir dėl to neplanuoji to praktikuoti. Panašiai, kaip, pavyzdžiui, manęs nedomina krepšinis ar koks nors water polo. Ne todėl, kad tos sporto šakos yra kaip nors objektyviai durnos ar blogos, kuriomis domisi tik visokie priekvailiai, bet man tai tiesiog neįdomu ir tam nėra vietos mano gyvenime. Kartais nėra nieko blogo pripažinti, kad kažkas tiesiog nepatinka just because, o ne todėl, kad tam yra kažkokios universalios objektyvios priežastys, būtinai galiojančios visiems.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Kodėl nebus takų? Manau ateityje visos šios gatvės atrodys maždaug taip:
Didžiausia problema matyt yra išlaidos, nes kiekvienos gatvės pertvarkyti šitaip neįmanoma. Bent jau mano nuomone daug didesnį efektą duotų greičio mažinimo priemonės panaudojant taktinio urbanizmo intervencijas bei aiškus tranzito planavimas, bent jau trumpuoju laikotarpiu, negu kad laukimas kol kiekviena gatvė gaus po atskirą projektą - to tiesiog nebus.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Dėl įvairių faktorių, pradedant sveikata ir gera infrastruktūra, baigiant taupymu. Tai niekada nėra vienas faktorius, dėl kurio visi arba kažką daro arba niekas to nedaro. Man asmeniškai labiausiai groja kelionės greitis ir patogumas t.y. nereikia sukti galvos dėl parkavimo, eismo sąlygų, kamščių ir t.t. Sutaupau daug laiko, lyginant su tuo, kiek užtrukčiau važiuodamas savo mašina ar Boltu, VT ar eidamas pėsčias. Žinoma, tai nereiškia, kad tai vienodai galioja visiems.
Parašė John Rodyti pranešimą
Visgi bene svarbiausias faktorius sakyčiau yra infrastruktūra. Jei yra gera, patogi ir saugi infrastruktūra, net ir ignoruojant visus kitus faktorius, bus tos infrastruktūros naudotojų kritinė masė. Taigi, Lietuvoje kol.kas svarbiausiu tikslu laikyčiau būtent dviračių infrastruktūros gerinimą, kad būtų daugiau norinčių ja naudotis bet kuriuo metų laiku.
Bendrai, nesakau kad važinėti žiemą yra negalima (tokių žmonių yra ir pas mane darbe, ir čia, matau), bet tai mūsų klimate, deja, didesniai visuomenės daliai niekada nebus patrauklu (nebent įvesti kažkokius dirbtinius ribojimus, kaip kai kuriose išvardintose vakarų valstybėse). Nes daugumai dviratis (kaip ir VT ar mašina) yra pirmiausiai instrumentas, kurį renkamasi pagal poreikius, o ne kažkoks savaime tikslas. Nes nu taip, galima susirasti darbą netoli, kur nebūtų kalno ir kur atvažiuosi nesuprakaitavęs (arba tokį kur dzin kaip tu kvepi/atrodai), galima atsisakyti vaikų ir savo pomėgių, galima susirasti butą name, kur būtų kur tą dviratį laikyti, netampant purvino į kokį 4 aukštą, galima laiką planuotis iš anksto (žinai kad vakare važiuosi atsivežti kažką sunkesnio - važiuoji Bolt + VT, o dviratį pasilieki namie), viskas galima. Bet tada ne dviratis bus tau instrumentas, o tu gyvensi ir derinsiesi prie dviračio.
P.S. Viską ką pasakiau suprantama IMHO, niekam savo nuomonės neperšu.
P.P.S. Diskusiją ties tuo baigiu, visus argumentus kuriuos norėjau pasakyti, jau pasakiau.Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.04.08, 15:41.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimąPavojus, kad kai prasideda kalba apie "dviračių infrastruktūrą", turima omenyje išskirtinai dviračių takai, bet į tai teoriškai turėtų patekti visos netranzitinės ramaus eismo gatvės ir jų tinklas, nes Vilniuje pilna rajonų kuriuose nebus dviračių takų, pvz. Žvėrynas, Naujininkai. Bet tada automatiškai turi mažinti patrauklumą automobiliams ir čia įjungiami stabdžiai.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Pavojus, kad kai prasideda kalba apie "dviračių infrastruktūrą", turima omenyje išskirtinai dviračių takai, bet į tai teoriškai turėtų patekti visos netranzitinės ramaus eismo gatvės ir jų tinklas, nes Vilniuje pilna rajonų kuriuose nebus dviračių takų, pvz. Žvėrynas, Naujininkai. Bet tada automatiškai turi mažinti patrauklumą automobiliams ir čia įjungiami stabdžiai.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
O jos tą daro iš didelio noro, ar dėl didelių automobilių mokesčių?Niekas nesako kad dviračiu negalima važinėti žiemą, galima. Galima nors arkliu nujoti (o ką, dar didesnė ekologija), bet bent kiek juntamesnė visuomenės dalis mūsų klimate to savo noru tikrai nedarys, kol yra alternatyvos. Tą ir norėjau pasakyti.
Visgi bene svarbiausias faktorius sakyčiau yra infrastruktūra. Jei yra gera, patogi ir saugi infrastruktūra, net ir ignoruojant visus kitus faktorius, bus tos infrastruktūros naudotojų kritinė masė. Taigi, Lietuvoje kol.kas svarbiausiu tikslu laikyčiau būtent dviračių infrastruktūros gerinimą, kad būtų daugiau norinčių ja naudotis bet kuriuo metų laiku.Paskutinis taisė John; 2025.04.08, 14:47.
- 8 patinka
Komentuoti:
-
Na aš dviračiu žiemą gal ir nevažiuosiu, bet paspirtuku laisvai, taip kad pamirškit vieną kartą tą nesąmonę "dviračių takai žiemą nenaudojami".
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Pagaliau, jei netinka mūsų anekdotinės patirtys, yra ištisos šalys ir visuyomenės, kurios daro tai, ką čia bandom įrodinėti visokiems Maalinauskams: Nyderlandai, Danija, bet paskutiniu metu ir Švedija, Prancūzija (Paryžius) ir daug kitų šalių ar bent jau atskirų miestų.Niekas nesako kad dviračiu negalima važinėti žiemą, galima. Galima nors arkliu nujoti (o ką, dar didesnė ekologija), bet bent kiek juntamesnė visuomenės dalis mūsų klimate to savo noru tikrai nedarys, kol yra alternatyvos. Tą ir norėjau pasakyti.
Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.04.08, 14:29.
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Visi šie sakiniai išduoda, kad jūs nesinaudojate dviračiu.
Geriau nebepasakokite, kur yra romantiškiau minti, ačiūGal geriau tamsta nekniskit proto ir papasakokit kuo blogai Laisvės prospekto dvirtakis?
Komentuoti:
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimąinduced demand - irgi nereikia aklai šia vėliava mojuoti.
Kolkas kalbam, kad nėra net būtinojo minimumo susiekimui įvairiomis kryptimis, o taip pat tranzitui, kurį "gyvenantys burbule" labai gerai pamiršta. Nėra dubliuojančių gatvių, kurios gelbėtų avarijų atvijų, po kurių dabar didelė dalis miesto raudonuoja. Vat kai tai bus, tada toliau ir galima bus kalbėti, ar čia dar yra induced demand paremtų strategijų ar ne.
Galimai artėjam prie natūralaus asmeninių automobilių naudojimo maksimumo. Ekonominėm, pasirinkimo (daug kas dabar tiesiog nenori mokytis vairuot) ar kitom prasmėm nusistovėjo. Gaila, kad ne dėl gero VT - būtų gal nusistovėję prie mažesnio skaičiaus, bet yra kaip yra.
Didžiausia problema kad miestas planuojamas automobiliams, o ne žmonių pervežimui. Niekada nebus "maksimumo", nes jau dabar šeimos ir pavieniai žmonės turi po dvi-tris mašinas namų ūkyje, kurie piko metu suvažiuoja ir išvažiuoja iš miesto. Taip, jei kasryt reiktų važinėti iš Pašilų/Perkūnkiemio miesto link, aš irgi turbūt vairuočiau, o ne bildėčiau troleibuse.
Greitojo/bėginio transporto linijai palei Laisvės pr. yra tiesiog akivaizdus poreikis. Bet šitam merui reikia 3 metų kad pradėtų galvoti apie "kažkokį rimtesnį" viešąjį transportą ir daugybės protingų galvų, kartojančių kad "čia tik A juostų trūksta ir viskas bus super", bet užtenka vieno posėdžiuko, kad būtų uždegta žalia šviesa naujai magistralei mieste.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąČia tema apie Šiaurinę gatvę ar apie dviračius?
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Kokios problemos važiuot dvirtakiu palei Laisvės prospektą? Dvirtakiai palei negatves kaip Ukmergės arba Gariūnuose irgi visiškai naudotini.
O dėl papildomos juostos tai jau geriau minti šalia greitesnio eismo gatvės su mažiau stovinčio kamščio nei pro ilgesnę stovinčių mašinų eilę... Nematau jokios romantikos mint siaurom gatvėm palei ištisines stovinčių mašinų eiles ir visą kelią uostyt išmetamasias dujas.
Geriau nebepasakokite, kur yra romantiškiau minti, ačiū
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąNutiesus 3+3 gatvę, ji netampa gatve, ji nėra patraukli važiuoti dviračiu.
O dėl papildomos juostos tai jau geriau minti šalia greitesnio eismo gatvės su mažiau stovinčio kamščio nei pro ilgesnę stovinčių mašinų eilę... Nematau jokios romantikos mint siaurom gatvėm palei ištisines stovinčių mašinų eiles ir visą kelią uostyt išmetamasias dujas.Paskutinis taisė mantasm; 2025.04.08, 12:21.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Bet dabar nebėra kamščių kaip seniau būdavo maždaug nuo Naugarduko g.
Net šiandien mačiau 10 val. kamštis buvo nuo IKEA viaduko iki pirmo šviesoforo. Vakarais būna ir ilgesni, net Google maps tipinio eismo skiltis rodo kamštį nuo paminėtos Naugarduko g.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Nemėgstu daryt generalizacijų, bet iš viso šito posto skamba taip, tarsi tu kalbi ne iš patirties, o iš galvos.
Važiuoju apie 7 km į darbą, užtrunku apie 20 min., vidutinis greitis turbūt apie 16-18 km (niekada nematavau, neturiu "spidometro"), važiuoju atsipalaidavęs ir ne su plentiniu dviračiu. Atvažiuoju lengvai apšilęs, bet tikrai ne suprakaitavęs ar šlapias. Važiuoju ir kai šlapia danga, kažkaip ypač išsipurvinęs niekada nesu. Jokios spec. aprangos niekada nesidedu, bet iš praktikos išmokau, kad geriau rengtis kiek lengviau, kad pradžioje būtų vėsiau.
Pagaliau, jei netinka mūsų anekdotinės patirtys, yra ištisos šalys ir visuyomenės, kurios daro tai, ką čia bandom įrodinėti visokiems Maalinauskams: Nyderlandai, Danija, bet paskutiniu metu ir Švedija, Prancūzija (Paryžius) ir daug kitų šalių ar bent jau atskirų miestų.
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Nutiesus 3+3 gatvę, ji netampa gatve, ji nėra patraukli važiuoti dviračiu.
Nutiesus ir pakelbus viešumoje apie naujos 6 eismo juostų gatvės atidarymą, imponuojama, jog kelionė kažkur tamps daug greitesnė su automobiliu, kas yra melas. Tai puikiai iliustruoja ir aukščiau pateiktas GCN video ir mano nuomone geriausias pavyzdys iš Vilniaus - Liepkalnio sankryža. Tokiais grandioziniais skaičiais ir darbais gyrėsi savivaldybė, bet net ir ne piko metu būna "uodegos" prie sankryžų, nes eiliniai žmonės įsivazduoja, kad ten pridarius po papildomas 2 eismo juostas, išsprendė visas bėdas, deja...
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Iš tamstos parašymo toks vaizdas lyg toj vietoj dabar yra dvirtakis, o nutiesus 3+3 Šiaurinę ten to dvirtakio nebeliks
Nutiesus ir pakelbus viešumoje apie naujos 6 eismo juostų gatvės atidarymą, imponuojama, jog kelionė kažkur tamps daug greitesnė su automobiliu, kas yra melas. Tai puikiai iliustruoja ir aukščiau pateiktas GCN video ir mano nuomone geriausias pavyzdys iš Vilniaus - Liepkalnio sankryža. Tokiais grandioziniais skaičiais ir darbais gyrėsi savivaldybė, bet net ir ne piko metu būna "uodegos" prie sankryžų, nes eiliniai žmonės įsivazduoja, kad ten pridarius po papildomas 2 eismo juostas, išsprendė visas bėdas, deja...
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Jau rašiau apie diskomfortą - sukaisti (Vilnius, primenu, gana kalvotas miestas), reikia specifinės sveikatos (aš pvz, kelis kartus bandžiau prie šalto oro išvažiuoti, iš karto sekančią dieną sloga arba kas blogiau), negali pasiimti daug daiktų, negali parvežti vaikų, darbe dažnai reikia persirengti (nevažiuosi gi kostiuminėm kelnėm). O 28 eur čia kas, du kokteiliai mieste (kaip kažkas sakė VT temoje)? Koks ten vidutinis atlyginimas Vilniuje?Juolabiau kad iki galo VT vis tiek atsisakyti nepavyks - štai atvažiavai į darbą, prasidėjo snygis. Kuo grįši namo ir kuo važiuosi kitą rytą pasiimti dviračio?
Dėl sveikatos tai galima pasiginčyti - paslysi kur ant plikledžio (kuris dėl mūsų klimato sąlygų būna gana dažnai) ir susilaužysi ką. Tokia ir sveikata.
VT ir mašinoje irgi nereikia laikyti.
Reikia specialios įrangos, arba atvažiuoji visas šlapias. Tas mano kolega ir specialius akinius naudoja, ir dviratininko striukę su ventiliacija pažastyse, ir termoaprangą. Ir vis tiek po to eina į dušą.
Aš pats kai mėgstu didesniais atstumais pasivaikščioti, tai turiu ir striukę už kelis šimtus eur, ir termoaprangą, ir džemperį su membrana. Nes kitaip niekaip. Nebent važiuoji taip lėtai, kad vos ne pėsčiom, bet tada iš viso prasmės važiuoti nėra, dviratis gaunasi tik dėl pliuso.
Visokių darbų būna. Bet didžioji dalis darbe norėtų būti su gražia darbine apranga, pasikvėpinę, o ne su apteškeliotom nuo važiavimo kelnėm ir nešviežiu kvapu.
Važiuoju apie 7 km į darbą, užtrunku apie 20 min., vidutinis greitis turbūt apie 16-18 km (niekada nematavau, neturiu "spidometro"), važiuoju atsipalaidavęs ir ne su plentiniu dviračiu. Atvažiuoju lengvai apšilęs, bet tikrai ne suprakaitavęs ar šlapias. Važiuoju ir kai šlapia danga, kažkaip ypač išsipurvinęs niekada nesu. Jokios spec. aprangos niekada nesidedu, bet iš praktikos išmokau, kad geriau rengtis kiek lengviau, kad pradžioje būtų vėsiau.
- 10 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: