Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Aš, dar kartą kartoju, nebenoriu remti išlepusių turtuolių kaip subsiduodamas jiems viešąjį transportą, taip ir pateikdamas jiems kelius užkimšimui.
    O šiaip tai man juokingas tas naratyvas - kada neįmanoma ginčytis su akivaizdžiais dalykais (kad priemiestiečiai miestui žalingi), prasideda šnekos kai ai, gi kamščiai buvo ir prieš masinę suburbijų plėtrą, ne vien priemiestiečiai sugeneruoja kamščius ir panašūs bla bla bla. Taip, kamščiai buvo visada. Taip, miestiečių automobilių skaičių taip pat reikia riboti. Bet tai kad priemiestiečiai yra miesto subsiduojami parazitai, tie faktai nepakeičia. Todėl su jais taip pat reikia kažką daryti, nors tai ir neišsprendžia VISŲ problemų. Kaip analogija - rankų plovimas prieš valgį nepanaikina visų ligų. Bet tai nereiškia kad nereikia jų plauti.
    Kad tie akivaizdūs dalykai buvo paremti visiškai iš subinės trauktais skaičiavimais.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai nori gyvent mieste kaip kaime be transporto triukšmo ir kamščių?
    Aš, dar kartą kartoju, nebenoriu remti išlepusių turtuolių kaip subsiduodamas jiems viešąjį transportą, taip ir pateikdamas jiems kelius užkimšimui.
    O šiaip tai man juokingas tas naratyvas - kada neįmanoma ginčytis su akivaizdžiais dalykais (kad priemiestiečiai miestui žalingi), prasideda šnekos kai ai, gi kamščiai buvo ir prieš masinę suburbijų plėtrą, ne vien priemiestiečiai sugeneruoja kamščius ir panašūs bla bla bla. Taip, kamščiai buvo visada. Taip, miestiečių automobilių skaičių taip pat reikia riboti. Bet tai kad priemiestiečiai yra miesto subsiduojami parazitai, tie faktai nepakeičia. Todėl su jais taip pat reikia kažką daryti, nors tai ir neišsprendžia VISŲ problemų. Kaip analogija - rankų plovimas prieš valgį nepanaikina visų ligų. Bet tai nereiškia kad nereikia jų plauti.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    O tai gatvių "siaurinimo" pasipriešinimas, kaip su šituo - susijęs ar nesusijęs? Merams pataikaujant "tarandiškiams" vis dar neturim nei BRT, nei veikiančio P&R, nei kitų miesčioniškų atributų. Vienos juostos perdavimas VT ar dviračiams jau suvokiamas, kaip "tarandiškių" genocidas
    Prašyčiau. Mano kaip kaimiečio interesas ir yra P+R šalia greitojo tramvajaus stotelės. Šitas meras greičiau rūpinasi miesto vairuotojais kuriems labiau reikia plačių prospektų nuo namų iki darbo. Ir kuriems važiuojant į užmiesčius P+R nepagelbės.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Kam tau keliai, juk tikras miestietis nevairuoja automobilio?
    O tai gatvių "siaurinimo" pasipriešinimas, kaip su šituo - susijęs ar nesusijęs? Merams pataikaujant "tarandiškiams" vis dar neturim nei BRT, nei veikiančio P&R, nei kitų miesčioniškų atributų. Vienos juostos perdavimas VT ar dviračiams jau suvokiamas, kaip "tarandiškių" genocidas

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Akivaizdu, kad nesi gyvenęs ar buvęs normaliame Europos mieste. Siūlyčiau nuvažiuoti į bet kurį Vilniaus dydžio miestą kad ir kokioje Vokietijoje ir pasivažinėti ten būtent piko metu ir palyginti su Vilniumi. Iš kurios kad ir kokio Dusseldorf tankiai apgyvendintos vietos reikia automobilio norint nuvažiuoti į centrą tavo manymu? Pasižaisk su Google Maps ir parašyk čia.
    Tai ir Vilniuje iš principo nereiks. Bet iki tramvajaus ar metro stotelės visur teks pasivaikščioti. Net ir iki autobuso, kuria tikėtina ratais kvadratais veš iki bėgių. Ir paprasčiau bei greičiau bus nueiti iki tos stotelės.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Ir tai, kad jie aukoja dalį mano, kaip miestiečio, komforto, užkimšdami man kelius. Jau gal penktą kartą tą kartoju, negi problemos su skaitymu?



    Gal pilnai ir neatsikimštų, bet RYŠKIAI pagerėtų.
    Tai nori gyvent mieste kaip kaime be transporto triukšmo ir kamščių?

    Man rodos ryškiai pervertini kiek kaimiečiai užkišt miestą. Prieš gerus 15 metų priemiesčių buvo tik užuominos. O kamščiai ėjo pilnu tempu. Dabar su dar geresne ekonomine situacija nei prieškriziniais laikais miestiečiai laisvai užpildys gatves.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Kam tau keliai, juk tikras miestietis nevairuoja automobilio?
    Kai nebelieka ką atsakyti į temą, prasideda suvedimas į absurdą.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tai kodėl visur tokie kamščiai? VT yra tik vienas iš susisiekimo būdų ir nebus taip, kad tramvajus pro kiekvieno kiemą pravažiuotų.
    Akivaizdu, kad nesi gyvenęs ar buvęs normaliame Europos mieste. Siūlyčiau nuvažiuoti į bet kurį Vilniaus dydžio miestą kad ir kokioje Vokietijoje ir pasivažinėti ten būtent piko metu ir palyginti su Vilniumi. Iš kurios kad ir kokio Dusseldorf tankiai apgyvendintos vietos reikia automobilio norint nuvažiuoti į centrą tavo manymu? Pasižaisk su Google Maps ir parašyk čia.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Pilna pasaulyje miestų, kuriuose nereikia automobilio kasdieniame gyvenime ir viskam pilnai užtenka VT. Vilnius nėra vienas iš jų, bet Europoje tai yra išimtis, o ne taisyklė.
    Tai kodėl visur tokie kamščiai? VT yra tik vienas iš susisiekimo būdų ir nebus taip, kad tramvajus pro kiekvieno kiemą pravažiuotų.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Ir tai, kad jie aukoja dalį mano, kaip miestiečio, komforto, užkimšdami man kelius. .
    Kam tau keliai, juk tikras miestietis nevairuoja automobilio?

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    O ką daryti su tais, kurie važiuoja į darbą pvz. iš senamiesčio į kokias klinikas, nes netenkina VT? Arba važiuoja iš kokio kaimo į gamyklą miesto pakraštyje ir formaliai kerta miesto ribą? Ir ką daryti su tais, kurie iš kokių balsių ar antavilių, kurie yra mieste važiuoja į darbą naujamiestyje ir miesto ribos nekerta, bet užkemša gatves? Čia beprasmis reikalas kažką riboti (apart įvažiavimo į patį senamiestį).
    Tai reikia plėtoti VT, kad jis pradėtų tenkinti (žiūrint į Varšuvos ir Prahos pavyzdžius tą padaryti galima). Suburbijose gi normalus ir atsiperkantis viešasis transportas negali egzistuoti by design, todėl juos bet kokiu atveju reikės subsiduoti - arba atiduodant jiems užkišimui kelius rytais ir vakarais, arba mokant už jų dažnai kursuojantį viešąjį transportą (kuris potencialiai pakeistų asmenines mašinas). O man, primeskite, nepatinka kažko subsiduoti, ypač kai kalba eina ne apie daugiavaikes šeimas ar galo su galu nesuduriančius pensininkus, o apie išlepusius turtuolius, negalinčiius gyventi be kotedžo viduryje laukų ir asmeninės pievos po langais, t.y. norinčius kitų sąskaita sau papildomo komforto.

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Jei nepatinka automobiliai ir kamščiai vienintelis variantas keltis gyventi į kaimą, joks pasaulio miestas dar to neišnaikino.
    <sarkazmas>
    Kam plauti prieš valgį rankas, dar jokia higiena visų ligų neišnaikino.
    Kam finansuoti teisėsaugą, dar niekur policija visų nusikaltimų neišnaikino.
    </sarkazmas>

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    O suburbanitai aukoja tuos privalumus vardan dalies komforto. Ir ką?
    Ir tai, kad jie aukoja dalį mano, kaip miestiečio, komforto, užkimšdami man kelius. Jau gal penktą kartą tą kartoju, negi problemos su skaitymu?

    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Mano tezė iš esmės yra, kad jei nebūtų priemiesčių, kamščiai neatsikimštų, per daug tankaus branduolio gyventojų visur važiuioja mašina.
    Gal pilnai ir neatsikimštų, bet RYŠKIAI pagerėtų.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Nereikia lia lia, kad gautų jūsų išvardintus privalumus miestiečiai aukoja dalį komforto. Nes gyventi atskirame name visada yra komfortiškiau, nei daugiabutyje, kuriame reikia turėti reikalų su kaimynais (triukšmaus, užpils). kuriame nuolatinės problemos su parkingu ir pan. Privačių namų gyventojai gi nori miesto paslaugų (darbai, prekybos centrai, medicina ar kitos paslaugos) gyvendami tame komforte lygyje, kurio miesto gyventojai sau negali leisti. Bet tai dar nebūtų blogiausia, blogiausia tai kad jie savo drandulietais pastoviai užkiša miestiečiams gatves. Ir aš tą žinau ne iš nuogirdų - gyvenu prie vienos tokių tranzitinių gatvių. Vien dėl to reikėtų apmokestinti į miestą iš pakraščių įvažiuojantį transportą.


    Darbas nėra išimtinai miesto paslauga - pilna įvairiausių darboviečių priemiesčiuose ar išvis užmiestyje. Nekalbant apie derbą iš namų. Prekybcentrių pilna priemiesčiuose. Medicinos kabinetai dygsta priemiesčiuose. Santariškės irgi klausimas labiau mieste ar priemiestyje.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Pilna pasaulyje miestų, kuriuose nereikia automobilio kasdieniame gyvenime ir viskam pilnai užtenka VT. Vilnius nėra vienas iš jų, bet Europoje tai yra išimtis, o ne taisyklė.
    Vilniuje gyvenant naujamiestyje, jei darbas ofisinis ir hobiai atitinkami, tai irgi laisvai galima gyvent be mašinos. Kaip ir kituose miestuose kuo toliau nuo centro, kuo įvairesni darbai ir kai kurie hobiai susodina į mašinas.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    O ką daryti su tais, kurie važiuoja į darbą pvz. iš senamiesčio į kokias klinikas, nes netenkina VT? Arba važiuoja iš kokio kaimo į gamyklą miesto pakraštyje ir formaliai kerta miesto ribą? Ir ką daryti su tais, kurie iš kokių balsių ar antavilių, kurie yra mieste važiuoja į darbą naujamiestyje ir miesto ribos nekerta, bet užkemša gatves? Čia beprasmis reikalas kažką riboti (apart įvažiavimo į patį senamiestį). Jei nepatinka automobiliai ir kamščiai vienintelis variantas keltis gyventi į kaimą, joks pasaulio miestas dar to neišnaikino.
    Pilna pasaulyje miestų, kuriuose nereikia automobilio kasdieniame gyvenime ir viskam pilnai užtenka VT. Vilnius nėra vienas iš jų, bet Europoje tai yra išimtis, o ne taisyklė.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Nereikia lia lia, kad gautų jūsų išvardintus privalumus miestiečiai aukoja dalį komforto. Nes gyventi atskirame name visada yra komfortiškiau, nei daugiabutyje, kuriame reikia turėti reikalų su kaimynais (triukšmaus, užpils). kuriame nuolatinės problemos su parkingu ir pan. Privačių namų gyventojai gi nori miesto paslaugų (darbai, prekybos centrai, medicina ar kitos paslaugos) gyvendami tame komforte lygyje, kurio miesto gyventojai sau negali leisti. Bet tai dar nebūtų blogiausia, blogiausia tai kad jie savo drandulietais pastoviai užkiša miestiečiams gatves. Ir aš tą žinau ne iš nuogirdų - gyvenu prie vienos tokių tranzitinių gatvių. Vien dėl to reikėtų apmokestinti į miestą iš pakraščių įvažiuojantį transportą.
    O ką daryti su tais, kurie važiuoja į darbą pvz. iš senamiesčio į kokias klinikas, nes netenkina VT? Arba važiuoja iš kokio kaimo į gamyklą miesto pakraštyje ir formaliai kerta miesto ribą? Ir ką daryti su tais, kurie iš kokių balsių ar antavilių, kurie yra mieste važiuoja į darbą naujamiestyje ir miesto ribos nekerta, bet užkemša gatves? Čia beprasmis reikalas kažką riboti (apart įvažiavimo į patį senamiestį). Jei nepatinka automobiliai ir kamščiai vienintelis variantas keltis gyventi į kaimą, joks pasaulio miestas dar to neišnaikino.
    Paskutinis taisė Lettered; 2023.12.02, 19:42.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Nereikia lia lia, kad gautų jūsų išvardintus privalumus miestiečiai aukoja dalį komforto.
    O suburbanitai aukoja tuos privalumus vardan dalies komforto. Ir ką? Jei mieste taip blogai, tai pats kraustykis į priemiestį. Mano tezė iš esmės yra, kad jei nebūtų priemiesčių, kamščiai neatsikimštų, per daug tankaus branduolio gyventojų visur važiuioja mašina.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Šiaip, kaip vilnietis, sutinku su viskuo, ką Maalinauskas rašo, bet įvažiavimo apmokestinimas nėra tai, kam pritarčiau – vien dėl to, kad kamščiai vis tiek neišnyks, nes elementariai patys vilniečiai nusipirks po antrą ir trečią šeimos automobilį. Esminis dalykas, mano nuomone, yra gerinti miesto (ne priemiesčių) VT. BRT, tramvajus, fiziškai atskirtos VT juostos (pvz. Geležinio vilko g.) turėtų kur kas geresnį efektą. Pasirinkai gyventi už Pilaitės ir į darbą mieste tau tenka važiuoti 2 val.? Tai niekeno kito, o tik tavo problema. Gali atvažiuoti dviračiu iki tramvajaus ties Karaliaučiaus g. ir sėst į jį. Nori važiuoti savo automobiliu? Kankinkis kamščiuose.
    O aš niekur ir nesakiau, kad apmokestinimas atvykstančio transporto išspręstų visas problemas su kamščiais. Kova su kamščiais turėtų būti kompleksinis sprendimas ir atvykstančių apmokestinimas čia būtų tik viena iš priemonių. Bet būtina priemonė, jei norime nors kiek pagerinti susisiekimą mieste. Nes, perfrazuojant jus, kokia prasmė iš vietinių automobilių ribojimų (kad ir per parkingo zonų plėtimą), jei vietinių automobilių vietas užims antras ir trečias atvykėlių šeimos automobilis. Apmokestinimas priverstų peržiūrėti savo įpročius - galbūt kooperuotis su kolegom, galbūt naudotis tuo pačiu P+R.

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Plano, kaip išsirinkt “normalią valdžią” dar niekas nerado.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Nereikia lia lia, kad gautų jūsų išvardintus privalumus miestiečiai aukoja dalį komforto. Nes gyventi atskirame name visada yra komfortiškiau, nei daugiabutyje, kuriame reikia turėti reikalų su kaimynais (triukšmaus, užpils). kuriame nuolatinės problemos su parkingu ir pan. Privačių namų gyventojai gi nori miesto paslaugų (darbai, prekybos centrai, medicina ar kitos paslaugos) gyvendami tame komforte lygyje, kurio miesto gyventojai sau negali leisti. Bet tai dar nebūtų blogiausia, blogiausia tai kad jie savo drandulietais pastoviai užkiša miestiečiams gatves. Ir aš tą žinau ne iš nuogirdų - gyvenu prie vienos tokių tranzitinių gatvių. Vien dėl to reikėtų apmokestinti į miestą iš pakraščių įvažiuojantį transportą.
    Šiaip, kaip vilnietis, sutinku su viskuo, ką Maalinauskas rašo, bet įvažiavimo apmokestinimas nėra tai, kam pritarčiau – vien dėl to, kad kamščiai vis tiek neišnyks, nes elementariai patys vilniečiai nusipirks po antrą ir trečią šeimos automobilį. Esminis dalykas, mano nuomone, yra gerinti miesto (ne priemiesčių) VT. BRT, tramvajus, fiziškai atskirtos VT juostos (pvz. Geležinio vilko g.) turėtų kur kas geresnį efektą. Pasirinkai gyventi už Pilaitės ir į darbą mieste tau tenka važiuoti 2 val.? Tai niekeno kito, o tik tavo problema. Gali atvažiuoti dviračiu iki tramvajaus ties Karaliaučiaus g. ir sėst į jį. Nori važiuoti savo automobiliu? Kankinkis kamščiuose.

    Bet tam reikia, kad miestas išsirinktų normalią valdžią, o ne vadylas iš Kalnėnų ar Naujojo Antakalnio. Manau, kad plečiant miesto administracines ribas buvo padaryta didelė įtaka ir savivaldybių rinkimų rezultatui Vilniuje, dėl ko meras visada turės pataikauti ne daugiabučių, o visokių Kalnėnų, Pavilnio, Bajorų, Platiniškių ir kitų užkaimių populiacijai.

    Komentuoti:

Working...
X