Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Taip, bet tam kad galima būtų nueiti, reikia gyventi didelio tankio rajone. O šiaip maniau jūs protingesnis negu naudoti argumentum ad absurdum.
    Priklauso nuo poreikių ir fizinės būklės

    Prie tamstos pradinio argumento ad absurdum manau labai tinka

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Bet vistiek negerai. Reikia apsiribot kiek galima nueit pėstute aplink namus. Net ir dviratis negerai, nes priteršiama jo gamybos metu. Dėl batų irgi reiktų žiūrėt į ekologiškas alternatyvas, pvz medines klumpes.
    Taip, bet tam kad galima būtų nueiti, reikia gyventi didelio tankio rajone. O šiaip maniau jūs protingesnis negu naudoti argumentum ad absurdum.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Bet vistiek negerai. Reikia apsiribot kiek galima nueit pėstute aplink namus. Net ir dviratis negerai, nes priteršiama jo gamybos metu. Dėl batų irgi reiktų žiūrėt į ekologiškas alternatyvas, pvz medines klumpes.
    Su sąlyga kad klumpės pagamintos akmeniniais įrankiais.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Gal netgi jis yra optimalus sprendimas. Penkiem žmonėm traukinio ar autobuso bilietų kaina kosminė, o taupaus dyzelio, ar net elektromobilio, CO2 emisijas dalinant iš penkių net visai neblogai išeina. https://ourworldindata.org/travel-carbon-footprint
    Galvoju šiemet dažniau vasarą pavažinėt link jūros ir tam pajungt ride sharingą. Pažįstami iš Indijos pripasakojo, kaip pas juos populiaru. Bet tai daugiau veikia pažįstamiems ir pasikartojančiom bei ilgom kelionėm. Tikiuosi visokie BlaBlaCar pas mus išpopuliarės, kad galima būtų patikimiau ir nepažįstamus keleivius įsivertinti, nes Facebook groupsai pavežimui nekelia didelio pasitikėjimo. Padarysiu socialinį eksperimentą, reklamuodamas Facebook kontaktas + BlaBlaCar. Gal dar kokiu minčių kas turi ?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    VT yra mažiau negerai, nes žalos/1keleiviui santykis yra daug mažesnis.
    Bet vistiek negerai. Reikia apsiribot kiek galima nueit pėstute aplink namus. Net ir dviratis negerai, nes priteršiama jo gamybos metu. Dėl batų irgi reiktų žiūrėt į ekologiškas alternatyvas, pvz medines klumpes.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
    Bet jei nori kur nors nuvažiuoti su vaikais, o ypač pasiekti gamtą, ką mes mėgstame, automobilis yra ir bus absoliučiai nepakeičiamas.
    Gal netgi jis yra optimalus sprendimas. Penkiem žmonėm traukinio ar autobuso bilietų kaina kosminė, o taupaus dyzelio, ar net elektromobilio, CO2 emisijas dalinant iš penkių net visai neblogai išeina. https://ourworldindata.org/travel-carbon-footprint
    Paskutinis taisė alga; 2025.05.06, 16:52.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Rimtai? Traukiniu+dviračiu važiuoju kelis kart per metus. Tarpmiestiniais autobusais kažkaip pastaruoju metu neteko naudotis, bet matytos naujos stotys Kaune, Trakuose, Kalvarijoj ir žmonių kiekiai jose kažkaip leidžia spėti, kad jie nėra visai mirę.
    Geležinkelio tinklas yra gerokai per retas, autobusų reisų pastaruoju metu daug kur mažėjo. Kad ir kur nuvyktum, sugrįžimas gali būti rimta problema.

    Šiaip jauniems žmonėms, be šeimos, neabejoju, dar visai įmanoma suktis, kaip sakai, pasitelkti traukinį+dviratį, taip pat didelę kuprinę. Buvo laikas, kai aš dar ir tranzuodavau. Bet jei nori kur nors nuvažiuoti su vaikais, o ypač pasiekti gamtą, ką mes mėgstame, automobilis yra ir bus absoliučiai nepakeičiamas.

    Komentuoti:


  • dziugas99
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Rimtai? Traukiniu+dviračiu važiuoju kelis kart per metus. Tarpmiestiniais autobusais kažkaip pastaruoju metu neteko naudotis, bet matytos naujos stotys Kaune, Trakuose, Kalvarijoj ir žmonių kiekiai jose kažkaip leidžia spėti, kad jie nėra visai mirę.
    Tokia ta gyvybė, kai dauguma mažiau populiarių krypčių autobusai važiuoja vieną ar du kartus per dieną. Žinoma, nevairuojantiems žmonėms tenka prie to derintis, bet jie važiuotų ir arklio tempiamu vežimu, nes alternatyvų neturi.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Su tokia logika ir VT negerai.
    VT yra mažiau negerai, nes žalos/1keleiviui santykis yra daug mažesnis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Abu yra problema, tik skirtingais aspektais. Na nebent autombilio turėjimą jūs laikote tiesiog laikyma garže niekada nenaudojant, tada nelalbai didelė problema.

    Automobilio išmetamasis vamzdis - taip pat.
    Su tokia logika ir VT negerai.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Pažįstu, kas uždirba pakankamai, kad įsigytų asmeninį transportą, bet geriau dažnai važiuoja Boltu, nei patys vairuoja. Tiesiog dalis naujos kartos, galbūt LT mastu tik Vilniuje, jau tiesiog nenori vairuoti iš principo.
    Na tada jis arba trečia karta nuo žagrės arba grynakraujis miestietis, iš miesto išlendantis tik atostogoms...

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Kas yra problema - važiavimas automobiliu piko metu ar apskritai autombilio turėjimas? Net ir užsieniuose su geru VT pilna pavyzdžių kai žmonės į darbą ir t.t. važiuoja ne automobiliu, bet savaitgaliams ir t.t. vistiek turi. Ar tai blogai? Nemanau. Ypač jei yra civilizuotas jų laikymas.
    Abu yra problema, tik skirtingais aspektais. Na nebent autombilio turėjimą jūs laikote tiesiog laikyma garže niekada nenaudojant, tada nelalbai didelė problema.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Rūkymas kenkia ir nuo vieno karto.
    Automobilio išmetamasis vamzdis - taip pat.

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    VT srautai bent vizualiai tikrai padidėjo, neveltui turbūt ir savivaldybė planuoja stipriai tankinti grafikus. Ne visuose miestuose didėja kamščiai, realiai tik Vilniuje ir kažkiek Kaune, visur kitur ne, ar čia Induced demand tik gyvenančius Vilniuje veikia? Vilniaus regione per paskutinius 5 metus gyventojų padaugėjo 80 tūkst., o gatvių tinklas iš esmės liko toks pats. Apie Induced demand galėtumėte kalbėti, jei gatvių tinklas būtų išaugęs kaip yra atitinkamai Panevėžio mieste.
    Grafikai ir VT talpa šiuo metu yra mažesnė nei 2019. T.y. ji sumažėjo. Tai, ką planuoja, klausimas ar bent gražins į 2019 metų lygį.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė Lohume Rodyti pranešimą

    Kiek teko susidurti jaunoji karta nelinkusi vairuoti tik tol, kol nepabaigia studijų ir gali važinėtis VT itin pigiai. Įsidarbinus ir turint daugiau reikalų tragiškai lėtas VT skatina mokytis vairuoti ir įsigyti automobilį. Dažnai tėvai prie to irgi prisideda, padeda nusipirkti automobilį arba atiduoda savo seną.
    Pažįstu, kas uždirba pakankamai, kad įsigytų asmeninį transportą, bet geriau dažnai važiuoja Boltu, nei patys vairuoja. Tiesiog dalis naujos kartos, galbūt LT mastu tik Vilniuje, jau tiesiog nenori vairuoti iš principo.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
    Kodėl, pvz., man reikalingas automobilis, kurį vairuoju beveik vien savaitgaliais? Nes jei Vilniuje dar yra bent kažkokios VT užuomazgos, tai visos šalies mastu VT nėra ir, matyt, niekada nebus. Ir net Vilniuje, pasikeitus gyvenimo aplinkybėms, laisvai gali prireikti automobilio. Ekstra atvejais ir dabar prireikia, jei tik noriu užsukti į kokią didesnę parduotuvę, ar pan.
    Rimtai? Traukiniu+dviračiu važiuoju kelis kart per metus. Tarpmiestiniais autobusais kažkaip pastaruoju metu neteko naudotis, bet matytos naujos stotys Kaune, Trakuose, Kalvarijoj ir žmonių kiekiai jose kažkaip leidžia spėti, kad jie nėra visai mirę.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Automobilio turėjimas dar nereiškia jo naudojimo kasdien, ir ypač piko metu.
    Pvz.: mano abiejų vaikų šeimos turi po automobilį, bet į darbą nevažiuoja juo nei vienas.
    Aš irgi į darbą automobiliu nevažiuoju. Taip, kad galimai automobilių daugėja, bet ne visi jie juda mieste.
    Praėjusį penktadienį, tiesa, važiavau įprasto piko metu per centrą – jokių kamščių. Teisa, tas penktadienis kažkiek ypatingas
    Dar kitas dalykas – nemažai daliai gyventojų iš viso nėra poreikio važiuoti į centrą. Jie važiuoja aplinkkeliais ar periferiniais keliais. O VT susisiekimas, su visa pagarba, komplikuotas. Kažkadaise pėsčias ėjau iš A.Panerių namo į Lazdynus, nes neatvyko paskutinis autobusas, prie -13C.
    Būtent, automobilio turėjimas nėra lygus kasdieniam vairavimui. Ką padarė Vakarinis aplinkkelis, tai gerokai išpūtė priemiesčius, kurie yra faktiškai pasmerkti visiškai priklausomybei nuo automobilių. Daugelis šeimų turi paskatų ne tik turėti po 2 automobilius, bet ir juos abu vairuoti kasdien. Čia yra visiškas induced demand, juokinga, kad kažkas dar bando ginčytis. Keičiasi ne tik automobilių skaičius, bet ir kelionių skaičiai.

    (Tiesa, yra ir kitų veiksnių, pvz., darbas iš namų, kas dalį efekto atsveria. Bet prisideda Barboros ir pan., zujančios nuo ryto iki vakaro. Kai ateis AV era, prognozuojama, padėtis dar pablogės, nes robotai-taksi turės apsčiai paskatų nuolat sukti ratais, laukdami klientų, ir dar labiau kimš kelius.)

    Kodėl, pvz., man reikalingas automobilis, kurį vairuoju beveik vien savaitgaliais? Nes jei Vilniuje dar yra bent kažkokios VT užuomazgos, tai visos šalies mastu VT nėra ir, matyt, niekada nebus. Ir net Vilniuje, pasikeitus gyvenimo aplinkybėms, laisvai gali prireikti automobilio. Ekstra atvejais ir dabar prireikia, jei tik noriu užsukti į kokią didesnę parduotuvę, ar pan.
    Paskutinis taisė Kecal; 2025.05.06, 12:00.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Lohume Rodyti pranešimą

    Kiek teko susidurti jaunoji karta nelinkusi vairuoti tik tol, kol nepabaigia studijų ir gali važinėtis VT itin pigiai. Įsidarbinus ir turint daugiau reikalų tragiškai lėtas VT skatina mokytis vairuoti ir įsigyti automobilį. Dažnai tėvai prie to irgi prisideda, padeda nusipirkti automobilį arba atiduoda savo seną.
    Man rodos tas pats tiek su žaliu jaunimu, tiek su vyresniais. Aš pats nusipirkau mašiną dvimkelių tam, kad būtų kuo vežiotis dviratį į varžybas kai atsibodo tranzuot pakeleivingą transportą forumiukuose. Kurį laiką tik tam ir naudodavau, stovėdavo savaitėm užkišta nepatogiausioj kiemo vietoj. Dabar jau dažniau naudojama - šeimyniniam apsipirkimui turistinėj kuprinėj maisto nebeparsineši plius šeimyniniai giminių lankymai plius įsigijus savo būstą tai iš ikėjos porą dėžių reikia parsivežt, tai kiemui kokių daiktų.

    Aišku tiek seniau, tiek dabar yra tam tikra kategorija, kuriai mašina yra statuso klausimas bei laisvalaikio centras. Bet ir čia daug variacijų. Kiek matau kaimynų 18mečius vaikus. tai turbūt daugiau laiko praleidžia blizgindami ir taisydami ne pirmos jaunystės vežėčias ir išvažiuoja nebent vakarais pasikultūrint. Tai irgi panašu, kad kamščių nelabai didina.

    Komentuoti:


  • Lohume
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    2) "jaunoji karta", kiek teko pastebėti, dabar dažniau nelinkę mokytis vairuoti ar atidėt pinigų automobiliui, bent jau kol neturi šeimų. Geriau permokės už hipsterišką kavą kasdien. Maždaug "kam vargintis" vairuojant. Nepriklausomai nuo tokio efekto vertinimo, tai įtakoja mažesnį naujų vairuotojų padavimą į rinką.
    Kiek teko susidurti jaunoji karta nelinkusi vairuoti tik tol, kol nepabaigia studijų ir gali važinėtis VT itin pigiai. Įsidarbinus ir turint daugiau reikalų tragiškai lėtas VT skatina mokytis vairuoti ir įsigyti automobilį. Dažnai tėvai prie to irgi prisideda, padeda nusipirkti automobilį arba atiduoda savo seną.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    tai ir sraigtasparnių kiekis ūkyje yra konteksto reikalas, bet statyti prie kiekvieno PC po nusileidimo aikštelė būtų gan keista dabar
    Keistoka jūsų pozicija, nors ir suprantama. Dar man teko pasigooglinti, kas ta Murica
    Trūksta kryžiuočių...

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

    tai ir sraigtasparnių kiekis ūkyje yra konteksto reikalas, bet statyti prie kiekvieno PC po nusileidimo aikštelė būtų gan keista dabar
    Prie kiekvieno PC iš eilės - keista. Prie kai kurių PC - būtų logiška.

    Komentuoti:


  • Stadionas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Rūkymas kenkia ir nuo vieno karto.

    Problema perdėtas naudojimas mieste. O kiek ūkyje automobilių yra tinkama - priklauso nuo konteksto. Vieniems ir 1 yra perteklinis. Kiti ir 2 sąžiningai ir naudingai gali išnaudoti.
    tai ir sraigtasparnių kiekis ūkyje yra konteksto reikalas, bet statyti prie kiekvieno PC po nusileidimo aikštelė būtų gan keista dabar

    Komentuoti:

Working...
X