Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • RamasN
    replied
    Visi efektai turi savo pasireiškimo priežastis ir ribas. Taip ir induced demand - iki tam tikros ribos reiškiasi stipriai, nors ir priežastys gali būti skirtingos. Pvz pirma banga buvo grynai ekonominė laisvė - vežtis naudotas mašinas iš Vakarų Europos, daugiausia. Prisipildė. Kamščiai būdavo per visą miestą, ir VT irgi būdavo perpildytas. Tada padaryta kažkiek rimtesnių infrastruktūrinių projektų. Ukmergės g/Geležinio Vilko sankryža, Šeškinės kalno praplatinimas, aplinkeliai. Turėjo induced demand toliau tokiu pačiu tempu varyti, bet... nepavarė. Nepasiekė nė iš tolo buvusių kamščių lygio. Išimtis - blokuojančios avarijos. O čia ir pasirodo trūkstamo gatvių tinklo specifika, kai nėra dubliuojančių arterijų.

    Induced demand asmeninių automobilių srityje praktiškai išsisėmė. Taip, tai lemia vis dar šiokius tokius sprendimų pokyčius, bet pokyčio tempas sąlyginai mažas, todėl reikia užbaigti trūkstamą tinklą dėl jau 100kart rašytų priežasčių ir tada imtis kitų projektų, kad didinti induced demand VT nedarant dirbtinių asmeninių automobilių naudojimo apribojimų.

    Kodėl sakau, kad induced demand dėl asmeninių automobilių efektas praktiškai išsikvėpė:

    1) dauguma, kam reikėjo, jau automobilius įsigijo. Kažkokių procentiškai svarbių migracijų į priemesčius ar panašiai nenusimato.

    2) "jaunoji karta", kiek teko pastebėti, dabar dažniau nelinkę mokytis vairuoti ar atidėt pinigų automobiliui, bent jau kol neturi šeimų. Geriau permokės už hipsterišką kavą kasdien. Maždaug "kam vargintis" vairuojant. Nepriklausomai nuo tokio efekto vertinimo, tai įtakoja mažesnį naujų vairuotojų padavimą į rinką.

    3) Bolt/Uber - asmeninio transportavimo srityje, Wolt/Bolt/Barbora/Rimi ir kitokie kurjeriai - tolimesnio apsipirkimo srityje - sumažino asmeninių kelionių skaičių. Galbūt kai kam to užteko ir kad nereiktų automobilio, kaip minimum sumažino asmeninių kelionių kiekį.

    Per santykinai ilgą laiką skaičiai keisis, bent neypatingai. Toliau priklausys nuo kitų dalykų. Bus ar nebus stipriau vystomas VT. Bus ar nebus vystomi rajonai, kad daugiau prekių/paslaugų būtų po ranka (kai yra jų pakeičiamumas).

    Bet jei bus mintys, kad "nepasisekė mums su senais projektais, pavarykim Šiaurinę su naujais NT projektais aplink, o seni mikrorajonai tegu miršta", tai nieko nebus gero.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Tame pačiame VA susidaro kamščiai ties Oslo g., įdomu kur dar reikia juostą nutiesti, kad jie išsisklaidytų...
    Nedadarytas mazgas - kita istorija. Iš pradžių ir VA išvažiavimas link Gariūnų buvo šikna. Bet „dar viena juosta“ išsprendė problemą ir baigėsi bėdos.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Atlaisvėjęs Laisvės pr. žymiai pagerino ir VT eismą jame. Irgi rašau iš patirties. Prieš 20 metų ten būdavo troleibusų kamščiai. Dabar toks reiškinys išnyko.
    O induced demand daugeliu atveju yra naturalus reiškinys. Jeigu prie vieno supermarketo pastatote kitą, tai bendras lankytojų skaičius juose naturaliai išauga.
    Iki 90-ųjų absoliuti dauguma gyventojų važiavo VT, asmeninio tramsporto buvo 4-5 kartus mažiau. Gatvė liko iš esmės tokia pat. Bet tuomet troleibusai ir autobusai piko metu priminė silkių statines.
    Techniškai tokio dalyko kaip "natūralus reiškinys" kas liečia infrastruktūrą nėra, kadangi kiekvieną reiškinį sukelia aiškūs infrastruktūros vystymo pasirinkimai. Induced demand VA ir Laisvės atveju pasireiškė taip, kad atsiradus kitai transporto arterijai daugeliui vairuoti tapo dar patogiau. Tai nors VA nuėmė eismą nuo Laisvės, o ypač Architektų gatvės, važiuojantiems iš šiaurinės miesto dalies į pietinę automobilis pasidarė dar patogesnė priemonė. Visai kitą poveikį buvo galima pasiekti tarkim jei vietoje aplinkkelio būtų nutiesta priemiestinio geležinkelio linija ir t.t.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Atlaisvėjęs Laisvės pr. žymiai pagerino ir VT eismą jame. Irgi rašau iš patirties. Prieš 20 metų ten būdavo troleibusų kamščiai. Dabar toks reiškinys išnyko.
    O induced demand daugeliu atveju yra naturalus reiškinys. Jeigu prie vieno supermarketo pastatote kitą, tai bendras lankytojų skaičius juose naturaliai išauga.
    Iki 90-ųjų absoliuti dauguma gyventojų važiavo VT, asmeninio tramsporto buvo 4-5 kartus mažiau. Gatvė liko iš esmės tokia pat. Bet tuomet troleibusai ir autobusai piko metu priminė silkių statines.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Tame pačiame VA susidaro kamščiai ties Oslo g., įdomu kur dar reikia juostą nutiesti, kad jie išsisklaidytų...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Laisvės pr. eismas ir kamščiai dabar n kartų mažesni po VA atidarymo. Žiūrint bendrą srautą VA + Laisvės pr. tai beabejo jis didesnis nei prieš 10 metų, bet atitinkamai ir gyventojų, darbų vietų skaičius gerokai išaugo, o ne kažkoks induced demand, nes VT srautai irgi nemažėja, važinėja autobusai pilni.
    VT srautai nemažėja ar padidėjo atitinkamai pagal gyventojų skaičių? Kažkokie dvigubi standartai skaičiuojant ar ne? Pagal tamstą visuose augančiuose miestuose induced demand negali egzistuoti, nes jį galima pridengti augimu.
    P.S. Apskritai ar teisingai suvokiat pačią induced demand sąvoką? Gyventojų padidėjimas pvz. Pilaitėje - induced ar ne induced?
    Paskutinis taisė Ginthus; 2025.05.05, 09:17.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Koks siauroprotiškumas ginčytis nuo kur buvo kamščiai Laisvės prospekte, kai ir beždžionei aišku, kad šalia nutiesta 6 juostų automagistralė perims sau srautus. Akivaizdu, kad ir srautai ta magistrale ženkliai išaugo ir Laisvės prospektu toks kiekis niekaip nebepravažiuotų. Suma sumarum per abi jungtis automobilių apytiksliai padvigubėjo, kai kelionių VT sumažėjo. Kas čia, jei ne Induced demand? O jau tokie teiginiai, kad turėkit sau tas A juostas, bet automobiliams duokit ne mažiau 4 juostų, tai ir yra tikrų tikriausias NIMBY - tik nelyskit prie mano įpročių, nes netikiu, kad VT mažins kamščius
    Laisvės pr. eismas ir kamščiai dabar n kartų mažesni po VA atidarymo. Žiūrint bendrą srautą VA + Laisvės pr. tai beabejo jis didesnis nei prieš 10 metų, bet atitinkamai ir gyventojų, darbų vietų skaičius gerokai išaugo, o ne kažkoks induced demand, nes VT srautai irgi nemažėja, važinėja autobusai pilni.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Koks siauroprotiškumas ginčytis nuo kur buvo kamščiai Laisvės prospekte, kai ir beždžionei aišku, kad šalia nutiesta 6 juostų automagistralė perims sau srautus. Akivaizdu, kad ir srautai ta magistrale ženkliai išaugo ir Laisvės prospektu toks kiekis niekaip nebepravažiuotų. Suma sumarum per abi jungtis automobilių apytiksliai padvigubėjo, kai kelionių VT sumažėjo. Kas čia, jei ne Induced demand? O jau tokie teiginiai, kad turėkit sau tas A juostas, bet automobiliams duokit ne mažiau 4 juostų, tai ir yra tikrų tikriausias NIMBY - tik nelyskit prie mano įpročių, nes netikiu, kad VT mažins kamščius
    Ai nu tiksliai. Visas tranzitas gi turi važiuoti miesto gatvėmis, o ne aplinkkeliais. Kamščiai aplinkkelyje nelygūs kamščiams mieste tik todėl, kad beveik visas eismas važiuoja ne į Vilnių, bet aplink jį. VA atlieka tranzitinę funkciją, kaip ir Gariūnų/Oslo/Tūkstantmečio/Minsko pl.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
    Man tokios lochiskos apklausos jau biski nusibodo. Visi jau senu seniausiai zinom atsakyma kas ir kaip gali mazinti spustys, bet aisku visi nori i tai ziureti pro labai maza prizme kad spustys mazinti yra vienintelis budas - platinti gatves, didinti "pralaiduma" etc...Kokie dar "lochai" ir "ubagai" dar naudosis VT kad meginti mazinti spustis mieste, ka jus debilai??

    https://madeinvilnius.lt/transportas...zinti-spustis/

    Kodel madeinvilnius tokius dalykus skaldo i du skirtingus atsakymus?
    Man atrodo, čia reiktų truputį labiau iškristalizuot gero VT tikslus. Geras VT savaime nereiškia spūsčių mažinomo. Ir tai nėra ir neturi būti pagrindinis gero VT tikslas. Žinoma, geras VT yra būtinas kamščių mažinimo enableris.

    Gero VT tikslas, visų pirma, yra galimybė užtikrinti efektyvias keliones mieste, kaip vieną iš core keliavimo būdų (lietuviškais terminais kalbant, "alternatvų"). Man/tau važiuojant greitu, patogiu ir tyliu tramvajumi su full priority eisme, skersai miestą 8 valandą ryto, nestringant kamščiuose, tikriausiai nebus aktualu ar įdomu, ar kokiame nors Pilaitės pr. tuo metu stovės tūkstančio laužų eilė, kurių viduje sėdintys barankos sukiotojai bambės dėl "baisių kamščių". Esmė, kad tie bambantys barankos sukiotojai turėtų viable pasirinkimą keliauti tuo pačiu tramvajumi. Dabar tokio pasirinkimo iš esmės nėra.

    Antrinis gero VT vaidmuo, arba enableris, gali būti galimybė mažinti spūstis, bet čia jau kitas žingsnis, kuris gali būti, bet gali ir nebūti. Tas priklausys nuo to, ko norės valdžia ir visuomenė. Ir tas galimas žingsnis reištų viena - tikslinius privačių mašinų eismo ribojimus. Tai gali būti papildomas apmokestinimas už važiavimą į centrą, parkavimo branginimas, įvairius kiti sharp ir blunt instrumentai, push ir pull faktoriai, kurie seniai veikia visoje eilėje miestų nuo Singapūro iki Stockholmo. Tai geras VT šitame visame paveiksle būtų tik vienas iš pull faktorių. Visgi tai priklausys nuo politikos ir, jeigu atvirai, man tai rūpi ne taip jau smarkiai, skirtingai, nei gero VT egzistavimas.

    Tai dėl to aš siūlyčiau nesuplakti šitų dviejų dalykų ir nepozicionuoti VT pagrindinės funkcijos kaip "kamščių mažinomo", nes pagrindinis VT tikslas yra geros ir patogios kelionės mieste tiems, kas nori turėti tokią galimybę, o ne problemų sprendimas ir patogumo gerinimas tiems, kas renkasi tose problemose dalyvauti ir jas didinti tiek sau, tiek kitiems.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Koks siauroprotiškumas ginčytis nuo kur buvo kamščiai Laisvės prospekte, kai ir beždžionei aišku, kad šalia nutiesta 6 juostų automagistralė perims sau srautus. Akivaizdu, kad ir srautai ta magistrale ženkliai išaugo ir Laisvės prospektu toks kiekis niekaip nebepravažiuotų. Suma sumarum per abi jungtis automobilių apytiksliai padvigubėjo, kai kelionių VT sumažėjo. Kas čia, jei ne Induced demand? O jau tokie teiginiai, kad turėkit sau tas A juostas, bet automobiliams duokit ne mažiau 4 juostų, tai ir yra tikrų tikriausias NIMBY - tik nelyskit prie mano įpročių, nes netikiu, kad VT mažins kamščius

    Komentuoti:


  • Donidavu
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    Kamsciai nuo Merkurijaus buvo iki Lidlo, nes ten buvo pesciuju sviesoforas, vietoj kurio dabar pozemine pereja.
    Pagal tokią logiką ne VA, bet 1 požeminė perėja viską išsprendė. Tai gal visur padarom požeminės ir gyvensime be kamščių?
    Po VA atidarymo Justiniškių g. ir Laisvės pr. galima sakyti nebeliko tikrų kamščių. Bet visada atsiras žuviagalvių greitai pamirštančių kas anksčiau ten dėjosi.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    Kamsciai nuo Merkurijaus buvo iki Lidlo, nes ten buvo pesciuju sviesoforas, vietoj kurio dabar pozemine pereja.
    Kokiu būdu tada ir už to šviesoforo būdavo kamštis? Arba jūsų atmintis skylėta, arba tiesiog kliedit.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
    Man tokios lochiskos apklausos jau biski nusibodo. Visi jau senu seniausiai zinom atsakyma kas ir kaip gali mazinti spustys, bet aisku visi nori i tai ziureti pro labai maza prizme kad spustys mazinti yra vienintelis budas - platinti gatves, didinti "pralaiduma" etc...Kokie dar "lochai" ir "ubagai" dar naudosis VT kad meginti mazinti spustis mieste, ka jus debilai??
    Todėl, kad suorganizuoti apklausą, galimybių studiją ar kitą popierių užima laiko. Po to reikia išanalizuoti jos rezultatus, tai užima laiko. Po to reikia su jos rezultatais supažindinti visuomenę ir sužinoti jos nuom
    Oj, kadencija pasibaigė.

    Komentuoti:


  • MindesAcc
    replied
    Man tokios lochiskos apklausos jau biski nusibodo. Visi jau senu seniausiai zinom atsakyma kas ir kaip gali mazinti spustys, bet aisku visi nori i tai ziureti pro labai maza prizme kad spustys mazinti yra vienintelis budas - platinti gatves, didinti "pralaiduma" etc...Kokie dar "lochai" ir "ubagai" dar naudosis VT kad meginti mazinti spustis mieste, ka jus debilai??

    https://madeinvilnius.lt/transportas...zinti-spustis/

    Kodel madeinvilnius tokius dalykus skaldo i du skirtingus atsakymus?

    Click image for larger version

Name:	same-picture.png
Views:	268
Size:	832,7 kB
ID:	2198883

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    Kamsciai nuo Merkurijaus buvo iki Lidlo, nes ten buvo pesciuju sviesoforas, vietoj kurio dabar pozemine pereja.
    Iki VA atidarymo Laisvės pr. kamštis būdavo nuo lazdynų tilto iki Mados.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą

    Aš, kaip Karoliniškių gyventojas, sakau, kad srautai Laisvės pr. žymiai sumažėjo ir dabar juo galima laisvai pravažiuoti nuo Lazdynų tilto iki Spaudos rūmų. Riedi sau ramiai ir viskas. Prieš VA kamštis būdavo nuo Merkurijaus.
    Kamsciai nuo Merkurijaus buvo iki Lidlo, nes ten buvo pesciuju sviesoforas, vietoj kurio dabar pozemine pereja.

    Komentuoti:


  • Donidavu
    replied
    Parašė lanxtot Rodyti pranešimą

    Dar visiškai pritariu dėl tramvajaus komentaro, iš esmės esant tramvajaus bėgiams tos A juostos nereikalingos, ir nieko platinti nereikia.
    Kolegos koks dar tramvajus. Vilnius nesimaudo piniguose, kaip Barnaulas, Angarskas arba Komsomolskas kad turėtų savo tramvajų.
    Užpirko šprotobusų su pamažintu sėdimų vietų skaičiumi ir aiškiu naratyvu persėsti į automobilius.
    Paskutinis taisė Donidavu; 2025.05.04, 11:11.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Kitas dalykas kur man galai nesueina, tai kai diskutuojama, kad juostų kiekis didins automobilizaciją kai dalis tų jtiesiamų uostų būtų skirta būtent VT.
    ...būtent VT ir dviračių tinklo plėtrai.

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    Ir net ne iki pat Pylimo g., kur jungtis būtų ypač naudinga. Gal šios gatvės reljefas tam ir nėra labai idealus, bet verta nepamiršti, kad 86 yra sėkmingai kursavęs tiek viena kryptimi, tiek kita – ir dar žiemos laiku.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Naugarduko g. važiuoja 73 autobusas
    Ir net du kartus per valandą.

    Komentuoti:

Working...
X