Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lettered
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
    Pavojus, kad kai prasideda kalba apie "dviračių infrastruktūrą", turima omenyje išskirtinai dviračių takai, bet į tai teoriškai turėtų patekti visos netranzitinės ramaus eismo gatvės ir jų tinklas, nes Vilniuje pilna rajonų kuriuose nebus dviračių takų, pvz. Žvėrynas, Naujininkai. Bet tada automatiškai turi mažinti patrauklumą automobiliams ir čia įjungiami stabdžiai.
    Kodėl nebus takų? Manau ateityje visos šios gatvės atrodys maždaug taip:





    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Pavojus, kad kai prasideda kalba apie "dviračių infrastruktūrą", turima omenyje išskirtinai dviračių takai, bet į tai teoriškai turėtų patekti visos netranzitinės ramaus eismo gatvės ir jų tinklas, nes Vilniuje pilna rajonų kuriuose nebus dviračių takų, pvz. Žvėrynas, Naujininkai. Bet tada automatiškai turi mažinti patrauklumą automobiliams ir čia įjungiami stabdžiai.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    O jos tą daro iš didelio noro, ar dėl didelių automobilių mokesčių? Niekas nesako kad dviračiu negalima važinėti žiemą, galima. Galima nors arkliu nujoti (o ką, dar didesnė ekologija), bet bent kiek juntamesnė visuomenės dalis mūsų klimate to savo noru tikrai nedarys, kol yra alternatyvos. Tą ir norėjau pasakyti.
    Dėl įvairių faktorių, pradedant sveikata ir gera infrastruktūra, baigiant taupymu. Tai niekada nėra vienas faktorius, dėl kurio visi arba kažką daro arba niekas to nedaro. Man asmeniškai labiausiai groja kelionės greitis ir patogumas t.y. nereikia sukti galvos dėl parkavimo, eismo sąlygų, kamščių ir t.t. Sutaupau daug laiko, lyginant su tuo, kiek užtrukčiau važiuodamas savo mašina ar Boltu, VT ar eidamas pėsčias. Žinoma, tai nereiškia, kad tai vienodai galioja visiems.

    Visgi bene svarbiausias faktorius sakyčiau yra infrastruktūra. Jei yra gera, patogi ir saugi infrastruktūra, net ir ignoruojant visus kitus faktorius, bus tos infrastruktūros naudotojų kritinė masė. Taigi, Lietuvoje kol.kas svarbiausiu tikslu laikyčiau būtent dviračių infrastruktūros gerinimą, kad būtų daugiau norinčių ja naudotis bet kuriuo metų laiku.
    Paskutinis taisė John; 2025.04.08, 14:47.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Na aš dviračiu žiemą gal ir nevažiuosiu, bet paspirtuku laisvai, taip kad pamirškit vieną kartą tą nesąmonę "dviračių takai žiemą nenaudojami".

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Pagaliau, jei netinka mūsų anekdotinės patirtys, yra ištisos šalys ir visuyomenės, kurios daro tai, ką čia bandom įrodinėti visokiems Maalinauskams: Nyderlandai, Danija, bet paskutiniu metu ir Švedija, Prancūzija (Paryžius) ir daug kitų šalių ar bent jau atskirų miestų.
    O jos tą daro iš didelio noro, ar dėl didelių automobilių mokesčių? Niekas nesako kad dviračiu negalima važinėti žiemą, galima. Galima nors arkliu nujoti (o ką, dar didesnė ekologija), bet bent kiek juntamesnė visuomenės dalis mūsų klimate to savo noru tikrai nedarys, kol yra alternatyvos. Tą ir norėjau pasakyti.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.04.08, 14:29.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Visi šie sakiniai išduoda, kad jūs nesinaudojate dviračiu.
    Geriau nebepasakokite, kur yra romantiškiau minti, ačiū
    Persiprašau? Gerais metais esu numynęs ir 13k km Gal geriau tamsta nekniskit proto ir papasakokit kuo blogai Laisvės prospekto dvirtakis?

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    induced demand - irgi nereikia aklai šia vėliava mojuoti.
    Kolkas kalbam, kad nėra net būtinojo minimumo susiekimui įvairiomis kryptimis, o taip pat tranzitui, kurį "gyvenantys burbule" labai gerai pamiršta. Nėra dubliuojančių gatvių, kurios gelbėtų avarijų atvijų, po kurių dabar didelė dalis miesto raudonuoja. Vat kai tai bus, tada toliau ir galima bus kalbėti, ar čia dar yra induced demand paremtų strategijų ar ne.

    Galimai artėjam prie natūralaus asmeninių automobilių naudojimo maksimumo. Ekonominėm, pasirinkimo (daug kas dabar tiesiog nenori mokytis vairuot) ar kitom prasmėm nusistovėjo. Gaila, kad ne dėl gero VT - būtų gal nusistovėję prie mažesnio skaičiaus, bet yra kaip yra.
    VA nuėmė kamščius nuo Laisvės, tačiau paskatino žmones dar labiau keltis į laukus už Pilaitės, iš Pašilaičių važinėti mašina, o ne troleibusu, nes gi visur į miestą nuvažiuosi per VA.
    Didžiausia problema kad miestas planuojamas automobiliams, o ne žmonių pervežimui. Niekada nebus "maksimumo", nes jau dabar šeimos ir pavieniai žmonės turi po dvi-tris mašinas namų ūkyje, kurie piko metu suvažiuoja ir išvažiuoja iš miesto. Taip, jei kasryt reiktų važinėti iš Pašilų/Perkūnkiemio miesto link, aš irgi turbūt vairuočiau, o ne bildėčiau troleibuse.
    Greitojo/bėginio transporto linijai palei Laisvės pr. yra tiesiog akivaizdus poreikis. Bet šitam merui reikia 3 metų kad pradėtų galvoti apie "kažkokį rimtesnį" viešąjį transportą ir daugybės protingų galvų, kartojančių kad "čia tik A juostų trūksta ir viskas bus super", bet užtenka vieno posėdžiuko, kad būtų uždegta žalia šviesa naujai magistralei mieste.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Čia tema apie Šiaurinę gatvę ar apie dviračius?
    Keli puslapiai vien apie dviračius.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Kokios problemos važiuot dvirtakiu palei Laisvės prospektą? Dvirtakiai palei negatves kaip Ukmergės arba Gariūnuose irgi visiškai naudotini.

    O dėl papildomos juostos tai jau geriau minti šalia greitesnio eismo gatvės su mažiau stovinčio kamščio nei pro ilgesnę stovinčių mašinų eilę... Nematau jokios romantikos mint siaurom gatvėm palei ištisines stovinčių mašinų eiles ir visą kelią uostyt išmetamasias dujas.
    Visi šie sakiniai išduoda, kad jūs nesinaudojate dviračiu.
    Geriau nebepasakokite, kur yra romantiškiau minti, ačiū

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Nutiesus 3+3 gatvę, ji netampa gatve, ji nėra patraukli važiuoti dviračiu.
    Kokios problemos važiuot dvirtakiu palei Laisvės prospektą? Dvirtakiai palei negatves kaip Ukmergės arba Gariūnuose irgi visiškai naudotini.

    O dėl papildomos juostos tai jau geriau minti šalia greitesnio eismo gatvės su mažiau stovinčio kamščio nei pro ilgesnę stovinčių mašinų eilę... Nematau jokios romantikos mint siaurom gatvėm palei ištisines stovinčių mašinų eiles ir visą kelią uostyt išmetamasias dujas.
    Paskutinis taisė mantasm; 2025.04.08, 12:21.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Čia tema apie Šiaurinę gatvę ar apie dviračius?

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Bet dabar nebėra kamščių kaip seniau būdavo maždaug nuo Naugarduko g.
    Yra.
    Net šiandien mačiau 10 val. kamštis buvo nuo IKEA viaduko iki pirmo šviesoforo. Vakarais būna ir ilgesni, net Google maps tipinio eismo skiltis rodo kamštį nuo paminėtos Naugarduko g.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Nemėgstu daryt generalizacijų, bet iš viso šito posto skamba taip, tarsi tu kalbi ne iš patirties, o iš galvos.

    Važiuoju apie 7 km į darbą, užtrunku apie 20 min., vidutinis greitis turbūt apie 16-18 km (niekada nematavau, neturiu "spidometro"), važiuoju atsipalaidavęs ir ne su plentiniu dviračiu. Atvažiuoju lengvai apšilęs, bet tikrai ne suprakaitavęs ar šlapias. Važiuoju ir kai šlapia danga, kažkaip ypač išsipurvinęs niekada nesu. Jokios spec. aprangos niekada nesidedu, bet iš praktikos išmokau, kad geriau rengtis kiek lengviau, kad pradžioje būtų vėsiau.
    Belieka pritarti. Pats važinėju dviračių į darbą (ir visur kitur t.y. į parduotuvę, į restoraną, pas draugus ir t.t.) kasdien, įskaitant žiemą, jau turbūt gerus 15 metų. Visas menamas "priežastis" ir "paaiškinimus", kodėl kategoriškai neįmanoma daryti to, ką aš (o ir daugelis kitų) darau daug metų kiekvieną dieną, girdžiu išskirtinai iš tų, kurie dviračių gyvenime yra arba nevažinėję išvis, arba važinėję tik labai epizodiškai, labai trumpai ir tik pramogai.
    Pagaliau, jei netinka mūsų anekdotinės patirtys, yra ištisos šalys ir visuyomenės, kurios daro tai, ką čia bandom įrodinėti visokiems Maalinauskams: Nyderlandai, Danija, bet paskutiniu metu ir Švedija, Prancūzija (Paryžius) ir daug kitų šalių ar bent jau atskirų miestų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    Nutiesus 3+3 gatvę, ji netampa gatve, ji nėra patraukli važiuoti dviračiu.
    Nutiesus ir pakelbus viešumoje apie naujos 6 eismo juostų gatvės atidarymą, imponuojama, jog kelionė kažkur tamps daug greitesnė su automobiliu, kas yra melas. Tai puikiai iliustruoja ir aukščiau pateiktas GCN video ir mano nuomone geriausias pavyzdys iš Vilniaus - Liepkalnio sankryža. Tokiais grandioziniais skaičiais ir darbais gyrėsi savivaldybė, bet net ir ne piko metu būna "uodegos" prie sankryžų, nes eiliniai žmonės įsivazduoja, kad ten pridarius po papildomas 2 eismo juostas, išsprendė visas bėdas, deja...
    Bet dabar nebėra kamščių kaip seniau būdavo maždaug nuo Naugarduko g.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Iš tamstos parašymo toks vaizdas lyg toj vietoj dabar yra dvirtakis, o nutiesus 3+3 Šiaurinę ten to dvirtakio nebeliks
    Nutiesus 3+3 gatvę, ji netampa gatve, ji nėra patraukli važiuoti dviračiu.
    Nutiesus ir pakelbus viešumoje apie naujos 6 eismo juostų gatvės atidarymą, imponuojama, jog kelionė kažkur tamps daug greitesnė su automobiliu, kas yra melas. Tai puikiai iliustruoja ir aukščiau pateiktas GCN video ir mano nuomone geriausias pavyzdys iš Vilniaus - Liepkalnio sankryža. Tokiais grandioziniais skaičiais ir darbais gyrėsi savivaldybė, bet net ir ne piko metu būna "uodegos" prie sankryžų, nes eiliniai žmonės įsivazduoja, kad ten pridarius po papildomas 2 eismo juostas, išsprendė visas bėdas, deja...

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą


    Jau rašiau apie diskomfortą - sukaisti (Vilnius, primenu, gana kalvotas miestas), reikia specifinės sveikatos (aš pvz, kelis kartus bandžiau prie šalto oro išvažiuoti, iš karto sekančią dieną sloga arba kas blogiau), negali pasiimti daug daiktų, negali parvežti vaikų, darbe dažnai reikia persirengti (nevažiuosi gi kostiuminėm kelnėm). O 28 eur čia kas, du kokteiliai mieste (kaip kažkas sakė VT temoje)? Koks ten vidutinis atlyginimas Vilniuje? Juolabiau kad iki galo VT vis tiek atsisakyti nepavyks - štai atvažiavai į darbą, prasidėjo snygis. Kuo grįši namo ir kuo važiuosi kitą rytą pasiimti dviračio?
    Dėl sveikatos tai galima pasiginčyti - paslysi kur ant plikledžio (kuris dėl mūsų klimato sąlygų būna gana dažnai) ir susilaužysi ką. Tokia ir sveikata.

    VT ir mašinoje irgi nereikia laikyti.

    Reikia specialios įrangos, arba atvažiuoji visas šlapias. Tas mano kolega ir specialius akinius naudoja, ir dviratininko striukę su ventiliacija pažastyse, ir termoaprangą. Ir vis tiek po to eina į dušą.
    Aš pats kai mėgstu didesniais atstumais pasivaikščioti, tai turiu ir striukę už kelis šimtus eur, ir termoaprangą, ir džemperį su membrana. Nes kitaip niekaip. Nebent važiuoji taip lėtai, kad vos ne pėsčiom, bet tada iš viso prasmės važiuoti nėra, dviratis gaunasi tik dėl pliuso.

    Visokių darbų būna. Bet didžioji dalis darbe norėtų būti su gražia darbine apranga, pasikvėpinę, o ne su apteškeliotom nuo važiavimo kelnėm ir nešviežiu kvapu.
    Nemėgstu daryt generalizacijų, bet iš viso šito posto skamba taip, tarsi tu kalbi ne iš patirties, o iš galvos.

    Važiuoju apie 7 km į darbą, užtrunku apie 20 min., vidutinis greitis turbūt apie 16-18 km (niekada nematavau, neturiu "spidometro"), važiuoju atsipalaidavęs ir ne su plentiniu dviračiu. Atvažiuoju lengvai apšilęs, bet tikrai ne suprakaitavęs ar šlapias. Važiuoju ir kai šlapia danga, kažkaip ypač išsipurvinęs niekada nesu. Jokios spec. aprangos niekada nesidedu, bet iš praktikos išmokau, kad geriau rengtis kiek lengviau, kad pradžioje būtų vėsiau.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Aš važiuoju dviračiu visus metus ir nestatau į sandeliukus ar savivadybes budeles iš grotų. Važiuoju visada nedidelius atstumus (iki 10 km) arba į senamiestį, nes jokia transporto priemonė nepasiūlo greitesnio ir patogesnio būdo.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    induced demand - irgi nereikia aklai šia vėliava mojuoti. Kas prisimena situaciją dar iki Vakarinio aplinkelio, o dar kai nebuvo Šeškinės kalnas praplatintas ir pertvarkyta Saltoniškių sankryža. 50-60 min kelionė automobiliu į darbą ar atgal iš Pašilaičių į naujamiestį buvo įprastas reikalas. Automobilių padidėjo belenkiek, o kamščiai dar niekaip nepasiekė to lygio, išskyrus blokuojančias avarijas.
    Tai pačiam Naujamiestyje kamščiai ligi šiol negrįžo į ana lygį, tik dabar užsimerksiu ir apsimesiu, jog Tūkstantmečio gatvė kasdien nestovi, nes neigiu induced demand egzistavimą.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Niekas ir nesako, kad „didžioji dalis“ tą darytų. Darys keli procentai ir tai bus gerai.
    Įdomu, o gal tikrai padarome apklausą, bent čia, forume? Nebūtų labai reprezentatyvu (vis dėl to čia sėdi specifinė publika), bet bent kažkokie skaičiai. Ar techninės galimybės tą leidžia?

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Kaip nevažiuojančiam žiemą per sniegą, tai diskomforto jokio nėra. O privalumų yra - be jau minėtų 28 Eur per mėn. (ar daugiau automobiliui ir parkingui) dar ir sveikatos prideda
    Jau rašiau apie diskomfortą - sukaisti (Vilnius, primenu, gana kalvotas miestas), reikia specifinės sveikatos (aš pvz, kelis kartus bandžiau prie šalto oro išvažiuoti, iš karto sekančią dieną sloga arba kas blogiau), negali pasiimti daug daiktų, negali parvežti vaikų, darbe dažnai reikia persirengti (nevažiuosi gi kostiuminėm kelnėm). O 28 eur čia kas, du kokteiliai mieste (kaip kažkas sakė VT temoje)? Koks ten vidutinis atlyginimas Vilniuje? Juolabiau kad iki galo VT vis tiek atsisakyti nepavyks - štai atvažiavai į darbą, prasidėjo snygis. Kuo grįši namo ir kuo važiuosi kitą rytą pasiimti dviračio?
    Dėl sveikatos tai galima pasiginčyti - paslysi kur ant plikledžio (kuris dėl mūsų klimato sąlygų būna gana dažnai) ir susilaužysi ką. Tokia ir sveikata.

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Vasarą dviračiu važiuot į darbą net vėsiau nei su paspirtuku, nes kuprinės nereikia ant kupros laikyt.
    VT ir mašinoje irgi nereikia laikyti.

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Žiemą (vėl gi, nevažiuoju kai sniego yra) yra kur kas šilčiau dviračiu važiuot, negu gali pasirodyt, tai kažkokios spec. aprangos irgi nereikia (išskyrus gal geresnes pirštines).
    Reikia specialios įrangos, arba atvažiuoji visas šlapias. Tas mano kolega ir specialius akinius naudoja, ir dviratininko striukę su ventiliacija pažastyse, ir termoaprangą. Ir vis tiek po to eina į dušą.
    Aš pats kai mėgstu didesniais atstumais pasivaikščioti, tai turiu ir striukę už kelis šimtus eur, ir termoaprangą, ir džemperį su membrana. Nes kitaip niekaip. Nebent važiuoji taip lėtai, kad vos ne pėsčiom, bet tada iš viso prasmės važiuoti nėra, dviratis gaunasi tik dėl pliuso.

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    P.S. Persirenginėt darbe irgi neturiu poreikio. Bet čia jau labai individualu ko gero (jeigu reik į darbą į kalną mint, tai kitas dalykas).
    Visokių darbų būna. Bet didžioji dalis darbe norėtų būti su gražia darbine apranga, pasikvėpinę, o ne su apteškeliotom nuo važiavimo kelnėm ir nešviežiu kvapu.

    Komentuoti:

Working...
X