Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • eigh
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Kaip tik dabar yra sukuriama kastų sistema, kur privilegijuotai automobilistų kastai yra išdalijamas vos ne visas bendras daugiabučio plotas, o žmonėms, kurie naudojasi VT ar dviračiais yra nepaliekama nieko. Ir tai - jokia demokratija, tai yra apiplėšimas. Jei teko kada dalintis sandėliukus daugiabutyje, tai gaunama erdvė priklauso nuo nuosavybės kvadratų daugiabutyje skaičiaus, t.y. bendra erdvė yra padalinama proporcingai jam. Kiemo erdvė, tuo tarpu, yra padalijama taip: automobilistų kastai - praktiškai viskas, visiems kitiems - praktiškai nieko.
    Tai nereik dalinti beveik viso. Jūs nueikite į kokius Pašilaičius ar Fabijoniškes - didžiąją dalį ploto apima visokios šunų šikyklos. Galima sukurti naujų parkingų, įrengti parkus, vaikų žaidimų aikšteles - viskas tilps. Nesiūlo gi niekas visame rajono plote tiesti asfaltą ir padaryti parkofkę.

    Make daugiabučiai great again / Sustabdykime suburbizaciją, kai jaunesni nei 65 metų žmonės nori gyventi bet kur (net literaliai bulvių lauke), tik ne sovietiniuose daugiabučių rajonuose.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Esu Londone matęs keliose vietose prie daugiabučių įrengtus daržus (‘allotments’). Va vienas pavyzdys:

    https://londongardenstrust.org/log20...ens/Quill.html

    Kodėl žmogus negali gauti vietos tokiam dalykui, bet gali gauti vietos savo smirdančiai geldai ir burgzti bei dūmyti visiems po langais?
    Jau geriau bitės tegul burzgia po langais negu dešimtys senų dyzelininių trantalų.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Idealus variantas tai daugiabučiuose nėra antžeminio parkingo, tik viešos erdvės, o auto parkavimas kur nors tik daugiaaukštėse aikštelėse, o dar geriau daugiaaukštis parkingos po daugiabučiais kad ir 5+ aukštų po žeme. Suformuotas tunelinis gatvių tinklas kurio pabaiga būtų išvažiavimai į pagrindinę gatvę. Čia tokia utopija aišku. Beveik kaip į burną skraidantys balandėliai
    Kaip suprantu, vienintelis realus pasiūlymas ( be skraidančių balandėlių) - po esamais stambiaplokščiais namais įgilinti 5 požeminių aukštų garažus?

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Esu Londone matęs keliose vietose prie daugiabučių įrengtus daržus (‘allotments’). Va vienas pavyzdys:

    https://londongardenstrust.org/log20...ens/Quill.html

    Kodėl žmogus negali gauti vietos tokiam dalykui, bet gali gauti vietos savo smirdančiai geldai ir burgzti bei dūmyti visiems po langais?

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    O tai jūsų gyvenimas apsiriboja tik darbas-namai? Yra savaitgaliai, atostogos, savaitinės kelionės į parduotuvę ir dar šimtai atvejų, kai reikia automobilio. Turi
    būti ribojamos kasdienės kelionės automobiliu, o ne verčiama jo neturėti apskritai.

    Jau dabar argumentas “prie daugiabučių reikia ieškoti parkingo” tampa reikšmingu argumentu kraustantis į “šiknaskyles”. Kaip manote, ar sugražinus sovietinius parkingo standartus, žmonės staiga praregės, atsisakys visų savo poreikių ir kelsis gyventi į Fabijoniškes ir Žirmūnus? Ar atvirkščiai - tuose rajonuose liks tik pensininkai? Gal dar subinę vėl valykim sovietiniais laikraščiais (“pagal projektą”)?

    Parkingo problemą prie daugiabučių reikia spręsti nesukuriant dirbtinių kastų ir, tiesą sakant, nesuprantu, kodėl joks meras dar nenugriebė tokio žemai kabančio vaisiaus.
    Kaip tik dabar yra sukuriama kastų sistema, kur privilegijuotai automobilistų kastai yra išdalijamas vos ne visas bendras daugiabučio plotas, o žmonėms, kurie naudojasi VT ar dviračiais yra nepaliekama nieko. Ir tai - jokia demokratija, tai yra apiplėšimas. Jei teko kada dalintis sandėliukus daugiabutyje, tai gaunama erdvė priklauso nuo nuosavybės kvadratų daugiabutyje skaičiaus, t.y. bendra erdvė yra padalinama proporcingai jam. Kiemo erdvė, tuo tarpu, yra padalijama taip: automobilistų kastai - praktiškai viskas, visiems kitiems - praktiškai nieko.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Tai šiknaskylėje kurią vadini užmiesčiu nėra ir nebus normalaus VT, užtat pas juos norma kad net vaikai vairuoja AM mašinytes jog neišdurnėtų, o mieste tai nėra privaloma.
    Kodėl naujiems daugiabučiams miesto centre leidžiama statyti tikrai ne 1 vietos parkingus 10 -iai butų ? Ar netgi komiblokų sutankintuose rajonuose (beje žalumos ten dažnai kelis kartus daugiau negu naujuose). Juk yra VT?
    https://maps.app.goo.gl/sLBfXweX8nXoZX1R6
    https://maps.app.goo.gl/hji1qJNA4ta3BWvP9
    Bomžams skirti garažų masyvai ir parkavimo aikštelės daugumoje nugriauti. Kas labai "padėjo" spręsti problemas.
    Paskutinis taisė Sula; 2025.08.11, 19:45.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Idealus variantas tai daugiabučiuose nėra antžeminio parkingo, tik viešos erdvės, o auto parkavimas kur nors tik daugiaaukštėse aikštelėse, o dar geriau daugiaaukštis parkingos po daugiabučiais kad ir 5+ aukštų po žeme. Suformuotas tunelinis gatvių tinklas kurio pabaiga būtų išvažiavimai į pagrindinę gatvę. Čia tokia utopija aišku. Beveik kaip į burną skraidantys balandėliai

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Tai šiknaskylėje kurią vadini užmiesčiu nėra ir nebus normalaus VT, užtat pas juos norma kad net vaikai vairuoja AM mašinytes jog neišdurnėtų, o mieste tai nėra privaloma.
    O tai jūsų gyvenimas apsiriboja tik darbas-namai? Yra savaitgaliai, atostogos, savaitinės kelionės į parduotuvę ir dar šimtai atvejų, kai reikia automobilio. Turi
    būti ribojamos kasdienės kelionės automobiliu, o ne verčiama jo neturėti apskritai.

    Jau dabar argumentas “prie daugiabučių reikia ieškoti parkingo” tampa reikšmingu argumentu kraustantis į “šiknaskyles”. Kaip manote, ar sugražinus sovietinius parkingo standartus, žmonės staiga praregės, atsisakys visų savo poreikių ir kelsis gyventi į Fabijoniškes ir Žirmūnus? Ar atvirkščiai - tuose rajonuose liks tik pensininkai? Gal dar subinę vėl valykim sovietiniais laikraščiais (“pagal projektą”)?

    Parkingo problemą prie daugiabučių reikia spręsti nesukuriant dirbtinių kastų ir, tiesą sakant, nesuprantu, kodėl joks meras dar nenugriebė tokio žemai kabančio vaisiaus.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Jo, jūs čia norit įvesti kastų sistemą. Maždaug, varguoliai senuose daugiabučiuose tegu važinėja lochovozais ir dalijasi 1 parkofke ant 5 butų, o čiut geriau prasigyvenę užmiesčio kotedžų ar naujų daugiabučių gyventojai tegu nors ir po tris turi. Tikrai puikus paskatinimas žmonėms gyventi ne suburbijose, o mieste!

    Yra tos vietos prie daugiabučių, kur galima įkišti naujas stovėjimo aikšteles nedarant kompromisų su vertingais
    žaliaisiais plotais.
    Tai šiknaskylėje kurią vadini užmiesčiu nėra ir nebus normalaus VT, užtat pas juos norma kad net vaikai vairuoja AM mašinytes jog neišdurnėtų, o mieste tai nėra privaloma.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Jo, jūs čia norit įvesti kastų sistemą. Maždaug, varguoliai senuose daugiabučiuose tegu važinėja lochovozais ir dalijasi 1 parkofke ant 5 butų, o čiut geriau prasigyvenę užmiesčio kotedžų ar naujų daugiabučių gyventojai tegu nors ir po tris turi. Tikrai puikus paskatinimas žmonėms gyventi ne suburbijose, o mieste!

    Yra tos vietos prie daugiabučių, kur galima įkišti naujas stovėjimo aikšteles nedarant kompromisų su vertingais
    žaliaisiais plotais.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    jų skaičiaus mikrorajonuose mažinimą iki projektinių skaičių,
    Mano gimtajame 60-butyje norma buvo ir yra 1 vieta 10-iai butų. Iki kiek mažinam?
    Pusbrolis gyveno "Partizankėje", pas juos parkavimo vietų prie chruščiovkės iš viso nebuvo nenumatyta nuo pat pastatymo laikų. Jau vėlyvuoju sovietmečiu sulipdė kažkiek tarp namų.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Normalių ir tvarkingų parkingo vietų skaičių tikrai reikia didinti. Kas labiau gadina vaizdą ir ką reikia naikinti, tai savadarbes parkingo vietas ant žolės, šaligatvio ar pravažiavimų.
    Reikia didinti - daugiaukščiuose parkinguose. Kiemuose parkavimo vietų (ilgalaikių) iš vis neturi būti.

    Komentuoti:


  • MartynasT
    replied
    https://www.youtube.com/shorts/2zu059dpTc8

    Nežinau kaip shortus įkelt, kad rodytų forume.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Pirmu numeriu reikia tas vietas apmokestinti, kad visokie perekupai arba 2 asmenų šeimos su trimis automobiliais būtų supaprastintos.
    Aš dažnokai bendrauju su VMS viešąja tvarkla dėl to. Tai jau ir jie pripažįsta, kad padėtis su apleistomis/šrotinėmis mašinomis Vilniuje yra "baisi". Į kurį kiemą ar gatvę benueisi, bus bent keli šrotai, kai kur ištisos gatvės ar vieši parkingai, ypač arčiau visokių garažiukų (kurių yra visur), užparkuotos šrotais, o beveik visais atvejais vietinė fauna, visiškai ignoruodama dramblį kambarįje, toliau bliauna, kad reikia daugiau parkofkių ir kad nėra kur statyti mašiną. Pastato VMS tas kelias parkofkės vietas, Benkunskas nusifotografuoja, pasharina FB ir Instagrame, ir jos iškart užgriozdinamos šrotais ir tada vėl trūksta parkofkių. Ir taip pasaka be galo.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Man kiek keistai atrodo tas 'daugiabučių' nubalsavimas dėl parkingo vietų skaičiaus padidinimo. Tarkime, 60 butų turinčiame komibloke yra 31 butas, kuriam yra reikalingas automobilis, ir 29 butai, kuriems automobilio nereikia. Toks 'daugiabutis nubalsuoja', kad jo gyventojai nori išdidinti parkavimo aikštelę ir visa namui priklausanti teritorija atitenka automobilių savininkams. Ar toks balsavimas yra sąžiningas? Jei tokiame daugiabutyje būtų, pavyzdžiui, 31 butas, kuriame gyvena lietuviai ir 29, kuriuose gyvena nelietuviai. Nemanau, kad būtų galima tiesiog nubalsuoti, kad nelietuvių turtas yra nusavinamas ir atiduodamas lietuviams, ir tą turtą pasiimti? Tad kodėl tokia 'demokratija' yra leidžiama kiemuose?

    Ar nesąžiningiau būtų priskirti kieme teritoriją vienam butui pagal kvadratų daugiabutyje skaičių, o ką gyventojai su ta teritorija darys jau yra jų reikalas? Vidutinis automobilis yra 2-3 kartus didesnis už vidutinį sandėliuką ir jam dar reikia ir privažiavimo prie parkavimo vietos. Būtų galima rinktis, tarkime, tarp parkavimo vietos, arba kokių 10 kv/m vietos kad ir karkasiniam sandėliukui, saunai ar (susimetus su kitais kaimynais) bendrai sporto salei? Kas tiksliai su tokia sistema būtų negerai?
    Demokratija bloga valdymo forma, bet kitos kol kas niekas nesugalvojo.

    Kas dėl kiemų: žiūrint visai formaliai, dabar galioja priklausomu želdynų norma. Kadangi ji labai dažnai neįvykdoma esamoje situacijoje (privažiavimai, šaligatviai, pats pastatas), ją tuo labiau sunkų įgyvendinti vietoje želdynų įrengiant stovėjimo aikšteles.
    Trūksta tik noro iš savivaldybės pusės.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Pirmu numeriu reikia tas vietas apmokestinti, kad visokie perekupai arba 2 asmenų šeimos su trimis automobiliais būtų supaprastintos.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Normalių ir tvarkingų parkingo vietų skaičių tikrai reikia didinti. Kas labiau gadina vaizdą ir ką reikia naikinti, tai savadarbes parkingo vietas ant žolės, šaligatvio ar pravažiavimų.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Aš, čia, aišku, kiek sarkastiškai apie sandėliukus ir saunas. Labiau su tikslu parodyti, kiek naudingos vietos užima privatūs automobiliai. Vietos, į kurią staiga gauni teisę vos automobilį nusipirkęs.

    Pats būčiau už parkavimo vietų apmokestinimą rinkos kaina, jų skaičiaus mikrorajonuose mažinimą iki projektinių skaičių, mokamų daugiaaukščių aikštelių statymą ir atimtų bendrų erdvių grąžinimą bendruomenėms. Erdvių, kurios toliau yra atiminėjamos šūdsuburbių kandidato ir automarozo Benkunsko.

    Ir, vis tik, sandėliukai atrodytų geriau ir draugiškiau nei kenksmingus dūmus spjaudantys ir žmones žudantys geležies gabalai.
    Attached Files
    Paskutinis taisė VLR; 2025.08.10, 05:51.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Kiemas atrodys kaip bangladešas su jūsų sandėliukais. Jeigu jau sandėliukus galima, tai skardiniais garažais likusius 50% kiemo?

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Man kiek keistai atrodo tas 'daugiabučių' nubalsavimas dėl parkingo vietų skaičiaus padidinimo. Tarkime, 60 butų turinčiame komibloke yra 31 butas, kuriam yra reikalingas automobilis, ir 29 butai, kuriems automobilio nereikia. Toks 'daugiabutis nubalsuoja', kad jo gyventojai nori išdidinti parkavimo aikštelę ir visa namui priklausanti teritorija atitenka automobilių savininkams. Ar toks balsavimas yra sąžiningas? Jei tokiame daugiabutyje būtų, pavyzdžiui, 31 butas, kuriame gyvena lietuviai ir 29, kuriuose gyvena nelietuviai. Nemanau, kad būtų galima tiesiog nubalsuoti, kad nelietuvių turtas yra nusavinamas ir atiduodamas lietuviams, ir tą turtą pasiimti? Tad kodėl tokia 'demokratija' yra leidžiama kiemuose?

    Ar nesąžiningiau būtų priskirti kieme teritoriją vienam butui pagal kvadratų daugiabutyje skaičių, o ką gyventojai su ta teritorija darys jau yra jų reikalas? Vidutinis automobilis yra 2-3 kartus didesnis už vidutinį sandėliuką ir jam dar reikia ir privažiavimo prie parkavimo vietos. Būtų galima rinktis, tarkime, tarp parkavimo vietos, arba kokių 10 kv/m vietos kad ir karkasiniam sandėliukui, saunai ar (susimetus su kitais kaimynais) bendrai sporto salei? Kas tiksliai su tokia sistema būtų negerai?
    Paprasčiau būtų kiemo teritorijoją dalinti į zonas.
    Na pvz x%, bet <50% kiemo gali būti parkingo, kita dalis skirstomą gyventojų ar tai sandėliukai, ar saunos, ar žaidimų aikštelė ir tt. Dar galima taikyti reikalavimus žalumos kiekiui. Galima būtų kooperuotis su kitais namai aplinkui, formuojant didelę erdvę.

    Komentuoti:

Working...
X