Parašė Obi-Wan Kenobi
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
- 1 patinka
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
Bet tam ir yra metro! Kur London Tube skaičiai? Palyginkit metro pervežimus, skirtumas bus kosminis
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Dėl taksi ir paspirtukų. Visiškas nesupratimas kas yra viešasis transportas ir koks jo tikslas. Tai yra viešoji paslauga vykdoma (dažniausiai) savivaldybės, dar todėl jis vadinasi municipaliniu . Arba vykdoma savivaldybės užsakymu privataus vežėjo. Paslauga atitinka viešąjį interesą, t.y. jos teikimas sukuria naudą ne tik tiesiogiai vartotojui, bet ir visuomenei (miesto gyventojams) bendrai. Tuo, kad a) dėl geresnio susiekimo sumažėja socialinė atskirtis tarp miesto dalių; b) gali naudoti platus gyventojų sluoksnis, kurie negali naudotis taksi arba paspirtukais.
Atsilikusių šalių (taip, JAV atskiras atvejis) vienas iš požymių yra VT nebuvimas arba jo silpnumas kaip valdžios nesugebėjimas ir nenoras teikti piliečiams kokybiškas paslaugas. Liberalų šūkis "tu turi pats savim pasirūpinti" gal yra geras, bet kai tai priveda iki kraštutinumų (privačios saugos tarnybos vietoj policijos, beveik vien tik privati medicina ir švietimas), tai yra valstybės erozija.
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąGal ir galima CityBee ar Spark teoriškai vadinti viešuoju transportu, bet tiktai bandant vartytis iš gaidžio ar imituojant darbą. Tai, ką europiečiai vadina viešuoju transportu, yra, pavyzdžiui, Vienos 365 programa, kainuojanti 1 eurą į dieną ir leidžianti neribotai naudotis metro, tramvajais, autobusais ir traukiniais. Programos kortelę turi 800 tūkstančių Vienos gyventojų, įskaitant senus žmones, neįgaliuosius ir vaikus. Toks ‘viešasis transportas’ kaip CityBee ar Spark yra skirtas tik sveikiems, turtingiems gyventojams, kurie turi vairuotojo teises. Kelios kelionės mieste su šitomis kompanijomis kainuos bent 10 kart daugiau nei neribotas kelionių skaičius Vienoje. Tai nėra viešasis transportas, greičiau - prabangos prekė išrinktiesiems.
Komentuoti:
-
Gal ir galima CityBee ar Spark teoriškai vadinti viešuoju transportu, bet tiktai bandant vartytis iš gaidžio ar imituojant darbą. Tai, ką europiečiai vadina viešuoju transportu, yra, pavyzdžiui, Vienos 365 programa, kainuojanti 1 eurą į dieną ir leidžianti neribotai naudotis metro, tramvajais, autobusais ir traukiniais. Programos kortelę turi 800 tūkstančių Vienos gyventojų, įskaitant senus žmones, neįgaliuosius ir vaikus. Toks ‘viešasis transportas’ kaip CityBee ar Spark yra skirtas tik sveikiems, turtingiems gyventojams, kurie turi vairuotojo teises. Kelios kelionės mieste su šitomis kompanijomis kainuos bent 10 kart daugiau nei neribotas kelionių skaičius Vienoje. Tai nėra viešasis transportas, greičiau - prabangos prekė išrinktiesiems.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Čia paaiškinimas: Public transport - Wikipedia
Tl;Dr: autobusai, troleibusai, traukiniai/tramvajai.
Nėr už ką.
'Shared transport or shared mobility is a transportation system where travelers share a vehicle either simultaneously as a group (e.g. ride-sharing) or over time (e.g. carsharing or bike sharing) as personal rental, and in the process share the cost of the journey, thus purportedly creating a hybrid between private vehicle use and mass or public transport.'
Čia semantics diskusija, kuri niekur neveda - bet kad car-share nėra po terminu 'viešas', turbūt būčiau linkęs nesutikti. Ir kad Šimašius buvo teisus tai prilygindamas prie viešojo transporto. Bet kad tai nėra 'masinis' transportas ir kad car-share nekuria pridėtinės vertės viešojo transporto sistemai, žinoma, reikia pritarti.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.
City Streets 2023 summary report
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąNutariau papresinguoti "Susisiekimo paslaugas". Neįsivaizduoju ar yra įmanoma atsakyti logiškai nepriimant siūlymų naikint dviračių juostas ir parkingą, kurio anksčiau nebuvau prašęs naikinti. Visą "Tvarkau miesto" trilogiją galima pavadinti "Saugokis automobilio"
https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342761
https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342765
https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342769
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS
ĮSTATYMAS
7. Kelio savininkas (valdytojas) privalo:
1) užtikrinti, kad kelias būtų tinkamas transporto priemonių ir pėsčiųjų eismui bei atitiktų teisės aktų reikalavimus;
3) užtikrinti, kad nedelsiant būtų panaikintos kliūtys, trukdančios eismui ir keliančios pavojų, o jei to padaryti neįmanoma, užtikrinti, kad pavojingose vietose būtų įrengtos atitinkamos techninės eismo organizavimo priemonės tol, kol šios kliūtys bus panaikintos.
Įdomu ką "spragėsiu kepėjai" dabar.
Rašo, jog juostos pasiteisino. 7dien pramyniau užmiesty 94 km, buvau visas purvinas nuo šlapio asfalto ir lietaus, bet šiomis juostomis naudojausi tik 5 cm nuo ištisinės, nes viskas kas link borto tiesiog tešlos-purvo sluoksnis. Numečiau ir vaikų pavyzdį, kad ir švariomis vidurvasary nelabai naudojosi, kol nebuvo fiziškai priversti dėl per siauro šaligatvio (sumečiau visą seriją, kaip važiavo ilgoj atkarpoj šaligatviu):
- 8 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąO kas yra "viešas" jeigu ne tai, kuo naudojasi dauguma žmonių? Tai nėra masinio transporto priemonės, bet jos yra viešos. Ar mokėti už paspirtuką ar už troleibusą toks ir tėra skirtumas.
Tl;Dr: autobusai, troleibusai, traukiniai/tramvajai.
Nėr už ką.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
O kas yra "viešas" jeigu ne tai, kuo naudojasi dauguma žmonių? Tai nėra masinio transporto priemonės, bet jos yra viešos. Ar mokėti už paspirtuką ar už troleibusą toks ir tėra skirtumas.
Komentuoti:
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
Skamba absurdiškai, tiesą sakant. Nesu matęs, kad kas nors rimtai vadintų taksi viešojo transporto dalimi, nes tai visiškai nesisteminis reiškinys. Toks kalbėjimas veikiau tėra priedanga VMS neįgalumui VT srityje. Tačiau gal jau sugrįžikime prie NMC reikalų.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Yra maršrutinis VT ir yra VT bendrai. Taksi yra bendro VT dalis. Beje pagal moderniausias vizijas maršrutinis VT yra atgyvena, kuri turėtų būti pakeista VT pagal individualius poreikius. Tik dar nepavyko tokios sukurti.
- 14 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
Mano supratimu, viešojo transporto nėra be tam tikro reguliarumo (nustatytų maršrutų, važiavimo pagal tvarkaraščius ir pan.). Taksi įprastai nėra viešojo transporto dalis, nors galimi hibridai (pvz., taksi važiuoja tam tikru maršrutu su didesne keleivių grupe, bet nesilaiko tvarkaraščio, ir surenka/išleidžia keleivius, kur jiems prireikia).
Komentuoti:
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
VT supratimas labai platus. Taksi irgi yra VT, kaip turbūt ir Boltas su CityBee bei pan. Tai VT plėtra gali formaliai apsiriboti Taksi stovėjimo aikštele.
Komentuoti:
-
Kaip jau buvo nuskambėję, mero dar nenurašyčiau. Paasfaltavo, tai paasfaltavo, bet masiškai dabar keičia pvz. laiptus Rygos g. 40 m. neliestus. Nemenčinės pl. sužymėjo, kur dviratininkams irgi pagerės viskas. Dviratininkų kol kas dar niekaip nenuskriaudė. Rodiklis bus ar per 2024 m. sureaguos į tą siūlymą dėl Latvių g. nudažymo dviračių gatve su Upės g. "jungtuku".
Žvėryno tilto aktualumas visiškai nukris, jei tikrai pastatys tą tiltą nuo Seimo į miesto vakarinius rajonus. Procesai ten lyg nesustoję.
Liubarto tilto aktualumo nėra, nes pastačius Litexpo tiltą, norintiems tranzitu per Vingio parką į Lazdynus mint, jie lįstų po Liubarto ir važiuotų Goštauto esamu taku. Nors įkalnė ten tikrai nelegali.
Prie Lazdynų tilto nelįs, nes motyvuos rekonstruojamu esamu tiltu į Elektrinės g. ir tuo Litexpo. Visgi būtume užsienis, tai atimtume dešinę mašinų juostą šiaurėj, tada gal net saugiau būtų mašinoms, nes dabar 2 juostos nusukimui į Laisvės pr., tai jei varai pirma juosta, sugalvojus, kad nori tiesiai link Oslo g., reikia persirikuot per dvi, o iš kairės nuo Tūkstantmečio g. atskrenda norintys nusukti į Laisvės, tai daug maišalynės šiaip. Kamščių lyg ir nebūna vakarų kryptimi.
Kėsintis į tiltą link Gariūnų jau nepavyktų, tai turbūt racionaliausias variantas statyti dviračių tiltą šiaurėj (be pėsčiųjų), ir padaryti mini tuneliukus pervažiavimui iš kitos gatvės pusės esamų dvirtakių. Vienoj pusėj, jei gautųsi pigiau, būtų galima apsieiti su esamu Titnago g. žvyrkeliu jį asfaltuojant ir pritaikant dviračiams. 2 tiltus abipus būtų jau per brangu tokiam kely į užmiestį. Į Pilaitę statys 2, bet ten normalus miestas. Žalia – esami dvirtakiai:
Paskutinis taisė dondc; 2024.02.26, 18:38.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.
Laikas laikui nelygus
Komentuoti:
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąLondone atėmė tiltą iš aftamašynistų ir sako su dvirka dvigubai greičiau nei viešuoju.
Komentuoti:
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
O reikėtų pagaliau griežtai NMC, Šnipiškėse, visame mieste ir net priemiesčiuose stabdyti bet kokius projektus, kurie niekaip nėra derinami su viešojo transporto plėtra. Vilniui skubiai reikia „transit-oriented development“, kol dar ne per vėlu. Nors gali būti per vėlu.
Iš šitų peržiūrų, suprantama, nieko gero nesitikiu.
Komentuoti:
Komentuoti: