Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Babaras
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Liberalų šūkis "tu turi pats savim pasirūpinti" gal yra geras, bet kai tai priveda iki kraštutinumų (privačios saugos tarnybos vietoj policijos, beveik vien tik privati medicina ir švietimas), tai yra valstybės erozija.
    Nepamirškim, kaip liberalai visame pasaulyje privatizuoja ar nori privatizuoti gatves ir kelius.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Londone daugiau kelionių atliekama dviračiais, negu automobiliais.

    City Streets 2023 summary report


    Click image for larger version

Name:	Fiksavimas.PNG
Views:	388
Size:	64,7 kB
ID:	2113941
    Na taip, nes Londone antžeminis transportas pastoviai kamščiuose stovi.
    Bet tam ir yra metro! Kur London Tube skaičiai? Palyginkit metro pervežimus, skirtumas bus kosminis

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Dėl taksi ir paspirtukų. Visiškas nesupratimas kas yra viešasis transportas ir koks jo tikslas. Tai yra viešoji paslauga vykdoma (dažniausiai) savivaldybės, dar todėl jis vadinasi municipaliniu . Arba vykdoma savivaldybės užsakymu privataus vežėjo. Paslauga atitinka viešąjį interesą, t.y. jos teikimas sukuria naudą ne tik tiesiogiai vartotojui, bet ir visuomenei (miesto gyventojams) bendrai. Tuo, kad a) dėl geresnio susiekimo sumažėja socialinė atskirtis tarp miesto dalių; b) gali naudoti platus gyventojų sluoksnis, kurie negali naudotis taksi arba paspirtukais.
    Atsilikusių šalių (taip, JAV atskiras atvejis) vienas iš požymių yra VT nebuvimas arba jo silpnumas kaip valdžios nesugebėjimas ir nenoras teikti piliečiams kokybiškas paslaugas. Liberalų šūkis "tu turi pats savim pasirūpinti" gal yra geras, bet kai tai priveda iki kraštutinumų (privačios saugos tarnybos vietoj policijos, beveik vien tik privati medicina ir švietimas), tai yra valstybės erozija.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Gal ir galima CityBee ar Spark teoriškai vadinti viešuoju transportu, bet tiktai bandant vartytis iš gaidžio ar imituojant darbą. Tai, ką europiečiai vadina viešuoju transportu, yra, pavyzdžiui, Vienos 365 programa, kainuojanti 1 eurą į dieną ir leidžianti neribotai naudotis metro, tramvajais, autobusais ir traukiniais. Programos kortelę turi 800 tūkstančių Vienos gyventojų, įskaitant senus žmones, neįgaliuosius ir vaikus. Toks ‘viešasis transportas’ kaip CityBee ar Spark yra skirtas tik sveikiems, turtingiems gyventojams, kurie turi vairuotojo teises. Kelios kelionės mieste su šitomis kompanijomis kainuos bent 10 kart daugiau nei neribotas kelionių skaičius Vienoje. Tai nėra viešasis transportas, greičiau - prabangos prekė išrinktiesiems.
    Bet kurio Europos didmiesčio turizmo gide, susiekimo (transporto) mieste skiltyje rasi nurodytas Taksi firmas ir jų telefonų numerius.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Gal ir galima CityBee ar Spark teoriškai vadinti viešuoju transportu, bet tiktai bandant vartytis iš gaidžio ar imituojant darbą. Tai, ką europiečiai vadina viešuoju transportu, yra, pavyzdžiui, Vienos 365 programa, kainuojanti 1 eurą į dieną ir leidžianti neribotai naudotis metro, tramvajais, autobusais ir traukiniais. Programos kortelę turi 800 tūkstančių Vienos gyventojų, įskaitant senus žmones, neįgaliuosius ir vaikus. Toks ‘viešasis transportas’ kaip CityBee ar Spark yra skirtas tik sveikiems, turtingiems gyventojams, kurie turi vairuotojo teises. Kelios kelionės mieste su šitomis kompanijomis kainuos bent 10 kart daugiau nei neribotas kelionių skaičius Vienoje. Tai nėra viešasis transportas, greičiau - prabangos prekė išrinktiesiems.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Londone daugiau kelionių atliekama dviračiais, negu automobiliais.

    City Streets 2023 summary report


    Click image for larger version

Name:	Fiksavimas.PNG
Views:	388
Size:	64,7 kB
ID:	2113941
    Genocidas, ne kitaip.

    Komentuoti:


  • Laure23
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Čia paaiškinimas: Public transport - Wikipedia

    Tl;Dr: autobusai, troleibusai, traukiniai/tramvajai.

    Nėr už ką.
    Tavo pasidalintame straipsnyje, viršuje, nukreipiama į 'shared transport' skiltį. Čia teigiama:

    'Shared transport or shared mobility is a transportation system where travelers share a vehicle either simultaneously as a group (e.g. ride-sharing) or over time (e.g. carsharing or bike sharing) as personal rental, and in the process share the cost of the journey, thus purportedly creating a hybrid between private vehicle use and mass or public transport.'

    Čia semantics diskusija, kuri niekur neveda - bet kad car-share nėra po terminu 'viešas', turbūt būčiau linkęs nesutikti. Ir kad Šimašius buvo teisus tai prilygindamas prie viešojo transporto. Bet kad tai nėra 'masinis' transportas ir kad car-share nekuria pridėtinės vertės viešojo transporto sistemai, žinoma, reikia pritarti.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.
    Londone daugiau kelionių atliekama dviračiais, negu automobiliais.

    City Streets 2023 summary report


    Click image for larger version

Name:	Fiksavimas.PNG
Views:	388
Size:	64,7 kB
ID:	2113941

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Nutariau papresinguoti "Susisiekimo paslaugas". Neįsivaizduoju ar yra įmanoma atsakyti logiškai nepriimant siūlymų naikint dviračių juostas ir parkingą, kurio anksčiau nebuvau prašęs naikinti. Visą "Tvarkau miesto" trilogiją galima pavadinti "Saugokis automobilio"

    https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342761

    https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342765

    https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/342769

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (10).png
Views:	1087
Size:	1,50 MB
ID:	2104666
    Seimo kontrolė priėmė skundą prieš VMS. Vakar vakare VMS teikėsi pateikti atsakymus. Labiausiai patiko, kad pėsčiųjų poreikių nesiruošia atliepti, nes parkingas įrengtas 2014 m. Pateikiau prašymą pridėti tolimesnius mano išaiškinimus (9 lapai su foto) prie dar vis nagrinėjamo pačio skundo. Pasirodo VMS dar pažeidė vieną įstatymą, pvz., tai, kad privalo panaikinti lietaus šulinių dangčius dviračių juostose, išsiimti / atitraukti arba nužeminti bortus iki 7 cm, o šaligatvio pločio neriboti – visa tai privalo būti daroma nedelsiant:

    LIETUVOS RESPUBLIKOS
    SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS
    ĮSTATYMAS
    7. Kelio savininkas (valdytojas) privalo:
    1) užtikrinti, kad kelias būtų tinkamas transporto priemonių ir pėsčiųjų eismui bei atitiktų teisės aktų reikalavimus;
    3) užtikrinti, kad nedelsiant būtų panaikintos kliūtys, trukdančios eismui ir keliančios pavojų, o jei to padaryti neįmanoma, užtikrinti, kad pavojingose vietose būtų įrengtos atitinkamos techninės eismo organizavimo priemonės tol, kol šios kliūtys bus panaikintos.
    Sutinku, kad ta geltona juokinga lentelė galėtų būti traktuotina, kaip tech. eismo organizavimo priemonė, kol šios kliūtys bus panaikintos [deja terminas neribojamas ], bet net nesant mašinų pastatas yra per arti šaligatvio, nes nėra apsaugos zonų, dvirtakyje bortai šone per arti ir per aukšti ir yra lietaus šuliniai, tad važiuojamosios dalies pločio neužtenka. Užginčiję, jog parkingas ne gatvėje (na suprask, kelyje), tai apskundžiau, kad patys jie VT ir A juostas traktuoja skirtingai savo pačių dokumentuose.

    Įdomu ką "spragėsiu kepėjai" dabar.

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	403
Size:	1,84 MB
ID:	2113902

    Rašo, jog juostos pasiteisino. 7dien pramyniau užmiesty 94 km, buvau visas purvinas nuo šlapio asfalto ir lietaus, bet šiomis juostomis naudojausi tik 5 cm nuo ištisinės, nes viskas kas link borto tiesiog tešlos-purvo sluoksnis. Numečiau ir vaikų pavyzdį, kad ir švariomis vidurvasary nelabai naudojosi, kol nebuvo fiziškai priversti dėl per siauro šaligatvio (sumečiau visą seriją, kaip važiavo ilgoj atkarpoj šaligatviu):

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	399
Size:	1,94 MB
ID:	2113903

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    O kas yra "viešas" jeigu ne tai, kuo naudojasi dauguma žmonių? Tai nėra masinio transporto priemonės, bet jos yra viešos. Ar mokėti už paspirtuką ar už troleibusą toks ir tėra skirtumas.
    Čia paaiškinimas: Public transport - Wikipedia

    Tl;Dr: autobusai, troleibusai, traukiniai/tramvajai.

    Nėr už ką.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    O kas yra "viešas" jeigu ne tai, kuo naudojasi dauguma žmonių? Tai nėra masinio transporto priemonės, bet jos yra viešos. Ar mokėti už paspirtuką ar už troleibusą toks ir tėra skirtumas.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Skamba absurdiškai, tiesą sakant. Nesu matęs, kad kas nors rimtai vadintų taksi viešojo transporto dalimi, nes tai visiškai nesisteminis reiškinys. Toks kalbėjimas veikiau tėra priedanga VMS neįgalumui VT srityje. Tačiau gal jau sugrįžikime prie NMC reikalų.
    Tai pati šimašinė VMS labai mėgo prie viešojo transporto priskirt CityBee, Spark, Bolt ir dviračius

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    Yra maršrutinis VT ir yra VT bendrai. Taksi yra bendro VT dalis. Beje pagal moderniausias vizijas maršrutinis VT yra atgyvena, kuri turėtų būti pakeista VT pagal individualius poreikius. Tik dar nepavyko tokios sukurti.
    Skamba absurdiškai, tiesą sakant. Nesu matęs, kad kas nors rimtai vadintų taksi viešojo transporto dalimi, nes tai visiškai nesisteminis reiškinys. Toks kalbėjimas veikiau tėra priedanga VMS neįgalumui VT srityje. Tačiau gal jau sugrįžikime prie NMC reikalų.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Mano supratimu, viešojo transporto nėra be tam tikro reguliarumo (nustatytų maršrutų, važiavimo pagal tvarkaraščius ir pan.). Taksi įprastai nėra viešojo transporto dalis, nors galimi hibridai (pvz., taksi važiuoja tam tikru maršrutu su didesne keleivių grupe, bet nesilaiko tvarkaraščio, ir surenka/išleidžia keleivius, kur jiems prireikia).
    Yra maršrutinis VT ir yra VT bendrai. Taksi yra bendro VT dalis. Beje pagal moderniausias vizijas maršrutinis VT yra atgyvena, kuri turėtų būti pakeista VT pagal individualius poreikius. Tik dar nepavyko tokios sukurti.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    VT supratimas labai platus. Taksi irgi yra VT, kaip turbūt ir Boltas su CityBee bei pan. Tai VT plėtra gali formaliai apsiriboti Taksi stovėjimo aikštele.
    Mano supratimu, viešojo transporto nėra be tam tikro reguliarumo (nustatytų maršrutų, važiavimo pagal tvarkaraščius ir pan.). Taksi įprastai nėra viešojo transporto dalis, nors galimi hibridai (pvz., taksi važiuoja tam tikru maršrutu su didesne keleivių grupe, bet nesilaiko tvarkaraščio, ir surenka/išleidžia keleivius, kur jiems prireikia).

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Kaip jau buvo nuskambėję, mero dar nenurašyčiau. Paasfaltavo, tai paasfaltavo, bet masiškai dabar keičia pvz. laiptus Rygos g. 40 m. neliestus. Nemenčinės pl. sužymėjo, kur dviratininkams irgi pagerės viskas. Dviratininkų kol kas dar niekaip nenuskriaudė. Rodiklis bus ar per 2024 m. sureaguos į tą siūlymą dėl Latvių g. nudažymo dviračių gatve su Upės g. "jungtuku".

    Žvėryno tilto aktualumas visiškai nukris, jei tikrai pastatys tą tiltą nuo Seimo į miesto vakarinius rajonus. Procesai ten lyg nesustoję.

    Liubarto tilto aktualumo nėra, nes pastačius Litexpo tiltą, norintiems tranzitu per Vingio parką į Lazdynus mint, jie lįstų po Liubarto ir važiuotų Goštauto esamu taku. Nors įkalnė ten tikrai nelegali.

    Prie Lazdynų tilto nelįs, nes motyvuos rekonstruojamu esamu tiltu į Elektrinės g. ir tuo Litexpo. Visgi būtume užsienis, tai atimtume dešinę mašinų juostą šiaurėj, tada gal net saugiau būtų mašinoms, nes dabar 2 juostos nusukimui į Laisvės pr., tai jei varai pirma juosta, sugalvojus, kad nori tiesiai link Oslo g., reikia persirikuot per dvi, o iš kairės nuo Tūkstantmečio g. atskrenda norintys nusukti į Laisvės, tai daug maišalynės šiaip. Kamščių lyg ir nebūna vakarų kryptimi.

    Kėsintis į tiltą link Gariūnų jau nepavyktų, tai turbūt racionaliausias variantas statyti dviračių tiltą šiaurėj (be pėsčiųjų), ir padaryti mini tuneliukus pervažiavimui iš kitos gatvės pusės esamų dvirtakių. Vienoj pusėj, jei gautųsi pigiau, būtų galima apsieiti su esamu Titnago g. žvyrkeliu jį asfaltuojant ir pritaikant dviračiams. 2 tiltus abipus būtų jau per brangu tokiam kely į užmiestį. Į Pilaitę statys 2, bet ten normalus miestas. Žalia – esami dvirtakiai:

    Click image for larger version  Name:	Screenshot (2).png Views:	0 Size:	1,23 MB ID:	2113421
    Paskutinis taisė dondc; 2024.02.26, 18:38.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.
    Už kadro 20 dviratininkų važiuoja (gal).
    Laikas laikui nelygus

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    IMHO mūsų Liubarto tiltu vietos užtektų visiems atskirai: automobiliams+VT+dviračiams+pėstiesiems. Tik kad jis nėra patogioje vietoje.
    Su Lazdynų tiltu kažką reiktų galvoti, nes ten tragedija.
    Paskutinis taisė Sula; 2024.02.26, 15:59.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Londone atėmė tiltą iš aftamašynistų ir sako su dvirka dvigubai greičiau nei viešuoju.
    vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    O reikėtų pagaliau griežtai NMC, Šnipiškėse, visame mieste ir net priemiesčiuose stabdyti bet kokius projektus, kurie niekaip nėra derinami su viešojo transporto plėtra. Vilniui skubiai reikia „transit-oriented development“, kol dar ne per vėlu. Nors gali būti per vėlu.

    Iš šitų peržiūrų, suprantama, nieko gero nesitikiu.
    VT supratimas labai platus. Taksi irgi yra VT, kaip turbūt ir Boltas su CityBee bei pan. Tai VT plėtra gali formaliai apsiriboti Taksi stovėjimo aikštele.

    Komentuoti:

Working...
X