Teisingai iskeltas klausimas. As irgi nuo pat pradziu nesupratau, kodel Elektrenai neitraukti. N argumentu uz: aplinkosauga, mobilumas, ekonomika.
Dabar turime senoje linijoje prijungtus visokius Zaslius su <700 gyventoju ir didziausius atkarpoje Elektrenus paliktus be nieko. Nelogiska ir nepraktiska, ponai.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II atšaka Kaunas-Vilnius
Collapse
X
-
Pasvarsčiau apie Elektrėnų prijungimą prie Rail Balticos, dedu nuorodą ir čia.
Kodėl Elektrėnams nereikia „Rail Balticos“?
Būsimoji „Rail Baltica“ tarp Vilniaus ir Kauno greičiausiai praeis vos 3,5 km atstumu nuo Elektrėnų. Traukiniai prašvilps pro šoną, o miestiečiai nepajus jokios naudos. Vis dėlto noriu atkreipti dėmesį į faktą, kad Elektrėnai dėl savo geografijos būtų labai lengvai prijungiami prie geležinkelio – daugeliui gyventojų stotis būtų pasiekiama per 5-10 minučių pėsčiomis. Be to, Elektrėnai yra didžiausias miestas, didesnis už Vievį ar Kaišiadoris, kur regioninės stotys turbūt atsiras. Daugiau argumentų, paveiksliukų ir Susisiekimo ministerijos atsakymą į šitą pasiūlymą rasite straipsnio nuorodoje.
Elektrėnai yra didžiausias miestas tarp Vilniaus ir Kauno – pačioje pusiaukelėje. Dabar egzistuoja unikali galimybė pasiūlyti šio miesto gyventojams žymiai komfortiškesnį susisiekimą traukiniais. Tai būtų postūmis Elektrėnų miestui vystytis ir pritraukti naujų gyventojų.Paskutinis taisė taccido; 2021.11.29, 20:20.
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Ne.
Pradinis variantas buvo, kad vėžė važiuos tik per Kauną.
Ir tik paskui Lietuvai pakėlus vėją, nutarta buvo pridėti atšaką ir į Vilnių.
Pradiniame projekte atšakos nebuvo, puikiai pamenu, nes Lietuvos kova dėl Vilniaus atšakos buvo plačiai eskaluojama žiniasklaidoje (pvz, kad Vilnius sukuria daug bvp, todėl neprotinga būtų jo nepridėti ir tt).
Kiek atsimenu, ankstesniuose RB planuose ES dengė tik pusę išlaidų, todėl pradžiai reikėjo prastumti bent pigesnę vėžę į Kauną. Tačiau Vilnius praktiškai VISADA buvo RB planuose. Tik planas buvo pajungti ne iš karto, o vėliau, "geresniais laikais". Finansavimas pasikeitė, ES klimato direktyvos pasikeitė, Lietuva prasigyveno, norai išaugo.
"In the October 2014 AECOM Infrastructure & Environment UK Limited has concluded feasibility study on the inclusion of Vilnius junction in the “Rail Baltica” line. And on the basis of the findings of this study it was decided to include Vilnius junction into “Rail Baltica” project."
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Nemanau, latviai ir estai labiausiai suinteresuoti optimalioje jungtyje su Vakarais, o ne su Vilniumi. Via Baltica irgi Vilniaus nekabina, nes iš Berlyno važiuojant į Rygą Vilnius tiesiog nėra pakeliui. Jei ne kaimynai, Via Baltica išvis eitų per Šiaulius, Tauragę, Karaliaučių ir Elbingą. (Cf.: https://en.wikipedia.org/wiki/Berlinka ir https://en.wikipedia.org/wiki/Expressway_S6_(Poland) )Paskutinis taisė B.S.; 2021.11.13, 21:13.
Komentuoti:
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąGeriausias variantas visada buvo per Vilnių, bet patys žinot kokį kaimyną turim ir kodėl vėžė negali eiti per Gardiną.Paskutinis taisė alga; 2021.11.11, 20:55.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Kam šitie pezėjimai? Buvo svarstomi variantai tiesti naują vėžę Lenkija – Vilnius – Ryga, bet pasirinktas pragmatiškesnis variantas pro Kauną, su atšaka į Vilnių. Jei įdomu kodėl, tikriausiai galima rasti tas trasos pasirinkimo studijas.
Pradinis variantas buvo, kad vėžė važiuos tik per Kauną.
Ir tik paskui Lietuvai pakėlus vėją, nutarta buvo pridėti atšaką ir į Vilnių.
Pradiniame projekte atšakos nebuvo, puikiai pamenu, nes Lietuvos kova dėl Vilniaus atšakos buvo plačiai eskaluojama žiniasklaidoje (pvz, kad Vilnius sukuria daug bvp, todėl neprotinga būtų jo nepridėti ir tt).
Komentuoti:
-
Parašė Petr Rodyti pranešimąJuokingai skamba žodis "studijos", kai užtenka Google Maps atidaryti ir suprasti kodėl nepasirinko Varšuva - Vilnius - Ryga.
O jei rimtai, tai jau yra pastatytas Varšuva - Vilnius - Ryga. Dar caro laikais...
Komentuoti:
-
Juokingai skamba žodis "studijos", kai užtenka Google Maps atidaryti ir suprasti kodėl nepasirinko Varšuva - Vilnius - Ryga.
O jei rimtai, tai jau yra pastatytas Varšuva - Vilnius - Ryga. Dar caro laikais...
Komentuoti:
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąJei ant tiek akivaizdu, kad be Vilniaus taip nelogiška, tai gi nuo pat pirmos dienos būtų jungiamas Vilnius. Jei apie Vilnaius pajungimą pagalvota tik po kelių metų, tai gal visgi ne ant tiek jis esminis buvo ir taip pat būtų visai gera vėžė Talinas Ryga Kaunas Varšuva?
Komentuoti:
-
Parašė evvt Rodyti pranešimą
Tai kad mažiau patrauklus miestas B norėtų blokuoti geležinkelio tiesimą į daugiau patrauklų miestą A - destruktyvus noras. Pavydas čia nesveikas. Pasveiktų jei noras būtų kitoks, pvz didint būtent savo patrauklumą o ne bjauroti konkurentą
Klausimas buvo ar Kaunas daugiau ar mažiau keleivių gaus pajungus Vilnių. BS sakė, kad daugiau, aš sakiau, kad mažiau (ir pateikiau argumentą, kuris liko neatsakytas).
Apie jokį norėjimą blokuoti nė kalbos nebuvo.
Komentuoti:
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąNežinau ar juoktis ar verkti. Tiek ES, tiek latviai, tiek estai visi pritarė. Šiaip sau turbūt. Užsakyti nepriklausomi skaičiavimai parodė jog Vilniaus prijungimas didina vėžės konkurencingumą. Tai yra, visą vėžę esančią LT reikės mažiau šelpti iš biudzeto. ES prie to pačio dar ir papildomą milijardą duoda. Tačiau jie visi yra kvailiai, nes Gator už juos visus viską žino geriau, Lietuvai geresnė ir greitesnė infrastruktūra yra nereikalinga.
Aš žinau, kad pritarė ir žinau, kad naudingas prijungimas.
Mano klausimas buvo : jei vėžė be Vilniaus ant tiek tragiška ir nelogiška (kas gi tie Ryga, Talinas, Kaunas, Varšuva, ane), tai kodėl Vilnių sugalvojo prijungti tik po kelių metų ir kodėl jis nebuvo iškart jungiamas jei iš tiesų ant tiek akivaizdus ir esminis vėžei būtent Vilniaus pajungimas?
Jei ant tiek akivaizdu, kad be Vilniaus taip nelogiška, tai gi nuo pat pirmos dienos būtų jungiamas Vilnius. Jei apie Vilnaius pajungimą pagalvota tik po kelių metų, tai gal visgi ne ant tiek jis esminis buvo ir taip pat būtų visai gera vėžė Talinas Ryga Kaunas Varšuva?
Komentuoti:
-
Parašė evvt Rodyti pranešimą
Tai kad mažiau patrauklus miestas B norėtų blokuoti geležinkelio tiesimą į daugiau patrauklų miestą A - destruktyvus noras. Pavydas čia nesveikas. Pasveiktų jei noras būtų kitoks, pvz didint būtent savo patrauklumą o ne bjauroti konkurentą
Gerai kad valdžioje tokių kvailių nėra.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąKoks strateginis ėjimas? Kodėl tokio esminio miesto nesugalvojo iškart pajungti?
Dėl Kauno naudos, imam tuosdu variantus:
a) Pajungtas tik Kaunas.
Keleiviai, kuriem aktualu Vilnius - skrenda į Vilnių. Arba atvyksta RB į Kauną ir persėda į Vilnių kitu transportu.
Keleiviai, kuriem nebūtinai Vilnius aktualu, pamatę, kad pajungtas tik Kaunas - gali nuspręsti į Kauną ir atvykti.
b) Pajungtas ir Vilnius.
Keleiviai, kuriem aktualu Vilnius - atvažiuoja į Vilnių tiesiai RB.
Keleiviai, kuriem nebūtinai Vilnius aktualu, pamatę, kad pajungtas ir Kaunas, r Vilnius - rinksis Vilnių.
Kur čia Kaunas gauna papildomai?
Pirmu atveju (keleiviam aktualu Vilnius) - Kaunas nei gauna, nei praranda.
Antru atveju (keleiviam nebūtinai Vilnius aktualu) - Kaunas praranda, nes Vilnius patrauklesnis ir matydami, kad važiuoja į Vilnių, ten ir važiuos. Nematydami, kad važiuoja, gal vienas kitas sugalvos tik į Kauną užsukti.Paskutinis taisė evvt; 2021.11.11, 09:43.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąKodėl jūs ginčyjatės, jeigu iš esmės tai yra nuspręstas dalykas.
Mane domintų kitas klausimas. Kiek suprantu LTG ir RB bus atskiros struktūros. Kaip jos konkuruos tarpusavyje? Ypač šioje atkarpoje. Ar tai bus kažkaip suderinta ir būtų tam tikras sindikatas?
Komentuoti:
-
Kodėl jūs ginčyjatės, jeigu iš esmės tai yra nuspręstas dalykas.
Mane domintų kitas klausimas. Kiek suprantu LTG ir RB bus atskiros struktūros. Kaip jos konkuruos tarpusavyje? Ypač šioje atkarpoje. Ar tai bus kažkaip suderinta ir būtų tam tikras sindikatas?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Nežinau ar juoktis ar verkti. Tiek ES, tiek latviai, tiek estai visi pritarė. Šiaip sau turbūt. Užsakyti nepriklausomi skaičiavimai parodė jog Vilniaus prijungimas didina vėžės konkurencingumą. Tai yra, visą vėžę esančią LT reikės mažiau šelpti iš biudzeto. ES prie to pačio dar ir papildomą milijardą duoda. Tačiau jie visi yra kvailiai, nes Gator už juos visus viską žino geriau, Lietuvai geresnė ir greitesnė infrastruktūra yra nereikalinga.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Koks strateginis ėjimas? Kodėl tokio esminio miesto nesugalvojo iškart pajungti?
Dėl Kauno naudos, imam tuosdu variantus:
a) Pajungtas tik Kaunas.
Keleiviai, kuriem aktualu Vilnius - skrenda į Vilnių. Arba atvyksta RB į Kauną ir persėda į Vilnių kitu transportu.
Keleiviai, kuriem nebūtinai Vilnius aktualu, pamatę, kad pajungtas tik Kaunas - gali nuspręsti į Kauną ir atvykti.
b) Pajungtas ir Vilnius.
Keleiviai, kuriem aktualu Vilnius - atvažiuoja į Vilnių tiesiai RB.
Keleiviai, kuriem nebūtinai Vilnius aktualu, pamatę, kad pajungtas ir Kaunas, r Vilnius - rinksis Vilnių.
Kur čia Kaunas gauna papildomai?
Pirmu atveju (keleiviam aktualu Vilnius) - Kaunas nei gauna, nei praranda.
Antru atveju (keleiviam nebūtinai Vilnius aktualu) - Kaunas praranda, nes Vilnius patrauklesnis ir matydami, kad važiuoja į Vilnių, ten ir važiuos. Nematydami, kad važiuoja, gal vienas kitas sugalvos tik į Kauną užsukti.
Komentuoti:
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Aišku, kas tas Talinas, Ryga, Kaunas, Varšuva ir tt. Va Vilnius iškart žaidimo keitėjas
Ant tiek akivaizdus keitėjas, kad tik paskutinę minutę sugalvojo, kad visai nieko būtų ir Vilnių pajungti
Kaunas jokių srautų nepraranda, nes ne Kaunas pajungtas yra, o Vilnius pajungtas. Kaunas būtų buvęs trasoje ir nepajungus Vilniaus. Tai kaip tik dabar net mažiau Kaunas gaus lankytojų.
Daugiausia keleiviu visuomet buna tarp artimiausiu miestu. Talinas-Ryga visuomet veš daugiau talinieciu i Ryga nei i tolimesnius miestus maršrutais Talinas-Kaunas-Vilnius ar juo labiau Talinas-Kaunas-Varsuva. Ryga-Kaunas-Vilnius visuomet veš daugiau rygiečių į Vilnių, nei į Varšuvą apeinant Vilnių. Išimk Vilnių iš maršruto, ir ka gausi? Gausi kad Talino ar Rygos gyventojui(ar šių miestų turistams) bus patogiau skristi i Vilniu, nei vargti su traukiniu persedimais. Tuomet Kaunas netenka Rygos ir Talino turistu skrendanciu tiesiogiai i Vilniu(būtent kaip yra šiandien). Vietoj to kad kiekvieną kartą stotų Kaune, ir gal dalį verslo iškeltų iš Vilniaus į Kauną, nes arčiau, jau nekalbant apie lenkus. O ir patys vilnieciai be RB dazniausiai skris ir aplenks Kauna. Turbut nereikia aiskinti kad Vilnius sugeneruoja beveik visus Lietuvos turistus ir verslo keliones. Todel taip, be Vilniaus prijungimo RB Lietuvoje bus mires reikalas. Butu keli mazai apkrauti pravaziuojantys traukiniai, nes Varsuva-Vilnius(per Kauna)-Varsuva ar Vilnius(per Kauna)-Ryga butu nepalyginamai daugiau apkrauti/daznesni nei Ryga-Varsuva(be Vilniaus).
Su Vilniaus pajungimu daugiausia islosia butent Kaunas, o ne Vilnius. Prie vezes pajungiamas Kauno oro uostas, tad dabar jis pretenduos tapti pagrindiniu salies oro uostu. Visi traukiniai važiuoja per Kauną, ir jų būna daug vietoj kelių per dieną. Be vezes vilnieciai ir toliau sau ramiai gali skraidyti kur jiems reikia is Vilniaus, ir visi kiti toliau gali skraidyti i Vilniu aplenkiant Kauna. Taip pat, ziurint toliau i ateiti, yra nepalyginamai lengviau ir pigiau nutiesti ir greita linija Kaunas-Klaipeda, kai pajungtas didziausias ir turtingiausias salies miestas. Velgi, be Vilniaus toki marsruta tiesti tiesiog neapsimoketu. Na bet kenkejisku, valstybiskai ir strategiskai negalvojanciu kvailiu balsai i dangu neina.
P.S.: Vilniaus pajungimas "paskutine minute" buvo strateginis ejimas. Vilnius butu buves pajungtas siaip ar taip, arba dabar, arba po 10 metu.Paskutinis taisė B.S.; 2021.11.11, 01:55.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąO kas dengs eksploatavimo kaštus? Valstybė, LTG? - tai turi būti numatyta iš anksto.
Komentuoti:
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąRailBaltica be Vilniaus yra miręs reikalas.
Ant tiek akivaizdus keitėjas, kad tik paskutinę minutę sugalvojo, kad visai nieko būtų ir Vilnių pajungti
Parašė B.S. Rodyti pranešimąPrie viso to, Kaunas nebegautų tranzitinių keleivių į Vilnių. Nepaslaptis jog pagrindinis turistų tikslas yra Vilnius. Su RB į Vilnių visi jie priversti prasukti pro Kauną, ko dabar nėra. Be RB į Vilnių, Kaunas beveik juos visus praranda.
Komentuoti:
Komentuoti: