Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II atšaka Kaunas-Vilnius

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Petr
    replied
    Kodėl Estija iškarto nestato 1435 mm, kai yra vizija pereiti ant europinio standarto visoms Baltijos šalims, kaip teigia kai kurie šio forumo dalyviai?

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Petr Rodyti pranešimą

    Government approves EU recovery funding plan

    https://news.err.ee/1608107473/gover...y-funding-plan

    Kažką aš čia praleidau ar ES finansuoja čia 1520 mm, o ne 1435 mm vėžę?
    Manau ES pinigus sskiria geležinkelio infrastruktūrai, o ne vėžei. Kitaip ispanai būtu "truputį susirūpinę".

    Komentuoti:


  • Petr
    replied
    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    ES duos pinigų tik standartinei vėžei. Bet idėja apie kruizinius turistus lekiančius lietuvišku bullet-treinu dienos išvykoms apžiūrėti Kauno ar Vilniaus vaizdingais Panemunės peizažais mane irgi žavi, tik gal ne dėl pačių kruizinių turistų (nors kaip nors jau, gal Kaunui vis tiek daugiau jų kliūtų), o dėl to jog ir aš norėčiau tokiu traukiniu pasivažinėti
    Government approves EU recovery funding plan

    https://news.err.ee/1608107473/gover...y-funding-plan

    Kažką aš čia praleidau ar ES finansuoja čia 1520 mm, o ne 1435 mm vėžę?

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
    Manau kad iš viso RB projekto, labiausiai keleiviais apkrauta dalis bus būtent ruožas Vilnius-Kaunas. Visų pirma esami klientai niekur nedings. Atsiras kažkiek naujų dėl šiek tiek sutrumpėjusios trukmės. Bet masiškas papildomų klientų pritraukimas atrodo abejotinas. Po kelių metų Justiniškių, Karoliniškių, Pilaitės, Fabijoniškių, Pašilaičių, Jeruzalės, Baltupių, Lazdynų gyventojai automobiliu Kauną galės pasiekti tarkim per 1:10-1:20. O pasiekti "East" stotį jiems bent 30 min kaži ar užteks?
    Labai teigiamas dalykas, kad atsiras daugiau reisų Vilnius-Kaunas. Pagal pradinį sumanymą, kas valandą važiuojantys ekspresai Vilnius-Kaunas, taip pat kas dvi valandas po traukinį į Taliną ir Varšuvą, todėl Vilnius-Kaunas koridoriuje susidarys 30 min. taktas. O tai jau neblogai. (Dar plius regioniniai papildomai prisidės).
    Bet kaip suprantu, 2026 m. RailBaltica pradės normaliai veikti tik Baltijos šalyse, todėl spėju, kad Vilnius-Varšuva maršrute bus laikinas sprendimas – paprastas negreitasis traukinys, ir turbūt vos 2-3 kartus per parą (nes lėtai). Kitaip tariant, tvarkaraščio dažnumo prasme turbūt važiuos ne ką dažniau, nei naujasis Vilnius-Varšuva nuo kitų metų, tik be persėdimo Kaune.

    O su Vilniaus vakariniu masyvu, čia dar atskiras klausimas. Turbūt realiausias variantas užtikrinti patogesnį tos miesto dalies „prijungimą“ prie geležinkelio yra greičiau atvežti keleivius į stotį. Abejotina, kad Vilnius galėtų patempti geležinkelio privedimą prie tų vakarinių rajonų ar NMC. Kad tarpmiestinis traukinys stotų Laisvės prospekte/NMC ir galėtų nuvažiuoti iki oro uosto, reikia milžiniškos kilpos po centru ir senamiesčiu, kas kainuotų milijardus.
    Paskutinis taisė taccido; 2021.10.12, 14:36.

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Manau kad iš viso RB projekto, labiausiai keleiviais apkrauta dalis bus būtent ruožas Vilnius-Kaunas. Visų pirma esami klientai niekur nedings. Atsiras kažkiek naujų dėl šiek tiek sutrumpėjusios trukmės. Bet masiškas papildomų klientų pritraukimas atrodo abejotinas. Po kelių metų Justiniškių, Karoliniškių, Pilaitės, Fabijoniškių, Pašilaičių, Jeruzalės, Baltupių, Lazdynų gyventojai automobiliu Kauną galės pasiekti tarkim per 1:10-1:20. O pasiekti "East" stotį jiems bent 30 min kaži ar užteks?
    Paskutinis taisė Rimas_OK; 2021.10.12, 11:42.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Man atrodo verdat savo sultyse, ir nematot bendro paveikslo. Arba esat labai jaunas. Geležinkelis - 20 metų projektas. Jei Vilniaus ponai būtų buvę tokie aikštingi ir kerštingi, tai RB būtų ėjusi per Vilnių. Pačių Vilniaus politikų nuspręsta kad Lietuvai geriau per Kauną. Na bet kai kuriems kauniečiams, svarbu Vilniui būtų blogiau.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą

    ir vilnieciu taip pat
    Man atrodo verdat savo sultyse, ir nematot bendro paveikslo. Arba esat labai jaunas. Geležinkelis - 20 metų projektas. Jei Vilniaus ponai būtų buvę tokie aikštingi ir kerštingi, tai RB būtų ėjusi per Vilnių. Pačių Vilniaus politikų nuspręsta kad Lietuvai geriau per Kauną. Na bet kai kuriems kauniečiams, svarbu Vilniui būtų blogiau.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Žinant įgimtą kauniečių priešiškumą vilniečiams, toks noras suprantamas
    ir vilnieciu taip pat

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą

    gal vilnieciui ir baisu, bet visiems kitiems tai tiesiog elementaru
    Nesuprantu kas elementaru? Kad RB bus miręs reikalas jei nebus pajungtas Vilnius? Kaip ne kaip, didžiausias LT miestas. Jei vilniečiui bus patogiau skristi į Taliną ar Rygą, tai jis ir skris. Kam vargintis su persėdimais? Žiūrint į ateitį, gal kažkada ir į Minską bus galima nusitiesti su papildomais turistais Kaunui. Kuo daugiau komforto bet kuriam Lietuvos miestui, tuom visai Lietuvai geriau. Juk RB išvis galėjo eiti tiesiai per Vilnių, aplenkiant Kauną. Tuomet irgi būtumėt argumentavę kad nereikia atšakos? Spėju būtent taip ir buvo sustrateguota-daugiau euro vėžės Lietuvoje, pajungiant 2 didžiausius LT miestus. Išėjo geriausias variantas Lietuvai.
    Paskutinis taisė B.S.; 2021.10.11, 19:23.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą
    gal vilnieciui ir baisu, bet visiems kitiems tai tiesiog elementaru
    Žinant įgimtą kauniečių priešiškumą vilniečiams, toks noras suprantamas

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    Tema tokia įdomi gaunasi. Prorusiški veikėjai nepatenkinti kad nauja linija eis ne į Minską/Petrogradą ir kad prie Stalino statyta traukinių stotis Vilniuje bus antraeilė, o kauniečiai nepatenkinti kad išvis Vilnius bus prijungtas ir kad vilniečiams galimai nereiks persėsti Kaune, Vilniuje galimai bus nauja stotis ir t.t. Baisu.
    gal vilnieciui ir baisu, bet visiems kitiems tai tiesiog elementaru

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Tema tokia įdomi gaunasi. Prorusiški veikėjai nepatenkinti kad nauja linija eis ne į Minską/Petrogradą ir kad prie Stalino statyta traukinių stotis Vilniuje bus antraeilė, o kauniečiai nepatenkinti kad išvis Vilnius bus prijungtas ir kad vilniečiams galimai nereiks persėsti Kaune, Vilniuje galimai bus nauja stotis ir t.t. Baisu.

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Kad Vilniaus gyventojams nereiktų vargintis perlipti Kaune važiuojant į Latviją, Estiją, Lenkiją.
    Kiek reisų per dieną susidarys į šias nurodytas šalis? O kiek reisų bus į Kauną?

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Kas Vilniaus gyventojams nereiktų vargintis perlipti Kaune važiuojant į Latviją, Estiją, Lenkiją.
    Ponu išmislas. Iki Kauno galima su vežiku privažiuoti ar pėsčiom nueiti.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
    Norėčiau išgirsti, kokie planuojami potencialūs keleiviai naujoje RB atkarpoje Vilnius–Kaunas?
    Nes jei "neverta" statyti naujos stoties, tai gal tuo labiau neverta statyti naujo 100 km naujo geležinkelio.
    Tai ir naudokimės tiek dabartine "East" stotimi, tiek dabartine geležinkelio linija. Viskas šiaip ar taip kažkaip funkcionuoja.
    Kas Vilniaus gyventojams nereiktų vargintis perlipti Kaune važiuojant į Latviją, Estiją, Lenkiją.

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Norėčiau išgirsti, kokie planuojami potencialūs keleiviai naujoje RB atkarpoje Vilnius–Kaunas?
    Nes jei "neverta" statyti naujos stoties, tai gal tuo labiau neverta statyti naujo 100 km naujo geležinkelio.
    Tai ir naudokimės tiek dabartine "East" stotimi, tiek dabartine geležinkelio linija. Viskas šiaip ar taip kažkaip funkcionuoja.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Petr Rodyti pranešimą
    Kaip suprantu gali vežtis ir dabar, perkaunant krovinius Kauno intermodaliniame terminale. Ar yra daug krovinių šiam keliui? Tarp Helsinkio ir Talino gali kursuoti keltai vežantys traukinius.
    Geležinkelio keltas yra nepatogi transporto rūšis, nes ji užima didelius plotus uoste arba artimiausioje stotyje ir atskiria teritorijas. Kai Klaipėda buvo uostelis, į jį galėjo nukreipti Mukrano srautą, nors saugiau būtų buvusi Liepaja. Talino / Mugos uostai IMHO neturi vietos geležinkelio keltams. Toje pusėje lieka Paldiski / Kloogaranna ir Kunda. O tunelis sprendžia ir vietos, ir laiko problemas.

    Tik Suomijai lengviau krauti konteinerius tiesiai į laivą.O kadangi jie yra izoliuoti geležineklių požiūriu, jie tą sėkmingai daro ir dabar. Suomiją su Švedija jungia viena dvigubos vėžės linija (https://en.wikipedia.org/wiki/Haparanda_Line), bet pagal nuotraukas nepanašu kad ja būtų intensyviai vežami priviniai, nors visais šalia Tornio įsikūrusi Outokumpu plieno gamykla.

    Komentuoti:


  • Petr
    replied
    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    Nes kalba eina apie naujas europinio traukinių tinklo linijas ir tokiu atveju tik standartinė vežė. Kaip vietiniam projektui gali pašalpos prašyti nors ir monoreilui, ir gal netgi gausi finansavimą, jeigu sugebėsi pagrįsti jo reikalingumą. Tik ne visus projektus vienodai lengva pagrįsti ir gauti finasavimą. Su RB pavyko nes tai ne šiaip linija sujungti Marijampolei su Panevėžiu, o viso europinio geležinkelių tinklo plėtra. Ir tai pašalpa ne tik mums bet visai Europai, nes gal kažkada per RB suomiai veš krovinius į Italiją / Ispaniją / Graikiją
    Kaip suprantu gali vežtis ir dabar, perkaunant krovinius Kauno intermodaliniame terminale. Ar yra daug krovinių šiam keliui? Tarp Helsinkio ir Talino gali kursuoti keltai vežantys traukinius.

    Bendrai plėtrai reikia turėti bendrą tinklo viziją. Tai, kad 4 šalys perdarys 1520 mm į 1435 mm ir apie visišką krovininio eismo nutraukimą iš ne ES šalių (krovininiai iš Kinijos į Europą eina per Lenkijos koridorius kiek žinau, Baltijos šalys naudojamos tik uostams, viskas Rusijos/Baltarusijos bus permesta į Suomijos įlankos uostus).
    Paskutinis taisė Petr; 2021.10.09, 22:55.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė Petr Rodyti pranešimą

    Tuomet reiktų jau dabar rašyti projektus į 1435 mm persiųvimą, nes ilgainiui kils susisiekimo problemų. Bet aš iki šiol maniau, kad ES duoda pašalpą pasitarus su šalies valdžią, o ne tam, ką būtent Briuselis nori.
    Nes kalba eina apie naujas europinio traukinių tinklo linijas ir tokiu atveju tik standartinė vežė. Kaip vietiniam projektui gali pašalpos prašyti nors ir monoreilui, ir gal netgi gausi finansavimą, jeigu sugebėsi pagrįsti jo reikalingumą. Tik ne visus projektus vienodai lengva pagrįsti ir gauti finasavimą. Su RB pavyko nes tai ne šiaip linija sujungti Marijampolei su Panevėžiu, o viso europinio geležinkelių tinklo plėtra. Ir tai pašalpa ne tik mums bet visai Europai, nes gal kažkada per RB suomiai veš krovinius į Italiją / Ispaniją / Graikiją

    Komentuoti:


  • Petr
    replied
    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    ES duos pinigų tik standartinei vėžei. Bet idėja apie kruizinius turistus lekiančius lietuvišku bullet-treinu pasižiūrėti Kauno ar Vilniaus vaizdingais Panemunės peizažais mane irgi žavi, tik ne dėl pačių turistų, o dėl to jog ir aš norėčiau tokiu traukiniu pasivažinėti
    Tuomet reiktų jau dabar rašyti projektus į 1435 mm persiųvimą, nes ilgainiui kils susisiekimo problemų. Bet aš iki šiol maniau, kad ES duoda pašalpą pasitarus su šalies valdžią, o ne tam, ką būtent Briuselis nori.

    Komentuoti:

Working...
X