Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II atšaka Kaunas-Vilnius

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sula
    replied
    Parašė Petr Rodyti pranešimą
    Be to tokiu atveju Vilnius - Kaunas atšakai galėtų dar būti priviliuotas investuotojas iš Rusijos, nes kažkada bus tikrai norima greitųjų traukinių tarp Maskvos ir Kaliningrado.
    Labai ačiū, bet šito tikrai nereikia.
    Kita vertus, 1520mm kelias turi būti medernizuojamas, tai galės naudotis ir RZhD keleiviniai sąstatai.

    Komentuoti:


  • Petr
    replied
    Visų pirma išvis yra nesusipratimas tęsti būtent europinę vežę nuo Kauno šiaurės link dėl logistinės prasmės. Latvijos gyventojams VNO nelabai reikalingas, kai yra RIX, kuris turi žymiai daugiau krypčių ir artimiausiu metu šis trendas nesikeis. Greitasis susisiekimas reikalingas visų pirma miestams, o ne oro uostams, nes būtent jie generuoja pagrindinius srautus.

    Tai yra kalbant logiškai eismui virš 200 km/h reikalingas tik esamo geležinkelio modernizavimas ir viskas, kas kainuoja mažiausiai palyginus su tuo, kas suplanuota. Be to tokiu atveju Vilnius - Kaunas atšakai galėtų dar būti priviliuotas investuotojas iš Rusijos, nes kažkada bus tikrai norima greitųjų traukinių tarp Maskvos ir Kaliningrado.

    Dabar gi projektas ryškiai politizuotas ir, kas yra svarbiausia, neneša jokios logistinės naudos, nes pvz. Vilnius Kaunas atšaka negalės būti naudojama krovininiam eismui, nes ves paprasčiausi į niekur (nes nėra ir nėra planuojamas (ir nėra reikalo jam planuoti, nes yra Kauno intermodalinis terminalas) joks perkrovimo terminalas.

    Be to nematau vizijos atskiram traukiniui Vilnius - Berlynas ar Vilnius Ryga europine veže, nes tai bus logistiškai neracionalu. Bus greičiausiai tiesiog suderintas persėdimas Kaune.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Tos P linijos tai man atrodo kažkokiu nesusipratimu. Ne tik kad būtų visiškai nauja linija einanti lankstu per beveik niekur be jokių galimų regioninių traukinių atšakų (panašu, kad gamtinės kliūtys neleistų daryti regioninių jungčių arčiau Elektrėnų ir Trakų), kas jau ir taip kainuotų daugiau negu S variantai, pastebimai nesutrumpintų kelionės laiko ir aptarnautų mažiau keleivių. Kainą dar pakeltų sudėtingesnis reljefas piečiau Elektrėnų, ypač tos kalvos kalvelės ties Semeliškėmis. Kažkoks pinigų švaistymas būtų.
    Čia kaip pažiūrėsi. Kam tiesti europinę vėžę per miestus miestelius, kai tikslas yra kuo didesnis greitis? Maksimaliai spausti negalėsi dėl tankumo ir vingiavimo, miesteliuose vis vien nestos, o dažniems sustojimams pilnai tinka ir dabartinė linija. Tuo tarpu P linijos yra daug tiesesnės, apeina gyvenvietes, gali spausti iki dugno, ir duotų daugiau darbo LT oro uostams. Bei nukrautų kažkiek eismo nuo greitkelių. Pvz, kauniečiams juk patogiau važiuoti į VNO traukiniu(30min), nei traukiniu per Vilnių (36min), plius sustojimas(kokios 5 min) plius tolesnis važiavimas į VNO(dar gal 5 min). Žiūrėk jau ir 46+min. Mašina gaunasi vos ne tas pats, jei įskaičiuosi važiavimą į Kauno stotį. Dabar dar įtrauk šiaurės Lietuvą ir Latvijos gyventojus į šitą matematiką.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Tos P linijos tai man atrodo kažkokiu nesusipratimu. Ne tik kad būtų visiškai nauja linija einanti lankstu per beveik niekur be jokių galimų regioninių traukinių atšakų (panašu, kad gamtinės kliūtys neleistų daryti regioninių jungčių arčiau Elektrėnų ir Trakų), kas jau ir taip kainuotų daugiau negu S variantai, pastebimai nesutrumpintų kelionės laiko ir aptarnautų mažiau keleivių. Kainą dar pakeltų sudėtingesnis reljefas piečiau Elektrėnų, ypač tos kalvos kalvelės ties Semeliškėmis. Kažkoks pinigų švaistymas būtų.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Žiūrint žemėlapyje, tai ten normalioje vietoje piečiau tako jau kažkokie privatūs sklypai išdalinti, Matyt vėl NŽT "specai" pasidarbavo.
    Tai čia jau gerą šimtą metų esantis biznis. Sužinai kur bus statomas greitkelis/geležinkelis. Nusiperki ten sklypą. Palauki kol statyboms sklypo prireiks. Parduodi už 10 kartų daugiau. Amerikonai išpopuliarino tokį bizniuką dar 17 amžiuje.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Shots Rodyti pranešimą

    Pagal siūlomo sustojimo vietą ji bus apie 0,5 km nuo, o KUN oro uosto. Situacija pagerėje, bet vis dar tolokai.
    Žiūrint žemėlapyje, tai ten normalioje vietoje piečiau tako jau kažkokie privatūs sklypai išdalinti, Matyt vėl NŽT "specai" pasidarbavo.

    Komentuoti:


  • Shots
    replied
    Parašė Arunas Rodyti pranešimą
    4. KUN turi vizija perkelti keleivių terminalą į kitą pakilimo tako pusę ir tokiu būdų RB jungtis būtų tiesioginė su KUN terminalu be papildomų persėdimų.
    Pagal siūlomo sustojimo vietą ji bus apie 0,5 km nuo, o KUN oro uosto. Situacija pagerėje, bet vis dar tolokai.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė artexs Rodyti pranešimą

    P1/P2P5 yra ilgesnė trasa ir Kaunas-Vilnius kelionės laikas laikas būtų apie 45min (ar ~50min su sustojimu oro uoste), kai dabartiniu plačiuoju geležinkeliu, galbūt palyginus nebrangiai pagerinus, galima pasiekti mažiau kaip valandos kelionės laiką. Tai neapsimoka išleisti beveik milijardo už 10 min sutrumpintą laiką.
    S5 trasa būtų galima pasiekti apie 36min kelionės laiką, kas jau yra gerokai trumpiau nei dabartinis.
    P2P5 bent iš plano atrodo gerokai mažiau vingiuota ir apeina gyvenvietes kuriose max greičiu spėju vis vien nevažiuos. Pagal ilgį atrodo panašiai, gal net trumpiau, išskyrus kelis km užvažiavimui į VNO. Tai dar klausimas kur teoriškai greičiau. Finansiškai visiškai nauja trasa be abejo yra gerokai brangiau.

    Komentuoti:


  • Kristisz
    replied
    Parašė Petr Rodyti pranešimą
    O projektas numato tik vieną 1435 mm keilią? Ar dvikelį? Ar numato kartu rekonstruoti ir 1520? Ir nelabai supratau kam tie lankai aplenkiant Kaišiadorius ir Vievi. Bus ir taip du 1520 keliai ir du 1435. Ir dar tie lankai. Nebus gi tiek traukinių, infrastruktura bus retai naudojama. Jei dėl trukšmo - tai atitvaros yra paprasčiausias sprendimas.
    Aš kaip suprantu reikalinga tam tikra posūkių geometrija 200 km/h+ greičiams, dėl to esama trasa vietomis ir netinka.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Oro uostas greitaeigiems geležinkeliams yra konkurentas. Kam išvis reikalinga ta atšaka į VNO?
    Nes trasa skirta ne tik greitąjam geležinkeliui, bet ir vietiniam susisiekimui.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Arunas Rodyti pranešimą

    man asmeniškai neaišku - jeigu nėra oro uosto vizijos, kam reikalingas tas lankstas prie Elektrėnų
    Mėlyna yra papildomi keliai, kurie gali būti irengti pagal poreikį. Pagrindinės trasos - raudonos.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Žaviuosi Jūsų naivumu

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą
    Kadangi nauja oro uosta stato politikai, tai politine valia gali kada nors pasikeisti, todel trasa del viso pikto reikia pravesti po numanomo oro uosta vieta.
    Būtų pinigų švaistymas dėl kurio visoje Europoje išgarsėtume Turi būti priimtas vienu metu sprendimas ar bus naujas oro uostas ir ar statyti jam atšaką.

    Jeigu reikia kažkaip apsisaugoti nuo politinių vėjų, tuomet geriau pasiekti nacionalinį susitarimą, jog jeigu bus poreikis oro uostų plėtrai, tuomet bus plečiamas Kauno oro uostas. Manau būtų daug racionaliau ir keliaujant iš Vilniaus kai jau ir taip traukinyje sėdi papildomos 11 min iki KUN nieko per daug nekeistų dėl pačios kelionės pobūdžio, kai sugaištas laikas nublanksta prieš visokias oro uostų rekomendacijas ir procedūras. Papildomos keliolika minučių reikšminga tik commutinant tarp miestų.

    Daug geriau būtų apsukti tą atšaką į pietų pusę, jog regioninis traukinys galėtų užkabinti Elektrėnus, bet žemė ten brangi, reiktų sudėtingesnių sprendimų (jeigu neapsiriboti stotimi laukuose už autostrados), todėl neverta puoselėti vilčių.

    Komentuoti:


  • Petr
    replied
    O projektas numato tik vieną 1435 mm keilią? Ar dvikelį? Ar numato kartu rekonstruoti ir 1520? Ir nelabai supratau kam tie lankai aplenkiant Kaišiadorius ir Vievi. Bus ir taip du 1520 keliai ir du 1435. Ir dar tie lankai. Nebus gi tiek traukinių, infrastruktura bus retai naudojama. Jei dėl trukšmo - tai atitvaros yra paprasčiausias sprendimas.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Kadangi nauja oro uosta stato politikai, tai politine valia gali kada nors pasikeisti, todel trasa del viso pikto reikia pravesti po numanomo oro uosta vieta.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Arunas Rodyti pranešimą

    Šiandien Seimo ekonomikos komitete Susisiekimo ministerija pristatė savo RB atšakos Kaunas-Vilnius matymą. Esminiai momentai:

    1. kol kas planuoja visą infrastruktūrą (įskaitant Kaunas-Vilnius) pabagti iki 2026 m pabaigos
    Pats kelias skaitosi infrastruktūra?

    3. Planuoja tiesioginę jungtį su VNO, kaip ir nupaišyta S5. Turėtų eiti prie naujo terminalo po žeme
    4. KUN turi vizija perkelti keleivių terminalą į kitą pakilimo tako pusę ir tokiu būdų RB jungtis būtų tiesioginė su KUN terminalu be papildomų persėdimų.
    Abu sprendimai būtų labai teigiami, Dabartinis kelias prie VNO iš esmės ir yra "po žeme".

    man asmeniškai neaišku - jeigu nėra oro uosto vizijos, kam reikalingas tas lankstas prie Elektrėnų
    Tai jo tiesiog galės nestatyti, bent jau dabar.

    Komentuoti:


  • Arunas
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Oro uostas greitaeigiems geležinkeliams yra konkurentas. Kam išvis reikalinga ta atšaka į VNO?
    Šiandien Seimo ekonomikos komitete Susisiekimo ministerija pristatė savo RB atšakos Kaunas-Vilnius matymą. Esminiai momentai:

    1. kol kas planuoja visą infrastruktūrą (įskaitant Kaunas-Vilnius) pabagti iki 2026 m pabaigos
    2. ministerija už S5 variantą.
    3. Planuoja tiesioginę jungtį su VNO, kaip ir nupaišyta S5. Turėtų eiti prie naujo terminalo po žeme.
    4. KUN turi vizija perkelti keleivių terminalą į kitą pakilimo tako pusę ir tokiu būdų RB jungtis būtų tiesioginė su KUN terminalu be papildomų persėdimų.
    5. naujo oro uosto Elektrėnuose galutinai atsisakyta (kiek tai priklauso nuo ministerinių klerkų).

    man asmeniškai neaišku - jeigu nėra oro uosto vizijos, kam reikalingas tas lankstas prie Elektrėnų
    Paskutinis taisė Arunas; 2021.09.29, 12:34.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Oro uostas greitaeigiems geležinkeliams yra konkurentas. Kam išvis reikalinga ta atšaka į VNO?

    Komentuoti:


  • evvt
    replied
    S variantuose numatoma atšakėlė į VNO arčiau pačio VNO kas būtų logiška nes dabar ten esama realizacija tos stotelės kelia ir liūdesį ir juoką liūdną

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Man P variantai be ryšio nes labai jau ilga trasa gaunasi, o sustojimas pirmiau oro uoste nei miesto stotį gaišins keliaujančius tarp miestų, ypač Kaunas - Vilnius, kur atstumas greitajam traukiniui ir taip mažas. Jeigu jau tiesiama praktiškai visam ilgyje nauja trasa su neribotu biudžetu tai pastatom pora tiltų per Nemuną ir keliaujam į Kauną iš pietinės pusės, jog traukinys Talinas - Vilnius užsuktų ir į Kauną.

    Garantuotai bus S5, dar galvojau apie S1, bet kai pamačiau jog jis nuvestas per senojo tunelio trasą pasidarė aišku, jog toks variantas paruoštas tik atmetimui tuo pačiu atmetant ir trasą aplink Lentvarį. Na bet tai nėra kažkuo blogai, gal net sakyčiau visai racionalus variantas leidžiantis tikėtis jog RB tarp Kauno ir Vilniaus tikrai atsiras

    Man tik keista jog numatė atšaką link potencialaus oro uosto, bet nieko nebuvo gridėti bent apie galimybę turėti atšaką į Elektrėnus.
    Paskutinis taisė themanual; 2021.09.28, 18:01.

    Komentuoti:

Working...
X