Parašė sleader
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Turbūt didžiausia nauda ir yra, kad turi vieną, jau galiojančią sutartį, kuri nebestrigs atskiruose konkursuose, apskundimuose ir t.t. Bet tai ateina su savo kaina, nes esi visiems darbams prisirišęs prie vieno rangovo, kuriam gali tekti mokėti papildomai, jeigu iš užsakovo pusės bus kažkokie delsimai, nukėlimai ar pakeitimai. Kitas dalykas, kad pas mus nėra vietinių rangovų, kurie galėtų įgyvendinti milijardinius kontraktus. Taigi iš esmės su tokiu kontraktu gauni didelio užsienio rangovo ar jų konsorciumo vardą ir jų maržą, nes vis vien didžiąjai daliai darbų bus samdomi vietiniai ar kt. subrangovai, kurie tiesiogiai galėtų pasiūlyti mažesnes kainas.Parašė eigh Rodyti pranešimą
Logiška. Kita vertus, sudarius vieną sutartį ir vykdant ją etapais mažiau rizikos, kad procesas užstrigs viešųjų pirkimų peripetijose ir teismuose. Bet kokiu atveju, pretenduoju tik į sofos ekspertus, tik šiaip pasidarė įdomu.
- 1 patinka
Comment
-
Nelabai kitokią. Iš tikrųjų geriausiai situaciją rodo pasirašytų kontraktų ar bent jau tenderių vertė. Lietuvos atveju tas skaičius šiuo metu yra kažkur apie 400 milijonai Eur, je ne mažiau. Labai labai far cry nuo ~4-5 mlrd. Eur reikalingų vien Kaunas-LT/LV siena ruožui, norint ten turėti pilnai įrengtą geležinkelį.Parašė Creatium Rodyti pranešimą
In the meantime, kaip sakant, yra oficialus Rail Baltica žemėlapis su atnaujinama informacija čia: https://info.railbaltica.org/lt/interaktyvus-zemelapis
Kaip matom, jis rodo kiek kitą situaciją negu tas iš žiniasklaidos.
Comment
-
Ne vien PR projektas gyvas.Parašė Tomas Rodyti pranešimąBet viešųjų ryšių prasme, estų variantas žymiai geresnis.
Įvykdymo užtikrinimas, rizika užsilenkus rangovui, garantijos reikalai ir tt.
Comment
-
Taliną ir Rygą prijungt prie Palemono jau būtų pasiekimas. RB1 damušti, kad tiktų reguliariam susisiekimui yra visai kito masto uždavinys, nei naujos linijos nutiesimas.Parašė John Rodyti pranešimąEuronews reportažas apie Rail Baltica. Nieko naujo, tas pats, jau gerai žinomas, bla bla bla. Kažkokia EU ponia reportažo pabaigoje paklausta, "ar traukiniai važiuos 2030" atsako "taip", kas, be abejo, nėra tiesa. Nebent užskaitysime RB1 važiuojančius traukinius, kas jau galiojo ir 2017
Comment
-
Nėra net menkiausių šansų pajungti Rygą (taigi ir Taliną) prie Kauno iki 2030. Beveik garantuotai ir iki 2033 taip nenutiks. Estai manau gali kažkur iki 2033 paleisti Parnu-Talinas servisą, bet matant dabartinius Lietuvos (ir Latvijos) tempus ir strigimą kiekvienoje lygioje vietoje, jokių šansų, kad iki 2033 iki Latvijos dasikrapštysim. Latviai su oagrindine linija turbūt irgi nieko neprikrapštys be kokių 2035-2038.Parašė alga Rodyti pranešimą
Taliną ir Rygą prijungt prie Palemono jau būtų pasiekimas. RB1 damušti, kad tiktų reguliariam susisiekimui yra visai kito masto uždavinys, nei naujos linijos nutiesimas.
- 1 patinka
Comment
-
Taigi jau žinoma, kad Latvijos ruožą ties estai, nes jie jau praktiškai pabaigę RB ruožą Estijoje nebeturi ką veikti.
Vienintelė kliūtis RB projekte liko Lietuva, kuri vargano 2 km ilgio 50 m aukščio tiltelio lygioj vietoj išbetonuot nesugeba, tai kas bus sudėtingesniuose ruožuose?
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 7 patinka
Comment
-
Estų traukiniai jau nupirkti, jei LT ir LV būtų bėgiai, tai jau galėtų ir atvežti, bet dabar turbūt laivais turės plukdytiParašė karolis1993 Rodyti pranešimąBlogiausiai,kad jei yra bendra įmonė,kodėl taip skriasi projekto įgyvendinimo progresas šalyse? Ir estai jau perka traukinius?
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 3 patinka
Comment
-
Tai kad ne bendra įmonė įgyvendina, o vietiniai. Bendra įmonė tik nominaliai daro "supervision" (panašu, kad nelabai tai daro). Lietuvoje įgyvendinimą daro LTG Infra, Estijoje Rail Baltic Estonia OÜ. Tikėtina, kad šuo čia ir pakastas t.y. estai turi kur kas geresnį projekto valdymą, kai mūsiškiai stringa visuose žingsniuose, nes nelabai supranta, ką ir kodėl daro.Parašė karolis1993 Rodyti pranešimąBlogiausiai,kad jei yra bendra įmonė,kodėl taip skriasi projekto įgyvendinimo progresas šalyse? Ir estai jau perka traukinius?
- 3 patinka
Comment
-
Estai paleis Talinas-Piarnu, lietuviai Kaunas-Panevėžys ir pirmas etapas bus įgyvendintas su juostelių perkirpimu.Parašė John Rodyti pranešimą
Nėra net menkiausių šansų pajungti Rygą (taigi ir Taliną) prie Kauno iki 2030. Beveik garantuotai ir iki 2033 taip nenutiks. Estai manau gali kažkur iki 2033 paleisti Parnu-Talinas servisą, bet matant dabartinius Lietuvos (ir Latvijos) tempus ir strigimą kiekvienoje lygioje vietoje, jokių šansų, kad iki 2033 iki Latvijos dasikrapštysim. Latviai su oagrindine linija turbūt irgi nieko neprikrapštys be kokių 2035-2038.
Comment
-
Iš tikro bendra įmonė iki labai nesenai buvo atsakinga už visus projektavimo darbus, kol totaliai šios užduoties nepra...ko. Būtent dėl projektavimo darbų vėlavimo (primenu pagal konkursų sąlygas turėjo būti baigti 2022 m., o nėra baigti iki šiol), visas projektas nusikėlė ne mažiau 3-4 metus. Prie to galim dar pridėti porą metų kai pirmoji tos įmonės direktorė vietoj to, kad dirbtų darbą, kuriam buvo pasamdyta, užsiiminėjo politikavimu siekdama, kad visa RailBaltica infrastruktūra visose šalyse būtų valdoma jos įmonės iš Rygos.Tai kad ne bendra įmonė įgyvendina, o vietiniai. Bendra įmonė tik nominaliai daro "supervision" (panašu, kad nelabai tai daro). Lietuvoje įgyvendinimą daro LTG Infra, Estijoje Rail Baltic Estonia OÜ. Tikėtina, kad šuo čia ir pakastas t.y. estai turi kur kas geresnį projekto valdymą, kai mūsiškiai stringa visuose žingsniuose, nes nelabai supranta, ką ir kodėl daro.Paskutinis taisė DKL; 2025.07.01, 14:18.
- 7 patinka
Comment
-
Traukinio Panevėžys-Kaunas-Marijampolė? paleidimas jau būtu didelis pasiekimas. Tačiau, kaip su Panėvežio stotimi? Jei ji bus laukuose, dabar statomas ruožas bus bevertis dar ilgai.Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Estai paleis Talinas-Piarnu, lietuviai Kaunas-Panevėžys ir pirmas etapas bus įgyvendintas su juostelių perkirpimu.
Comment
-
O pas estus nėra taip, kad sutartis su rangovu apima ir projektavimo darbus? Nes jeigu viską reguliavo bendra įmonė ir viską dabar išsidalino kiekvienos šalies valdytojai, tai negali būti, kad kitose šalyse dar ne visi projektai yra, o estai sugebėjo per pusmetį projektus visai linijai išsikepti ir pagal jį padaryti konkursą. Tiesiog tokią apimtį per tiek įvykdyti nelabai realistiška.
Todėl viešinimo schemutėje viskas gražiai atrodo, kad visa linija "darbai vyksta" nors nemažai daliai dar rengiami projektai, o pvz. pas mus niekas neatvaizduojama, nes ten nėra projektavimo eigos žymėjimo, tik "statybos" progresas. Todėl realiai turint tolygia vykdymo stadiją, atvaizdavimas gerokai skiriasi.
- 6 patinka
Comment
-
Išsidalinta jei neklystų nuo 2024 ar 2023 pradžios, Lietuvių ir Estų iniciatyva (Latviai nematė nieko blogo su tuo?).Parašė sleader Rodyti pranešimąO pas estus nėra taip, kad sutartis su rangovu apima ir projektavimo darbus? Nes jeigu viską reguliavo bendra įmonė ir viską dabar išsidalino kiekvienos šalies valdytojai, tai negali būti, kad kitose šalyse dar ne visi projektai yra, o estai sugebėjo per pusmetį projektus visai linijai išsikepti ir pagal jį padaryti konkursą. Tiesiog tokią apimtį per tiek įvykdyti nelabai realistiška.
Todėl viešinimo schemutėje viskas gražiai atrodo, kad visa linija "darbai vyksta" nors nemažai daliai dar rengiami projektai, o pvz. pas mus niekas neatvaizduojama, nes ten nėra projektavimo eigos žymėjimo, tik "statybos" progresas. Todėl realiai turint tolygia vykdymo stadiją, atvaizdavimas gerokai skiriasi.
Estijoje projektai irgi dar ne visur užbaigti yra (tik pernai rudenį buvo finalizuota trasa tarp Parnu ir Latvijos sienos) tai darbai nemažoje dalyje Estijos trasos kol kas tėra medžių pravalymas ir tiek, kažkokių didesnių darbų iš palydovo matosi tik arčiau Talino. Nors statybų kontraktus turi. Nėra man pilnai aišku ar kontraktai "design and build" tipo, ar tiesiog neturint pilno projekto pasirašė kontraktus.
O kas Latvijoje dedasi tai išvis neaišku.
Comment
-
Va labai įdomų aspektą paėmė, kad GALI BŪTI tarp valstybių skirtingas reguliavimas statybų srityje. Pvz., man įdomu, kaip nuo 2024 lapkričio įsigaliojęs statybų įstatymas Lietuvoje paveiks RBII eigą, nes net neabejoju, kad pagal senąjį statybos įstatymą tik mažesnė dalis projekto turėjo išduotus statybos leidimus. Ir toms atkarpoms, kur neturėjo statybos leidimo, jau keliaus pagal naują tvarką, pagal kurią projektuotojo rolė bus atskirta nuo rangovo rolės. T.y. negali paskelbti konkurso, kuriame laimėtojas ir parengs techninį darbo projektą, ir užsiims ranga. Ir bet kokios projektuotojo klaidos rangovas pataisyti/padaryti nukrypstant nuo TDP nebegalės
Gal yra kokių insaiderių ir nori pakomentuoti šioje vietoje?
Comment
-
Šiaip ne vien gali o ir yra - pvz. Latvijoje žemės paįmimas valstybės reikmėms nėra įmanomas iki kol projektas nėra 100% užbaigtas (maždaug kad paimtų tik absoliučiai minimumą kiek reikia).Parašė Rijikas Rodyti pranešimąVa labai įdomų aspektą paėmė, kad GALI BŪTI tarp valstybių skirtingas reguliavimas statybų srityje.
Comment
-
Na, kai Ryga turės tik priemiestinę stotelę, nėr ko tikėtis Panevežio integracijos nuo pirmos dienos.Parašė acetonas Rodyti pranešimąTraukinio Panevėžys-Kaunas-Marijampolė? paleidimas jau būtu didelis pasiekimas. Tačiau, kaip su Panėvežio stotimi? Jei ji bus laukuose, dabar statomas ruožas bus bevertis dar ilgai.
- 1 patinka
Comment
Comment