Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė felar Rodyti pranešimą
    Turiu klausimų, gal gudrieji kurmiai padės atsakyti:[LIST][*]Kaži kodėl Kauno mazge nenupiešta sugretinta linija pro tunelį. Ar pro tunelį 1435mm negali važiuoti varomi elektra, nes elektros laidai nesialignina su pantografu? Ar tai reiškia, kad nebus through-traffic pro Kauno centrinę stotį?
    Tai tunelyje jau ir dabar yra sugretinta linija. Sakyčiau nepažymėta, nes realiai ten, kad ir šiandien jau gali pravažiuoti traukiniai, bei projekto apimtyje daugiau nieko daryti nebereikia.

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Tai tunelyje jau ir dabar yra sugretinta linija. Sakyčiau nepažymėta, nes realiai ten, kad ir šiandien jau gali pravažiuoti traukiniai, bei projekto apimtyje daugiau nieko daryti nebereikia.
      Kaip supratau, klausimas buvo labiau apie kontaktinio tinklo srovės suderinamumą. Dyzeliniai lokomotyvai jau keletas metų pro tunelį važiuoja į intermodalinį terminalą Palemone.
      Paskutinis taisė Perfect; 2025.07.09, 18:52.

      Comment


        Parašė Perfect Rodyti pranešimą

        Kaup supratau, klausimas buvo labiau apie kontaktinio tinklo srovės suderinamumą. Dyzeliniai lokomotyvai jau keletas metų pro tunelį važiuoja į intermodalinį terminalą Palemone.
        Kad ir RB ir dabar mūsų elektrifikacija yra 25 kV. Ar čia kažkas skirsis? Nes kitokiu atveju tai nepakabinsi dviejų kontaktinių laidų virš sugretintos linijos, kad galėtum naudoti tai vieną, tai kitą pagal poreikį. Todėl mano supratimu tunelis yra vienintelis jau dabar elektrifikuotas RB gabaliukas.

        Comment


          Parašė Perfect Rodyti pranešimą

          Kaup supratau, klausimas buvo labiau apie kontaktinio tinklo srovės suderinamumą. Dyzeliniai lokomotyvai jau keletas metų pro tunelį važiuoja į intermodalinį terminalą Palemone.
          O ko ten nesuderinti? 25kV AC 50Hz juk visur bus Lietuvoje.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą

            Tai tunelyje jau ir dabar yra sugretinta linija. Sakyčiau nepažymėta, nes realiai ten, kad ir šiandien jau gali pravažiuoti traukiniai, bei projekto apimtyje daugiau nieko daryti nebereikia.
            Klausimas ar elektriniai traukiniai gali pravažiuoti. 1435mm ir 1520mm bėgiai yra gretinami 4 bėgiais, o ne 3 kaip Ispanijoje. Gaunasi, kad europinio traukinio centras yra gerokai į šoną (43.25cm) palyginus su rusišku traukiniu. Kadangi elektros linija pastoviai vingiuoja (kad pantografas tolygiai dėvėtųsi) ar išeina europiniam traukiniui ją naudoti esant tokiam dideliam centro poslinkiui?

            Comment


              Parašė felar Rodyti pranešimą

              Klausimas ar elektriniai traukiniai gali pravažiuoti. 1435mm ir 1520mm bėgiai yra gretinami 4 bėgiais, o ne 3 kaip Ispanijoje. Gaunasi, kad europinio traukinio centras yra gerokai į šoną (43.25cm) palyginus su rusišku traukiniu. Kadangi elektros linija pastoviai vingiuoja (kad pantografas tolygiai dėvėtųsi) ar išeina europiniam traukiniui ją naudoti esant tokiam dideliam centro poslinkiui?
              Taip, pritaikyta, kai įrenginėjo, keitė tunelyje elektros linijos išdėstymą truputi tam kad būtų galima naudoti ir europine vėže važiuojančiam traukiniui. Didesnis klausimas dėl Europinės vėžės elektrifikavimo tarp Kauno ir Palemono, ten dabar nėra elektrifikuota apart tunelio.

              Comment


                Naujas ES Komisijos "Implementing Decision" dėl Rail Baltica:
                https://eur-lex.europa.eu/eli/dec_impl/2025/1332/oj

                Comment


                  Ambicija mūsų dalyje neatrodo didelė:

                  In order for the line to be operational as early as possible, Estonia, Latvia and Lithuania should build the Rail Baltica line as a single track from Tallinn to Kaunas during the first phase. To start ramping up cross-border traffic on the Rail Baltica corridor during the first phase, Lithuania should be able to implement energy, control-command and signalling subsystem installations on the existing railway track in in the European standard nominal gauge of 1 435 mm on the section between Poland and Kaunas.
                  Kad linija pradėtų veikti kuo anksčiau, Estija, Latvija ir Lietuva pirmajame etape turėtų nutiesti „Rail Baltica“ geležinkelio liniją nuo Talino iki Kauno viena vėže. Kad per pirmąjį etapą „Rail Baltica“ koridoriumi būtų galima pradėti intensyvinti tarpvalstybinį eismą, Lietuva turėtų turėti galimybę įdiegti energijos, kontrolės ir valdymo bei signalizacijos posistemių įrenginius ant esamo europinio standarto 1 435 mm vardinio vėžės pločio geležinkelio ruožo tarp Lenkijos ir Kauno.

                  Comment


                    Nereikia šiaip google translate'o naudot, visi EU dokumentai gi turi oficialius vertimus:
                    kad geležinkelio „Rail Baltica“ linija imtų veikti kuo anksčiau, Estija, Latvija ir Lietuva turėtų pirmuoju etapu ją tiesti kaip vieno kelio liniją nuo Talino iki Kauno. Kad pirmuoju etapu padidintų tarptautinio eismo apimtis geležinkelio „Rail Baltica“ koridoriumi, Lietuva turėtų įdiegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemius Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės esamo kelio atkarpoje nuo Lenkijos iki Kauno;
                    Bendrai įdomios dalys:
                    1. Pirmuoju etapu, iki 2030 m. gruodžio 31 d., Estija, Latvija, Lietuva ir Lenkija teikia prioritetą geležinkelio Talinas–Pernu–Salaspilis–Misa–Panevėžys–Kaunas–Var šuva ruožų tiesimui ir tų ruožų užbaigimo darbui. Tuo etapu užtikrinama, kad per esamą geležinkelio tinklą su geležinkelio „Rail Baltica“ linija būtų atitinkamai sujungta Ryga ir Vilnius.
                    2. Estija, Latvija ir Lietuva geležinkelio „Rail Baltica“ liniją pirmuoju etapu gali tiesti kaip vieno kelio liniją nuo Talino iki Kauno, tačiau turi būti statomas pylimas dviejų kelių linijai ir pakankamai pralankų sklandžiam eismui.
                    3. Drauge su 1 ir 2 dalyse nurodytais pirmojo etapo veiksmais Lietuva gali diegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių įrangą esamo europinės vėžės geležinkelio ruože nuo Lenkijos iki Kauno.
                    4. Estija, Latvija ir Lietuva gali pradėti imtis antrojo etapo veiksmų dar neužbaigusios pirmojo etapo, jei dėl to tiesiogiai arba netiesiogiai nebus vėluojama užbaigti pirmojo etapo veiksmų.
                    e)ruožas Latvijos ir Lietuvos siena–Panevėžys:
                    i)geležinkelio infrastruktūros posistemis turi būti suprojektuotas iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
                    ii)geležinkelio žemutinės konstrukcijos statyba turi būti pradėta ir pakankamai pažengusi iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
                    iii)geležinkelio infrastruktūros posistemio statyba turi būti pažengusi iki 2029 m. vidurio;

                    f)ruožas Panevėžys–Kaunas:
                    i)geležinkelio infrastruktūros posistemio (geležinkelio aukštutinės konstrukcijos) statyba turi būti pradėta ir pakankamai pažengusi iki 2025 m. gruodžio 31 d.;
                    ii)geležinkelio žemutinės konstrukcijos statyba turi būti užbaigta iki 2028 m. gruodžio 31 d.;
                    iii)geležinkelio infrastruktūros posistemis (geležinkelio aukštutinė konstrukcija) turi būti užbaigtas iki 2029 m. vidurio;

                    g)ruožas Kaunas–Varšuva (su Vilniaus jungtimi):
                    i)žemė turi būti paimta iki 2026 m. gruodžio 31 d., išskyrus ruožui Kaunas–Vilnius skirtą žemę;
                    ii)žemė ruožui Kaunas–Vilnius turi būti paimta iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
                    iii)geležinkelio infrastruktūros (įskaitant Vilniaus jungtį) posistemio projektavimas turi būti užbaigtas iki 2029 m. vidurio;
                    iv)geležinkelio infrastruktūros statyba ruože Lietuvos ir Lenkijos siena–Marijampolė turi būti užbaigta iki 2028 m. gruodžio 31 d., kad būtų sukurta jungtis su esama Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės geležinkelio linija;
                    v)geležinkelio infrastruktūra ruože Marijampolė–Kaunas turi būti užbaigta iki 2029 m. gruodžio 31 d.;
                    i)visi ruožai Talinas–Pernu–Salaspilis–Misa–Panevėžys–Kaunas–Var šuva:
                    i)elektros energijos posistemis turi būti suprojektuotas iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
                    ii)kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemis turi būti suprojektuotas iki 2028 m. vidurio;
                    iii)elektros energijos posistemio diegimo darbai turi būti pradėti 2027 m. pirmąjį ketvirtį;
                    iv)kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemio diegimo darbai turi būti pradėti 2028 m. pirmąjį ketvirtį;
                    v)geležinkelio infrastruktūra turi būti sukurta iki 2030 m. gruodžio 31 d. kaip elektrifikuota Europos standartinio nominalaus pločio vėžės vieno kelio ir dviejų kelių linija ant dviem keliams pritaikyto pylimo, skirta įvairių rūšių eismui ir tinkama mažiausiai 740 m ilgio krovininiams traukiniams;
                    vi)Europos geležinkelių eismo valdymo sistema (ERTMS) turi būti įdiegta iki 2030 m. gruodžio 31 d., siekiant užtikrinti visišką sąveikumą pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/797 (3);
                    vii)dinaminis bandymas turi būti pradėtas nuo 2030 m.
                    Paskutinis taisė ignaloidas; 2025.07.11, 12:21.

                    Comment


                      Tai visgi bus elegktrifikuota nuo pirmo etapo, skirtingai nei teigė kai kurie.

                      Comment


                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                        Tai visgi bus elegktrifikuota nuo pirmo etapo, skirtingai nei teigė kai kurie.
                        Pragmatiškas sprendimas, common sense. Bet jei lenkai padarys ką žadėjo ir modernizuos liniją pro Trakiškes, ir LTG reiks prisijungt naujoj sienos kirtimo vietoj. Tada tuo pačiu eliminuoti vingius pro Šeštokus atrodo kaip "low hanging fruit".

                        iv) geležinkelio infrastruktūros statyba ruože Lietuvos ir Lenkijos siena–Marijampolė turi būti užbaigta iki 2028 m. gruodžio 31 d., kad būtų sukurta jungtis su esama Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės geležinkelio linija;
                        v) geležinkelio infrastruktūra ruože Marijampolė–Kaunas turi būti užbaigta iki 2029 m. gruodžio 31 d.;
                        Paskutinis taisė alga; 2025.07.11, 16:24.

                        Comment


                          Parašė DKL Rodyti pranešimą
                          Naujas ES Komisijos "Implementing Decision" dėl Rail Baltica:
                          https://eur-lex.europa.eu/eli/dec_impl/2025/1332/oj
                          Ten yra nuoroda į atšauiakmą 2018 m. sprendimą, visai įdomu palygint: https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...LEX:32018D1723

                          Comment


                            Iš to nelabai aišku, ar čia kalba apie RB II tiesimą (Kaunas-siena), ar apie RB I davedimą kalbama – yra painiavos.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Tai visgi bus elegktrifikuota nuo pirmo etapo, skirtingai nei teigė kai kurie.
                              Tai viskas "bus", pradedant visos Rail Balticos užbaigimu iki 2025. Panašiai ir elektrifikacija "bus" 2030, kol paaiškės, kad nebuvo
                              Šiaip, stulbinančiai keistas kai kurių žmonių nesugebėjimas atskirti to, kas teigiama viešųjų ryšių pranešimuose nuo elementarios realybės. Keista, kaip gali taip nebūti absoliučiai jokio gebėjimo reasoninti ir kritiškai analizuoti faktų. Jeigu parašyta, kad "bus", reiškia bus. Nesvarbu, kad dar nė vienas pažadas nebuvo įgyvendintas laiku (arba išvis įgyvendintas). Visvien bus, nes taip parašyta PR pranešime. Weird shit.
                              Paskutinis taisė John; 2025.07.11, 17:49.

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                Iš to nelabai aišku, ar čia kalba apie RB II tiesimą (Kaunas-siena), ar apie RB I davedimą kalbama – yra painiavos.
                                Viskas ten aišku, perskaitykit sprendimą lietuvių kalba. RB2 tiesimui nurodyti deadlainai 2028-12-31 nuo sienos iki Marijampolės ir 2029-12-31 nuo Marijampolės iki Kauno, be to "Drauge su 1 ir 2 dalyse nurodytais pirmojo etapo veiksmais Lietuva gali diegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių įrangą esamo europinės vėžės geležinkelio ruože nuo Lenkijos iki Kauno." bei "Kad pirmuoju etapu padidintų tarptautinio eismo apimtis geležinkelio „Rail Baltica“ koridoriumi, Lietuva turėtų įdiegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemius Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės esamo kelio atkarpoje nuo Lenkijos iki Kauno".
                                Paskutinis taisė alga; 2025.07.11, 19:55.

                                Comment


                                  alga
                                  Tai ką tu pacitavai šneka apie jau esančią vėžę:
                                  Parašyta Lietuva "gali" ir "turėtų diegti energijos ir kontrolės sistemas esamo kelio atkarpoje."

                                  Vilties suteikia šitas sakinys: "Projektas „Rail Baltica“ bus laikomas užbaigtu tik tada, kai Talinas, Ryga, Vilnius ir Varšuva visu maršrutu bus sujungti Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės dviejų kelių geležinkelio linija."

                                  Visam šitam tekste yra daug "turi būti". O ar taip bus, jau ir aš pradedu abejoti. Net Kauno-Panevėžio suprojektuotas ir sutartas dvikelis patapo vienkeliu. Pinigų daugiau neduoda, ir toliau karpo tikslus. Tai kas iš visų tų tikslų su "turi būti"?

                                  Comment


                                    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                                    alga
                                    Tai ką tu pacitavai šneka apie jau esančią vėžę:
                                    Parašyta Lietuva "gali" ir "turėtų diegti energijos ir kontrolės sistemas esamo kelio atkarpoje."
                                    Tai apie tai ir buvo klausimas, mano supratimu, ar kalba apie "RB1" ar "RB2". Ir atsakymas, kad apie abu.

                                    Comment


                                      Parašė alga Rodyti pranešimą

                                      Tai apie tai ir buvo klausimas, mano supratimu, ar kalba apie "RB1" ar "RB2". Ir atsakymas, kad apie abu.
                                      Dėkui, bet formuluotės galėtų būti aiškesnės.
                                      Nors, pastebėjau, kad Eurokomisijos dokumentai dažnai tuo pasižymi. Lietuvos aktai yra suprantamesni.

                                      Comment


                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                        Tai tunelyje jau ir dabar yra sugretinta linija. Sakyčiau nepažymėta, nes realiai ten, kad ir šiandien jau gali pravažiuoti traukiniai, bei projekto apimtyje daugiau nieko daryti nebereikia.
                                        Kauno stotyje elektrifikuoti tik keli 1520 mm keliai.

                                        Comment


                                          Ta schema/žemėlapis atrodo lyg Kauno stotis bus RB aklikelis nuo pietinės pusės. Tai būtų idiotiškas sprendimas ir tikiuosi taip nebus, bet, turint omeny lygšiolinę viso RB projekto eigą ir fakapus kiekviename žingsnyje, turbūt labai nenustebintų, jei taip iš tikrųjų planuojama.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X