Arte.tv apie Europos geležinkelius. Nuo 11:40 kalba apie Rail Balticą. Nieko naujo ar nežinomo, plius daromos kai kurios faktinės klaidos, bet pasakyta pora minčių, kurios gana įdomios ir, labai gali būti, teisingos. Pirma, Baltijos šalys nelabai nori išleisti savo dalį t.y. 25%, dėl ko projektas buksuoja. Spekuliacija, kurią aš pats dariau jau kurį laiką, kaip paaiškinimą, kodėl Lietuva, be aiškių priežasčių, beviltiškai atsiliko su visu projektu ir užsiima neaišku kuo. Antra mintis, kad politikai nemėgsta tokių ilgalaikių projhektų ir prioritetą teikia keliams, kur projektai vyksta greičiau ir paprasčiau parodyti rezultatą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Pagal naujausią komunikaciją, Lietuvoje Rail Baltica šiuo metu yra "panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams". Didelė dalis darbų buvo Kauno miesto kelyne, kurių didelę dalį reikės perdaryti. Per dešimt metų padarėme tiek darbų, kiek užtenka kokiam, geriausiu atveju, 15km. HSR. Palyginimui - vien Panevėžio planavimo klaida (ir tas sugretintas ruožas kiek arčiau centro, skirtas jai ištaisyti) kainuos 438m, t.y. gerokai brangiau nei visi iki šiol padaryti darbai. Tai yra tikra katastrofa.
Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus. Planuojamas kažkoks keistas aklikelis iš pietų - neįtikėtina. Tikiuosi tai nėra galutiniai planai, nes Kaunas yra vienintelis Lietuvos miestas, kuris artimiausiais dešimtmečiais gali kažką iš šito projekto gauti. Reikia daryti viską, kad visi traukiniai važiuotų būtent pro centrinę stotį. Tai turėtų būti nacionalinio lygio prioritetas ir vienas pagrindinių uždavinių Lietuvos transporto strategijoje šiuo metu.
- 10 patinka
Comment
-
Man atrodo net visuomenei nelabai įdomus projektas. Nėra tokių aukštų expectation dėl susisiekimo su Ryga, Jūrmala ir RIX kaip greitasis traukinys. Svarbu būtų 2x2 kelias nuo Panevėžio iki Rygos.Parašė John Rodyti pranešimąArte.tv apie Europos geležinkelius. Nuo 11:40 kalba apie Rail Balticą. Nieko naujo ar nežinomo, plius daromos kai kurios faktinės klaidos, bet pasakyta pora minčių, kurios gana įdomios ir, labai gali būti, teisingos. Pirma, Baltijos šalys nelabai nori išleisti savo dalį t.y. 25%, dėl ko projektas buksuoja. Spekuliacija, kurią aš pats dariau jau kurį laiką, kaip paaiškinimą, kodėl Lietuva, be aiškių priežasčių, beviltiškai atsiliko su visu projektu ir užsiima neaišku kuo. Antra mintis, kad politikai nemėgsta tokių ilgalaikių projhektų ir prioritetą teikia keliams, kur projektai vyksta greičiau ir paprasčiau parodyti rezultatą
.
Pačiai Rygai galimai aktualiausias projektas, bet jau jie patys užsibuksavo. Atrodo kaip per daug apžioję pradėjo springt. Lietuvai manau tiesiog neįdomu, kiek latviams skauda dėl susisiekimo sausuma su likusia Europa, tiek ir mums rūpi jaučiu. Lenkija kol kas perspektyvesnė kryptis vien dėl didesnio gyventojų tankio ir yra ką su kuo sujungti kas prisidėtų prie srauto generavimo, bet kol kas pagrindinis hype dabar užbaigt Via Baltica kas net iš dalies suprantama nes iš vis buvo pekla kas liečia susisiekimą sausuma su likusia žemynine Europos Sąjunga.Paskutinis taisė PoDV; 2025.07.21, 23:07.
- 3 patinka
Comment
-
saltiniai bus ar vel vatines konspirologijas varai?Parašė VLR Rodyti pranešimąPagal naujausią komunikaciją, Lietuvoje Rail Baltica šiuo metu yra "panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams". Didelė dalis darbų buvo Kauno miesto kelyne, kurių didelę dalį reikės perdaryti. Per dešimt metų padarėme tiek darbų, kiek užtenka kokiam, geriausiu atveju, 15km. HSR. Palyginimui - vien Panevėžio planavimo klaida (ir tas sugretintas ruožas kiek arčiau centro, skirtas jai ištaisyti) kainuos 438m, t.y. gerokai brangiau nei visi iki šiol padaryti darbai. Tai yra tikra katastrofa.
Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus. Planuojamas kažkoks keistas aklikelis iš pietų - neįtikėtina. Tikiuosi tai nėra galutiniai planai, nes Kaunas yra vienintelis Lietuvos miestas, kuris artimiausiais dešimtmečiais gali kažką iš šito projekto gauti. Reikia daryti viską, kad visi traukiniai važiuotų būtent pro centrinę stotį. Tai turėtų būti nacionalinio lygio prioritetas ir vienas pagrindinių uždavinių Lietuvos transporto strategijoje šiuo metu.
- 3 patinka
Comment
-
Dėl išleistų pinigų sumos:Parašė ALV77 Rodyti pranešimą
saltiniai bus ar vel vatines konspirologijas varai?
https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...i-iki-vilniaus
Dėl Panevėžio kelio kainos:
https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ikus-ir-versla
Dėl kelio pro HESą:
https://www.miestai.net/forumas/foru...86#post2209186
Keista, kad negalėjai (bent pirmų dviejų) įrašyti į Google pats.
O dėl vatinių konspirologijų: nežinau, kodėl į mano pusę galima laidžioti tokias replikas, kai aš gaunu trijų mėnesių banus už gerokai mažiau, bet šiame forume teisybės, panašu, ieškoti neverta.
- 4 patinka
Comment
-
Tas žemėlapis paseno iškart po kelių dienų kuomet pasirodė LRT straipsnis kuriame net ruožas iki Panevėžio jau nebe dvikkelis o tik vienkkelis. Be to, jau dabar yra europinė vėžė nuo stoties iki Palemono, tai kam tiesti kas jau nutiestaParašė VLR Rodyti pranešimą
Jau artimiausio darbų pirkimo metu bus tiesiamas ruožas nuo Palemono iki Jonavos tilto
- 4 patinka
Comment
-
Dėl šio aš nesupratau irgi. Juk per Kauno stotį jau einanti europinė vėžė ir yra Rail Baltica dalis.Parašė VLR Rodyti pranešimą
Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus.
Tikėtina, kad Kaune europinis kelynas plėsis. Gal ir naujas tiltas kažkada bus.
- 3 patinka
Comment
-
"Gal" ir "kažkada" yra keywords. Kokia tikimybė, kad Lietuva statys tokio dydžio geležinkelio infrastruktūros objektus be 80+% ES finansavimo? Kokia tikimybė, kad ES skirs tokį finansavimą naujoje 2028- perspektyvoje? Bijau, kad Kauno RB tiltas iš esmės yra padėtas į stalčių be didelių perspektyvų būti iš ten ištrauktas.Parašė Sula Rodyti pranešimą
Dėl šio aš nesupratau irgi. Juk per Kauno stotį jau einanti europinė vėžė ir yra Rail Baltica dalis.
Tikėtina, kad Kaune europinis kelynas plėsis. Gal ir naujas tiltas kažkada bus.
- 1 patinka
Comment
-
Pagal projektą, Rail Baltica yra pilnai atskirtas, elektrifikuotas, dvikelis geležinkelis visame kelyje išskyrus Kauno tunelį. Tai, kas padaryta Kaune, gali (ir privalo) būti naudojama europinės vėžės RB eismui elektrifikavus dalį į pietus, bet vos ne visą infrastruktūrą Kaune reikės perstatyti, o tas ruožas neatitinka RB standartų. Pigesnis ir greitesnis variantas yra tiesiog užtikrinti RB standartus Talinas - Varšuva kelyje pro HESą, tiesiant su pylimu dvikeliui, sankryžomis ir kt. Statyti naujus tiltus Kaune ir plėsti miesto kelyną tiesiog mažiau praktiška, tas pats galioja ir Rygai.Parašė Sula Rodyti pranešimą
Dėl šio aš nesupratau irgi. Juk per Kauno stotį jau einanti europinė vėžė ir yra Rail Baltica dalis.
Tikėtina, kad Kaune europinis kelynas plėsis. Gal ir naujas tiltas kažkada bus.
Esu , beje, sakęs šioje temoje, kad toks variantas pirmoje dalyje yra realus, bet buvau išvadintas kvailiu (su daug ‘patinka’).Paskutinis taisė VLR; 2025.07.22, 10:07.
Comment
-
Reikia džiaugtis. Juk Kauno tunelio butelio kakliukas buvo vos viso RB projekto nesužlugdžiusi siaura vieta.Parašė VLR Rodyti pranešimąPer paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 3 patinka
Comment
-
Keista, skaičiau, skaičiau, bet niekaip neradau vietos, kur latviai yra mastermind'ai ir daug geresni už mus. Finansavimas baigėsi?Parašė VLR Rodyti pranešimąPagal naujausią komunikaciją, Lietuvoje Rail Baltica šiuo metu yra "panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams". Didelė dalis darbų buvo Kauno miesto kelyne, kurių didelę dalį reikės perdaryti. Per dešimt metų padarėme tiek darbų, kiek užtenka kokiam, geriausiu atveju, 15km. HSR. Palyginimui - vien Panevėžio planavimo klaida (ir tas sugretintas ruožas kiek arčiau centro, skirtas jai ištaisyti) kainuos 438m, t.y. gerokai brangiau nei visi iki šiol padaryti darbai. Tai yra tikra katastrofa.
Per paskutines dienas paaiškėjo ir dar vienas dalykas, dėl kurio bijojau - pagrindinė Rail Baltica linija, panašu, eis pro HES'ą, o ne pro Kauno centrą. Tad galime ilgam pamiršti ir naują Geležinkelio tiltą Kaune ir miesto integracijos darbus. Planuojamas kažkoks keistas aklikelis iš pietų - neįtikėtina. Tikiuosi tai nėra galutiniai planai, nes Kaunas yra vienintelis Lietuvos miestas, kuris artimiausiais dešimtmečiais gali kažką iš šito projekto gauti. Reikia daryti viską, kad visi traukiniai važiuotų būtent pro centrinę stotį. Tai turėtų būti nacionalinio lygio prioritetas ir vienas pagrindinių uždavinių Lietuvos transporto strategijoje šiuo metu.
- 5 patinka
Comment
-
RB vystyme estai daug geresni už mus. Ir už latvius. Klausimas, kodėl?Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
Keista, skaičiau, skaičiau, bet niekaip neradau vietos, kur latviai yra mastermind'ai ir daug geresni už mus. Finansavimas baigėsi?
Comment
-
Gal galima linką į šitą infografiką?Parašė felar Rodyti pranešimąAtnaujinta official schemutė su labiau tikrovę atspindinčiais planais.
Turiu klausimų, gal gudrieji kurmiai padės atsakyti:- Kaži kodėl Kauno mazge nenupiešta sugretinta linija pro tunelį. Ar pro tunelį 1435mm negali važiuoti varomi elektra, nes elektros laidai nesialignina su pantografu? Ar tai reiškia, kad nebus through-traffic pro Kauno centrinę stotį?
- Ar ta vežės keitimo sistema reiškia, kad vienintielis galimas variantas yra Talgo traukiniai iki Vilniaus?
- Panevėžio mazgo linija pro miestą net nėra pažymėta pilka linija (Postponed section). Ar tai reiškia, kad LTG grynai už savo pinigus nebent statys tą atkarpėlę?
- Iš Rail Baltica interaktyvaus online žemėlapio kažkuriuo metu dingo visi objektai - liko tik linijos. Ar man atrodo ar kažkaip Lietuvos teritorijoje apmažėjo stočių (tarp Kauno ir Panevėžio)?
Randu tik interkatyvų žemėlapį oficialioje svetainėje.
Comment
-
Daug ramiau visuomenė reaguotų jei planas būtų buvęs toks:- greitasis geležinkelis Balstogė-Suvalkai-Kaunas. tipo su idėja, kad greitai bus galima nuvažiuot į Suvalkus apsipirkt, ar į Balstogę ar net Varšuvą paturistaut, etc Nuo Varšuvos jau visos kryptys į likusią Europos Sąjungą.
- Vilniaus gal net nejungt su europine vėže, atnaujint esamą jungtį, paleist daugiau express traukinių su 160 km/h greičiu*. Persėdimas Kaune... dengtam perone (!).
- *iš kitos pusės labai kertasi su Kaliningrado-Baltarusijos freight/keleiviniais traukiniais, tai gal rimtai apsimoka nauja jau kokių 200+ km/h linija, bet jau po to kai bus užbaigta linija į Lenkiją.
- Galima perkalt visus Baltijos šalių bėgius į europinius, bet tada kažkas rimčiau geopolitinio turės atsitikt su Kaliningrado srities statusu, kur rezultate labiau neapsimokės dėl įvairių priežasčių (net PR, aceit "Neversoviet Lithuania") turėt rusišką vėžę. Gal net kokia pokarinė Baltarusija ir Ukraina persikala bėgius nes norės gerint jungtis su Lenkija/Vokietija, bet jau čia kol kas fantasy lore, tai sorry

- paskui jau tuos vargstančius dabar latvius pajungt su Ryga. Alternatyva Palangai kelionė prie jūros ar į tą patį RIX, bet čia jau tolimesnė ateitis. Pradžioje visai galima išgyvent su autostradomis tiek į Palangą, tiek į Jūrmalą. Kas valandą kuruojančiais autobusais (nors į Rygą rečiau kursuotų).
- Estija neįdomu, jiems bendrai Lenkija yra žymiai atokiau nei tiesiog keltais pasiekiamas "tikrasis Vakarų užsienis". Jiems jeigu įdomu jungtis su Ryga, tegul statosi
Mes juos nuvešime į Lenkiją, o iš ten galės toliau vykt į kokius Balkanus ar Austriją/Italiją.
Paskutinis taisė PoDV; 2025.07.22, 13:43.
- 1 patinka
Comment
-
Šituo infografiku buvo dalintasi per Rail Baltica oficialius socialinės medijos kanalus prieš pora savaičių:Parašė m1ndas Rodyti pranešimą
Gal galima linką į šitą infografiką?
Randu tik interkatyvų žemėlapį oficialioje svetainėje.
- 2 patinka
Comment
-
Čia kai kurie įsivaizduoja, kad per miesto teritorija bus trasa su 250 km/h parametrais ir visi tiesiog praskries Kauną. Kai realybe yra tokia, kad esama linija nuo Jiesios iki Palemono keleviniam pervežimui yra daugiau nei pakankama (reikia tik elektrifikuoti). Ir Kauno mazgo projekto niekas neatšaukė, bet svarbiausia yra pasidaryti toli siekiančias išvadas iš 5px dydžio schemos, kurioje tiesiog fiziškai niekas daugiau nepažymėta, nes elementariai nebetelpa.Parašė Palpatine Rodyti pranešimąBe to, jau dabar yra europinė vėžė nuo stoties iki Palemono, tai kam tiesti kas jau nutiesta
Jau artimiausio darbų pirkimo metu bus tiesiamas ruožas nuo Palemono iki Jonavos tilto
- 6 patinka
Comment
-
Tkrai taip. Priedo minėtame paveiksliuke parašyta :Parašė sleader Rodyti pranešimą
Čia kai kurie įsivaizduoja, kad per miesto teritorija bus trasa su 250 km/h parametrais ir visi tiesiog praskries Kauną. Kai realybe yra tokia, kad esama linija nuo Jiesios iki Palemono keleviniam pervežimui yra daugiau nei pakankama (reikia tik elektrifikuoti). Ir Kauno mazgo projekto niekas neatšaukė, bet svarbiausia yra pasidaryti toli siekiančias išvadas iš 5px dydžio schemos, kurioje tiesiog fiziškai niekas daugiau nepažymėta, nes elementariai nebetelpa.
Tai pažymėta kad bus elektrifikuota, todėl ir pažymėta. Greičiausiai taupymo sumetimais Trasa Kaunas-LV bus elektrifikuota vėliau, nors tas pats minėtas LRT straipsnis jau kiek kitaip sako
- 2 patinka
Comment
Comment