Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Kiek suprantu, dealas toks, kad šalys pasistato nuo žemės iki bėgio, o sistemas virš bėgio pirks RB Rail AS bendrai visam projektui. Kol kas pirkimai ir statybos vyksta tik šito "nuo žemės iki bėgio", užtat Lazauskas ir minėjo kažką apie tai, kad elektrifikacijos dar greit nebus.
    Įdomu, koks tada to "nuo žemės iki bėgio" progresas pirkimų pavidalu % nuo galutinės sumos. Kalba visvien eina apie sumas, viršijančias 2-2.5 mlrd. Eur.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Na, galų gale, užbaigtas geležinkelis turi turėti ir elektrifikaciją, ir signalizaciją, ir stotis, ir depus, ir visa kita, ko reikia geležinkelio normaliam veikimui, taigi įtraukiu viską, iš ko ir susideda ta principinė ~20 mln. EUR/km kaina už šiuolaikinį pusiau greitąjį geležinkelį.
    Kiek suprantu, dealas toks, kad šalys pasistato nuo žemės iki bėgio, o sistemas virš bėgio pirks RB Rail AS bendrai visam projektui. Kol kas pirkimai ir statybos vyksta tik šito "nuo žemės iki bėgio", užtat Lazauskas ir minėjo kažką apie tai, kad elektrifikacijos dar greit nebus.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Įtariu, John įvertis įtraukia taip pat valdymą ir elektrifikaciją, kurių kol kas neperka, ar klystu?
    Na, galų gale, užbaigtas geležinkelis turi turėti ir elektrifikaciją, ir signalizaciją, ir stotis, ir depus, ir visa kita, ko reikia geležinkelio normaliam veikimui, taigi įtraukiu viską, iš ko ir susideda ta principinė ~20 mln. EUR/km kaina už šiuolaikinį pusiau greitąjį geležinkelį. Kaip suprantu, tokio geležinkelio oficialiai skelbiama deadline Lietuvoje yra 2030 (kartais minimi 2033 Kaip galimai vėlesnė data). Žinoma, be Vilniaus atšakos. Taigi, grubiai jamant, kalbame apie 150 km ruožą visiškai naujo geležinkelio Kaunas-Latvija (150 km x 20 mln = 3 mlrd. Eur). Na ir Kaunas-Lenkija RB1 plėtra t.y. signalizacija ir kiti sutvarkymai, kurie kainuotų kokius dar ~200 mln. Eur? Tai iki 2030 turėtume kalbėti apie mažų mažiausiai 3,2 ar 3,5 mlrd. Eur. vertės kontraktų. Dėl to ir būtų gerai daugmaž apytiksliai žinoti, kur su tuo esam dabar ir kiek toli dar reikia užkontraktuoti viską, kad būtų pasiektas de-ambicizuotas ir frankenšteinizuotas 2030 (2033) RB planas.
    O šiaip, su normalia Kaunas-Lenkija ir Kaunas-Vilnius atakomis, RB Lietuvoje kainuotų viso apie 10 mlrd.
    Paskutinis taisė John; 2025.05.28, 17:48.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
    Mano supratimu kalbama apie tik sankasos pirkimus tiems 114km neskaitant ~9km bėgių, tai greičiausiai bus mažiau nei pilni 2mlrd. EUR
    Įtariu, John įvertis įtraukia taip pat valdymą ir elektrifikaciją, kurių kol kas neperka, ar klystu?

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Gal kas turi po ranka info ar bent apytiksliai žino, kokia visų šiuo metu vykdomų ir šiemet, kaip rašoma pranešimuose spaudai, pradedamų vykdyti RB "naujų ruožų" kontraktų vertė? Tieisog įdomu, apie kokios apimties realius (ne tik paruošiamuosius) statybos darbus šiuo metu eina kalba? For reference, 114 km naujo geležinkelio turėtų kainuoti, labai grubiai, kažkur apie 2 mlrd. Eur. Ar kažkas tame ballpark šiuo metu yra (+šiemet planuojama pasirašyti) įpareigojančiuose konraktuose?
    Mano supratimu kalbama apie tik sankasos pirkimus tiems 114km neskaitant ~9km bėgių, tai greičiausiai bus mažiau nei pilni 2mlrd. EUR. Ir kadangi daroma per dinamines pirkimų sistemas, tai greičiausiai sužinosim tik kai bus sudarytos sutartys. DPS'e nustatyta "daugmaž" kaina yra 1.05mlrd. EUR, bet šituo klausimu yra kažkiek lankstumo.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Gal kas turi po ranka info ar bent apytiksliai žino, kokia visų šiuo metu vykdomų ir šiemet, kaip rašoma pranešimuose spaudai, pradedamų vykdyti RB "naujų ruožų" kontraktų vertė? Tieisog įdomu, apie kokios apimties realius (ne tik paruošiamuosius) statybos darbus šiuo metu eina kalba? For reference, 114 km naujo geležinkelio turėtų kainuoti, labai grubiai, kažkur apie 2 mlrd. Eur. Ar kažkas tame ballpark šiuo metu yra (+šiemet planuojama pasirašyti) įpareigojančiuose konraktuose?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    68 km naujų „Rail Baltica“ ruožų: sėkmingai užbaigti Kauno–Panevėžio liniją reikės bent 4 rangovų

    LTG grupės infrastruktūros įmonė „LTG Infra“ paskelbė ieškanti dar vieno rangovo, kuris įrengtų 24,5 km „Rail Baltica“ sankasos ir inžinerinių statinių ruožą Ramygala–Berčiūnai. Viso šiuo metu vyksta konkursai dėl beveik 68 km ruožų statybos darbų, dar 46,3 statoma, rašoma Lietuvos geležinkelių pranešime spaudai.

    Pernai statybų darbai daugiausia vykdyti Jonavos r. Šiemet aktyvus „Rail Baltica“ etapas prasidės linijoje tarp Kauno ir Panevėžio.

    Pasirinkta mažiausia rizikų kelianti strategija

    Lietuvoje projektą įgyvendinanti „LTG Infra“ būsimus darbus padalijo į atkarpas. Pavyzdžiui, ruožas Kaunas–Šveicarija yra sudėtingas dėl urbanizuotos Kauno miesto teritorijos, todėl pajėgus rangovas gali nutiesti visus 18,9 km sankasos, arba darbus 10,4 ir 8,5 km ilgio atkarpose gali atlikti du rangovai.

    Estijoje „Rail Baltica“ ruožus statys du konsorciumai, kuriuos sudaro 5–7 projektavimo ir statybos įmonės. Tokiu būdu turės būti užtikrintas visų partnerių įsitraukimas nuo projekto pradžios iki pabaigos.

    „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Justas Vyžintas teigia, kad tokios apimties tarptautinio projekto strategijų gali būti įvairių. „Lietuvoje pasirinkome strategiją reikiamus ruožus suskaidyti dalimis. Visų pirma, Lietuva yra nedidelė šalis, todėl ir mūsų įmonės yra mažesnio kapitalo, lyginant su šalimis, kurios jau turi išvystytą greitojo geležinkelio infrastruktūrą. Tačiau vietos įmonėms itin svarbu dalyvauti projekte, kuriame investuojamos europinės ir valstybės lėšos, dalis jų atlyginimų ir mokesčių forma nugula valstybės biudžete.

    Galiausiai, pasirinkta mažiausia rizikų kelianti strategija, kadangi nesėkmės atveju prarastume ne šimtus, o dešimtis kilometrų. Patikimų, patyrusių partnerių pritraukimas dabar yra kaip niekad svarbus“, – pasakoja J. Vyžintas.

    Tolimesnius darbus pradės dar šiemet

    Rinkai paskelbti visi suplanuoti sankasos įrengimo pirkimai: 18,9 km ruože Kaunas–Šveicarija, 12,1 km ruože Šėta–Ramygala (II dalis), 24,5 km Ramygala–Berčiūnai ir 12,4 km Berčiūnai–Joniškėlis.

    Sutartis dėl būsimų darbų ketinama pasirašyti ir darbus preliminariai pradėti vykdyti šių metų trečiąjį bei ketvirtąjį ketvirtį.

    Šių metų antroje pusėje planuojama pradėti bėgių tiesimo darbus. Viršutinės kelio konstrukcijos statyba yra spartesnė nei sankasos ir statinių įrengimas.

    Vadovų teigimu, ateityje gali susidaryti rinkos pajėgumų lubos. „Šiuo metu tokių indikacijų dar negirdime, tačiau vien šiemet esamus 46,3 km statybos ruožus išplėsime daugiau nei dvigubai – į 114 km, o ateinančiais metais darbų apimtys tik didės.

    Kita sritis, kurioje galime pritrūkti pajėgumų yra projektavimo paslaugos. Tai įvertinę jau dabar kreipiamės į tiekėjus, vykdome ateities darbų komunikaciją ir palaikome abipusį bendradarbiavimą“, – sako J. Vyžintas.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Apžiūrėjo „Rail Baltica“ statybų aikšteles – jau kyla ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas per Nerį

    Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis ir LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas apžiūrėjo „Rail Baltica“ statybų aikšteles Jonavos rajone, kur 46,3 km ruožuose statybų darbus atlieka 5 rangovai iš Lietuvos ir Italijos. Būsimo ilgiausio geležinkelio tilto Baltijos šalyse statybose jau iškilo pirmosios kolonos, kurių aukštis vietomis sieks iki 40 m.
    Yra video.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    O tuo tarpu lėtieji estai...

    https://www.vz.lt/statyba-ir-nt/2025...mln-eur-568254

    Komentuoti:


  • Perfect
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Už kokius pinigus? Skolinsis?
    Tai gal naudos gynybai skirtas lėšas? Projektą priskyrus karinės infrastruktūros plėtros sričiai būtų galima pagrįsti dotacijas iš krašto apsaugos biudžeto eilutės. O ir faktas, kad tilto per Nerį projektas buvo perdarytas atsižvelgiant į kariškių poreikius, tai tik patvirtina.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Už kokius pinigus? Skolinsis?

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Čia tai labai ambicingai. Realiai reiktų kad būtų visi pirkimai paskelbti ir užbaigti iki kitų metų pavasario maždaug, ir kad darbuotojų ir technikos per visus ruožus dirbti vienu metu užtektų. Gal ir įmanoma, bet 2030 daug, daug realistiškiau.
    Paskutinis taisė ignaloidas; 2025.05.21, 15:14.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Darbo grupė kurs planą, kaip „Rail Baltica“ užbaigti iki 2028-ųjų pabaigos

    Susisiekimo ministerija sudarė darbo grupę, skirtą koordinuoti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybos projektą Lietuvoje.

    Ji parengs veiksmų planą, kad „Rail Baltica“ būtų baigta tiesti iki 2028 metų pabaigos, antradienį pranešė ministerija.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Ryškėja „Rail Baltica“ kontūrai – jau kyla ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas per Nerį

    Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis ir LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas apžiūrėjo „Rail Baltica“ statybų aikšteles Jonavos rajone, kur 46,3 km ruožuose statybų darbus atlieka 5 rangovai iš Lietuvos ir Italijos. Būsimo ilgiausio geležinkelio tilto Baltijos šalyse statybose jau iškilo pirmosios kolonos, kurių aukštis vietomis sieks iki 40 m.

    „Sėkmingai įgyvendiname šių metų tikslus – daugiau nei dvigubai išplėsti „Rail Baltica“ atkarpą, kurioje vyksta statybų darbai, pasirengti svarbios krypties – linijos link Lenkijos valstybės sienos – projektavimui ir priimti reikalingus sprendimus. „Rail Baltica“ yra tarptautinis projektas, kurį sudaro daug suinteresuotų šalių, reikalingas jų aktyvus įsitraukimas, dėl to džiaugiamės glaudžiu bendradarbiavimu su Susisiekimo ministerija“, – teigia LTG grupės vadovas E. Lazauskas.

    Vykstant viršutinės tilto per Nerį dalies statybai, jau ruošiamasi ir tilto perdangos betonavimui – į Lietuvą pristatyta reikalinga įranga. Šis tiltas – vienas sudėtingiausių infrastruktūros objektų Lietuvos istorijoje. Jo sudėtingumas pasižymi ne tik ilgiu (1,51 km), bet ir aukščiu (40 metrų), perdangos statyboje naudojamos 3 įrengimo technologijos, įskaitant sudėtingą slenkančių pastolių sistemą, dėl čia esančio „Natura 2000“ saugomų teritorijų tinklo laikomasi aukščiausių aplinkosaugos standartų, o statinys suprojektuotas taip, kad neturėtų nė vienos atramos Neries upėje.

    Viso po žeme išgręžti beveik 376 poliai, laikysiantys viršutinę konstrukciją. Apskaičiuota, kad 1,51 km tilto betonavimo darbams reikės beveik 67 000 m³ betono ir daugiau nei 11 000 tonų armatūros. Tokio kiekio pakaktų pastatyti 30 aukštų dangoraižį arba 27 olimpinius baseinus. Vidutiniam tiltui Lietuvoje pastatyti paprastai prireikia apie 2 000–5 000 m³ betono.

    Preliminariu skaičiavimu, greitasis traukinys per Neries tiltą pravažiuos per maždaug 22 sekundes. Neries tilto statybą numatyta užbaigti iki 2026 m. pabaigos, šiuo metu įgyvendinta trečdalis visų darbų.

    Šiemet planuojama užbaigti pirmąjį 10 km greitojo geležinkelio sankasos darbų ruožą atkarpoje Šveicarija–Žeimiai, kuriame bus įrengta per 40 įvairių inžinerinių statinių, kai kurie jų – jau eksploatuojami. Šiemet šiame ruože taip pat planuojama pradėti tiesti bėgius. Ateinančių metų pradžioje – užbaigti ir dar vieną 17,7 km ilgio ruožą link Šėtos.

    Vizito metu LTG grupės ir Susisiekimo ministerijos atstovai aptarė projekto prioritetus, susitiko su rangovais „Fegda“ ir „Rizzani de Eccher“. Ministerijos vadovybė ketina tęsti susitikimus ir su kitais projekto rangovais. „LTG Infra“ yra paskelbusi viešuosius pirkimus dėl naujų 68 km ruožų sankasos ir inžinerinių statinių rangos darbų. Šiemet darbai vyks jau 114 km ruožuose.


    Paskutinis taisė digital; 2025.05.20, 01:15.

    Komentuoti:


  • OroPatrulis
    replied
    Per savaitę nelabai kas pasikeitė :/

    Click image for larger version

Name:	DJI_0613.JPG
Views:	993
Size:	1,22 MB
ID:	2201080
    Click image for larger version

Name:	DJI_0608.JPG
Views:	990
Size:	1,75 MB
ID:	2201074 Click image for larger version

Name:	DJI_0607.JPG
Views:	990
Size:	1,76 MB
ID:	2201073 Click image for larger version

Name:	DJI_0606.JPG
Views:	998
Size:	1,71 MB
ID:	2201072 Click image for larger version

Name:	DJI_0605.JPG
Views:	997
Size:	1,70 MB
ID:	2201071 Click image for larger version

Name:	DJI_0598.JPG
Views:	1007
Size:	1,69 MB
ID:	2201064 Click image for larger version

Name:	DJI_0599.JPG
Views:	997
Size:	1,63 MB
ID:	2201065
    Attached Files

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    O tai Eestijoje RB dar nebaigta statyti?

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Baigėsi milijardinis „Rail Balticos“ pirkimas https://www.vz.lt/statyba-ir-nt/2025...irkimas-568030
    Už europinio standarto geležinkelio projektą „Rail Baltica“ Estijoje atsakinga kompanija surado rangovus, kurie statys du pagrindinius 1.435 mm pločio vėžės maršruto ruožus.
    Kaip skelbia kompanija „Rail Baltica Estonia“, keturi konsorciumai, patekę į konkurso finalą, vasario pabaigoje pateikė galutinius pasiūlymus, o dabar du iš jų buvo atrinkti statyti greitąjį geležinkelį Estijoje.
    „Šios sutartys žymi naują „Rail Baltica“ įgyvendinimo etapą – ne naujos fazės pradžią, o visos statybos proveržį.
    Dabar visa pagrindinio keleivinio transporto maršruto Estijos dalis yra su sutartimis. Tai momentas, kai popieriuje užfiksuota vizija tampa nepertraukiamu statybos ruožu“, – sakė Anvaras Salometsas, „Rail Baltic Estonia“ valdybos pirmininkas.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Haters gonna hate.
    Čia pati paprasčiausia RB atkarpa. Nothing to look at.

    Komentuoti:


  • Myliu miestus
    replied
    https://www.youtube.com/watch?v=_eA5oEXEFlI

    Manau visai įdomu, Wall street journal reportažas apie Rail Baltica.

    Komentuoti:


  • Lašas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Tai kaip suprantu čia matosi montuojama konstrukcija, su kuria bus "tiesiamas" pats tilto viršus? Ar bus betonuojamas ar metalinis?


    Kaip suprantu tai "perslenkamas" klojinys tilto perdangos betonavimui

    Komentuoti:

Working...
X