Kuo Žvėrynas užkliuvo? Ten pusantros gatvės kur eismas intensyvesnis, ir tai viena turi dviračių takus. Ir visi telpa.
Mano komentaras buvo apie tai, kad Žveryne gal net nereikalinga turėti atskirus dviračių takus gatvėse, išskyrus Kęstučio ir Sėlių, galbūt dar Vytauto, kur yra didesnis eismas. Kitose gatvėse gali įrengti įvairias greičio ribojimo priemones, užkardyti tranzitą ir t.t.
Super, nes mėgstu dviračiu grįžti neblaivus iš miesto.
Realiai niekas dviratininkų negaudo. Ne nebent labai nepasiseks ir kažkokiu būdu sugebėsi būti pagautas per kokį "reidą", kur policija rengia viešųjų ryšių akcijas. Nors jie labiau gaudo paspirtukininkus tokiais atvejais. Na ar būsi visiškai girtas kaip šlepetė ir pats nugriūsi ar į ką nors atsitrenksi. Jeigu geri civilizuotai ir po pagėrimo sugebi pakankamai koordinuotai judėti ir minti pedalus, bijoti tikrai nėra ko. Tiesiog reikia naudoti sveiką protą ir viskas bus ok.
Nežinau, ar kažkas keitėsi per pastaruosiu 5 metus, bet buvau įsikalęs į galvą, kad atima vairuotojo pažymėjimą, jei girtas su dviračių, kas man šiaip atrodo nesąmonė. Chatgpt sako, kad atima, bandžiau pagūglint greitai - neradau.
Gal kas žinote, ar tiesa, kad jeigu pagauna neblaivų važiuojantį dviračiu, atima visų kategorijų teises? Ir ar svarbu, kur važiuoji (taku, gatve)? Įdomu kokia yra max promilių riba (0 kaip motociklu, ar 0.4 kaip automobiliu)?
Netiesa.
Administracinių nusižengimų kodeksas:
7. Dviračių, motorinių dviračių,elektrinių mikrojudumo priemonių vairavimas, vadeliojimas ir jojimas, kai tai daro neblaivūs (ne mažiau negu 0,41 promilės, bet ne daugiau negu 1,5 promilės) asmenys, užtraukia baudą nuo aštuoniasdešimt iki vieno šimto penkiasdešimt eurų.
8. Dviračių, motorinių dviračių, elektrinių mikrojudumo priemonių vairavimas, vadeliojimas ir jojimas, kai tai daro neblaivūs (ne mažiau negu 1,51 promilės) ar apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmenys, vengimas pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo užtraukia baudą nuo vieno šimto penkiasdešimt iki dviejų šimtų eurų.
Gal kas žinote, ar tiesa, kad jeigu pagauna neblaivų važiuojantį dviračiu, atima visų kategorijų teises? Ir ar svarbu, kur važiuoji (taku, gatve)? Įdomu kokia yra max promilių riba (0 kaip motociklu, ar 0.4 kaip automobiliu)?
Keista diskusija. Vienas žmogus net ir horizontalia gatve eidamas prakaituoja, kitas - ne. Bet kokiu atveju galima ir elektriniu dviračiu važiuoti. Čia ta "rizika suprakaituoti" tikrai nenusako dviračių takų naudojimo intensyvumo.
Nemėgstu daryt generalizacijų, bet iš viso šito posto skamba taip, tarsi tu kalbi ne iš patirties, o iš galvos.
Važiuoju apie 7 km į darbą, užtrunku apie 20 min., vidutinis greitis turbūt apie 16-18 km (niekada nematavau, neturiu "spidometro"), važiuoju atsipalaidavęs ir ne su plentiniu dviračiu. Atvažiuoju lengvai apšilęs, bet tikrai ne suprakaitavęs ar šlapias.
Va kai žmogus aiškina kad 20 minučių mindamas nesuprakaituoja, tada tikrai atrodo kad ne iš praktikos, o iš galvos rašo.
P.S. Paslysti pėsčiąjam ar su mašina vis dėl to ne tas pats (pėsčiojo nedideli greičiai, mašinoje nesiversi per galvą, plius yra pagalvės ir diržai, nuo ledo gi negelbsti jokios padangos).
Yra labai geras padangų variantas su šipais šonuose. Kadangi dviračio padangos apvalios, šipai normaliu atveju nesiliečiai, bet sukant/slystant jau gali kibt. Be to galima žaist su slėgiu ir per visišką plikledį gerokai nuleidus orą šipai nuolat liečiasi.
Aišku yra ir atominis variantas - padangos su 4 eilėm šipų. Turiu tokias MTB. Ant suplūkto sniego važiuoja kaip ant bėgių, ant ledo irgi gerai laiko. Ant sniego galima kaip vasarą lakstyt ir gąsdint visus aplinkinius Vaikai nuo kalniuko su rogutėm, o su šitu džiaugsmu į tą patį kalniuką įminu be problemų Aišku ant drėgno asfalto ar išvis grindinio kita istorija. Esu labai gražiai išsitiesęs prie Mindaugo tilto šviesoforo priešais studenčiokių būrį
Ar kuris nors iš mūsų važinėja kiaurus metus? Darome apklausą?
babajai neturi rimtos alternatyvos iš viso
Aš dirbu iš namų, tai išsivadavęs nuo tų transit-normativity gniaužtų, bet praeitas mėnuo, per kurį bent kartą nebūčiau mynes Vilniuj lauke, buvo 2024 m. sausis.
nes Vilniuje pilna rajonų kuriuose nebus dviračių takų, pvz. Žvėrynas, Naujininkai. Bet tada automatiškai turi mažinti patrauklumą automobiliams ir čia įjungiami stabdžiai.
Kuo Žvėrynas užkliuvo? Ten pusantros gatvės kur eismas intensyvesnis, ir tai viena turi dviračių takus. Ir visi telpa.
Šiaip tai ne mažesnė tikimybė traumą gauti paslydus žiemą pėsčiam ar važiuojant mašina. Tai aiškinti, kad dviračiu negalima važiuoti žiemą dėl traumų rizikos yra iš esmės nepagrįstas tuščiažodžiavimas. Čia nekalbant apie galimybę užsidėti žiemines padangas. Na ir apie faktą, kad plikledis Vilniuje praėjusią žiemą buvo lygiai... vieną kartą. Ir taip, aš juo važiavau
Anyway, sunku yra diskutuoti su žmonėmis, kai jie argumentuoja tik pusiau teisingais ir pusiau išgalvotais teoriniais konceptais, surankiotais tam, kad patvirtintų išankstinę nuomonę, kai tuos konceptus yra ne tik lengva paneigti, bet ir pačiam asmeniškai daryti tuos dalykus daugybę metų, kiekvieną dieną be šitų tavo išvardintų tariamų padarinių ar rizikų. Paprasčiau būtų tiesiog pasakyti, kad tau tai nepatinka, neįdomu, tu to nenori ir dėl to neplanuoji to praktikuoti. Panašiai, kaip, pavyzdžiui, manęs nedomina krepšinis ar koks nors water polo. Ne todėl, kad tos sporto šakos yra kaip nors objektyviai durnos ar blogos, kuriomis domisi tik visokie priekvailiai, bet man tai tiesiog neįdomu ir tam nėra vietos mano gyvenime. Kartais nėra nieko blogo pripažinti, kad kažkas tiesiog nepatinka just because, o ne todėl, kad tam yra kažkokios universalios objektyvios priežastys, būtinai galiojančios visiems.
Matote, čia nėra teisingos/neteisingos nuomonės, nes nėra jokių objektyvių rodiklių (todėl ir kalbėjau kad būtų įdomu pamatyti kokią apklausą), tik mūsų bandymai ekstrapoliuoti savo patirtis. Būtent iš jų kyla jūsų optimizmas, o mano pesimizmas. Todėl gal ties tuo sustokime, nes vis tiek vienas kito nuomonės nepakeisime. Mano tikslas buvo išsakyti savo argumentus, o ne jus dėl kažko atkalbėti.
P.S. Paslysti pėsčiąjam ar su mašina vis dėl to ne tas pats (pėsčiojo nedideli greičiai, mašinoje nesiversi per galvą, plius yra pagalvės ir diržai, nuo ledo gi negelbsti jokios padangos).
P.P.S. Niekur nesakiau kad važiavimas žiemą dviračiu yra durna ar bloga, tik kad daugumai apart pavienių entuziastų tai bus nepriimtina.
P.P.P.S. Dviratį turiu ir niekada jo neapleidau - kaip pagrindine transporto priemone su juo pravažinėjau ~4 metus (tampydamas kelias foto kuprines, vat ant tiek aš buvau jibanūtas), dabar gi jį vasaromis kasdien naudoju laisvailaikiui. Taigi didžioji dalis mano argumentų ateina ne iš kažkokio įsitikinimo, o iš patirties.
Dėl sveikatos jau kalbėjau, ją atsveria rizika nusiversti ir kažką susilaužyti. Nes kaip bebūtų prižiūrimas tas dviračių takas, jo vis tiek idealiai tolygiai nepabarstysi ir visada bus galimybė paslysti, kokios padangos bebūtų uždėtos. O paslydimas važiuojant dviems ratais garantuoja vienokią ar kitokią traumą. Taupymas daugumai tikrai nebus svarbus faktorius (ne tiek daug VT kainuoja), juo labiau kad važinėdamas dviračiu vis tiek turėsi greičiausiai naudotis VT, nebent norėsi važiuoti iš darbo per staiga pakilusią pūgą ar šlapdribą (apie vaikų turėjimo patirtis nekalbu). O kad nebūtų aktualu kamščiai reikia reikalauti normalaus VT, o ne tai ką dabar turime.
Abejoju kad bus, net ten kur ta infrastruktūra yra sąlyginai nebloga žiemą ja naudojasi vienetai. Kasdien būnu Antakalnio pakrantėje (nauja dviračių gatvė, o po to labai gražus dviračių takas), tai žiemą ten per valandą koks dviratininkas gal pravažiuoja, jeigu pasiseka. Nepaisant visų kamščių. Ir kitose vietose jų ne ką daugiau.
Bendrai, nesakau kad važinėti žiemą yra negalima (tokių žmonių yra ir pas mane darbe, ir čia, matau), bet tai mūsų klimate, deja, didesniai visuomenės daliai niekada nebus patrauklu (nebent įvesti kažkokius dirbtinius ribojimus, kaip kai kuriose išvardintose vakarų valstybėse). Nes daugumai dviratis (kaip ir VT ar mašina) yra pirmiausiai instrumentas, kurį renkamasi pagal poreikius, o ne kažkoks savaime tikslas. Nes nu taip, galima susirasti darbą netoli, kur nebūtų kalno ir kur atvažiuosi nesuprakaitavęs (arba tokį kur dzin kaip tu kvepi/atrodai), galima atsisakyti vaikų ir savo pomėgių, galima susirasti butą name, kur būtų kur tą dviratį laikyti, netampant purvino į kokį 4 aukštą, galima laiką planuotis iš anksto (žinai kad vakare važiuosi atsivežti kažką sunkesnio - važiuoji Bolt + VT, o dviratį pasilieki namie), viskas galima. Bet tada ne dviratis bus tau instrumentas, o tu gyvensi ir derinsiesi prie dviračio.
P.S. Viską ką pasakiau suprantama IMHO, niekam savo nuomonės neperšu.
P.P.S. Diskusiją ties tuo baigiu, visus argumentus kuriuos norėjau pasakyti, jau pasakiau.
Šiaip tai ne mažesnė tikimybė traumą gauti paslydus žiemą pėsčiam ar važiuojant mašina. Tai aiškinti, kad dviračiu negalima važiuoti žiemą dėl traumų rizikos yra iš esmės nepagrįstas tuščiažodžiavimas. Čia nekalbant apie galimybę užsidėti žiemines padangas. Na ir apie faktą, kad plikledis Vilniuje praėjusią žiemą buvo lygiai... vieną kartą. Ir taip, aš juo važiavau
Anyway, sunku yra diskutuoti su žmonėmis, kai jie argumentuoja tik pusiau teisingais ir pusiau išgalvotais teoriniais konceptais, surankiotais tam, kad patvirtintų išankstinę nuomonę, kai tuos konceptus yra ne tik lengva paneigti, bet ir pačiam asmeniškai daryti tuos dalykus daugybę metų, kiekvieną dieną be šitų tavo išvardintų tariamų padarinių ar rizikų. Paprasčiau būtų tiesiog pasakyti, kad tau tai nepatinka, neįdomu, tu to nenori ir dėl to neplanuoji to praktikuoti. Panašiai, kaip, pavyzdžiui, manęs nedomina krepšinis ar koks nors water polo. Ne todėl, kad tos sporto šakos yra kaip nors objektyviai durnos ar blogos, kuriomis domisi tik visokie priekvailiai, bet man tai tiesiog neįdomu ir tam nėra vietos mano gyvenime. Kartais nėra nieko blogo pripažinti, kad kažkas tiesiog nepatinka just because, o ne todėl, kad tam yra kažkokios universalios objektyvios priežastys, būtinai galiojančios visiems.
Kodėl nebus takų? Manau ateityje visos šios gatvės atrodys maždaug taip:
Net iš nuotraukų matosi, kad Giedraičių gatvės prastas sprendimas pasirinktas. Algirdo gatvė gal kiek geriau, bet kol kas tai tėra vienintelė gatvė visame Naujamiestyje ta kryptimi. Vileišio gatvė teoriškai gera, praktiškai ten yra tranzitinė gatvė ir mažai vairuotojų tesibodi važiuoti paskui dviratininkus. Žvėryne ir Naujininkuose gal tik pagrindinės B ir C kategorijos gatvės nusipelno dviračių tako, daugiau tiesiog nėra vietos ir poreikio.
Didžiausia problema matyt yra išlaidos, nes kiekvienos gatvės pertvarkyti šitaip neįmanoma. Bent jau mano nuomone daug didesnį efektą duotų greičio mažinimo priemonės panaudojant taktinio urbanizmo intervencijas bei aiškus tranzito planavimas, bent jau trumpuoju laikotarpiu, negu kad laukimas kol kiekviena gatvė gaus po atskirą projektą - to tiesiog nebus.
Dėl įvairių faktorių, pradedant sveikata ir gera infrastruktūra, baigiant taupymu. Tai niekada nėra vienas faktorius, dėl kurio visi arba kažką daro arba niekas to nedaro. Man asmeniškai labiausiai groja kelionės greitis ir patogumas t.y. nereikia sukti galvos dėl parkavimo, eismo sąlygų, kamščių ir t.t. Sutaupau daug laiko, lyginant su tuo, kiek užtrukčiau važiuodamas savo mašina ar Boltu, VT ar eidamas pėsčias. Žinoma, tai nereiškia, kad tai vienodai galioja visiems.
Dėl sveikatos jau kalbėjau, ją atsveria rizika nusiversti ir kažką susilaužyti. Nes kaip bebūtų prižiūrimas tas dviračių takas, jo vis tiek idealiai tolygiai nepabarstysi ir visada bus galimybė paslysti, kokios padangos bebūtų uždėtos. O paslydimas važiuojant dviems ratais garantuoja vienokią ar kitokią traumą. Taupymas daugumai tikrai nebus svarbus faktorius (ne tiek daug VT kainuoja), juo labiau kad važinėdamas dviračiu vis tiek turėsi greičiausiai naudotis VT, nebent norėsi važiuoti iš darbo per staiga pakilusią pūgą ar šlapdribą (apie vaikų turėjimo patirtis nekalbu). O kad nebūtų aktualu kamščiai reikia reikalauti normalaus VT, o ne tai ką dabar turime.
Visgi bene svarbiausias faktorius sakyčiau yra infrastruktūra. Jei yra gera, patogi ir saugi infrastruktūra, net ir ignoruojant visus kitus faktorius, bus tos infrastruktūros naudotojų kritinė masė. Taigi, Lietuvoje kol.kas svarbiausiu tikslu laikyčiau būtent dviračių infrastruktūros gerinimą, kad būtų daugiau norinčių ja naudotis bet kuriuo metų laiku.
Abejoju kad bus, net ten kur ta infrastruktūra yra sąlyginai nebloga žiemą ja naudojasi vienetai. Kasdien būnu Antakalnio pakrantėje (nauja dviračių gatvė, o po to labai gražus dviračių takas), tai žiemą ten per valandą koks dviratininkas gal pravažiuoja, jeigu pasiseka. Nepaisant visų kamščių. Ir kitose vietose jų ne ką daugiau.
Bendrai, nesakau kad važinėti žiemą yra negalima (tokių žmonių yra ir pas mane darbe, ir čia, matau), bet tai mūsų klimate, deja, didesniai visuomenės daliai niekada nebus patrauklu (nebent įvesti kažkokius dirbtinius ribojimus, kaip kai kuriose išvardintose vakarų valstybėse). Nes daugumai dviratis (kaip ir VT ar mašina) yra pirmiausiai instrumentas, kurį renkamasi pagal poreikius, o ne kažkoks savaime tikslas. Nes nu taip, galima susirasti darbą netoli, kur nebūtų kalno ir kur atvažiuosi nesuprakaitavęs (arba tokį kur dzin kaip tu kvepi/atrodai), galima atsisakyti vaikų ir savo pomėgių, galima susirasti butą name, kur būtų kur tą dviratį laikyti, netampant purvino į kokį 4 aukštą, galima laiką planuotis iš anksto (žinai kad vakare važiuosi atsivežti kažką sunkesnio - važiuoji Bolt + VT, o dviratį pasilieki namie), viskas galima. Bet tada ne dviratis bus tau instrumentas, o tu gyvensi ir derinsiesi prie dviračio.
P.S. Viską ką pasakiau suprantama IMHO, niekam savo nuomonės neperšu.
P.P.S. Diskusiją ties tuo baigiu, visus argumentus kuriuos norėjau pasakyti, jau pasakiau.
Komentuoti: