Paskutinė dalis. Pieniężno - DW507 - Orneta - DW513 - Pasłęk - Zielony Grąd - S7

Kelio 507 atkarpa nuo Pienienžno (Pieniężno) iki Ornetos priminė, kokie dauguma buvo Varmijos - Mozūrijos kelių prieš 15 ar 20 metų - siauri, su arti pasodintais medžiais ir su prasta kelio danga.
Apie 2000 - 2003 metus į Pietų Švediją patogiausia buvo važiuoti keltu per Gdynę. Tuomet išbandęs pagrindinį maršrutą 16 keliu per Elką - Olštyną su kamščiais, provėžomis ir lopais (ypač ruože Orzysz-Mikołajki kuris buvo pats prasčiausias iki kokių 2016 metų) ir užrašais "Czarny punkt" ties varingomsi vieotmis , bandai ieškoti alternatyvos:
- per šiaurę 651-65 keliais per Ungurą (Węgorzewo),
- įstrižai 655-59 kelias per Giżycko-Ryn ar per pietus 61-58 keliu per Augustavą - Pišą (Pisz) - Szczytno. Visur buvo beviek tas pats.
Porą kartų, kol nebuvo vizų, pravažiavau tranzitu ir per Kaliningradą, Ten pagrindiniai keliai yra tiesesni, o tuomet - ir kur kas geresni nei Lenkijoje; tik ant ant kiekvienos reikėdavo stovėti po 3-4 valandas (iškyrus Nidoje) bendraujant su reto bukumoRusijos pasieniečiais ir muitininkais.
Anksčiau pagrindiniuose Lenkijos keliuose buvo dažnas ženklas - "kolejiny" (provėžos). Šiuo metu tokį ženklą pamatyti dviženkliuse krašto (DK) ar triženkliuose vaivadijos reikšmės keliuose keliuose (DW droga wojewódzka). Triženkllų (DW) kelių būklė Lenkijoje iš esmės pagerėjo, nekalbant apie krašto kelius.
Lietuvoje prieš 15-20 metų, lyginant su Lenkija kelių dangos buvo labai lygios, nebuvo net kelio ženklo įspėjančio apie provėžas. Vėliau prioritetas buvo teikiamas ne kelių rekonstrukcijai ar palaikymui, o radarų pirkimui, "pilvelių" statymui ir kilometrinių metalinių aptvarų įrengimui. Keliai pas mus akivaidžiai degradavo ir dabar lyginamės ne su Lenkija, o su Latvija. bet apie Lietuvos kelius yra daug kitų temų.
Foto 2022.09
DW 507 Pieniężno - Orneta

Autentiškos lenkiškos "kolejinos".
Vis dėlto net toje atkarpoje guodėme save, kad neilgą atstumą kaip nors iškentėsime, o danga vis dėlto lygesnė nei mūsų "betonkėje" į Molėtus.

Orneta


Visas kelias Nr. 513 nuo Varmijos Lidzbarko (Lidzbark Warmiński) iki Ornetos ir nuo Ornetos iki Paslenko (Pasłęk) yra neseniai rekonstruotas, šiek tiek praplatintas ir patiesintas, nutiesti divračių takai, prieš gyvenvietes įrengtos saugumo salelės, vienoje kelio pusėje iškirsti medžiai, o tolaiu - pasidinta naujų. Teisą
DW 513 Orneta - Pasłęk


Kai mes važiavome, jau įdienojo ir greitis krito iki lėčiausios mašinos kolonoje greičio

Pasłęk (Paslenkas - "l" tarti kietai, o "e" - per nosį)
Dabar čia nesutojome, bet pernai ten buvome užsukę. Ta vienas geriausia išsilaikiusių Varmijos Mozūrijos miestų, turint laiko verta ten stabtelėti ilgiau ir pasivaikščioti po senamiestį

Kelio DW513 atkarpa sutampa su buvusia kelio DK 7 Varšuva - Gdanskas

Kelių DW513 ir greitkelio S7 mazgas.
Kol kas neskubame į greitkelį , o sukame link Zieliony Grondy (Zielone Grądy)

Už nepilno puskilometrio mūsų laukia užtaranauta atokvėpio valanda ir fantastiški pietūs žuvinėje "Ešerys".
Vis dėlto nuo namų nuvažiavome 467 km, o kelyje buvome virš 8 valandų
Pernai važiuodami iš Elbliongo kanąlą netyčia pamatėme ženklą prie greiteklio Smażalnia "Okoń".

Maršrutas ne veltui buvo sudėliotas taip, kad į greitkelį įvažiuotuime ties Pasłęku.
Mozūruose yra nemažai vietų kur galima paragauti skanios žuvies (jos paprastai pažymėtos Smażalnia ryb). Tačiau ši buvo pati geriausia. Jei ten teks būti , būtinai pabandykite žuvienės (zupa rybna) su plaukiojančiais žuvies gabalais, kepto starkio (sandacz), lydekos (szczupak) ar ešerio (okoń).

Paskutinė nuotrauka
Žuvinės iškaba Okoń / Ešerys nuo greitkelio S7

Toliau važiuojant greitkeliu S7 viskas vyko greit ir be nuotykių, kuriuos būtų verta fotografuoti.
Šalia Gdansko esantis kelių S7, S6 ir A1 mazgas yra tik už 75-80 km, nuo Paslenko; iki jo numažiavome per 40 minučių.
Bendrai vertinant, trumpasis maršrutas į Gdanską vietiniais keliais pasiteisino visomis prasmėnis.
Komentuoti: