S7 Warszawa - Kraków
2024 m. gruodį atidaryta greitkelio atkarpa nuo mazgo Nr.109 Widoma iki Krokuvos aplinkkelio, mazgo Nr.112 / R13 Kraków Mistrzejowice
Foto 2025.07
110 mazgas Łuczyce kol kas yra uždarytas
111 mazgas Raciborowice
Turintiems noro čia galima bandyti nusukti ir paklaidžiojus Nowa Hutos metalurgijos kombinato apylinkėse ieškoti tiesesnio kelio į nebaigtą statyti rytinį Krokuvos aplinkkelį S7
Paskutinis statomas mazgas Nr.112 / R13 Kraków Mistrzejowice pasirodo labai greitai
S7 Warszawa - Kraków
Foto 2025.07
Kelios nuotraukos iš anksčiau pastatyto greitkelio S7 ruožo nuo Šventojo Kryžiaus (Kielcų) ir Mažosios Lenkijos (Krokuvos) vaivadijų ribos iki Miechuvo mazgo (107 Miechów)
Tolumoje matosi senasis kelias (buv. DK7, dab, DW772)
107 mazgas Miechów (Miechuvas).čia dar pernai baigėsi greitkelis
S7 Warszawa - Kraków
Nuo Varšuvos iki Krokuvos yra apie 300 km.
Pernai gegužę važiavau šiuo greitkeliu Varšuvo kryptimi.
Žr. šios temos 64-ą puslapį
Tuo metu apie 40 km iki Krokuvos dar nebuvo greitkelio. Ištisinis greitkelis nuo Varšuvos buvo iki 107 mazgo Miechów, po to keli kilometrai tarp 108 mazgo Szczepanowice ir 109 mazgo Widoma, o paskutinai kilometrai iki Krokuvos buvo senuoju keliu DK7.
Mapa_węzłów_2022-06-27
Lenkijos autostradų ir greitkelių mazgų žemėlapis 2022.06.27 būklei.
Dabar visur nuo Varšuvos iki Krokuvos aplinkkelio yra greiteklis S7
Palyginimui su dabartimi - maršrutas Krokuva - Varšuva 2024.05.
Kelionės žemėlapis 2024.05 ant dabartinio www.mapy.cz žemėlapio Mapa autostrad i dróg ekspresowych w Polsce / Lenkijos autostradų ir greitkelių žemėlapis iš https://ssc.siskom.waw.pl/ (2024.05 būklei)
Iki Varšuvos maršrutas visiems pažįstamas, tai nieko naujo nepasakysiu.
Važiuojant per Varšuvą link Krokuvos yra keli variantai:
S8 - węzeł Konotopa - S2 - S7
S8 - Warszawa Zachodnia - S79 - S7 , tačiau iki naujo greitkelio S79 reikėtų Chopino oro uosto prieigose sukiotis po miestą nepažįstamu maršrutu
S8 - Warszawa Zachodnia - S8 - DW788 (ex DK7) - Tarczyn - S7 (senasis kelias)
Kadangi neseniai porą kartų važiavome keliu S8 link Katovicų, tai pasirinkome tiesųjį maršrutą S8 - DW788 - S7
Važiavimo per Varšuvos Vakarų stotį (Warszawa Zachodnia) link S8 į Vroclavą ir Katovicus yra 2024 m. gegužę: https://www.miestai.net/forumas/foru...57#post2133457
Kaip visada Totunės trasa (Trasa toruńska) prieš tiltą buvo užsikimšusi, ypač ten ,kur trys juostos susiprastina į dvi. Kamštis savaitglaį buvo santykinai nedidelis, lėtas važiavimas užtruko apie 5 minutes.
Vienintelė vieta kur reikia dėmesio - surasti seną DK7 kelią.
Anksčiau klasikinė trasa į pietus DK7 link Krokuvos ir pietvakarius DK7 link Katovicų Vroclavo buvo per Janki vietovę (orientyras - IKEA).
Prieš keletą metų padaryta atšaka nuo naujosios greitkelio S8 trasos, aplenkiant Senkociną (Sękocin)
Važiuojant keliu S8 link Katovicų pravažiavus Varšuvos pietinį aplinkkelį S2 reikia laikytis dešinės ir už 4 km (gerokai prieš viaduką) sukti į Tarczyn.
Nėra jokių nuorodų į Krokuvą ar kelio numerio -S7, ex DK7 ar DW788.
Pats senasis 2 *2 kelias DW788 (ex DK7), kuris kažkada buvo atgaivo po 300 km kelionės iš Krokuvos, dabar yra morališkai pasenęs - su šviesoforais, prastu ženklinimu ir neglai pasigirti pakelės infrastruktūra. Ateityje reikės ieškoti variantų per naująjį miesot greitkelį S79
Vėl buvo proga pervažiuoti Lenkiją.
Iki Slovakijos sienos važiavome trumpiausiu keliu. Per Lenkiją susidarė apie 710 km
Važiuojant iš Vilniaus iki Lenkijos yra įvairūs variantai, bet nė vieno tobulo.
Kadangi atstumą Lenkiją galima greit įveikti, tai nėra reikalo išvažiuoti paryčiais. Šiuo atveju mums skubėti nereikėjo ir sutaupytos kuro sąnaudos važiuojant 50-60 km trumpesniu atstumu buvo svarbiau nei teorinė valanda (be to, neaišku kiek būtų reikėję stovėti pasienyje)
Pirma atkarpa buvo: Vilnius -- Merkinė - Veisiejai - LT/PL Nr.14 Kalėdiškiai / Markiszki - Berżniki - Giby - DK16 - Augustów - Guty - S61 - Ostrów Mazowiecka.- Warsawa
Už Varšuvos: Warsawa - DK788 (ex DK7) - Tarczyn - S7 - S52 Krokuvos šiaurinis aplinkelis - A4 Krokuvos vakarinis ir pietinis aplinkkelis- DK7 "Zakopionka" - S7 - PL/SK Chyżne / Trstená
Toliau aprašysiu važiavimą per Varšuvą, naujas S7 atkarpas prie Krokuvos, S52-A4 Krokuvos aplinkkelį ir kelią nuo Krokuvos iki Slovakijos sienos.
Atostogų važiavome trumpuoju maršrutu - nuo Augustavo senuoju keliu DW655 (ex DK61)
Per Alytų pastaruoju metu stengiuosi nevažiuoti, važiavome per Merkinę.
Kelias RK 2505 Leipalingis - Kapčiamiestis - Kauknoris yra rekonstruojamas. Atrodo ir lenkai pradėjo rekonstruoti žvyrkelį nuo sienos punkto Nr.15 iki Berznyko. Maršrutą per Kapčiamiestį praleidome.
Lenkija prieš savaitę Lietuvos pasienyje įvedė patikrą.
Veisiejuose palyginau maršrutus - per Lazdijus ir per pasienio punktą Nr.14 Klaėdiškia / Markiszki (Markiškiai).
Per Lazdijus ne tik 16 km ilgesnis atstumas, bet ir ilgesnė važiavimo trukmė. Lazdijuose tikrinami visi iš eilės, todėl neaikšku, kiek savaitgalį reikės laukti.
Pasukomė RK2502 Veisiejai - Petroškai - Pazapsiai - (Kučiūnai -Lazdijai) ir RK2524 Gudeliai - Pazapsiai - Kalėdiškiai
Pasienyje yra lenkų kontrolė
Pasienyje stovi trys lenkų pareigūnai - pasienietis ir du vyrai su automatais apsirengę neatpažinta uniforma - gal savanoriai.
Patikra su tikrinimais duomenų bazėje užtruko 4-5 minutes. Draugiškai pasikalbėjome - net leido fotografuoti aplinką (be žmonių). Pareigūnai pasakė, kad Lazdijuose / Aradnykuose būtume kur kas ilgiau stovėję.
Kelias iki Berznyko (Berżniki) per mišką yra pasibaisėtinas
Nuo šios sankryžos iki Berznyko visur jau asfaltas
Berzynyke (Berżniki) važiavoime ne tiesia link Pockūnų (Seinų) sankryžos su DK16, o sukome link Gibų (nuoroda Zelwa)
Lenkai ką tik pradėjo kelio Berżniki - Kukle - (Giby) rekonstrukciją
O taip atrodo nesenai rekonstruotas kelias tarp Kuklių ir Gibų (Kukle - Giby)
Gibai (Giby)
DK16 Ogrodniki - Giby - Augustów
Maršruto Nr.15 per punktą Kapčiamiestis / Berżniki nebandėme dėl rekonstrukcijos abipus sienos.
Važiuojant maršrutu Nr. 14 per punktą Kalėdiškiai - Markiszki nuo Berznyko reikia važiuoti tiesiai link Seinų, nes kelias Berżniki - Kukle netrukus bus pradėtas rekonstruoti
Reńska Wieś (vok. Reinschdorf). Trumpam sutampa 40 ir 45 kelių trasos
Prasideda dvikalbiai lenkiškai - vokiški užrašai. Opolės vaivadijoje gyvena 106 tūkst, vokiečių (apie 10%)
Iki šiol kelio danga buvo lygi. Tik artėjant prie Čekijos pasienio kai kur buvo palopytų ruožų
Rapsų žydėjimas
Toliau prasidėjo liūtis ir nefotografavome
2024 m. rugsėjį Lenkijos Opolės vaivadijoje ir Čekijos Silezijoje buvo smarkūs lietūs. Ištvino upė Bělá / Biała Głuchołaska / Freiwaldauer Biele.
Lenkijos Glucholazų mieste nuneštas tiltas. Čekijos pusėje apniokoti pastatai ir potvynio pėdsakai su sąnašų žymėmis matosi iki pat Jeseníko kurorto
Pernai spalį Glucholazuose pastatytas laikinas tiltas, netrukus suprojektuotas ir nuolatinis.
Mieste eismas dėl remontų yra vienpusis. Net kai važiavome savaitgalį pavakare, iš anos pusės buvo kilometriniai kamščiai.
Kol nėra pastatytas nuolatinis tiltas, tokiu maršrutu nerekomenduojama važiuoti https://nto.pl/historyczny-most-prze...gh/c1-18464613
Iškart už miesto - pasienis su Čekija Gluchołazy - Mikulovice
Apie 50.000 gyventojų turintį Opolės vaivadijos miestą Kendziežynas-Kozlię (Kędzierzyn-Koźle) turbūt girdėjo nedaugelis, nebent jis buvo paminėtas žiniose apie 2024 m. rugsėjį Lenkijos ir Čekijos pasienyje po liūčių patvinusias upes.
Tai štai - Kędzierzyn-Koźle (miestas dydžiu prilygstantis Marijampolei ar Alytui) nuo 2022 metų rudens turi puikų 3 juostų 11 km ilgio aplinkkelį.
Lietuvos kelininkai giriasi, tokius 2 +1 juostų kelius tiesia A17 Panevėžio aplinkkelyje ar A14 Molėtų plente.
O čia kažkoks Kędzierzyn-Koźle irgi turi 2-1 juostų kelią
LAKD PiaRščikai seka pasakas, kaip tokie keliai nepaprastai populiarūs Skandinavijoje (neakcentuojant, kad reto apgyvendinimo teritorijose)
Praktikoje dar nenutiesus kelio tampa aišku, kad tokį 2+1 juostų kelią reikės perdaryti, nes projektuojant kelią atsižvelgiama ne į eismo intensyvumą, o į tai, kad nereikėtų išpirkti žemės. Ryškėja proejektavimo tendencija, kad būtų kur sukišti kuo daugiau metalinių atitvarų.
Pažiūrėjau, kaip ten su eismo intensyvumu
Lenkijoje eismo intensyvumas buvo matuotas 2020 / 2021 m. kai dalis tuometinio kelio Nr. 40 ėjo tarp Ujazdo ir Kendziežyn-Kozlės; dabar tas srautas pasiskirstė tarp dviejų kelių.
Tarp Lanų ir Ujazdo eismo intensyvumas buvo: 3732 automobiliai ir 605 sunkvežimai https://www.gov.pl/web/gddkia/genera...ruchu-20202021
Pas mus 2+1 juostų keliuose vidutinis paros Intensyvumas 2021 m. buvo :
A17 panevėžio aplinkkelyje tarp A2 ir A9: 9771 automobiliai ir 3652 sunkvežimiai
A14 tarp Dubingių sankryžos ir Molėtų: 6032 automobiliai ir 469 sunkvežimiai (šiame kelyje dideli eismo svyravimai savaitgaliais) https://vialietuva.lt/eismo-intensyvumas
DK40. Trasa Sudecka. Łany - Kędzierzyn-Koźle - Prudnik - Głuchołazy
Važiuojame toliau link Čekijos keliu Nr.40 arba Sudetų trasa
Dabartinis kelias Nr.40 iki 2000 metų buvo paprasti vaivadijos keliai DW424, DW 408 ir DW412
Silezijos ir Opolės vaivadijų riba
Už žiedinės sankryžos prasideda Ujazdo miesto (apie 1800 gyventojų) aplinkkelis
Žiedinė sankryža su keliu DW426.
Už šios sankryžos Lenkijos kelininkai eilinį kartą nustebimo
Mokamos autostrados Lenkijoje
Lenkijoje ana valdžia prieš kažkuriuos rinkimus nuėmė apmokestinimą nuo A4 ir A4 atkarpų
Autostradų rinkliavos
Nuo 2023 m. liepos 1 d. nereikia mokėti už lengvosios transporto priemonės vairavimą Krašto kelių ir autostradų generalinės direkcijos (GDDKiA) valdomuose autostradų ruožuose greitkeliuose A2. 19 mazgas Konin Wshód - 25 mazgas Stryków (99 km),
A4. 24 mazgas Bielany Wrocławskie – 37 mazgas Gliwice Sośnica.(162 km)
Atleidimas nuo rinkliavos taikomas lengvųjų automobilių, motociklų ir transporto priemonių junginių, kurių leistina bendra masė neviršija 3,5 tonos, naudotojams. (...)
Šiuo metu turime mokėti už greitkelio ruožus:
Autostrada A1: atkarpa Rusocin – Nowa Wieś – žr. taikomus tarifus, https://a1.com.pl/
Autostrada A2: atkarpa Konin – Świecko (išskyrus atkarpą tarp Poznań Zachód ir Poznań Wschód ) – žr. taikomus tarifus:https://www.autostrada-a2.pl/
Autostrada A4: atjkarpa Krokuva – Katovicai – žr. taikomus tarifus https://www.autostrada-a4.com.pl/
Mokamų autostradų žemėlapis 2025 m. Juoda spalva - nemokamos autostrados Žalia - nemokama nuo 2023.07.01 Geltona - mokamos autostrados Raudona ir mėlyna - rengiamasi apmokestinti / vyksta statybos https://rankomat.pl/samochod/darmowe-autostrady
A1. Pyrzowice - Piekary Śląskie - Glliwice
Turbūt greit prasidės lenkiško autostrados A1 rodeo ruožo rekonstrukcija.
Prie kelias savaites tuo šunkeliu buvo pavėžintas premjeras D. Tuskas, kuris lyg ir stumdys finasavimo prioritetus .
Kai kažkada prasidės vyks darbai važiuojant A1 per Aukštutinę Sileziją link Čekijos (Ostrava - Brno) ir Austrijos - Italijos gali tekti ieškoti alternatyvių maršrutų.
Dziennik Zachodni 2025.06.07 Nareszcie znikną "fale Dunaju" na autostradzie A1 między Piekarami Śląskimi a Pyrzowicami. Autostradoje A1 tarp Piekarų ir Pyžovicų pagaliau išnyks „Dunojaus bangos“ .
Vairuotojai autostradoje A1 greitkelyje tarp Pyrzowice ir Piekary Śląskie dėl didelių nelygybių turi sulėtinti greitį iki 110 km/h ar net 80 km/h, nes vietoj lygaus kelio teks važiuoti bangomis. Premjeras Donaldas Tuskas tai išbandė šių metų gegužės pabaigoje, pakeliui į Euroterminalą Słavkuvo mieste mieste.(...0
Autostrados A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie remonto projektinė dokumentacija suskirstyta į 13 užduočių, įtrauktų į keturis įgyvendinimo etapus. Bus atnaujinta apie 16 km ilgio greitkelio atkarpa ir keliautojų aptarnavimo aikštelė (MOP) .
"Numatoma abiejų važiuojamųjų dalių remonto kaina viršija 700 mln. PLN. Šiuo metu yra nustatomos įgyvendinimo detalės, įskaitant, be kita ko, optimalų užduočių paskirstymą atskirais etapais. GDDKiA konkursą pirmajam statybos darbų etapui planuoja skelbti 2025 metais," – sako infrastruktūros viceministras Przemysław Koperski
Projektavimo darbus iš pradžių buvo numatyta baigti 2024 metų liepą, tuomet manyta, kad jei šiai investicijai bus finansavimas, tai 2024 metais paskelbus konkursą jai įgyvendinti, darbai galėtų prasidėti 2025 metų pradžioje. Jau dabar žinoma, kad to neįvyko. Greitkelio remontas vis dar neturi patvirtinto finansavimo (...). https://dziennikzachodni.pl/nareszci.../c1p2-27663951
Už A1 mazgo Pyrzowice Nr. 36 ties Pyžovicais / Katovicų oro uostu (Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice) autostradoje atsirado eismo ribojimo ženklai iki 110 km/h, o paskui - iki 80 km/ h.
Kelias pasidarė toks banguotas, kad kai kur važiuodmas ir 80 km/ h galėjai palikti ant asfalto variklio apsaugas ar bamperius, todėl prieš didesnes duobes staiga stabdyti.
Ta Lenkijos kelininkų gėda tęsiasi apie 15-16 kilometrų - beveik iki Bytomo miesto, tiksliau - iki mazgo Nr. 37 Piekary Śląskie.
Tas kelias pradėjo darytis nelygus iš karto po paleidimo 2012 metais. apie kelio taisymą kalbama kelerius metus, bet darbai taip ir nepradėti.
Wyborcza Katowice 2021.08.14 Pofałdowana autostrada A1 w okolicy lotniska w Pyrzowicach do naprawy / Bus remontuojama banguota autostrados A1 atkarpa netoli Pyžovicų oro uosto
Kelininkai ruošiasi atnaujinti autostrados A1 15 km atkarpą tarp Pyrzowice ir Piekary Śląskie.
A1 greitkelio šioje atkarpoje banguota jau seniai. Čia vairuotojai turėtų važiuoti ne didesniu kaip 110 km per valandą greičiu. Krašto kelių ir autorsrtadų generalinės direkcijos (GDDKiA) Katovicų skyrius ruošiasi atnaujinti A1 greitkelį.
Tačiau prieš pradedant darbus turi būti baigti geologiniai tyrimai. (...)
Kodėl šalia Pyžovicų oro uosto autostrada A1 yra nelygi?
Autostrados atkarpa tarp Piekary Śląskie ir Pyrzowice buvo atidaryta eismui 2012 m. GDDKiA teigia, kad žalos priežastis buvo cheminė panaudotų medžiagų reakcija. (...) . Tačiau sub-konstrukcijoje naudojami šlakai, susilietę su drėgme, pradėjo brinkti. Cheminė veikla baigėsi ir naujų nelygybių greitkelyje nebestebime – pabrėžia GDDKiA. https://katowice.wyborcza.pl/katowic...wicach-do.html
GDDKiA Katowice 2022.08.24 Przed remontem autostrady A1 Pyrzowice - Piekary Śląskie będzie ekspertyza / Prieš atnaujinant autostradą A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie bus atlikta ekspertizę
Ši autostrados A1 atkarpa pradėta tiesti 2009 m., o eismas atidarytas 2012 m. birželį. Net garantiniu laikotarpiu atsirado kelio dangos nelygumai, apie kuriuos nuolat pranešdavome rangovui, kad jie būtų pašalinti. Nepaisant atliktų veiksmų, atsirado daugiau nelygybių. Didžiausi buvo nuolat šalinami. https://www.gov.pl/web/gddkia-katowi...zie-ekspertyza
Auto Świat 2023.06.06 Pofalowana autostrada A1 na Śląsku. Trzeba zwalniać do 80 km na godz Banguota autostrada A1 Silezijoje. Turite sulėtinti greitį iki 80 km/val
Kiekvienas, važiavęs greitkeliu A1 tarp Pyžovicų ir Piekarų turėjo patirti šoką. Staiga lygus kaip stalas kelias virsta keliu tarsi po žemės drebėjimo. Leistinas greitis sumažinamas iki 110, o vietomis net iki 80 km/val. Geriau laikytis tų apribojimų, jei norite šį kelią įveikti saugiai.
Pažeista autostrada A1 vis dar yra autostrada
Gali kilti abejonių, ar tokios būklės kelias atitinka autostradai (automagistralei) keliamus reikalavimus. Vadovybė tikina, kad pažesita A1 atkarpa, nepaisant dangos lygumo parametrų viršijimo, formaliai vis dar yra autostrada . O kad juo tenka važiuoti lėčiau nei eiliniu valsčiaus reikšmės keliu – atskiras klausimas . https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...-do-80/t0fj66r
P.S. straipsnyje yra ir video.
Pora video su dabartine apgailėtina kelio A1 būkle Autostrada A1 i Śląskie rodeo / Autostrada A1 ir Silezijos Rodeo
Per Varšuvą savaitgalį popiet pravažiavome greitai. Apie 23 km atstumas nuo Balstogės kelio ties Marki iki S8 išvažiavimo į Katovicus įveiktas per 15-20 minučių
Važiavimas nuo Varšuvos iki Katovicų aglomeracijos (lenkai ją vadina konurbacja) buvo keliais S8-A1 be nuotykių.
Nuo Varšuvos pakraščio keliu S8 iki autostrados A1 ties Piotrków Trybunalski atstumas 128 km, nuvažiavome per 1:20 val., įskaitant standartinį kavos sustojimą už Varšuvos.
Nuo Piotrkuvo iki Čenstochovos autostrada A1 yra 2x3 juostų pločio. Autostradoje A1 nuo mazgo Nr. 26 Piotrków Trybunalski Zachód iki mazgo Nr. 37 Pyrzowice (ties Katovicų oro uostu) atstumas apie 128 km, kelionė užtruko valandą su trupučiu.
Pernai nuo Pyžovicų oro uosto mazgo sukome į rytus S1 link Slovakijos: Dąbrowa Górnnicza - Mysłowice - Tychy - Bielsko-Biała - Zwardoń / Skalité.
Šiemet važiavome autostradomis A1 ir A4. Kampo keliais Nr. 94 ir 40 link A4 / DK40 mazgo Łany nekirtome, nes ties Pyskovicais kelias Nr. 94 tuo metu buvo rekonstruojamas.
Dėmesio verta vieta buvo iškart po Pyžovicų mazgo (Nr. 36).
Beje, čia vakar atgal važiuodamas pastebėjau, kad kažkur tarp Lomžos ir Elko naujoj autostrados juostoj link Lietuvos susiformavo linksmieji kalneliai. Panašūs į tuos A1 prie Gliwice, bet ne tokie smarkūs. 80 ar tai 100 apribojimas.
Pervažiavimas per Lenkiją iki Čekijos
Atstumas nuo Lietuvos - Lenkijos iki Lenkijos - Čekijos sienos sudarė 740 km ir užtruko 8:20 val, įskaitant 40 min pietų pertrauką Mazovijos Ostruvoje (Ostrów Mazowiecka), kavos pertrauką už Varšuvos, kuro papildymą ir du techninius stopus.
Maršrutas iki Katovicų aglomeracijos standartinis, o paskui nusukome krašto keliais link Čekijos sienos:
LT. Kalvarija / PL. Budzisko - S61 - Ostrów Mazowiecka - S8 - Warszawa - S8 Piotrków Trybunalski - A1 - Gliwice - A4 - Łany - DK40 - PL. Głuchołazy / CZ Mikulovice
Atgal važiavome nestandartiniu maršrutu per Poznanę - Bydgoščą - Olštyną - Pišą
Kai pagerėjo keliai Lenkijoje nebėra reikalo keltis labai anksti. Lenkijos sieną kirtome 9:30.
Iki Varšuvos pakraščio (Zielonka) kelionė nuo sienos užtruko 3:20
Šeštadienį įdienojus važiavome tiesiai per Varšuvos miestą.
S8 Torunės magistralėje apie pietus buvo nedidelis judantis kamštukas už tilto per Vyslą.
Maršrutas neklaidus. Iš S8 reikia pasukti į Wola, Aleja Prymasa Tysiąclecia, dar vienas posūkis yra prie Vakarų stoties (Warszawa Zachodnia). O toliau visą laiką tiesiai į S8 link Vroclavo / Katovicų
Smulkus šio maršruto per Varšuvą S8 - S8 aprašymas su nuotraukomis buvo pateiktas 2025.04.30 https://www.miestai.net/forumas/foru...57#post2133457
Tai bent naujovė Aišku ne veltui Madeinvilnius straipsnis, nes rašyti, apie "Lietuvoje ženklai nenaudojami, bet svarstomas jų diegimas", kai realiai tokius ženklus turime:
539 Rekomenduojamas greitis (Greitis, kuriuo rekomenduojama važiuoti tame kelio ruože iki artimiausios sankryžos. Kai kelio ženklas pastatytas kartu su įspėjamuoju kelio ženklu, rekomendacija galioja pavojingame ruože)
Lenkijos keliuose atsirado naujas kelio ženklas – žalias greičio ribojimo ženklas. Skirtingai nei įprasti raudonu apvadu pažymėti ženklai, šis žalias ženklas nėra privalomas, o tik rekomendacinis. Jis nurodo siūlomą saugų važiavimo greitį tam tikrose vietose, pavyzdžiui, šalia mokyklų ar gyvenamųjų rajonų. Vairuotojams, viršijantiems šiame ženkle nurodytą greitį, baudos neskiriamos, tačiau rekomenduojama laikytis siūlomo greičio siekiant užtikrinti didesnį eismo saugumą.
Šie žali ženklai pirmiausia buvo įdiegti Jungtinėje Karalystėje kaip dalis eismo saugumo gerinimo iniciatyvos. Jų tikslas – skatinti vairuotojus savanoriškai sumažinti greitį vietose, kuriose yra didesnė pėsčiųjų, ypač vaikų, koncentracija. Nors šie ženklai nėra privalomi, tyrimai rodo, kad dauguma vairuotojų laikosi siūlomo greičio, ypač kai ženklai yra aiškiai matomi ir logiškai išdėstyti.
Kitose Europos šalyse taip pat naudojami rekomenduojamo greičio ženklai, tačiau jų dizainas skiriasi. Pavyzdžiui, Vokietijoje naudojami mėlyni stačiakampiai ženklai, nurodantys rekomenduojamą 130 km/h greitį tam tikruose autobano ruožuose. Ispanijoje – mėlyni kvadratiniai ženklai, o Norvegijoje – balti kvadratiniai ženklai su juodu ženklinimu. Šie ženklai taip pat nėra privalomi, tačiau skatina vairuotojus pasirinkti saugesnį greitį.
Komentuoti: