Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos keliai. Eismas, maršrutai ir kelių būklė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    DK7- DW 211 (Gdańsk)- Żukowo - Kartuzy- Sierakowice - Nowa Dąbrowa - (Słupsk)

    Rugsėjį važiavome į Lenkijos pajūrį už Gdansko.

    Tuo metu dar nebuvo nutiesta nauja greitkelio S6 atkarpa Gdynia Wielki Kack - Chwaszczyno - Strzebielino [tarimas: Gdynia Viel'ki Kack - Chvaščyno - Stšebielino].

    Iš Trimiesčio (Trójmiasto) rytinio aplinkeklio S6iš mazge Gdańsk Karczemki (Exit 57) sukome į kelią DK 7, už Žukowo kelias jau turi numerį DW 211, jo trasa eina per Kašubijos kraštą Żukowo - Kartuzy-Sierakowice -Nowa Dąbrowa ir prieš Slupską įsijungia į kelią DK6 Gdanskas - Ščecinas.
    Prie Gdansko vietoje šiek tiek supainiota ir besikeičianti kelių Nr. S6 ir Nr. S7 numeracija. Pagal Google žemėlapius senojo Trimiesčio aplinkelio numeris jau ne S6, o S7, bet lenkiškuose žemėlapiuose dar liko sena numeracija

    Dabar važiuojant greitkeliu nuo mazgo Nr. 57 iki Slupsko aplinkkelio pradžios Redzikowo
    - Važiuojant naujuoju greitkeliu S7-S6 per Chwaszczyno atstumas 114 km, laikas pagal Google žemėlapį 1 val. 20 min, pagal mapy.cz: 1 val 22 min.
    - Važiuojant senuoju keliu S6 - DK6 per Rumia - Reda - Wejherowo atstumas 122 km, laikas pagal Google žemėlapį 1 val. 44 min, pagal mapy.cz: 1 val 50 min..
    - Važiuojant keliu DK7 - DW 211 per Žukowo- Kartuzy- atstumas 105 km, laikas pagal Google žemėlapį 1 val. 35 min, pagal mapy.cz: 1 val 45 min..

    Kadangi važiavome sekmadieni popietę, tai vengėme kamščių ties Gdyne ir Gdansku kirtome kampą ir važiavome trumpiausisu keliu per Kašubijos sostinę Kartuzus. Iš priešingos pusės apie 50 km buvo intensyvus grįžtrančių į Gdanską eismas.

    Variantai iš Ggoogle žemėlapio


    Žemėlapis su mūsų maršrutu

    Pagrindas iš www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dvikalbiai užrašai Lenkijos keliuose yra ne tik lietuviškame Punsko valsčiuj.
    Pagal Lenkijos įstatymus užrašai vietine arba regionine kalba gali būti naudojami vietovėse, kuriose ne mažiau 20% gyventojų priklauso tautinei mažumai ir vartoja tos mažumos ar regioninę kalba, esant tam tikroms aplinkybėms ir dvikalbiams užrašams užtenka ir 10% gyventojų.

    Lista gmin wpisanych do Rejestru gmin, na których obszarze używane są nazwy w języku mniejszości
    http://mniejszosci.narodowe.mswia.go...9042019ost.pdf

    Pagal tą valsčių ir vietovių sąrašą daugiausia valsčių, kur yra dvikalbiai kelio užrašai, yra Opolės vaivadijoje (vokiečių kalba) bei Pamario vaivadijoje (kašubų kalba).
    Teorijoje su tautinių mažumų teisėmis yra labai gerai, tačiau praktikoje yra tam tikrų niuansų.
    Pvz.:
    Kai kuriose vietose, pvz. Varmijos -Mozūrijos vaivaidijoje yra nemažai ukrianiečių, bet per operaciją Vysla jei išsklaidyti ir dalinai asimiliuoti.
    Taip pat situacija priklauso nuo to, ar valsčiuje tautinė mažuma turi pakankamą daugumą, pvz. dvikalbių lietuviškų užrašų nėra Seinų valsčiuje kur yra lenkų dauguma, be ti leituvių turbūt ne mažiau 20%.
    Pravoslaviškai gudiškame Palenkės vaivadijos ruože tarp Balstogės ir Bieloviežo vietiniai tokiose vietoviese kaip Hajnówka, Narewka, Białowieża nelabai naudojasi savo teise turėti dvikalbius užrašus. Panašu, kad daliai gyventojų norisi kuo greičiau asimiliuotis ir tapti tiesiog pravoslavų tikejimo lenkais.


    Užrašai lietuvių kalba kelyje Seivos (Sejwy) -Galiniai - Lazdijai


    Užrašai kašubų kalba kelyje DW 211 Kartuzy - Sierakowice - Stara Dąbrowa

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    degalų sąnaudos ir užterštumas atperka gyvybes?
    Mažiau gyvybių - mažiau teršia. Win-win kaip sako jaunimas.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Nes kuo didesnis pralaidumas, tuo mažesnis oro užterštumas ir degalų sąnaudos.
    degalų sąnaudos ir užterštumas atperka gyvybes?

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Todėl, kad Lenkijoje pralaidumas svarbiau už saugumą.
    Nes kuo didesnis pralaidumas, tuo mažesnis oro užterštumas ir degalų sąnaudos.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Nustebčiau, jei kažkam iš lietuvių yra kilus tokia problema, taigi vargu, ar kas nors ką nors žinos! Google "suwałki parking strzeżony" rodo keletą vietų, bet nuo stoties tolokai.
    Suwalki Plaza, aikštelė lauke. Prastovėjo kokias 3 dienas. Padangos nenuleistos, valytuvai nepavogti, neapibraižyta, numeriai vietoje.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Siūlau diskusiją pratęsti čia.

    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Pas mus būna 90 -> gyvenvietė 50 -> joje perėjos -> vėl 90. O tai pas juos kaip? Jie ties gyvenvietėmis nesulėtina, ar tiesiog vidury laukų perėjas dėlioja?
    Vidury užmiesčio kelio su 90 km/h.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nukrypstant nuo lentelių temos, Lenkijoje nereguliuojamos perėjos vidury užmiesčio kelių su 90 km/h yra kažkas baisaus.
    Pas mus būna 90 -> gyvenvietė 50 -> joje perėjos -> vėl 90. O tai pas juos kaip? Jie ties gyvenvietėmis nesulėtina, ar tiesiog vidury laukų perėjas dėlioja?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Šiaip Lenkija yra viena iš nedaugelio šalių Europoje, kur vairavimo kultūra ir požiūris į eismo saugumą yra dar blogesnis, nei pas mus, ką gerai demonstruoja ir keliuose žuvusių žmonių statistika. Lenkija kai kuriuos dalykus (autostradų tiesmimas, viešasis transportas) daro gerai, bet iki civilizuoto ir saugaus eismo ten dar labai toli, kaip ir pas mus.
    Nukrypstant nuo lentelių temos, Lenkijoje nereguliuojamos perėjos vidury užmiesčio kelių su 90 km/h yra kažkas baisaus.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Todėl, kad Lenkijoje pralaidumas svarbiau už saugumą. Panašiai yra Rusijoje.
    Šiaip Lenkija yra viena iš nedaugelio šalių Europoje, kur vairavimo kultūra ir požiūris į eismo saugumą yra dar blogesnis, nei pas mus, ką gerai demonstruoja ir keliuose žuvusių žmonių statistika. Lenkija kai kuriuos dalykus (autostradų tiesmimas, viešasis transportas) daro gerai, bet iki civilizuoto ir saugaus eismo ten dar labai toli, kaip ir pas mus.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Kodėl pas mus numontavus žalias lentutes atsiradusios sekcijos į dešinę veikia tik tada, kai posūkis visiškai saugus, o Lenkijoje žalia sekcija užsidega kai statmenai pėstiesiems dega žalia, ir taip pat tiesiai iš šonų važiuoja transportas?
    Todėl, kad Lenkijoje pralaidumas svarbiau už saugumą. Panašiai yra Rusijoje.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    Parekomenduokit padoresnę stovėjimo aikštelę Suvalkuose kelioms dienoms. Ar statyti pre Lidl / Suwalki Plaza ir pasitikėti kameromis?
    Nustebčiau, jei kažkam iš lietuvių yra kilus tokia problema, taigi vargu, ar kas nors ką nors žinos! Google "suwałki parking strzeżony" rodo keletą vietų, bet nuo stoties tolokai.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parekomenduokit padoresnę stovėjimo aikštelę Suvalkuose kelioms dienoms. Ar statyti pre Lidl / Suwalki Plaza ir pasitikėti kameromis?

    Komentuoti:


  • HSV
    replied
    Parašė Bmweda Rodyti pranešimą

    Prie to pačio. Anksčiau mokamas buvo beveik visas A2 nuo sienos su DE iki Strykow, dabar programėlė rodo, kad galima sumokėti nuo Strykow iki Konin, tai tipo po Konin už dyką ar ten koks privatininkas renka pinigus?
    Tai čia valstybinis kelias, už šios atkarpos pravažiavimą reikia mokestį per e-TOLL susimokėti, tik apie tai turi žinoti ir laiku susimokėti, kitaip bauda bus
    Paskutinis taisė HSV; 2022.11.24, 13:38.

    Komentuoti:


  • Bmweda
    replied
    Parašė HSV Rodyti pranešimą

    Ar kas nors jau turite kažkokios patirties už tokiu būdu nesumokėtus kelių mokesčius?
    Prie to pačio. Anksčiau mokamas buvo beveik visas A2 nuo sienos su DE iki Strykow, dabar programėlė rodo, kad galima sumokėti nuo Strykow iki Konin, tai tipo po Konin už dyką ar ten koks privatininkas renka pinigus?

    Komentuoti:


  • HSV
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Nuo gruodžio 1 d. mokamuose valstybiniuose Lenkijos keliuose uždaromi mokėjimo vietos. Už kelius reikia mokėti elektroniniu būdu.

    Info: https://etoll.gov.pl/lt/lengvosios/n...2juUBOYxuxiXKs
    Ar kas nors jau turite kažkokios patirties už tokiu būdu nesumokėtus kelių mokesčius?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    S7- DK47 "Zakopianka". Krokuva -Zakopanė
    Kam teko važiuoti į Zakopanę, ypač vasaros savaitgaliais ar per Lenkijos iloguosius šventes, matė kilometrines eiles.
    Man teko tokias eiles matyti du kartus - ir abu kartus pasiekė, kad iš priešingos pusės.

    Taip atrodo kamščiai po ilgojo savaitgalio ties Nowy Targ, kur kelias susiaurėja nuo 2*2 iki 2*1 juostų.
    25 km atstumas nuo Zakopanės iki Nowy Targ grįžtant sekmadienį įveiktas per 5 valandas (12:30-17:30)

    https://tvn24.pl/polska/zakopianka-o...lotych-6217058

    Ką tik pagerėjo kelio sąlygos vadinamoje "Zakopiankoje" tarp Krokuvos ir Zakopanės.
    Tarp Naprawa ir Skomielna Biała po 5½ metų statybos nutiestas 2058 m ilgio tunelis, kuris atidarytas 2022.11.12 d. (šį šeštadienį)

    RMF.pl 2022.11.12
    Tunel na Zakopiance otwarty. Budowa 2 km trwała ponad 5,5 roku
    Google navigacija atkakliai liepia išsukti iš greitkelio ties Skolmielna Biała
    https://www.rmf24.pl/regiony/zakopan...49#crp_state=1

    Žemėlapiai dar nespėja paskui lenkų kelininkus
    Google Maps


    Mapy.cz


    Šiuo metu visur yra dviejų juostų kelias nuo Krokuvos iki (kur DK 7 pasuka link Chyżne Lenkijos / Slovakijos pasienyje). Nuo Krokuvos iki Mysienicų yra senasis 2 juostų kelias |Zakopianka",) paskui visur yra greitkelis iiki Rabka-Zdrój.

    Kelias Myslenice- Lubień tapo greitkeliu apie 2009-2011 metus.
    Greitjkeio S7 atkarpa Skomielna Biała - Rabka-Zdrój atidaryta 2019.09.28.
    Lubień - Naprawa tapo greitkeliu S7 2021.11.30

    GDKKiA 2022.11.12
    Nowy tunel na Zakopiance otwarty
    Kai 2016 metais pradėta greitjelio S7 statyba tarp Lubień ir Chyżne, važiavimas senuoju keliu DK7 užtrukdavo 15 minučių (važiuojant vidutiniu 42 km/h greičiu, o dažnai net ilgiau. Atidarius tunelį kelionės trukmė sutrumpėjo perpus. Tunelyje galioja 100 km/h greičio ribojimas, ten yra sektoriniai greičio matuokliai.


    Skomielna Białla mazgs su keliu DK28

    https://www.gov.pl/web/gddkia/nowy-t...piance-otwarty
    Dalis kelio DK47 irgi yra dviejų juostų (nuo Rabka Zdrój iki Rdzawka ir Nowy Targ aplinkkelis).
    Tiesiama 16 km 2*2 kelio DK47 atkarpa nuo Rdzawkos iki Nowy Targo,. Ji, atrodo neturės greitkelio statuso, bet svarbiausia, kad tai bus 2*2 kelias.

    Komentuoti:


  • MaratasGr
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Nerandu "Widminy" pakeliui į Goldap...
    Nes jo ten ir nėra . Sumaišiau su Wiżajny.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ten turbūt Wiżajny / Vižainys..

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė MaratasGr Rodyti pranešimą

    Maršrutas praktiškai toks pats, kokį pasiūlei. Nuo LT/PL sienos - Sudawkie -> Wydminy -> Goldap -> Wegorzewo -> Ketrzyn -> Bartoszyce -> Pieniezno -> Braniewo -> Gdansk.
    Nerandu "Widminy" pakeliui į Goldap...

    Komentuoti:

Working...
X