Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos keliai. Eismas, maršrutai ir kelių būklė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • alga
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Tik robotas neįvertina, koks skirtumas tarp diskomforto važiuojant 30 km paskui fūros uodegą ir važiavimo tuščiu, nors ir siauresniu, keliu. Be to, kelionių planavimo robotai neįvertina, kad Lenkijoje per pastaruosius metus labai pagerėjo vietinių kelių kokybė - ne tik triženklių vaivadijų kelių, bet ir valsčiams prikalusancių kelių be numerių.
    Google žino visų šunkelių kelionės trukmes rinkdami duomenis iš Android telefonų su įjungta lokacijos istorija. Tačiau, panašu, jie bando į tą komforto faktorių atsižvelgti tarp kelių apylygės trukmės maršrutų siūlydami populiaresnį. Pavyzdžiui, važiuojant į/iš Varšuvos, prieš keletą metų Google pirmiausia siūlydavo maršrutus per Balstogę ar Knyszyn-Tykocin, nors kelias per Lomžą buvo ir keliolika km trumpesnis ir kokiom 3 minutėm greitesnis. Turėdavau kaskart tempti tašką į Lomžą, kad duotų tiek man asmeniškai malonesnį, tiek greitesnį maršrutą. Galiu tai paaiškint tik kito maršruto populiarumu.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    gal kad jei kamštis nusukime, nestovėtų galas autostradoje? Prašokti šansai vienodi jei į navigaciją/ženklus nežiūri.
    Beje teko pasinaudoti tokiu ilgu nuvažiavimu ir grįžti atgal į greitkelį kad apvažiuoti dalį kamščio greitkelyje (waze patarė )
    Ko gero greičio režimai įtakoja.
    Išmetus lėtai judančius iš greitkelio, kitiems eismo saugumas kiap ir padidėja. Lietuvoje ar ne 500 m yra lėtėjimo juosta, bes vistiek atsiranda tokių, kurie atsibunda paskutinę minutę. Lenkijoje naujuose keliuose taip nebepavyks.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tai viskas aišku, kad jei toliau, tai saugiau, bet kam tas 1.5 km, jei turbūt per akis užtektų 0.5 km? Ir plius netyčia prašokti reikiamą posūkį tada mažiau šansų?
    gal kad jei kamštis nusukime, nestovėtų galas autostradoje? Prašokti šansai vienodi jei į navigaciją/ženklus nežiūri.
    Beje teko pasinaudoti tokiu ilgu nuvažiavimu ir grįžti atgal į greitkelį kad apvažiuoti dalį kamščio greitkelyje (waze patarė )

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Aš važiuodamas naudoju Mapy.cz, nes ten labai aiški žemėlapio spalvų paletė, matosi aplinka bei gerai pazymėti objektai. Ten galima pasirinkti trumpesnį arba greitesnį maršrutą. Tik su tais trumpesniais maršrutais nurodomi visokie žvyrkeliai (čekai nežino, kas yra žvyrkelis, todėl tokios funkcijos nenumatė). O su greitesnis maršrutais vis pasiūlydavo važiuoti per Kaliingrado sritį. ​​​​​

    Planuojant kelionę tais pačiais keliais Google vis dėlto nurodo tikslesnį laiką.Greituosius maršrutus į Gdanska visi siūlydavo per Kauną - Suvalkus - Olštyną.
    Tik robotas neįvertina, koks skirtumas tarp diskomforto važiuojant 30 km paskui fūros uodegą ir važiavimo tuščiu, nors ir siauresniu, keliu. Be to, kelionių planavimo robotai neįvertina, kad Lenkijoje per pastaruosius metus labai pagerėjo vietinių kelių kokybė - ne tik triženklių vaivadijų kelių, bet ir valsčiams prikalusancių kelių be numerių.

    Praktiskai išbandyta, kad "greitasis" maršrutas yra tik ilgesnis, bet nelabai greitesnis. Važiavimas maršrutu Kaliningrado pasieniais per Gołdap-Bartoszyce buvo ne tik 80 km trumpesnis (neskaitant, kad specialiai užsukome į Bartėnų pilį bei į patikusį restoraną Pasłęk'e), bet ir pusvalandžiu greitesnis.
    Kuro sąnaudos važiuojant autostradomis ir vietiniais keliais skyrėsi apie 1 litrą /100 km, bet kuro taupymas nebuvo pagrindinis argumentas renkantis marśrutą.

    Komentuoti:


  • alm
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Anksčiau visi žemėlapiai pirmiausiai siūlė važiuoti į Gdanską "greičiausiu" maršrutu per Kauną - Suvalkus - Olštyną, skaičiuojant "fūras".
    Atstumas (iki S7 / S6 / A1 mazgo) 630 km, ( gryno važiavimo 7½ val.

    Tačiau dabar, kai norėjau patikslinti Google maršruto ilgį, nustebau, kad tuo maršrutu per Kauną - Olštyną DK nebesiūloma važiuoti.
    Kažkodėl vengiama Kalvarijos / Budzisko pasienio punkto "Via Balticoje":



    Rekomenduojami maršrutai :
    - Šiauriniu maršrutu per Kalvariją - Gołdap - Węgorzewo - Kętrzyn - Bartoszyce - Pieniężno - E22 ties Braniewo - Elbląg , kaip aprašyta aukščiau.
    - "Įstrižas" maršrutas per Olecko DW 655 - Giżycko - DK59 - Mrągowo, toliau DK16 per Olštyną.Tik nereikia apsigauti dėl Google Maps sūlomo varianto važiuoti kaimo keliukais per Hańcza. Tokais vaizdingais siauriais keliukais reikia važinėti dviračiais (kažkada taip ir važinėjau). Yra normalus kelias DW655 iš Suvalkų į Olecko - Giżycko (tik reikia ignoruoti rekomendaciją važiuoti ne pr Wydminy o kampu per Kruklanki)
    - Siūlomas vidurinio DK 16 maršruto per Suvalkai - Elkas - Olštynas atmaina (reikia ignoruoti rekomendaciją važiuoti Mikołajki - Mrągowo per kampu per Ryn) ir šiek tiek pasivažinėti ratais kvadratais per Ryn , tik į Suvalkus siūloma važiuoti per Lazdijus.
    Google žemėlapiai deja nėra geras būdas planuoti maršrutus. Jie neskiria žvyrkelio nuo autostrados (čia grubiai, bet dažnai siūlo važiuoti visiškais šunkeliais kur dvi mašinos prasilenkt lengvai negali), turi aibes klaidų netaisomų mėnesiais, pvz prieš Suvalkus rodo, kad neįmanoma įvažiuoti į autostradą, nauji keliai ir pakeitimai vėluoja dažnai savaites.

    Adekvačios maršrutų planavimo programos veda pagrindiniais keliais, pvz. wego.here.com
    Click image for larger version

Name:	vilniusgdanskas.png
Views:	1322
Size:	976,0 kB
ID:	1997465
    Attached Files

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Gal Lenkijoje mažesnės problemos su žemių išpirkimu, kai projektuojant galima pirmiau galvoti apie eismo saugumą ir patogumą, o ne kelias įspraudžiamas į sklypą ir gaunasi pusiau skusti pusiau lupti projektai, apie kuriuos yra rašoma kai kuriose Lietuvos kelių termose.

    Važiuojant greitkeliais reikia įdėmiai stebėti nuorodas. Kai S6 Gdansko aplinkkelyje pravažiavau tokį isankstinį posūkį ir teko suktis kitoje sankryžoje, tai Olštyno aplinkkelyje tokios klaidos nekartojau.
    Tai viskas aišku, kad jei toliau, tai saugiau, bet kam tas 1.5 km, jei turbūt per akis užtektų 0.5 km? Ir plius netyčia prašokti reikiamą posūkį tada mažiau šansų?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Nesuprantu, iš kur pas patį atsirado noras paburbėti. (...)
    Aš neburbu, tik nepagaunu prasmės, užtat tiesiai ir paklausiau tamstos vizijos.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gal Lenkijoje mažesnės problemos su žemių išpirkimu, kai projektuojant galima pirmiau galvoti apie eismo saugumą ir patogumą, o ne kelias įspraudžiamas į sklypą ir gaunasi pusiau skusti pusiau lupti projektai, apie kuriuos yra rašoma kai kuriose Lietuvos kelių termose.

    Važiuojant greitkeliais reikia įdėmiai stebėti nuorodas. Kai S6 Gdansko aplinkkelyje pravažiavau tokį isankstinį posūkį ir teko suktis kitoje sankryžoje, tai Olštyno aplinkkelyje tokios klaidos nekartojau.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Lenkijos greitkeliuose, ypač S6 prie Gdansko, norint pasukti reikia įdėmiai sekti kelio ženklus, nes nusukimas būna prieš 1 - 1,5 km iki viaduko.​
    O kodėl taip? Negi ne pigiau (nes mažiau žemių reikia išpirkti) ir paprasčiau, kai nusukimas arčiau viaduko?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gdanskas - Olštynas - Suvalkai - Vilnius ilguoju ("greituoju" ) maršrutu
    S16, S51. Obwodnica Olsztyna / Olštyno aplinkkelis

    Foto 2022.09


    Gražus tiltas per Alnos upę (lenk. Łyna, prūs. Alnā, vok Alle)




    Išankstinės nuorodos sankryžoje su vaivadijos keliu


    Pasukimas į vaivadijos kelią


    Kelias beveik tuščias


    Nuoroda į kelią DK53 link Szczytno (vok. Ortelsburg) ir Olštyno (Mozūrijos) oro uostą iki kurio yra apie 60 km.

    Gerai, kai nurodoma ne tik "Olštynas", bet ir konkretus meisto rajonas ar gatvė.
    Tokaisis atvejais prisimeni kokios neinformacinės rodyklės yra pas mus kelyje A13, kai keliomis kryptimis rašoma ta pati "Klaipėda", nors neaišku, į kurį mientogalą nuvažiuosi


    Olštyno aplinkkelio pabaiga - už 3 km,
    Iki Lietuvos sienos - dar 244 km


    Išankstinė mazgo Olsztyn Wschód (Olštynas Rytai) nuoroda


    Mums niekur sukti nereikės


    Olštyno aplinkkelio pabaiga

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    51/ Wulpinska ir 51/S16 sankryžos sujungtos į vieną, pasukimas iš 51 į S16 tik nuo 51/Wolpinska, kaip žemėlapyje: https://www.google.com/maps/@53.7162...4329365,14.33z
    Navigacija veda per tarpą tarp jų. Apsisukimas - kiek toliau, ties šviesoforu, BP degaline ir McDonalds
    Lenkijos greitkeliuose, ypač S6 prie Gdansko, norint pasukti reikia įdėmiai sekti kelio ženklus, nes nusukimas būna prieš 1 - 1,5 km iki viaduko. Tą savo žemėlapyje galima matyti tik labai pritraukus vaizdą, Jei praleidi posūkį, tenka važiuot iki kito mazgo.
    Navigacija Lenkijoje irgi ne visada padeda, nes ji dažnai nespėja nespėja paskui lenkų kelininkų darbus.

    S51 - S61 Olsztyn Południe
    Šis mazgas Olštyno pietuose k yra iš tų, kur visomis kryptimis iš kelio S51 sukantis eismas iš anksto yra atribotas nuo srauto važiuojančio tiesiai į Olštyną (pernai, atrodo taip nebuvo).

    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Foto 2022.09
    Išankstinė nuoroda. Iki aplinkkelio viaduko dar yra virš kiilometro, sukti reikia iš anskto




    Tiesiai - dvi juostos į Olštyną, o mums reikia sukti


    Atskirti tiesiai važiuojantys ir besisukiojantys srautai


    Čia, atrodo, važiuoju ne ta juosta. Laikas rikuotis į dešinę


    Olštyno aplinkelis. Šį kartą pavyko teisingai pasukti

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Nesuprantu, kam šita detali maršrutų iki Gdansko studija? Kuo šita kryptis ypatinga? Alternatyvų kaip važiuot visada pilna: kad ir į Pšemyšlį Google mėtosi tarp trumpo per Balstogę ir Liubliną arba greitkeliais, bet per Varšuvą, net ir link tos pačios Varšuvos yra kelios daugmaž lygiavertės variacijos.
    Nesuprantu, iš kur pas patį atsirado noras paburbėti. (...)

    Tema vadinasi "Lenkijos keliai. Eismas, maršrutai ir kelių būklė". Kaimyninėje šalyje kelių sąlygos keičiasi labai greitai, be to, į ten ar pro ten važiuoja nemažai lietuvių. Todėl visada naudinga informacija iš pirmų lūpų.
    Pvz. man buvo labai naudinga informacija, kad pasikeitė eismo organizavimas Olštyno pietinėje sankryžoje.
    Manau, kad jei atsiras bent pora žmonių, kurie nebijos išbandyti trumpąjį maršrutą į Gdanską išvengę blogų kelių atkarpų ar aplankę vietos įžymybes, tai kažkam bus nauda ir malonumas.
    Paskutinis taisė Romas; 2022.10.08, 17:51.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Romai, nesuprantu, kam šita detali maršrutų iki Gdansko studija? Kuo šita kryptis ypatinga? Alternatyvų kaip važiuot visada pilna: kad ir į Pšemyšlį Google mėtosi tarp trumpo per Balstogę ir Liubliną arba greitkeliais, bet per Varšuvą, net ir link tos pačios Varšuvos yra kelios daugmaž lygiavertės variacijos.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gdanskas - Olštynas - Elkas - Suvalkai - Vilnius ilguoju ("greituoju" ) maršrutu
    1 dalis. Gdańsk - S7 - Olsztynek - S51 - Olsztyn (obwodnica / aplinkelis)

    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Nuo Gdansko iki Olštyno aplinkkelio rytinio pakraščio yra apie 190 km. Greitkeliais S7 ir S51 nuvažiavome per dvi valandas, įskaitant 15-20 minučių kavos pertraukėlę.
    Geresniu oru, netaupant degalų ar labai skubant galima važiuoti kur kas greičiau.
    Nuotraukų iš kelio S7 nėra, įkėliau jo nuotraukų gražesniu oru prieš 10 metų, kai greitkelis ką tik buvo pastatytas.

    Foto 2022.09
    S51. Olsztynek - Olsztyn




    Krypčių nuorodos į šoninį kelią. Pas mus nurodomų krypčių skačius, atrodo, ribojamas iki trijų




    Žvėriukų pralaida


    Už 3 km reikės sukti
    Paskutinis taisė Romas; 2022.10.14, 08:03.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Važiavau prieš porą sav. iš Kauno į Hel ir po savaitės atgal ilguoju "greituoju" maršrutu. Atstumas į vieną pusę ~600 km, trukmė ~8,5 val. su pora sustojimų užkąsti ir pramankštinti kojas.
    Į priekį greitis iki 110kmh bet be kamščių, atgal iki 130kmh bet su kamščiais dėl kelio darbų ir avarijų.
    Jei dar kada važiuosim, bandysiu trumpuoju.
    Važiavimo greitis labai priklauso nuo oro sąlygų ir eismo intensyvumo. Ilgajame maršrute A5-DK16 (per Kauną, Suvalkus Elką ir Olštyną sunku aplenkti mašinas, nes "Via Balticoje" yra intensyvus esimas, o DK 16 yra gana vingiuotas.
    Trumpasis maršrutas eina rečiau apgyvendintomis vietovėmis Kaliningrado srities pasienyje, yra sudarytos sąlygos lenkimui kelyje DK594 ir DW519 . Bet jei būtume išvažiavę pora valandų vėliau, kelionė būtų ilgesnė kokia valanda ar pusantros.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Važiavau prieš porą sav. iš Kauno į Hel ir po savaitės atgal ilguoju "greituoju" maršrutu vadovaujantis Waze. Atstumas į vieną pusę ~600 km, trukmė abiem atvejais ~8,5 val. su 3 - 4 sustojimais užkąsti ir pramankštinti kojas.
    Į priekį greitis iki 110kmh bet be kamščių, atgal iki 130kmh bet su kamščiais dėl kelio darbų ir avarijų.
    Jei dar kada važiuosim, bandysiu trumpuoju.
    Paskutinis taisė gerietis; 2022.10.08, 16:47.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Anksčiau visi žemėlapiai pirmiausiai siūlė važiuoti į Gdanską "greičiausiu" maršrutu per Kauną - Suvalkus - Olštyną, skaičiuojant "fūras".
    Atstumas (iki S7 / S6 / A1 mazgo) 630 km, ( gryno važiavimo 7½ val.

    Tačiau dabar, kai norėjau patikslinti Google maršruto ilgį, nustebau, kad tuo maršrutu per Kauną - Olštyną DK nebesiūloma važiuoti.
    Kažkodėl vengiama Kalvarijos / Budzisko pasienio punkto "Via Balticoje":



    Rekomenduojami maršrutai :
    - Šiauriniu maršrutu per Kalvariją - Gołdap - Węgorzewo - Kętrzyn - Bartoszyce - Pieniężno - E22 ties Braniewo - Elbląg , kaip aprašyta aukščiau.
    - "Įstrižas" maršrutas per Olecko DW 655 - Giżycko - DK59 - Mrągowo, toliau DK16 per Olštyną.Tik nereikia apsigauti dėl Google Maps sūlomo varianto važiuoti kaimo keliukais per Hańcza. Tokais vaizdingais siauriais keliukais reikia važinėti dviračiais (kažkada taip ir važinėjau). Yra normalus kelias DW655 iš Suvalkų į Olecko - Giżycko (tik reikia ignoruoti rekomendaciją važiuoti ne pr Wydminy o kampu per Kruklanki)
    - Siūlomas vidurinio DK 16 maršruto per Suvalkai - Elkas - Olštynas atmaina (reikia ignoruoti rekomendaciją važiuoti Mikołajki - Mrągowo per kampu per Ryn) ir šiek tiek pasivažinėti ratais kvadratais per Ryn , tik į Suvalkus siūloma važiuoti per Lazdijus.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gdanskas -Vilnius "greituoju" maršrutu
    Gdańsk - Elbląg - Olsztynek - Olsztyn (obwodnica) - Mrągowo - Mikołajki - Orzysz - Ełk - Suwałki (obwodnica) - Marijampolė (aplinkkelis)- Kauno HE - Vilnius

    Žemėlapis iš www. mapy cz

    Kai palyginau abiejų marštutų trukmę, tai ilgesnis maršrutas per Olštyną nebuvo toks jau ir greitas.
    Jis tikrai ilgesnis apie 80 km (+15%), kelionės trukmė net šiek tiek ilgesnė , o važiuojant autostradomis gerokai daugiau sunaudojama degalų.
    Didžiausias šio maršruto trūkumas - negali planuoti kelionės trukmės, jei yra intensyvus eismas "Via Balticoje" nuo Marijampolės iki Suvalkų arba kelyje DK 16 nuo Elko iki Olštyno.

    Į tą pusę nuo Vilniaus iki Gdansko greitkelių mazgo (S7 / A1/ S6) atstumas trumpuoju maršrutu per Kalvariją - Gołdap - Węgorzewo - Barciany - Bartoszyce - Orneta - Pasłęk yra apie 540 km. Aukščiau rašiau, kaip trumpajį maršrutą galima dar patrumpinti ir pagreitinti. Kelionės laikas buvo 9 val 10 min., gryno važiavimo buvo 7 valandos (google maps. rašo kad važiuoti reikia 7 val 50 min.). Čia tas greitumą lėmė gerai parinktas važiavimo laikas - sekmadienio ryte.

    Atgal važiavome šeštadienį popiet. Atstumas nuo Gdansko autostradų mazgo (S6 / A1 / S7) - 620 km . Iš išvažiavome 12:50 (mūsų laiku), namie buvome 23:20 Kelionės trukmė 10½ val. , gryno važiavimo 7½ val.

    Buvo prastas oras, lijo. Greitkeliais S 7 ir S 51 važiuoti buvo vienas malonumas, ypač kai yra nedidelis intensyvumas ir nevažiuoja fūros. Pagrindiniame Mozūrijos kelyje DK 16 už Olštyno reikėjo beveiki visur važiuoti kolonoje pagal lėčiausios mašinos greitį. Kažkiek greitį lėtino šalia tiesiamos autostrados statybos, bet palyginus su tuo, kas ten būna darbo dienomis, kai iš statybvietės išsuka savivarčiai, tai mums statybos eismo beveik nestabdė. Buvo nemažai eismo iki pat Mikolaikų (MIkołajki) - ten buvome apie 15:00 mūsų laiku. Paskui kelias buvo tuščias kaip ir turi būti šeštadienio popietę iki pat greitkelio S61 ("Via Balticos"), kuri prasideda už Elko.
    Greitkelis S61 iki nuo Kalinowo (Wysokie) mazgo iki Racki (Szkocja) magų buvo absoliučiai turščias, paskui prasidėjo Via Baltica. Dabar situacijas yra kitokia, kai prieš kelias savaitęs paleistas eismas dar viena greitkelio S61 atkarpa nuo Elko pietų iki Ščučyno (Ełk Południe - Szczuczyn), todėl eismas nuo DK 16 nuo Elko iki Kalinowo (Wysokie) mazgo laikinai gali būti apsunkintas.
    Iki Suvalkų važiuojant S61 viskas buvo labai gerai ir greit,.
    Paskui reikėjo važiuoti "Via Baltica" fūrų kolonoje keliu DK8 - A5 iki pat Marijampolės. Lietuvos kelininkų trijų dešimtmečių darbo pasididžiavimas greitkelis Dženčialauka - Mauručiai po 35 km greit pasibaigė. Nesinorėjo važiuoti su fūromis Kauno Vakariniu aplinkkeliu, tai visai pasiteisino kampo kirtimas KK139 per Kauno HESą - susitaupė 7 km neprarandant laiko. Autostradoje A1 prieš vidurnaktį buvo dar gana intensyvus eismas. Namus pasiekeme tą dar pačią dieną.
    Paskutinis taisė Romas; 2022.10.13, 22:37.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Pas mus grindinio ar bruko kelių yra (buvo) tarp Rykantų ir Lazdėnų (Trakų r.) bei tarp Kavarsko ir Kurklių (Anykščių r.).
    Tarp Rykantų ir Lazdėnų toks pat betoninių plytelių grindinys kaip Kauno Vokės gatvėj Grigiškėse: nesiskaito.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važiuojant turistiniu keliu nuo Elbliongo kanalo iki Paslenko (Kanał Elbląski - Pasłęk) užtikome įdomią kelio DW 526 atkarpą.
    Kelias sutvarkytas, bet apie 1,5 km ilgio atkarpoje Kąty - Śliwica paliktas autentiškas brukas (apvalius akmenis lenkai meilai vadina "kocie łby" - "kačių kaktos") ir medžiai pakelėse.


    Foto 2022 07






    Pas mus grindinio ar bruko kelių yra (buvo) tarp Rykantų ir Lazdėnų (Trakų r.) bei tarp Kavarsko ir Kurklių (Anykščių r.).

    Komentuoti:

Working...
X