Parašė aleksiga
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Lenkijos keliai. Eismas, maršrutai ir kelių būklė
Collapse
X
-
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąVažiavau šiemet šiuo maršrutu. Lyginant su anksteniais metais labai suintensyvėjo fūrų eismas DK 61 ruože tarp Augustavo ir Ščučyno. Jei važiuosite darbo dieną ar šeštadienį, gal geriau važiuoti tiesiai Suwałki - Olecko - Giżycko - DK59 Mrągowo - DK 16 Olsztyn.
Olštyne geriau neimprovizuoti ir važiuoti aplinkkeliu (jis greitkelis), sukti S51 link Varšuvos ir ties Olštyneku pasukti į S7 Varšuva -Gdanskas.
Nuo Olštyno važiuoti tiesiai per Ostrudą nepatariu; nebent yra daug laiko ir norisi neišlaidauti degalams.
Išbandžiau DK 16 Ostróda -Olsztyn. Kelias trumpesnis, bet į jį nebuvo investuojama, nėra kur aplenkti. Jei pasitaiko koks lėtaeigis, tenka važiuoti kolona.
Komentuoti:
-
Parašė aleksiga Rodyti pranešimąSveiki,
Google dar siūlo važiuoti pro Augustavą link Sczcuczyn - Pisz - Mragowo. Apie 15 min ilgiau dėl didesnio atstumo, bet gal kelias geresnis .
Olštyne geriau neimprovizuoti ir važiuoti aplinkkeliu (jis greitkelis), sukti S51 link Varšuvos ir ties Olštyneku pasukti į S7 Varšuva -Gdanskas.
Nuo Olštyno važiuoti tiesiai per Ostrudą nepatariu; nebent yra daug laiko ir norisi neišlaidauti degalams.
Išbandžiau DK 16 Ostróda -Olsztyn. Kelias trumpesnis, bet į jį nebuvo investuojama, nėra kur aplenkti. Jei pasitaiko koks lėtaeigis, tenka važiuoti kolona.
Komentuoti:
-
Sveiki,
Kitos sav gale planuoju važiuoti į Gdanską. Google Maps rekomenduoja rinktis kelia iš Vilniaus pro Kauną link Suwalku. Kiek žinau Lenkijoje šiuo metu vyksta intensyvūs darbai netoli LT. Be to galvojame kokį kelia rinktis. Skaičiau kelias čia pateiktas apžvalgas, apsispręsti kokį kelia rinktis sunku, nėra idealaus. Gal kas važiavo nesenai link Gdansko, patartų maršrutą.
Google dar siūlo važiuoti pro Augustavą link Sczcuczyn - Pisz - Mragowo. Apie 15 min ilgiau dėl didesnio atstumo, bet gal kelias geresnis .
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąKai užbaigs visą S61, įskaitant Lomžos aplinkkelį, tai nebebus prasmės važiuoti nei per Augustavą, nei per Baltstogę. Jeigu kelionės tikslas Varšuva.
Pagalvojus, lenkai per dešimtmetį pastatys kelis šimtus km greitkelių šiaurės rytiniame kampe. O mes keliasdešimt km via Baltica gerai jei iki 2026 m per vargus išstenėsime.Paskutinis taisė alga; 2021.09.07, 13:20.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Čia gal ir ne pati geriausia vieta diskusijai, bet mano manymu galima matyti labai akivaizdų skirtumą kur viena šalis turi strategiją ir aiškiai sudėlioja priritetus, o kita dar vis nežinau kuo užsiima. Kol pas mus ES parama buvo švaistoma nykstančių kaimų aikščių tvarkymui, trinkelių klojimui, miško pažintiniam takam ar dar kaip įsisavinama, lenkai sugebėjo praktiškai visus pagrindinius savo miestus sujungt greitkelių tinklu kuris tuoj niekuo nenusileis Vokietijos autubanam. Jie net mum atves autostradą greičiau nei mes patys kastuvą būsim įsmeigę į žemę nors jos mum reikia žymiai labiau nei jiems. Per tiek metų tikrai buvo galima nutiesti normalų greitkelį iki sienos ir taip sukurti jiem spaudimą pabaigti lenkišką via Balticą daug ankčiau. Lenkai greit supranto ryšį tarp geros infrastūros sukūrimo ir užsienio inveticijų ir kapitalo pritraukimo > darbo vietos > pragyvenimo lygio kilimas > dar geresnės infrastruktūros sukūrimas > dar dagiau investicijų. Taip pritraukiami tesla gigafaktoriai, o ne per Minecraft.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė geriantis Rodyti pranešimąSusisiekimo ministerija žada iki Lenkijos likusią atkarpą užbaigti 2024 metais. Nu bet paverkti kaip viskas blogai ir niekas mūsų nemyli visada sveika.
Duok Dieve, jei 2024 m. pastatys. Kelio konfigūracija naujoviška, darbų daug. Gal dėl to ir užstrigo.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Susisiekimo ministerija žada iki Lenkijos likusią atkarpą užbaigti 2024 metais. Nu bet paverkti kaip viskas blogai ir niekas mūsų nemyli visada sveika.
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąKai užbaigs visą S61, įskaitant Lomžos aplinkkelį, tai nebebus prasmės važiuoti nei per Augustavą, nei per Baltstogę. Jeigu kelionės tikslas Varšuva.
Pagalvojus, lenkai per dešimtmetį pastatys kelis šimtus km greitkelių šiaurės rytiniame kampe. O mes keliasdešimt km via Baltica gerai jei iki 2026 m per vargus išstenėsime.
Komentuoti:
-
Kai užbaigs visą S61, įskaitant Lomžos aplinkkelį, tai nebebus prasmės važiuoti nei per Augustavą, nei per Baltstogę. Jeigu kelionės tikslas Varšuva.
Pagalvojus, lenkai per dešimtmetį pastatys kelis šimtus km greitkelių šiaurės rytiniame kampe. O mes keliasdešimt km via Baltica gerai jei iki 2026 m per vargus išstenėsime.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Savaitgalį teko išbandyti 2 alternatyvius maršrutus iki Varšuvos (startuota iš Vilniaus).
- Penktadienį į Varšuvą pro Augustow, Lomža, Ostrow Mazowiecka.
- Sekmadienį atgal į Vilnių pro Bialystoką (netrumpinant kampo ir važiuojant iki paties Bialystoko).
Kelionės trukmė buvo 5 min greitesnė pro Bialystok, Varšuva - Bialystokas laikant 140 km/h greitį.
Šiaip pro Lomžą jau visai malonumas - puikios atkarpos tarp Sczcuczyn ir Lomža, bei neilga, bet kokybiška atkarpa tarp Lomža ir Ostrow Mazowiecka su 4 juostų ekspresowka.
Praktiškai vietomis net smagiau važiuoti nei pro Bialystoką. Tarp Augustow ir Bialystoko pasivijus vilkikus juos gerokai sunkiau lenkti dėl vingiuoto kelio, nei važiuojant Augustow - Ostrow Maz. atkarpa.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Marštute pasitaikė vienas iš Mozūrijos kelių investicijų žemėlapyje pažymėtų kelių - DW507 Orneta-Pieniężno-Braniewo.
Rekonstrukcija ten jau ėjo į pabaigą..
Įspūdingas ne pats kelio remontas, o tai kad iš karto rekonstuojama keliolika kilometrų.
Jei imamasi rekonstruoti kelią, tai ir padarome per 2-3 metus.
Ten nežaidžiama, kaip Lietuvoje kokį dešimtemetį, tvarkant kelią keliomis atkarpomis po 3-4 kilometrus (pvz KK131 Alytus Simnas-Kalvarija).
Stabtelėjus prie šviesoforo buvo proga padaryti porą kadrų.
DW507 atkarpa Pienieżno - Braniewo
Foto 2021.07
Apie krašto kelius Mozūrijoje - kitą kartą
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Kelis DW 512 Bartoszyce - Pienężno
Vienas kelias Rusijos pasienyje DW 512 Bartoszyce - Górowo Iławeckie - Pienężno buvo mano maršrute, kai planavau kelionę iš Mozūrų ežerų link Aistmarių.
Žemėlapyje pamačiau, kad šis kelias pažymėtas kita spalva ir pagūglinau.
https://conadrogach.pl/droga-wojewodzka/512/
Pasirodo, tame kelyje vyksta esminė rekonstrukcija.
Šio kelio rekonstrukcijai yra sukurtas puslapis, kur reguliaria pranešama ne tik apie apribojimus keliuose, bet ir kas savaitę įkeliamos nuotraukos apie darbų eigą
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 512 na odcinku pieniężno-Bartoszyce
Pernai
Šiemet
2021 m. birželis
2021 m. rugpjūtis
http://dw512pieniezno-bartoszyce.pl/galeria/
Tapo aišku, kad važiuojant link Aistmarių reikės ieškoti kito maršruto
Važiavome per Kentšyną - Bartošycus - Varmijos Lidzbarką (Lidzbark Warmiński) - Pieniężno-Braniewo .
Kelias DW592 Kętrzyn - Bartoszyce neįprastai tiesus ir platus.
Vokietijos laikais tai buvo kelias iš Karaliaučiaus į Hitlerio būstinę Vilko irštvą (Königsberg-Bartenstein-Rastengurg).
Stabtelėjome Bartošycuose. Gražus miestas, reikės kada nors užsukti.
Prie Lidzbarko pilies tik trumpam stabtelėjome, nes skubėjome toliau.
Pavyko nukirsti 15 km kampą puikiu naujai asfaltuotu vietiniu keliu Babiaty - Pieniężno lyginant su maršrutu viavadijos keliais DW513-DW507 per Ornetą
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai (DW)
Investicijos į vaivadijos lygio (triženklius) kelius
Paspaudus - didesnis vaizdas
https://radioolsztyn.pl/wp-content/u...2016.08.02.jpg
Vaivadijos lygio keliais (DW - droga wojewódzka) rūpinasi Olštyno vaivadijos kelių administracija (Zarząd dróg wojewódzkich Olsztyn)
Administracijos puslapyje pateikiama informacija apie vykdomus ar įvykdytus projektus.
www.zdw.olsztyn.pl/
Aktualijų informacija gana chaotiška. https://www.zdw.olsztyn.pl/strona-gl...tualnosci.html
Bendrą įspūdį apie darbų mastą vaivadijos lygio keliuose galima susidaryti iš nuotraukų galerijos - iš kelių remonto ir atidarymo iškilmių.
Tik nėra nei užrašų, nei datų
Kelio DW650 rekonstrukcijos eiga
www.zdw.olsztyn.pl/strona-glowna/galeria.html
Komentuoti:
-
Po ilgesnės pertraukos pasivažinėjus po Mozūriją labiau nustebino ne pagrindinių kelių pokyčiai, o pažanga tvarkant vaivadijų ir vietinius kelius.
1. Autostradų ir greitkelių link Olštyno dar teks teks palaukti, bet darbai jau vyksta.
2. Atsirado keletas aplinkeklių su charekateristikomis panašiomis į greitkelius
3. Labai pagerėjo daugelio vaivadijų kelių (DW) dangos. Nors jie liko siauri ir vingiuoti, bet kai kelias lygus, o eismas nėra labai intensyvus, tokiais keliais važiuoti vienas malonumas.
4. Atsirado daug naujų vietinių kelių (be numerių). Ten tokių kelių tiesimu rūpinasi valsčiai (gminos). Pas mus kelių tiesimo finansavimas labiau centralizuotas.
5. Nereikia iki galo tikėti navigacija, nes ji Lenkijoje atsilieka nuo realybės. Porą kartų kirtau kampą puikiasiu keliu kuris žemėlapyje buvo pažymėtas vios ne kaip lauko šunkelis.
Labiausiai Lenkijoje patiko, kad keliuose nėra absurdiškų greičio ribojimo kalnelių. Jei yra tik ten, kur tai yra būtina - senamiesčiuose ir poilsio zonose.
Ten kur lenkai nutiesia aplinkkelius, lietuvių kelininkai imituoja veiklą - dalsi biudžeto nueina sekti pasakoms apie "darnų judumą" ir "žaliąjį kursą", o likusi dalis pinigų nueina kokiems 5-6 kalneliams (kaip pvz. Rūdiškėse ar Šalčininkėliuose) ar radarams - ten, kur nėra jokių eismo įvykių.
Kelių dangos pas mus jau žymiai labiau pavargusios net nei Mozūrijoje.
Net pagrindiniai mūsų keliai iš Vilniaus į Lenkiją ir Europą , pvz. KK 132 Alytus-Seirijai-Lazdijai prašosi rekonstrukcijos ar bent dangos sutvarkymo.
Bet apie Lietuvos kelius yra kitos temos.
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai (kaip buvo anksčiau)
Vietiniai keliai be numerio.
Kai kurie kelia labai vaizdingi
Viaduka su Buvusio geležinkelio viadukas
Autentiška kelio danga ir dviratininkas
Pėstysis
Ten nesunkiai galima surasti nuo Rytprūsių laikų nepasikeitusių kelių, ypač Kaliningrado srities pasienyje.
Bet tokių yra viavadijos viduryje - net turistiniame regione prie buv. Hitlerio Vilko urvo (Wolfschanze)
Lenkijoje prieš dešimtmetį-du buvo nedekvatūs srautams pagrindiniai keliai, ir gana prasti kiti keliai.
O Mozūrijoje keliai buvo patys patys blogiausi.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai
(kaip buvo anksčiau)
Vaivadijos keliai (DW)
Kelias DW655 Giżycko-Olecko
Vaivadijos kelias DW655 Giżycko-Olecko
Sena DW 650 atkarpa
Dabar vietoj šito šepšelyno yra dvi žiedinės sankryžos
Seno tipo sankryža su DW 650 Węgorzewo-Gołdap
Kelyje DW650 tarp Unguros (Vengoževo Węgorzewo) ir Geldapės (Goldapo /Gołdap) tuo metu buvo 3 atkarpos su bruku _Banie Mazurskie, Boćwinka ir Grabowo
Banie Mazurskie
Boćwinka
Rekonstruota DW 650 atkarpa Węgorzewo-Gołdap
Grabowo
Kelias DW 651 tarp Geldapės (Gołdap) ir Lietuvos nors visas asfaltuotas, bet kelio danga iki 2012 metų buvo prasta. Kai paskutinį kartą važiavau, tas kelias buvo rekonstruojamas.
Riba tarp Varmijos-Mozūrijos ir Palenkės vaivadijų yra prie pat Lenkijos-Lietuvos-Rusijos trijų sienų taško.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai
(kaip buvo anksčiau)
Apie ankstesnius kelius Lenkijoje kiekvienas gali papasakoti istorijų. Keliai buvo neadekvatūs intensyviam eismui, siauri, vingiuoti, su bloga danga; eismą lėtino traktoriai, autobusai ir fūros, daug kur nėra šaligatvių ir dviračių takų, kelkraščiais vaikščiojo pėstieji. Monotonišką lygumų kraštovaizdį praskaidrindavo tik kryžiukai su riebiu tašku ir užrašu "czarny punkt" (juodasi taškas).
Vienintelis pagrindinių Lenkijos kelių pliusas - aiškiai pažymėtos pagrindinės kryptys (bent jau kol neišsuki iš pagrindinio kelio).
Varmijoje-Mozūrijoje prisideda ir regioninė specifika:
- Paveldėta tankus kelių tinklas iš buv. Rytprūsių, nebuvo poreikio tiesti tiesiama naujus kelius
- Buvo daug kelių su prasta danga - net bruku nuo viokiečių laikų
- Išliksios neisivaizduojamos konfigūracijos ankryžos, viadukai ir kiti gausūs senų laikų infrastruktūros likučiai
- Prie pat kelio - siauri medžiai. To gero užteks ilgam
Dviženkliai krašto keliai (DK droga krajowa - DK16, DK58, DK63) mažai kuo skyrėsi nuo triženklių vaivadijų kelių (DW droga wojewódzka DW592, DW650, DW655) . Krašo keliose buvo kiek geresnė asfalto danga ir žymiai intensyvesnis eismas, ypač sunkiojp. Tačiau ir tie ir tie kelia buvo siauri, vingiuoti ir apsodinti medžiais. Pagrindinais keliais Mozūruose ramiau važiuoti buvo galima tik savaitgaliais ar naktimis.
Vietiniai keliai - dauguma metu buvo kaip ir asfaltuoti, bet dažniausiai su duobėta ir lopyta danga bei su gan prastu kryopčių žymėjimu.
Kelios 2007-2016 m. darytos nuotraukos, kokios vairavimo sąlygos buvo įvairuose Varmijos-Mozūrijos keliuose.
Krašto keliai (DK)
DK65 Olecko - Gołdap
Lietuviams pagrindinis kelias - Olštyno kryptimi į DK16 Augustów - Ełk - Orzysz -Mikołajki - Mrągowo - Olsztyn -Ostróda
Tos atkarpos , kurios per 20 metų iki šiol nelabai pasikeitė.
Tarp Ožyšo ir Mikolajkų yra patu bajuriausi atkarpa
Tarp Mikolajkų ir Mrongovo
Už Olštyno
Paskutinis taisė Romas; 2021.09.05, 19:33.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai
Pirmiausiai įspūdžiai, kaip buvo anksčiau.
Kažkada teko kelis kartus važinėti į Gdanską ar Gdynę. Važiuojant ten ir atgal buvo išbandyti visi įmanomi koridoriai:
1 Pagrindinis DK16: Augustów - Ełk - Mikołajki - Mrągowo - Olsztyn - Ostróda. Kelias siauras ir vingiuotas, atkarpa tarp Mrongovo ir Orzyszo buvo reto bjaurumo
2. Pietinis. DK61-DK58 Augustów - Szcuczyn - Szczytno - Olsztynek. Nieko gero, didesnis atstumas neatpirko kokybės
3. Šiaurinis DW513-DW594-DW592-DW655 Pasłęk - Lidzbark Warmiński - Reszel - Kętrzyn - Giżycko -Olecko - Suwałki. Gražus maršutas, bet vakarinėje pusėje labai prasta danga
4. Palei Kaliningrado sieną DW650--DW651 Kętrzyn - Węgorzewo - Gołdap - Szypliski. Kelias vietomis buvo neremontuotas nuo vokiečių kaikų
Kol dar nebuvo vizų. porą karų važiavome per Kaliningradą keliai ten buvo geresni, sutaupoma važiavimo laiko.
Bet stovėti ant Rusijos sienos du kartus po tris valandas visiškai nepatiko, ypač su vaikais.
Po bandymų nusistovėjo toks kelis kartus pakartotas maršrutas: Suwałki - DW655- Olecko - Giżycko - DK59 - Ryn - Mrągowo - DK16 Olsztyn- Ostróda (pažymėtas žydrai).
Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz
Variantas Suwałki - DW655- Giżycko - DK59 - Ryn - Mrągowo - DK16 Olsztyn iš esmės tinka ir dabar.
Link Torunės ir Gdansko geriau važiuoti Olštyno aplinkkeliu S16, paskui sukti į S51 link Olštyneko (Olsztynek) ir toliau S7 link Ostrudos (Ostróda).
Kitur veiksmas irgi nestovi vietoje:
- DK 16 jau prasidėjo greitkelio tiesimas tarp Olštyno ir Mrongovo (Olsztyn-Mrągowo),
- Kelio DW 655 Olecko-Giżycko būklė suprastėjo , o anksčiau buvęs pasibaisėtinas kelias Kaliningrado pasienyje DW651-DW650 Szypliszki-Goldap-Węgorzewo buvo rekonstruotas (dar nebandžiau po rekonstukcijos).
Komentuoti:
-
Teko šiek tiek pasivažinėti po kaimyninę su Lietuva Varmijos - Mozūrijos vaivadiją (województwo warmińsko - mazurskie)
Žemėlapis
Per kelis pranešimus įdėsiu savo įspūdžius ir nuorodas į projektus.
Kaip yra atskira tema apie lenkišką Via Baltica trasą, taip kažkada gali atsirasti poreikis turėti vienoje vietoje visą informaciją apie kelius teritorijoje tarp Gdansko, Olštyno ir Lietuvos sienos.
- 3 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: