Po to, kai pastatyta S61 atkarpa nuo Lietuvos sienos iki Elko, iš visų variantų greičiausias yra LT /PL siena - S61 - Ełk - DK 16 - Olsztyn - S51 - Olsztynek - S7 Gdańsk.
Norint kur nors stabtelėti Mozūruose dabar visuose maršrutuose kelių sąlygos irgi geros. Jei aptiksi kokį nors senovinį nuo PRL laikų užsilikusį kelią su "kolejinomis" ir lopyta danga, tai tą reikia užfiksuoti kaip nykstantį paveldo objektą.
Deja, dabar daugiau tenka galvoti, kaip patogiai ir saugiai nuvažiuoti per Lietuvą iki Lenkijos sienos, bet tai yra kitų temų objektas.
Paskutinis taisė Romas; 2024.06.12, 11:38.
Priežastis: Citavimas
Kraków - Węgrzce - Widoma
Bjaurioji senojo kelio DK7 atkarpa (apie 14-15 km) nuo Krokuvos šiaurinio pakraščio iki pirmojo greitkelio ruožo ties Widoma.
Foto 2024.09
Nuotaukose - mažo intensyvumo eismas sekmadienį apie vidurdienį.
Kas ten vyksta šeštadienio rytais ar penktadienio ir sekmadienio vakarais - geriau negalvoti ir tos vietos vengti
Priekyje - juosta aplenkimui
Widoma. Sekmadienio mišios bažnyčioje
Artėjame prie greitkelio S7
Pirmasis žiedas prieš viaduką
Antrasis žiedas už viaduko
Greitkelis S7.
Dabar yra tik 12-13 km greitkelio iki Miechuvo (Miechów) pietinio pakraščio
Paskutinis taisė Romas; 2024.06.11, 12:46.
Priežastis: Tarpai tarp nuotraukų
DK7 / S7 Krokuva- Varšuva
Tarp Krokuvos šiaurinio ir Varšuvos pietinio pakraščio yra apie 280 km.
Pirmą kartą keliu Nr.7 per Kielcus važiavome apie 2000 metus be proto provėžuotu keliu, kol vienoje vietoje nepatekome į liūtį. Tada supratome ką reiškia akvaplaniravimas lenkiškose "kolejinose". Apie 2000 metus kelionė nuo vieno miesto pakraščio iki kito truko apie 4½ valandos. Tada reikėjo važiuoti per Varšuvos ir Krokuvos miestus, nes beveik nebuvo alinkkelių , tai kelionė tarp miestų centrų buvo dar kokia valanda ilgesnė. . Nieko stebėtino, kad daug kas į Krokuvą ar Tatrus važiuodavo papildomus 100 kilometrų "gierkuvka" pro Katovicus.
To kelio Nr. 7 Krokuva - Kielcai - Varšuva vengiau kiek galėdamas, kol vieną kartą neteko išvažiuoti anksti sekmadienį ryte iš Zakopanės. 2011 metais jau buvo nutiestas Kielcų aplinkkelis S7, buvo apie 100 km 2*2 kelio tarp Radomo ir Varšuvos Radomo, kai kur net su neilgomis greitkelio atkarpomis.
Tuomet kelionė nuo vieno miesto pakraščio iki kito truko apie 4 valandas.
Anos 2011 metų kelionės įspūdžiai - šios temos 11-me puslapyje
Dabar likusios dvi senos NE greitkelio DK7 atkarpos ties Krokuva: prieš pat Krokuvą Węgrzce -Widoma (~15 km ) ir ties Miechuvu Wielki Dół - Miechów - Bukowska Wola (~8 km, bet rodyklės rodo 11 km), visur kitur - greitkelis S7. Apie 280 km atstumas iki Varšuvos pietinio pakraščio įveiktas per 2:40 val.
Vienas palyginimas iš Vodzislavo apylinkių (Moczydło - Wodzisław)
Foto 2011.09
Dvi Senojo kelio DK7 atkarpos tarp Krokuvos ir Miechuvo (Miechów) www.mapy.cz
Greitkelių baigimo planai į šiaurę nuo Krokuvos.
Prie Miechovo greitkelis bus baigtas jau rugpjūtį, o nauja trasas tarp Widomos ir Krokuvos aplinkkelio - šių metų spali https://ssc.siskom.waw.pl/
Per Krokuvą važiavome tiesiai - karšto sekmadienio pirmoje dienos pusėje dar nebuvo kamščių. Krokuvos rytinis aplinkkelis nenutiestas tik dalinai, tai papildomi kilometrai nesutaupytų laiko.
Per Krokuvą visur yra 2 * 2 juostų keliai, gerai sužymėtos eismo kryptys. Yra vienintelsi posūkis Rondo Matecznego centro prieigose, toliau kelias DK7 eina tiesiais, beveik nereikia persirikiuoti iš juostos į juostą
Šis maršrutas tokiu metu pasiteisino - per miestą 14 km (nuo A4 iki būsimo šiaurinio aplinkelio pervažiavome mazgo Węgrzce (tariasi "Vəngžce") per 24 minutes. Sutaupėme kilometrų, nepratradome laiko, dar pro langus akies krašteliu užkabinome Krokuvos senamiestį ir Vavelį.
Žemėlapyje taškais pažymėjau būsimą S7 trasą rytuose ir šiaurinį Krokuvos aplinkkelį (kuris kažkodėl pažymėtas S52)
Sprendžiant iš SISCOM žemėlapio, ir S7 trasa į rytus nuo Krokuvos, ir šiarinis Krokuvos aplinkkelis S52 bus baigti 2024 metų rudenį.
Jau ateinančią žiemą slidinėtojai Lenkijos ir Slovakijos Tatruose galės dar labiau sutrumpinti kelionės trukmę https://ssc.siskom.waw.pl/
Senoji "Zakopianka" - ten 2 x 2 juostų keliais su vieno lygio sankryžomis, perėjomis ir šviesoforais buvo dar iki 2000 metų.
Kaip mes tuomet laukdavome, kad galėsime pailsėti 25 km ilgio autostradėklėje tarp Krokuvos ir Myslienicų.
Dabar tas kelias lyginant su greitekliu atrodo ne toks jau ir geras.
Myślenice - Kraków (Krokuva)
Foto 2024.05
Sankyža su keliu DK52 į Bielsko-Bialą ir Čekijos pasienį Ciešyne / Tiešine
Nedideli remontai nestabdo eismo.
Lenkai, kaip ir pas mus A1, norėdami išlaikyti pralaidumą palieka antrą juostą, nors ir siauresnę
Krokuvos pietiniai priemiesčiai. Ten kitu metu būna bjaurūs kamščiai
Neatnaujinta mašinos navigacija rodo kad teks pasisukioti.
Tuo pat metu naudojausi ir telefonine OpenStreetmap / Mapy.cz navigacija - ten rodė visus atnaujinimus
Iki 2022 m. lapkričio buvo toks važiavimas:
Šone - miestelis Skomielna Biała
Tunelis atidarytas
Rodoma apylanka kelyje DK28 į Nowy Sącz
Iki 2022 m. lapkričio čia reikėjo nuskti į seną kelią
Senoji "Zakopianka". DK47 atkarpa Nowy Targ - Rdzawka
Foto 2024.04
Ties Klikuszowa priartėja naujai statomas 2 *2 juostų kelias DK47 į Zakopanę- jis bus su dviejų lygių sankryžomis tačiau neturės greitkelio (droga ekspresowa) kategorijos
Mėgaujamės kalnų vaizdais
Rdzawka
Eismas prieš sekmadienio vidurdienį nelabai intensyvus
Už Rdzawkos vėl priartėja naujai statomas kelias
Naujasis kelias eis viršumi
Naujasis kelias - jau dešinėje
Pasukame į naująjį kelią
Senasis kelias jau uždarytas
Eismas vyksta kaire puse, paskui - pervažiavimas į dešinę pusę
Naujas kelias nutiestas, bet apie 3 km iki Chabuvkos (Chabówka) eismas vyksta tik viena juosta
Foto 2024.05
Vaizdas į Tatrus nuo Slovakijos - Lenkijos sienos punkto Suchá Hora / Chochołów
Chocholuvo kaimas (Chochołów) labai gražus - kartais ten būnant Zakopanėje verta paįvairinti kelionę
Czarny Dunajec
Abi navigacijos rode kad greičiau važiuoti per Nowy Targ, bet ten šik tiek įstrigome kamščiuose.
Važiuoti tiesiai į Chabuvką (Chabówka) būtų buvę greičiau.
"Zakopianka" vadinamas kelias iš Krokuvos į Zakopanę - 7 ir 49 keliai.
Kelio ilgis - 102 km. Anksčiau 2*2 juostų kelias buvo tik iki Myslienicų (Myślenice) - apie 25 km nuo pietinio Krokuvos mazgo kelyje A4.
Apie 2016 metus greitkelis S7 buvo nutiestas iki Lubień mazgo - apie 40 km nuo A4 mazgo.
Dabar greitkelis yra iki pat Rabka Zdrój mazgo, kur kelias Nr. 7 / E77 atsišakoja link Slovakijos (Chyżne / Trstena), o link Zakopanės eina kelias DK49.
Kelias 2*2 yra iki Chabówkos ribos, iš viso apie 60 km.
Dabar lieka tik apie 14 km vienkelio tarp Rdzawka / Chabówka ir Nowy Targ - iš jų 3 km iki Rdzawkos nutiestas naujas 2*2 kelias, bet važiuojama tik viena puse ir iki Nowy Targ dvikelio lieka 11 km autentiško senojo kelio, kur yra nuolatinai kamščiai. Per Nowy Targ miestą yra sena estakada, o už to miesto prasideda ištisinės gyvenvietės ir nepriskubėsi - geriau pasižvalgyti į gražius namus ir turgelius su kailiukais ir oscypekais (sūriais)
Važiuojant į Zakopanę ar iš jos su srautu konkrečiai teks stovėti - kaip pas mus po ilgojo savaitgalio važiuojant iš Nidos, tik smarkiau.
Porą kartų važiavome prieš srautą, tai buvo į ką pasižiūrėti.
Mes 102 atkarpą nuo Chocholovo termų (Chochołowskie termy) iki Krokuvos pietinio A4 mazgo sekmadienio ryte įveikėme per 1:40 val.
Paskui per radiją girdėjom, kad už Nowy Targo yra virš 10 km kamštis.
Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz
Jei nesunku, gal įmestum sąrašiuką vietų pavalgyti, mielai pasinaudočiau ateityje
O, geras, ačiū už gerą klausimą. Pasirodo ne mums vieniems tas aktualu.
Važiuojant S61 "Via Baltica" už LT/PL sienos jau pirmame mazge Nr. 20 galima pasukti į Šipliškę (Szypliszki).
Ten yra dvi dėmesio vertos vietos.
1. "Dworek" yra iš karto už nusukimo. Nauja įstaiga - dar nepažymėta, kad ten yra ne tik nakvynė, bet ir maitinimas. Restoranas yra brangesnio kainų lygio; antri patiekalai geri, o žurekas man nelabai patiko.
2. Senajame kelyje, pačiame Šipliškės miestelyje yra Wilczy Głód (Vilko alkis) - pigesnis variantas, bet visai normali lenkiška ir regioninė (pusiau lietuviška) vietuvė
3. Toliau važiuojant senu keliu į Suvalkus (dabar -DW662) yra daug reklamų į Zajazd Žubryn - neverta dėmesio snarglinė.
4. Senajame kelyje Prieš Suvalkus yra pora išlikusių senesnių "zajazdų", kurių gyvybę iki šiol palaiko "fūristai"; bet ten neteko lankytis.
Pačiuose Suvalkuose geriau negaišti laiko ieškant geros maitinimo vietos.
5. Pavažiavus link Elko galima mazge Nr. 15 Kalinowo (Wysokie) nusukti į senąjį kelią DK16 (dab. DW625) ir pavažiuoti iki kito exit'o Ełk Wschłód.
Sendkų (Sędki) vietovėje yra Chata Rybaka (Žvejo troba). Prisipažinsiu, kad ten valgiau gana seniau ir rekomendacijų negaliu teikti
Kad nereikėtų ieškoti ankstesniuose pranešimuose, pakartoju.
Ostrów Mazowiecka yra du taškai, nusukus iš S61 exite Nr. 2 į senąjį kelią DW677-DW627 ir toliau važiuojant per patį Mazovijos Ostruvos miestą:
6. Orlen degalinės baras - iš karto įvažiavus į miestą už pervažos . Įvažiuoti legali galima tik važiuojant nuo Lomžos į pietus.
7. Bar Pryzstanek - jau po susijungimo su DW 627.
Važiuojant DK16- DK 8 pro Lazdijus - Augustavą - Balstogę:
1. Iš karto už LT /PL sienos yra vestuves kelianti pretenzinga knaipė brangus ir neskanus maistas.
2. Seinuose šiemet išbandėme Lietuvos konsulato pastate lietuvišką restoraną "Karczma Litewska" skanu ir labai pigu
3 Kelyje DW 663 Seinai - Suvalkai dabar vis rečiau važinėjame. Anksčiau dažnai stodavome prieš Suvalkus - Krzywe vietovėje apie 1 km už Vygrių nacionalinio parko būstinę yra neblogas restoranas
4. Svarbiausia maitinimo punktas važiuojant Balstogės keliu DK8 būdavo sustojimas Kumiała vietovėje.
Tačiau pernai važiuodami link Balstogės likome su nosimi ir kažką suradome tik už Balstogės. Važiuojant link Balstogės ne tik draudžiama sukti į kairę, bet ir fiziškai neįmanoma. O pavažiavus kokį kilometrą iki pirmos sankryžos nesinorėjo grįžti atgal.
Važiuojant DK16 nuo Elko link Olštyno - Gdansko yra pora įdomių variantų:
1. Ožyšo (Orzysz) miesto centrinėje aikštėje yra amerikoniško maisto restoranas "The Dollar bar". Kadangi ten yra amerikiečių karinė bazė, tai klientai neblogai išmankštino personalą gaminti skanius steikus ir burgerius
2. Lenkiškos pakelės gastronomijos topų topas - žuvies restoranas Smażalnia Okoń. Jisyra prie kelio S7 Varšuva - Gdanskas pravažiavus Paslenko (Pasłęk) miestą. Nuoroda - didelė iškaba ir nuoroda į kelią DW513.
Lenkijoje yra neblogų "zajazų" ir prie kitų kelių, bet ten lietuviai mažiau važinėja.
Deja visa tas gastronominis paveldas toliau nyks, nes palei autostradas išliks tik monopolistai ir "fastfūdai".
Tarp Katovicų aglomeracijos ir Slovakijos sienos
Nuo Tychų iki Bielska Bialos eina paprastas kelias DK1, bet jis visur yra 2x2 juostų - tokia "gierkuvka", tik labiau apgyvendintoje teritorijoje . Yra keli miestai (Pszcyzyna ir Czechowice-Dziedzice), kur yra šviesoforai.
Pasirodė šiek tiek keista, kad lenkai kelyje DK1 tarp Tychų ir Bielska-Bialos labai retai žymi maršrutą į Slovakiją - dar nuo ankstesnių laikų liko vien nuorodos į Ciešyną / Tiešiną, kur buvo pagrindinė trasa į Moraviją ir Austriją.
Nustebino, kad šeštadienio vakare didelis srautas į priešingą pusę link Katovicų. Kitu metu ten gali būt nemaži kamščiai.
Tame krašte yra daug degalinių ir Pietų Lenkijoje degalai dažnai kiek pigesni nei kitoje Lenkijos dalyje. Tačiau praėjusią savaitę Lenkijoje degalai buvo apie 20-25 ct/ brangesni nei Lietuvoje ir apie 10 ct/l brangesni nei Slovakijoje.
Nuo Bielska-Bialos pagrindinis srautas nusuka į S52 link Čekijos, o link Slovakijos prasideda greitkelis S1. Iki Žyvieco (Żywiec) greitkelis yr a 2*2 juostų, o nuo Žyvieco bravoro - 1*1 juostų. Eismo buvo nedaug, tai kelio susiaurėjimas greičio nesumažino.
Prieš pat sieną yra 11-12 km ruožas, kur dar nenutiestas greitkelis S1 (jo statyba matosi eina aukščiau). Yra dvi šviesoforais reguliuojamos vietos. Nors buvo vėlus metas, bet iš anos pusės prie šviesoforų susidarydavo eilės. Dieną ten turbūt susidaro nemaži kamščiai - todėl visi žemėlapiai ir siunčia visus per Čekiją.
Iki Slovakijos sienos lieka apie 11 kilometrų - ten yra puikus estakadomis einantis 2*1 juostų greitkelis, prieš pat sieną jis išplatėja iki 2*2 juostų.
Pati siena Zwardoń / Skalité yra labai graži tik ten nėra kur sustoti.
Lenkijos - Slovakijos siena eina tarp dviejų viadukų https://www.google.com/maps/@49.5087...i16384!8i8192?
Slovakijoje iš karto už sienos yra nuolat veikiantis vinječių pardavimo punktas, bet mes iš anksto pasirūpinome slovakiškomis on-line vijetėmis
Artimoje ateityje šis maršrutas S1 per Zwardoń / Skalité taps žymiai patrauklesnis:
2024.11 visas rytinis Katovicų aglomeracijos greitkelis taps greitkeliu S1
2025.03 atsiras greitkelio S1 atkarpa tarp Bieruń ir Bielska-Biała
2025.07 atsiras greitkelio S1 prieš pat sieną tarp Milówka ir Węgierska Górka
Po 2025 metų atsiras rytinė greitkelio S1 trasa tarp Lędziny ir Bieruń https://ssc.siskom.waw.pl
Maršrutai per Katovicų aglomeraciją
Pervažiuoti per tankiai apgyvendintą Aukšutinę Sileziją yra keletas maršrutų. Kol nebuvo nutiesta autostrada A1, važiuojant "gierkuvka" DK1 (dabar DK91) kelias keitė numeraciją į DK86 irtiesia pro katovicus galima buvo judėti iki Čekijos sienos.
Planuojant maršrutą reikia atsižvelgti į važiavimo laiką. Kažkada padarėme didelę klaidą ir penktadianio popietę 86 kelyje atsigėrėme kavos prieš Katovicus - pamatėme, ką reiškia staiga atsiradusi 2*4 juostų automobilių jūra, kai visa Katovicų aglomeracija pajudėjo savaitgaliauti. Vius pagrindinai keliai yra bent 2*2 juostų - net jei nėra pažymėti "ekspresówkos" (greitkelio) ženklu su S raide.
Nuo autostrados A1 ties Katovicų oro uostu (KTW. Port lotniczy Katowice-Pyrzowice) sukome į rytus.
Pasirinktas maršrutas Aukšutinės Silezijos pramoninio rajono rytiniu aplinkkeliu Wschodnia obwodnica Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (GOP) ir kelis kartus keičia numeraciją: S1, DK1, vėl S1 iki Tychy miesto, po iki Bielska-Bialos vėl DK1 ir po to vėl S1.
Tose katovicų aglomeracijso rytinio aplinkkelio atkarpose, kur dar nėra S kartegorijos, vyksta kelio rekonstrukcija, bet daugiausia priešingoje pusėje. Mums važiuoti šeštadienio vakare buvo paprasta ir kažkokių stabdymų nepajutome.
Tačiau, kol vyksta remontai, važiuoti atkarpa į priešingą pusę tarp Tychų (Tychy) ar nuo A4 Myslovicų mazgo (węzel Mysłowice) važiuoti keliu S1-DK1-S1 iki autostrados A1 ties KTW oro uostu tuo pačiu keliu nesiryžčiau rekomenduoti - mums tiesiog labai pasisekė su važiavimo laiku.
Visi keliai yra 2*2 juostų. Kelių krypčių ženklinimas per Katovicų aglomeraciją yra aiškus ir nereikia keisti krypties, todėl nuklysti yra maža tikimybė. Ties Tychy miestu abu maršrutai - S1 ir DK86 - susilieja į vieną.
Artimoje ateityje (jau nuo 2024 m. lapkričio) visas Katovicų rytinis aplinkklis turės greitkelio kategoriją. https://ssc.siskom.waw.pl/
Paskutinis taisė Romas; 2024.05.30, 11:46.
Priežastis: Katovicų aglomeracija
Per Aukšutinę Sileziją iki Slovakijos sienos.
Navigacija į Slovakiją veda per Čekijos teritoriją, per Český Těšín ir Jablunkovo perėją (Jablunkovský průsmyk) - tas kelias dar nuo Čekoslovakijos laikų turi europinį numerį E75
Nesinorėjo dėl 10 minučių ekonomijos ir 20-30 km čekiškų greitkelių pirkti dar vienos vinjetės arba tamsoje važiuoti nemokamais keliasi per Ciezyną ir Česky Tiešiną.
Kažkada labai sėkmingai nuvažiavome į Zakopanę per Katovicų aglomeraciją, Bielsko-Bialą ir Žyviecą, kur buvo greitkelis.
Buvau skaitęs SSC, kad Lenkijos - Slovakijos pasienyje Zwardoń / Skalité nutiestas greitkelis, todėl norėjau jį išbandyti.
Maršrutas buvo per Katovicų aglomeracijos rytinį aplinkkelį - Bielsko-Bialą ir Žyviecą iki Slovakijos sienos (pažymėtas mėlynai)
Žemėlapis iš www.mapy.cz
Komentuoti: