Po ilgesnės pertraukos pasivažinėjus po Mozūriją labiau nustebino ne pagrindinių kelių pokyčiai, o pažanga tvarkant vaivadijų ir vietinius kelius.
1. Autostradų ir greitkelių link Olštyno dar teks teks palaukti, bet darbai jau vyksta.
2. Atsirado keletas aplinkeklių su charekateristikomis panašiomis į greitkelius
3. Labai pagerėjo daugelio vaivadijų kelių (DW) dangos. Nors jie liko siauri ir vingiuoti, bet kai kelias lygus, o eismas nėra labai intensyvus, tokiais keliais važiuoti vienas malonumas.
4. Atsirado daug naujų vietinių kelių (be numerių). Ten tokių kelių tiesimu rūpinasi valsčiai (gminos). Pas mus kelių tiesimo finansavimas labiau centralizuotas.
5. Nereikia iki galo tikėti navigacija, nes ji Lenkijoje atsilieka nuo realybės. Porą kartų kirtau kampą puikiasiu keliu kuris žemėlapyje buvo pažymėtas vios ne kaip lauko šunkelis.
Labiausiai Lenkijoje patiko, kad keliuose nėra absurdiškų greičio ribojimo kalnelių. Jei yra tik ten, kur tai yra būtina - senamiesčiuose ir poilsio zonose.
Ten kur lenkai nutiesia aplinkkelius, lietuvių kelininkai imituoja veiklą - dalsi biudžeto nueina sekti pasakoms apie "darnų judumą" ir "žaliąjį kursą", o likusi dalis pinigų nueina kokiems 5-6 kalneliams (kaip pvz. Rūdiškėse ar Šalčininkėliuose) ar radarams - ten, kur nėra jokių eismo įvykių.
Kelių dangos pas mus jau žymiai labiau pavargusios net nei Mozūrijoje.
Net pagrindiniai mūsų keliai iš Vilniaus į Lenkiją ir Europą , pvz. KK 132 Alytus-Seirijai-Lazdijai prašosi rekonstrukcijos ar bent dangos sutvarkymo.
Bet apie Lietuvos kelius yra kitos temos.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Lenkijos keliai. Eismas, maršrutai ir kelių būklė
Collapse
X
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai (kaip buvo anksčiau)
Vietiniai keliai be numerio.
Kai kurie kelia labai vaizdingi
Viaduka su Buvusio geležinkelio viadukas
Autentiška kelio danga ir dviratininkas
Pėstysis
Ten nesunkiai galima surasti nuo Rytprūsių laikų nepasikeitusių kelių, ypač Kaliningrado srities pasienyje.
Bet tokių yra viavadijos viduryje - net turistiniame regione prie buv. Hitlerio Vilko urvo (Wolfschanze)
Lenkijoje prieš dešimtmetį-du buvo nedekvatūs srautams pagrindiniai keliai, ir gana prasti kiti keliai.
O Mozūrijoje keliai buvo patys patys blogiausi.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai
(kaip buvo anksčiau)
Vaivadijos keliai (DW)
Kelias DW655 Giżycko-Olecko
Vaivadijos kelias DW655 Giżycko-Olecko
Sena DW 650 atkarpa
Dabar vietoj šito šepšelyno yra dvi žiedinės sankryžos
Seno tipo sankryža su DW 650 Węgorzewo-Gołdap
Kelyje DW650 tarp Unguros (Vengoževo Węgorzewo) ir Geldapės (Goldapo /Gołdap) tuo metu buvo 3 atkarpos su bruku _Banie Mazurskie, Boćwinka ir Grabowo
Banie Mazurskie
Boćwinka
Rekonstruota DW 650 atkarpa Węgorzewo-Gołdap
Grabowo
Kelias DW 651 tarp Geldapės (Gołdap) ir Lietuvos nors visas asfaltuotas, bet kelio danga iki 2012 metų buvo prasta. Kai paskutinį kartą važiavau, tas kelias buvo rekonstruojamas.
Riba tarp Varmijos-Mozūrijos ir Palenkės vaivadijų yra prie pat Lenkijos-Lietuvos-Rusijos trijų sienų taško.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai
(kaip buvo anksčiau)
Apie ankstesnius kelius Lenkijoje kiekvienas gali papasakoti istorijų. Keliai buvo neadekvatūs intensyviam eismui, siauri, vingiuoti, su bloga danga; eismą lėtino traktoriai, autobusai ir fūros, daug kur nėra šaligatvių ir dviračių takų, kelkraščiais vaikščiojo pėstieji. Monotonišką lygumų kraštovaizdį praskaidrindavo tik kryžiukai su riebiu tašku ir užrašu "czarny punkt" (juodasi taškas).
Vienintelis pagrindinių Lenkijos kelių pliusas - aiškiai pažymėtos pagrindinės kryptys (bent jau kol neišsuki iš pagrindinio kelio).
Varmijoje-Mozūrijoje prisideda ir regioninė specifika:
- Paveldėta tankus kelių tinklas iš buv. Rytprūsių, nebuvo poreikio tiesti tiesiama naujus kelius
- Buvo daug kelių su prasta danga - net bruku nuo viokiečių laikų
- Išliksios neisivaizduojamos konfigūracijos ankryžos, viadukai ir kiti gausūs senų laikų infrastruktūros likučiai
- Prie pat kelio - siauri medžiai. To gero užteks ilgam
Dviženkliai krašto keliai (DK droga krajowa - DK16, DK58, DK63) mažai kuo skyrėsi nuo triženklių vaivadijų kelių (DW droga wojewódzka DW592, DW650, DW655) . Krašo keliose buvo kiek geresnė asfalto danga ir žymiai intensyvesnis eismas, ypač sunkiojp. Tačiau ir tie ir tie kelia buvo siauri, vingiuoti ir apsodinti medžiais. Pagrindinais keliais Mozūruose ramiau važiuoti buvo galima tik savaitgaliais ar naktimis.
Vietiniai keliai - dauguma metu buvo kaip ir asfaltuoti, bet dažniausiai su duobėta ir lopyta danga bei su gan prastu kryopčių žymėjimu.
Kelios 2007-2016 m. darytos nuotraukos, kokios vairavimo sąlygos buvo įvairuose Varmijos-Mozūrijos keliuose.
Krašto keliai (DK)
DK65 Olecko - Gołdap
Lietuviams pagrindinis kelias - Olštyno kryptimi į DK16 Augustów - Ełk - Orzysz -Mikołajki - Mrągowo - Olsztyn -Ostróda
Tos atkarpos , kurios per 20 metų iki šiol nelabai pasikeitė.
Tarp Ožyšo ir Mikolajkų yra patu bajuriausi atkarpa
Tarp Mikolajkų ir Mrongovo
Už Olštyno
Paskutinis taisė Romas; 2021.09.05, 19:33.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Varmijos - Mozūrijos vaivadijos keliai
Pirmiausiai įspūdžiai, kaip buvo anksčiau.
Kažkada teko kelis kartus važinėti į Gdanską ar Gdynę. Važiuojant ten ir atgal buvo išbandyti visi įmanomi koridoriai:
1 Pagrindinis DK16: Augustów - Ełk - Mikołajki - Mrągowo - Olsztyn - Ostróda. Kelias siauras ir vingiuotas, atkarpa tarp Mrongovo ir Orzyszo buvo reto bjaurumo
2. Pietinis. DK61-DK58 Augustów - Szcuczyn - Szczytno - Olsztynek. Nieko gero, didesnis atstumas neatpirko kokybės
3. Šiaurinis DW513-DW594-DW592-DW655 Pasłęk - Lidzbark Warmiński - Reszel - Kętrzyn - Giżycko -Olecko - Suwałki. Gražus maršutas, bet vakarinėje pusėje labai prasta danga
4. Palei Kaliningrado sieną DW650--DW651 Kętrzyn - Węgorzewo - Gołdap - Szypliski. Kelias vietomis buvo neremontuotas nuo vokiečių kaikų
Kol dar nebuvo vizų. porą karų važiavome per Kaliningradą keliai ten buvo geresni, sutaupoma važiavimo laiko.
Bet stovėti ant Rusijos sienos du kartus po tris valandas visiškai nepatiko, ypač su vaikais.
Po bandymų nusistovėjo toks kelis kartus pakartotas maršrutas: Suwałki - DW655- Olecko - Giżycko - DK59 - Ryn - Mrągowo - DK16 Olsztyn- Ostróda (pažymėtas žydrai).
Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz
Variantas Suwałki - DW655- Giżycko - DK59 - Ryn - Mrągowo - DK16 Olsztyn iš esmės tinka ir dabar.
Link Torunės ir Gdansko geriau važiuoti Olštyno aplinkkeliu S16, paskui sukti į S51 link Olštyneko (Olsztynek) ir toliau S7 link Ostrudos (Ostróda).
Kitur veiksmas irgi nestovi vietoje:
- DK 16 jau prasidėjo greitkelio tiesimas tarp Olštyno ir Mrongovo (Olsztyn-Mrągowo),
- Kelio DW 655 Olecko-Giżycko būklė suprastėjo , o anksčiau buvęs pasibaisėtinas kelias Kaliningrado pasienyje DW651-DW650 Szypliszki-Goldap-Węgorzewo buvo rekonstruotas (dar nebandžiau po rekonstukcijos).
Komentuoti:
-
Teko šiek tiek pasivažinėti po kaimyninę su Lietuva Varmijos - Mozūrijos vaivadiją (województwo warmińsko - mazurskie)
Žemėlapis
Per kelis pranešimus įdėsiu savo įspūdžius ir nuorodas į projektus.
Kaip yra atskira tema apie lenkišką Via Baltica trasą, taip kažkada gali atsirasti poreikis turėti vienoje vietoje visą informaciją apie kelius teritorijoje tarp Gdansko, Olštyno ir Lietuvos sienos.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Diena.lt 2021.08.10
Lenkija į kelių infrastruktūrą investuos milijardus
https://m.diena.lt/naujienos/pasauli...jardus-1037891
Išsamiau - Lenkijos premjero M.Morawieckio kalboje atidarant Via Balticos greitkelio S61 atkarpas Kolno-Stawiski Ir Stawiski -Szczuczyn.
Numatoma baigti autostradą A1, didinti autostradų A2 ir A4 juostų skaičių, tiesti S11 link Košalino, S16 Varmijos-Mozūrijos vaivadijoje ir naujus S61 ruožus ties Lomža.
Raudio Białystok 2021.08.09
Uroczyście otwarto kolejne odcinki przyszłej Via Baltiki
https://www.radio.bialystok.pl/wiado...ndex/id/203106
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė skliautas Rodyti pranešimąSveiki, planuoju maršrutą iki Zakopanės nuo šiaurės Lietuvos per Kauną.
Ar turėtumėte rekomendacijų kaip keliauti per Lenkiją ar pasikliauti google? Suvalkai - Augustovas - Balstogė (ne visai ją pasiekiant) - Varšuva ir S7 keliu iki Krokuvos ir galiausiai Zakopanė.
Būsiu dėkingas už rekomendacijas.
Tik kur siūlo apvažiuoti Balstogę per 671 kelią, siūlyčiau pagalvoti, nes teko važiuoti, tai yra atkarpų kur labai siaura ir labai nelygi danga bei maršrutas eina per istorinį Tikocinų miestelį, ten - akmenų grindinys (iš kitos pusės lankytinas objektas)
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Sveiki, planuoju maršrutą iki Zakopanės nuo šiaurės Lietuvos per Kauną.
Ar turėtumėte rekomendacijų kaip keliauti per Lenkiją ar pasikliauti google? Suvalkai - Augustovas - Balstogė (ne visai ją pasiekiant) - Varšuva ir S7 keliu iki Krokuvos ir galiausiai Zakopanė.
Būsiu dėkingas už rekomendacijas.
Komentuoti:
-
Lenkijos LAKD'as pateikė paraišką Lietuvai labai aktualios S16 trasos Elkas-Mragowo (>> Gdanskas) aplinkosauginiam leidimui. Nuorodoje bus rekomenduojamas trasos žemėlapis. Du rimti tiltai per ežerus virš Mikolaikos ir Oršyčiaus. https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40531...owo-Orzysz-Elk
- 7 patinka
Komentuoti:
-
S16 Elk-Olsztyn visai juda - neseniai buvo išrinktas kelio variantas nuo Elko iki Mragovo. Tai koks bus kelias ir kad bus kaip ir aišku, klausimas tik kiek užtruks. Šitas kelias šiaip ne tik į Gdanską, jei kada pastatys visus planuojamus kelius, tai S16, S51, S5, A2 iki Berlyno gausis vos arčiau nei per Varšuvą S61, S8, A2. Tik problema, kad S5 atkarpa tarp S7 ir A1 nejuda visai, tolimuose planuose.
Planuojamas kelių tinklas:
S16 Elk - Knyšyn dabar sprendžiama kaip eis kelias. Dabar siūlomi variantai labai kreivi, eina vos ne iki Grajevo, tada suka į kairę ir su S61 susijungia ties Ščučinu (o ne taip kaip aukščiau planuojamų kelių žemėlapyje), kad važiuot S19 į pietus gan didelis lankas gausis. Yra siūlomas alternatyvus variantas tiest kelią iki Augustavo, iki dabartinio aplinkkelio, kuris būtų kaip ir naudingesnis mums. Atrodo ten nuo Via Baltikos varianto per Balstogę laikų yra daug norinčių būtent tokio kelio. Bet kol kas visai neaišku kas bus išrinkta.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
S16 Elk - Knyšyn kažkas naujo, bet mums (tranzitui) tas menkai aktualu. Kol bus baigtas S61 Budzisko - Ostr Maz, aktualiau būtų Suchowola - Augustow atkarpa, bet spėju greičiau baigs S61. Dėl S16 tai aktualiau būtų į priešingą pusę, link Gdansko, bet ten tuos ežerus aplenkti bus reikalų, jei net dėl Augustavo aplinkelio tiek metų derinosi per visus teismus.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Lenkijoje praeitą savaitę vyko oficiali diskusija dėl Lietuvai aktualaus S16 maršruto atkarpos Knyšyn (Baltstogė) - Grajewo variantų: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40311...ekawa-dyskusja
Iš esmės pas bendruomenės yra nerimo dėl gamtos, bet man asmeniškai panašiausia, kad projektas vyks.
Lygiagrečiai šiemet vyko diskusijos ir paruošiamieji darbai irgi dėl Lietuvai labai aktualaus S16 maršruto Elk - Mragowo (realiai - Kalvarija-Gdanskas) variantų per ežerų kraštą. Ten mano akimis aiškumo dar kiek mažiau, bet tikrai yra judesys į greitkelio buvimo ateityje pusę.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Lenkija pradeda tiesti Lietuvą su Balkanais sujungsiančios „Via Carpatia“ atkarpas
Lenkijoje pradedamos tiesti Klaipėdos uostą su Balkanų valstybių uostais prie Viduržemio ir Juodosios jūrų sujungsiančios automagistralės „Via Carpatia“ atkarpos, skelbia Lenkijos radijas.
Lenkijos automobilių kelių direkcija pranešė pasirašiusi pirmosios „Via Carpatia“ atkarpos šalyje – nuo Balstogės į pietus – tiesimo sutartį. 13 kilometrų ilgio automagistralės atkarpa už beveik 400 mln. zlotų (89 mln. eurų) bus nutiesta iki 2024-ųjų. Pasak Lenkijos infrastruktūros viceministro Rafalo Weberio, „Via Carpatia“ turės neabejotinai teigiamos ekonominės įtakos šalies rytiniams regionams bei visos šalies ekonomikos plėtrai. „Via Carpatia“ yra ne tik strateginis transporto maršrutas, bet ir kelias, kuris prisidės prie rytinės mūsų šalies dalies ekonominės plėtros. Ten, kur nutiesti greitkeliai, kuriasi verslas“, – Lenkijos radijas cituoja R. Weberį.
Pagal „Via Carpatia“ projektą, automobilių greitkelis nuo Klaipėdos per Kauną, Lenkijos Balstogę ir Liubliną, Slovakijos Košicę, Vengrijos Debreceną pasiektų Rumunijos Lugojų, kur atsišakotų į šios šalies Konstancos uostą, Bulgarijos Svilengradą pasienyje su Turkija ir Graikija, taip pat į svarbų Graikijos uostą Salonikuose. Delfi primena, kad 2019 m. balandį pranešta, kad Lietuva kartu su Vidurio ir Pietų Europos šalimis pasirašė deklaraciją dėl tolimesnės tarptautinio kelio „Via Carpatia“ plėtros bei glaudesnio bendradarbiavimo stiprinant transporto sektorių. „Via Carpatia“ yra strategiškai svarbus transporto koridorius, sujungsiantis Baltijos jūrą su Juodąja bei Egėjo jūromis, todėl tai turėtų tapti neatsiejama transeuropinio transporto tinklo TEN-T dalimi“, – 2019 m. sakė tuometinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Teigta, kad sujungus šalių transporto infrastruktūrą į vieningą, šiuolaikinius reikalavimus atitinkančią sistemą pagerės susisiekimas tarp Šiaurės ir Pietų Europos, Lietuvos bei Lenkijos uostai Baltijos jūroje bus sujungti su uostais Viduržemio ir Juodojoje jūrose. Įgyvendinus „Via Carpatia“ atsiras galimybės pritraukti didesnius krovinių srautus, paskatins investicijas, aktyvės prekyba bei šalių ekonominis augimas. Gyventojams pagerės susisiekimas tarp Šiaurės Europos, Baltijos jūros ir Pietų Europos šalių. Projektą „Via Carpatia“ įgyvendina Baltarusija, Bulgarija, Kroatija, Vengrija, Lietuva, Lenkija, Slovakija, Turkija ir Ukraina. 2019 m. taip pat skelbta, kad prie projekto prisijungė Latvija ir Estija.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=85873353
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Lenkijos autostradose esančios laukinių gyvūnų perėjos
Tego nie zobaczysz, jadąc autem.
To nepamatysi važiuodamas mašina
https://dziennikzachodni.pl/tego-nie...ar/c1-14659829
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Dalis į Lenkiją neįleistų lietuvių prie kelto, kiti laukia traukinio, treti konvojuojami į Lietuvą
https://www.15min.lt/m/id/aktualu/li...ose-56-1290678
Komentuoti:
-
Parašė luknas Rodyti pranešimąKažkaip labai jau aršūs įstrigę prie sienos. Manau, kad jiems tik traukiniu arba laivu bus galima grįžti arba turės pagyventi Vokietijoje.
Tačiau apie blokavimus ir riaušes iškart retransliavo naujienas.
Komentuoti:
-
Lrytas.lt 2020.
URM išplatino žinią pasienyje esantiems lietuviams: pateikti 4 dalykai
Dėl situacijos Vokietijos – Lenkijos pasienyje URM 21 val. 42 min. išplatino laišką su keturiais punktais. Laiške rašoma:
1) Per Lenkiją organizuotu konvojumi praleidžiami autobusai ir mikroautobusai – sienos kirtimas numatytas Świecko pasienio punkte;
2) Lengvieji automobiliai per Lenkiją vykti negalės. Automobiliai turi vykti į Frankfurto prie Oderio centrinę geležinkelio stotį. Visi automobilių keleiviai (išskyrus vairuotoją) turi išlipti stotyje, kur jų nuo kovo 17 dienos, 7.30 val. ryto Vokietijos laiku lauks specialus traukinys (650 vietų)
3) Lengvieji automobiliai (be keleivių) turi atvykti į Sassnits (Zasnicas) jūrų uostą iki kovo 17 dienos 13 val. Vokietijos laiku, kur jie bus plukdomi keltu į Klaipėdą (250 vietų automobiliams +250 vietų vairuotojams) (keleiviai turi likti Frankfurto prie Oderio centrinėje geležinkelio stotyje);
4) Visiems kertantiems sieną bus vykdoma medicininė patikra. Į Lenkijos teritoriją bus įleidžiami tik asmenys, neturintys aiškių ligos simptomų
https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...dais-14052868/
Komentuoti:
-
Dar naujienos iš DE-PL pasienio.
Kai apie lietuvių problemas pradės rašyti ir Varšuvos žiniasklaida, tai tada gal pajudės reikalai.
Słubice.24.pl 2020.03.16
Litewscy kierowcy zablokowali most w Świecku. Pod eskortą policji wrócą do domu (foto)
Lietuvos vairuotojai užblokavo Šwiecko tiltą Vokietijos pasienyje. Su policijos eskortu grįš namo.
https://www.slubice24.pl/wiadomosci/...-wroca-do-domu
Straipsnyje užsimenama, kad tik po vairuotojų protestų varšuvos biurokratai pradėjo ieškoti sprendimo
Ten yra toks patikslinimas:
- Autobusai ir mikriukai su konvojumi važiuos link rytinės (Lietuvos?) sienos.
- Lengvieji autobiliai važiuos į uostą (Gdansko ar Gdynės, o gal Ščecino), iš kur važiuos keltu.
- Dalis iš Frankrurto prie Oderio (DE) važiuos traukiniu.
Pabaigoje prirašyta, kad ant pasienio tilto organizuojamas naujas vairuotojų protestas ir informacija bus papildoma.
Komentuoti:
Komentuoti: