Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
-
Gyvenu netoli atnaujinto Neries senvagės parkelio (arba kad ir kaip jis vadinasi?) ir ne kartą myniau dviračiu taku, kuris prasideda prie prūdo ir tęsiasi iki ozo g. link Lidl'o. Niekad neatkreipiau dėmesio, bet per naujus metus užlipęs ant kalno pažiūrėt į fejerverkus (per savo durnumą) sugebėjau įsivaryt rakštį, nes pasirodo dviračių ir pėsčiųjų takas yra atskirtas kažkokiais duriančiais krūmais.) Tikrai neįsivaizduoju kas ten per augalai, bet duria jie konkrečiai. Tai va taip vat planuojami pas mus dalykai - prisodinant duriančių augalų palei dvirtakius.
Turbūt dar neįvyko joks rimtesnis susidūrimas tarp dviratininkų/paspirtukininkų ir niekas neįgriuvo į tas erškėtrožes, bet atsitikus tokiam dalykui, jausmas tikrai nebūtų labai malonus.Paskutinis taisė MartynasT; 2025.01.02, 20:02.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ima Rodyti pranešimąButu gera alternatyva smirdančiom Kudirkos gatvėj, bet mano manymui takai yra per siauri bendram naudojimui, ypač vasara kai pėsčiųjų bus daugiau.
Komentuoti:
-
-
Pasirodo visai smagu minti į Tauro kalną ne palei gatvę vaizdingesniu maršrutu. Pradžia nuo šiaurės-rytų pusės (Tauro-Pamėnkalnio g.)
Pirminis zig-zagas
Rampas galima apvažiuoti rytine dalimi virš Tauro g., adekvati įkalnė.
Bet ir rampos pakankamai erdvios, yra vietos manevruoti lyginant su panašiom konstrukcijom mieste.
Viršuje galima pailsėti ant šezlong'o kaip kiauliotui (rytinė pusė)
Vaizdas į vakarus
Paskutinis taisė Riedis; 2024.12.22, 09:37.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Tik tiek, kad dviračiu važiuoti tuo Kėdainių "dvirtakiu" draudžia pėsčiųjų ženklas
Komentuoti:
-
Aš įminčiau, bet aš ne rodiklis. Svarbu bėginis dviratis. Apsisukimai turbūt kaip ir visur labai siauri. Gerai, jei nėra akliesiems skirtų įspėjamųjų paviršių. Iš FB "Dviratininkų klubas" privačios grubės screenshot'as – jei ten įmina, tai čia nebus sunkiau:
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Taip aktyviai prikalbėjus ir angliarūgštei išsigaravus, reziumuoju iš savo pusės:
dėl atskirų atkarpų įrengimo:
• dar prieš kelis metus FB atsiradus panašiai nuotraukai (atrodo pasidalinus aktyvistui Mariui Kučinskui), VMS (atrodo Antonas) pasižadėjo, kad atkarpomis daugiau niekada neįrenginės, nes ankstesnis atvejis taip ir liko, atskiras ir jau labai pasenęs takas niekur nebuvo pajungtas;
• prie šios Mozūriškių g. jungiasi Helsinkio g., kur statant aplinkkelį įrengtas raudonas asfaltas ir žvyrkelinė gatvė projektuota dar 3-is projektais iki tvenkinių (toliau žvyrkelis dar 50 % gatvės ilgio iki Dvaro g., kur žirgynas). 1-u projektu įrengė raudono asfalto pervažą šalia šaligatvio įvažiavime į pirmuosius naujus namukus ties tvenkiniais, 2-u projektu suprojektavo atskirus takus, bet statybų viduryje net sudėjus dviratinius nusklembtus bortus tarp takų, įrengė tik šaligatvį, o raudono asfalto vietoje leido savaime užaugti vejai (dviratiniai bortai taip ir liko); 3-u projektu PP buvo numatytas atskirų takų tęstinumas, bet gavo pasiūlymą iš visuomenės atskiro tako neįrengti. VMS sutiko neįrengti, nes klaidingai pamanė, jog projektuoja D kat. Helsinkio g., kuri iš tikrųjų buvo ir yra C kat. 4-u projektu jau buvo projektuojama likusi atkarpėlė nuo aplinkkelio link seno mikrorajono dalies, tuo projektu kartu eliminavo aplinkkelio statybos metu įrengtą raudoną asfaltą, nors visuose planuose (DJMP, BP, turbūt ir spec. plane takas numatytas):
• Mozūriškių g. įrengta tako atkarpa nėra netyčiai nuo senų laikų, nes prieš 3 mėn. VMS patvirtino dar trumpesnį taką netoliese, bet tarp jų bus pievos tarpai;
• forumiečio pasidalinta likusi projektuojama neegzistuojanti Mozūriškių g. tąsa iki Helsinkio g. nenumato dviračių tako, nes ten net šaligatvis netilps dėl pagal STR projektuojamos per plačių gatvių juostų (toliau trukdo privatūs sklypai).
Dėl tako teisėtumo / tikslingumo Mozūriškių g.:
• Mozūriškių g. yra D kat., ne taip, kaip šalia besijungianti Helsinkio g. (C kat.), tad pagal DJMP atskiro tako Mozūriškių g. neturėtų būti;
• esama atkarpa neatitinka STR, nes net – kaip VMS (Vilniaus plano projektų vadovas Saulius) kartą mėgino pritempinėti, jog apsaugos zonos įskaičiuojamos į tako vidų (nors tą buvau paneigęs) – net čia įskaičiavus apsaugos zonas į tako vidų, nėra legalu atsižvelgus į dviratiniko su priekaba gabaritą, sugretinti siauriausią 2,5 m pločio dviračių taką su siauriausiu 1,5 m šaligatviu; taip pat šoninė skiriamoji juosta privalo būti min. 1 m pločio, o čia tik 98 cm; dar stulpai neatitraukti per pusę metro nuo dvirtakio.
Logiška baigtis:
• scenarijus 1) statybos ten tikrai intensyvios ir viskas projektuojama, tai nors šiaurėje neliks vietos dvirtakiui ir jis neplanuojamas, tikėtina greitai prasitęs dvirtakis nuo pat Vilnius Outlet iki kiek toliau šios vietos link tvenkinių kur miškelio pradžia – ten BP numato viaduką pėstiesiems per aplinkkelį, tai teoriškai bus gerai naudotis suburbiniams vykstant iš čia į darželius / mokyklas senoje Justiniškių dalyje, o pastariesiems į Vilnius Outlet;
• scenarijus 2) statybos inspekcijai pateikiau skundą (į kurį spėju, kad labai vėluoja atsakyti ir tikriausiai neatsakys), kad neišduotų statybos leidimo baigus projektuoti per plačią ne pagal STR dar net neegzistuojančią gatvės šiaurinę dalį besijungiančią į Helsinkio g., tai yra įmanoma, kad perprojektuos viską ir atsiradus vietos numatys dviračiams jungtį (bendru taku su pėsčiaisiais arba atskiru dvirtakiu be šaligatvio vienoje pusėje);
• scenarijus 3) nebestatys dviračių tako, o esamą išardys, kaip buvo Helsinkio g.
Išvada:
• VMS (JUDU) dar praeityje žadėjo, atskiromis trumpmis atkarpomis dvirtakių neįrenginėti;
• praktika rodo, kad net įrengiant atskiromis atkarpomis ir fiziškai pastačius – takai gali niekada nesusijungti ir net būna išardomi;
• takas Mozūriškių g. pagal įvairius patvirtinus VMS dokumentus čia net neturėtų būti įrengiamas;
• įrengta tako atkarpa neatitinka STR;
• logiška baigtis tikriausiai bus numatyta scenarijuje 1 – per kokius 5 m. nuo Buivydiškių tvenkinių bus galima nuvažiuoti iki Vilnius Outlet, bet VMS dar 20 m. nestatys pėsčiųjų (kartu dviračių) viaduko per aplinkkelį, o pastačius viaduką, jis nuves į būsimą parkelį, tikėtina natūralios dangos, toliau per kiemus bus išvažiavimas į senųjų Justiniškių D kat. gatvių sankryžą, kur pravažiavus išilgai Lūžių (D kat.) gatvele jau yra esamas ilgas raudonas takas išilgai Justiniskių g.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Ne ta priežastis, ne savivaldybės laimėjimas čia, o pralaimėjimas. Kadangi vystytojai nebenori daryti projektus su savivaldybe, nes tiesiog per sunku, per ilgai, per daug biurokratijos, per daug politinių žaidimų. Paprasčiau sumokėti pinigus, nei dirbti su jais.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Ne ta priežastis, ne savivaldybės laimėjimas čia, o pralaimėjimas. Kadangi vystytojai nebenori daryti projektus su savivaldybe, nes tiesiog per sunku, per ilgai, per daug biurokratijos, per daug politinių žaidimų. Paprasčiau sumokėti pinigus, nei dirbti su jais.
Komentuoti:
-
Bet tai ir šita atkarpa nėra labai nauja, nes net Google Maps jau ji matosi. Tai čia projektas gal dar prieš Infrastruktūros mokestį praėjęs buvo.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Šita praktika jau senai išgyvendinta, vystytojų savivaldybė nebereketuoja, visi moka solidariai infrastruktūros mokestį. Bet čia kaip suprantu kitas atvejis ir takas patenka į vystytojo sklypą, todėl derinant projektą savivaldybė įpareigojo taką nutiesti savo sklype, nes vėliau pati savivaldybė to padaryti negalėtų. Arba tiesiog vystytojas nemokamai padarė kaip dovaną miestui, kad savivaldybei užtektų tik prijungti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąTiesiog labai nevykusi praktika įpareigoti (?) projektų statytojus įrengti dviračių taką palei jų projektą. Idėją ir jos intenciją gal ir galima bandyti suprasti, bet praktikoje tai tra elementarus ir bukas resursų švaistymas. Tokie dalykai turi būti daromi savivaldybės, ir ne palei atskirus sklypus, o ištisomis gatvėmis ar net kvartalais.
Ir tuo pačiu kyla klausimas, kodėl VMS nebando šitos idiotiškos praktikos išgyvendinti. Ji akivaizdžiai neveikia, nors varnelės ir sudedamos. Labai geras ypač bukos ir netgi žalingos biurokratijos pavyzdys.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąTiesiog labai nevykusi praktika įpareigoti (?) projektų statytojus įrengti dviračių taką palei jų projektą. Idėją ir jos intenciją gal ir galima bandyti suprasti, bet praktikoje tai tra elementarus ir bukas resursų švaistymas. Tokie dalykai turi būti daromi savivaldybės, ir ne palei atskirus sklypus, o ištisomis gatvėmis ar net kvartalais.
Ir tuo pačiu kyla klausimas, kodėl VMS nebando šitos idiotiškos praktikos išgyvendinti. Ji akivaizdžiai neveikia, nors varnelės ir sudedamos. Labai geras ypač bukos ir netgi žalingos biurokratijos pavyzdys.Paskutinis taisė Lettered; 2024.12.17, 09:23.
Komentuoti:
-
Tiesiog labai nevykusi praktika įpareigoti (?) projektų statytojus įrengti dviračių taką palei jų projektą. Idėją ir jos intenciją gal ir galima bandyti suprasti, bet praktikoje tai tra elementarus ir bukas resursų švaistymas. Tokie dalykai turi būti daromi savivaldybės, ir ne palei atskirus sklypus, o ištisomis gatvėmis ar net kvartalais.
Ir tuo pačiu kyla klausimas, kodėl VMS nebando šitos idiotiškos praktikos išgyvendinti. Ji akivaizdžiai neveikia, nors varnelės ir sudedamos. Labai geras ypač bukos ir netgi žalingos biurokratijos pavyzdys.Paskutinis taisė John; 2024.12.17, 09:16.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimą
Čia yra tikrai nuostabi nuotrauka. Turi belekokį meme potencialą.
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Čia kas kita – "nori pasistatyt komercinį pastatą? Įrenk šaligatvį ir dvirtakį prie gatvės." Su tokia taktika šitie gabaliukai į vientisą dvirtakį susijungs tik kai visi sklypai toje gatvėje bus užstatyti, tai yra praktiškai niekada. Palaidoti pinigai (nors ir vystytojo). Prasmingiau būtų imti infrastruktūros mokestį grynais ir dėti į dabar pagal prioritetus vystomus objektus.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: