Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • gerietis
    replied
    Jei stovint galima naudoti telefonu ir kompiuteriu, tai jokio laiko nuostolio.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Lietuvoje greičio mėgėjams žada didesnes baudas, estai auklėja nusiraminimu šalikelėje

    Per pirmuosius devynis š. m. mėnesius Lietuvoje fiksuota daugiau nei 768 tūkst. Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų, iš kurių beveik pusę – 366 tūkst. – sudarė greičio viršijimas. Tai išlieka rimta problema šalies keliuose, kurią spręsti ketinama didinant pinigines baudas už greitį. Savo ruožtu kaimynai estai nusprendė žengti kiek kitu keliu ir įvedė alternatyvią nuobaudą – stovėjimą šalikelėje.

    Estijoje – laiko nuobauda skubantiesiems

    Kol Lietuvoje ketinama vairuotojus auklėti didesnėmis piniginėmis baudomis, estai dar 2019 m. nusprendė į problemą pažvelgti kiek kitu kampu. Kaip pasakojo LRT bendradarbis Estijoje Vaidas Matulaitis, vairuotojų įpročiams tirti ir pokyčiams įgyvendinti buvo sukurta speciali inovatyvi komanda, kuri 6 mėnesius bendravo su vairuotojais.

    „Pagrindinis tos iniciatyvos tikslas buvo labiau susikoncentruoti į Estijos vairuotoją ir suprasti jo elgseną. Kitaip tariant, išsivaduoti nuo linijinio mąstymo „pažeidimas – bauda“, bet apskritai suvokti, kas lemia tokį elgesį“, – sakė pašnekovas.

    Pasak V. Matulaičio, išanalizavus interviu metu surinktus duomenis išaiškėjo, kad vairuotojai Estijoje piniginės baudos už greičio viršijimą netraktuoja kaip baudžiamosios poveikio priemonės.

    „Jeigu tave užfiksuoja greičio matuoklis, tu automatiškai gauni į savo el. paštą informaciją apie pažeidimą ir baudos dydį. Tai žmonės neretai priima, kad tai yra tiesiog kaip sąskaita, visai kaip už elektrą ar kitas komunalines paslaugas. Ir tai nėra laikoma baudžiamuoju dalyku.

    Taip pat paaiškėjo, kas žmones erzina labiau nei bauda. Tai yra laikas, kurį jie turi praleisti pildydami protokolus, sėdėdami savo automobilyje ar stovėdami prie policijos automobilio. Ir antras dalykas – potencialus gėdos jausmas, kad kažkas iš pažįstamų, pro šalį važiuojantys kaimynai, draugai, kolegos, giminės, gali juos pamatyti, kad jie yra baudžiami policijos“, – pasakojo LRT bendradarbis Estijoje.

    Anot V. Matulaičio, tyrėjams išsigryninus, kad ne tik potencialus gėdos jausmas, bet ir sugaištamas laikas yra itin svarbus faktorius, buvo pasiūlyta vairuotojams įvesti alternatyvią bausmę – stovėjimą šalikelėje tam tikrą laiką.

    „Nuobauda laiku, arba vadinamasis tramdomasis sustojimas, yra alternatyvus pasiūlymas, ką gali gauti iš policijos pareigūno. Vairuotojas gali sumokėti piniginę baudą už greičio viršijimą arba gali pasirinkti alternatyvą pastovėti šalikelėje. Jei viršiji iki 20 km/h, tenka prastovėti 45 minutes, jei per 20 iki 40 km/h, tai stovėjimo laikas yra valanda.

    Tas alternatyvus būdas negalioja piktybiniams vairuotojams, kurie ne pirmą pažeidimą yra padarę. Be to, jeigu viršiji daugiau kaip 40 km/h, įsijungia standartinės procedūros ir jokių stovėjimo alternatyvų nėra“, – paaiškino pašnekovas.

    Naujovė pasiteisino

    2019 m. prasidėjęs kaip bandymas, Estijoje toks alternatyvus bausmės taikymas už greičio viršijimą tęsiasi iki šiol. Tiesa, kaip nurodė V. Matulaitis, dabar tai jau nėra eksperimentas. „2021 m. gegužę Estijos parlamentas jį įteisino ir patvirtino. Todėl vairuotojai iki šiol gali rinktis šią alternatyvą – piniginę baudą arba nuobaudą laiku“, – nurodė jis.

    Estijos patirtis parodė, kad maždaug 70–80 proc. pažeidėjų, kuriems pasiūloma tokia alternatyva, renkasi nuobaudą laiku, o ne piniginę baudą.

    „Todėl galima teigti, kad Estijos vairuotojai priėmė šią naujovę teigiamai ir ji pasiteisino. Tai yra labiau priemonė ne surinkti daugiau eurų į biudžetą, o įsigilinti į vairuotojų elgseną ir ją keisti“, – tikino LRT bendradarbis.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Čia prie to paties, primenu, turbūt daug kas ir taip skaitė ar girdėjo:
    Šalyje trūkstant policijos pareigūnų, miestai ima juos vilioti priedais ir išmokomis - LRT

    Meras Valdas Benkunskas skaičiuoja, kad Vilniuje trūksta maždaug 400 pareigūnų. Dėl to savivaldybė Policijos mokyklą baigusius pareigūnus bando prisivilioti siūlydama 150 eurų priedą prie atlyginimo ir 10 tūkst. eurų vienkartinę išmoką.
    <...>
    Maždaug kas penkta policijos pareigūno darbo vieta Lietuvoje – tuščia. Tai reiškia didesnį darbo krūvį dabar dirbantiems pareigūnams, kuriems per praėjusius metus teko daugiau nei 330 tūkst. viršvalandžių. Pernai į Policijos mokyklą bandė patekti 800 kandidatų, tačiau atrinkta tik 140.

    Komentuoti:


  • Premier
    replied
    policija išvis kažkur dingusi, labai mažai jų matosi keliuose, gatvėse... matyt trūksta pareigūnų, ir reaguoja vangiai, bet kokio iškvietimo laukti valandų valandas. O trikojo pastatyto išvis nemačiau kelis metus, gal kad rinkimų metai?

    grįžtant prie to straipsnio, man šypseną sukėlė policijos argumentai, neva jau tiriame ir greitai nustatysime vairavusį asmenį ir labai griežtai nubausime... bet esmė, kad realaus vairuotojo nenustatys, tiesiog auto savininkas nurodys kitą asmenį arba išgalvotą asmenį, ir liks nenubaustas. nes vairuotojas nenufilmuotas daug kas soacialiniuose tinkluose prisiima atsakomybę už kitus. įstatymų spragos politikų neryžtingumo pasekmės

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Šiaip iš tiesų keista, kad policija į viešosios tvarkos palaikymą reaguoja tik tada kai kažkas pateikia pranešimą.
    Kad net ir tada nelabai reaguoja. Užregistruoja ir tiek. Yra tekę skambint dėl debilų ant seno molėtų plento paišančio saulytes ir filmuojančių tiktokui ar utubei. „Jei bus laisvas ekipažas netoli, perduosim“.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Iš esmės keliuose judam link lynčo teismų. Bendra tendencija yra valstybės kaip institucijos erozija ir šiokia tokia anarchija. Pradedant švietimu ir sveikatos apsauga, nebaigiant kelių policija.
    Šiaip iš tiesų keista, kad policija į viešosios tvarkos palaikymą reaguoja tik tada kai kažkas pateikia pranešimą.

    „Apie tokius incidentus kelyje policija gauna ir registruoja pranešimus. Kiekvienas atvejis ir gauta informacija, bei pateikti vaizdo įrašai yra vertinami ir analizuojami dėl administracinių teisenų pradėjimo. Dėl šios pateiktos informacijos policijoje buvo gautas ir registruotas pranešimas“, – pranešė policija.
    Gal galėtų tada šiaip gatvėse su savo trikojais ir greičio nematuoti, kol nėra gautas pranešimas, kad konkretus automobilis važiuoja greičiau nei leistina.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Turime nemažai tokios "kultūros" gerbėjų ir pas mus forume:

    Kelių gaidelio manevrai gatvėse 230 km/val. greičiu šiurpina vairuotojus: apie instagramerį su „Audi A5“ policija jau žino

    Įdomiausia, kad šį ir panašius pažeidėjus iš esmės drausmina ne policija ir ne radarai, o sąmoningi piliečiai.
    Iš esmės keliuose judam link lynčo teismų. Bendra tendencija yra valstybės kaip institucijos erozija ir šiokia tokia anarchija. Pradedant švietimu ir sveikatos apsauga, nebaigiant kelių policija.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Turime nemažai tokios "kultūros" gerbėjų ir pas mus forume:

    Kelių gaidelio manevrai gatvėse 230 km/val. greičiu šiurpina vairuotojus: apie instagramerį su „Audi A5“ policija jau žino

    Įdomiausia, kad šį ir panašius pažeidėjus iš esmės drausmina ne policija ir ne radarai, o sąmoningi piliečiai.
    čia po Malinausko video apie šį veikėją delfis sugalvojo parašyti straipsnį?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Turime nemažai tokios "kultūros" gerbėjų ir pas mus forume:

    Kelių gaidelio manevrai gatvėse 230 km/val. greičiu šiurpina vairuotojus: apie instagramerį su „Audi A5“ policija jau žino

    Įdomiausia, kad šį ir panašius pažeidėjus iš esmės drausmina ne policija ir ne radarai, o sąmoningi piliečiai.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Kas mane įžeidė? Tu? Tai atsiprašyk
    O kas tau sakė kad nedirbama?

    Pravažiuok pro Vokietiją, Prancūziją pasižiūrėk kiek ten kilometrų atsitveria ir dar prieš darbų teritorija koks kilometras kūgelių kreipiančių į susiaurintas juostas.
    Ir dažnai tuose ruožuose kur ne kur dirba, kartais išvis darbininkų nematai, o visi turi "vilktis" 60-80km/h greičiu.

    Pakentėkit nuims tuos ženklus iki gruodžio ir nuo to pasaulis tikrai nesustos.


    Kaip Romukas giria, kad Lenkai puikiai organizuoja ženklus ir jau pirmoje foto ikelia kaip vienas ženklas užstoja kitą ir kaip ten pasielgti per kelis metrus numesti greitį nuo 90 iki 60?
    Nebūtų buvę rinkiminės pakazūchos - niekas nesiskųstų tais 70.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė ilgas

    Nu darbus atlieka lietuviai,tai nuo Lenkijos puses situacija ta pati. Tas papildomas transportas,kuris vyksta del statybos darbu grizta atgal is kur atvyko. Tai del kelio statybos darbu transportas yra abipusis. Kelias kur 130km/h buvo atidarytas vasara,kur 70km/h neseniai. BTW srautas toje dalyje kur 130km/h yra kazkiek mazesnis,nei toj naujausioj dalyje,dasideda ir vietinis srautas ,ne tik tranzitas. Dar dadek naujo kelio efekta,kai zmones zvalgosi i sonus,zioplineja (Vilniuje Rugseji kas daros. Is dideles sumos nesilazinciau,bet is mazesnes manau po gero menesiuko padidins greiti iki 110km/h (Nes ziema ,todel nedarys 130km/h). Vietiniai apsipras atsiziures ir prades i kelia ziuret. Tai kad ir uzsienieciai ,jei matai nauja kelia zvalgais i sonus ,kazkaip naturaliai gaunas,taigi matos kad naujiena. Maziau zioplinejanciu didina pralaiduma. Chebra viskas yr o.k. ,mes lygioj vietoj problemas matom. Tai Vakarini Aplinkeli kai atidare irgi visi zvalges i sonus ziurejo, kiti net bijojo vaziuot,dabar daug daugiau nei pirma menesi vaziuoja ,o srautas del tvarkos atrodo kad mazesnis. Net furistai (ypac uzsienieciai) varydavo per miesta,bijojo to aplinkelio pacioj pradzioj .Tai ir avariju buvo Vakarinaim Aplinkelyje,kur absurdiskos visiskai,del to kad pradzioj ziopsojo ar kas kitoj masinoj ziopsojo.
    Aftar, vypej jad....

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė ilgas

    Jei padidejas srautas,tai ir greitis sumazintas,gi klausei kodel zenklas 70km/h . Vyksta statybos prie sienos,daug papildomo transporto vyksta.Pasibaigs statybos ,nusiims dalis srauto ,kur ten dirba ir nebebus perteklinio,nebereiks ribojimo. Taigi rasiau,kad ribojimas del srauto,o ne del darbu ar kelio kokybes.
    Pagooglink ,kodel ribojami greiciai greitkeliuose. Olandijoj per radija ,tiesiai sviesiai sako, formuojasi "Fylia" (kamstis Olandiskai), maziname greiti, "fylia" issivazineja, greitis didinamas.
    Ten per radija nuolatos isijungia pranesimai apie kamscius.
    Gal tu pagooglink,jei moki Anglu kalba,bus tau aiskiau. Ir nebuk toks piktas. Yra toks angliskas posakis,neisversiu pazodziui,bet: Jei isejei ir sutikai chama,tai tu sutikai chama,jei kasdien tu sutinki chama,tai chamas esi TU. Cia pamastymui tau.
    Tu bent Romo foto žiūrėjai? Srautas padidėjęs...

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Ajajai, koks įsižeidęs. Tai kodėl tada A5 Lietuvos pusėje tiesiog sukabinėti ženklai 70 visame 16km ruože jei visame jame nedirbama? Nustok rašyti tą patį per tą patį...
    Kas mane įžeidė? Tu? Tai atsiprašyk
    O kas tau sakė kad nedirbama?

    Pravažiuok pro Vokietiją, Prancūziją pasižiūrėk kiek ten kilometrų atsitveria ir dar prieš darbų teritorija koks kilometras kūgelių kreipiančių į susiaurintas juostas.
    Ir dažnai tuose ruožuose kur ne kur dirba, kartais išvis darbininkų nematai, o visi turi "vilktis" 60-80km/h greičiu.

    Pakentėkit nuims tuos ženklus iki gruodžio ir nuo to pasaulis tikrai nesustos.


    Kaip Romukas giria, kad Lenkai puikiai organizuoja ženklus ir jau pirmoje foto ikelia kaip vienas ženklas užstoja kitą ir kaip ten pasielgti per kelis metrus numesti greitį nuo 90 iki 60?

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Tai tam ir yra ribojimas......
    ....... Bet kuris kvailys gali pasirinkt tarp gerai ir blogai,bet gyvenime taip retai buna: reikia rinktis tarp blogai ir maziau blogai. Jau kur kas geriau vaziuot 70km/h,nei stovet kamstyje kurie veikiausiai butu pikinem valandom
    Na nereik čia tų teorijų, važiuodamas kelyje aš tą puikiai suprantu, kurie dalykai veikia, kurie ne. Tam ką išdėstei nereik google, galima ir iš praktikos pajaust. Nieks to neneigia.
    Bet ar tu aklas ar apsimeti: atsiversk google ir man paaiškint kaip veikia tas stebuklingas srautų valdymo algoritmas šioje konkrečioje atkarpoje 70km/h(naujas ruožas) -130km/h(anksčiau įrengta atkarpa) - 50km/h (pasienio remonto butelio kakliukas) ? Kaip tas traffikas valdosi? 130km/h atkarpoje? Pagreitinimu?
    O kaip tada važiuojant nuo Lenkijos: remonto ruožas 50km/h - 130km/h - 70km/h? Kur logika tavo teiginių?

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Jei turetu proto sumazintu greiti ir nebebutu tu kamsciu ,kur vietoj stovi. Olandijos traffikas diziausias europoj pagooglink tamsta,kokie ten kamsciai ir kokiu budu jie to pasiekia. Dviratis jau israstas, turbut sunku gyvent kai pasaulyje 1nas tik protingas esi?
    Tai as ne save cituoju,ne savo idejas siulau,cia viskas ne mano sugalvota ir veikia viskas, ir praktikoj.
    "Daužo" pilnatis kaip reikiant. kas čia tas protingas? aš tik klausimus uždavinėju, bandydamas atsakymus rast, o pats kaip žinovas išdėstai. Ką iškarto paneigti galiu: tarp atidaryto ruožo su ribojimais ir remontuojamo pasienio ruožo yra magistralės ruožas be ribojimų. Tai kokius čia traffikus kur valdai?
    Primenu, jei kas asmeniško, prašom į asmeniškai. Negerbi kitos nuomonės, tai bent gerbk kitus forumo dalyvius.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Na taip Tai as ta ir rasiau,del to ir nera kamsciu nes ribojamas greitis. Kai didelis srautas sumazina leistina greiti,kad nesusidarinetu kamsciai. Blemba pagooglink. Nepyk,bet tingiu berasyt ,paziuresu gal eis uzblokuot tave.
    Bro pasiziurek savo komentu istorija,pasistenk is salies i save paziuret.

    If you meet a jerk once a month, you've met a jerk. If you meet jerks every day, you're a jerk
    Jau stebiuosi, kaip čia tarp Vilniaus-Kauno dar ne 50km/h galėtų visi be kamščių važinėti. Juk prie Megos remontas, Gariūnuose gali ženkla kabint
    Ačiū tėveli už rodomą dėmesį, nepamiršk ir pats perskaityt ką čia prirašei. Primenu, nesikuklink kreipkis asmeniškai išklausysiu

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Tu skaitai ar siaip rasai? Tu rasei:Visas kelias maksimaliu leidžiamu ir.... Gal amortizatorius pasikeisk? Faktas,kad to nera yra dalis ,kur nera okey. Oj nepasisieke tavo aplinkiniams,nors gal tu internete issilieji ir namuose silkinis Ka manai apie ta angliska posaki? Nesamone?
    Na su paties minčių srautu tikrai sunku spėti Nežinau prie ko čia bandai prikibt... ir niekur skraidyt nereikėjo, todėl ir siūlau važiuokle susižiūrėt Kur aš sakiau kad visoj Lenkijos ok? Gal baik baubų aplink ieškoti? Na su aplinkiniais man jokių problemų. O jei turi kažką man asmeniško pasakyti kreipkis tiesiai, nepaversk forumo šiukšlynu.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Jei netingesiu surasiu video Youtube,kur kolegos furistai stebisi "kokybe'' . Cia ne mano vieno nuomone. Ten yra kokie geri 10km atkarpa,kur kelias bangoms eina.
    Aha o lietuviška kokybe nesistebi? Ar be Youtube ir taip aišku. Ir prie ko čia kažkiokia nekokybiška atkarpa Lenkijoje ir naujas kelias Lietuvoje? stabdyk minčių srautą

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Jei padidejas srautas,tai ir greitis sumazintas,gi klausei kodel zenklas 70km/h . Vyksta statybos prie sienos,daug papildomo transporto vyksta.Pasibaigs statybos ,nusiims dalis srauto ,kur ten dirba ir nebebus perteklinio,nebereiks ribojimo. Taigi rasiau,kad ribojimas del srauto,o ne del darbu ar kelio kokybes.
    Pagooglink ,kodel ribojami greiciai greitkeliuose. Olandijoj per radija ,tiesiai sviesiai sako, formuojasi "Fylia" (kamstis Olandiskai), maziname greiti, "fylia" issivazineja, greitis didinamas.
    Ten per radija nuolatos isijungia pranesimai apie kamscius.
    Gal tu pagooglink,jei moki Anglu kalba,bus tau aiskiau. Ir nebuk toks piktas. Yra toks angliskas posakis,neisversiu pazodziui,bet: Jei isejei ir sutikai chama,tai tu sutikai chama,jei kasdien tu sutinki chama,tai chamas esi TU. Cia pamastymui tau.
    Na matosi olandisko dūmo šleifas... Koks kur srautas? Praeitą savaitgalį tarp mašinų 300-400 metrų atstumai... Romo nuotraukose irgi "perkrautos" juostos "matosi". Prieš remonto ruožą reik 16 ir plus km greičius riboti? Pirma dėliok mintis nuoseklia seka, o ne kratiniu ir nesivaidens pikti

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė ilgas

    Ta prasme? Rimtai nezinai? Vietose kur pasikartoja avarijos,ar buna skaudus ivykis,pavyzdys (berods Pilaitej),kur BMW partrenke moteri su vaiku,atsirado ribojimai,nes buvo vietos gyventoju noras. Niekas nedaro siaip sau,cia net ir korupcijos neprikisi,nu nepadarysi pinigo su tuo 1-2 zenklais.
    Kada vaziavai? Kaip savijauta griztant namo,mazdaug 400-500km po Vokietijos sienos ,vaziuojant isgirtuoju Lenkijos autobanu? Vaziuojant 100km vos ne skrist pradedi,ten net akim matos tie bangavimai.. Nu suprantu pasedo kelias,gal durpynai ar dar kas,tai taisykit ar zenklus statykit.
    rimtų dūmų atvežė... Lietuva-Zakopane su gera nuotaika ir pora trejeta sustojimų ir dar visas vakaras pramogoms po vietą ir ką? Žinoma, kai kas tokius atstumus ir su nakvyne Varšuvoje įveikinėja Visas kelias maksimaliu leidžiamu ir.... Gal amortizatorius pasikeisk?
    Asmeniškai tau pakartosiu https://www.google.com/maps/@55.4476...oASAFQAw%3D%3D Čia kas, kada ir kiek berželių partrenkė?
    Šiaip tai čia ne šios temos diskusija beje...

    Komentuoti:

Working...
X