Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Grįžtant prie diskusijos apie amžių už vairo. Čia turbūt irgi problema tame, kad aplinkelyje nėra ženklų, nurodančių važiuoti su visais ratais?

    Click image for larger version  Name:	FB_IMG_1758272267762.jpg Views:	71 Size:	93,9 kB ID:	2221110
    https://www.delfi.lt/auto/baudos-kvi...mesi-120149308
    Manau, kad ženklinant kelius turi būti intencija mažinti visokias žioplas klaidas. Jeigu ženklas ar ženklų visuma nors vienam ar keliems žmonėms padėjo nepadaryt nesąmonės, ženklas (ženklai) atliko savo funkciją.

    Galvoju, ilgus metus per tas kovas aceit su "kelių gaideliais", dabartinė Lietuvos problema, kad ženklinimais bando kažką verčiau paauklėt, priženklint keistai ištisinių, kur "pavojinga sankryža" virsta kažkokiu smulkiu įvažiavimu į laukus, keistų ribojimų kurių neakomponuoja bent jau kokie iškreivinimai kelio priverčiantys sulėtinti, neintuityvus ženklinimas iš savęs.

    Esminė kelių ženklinimo idėja yra "mes norime gyventi tvarkingoje visuomenėje, eismas vyksta dešine puse (mūsų atveju), važiuojama visais reikalingais ratais, nevarva niekas, nedūmija (geriau), kryptis randama aiškiai ir į nieką neatsitrenkiama".

    Sumažint iki nulio visokio briedo yra neįmanoma. Jaučiu pačiai visuomenei turi būti leista prižiūrėti kur riba yra riba. Važiuoti prieš eismą aišku yra raudona linija. Policijos irgi nereikia atšaukti, ji reikalinga tam kad prižiūrėtų tą bazinę eismo tvarką.

    Summa sumarum, tai kad žmonės pažeidinėja taisykles, kokiais 60-70% kaltinčiau kelio dizainą, fizinių priemonių nebuvimą, ir tik 30-40% vairuotojų kultūrą. Sutinku mes esam labiau sakykim "slaviško kraujo" ir mes labiau linkę rizikuoti, tai ir lenkimai pavojingesni, bet kai atsiranda geresni keliai, situacija gerėja. Lenkija su greitkelių statyba kažkiek tą įrodo, nors ten dar toli iki ramesnės vokiškos-skandinaviškos kultūros.
    Paskutinis taisė PoDV; Vakar, 15:40.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    https://maps.app.goo.gl/z7B5R2sGFEGD8Xrx8

    Daugelyje sankryžų su autostradomis Lietuvoje nėra jokio priešingų krypčių atskyrimo kaip būdinga Vakarų Europoje. Realiai važiuoji kol pamatai ženklą Apvažiuoti kliūtį iš dešinės ir įsuki teisingai pagal intuiciją praktiškai. Antras dalykas, kad ir eismo intensyvumas išsukimų yra gana žemas, tai tokių avarijų tikimybė maža.

    Pradžioje tokie ženklai praverstų kur ilgi vienpusiai jungiamieji keliai ir didesnis eismo intensyvumas (prie didžiųjų miestų, kaip tik minimas A14 atvejis, Kauno aplinkkeliai ir panašiai).

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Grįžtant prie diskusijos apie amžių už vairo. Čia turbūt irgi problema tame, kad aplinkelyje nėra ženklų, nurodančių važiuoti su visais ratais?

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1758272267762.jpg
Views:	161
Size:	93,9 kB
ID:	2221110
    https://www.delfi.lt/auto/baudos-kvi...mesi-120149308
    Nuotrauka neįrodo, kad priekaba turi tik vieną ratą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Sankryža įrengta siekiant kuo mažiau plėstis į aplinkines teritorijas. Gavom tokią savotišką skirtingų lygių sankryžą. Mane iš vis nustebino, kad tą A14 atkarpą nutiesė kaip kvazi greitkelį su 110 ribojimu. Pradžioj esu matęs brėžinių, kad turėjo eiti kelias kaip 2008 m. nutiestos atkarpos tęsinys, tik vietoje šviesoforų būtų turbožiedai, įskaitant ir sankryžą su 108 keliu.

    Nelinkęs dramatizuoti sankryžos dizaino, tai tiesiog deimantinės formos sankryža su apjungtais ale dviem žiedais (gaunasi kaulo forma). Tik galvoju, kad vis tik nereiktų kopijuoti žiedinių sankryžų ženklinimo iš Skandinavijos šalių (Švedija, Norvegija), o tiesiog likti prie to kaip žymi lenkai ir vokiečiai. Ties kiekvienu konkrečiu išvažiavimu po krypties rodyklę. Taip mažesnė tikimybė priveikti nesąmonių. 108 sankryža ties Vieviu gavosi tragedija.

    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Silpna yra vairuotojų perspėjimo sistema apie "ne tą įvažiavimą".

    Austrija 200 metrų atkarpoje 4 plytos, 2 Falsch, rodyklės horizontaliajame ženklinime.
    Reiškia taip nutinka visur, tik kiti saugosi.


    Click image for larger version Name:	Screenshot 2025-09-17 215610.jpg Views:	0 Size:	151,3 kB ID:	2220870 Click image for larger version Name:	Screenshot 2025-09-17 215521.jpg Views:	0 Size:	58,7 kB ID:	2220869
    Tas "STOP - Falsch" yra visoje Europoje plintantis ženklas. Mūsų situaciją galimai gelbėjo, kad beveik neturime deimantinių sankryžų, marios laiko pasirinkti tinkamą kryptį. Tokios nelaimės kur tiesiog išlekia į priešingą eismo kryptį ir sukelia avariją, nepaisant mūsų vairavimo kultūros, santykinai retos. Iš kitos pusės, Europoje kur dideli eismo intensyvumai, jos yra pakankamai paveikios, todėl tokie ženklai ir atsiranda visur. Tokie ženklai pravers ir Lietuvoje kur skirtingų lygių sankryžos su keliais turinčius skiriamąją juostą.
    Paskutinis taisė PoDV; Vakar, 14:33.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Problema ir plytų tūkumas, ir užapvalinimai, ir krypčių nuorodų dviprasmiškumas.
    Vakar per TV3 žinias rodė, kad gali būti nuoroda klaidinanti į Vilnių važiuoti tiesiai.
    Tam vairuotojui (nepriklausomai nuo amžaius) galėjo atrodyti, kad sukti į Vilnių reikia kitame (sekančiame) posūkyje, kur projektuotojai pasistengė padaryt patogius užapvalinimus važiavimui prieš eismą

    https://www.google.com/maps/@54.8650...oASAFQAw%3D%3D
    Dar kartą - suklysti galima. Tačiau jei už vairo adekvatus žmogus, jis suvoks, kad važiuoja prieš eismą ir darys viską, kad sumažintų pavojaus tikimybę.
    Šiuo atveju:
    • Pravažiuota plyta;
    • Pravažiuoti maži trikampukai ant asfalto;
    • Pravažiuotas didelis trikampis ant asfalto;
    • Persirikiuota iš lėtėjimo juostos per dvi juostas į dešinę.
    Jūs rimtai galvojat, kad papildoma plyta padėtų tokiam vairuotojui susigaudyti aplinkoje..?

    Komentuoti:


  • Cicilistas
    replied
    Gal šiame forume lankosi protingesni nei aš, bet man, kaip prieš daug metų išsilaikiusiam vairuotojo teises iš pirmo karto (nes laikant egzaminą nėra nuolatinio spaudimo viršyti greitį, galima važiuoti gana lėtai, nėra daug netikėtų situacijų, pavojingų vietų ir pan.), bet praktiškai nevairuojančiam dėl prasto gaudymosi erdvėje ir iš dalies dėl agresyvios vairavimo kultūros Lietuvoje, valdant greitai lekiantį didelių gabaritų sunkų vežimą, panašios vietos tik dar kartą primena, kodėl nevairuoju.

    Bet pastebiu, kad dažnas vairuotojas, net ir patyręs, apskritai nemato ženklų ar tiesiog įpratęs nekreipti į juos dėmesio. Neretai kaip keleiviui, paklausus, ar vairuotojas matė tą ar aną ženklą, gaunu neigiamą atsakymą.
    Paskutinis taisė Cicilistas; Vakar, 13:04.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Tai gal ir A14 atveju problema ne plytų trūkumas?
    Problema ir plytų tūkumas, ir užapvalinimai, ir krypčių nuorodų dviprasmiškumas.
    Vakar per TV3 žinias rodė, kad gali būti nuoroda klaidinanti į Vilnių važiuoti tiesiai.
    Tam vairuotojui (nepriklausomai nuo amžaius) galėjo atrodyti, kad sukti į Vilnių reikia kitame (sekančiame) posūkyje, kur projektuotojai pasistengė padaryt patogius užapvalinimus važiavimui prieš eismą

    https://www.google.com/maps/@54.8650...oASAFQAw%3D%3D

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Ne, jūs esate neteisus, problema ne tame, kad aplinkelyje nėra ženklų, nurodančių važiuoti su visais ratais.
    Tai gal ir A14 atveju problema ne plytų trūkumas?
    Tiek vienas, tiek kitas atvejis įvyko dėl neadekvačių vairuotojų, kurių neadekvatumas greičiausiai įtakotas amžiaus. Deja, tačiau dabartinė medicininių patikrų sistema bei papildomo testavimo nebuvimas neapsaugo nuo tokių vairuotojų keliuose.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Grįžtant prie diskusijos apie amžių už vairo. Čia turbūt irgi problema tame, kad aplinkelyje nėra ženklų, nurodančių važiuoti su visais ratais?
    Ne, jūs esate neteisus, problema ne tame, kad aplinkelyje nėra ženklų, nurodančių važiuoti su visais ratais.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Grįžtant prie diskusijos apie amžių už vairo. Čia turbūt irgi problema tame, kad aplinkelyje nėra ženklų, nurodančių važiuoti su visais ratais?

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1758272267762.jpg
Views:	161
Size:	93,9 kB
ID:	2221110
    https://www.delfi.lt/auto/baudos-kvi...mesi-120149308

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Premier Rodyti pranešimą
    viskas gerai su ženklinimu. puikiai matosi plytos.
    jei zmogus neziuri i zenklus, neziuri į horizontalų, nesupranta kad vaziuoja prieš eismą. tai jokie papildomi zenklai nepadės.
    juk čia vienetiniai atvejai.
    Net ir jauniems žmonėms pasitaiko prieš plytą kur nors pravažiuoti, ypač visokiuose parkinguose dažnai matom tokias situacijas, gal čia labiau problema, ar 93 metų žmogus tikrai gali saugiai važinėti ypač dar po sudėtingas sąnkryžas. Kiek iš pažįstamų tokio amžiaus žmonių drąsiai duotumėte raktelius?

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Gal užapvalinimus padarė, kad ateityje darant remontus būtu galima lengviau nukreipti eismą? Kaip pavyzdžiui čia:
    https://maps.app.goo.gl/34Bxy43Jow92Ppjs6?g_st=ac

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Pagal pėdsakus ant asfalto ir žvyro, Austrijoje ir Lenkijoje taip pat yra nepakaltinamų vairuotojų (nors nzn, gal ten kokia kelininkų spectechnika važiavo).
    Bet kampai ir ženklai galimai dalį jų atgrasė. Užapvalinimas labai skatina ten važiuoti.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Pas lenkus kažkokie negražūs, aštrūs kampai. Lietuvoje gi autistas sėdintis prie kompo nubraižė gražią aštuoniukę ir gražius posūkio radiusus. Juk gražu ir brėžiny, ir nuotaukose iš kostmoso.
    Na austrams irgi nepasisekė... matyt daugiau vairuojančių senukų, tai irgi kampų neužapvalino, papildomų "plytų" prisikabino ir net draudžiamo posūkio ženklą pakabino. Zalcburgas – „Google“ žemėlapiai dar toli jiems iki mūsų ženklų matomumo

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Pas lenkus kažkokie negražūs, aštrūs kampai. Lietuvoje gi autistas sėdintis prie kompo nubraižė gražią aštuoniukę ir gražius posūkio radiusus. Juk gražu ir brėžiny, ir nuotaukose iš kostmoso.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Panaši vieta Lenkijoje: https://maps.app.goo.gl/H4hwyutmCHksDbXp9

    Komentuoti:


  • Premier
    replied
    viskas gerai su ženklinimu. puikiai matosi plytos.
    jei zmogus neziuri i zenklus, neziuri į horizontalų, nesupranta kad vaziuoja prieš eismą. tai jokie papildomi zenklai nepadės.
    juk čia vienetiniai atvejai.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė booraz Rodyti pranešimą
    Tai diedukas rimtai galvojo, kad jis važiuoja tuo jungiamuoju keliu.
    Jam nepasirodė keista, kad, įvažiuodamas iš kairės, atsidūrė kažkokiame labai keistame 3-jų juostų kelyje, kur visi važiuoja į jį? Ne, jis tiesiog tvarkingai "užėmė dešinę justą" ir davė gazo.
    Bent jau sustotų šalikelėje, jei galva susisuko.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Be Waze nepravažiuosi.
    Siūlyčiau į kelio ženklus kada užmesti akį

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Tai diedukas rimtai galvojo, kad jis važiuoja tuo jungiamuoju keliu.

    Komentuoti:

Working...
X