Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Lyg skirtinguose Vilniuose važinėtume.
    Kiek tenka važiuoti pro matuoklį, nuo A1 link Lazdynų tilto. Visi pristabdo iki 60 km/h.
    Ruožas - 60 km/h.

    Tai ir GV tarp Vingio parko ir tunelio dieną eismas juda 60km/h. Bet panašu, kad matuoklis turi nemažą toleranciją. Tai tie, kas nepristabdo, panašu, baudų neprisirenka.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    +30 gal ne, bet +20 viršijant Vilniuj galima metų metais važinėt ir niekas nebaus. Trikojų nebematau. Policija kiek matau į +20 +30 juos apvažiuojančius kokiam GV ar VA nekreipia dėmesio. Sektoriniai ar stacionarūs irgi, panašu, sureguliuoti su bent +20 tolerancija. Esu naktį užsisvajojęs pravažiavęs GV sektorinį paskui priekyję važiavusią subinę. Tik po to apsižiūrėjau, kad ~ 80 važiavom. Jau buvau nusiteikęs baudai, bet nieko po šiai dienai negavau.
    Lyg skirtinguose Vilniuose važinėtume.
    Kiek tenka važiuoti pro matuoklį, nuo A1 link Lazdynų tilto. Visi pristabdo iki 60 km/h.
    Ruožas - 60 km/h.


    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Tai pala, kas čia per oksimoronas.

    Nuolat viršija greitį 30 km/h ir baudžiamas "pirmąkart metuose"?

    Man netelpa į sakinį šitą nesąmonė.
    +30 gal ne, bet +20 viršijant Vilniuj galima metų metais važinėt ir niekas nebaus. Trikojų nebematau. Policija kiek matau į +20 +30 juos apvažiuojančius kokiam GV ar VA nekreipia dėmesio. Sektoriniai ar stacionarūs irgi, panašu, sureguliuoti su bent +20 tolerancija. Esu naktį užsisvajojęs pravažiavęs GV sektorinį paskui priekyję važiavusią subinę. Tik po to apsižiūrėjau, kad ~ 80 važiavom. Jau buvau nusiteikęs baudai, bet nieko po šiai dienai negavau.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Sutinku, bet kodėl Lietuvoje žūčių daugiau nei pvz. Italijoje, kur važinėja kas kaip nori, daug kur nėra net juostų, žieduose chaosas, mopedai varinėja per šaligatvius, pėsčiųjų nepraleidimas ir t.t.

    1. Mažas gyventojų tankis -> beveik nebeliko VT -> didesnis poreikis judėti asmeniniu automobiliu.

    2. Lietuva - tranzito šalis. Jei kažkas važiuoja į Suomiją, jis gali užzimušti ir Suomijoje, ir Lietuvoje. Suomija yra galinis taškas. Mažiau tranzito. Via Baltika ties Kalvarija žuvus 3 lenkams prirašys mums į statistiką.

    3. Socialinės paslaugos. Lietuvoje vyresni žmonės, visokie nelabai sveiki, vairuoja iki paskutinio, nes kitaip, jei gyvena ne Vilniuje, jiems atskirtis ir basta. Norvegijoje išskvies socialinį taksi ir nuvažiuos iki daktaro. Socialinis taksi nepadarys avarijos. Pas mus pusakliai nusiperka pažymas, nes jei gyveni Balninkuose, tai kaput.

    4. Prancūzijoje eismas vyksta tik 2+2. Nemokamu keliu per kaimukus gali važiuoti tik kvailys. Lietuvoje toliau liekam su 1 juostos keliais tarp didmiesčių ir prieigų didmiestis - artimiausias centras.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Iki 30 km/h viršijus bauda 30-90€, jei nebaustas pusė minimalios 15€. Čia rimtai kažkam atrodo kaip pakankamos baudos?
    Tai pala, kas čia per oksimoronas.

    Nuolat viršija greitį 30 km/h ir baudžiamas "pirmąkart metuose"?

    Man netelpa į sakinį šitą nesąmonė.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Jūs pabandykite ten vakarinio piko metu pavažiuoti. 3 eismo juostos ten tesiasi kokį 500-1000 metrų ir susidaro pagrinde dėl to kad sukantys į kairę nei per kur netelpa išsukime. Beje pirmoje juostoje esantys dažnai patys pasitraukia į šoną kad suformuoti vidurinę juostą.
    Vakarinių kamščių metu tai taip, standartas. Bet jei apie tą patį video kalba, tai ten veikėjas trečią juostą pasidarė ir neesant kamščio, o tarp važiuojančių mašinų.

    Čia kaip su motociklais. Stovinčiame kamštyje pravažiuot tarp eilių - viskas gerai. Kita kalba kai GV ar VA varo per vidurį kai eismas važiuoja 80-100... Vasarą tokio vos vos nenumušiau rikiuodamasis. Dar kažką mojavo, fakus rodė ir į veidrodėlius rodė, suprask, čia absoliučiai ne jo kaltė.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Važinėjimas kaip Indijoje yra penkiametrinių juostų pasekmė, o ne kažkoks laimėjimas. Adekvačiai sužymėjus juostas užtektų kokio pusmetrio papildomo asfalto pratęsti trečiai juostai.
    Aš ir nesakiau, kad laimėjimas, tiesiog tas automobilis nieko keisto ten nepadarė, toje vietoje dažnai taip važiuojama.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Jūs pabandykite ten vakarinio piko metu pavažiuoti. 3 eismo juostos ten tesiasi kokį 500-1000 metrų ir susidaro pagrinde dėl to kad sukantys į kairę nei per kur netelpa išsukime. Beje pirmoje juostoje esantys dažnai patys pasitraukia į šoną kad suformuoti vidurinę juostą.
    Važinėjimas kaip Indijoje yra penkiametrinių juostų pasekmė, o ne kažkoks laimėjimas. Adekvačiai sužymėjus juostas užtektų kokio pusmetrio papildomo asfalto pratęsti trečiai juostai.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    kur eilinis priedurnis prie vairo sugalvojo Geležeke pasidaryti trečią juostą, o už keliasdešimt metrų pakliuvo prie raudono šviesoforo kartu su kitais:
    Jūs pabandykite ten vakarinio piko metu pavažiuoti. 3 eismo juostos ten tesiasi kokį 500-1000 metrų ir susidaro pagrinde dėl to kad sukantys į kairę nei per kur netelpa išsukime. Beje pirmoje juostoje esantys dažnai patys pasitraukia į šoną kad suformuoti vidurinę juostą.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Aha, kelių būklė kalta kad pas mus tiek priedurnių už vairo, dėl kurių tas mirtingumas ir yra aukštas. Latviai susitvarkė kelius, tačiau pagal mirtis dar prastesnėje situacijoje - turbūt kai kurie čia vėl rastų kitą priežastį, negu LV paplitęs važinėjimas apsižergus kelkraštį viduryje paliekant kamikadzių juostą lenkimams.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    O kad bendrai pas mus didelis mirtingumas, tai nieko keisto, su mūsų keliais. Praeitą kartą Dzūkijoje užmačiau dar tokią nanotechnologiją - normalus asfaltuotas kelias ir tada jame 50-ties metrų ilgio ruožas žvyrkelis, su keliais asfalto lopais per vidurį. Per SW nesimato, bet realybėje turėjau stabdyti ir įveikinėti atkarpą 2-3 pavara, kad nekliudyti dugno, tiek ten viskas nelygu. Ir nieko, kažkaip gyvename.

    https://maps.app.goo.gl/AKgxYJXDYWjuYMVZ6

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    2024-tais buvo jau mažiau, nukrito nuo 56 iki 42, kai Italijoje beveik nepasikeitė (52 -> 51). Spėju diegiami vidutinio greičio matuokliai bei kelių rekonstravimas padėjo.

    Šaltinis: https://transport.ec.europa.eu/news-...20lives%20lost.
    Automobilių parkas keičiasi, mašinų saugumas gerėja. Gali būti, kad tai keičia statistiką.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Sutinku, bet kodėl Lietuvoje žūčių daugiau nei pvz. Italijoje, kur važinėja kas kaip nori, daug kur nėra net juostų, žieduose chaosas, mopedai varinėja per šaligatvius, pėsčiųjų nepraleidimas ir t.t.

    2024-tais buvo jau mažiau, nukrito nuo 56 iki 42, kai Italijoje beveik nepasikeitė (52 -> 51). Spėju diegiami vidutinio greičio matuokliai bei kelių rekonstravimas padėjo.

    Šaltinis: https://transport.ec.europa.eu/news-...20lives%20lost.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.10.13, 16:01.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Nei grįžta karas keliuose, nei ką.

    Bendras kultūros lygis yra labai pakilęs.
    Sutinku, bet kodėl Lietuvoje žūčių daugiau nei pvz. Italijoje, kur važinėja kas kaip nori, daug kur nėra net juostų, žieduose chaosas, mopedai varinėja per šaligatvius, pėsčiųjų nepraleidimas ir t.t.

    Komentuoti:


  • uzdvidesimt
    replied
    realiai atvykėliai vairavimo kultūrą gadina, jie gali sau leist ir baudų nemokėt.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Šiaip, ir to ir to reikia.
    Taip, santykiu 90/10 pagal svarbumą.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Vadinasi visiskas prioritetas turi būti panaikinti baudų nemokėjimą (areštine, viešais darbais, kalėjimu, automobilio ir kito turto konfiskavimu), o ne baudas didinti.
    Šiaip, ir to ir to reikia.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Vadinasi visiskas prioritetas turi būti panaikinti baudų nemokėjimą (areštine, viešais darbais, kalėjimu, automobilio ir kito turto konfiskavimu), o ne baudas didinti.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Pagūglinau, tai čia dar labai optimistiškai paskaičiuota (40 proc. nemoka). Anot šio straipsnio, 2021-ais metais tebuvo sumokėta 36 proc. baudų, o 2022-ais - 28 proc.

    https://kauno.diena.lt/naujienos/ver...ynasri-1150655

    P.S. Toliau paskaičiau kad tokie skaičiai yra būtent už pavojų eismo saugumui keliančius KET pažeidimus, bet esmės nekeičia - būtent tokie pažeidimai pavojingiausi ir labiausiai būdingi tiems kelių gaideliams.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2025.10.12, 12:29.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Pakankamos tos baudos Lietuvoje, pagal algų lygį.
    Problema, kad 40 proc. jų nemoka. Ir kad būtent šitie yra "gaideliai", "be posūkių" ir nardytojai.
    .
    Čia tikras skaičius 40 proc?
    Būčiau spėjęs 5 proc.
    Jei tikras, tai net nėra klausimų, kad ne baudų dydis yra problema.
    Kas galit padėt rasti šito patvirtinimą?

    Komentuoti:

Working...
X