Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • eigh
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    3. Vairavimo mokyklų indėlio. Turi išmokinti važiuoti su srautu. Jei galima 90, tai 90. Jei 80, tai 80. O ne man patinka 67 km/h tiek ir važiuoju. Tada kiti pradeda lankstyti, prasideda priešpriešiniai.
    4. Socialinės reklamos - "važiuok su srautu (80 tai 80)"…
    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Modernios dienos šviesos tik priekyje. Teoriškai esant blogam matomumui reiktų įsijungt trumpas, kad ir gale užsidegtų. Praktiškai pas ką yra automatinės šviesos su šviesos davikliais - užsidega. O pas ką ne - gali išvažiavę šviesoj iš Klaipėdos iki Vilniaus atvažiuot tamsoj su dienos šviesom priekyje.

    Kita kategorija išvis be šviesų. Šitų padaugėjimas bent iš akies sutapo su, pavadinkim, rusų kalbos padaugėjimu.
    Tai vadinas modernios dienos šviesos yra saugumo skylė. Paskaičiau dabar KET, tai ten tiek spragų, kad jei programinė įranga būtų pagal tai kuriama, viskas lūžtų Turėtų tiksliau aprašyti minimalų reikalaujamą apšvietimo lygį. Nes "esant blogam matomumui" frazė būna išnaudojama necenzūriniais būdais.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Praktiškai kas vairuoja japoniškas ir korėjietiškas mašinas - niekada nevažiuos su šviesomis per lietų, nesvarbu ar turi automatines ar ne. O iš tų kurie neturi automatinių, tai tik su dieninėmis ir naktį važinėja, nes spidometras šviečia ir su išjungtomis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    Pastaruoju metu daugiau pastebiu lengvųjų, kurios važiuoja be šviesų. Įvairios variacijos - pravažiavus/aplenkus pasimato, kad priekinės visgi šviečia, o kartais ir ne. Kartais ir naktį Vilniuje buvo tokių visai be šviesų. Pažįstami minėjo, kad "Aš tiesiog nepastebiu", nes naujos mašinos esant geram apšvietimui pritemdo šviesas, ir kad gabaritai nebūtinai įsijungia, jei įsijungi trumpasias.

    Galvoju, WTF, ar aš jau pasenau su žiniom/taisyklėm ir naujom technologijom ? Čia į temą komentarai, ir ar apskritai tas "dinaminis šviesos valdymas" leidžiamas ?

    Kartą per smarkų lietų (prastą matomumą) važiuojant A1 nuo Klaipėdos, buvo linksma staiga privažiuot auto, kurio galas nešviečia, tik priekis, o važiavo žymiai lėčiau
    Modernios dienos šviesos tik priekyje. Teoriškai esant blogam matomumui reiktų įsijungt trumpas, kad ir gale užsidegtų. Praktiškai pas ką yra automatinės šviesos su šviesos davikliais - užsidega. O pas ką ne - gali išvažiavę šviesoj iš Klaipėdos iki Vilniaus atvažiuot tamsoj su dienos šviesom priekyje.

    Kita kategorija išvis be šviesų. Šitų padaugėjimas bent iš akies sutapo su, pavadinkim, rusų kalbos padaugėjimu.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Pastaruoju metu daugiau pastebiu lengvųjų, kurios važiuoja be šviesų. Įvairios variacijos - pravažiavus/aplenkus pasimato, kad priekinės visgi šviečia, o kartais ir ne. Kartais ir naktį Vilniuje buvo tokių visai be šviesų. Pažįstami minėjo, kad "Aš tiesiog nepastebiu", nes naujos mašinos esant geram apšvietimui pritemdo šviesas, ir kad gabaritai nebūtinai įsijungia, jei įsijungi trumpasias.

    Galvoju, WTF, ar aš jau pasenau su žiniom/taisyklėm ir naujom technologijom ? Čia į temą komentarai, ir ar apskritai tas "dinaminis šviesos valdymas" leidžiamas ?

    Kartą per smarkų lietų (prastą matomumą) važiuojant A1 nuo Klaipėdos, buvo linksma staiga privažiuot auto, kurio galas nešviečia, tik priekis, o važiavo žymiai lėčiau

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Kaip numatyti kada bus spūstis? Reagavimas realiu laiku turėtų būti privalumas.

    jei automobilis AI/DI ir kamerų pagalba “susikalba” su kelio ženklais - reikia tam padėti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Kas administruotų tą žemėlapį realiu laiku? Ar tik bus atnaujinamas kaip navigacijoje 1-2 kartus per metus?
    Tas, kas kabina ženklus ir tvarko kelius.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Kam tie ženklai protingoms mašinoms? Turi būti skaitmeniniai žemėlapiai joms.
    Kas administruotų tą žemėlapį realiu laiku? Ar tik bus atnaujinamas kaip navigacijoje 1-2 kartus per metus?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Fulgur pažeidžiau įstatymą, esu nusiteikęs už tai būti nubaustas. Kas čia keisto?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Kam tie ženklai protingoms mašinoms? Turi būti skaitmeniniai žemėlapiai joms.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Kai važiuoju žiguliu, tai susižiūriu aš tuos ženklus. Nes žigulys nieko nepasiūlo. Esat žigulį vairavęs?

    Dabar važiuoju mašina su IQ. Mašina sako: - "Seniukai, čia ne sankryža, tęsiam 70 km/h". Aš galvoju, ten gi gatvelė yra, kur kamštį apvažiuojam, tai matyt visgi sankryža. Tai 70 kmh nusinulina ir lieka 50 km/h tada.
    Gaunasi Lietuvoje aš sprendžiu rebusus ne tik "aš vs kelias", bet "aš vs kelias vs mašinos_kamera". Tai yra rebusas ilgėja.

    Dabar Jūs, siūlot, grįžus namo ne mikrobangę kurt, o visur nuo nulio - pagaliukus trint tarp delnų. Kol smilkti pradės.

    Ant kelių turime, per paskutinius trejus metus, kokius 100 000 NAUJŲ parduotų LT automobilių. Didesnė dalis pažįsta ženklus (jei ne dauguma). Taip registruotų vidurkis baisus, bet dalis jų Ukrainoje, dalis Uzbekijoje, keliuose absoliuti dauguma sutinkame su gražiais numeriais Mxx ar Nxx, o ne AVA ar ASA. Kad statistikoje yra senienos - nežinau, kas kaltas. Bet 2024 įregistruoja 33 000 NAUJŲ lendvųjų.

    Ateina "Savitarnos kasa" ir sako: "Jūs durniai, važiuodami trečia juosta nematote trikampio už krūmo". Tai ES intelektą, kamerą mašinoje tam ir įdiegė, kad lengviau būtų. O ne sunkiau (kaip yra su LT kelių ženklinimo taisyklėmis).
    Jeigu mašina durna ir nežino taisyklių, tai tegu protina tas naujas brangias mašinas, o ne durnina kelio ženklus iki jų lygio. Ženklai skirti žmonėms, o ne automobiliams.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Na jo, pažiūrėti ar prie išvažiavimo yra pirmumo ženklas yra tikras rebusas, matyt vietoje IQ testo galėtų duoti.
    Kai važiuoju žiguliu, tai susižiūriu aš tuos ženklus. Nes žigulys nieko nepasiūlo. Esat žigulį vairavęs?

    Dabar važiuoju mašina su IQ. Mašina sako: - "Seniukai, čia ne sankryža, tęsiam 70 km/h". Aš galvoju, ten gi gatvelė yra, kur kamštį apvažiuojam, tai matyt visgi sankryža. Tai 70 kmh nusinulina ir lieka 50 km/h tada.
    Gaunasi Lietuvoje aš sprendžiu rebusus ne tik "aš vs kelias", bet "aš vs kelias vs mašinos_kamera". Tai yra rebusas ilgėja.

    Dabar Jūs, siūlot, grįžus namo ne mikrobangę kurt, o visur nuo nulio - pagaliukus trint tarp delnų. Kol smilkti pradės.

    Ant kelių turime, per paskutinius trejus metus, kokius 100 000 NAUJŲ parduotų LT automobilių. Didesnė dalis pažįsta ženklus (jei ne dauguma). Taip registruotų vidurkis baisus, bet dalis jų Ukrainoje, dalis Uzbekijoje, keliuose absoliuti dauguma sutinkame su gražiais numeriais Mxx ar Nxx, o ne AVA ar ASA. Kad statistikoje yra senienos - nežinau, kas kaltas. Bet 2024 įregistruoja 33 000 NAUJŲ lendvųjų.

    Ateina "Savitarnos kasa" ir sako: "Jūs durniai, važiuodami trečia juosta nematote trikampio už krūmo". Tai ES intelektą, kamerą mašinoje tam ir įdiegė, kad lengviau būtų. O ne sunkiau (kaip yra su LT kelių ženklinimo taisyklėmis).

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Pas mus - sprendžiame per 3 sek rebusus. Ar čia degalinės išvažiavimas ar visgi sankryža su gatvele.
    Na jo, pažiūrėti ar prie išvažiavimo yra pirmumo ženklas yra tikras rebusas, matyt vietoje IQ testo galėtų duoti.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Pravažiavau nuo-iki niekur neišsukdamas ir baudos negavau, tai matyt tolerancija bet +20 tuo metu buvo.

    Dieną su 60km/h viskas gerai. Ir taip užkišta. Vistiek vis susitiktų vienam ar kitam gale prie šviesoforų/žiedų. Nebent statyt ženklus, kad naktį greičiau galima. Bet vargu ar verta dėl kokio 22-06 statyt ženklus, kad galima prasinešt greičiau ir sutaupyt minutę.
    Pas Jus nuostaba, kad nenubaudė. Jums nesitiki, kad gali matyti ir nenubausti. Įsivaizduojate, ant kiek esate sukaustytas baimės? Ant kiek visuomenė yra, sakykime, kalėjimo būsenoje. Esu kaltas, esu kaltas. Mūsų šalis - kaip Bauduva.

    Paskaitykite švedo 2017 m. interviu. Atvyko į Lietuvą, prieš 8 metus, švietė.
    Deja, nepasiekė jo mintys nei politikų, nei policininkų, nei projektuotojų.
    Metinis planas, radaras už šiukšlių konteinerio, kuo daugiau.


    – Kaip dėl greičio mėgėjų?

    – Aš pasakyčiau, kad tai yra didžiausia mūsų problema keliuose. Žinoma, infrastruktūra padeda, ypač urbanistinėse teritorijose. Tačiau mes turime vieną didžiausių pasaulyje pagal vienam žmogui tenkančių kamerų skaičių – virš trijų tūkstančių visoje šalyje. Jos išdėstytos tam tikrose atkarpose. Bet mes jas naudojame kiek kitaip nei įprasta pasaulyje: pagrindinė radarų misija ne gaudyti pažeidėjus, tačiau juos perspėti, kad sumažintų greitį. Mes manome, kad to pakanka. Negaudome žmonių ir nesiekiame „uždirbti“ iš to pinigų. Ir žmonės mano, kad tai yra sąžininga.

    – Ar tai reiškia, kad pažeidėjai nebaudžiami?

    – Jie baudžiami, tačiau ne visos vaizdo kameros veikia visą laiką – operatoriai jas įjungia atsitiktine tvarka. Per metus mes „pagauname“ apie 200 tūkst. pažeidėjų, bet tai nėra didelis skaičius. Kaip pavyzdys, Viktorijos valstija Australijoje tiek „pagaudavo“ per mėnesį. Bet mes nesutelkiame dėmesio ties individais. Mūsų pagrindinis dėmesys skiriamas vadinamiesiems vairavimo profesionalams: transporto kompanijoms, vairuotojams ir panašiai. Mes spaudžiame visas valstybines organizacijas, kad jos pačios darytų poveikį privačioms institucijoms.

    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/auto/patarimai/...avyko-76208223



    Tada supranti, kad mūsų eismo kultūra yra Švedija minus 15 metų. Nesvarbu kiek 2023-2025 m. gamybos automobilių gatvėje. Kitoje Forumo temoje sako, kam autostrada važiuojančiam autobusui diržai - niekas nesisegs. Nesisegs - nes gal nenubaus. Apie save medyje negalvoja.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Dalis išsuka ir sektorinis jų nepamanuoja.

    Galėtų būti 80 km/h. Būtų vienodas srautas. 80 yra A kat. gatvės greitis.
    Pravažiavau nuo-iki niekur neišsukdamas ir baudos negavau, tai matyt tolerancija bet +20 tuo metu buvo.

    Dieną su 60km/h viskas gerai. Ir taip užkišta. Vistiek vis susitiktų vienam ar kitam gale prie šviesoforų/žiedų. Nebent statyt ženklus, kad naktį greičiau galima. Bet vargu ar verta dėl kokio 22-06 statyt ženklus, kad galima prasinešt greičiau ir sutaupyt minutę.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Manau automobilių gamintojai turėtų prisitaikyti prie elementarių KET situacijų, o ne miestus kelio ženklais užkraut, nes tūpi vairuotojai išsižioję žiūri, kokius "ženklus" jiem rodo automobilis, vietoje to, kad patys vadovautųsi KET.
    Tai Volvo tarkime ir prisitaikę prie Švedijos. Už kiekvienos sankryžos greičio ženklas (užmiestyje).
    Pas mus - sprendžiame per 3 sek rebusus. Ar čia degalinės išvažiavimas ar visgi sankryža su gatvele.

    Automobilių gamintojai negamina bukai automobilių. Yra koks nors standartas, kaip ES ribose atpažinti ženklus.

    Tik mūsų projektuotojai, deja, to nėra girdėję. Matyt į Europą jie skrenda, o ne važiuoja.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Lietuvoje šiai dienai labiausiai trūksta:
    2. Greičio kelio ženklų sistemos. Šiai dienai apynaujis automobilis su ženklų atpažinimo sistema visiškai pasimeta, nes negali įvertinti kur baigiasi apribojimas. Pvz. ženklas "70 + galiojimo zona 300 metrų", "ženklas balta lentelė "Viduklė" ir ženklas balta lentelė "Viduklės gatvė" - pirmu atveju riboja greitį, antru ne....
    Neįvertina. Reikia bukai kaip Švedijoje dėti kelio ženklus, kai pasikeičia greitis - kad vairuotojui šviestų ant spidometro.
    Nes dabar beviltiška sekti automobilio atpažintus ženklus ir spėlioti čia sankryža ar tik degalinės išvažiavimas.


    BMW dažnu atveju jau rodo posūkius. Patys išmoko per 20 metų nuo 2005. Dabar liko priusus ir teslas išmokyti.
    Manau automobilių gamintojai turėtų prisitaikyti prie elementarių KET situacijų, o ne miestus kelio ženklais užkraut, nes tūpi vairuotojai išsižioję žiūri, kokius "ženklus" jiem rodo automobilis, vietoje to, kad patys vadovautųsi KET.

    Komentuoti:


  • dziugas99
    replied
    Pirmas punktas prieštarauja antram, trečias prasilenkia su bet kokia logika ir eismo saugumu, o su ketvirtu iš esmės sutinku (atmetus tą absurdišką "važiuok su srautu").

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Lietuvoje šiai dienai labiausiai trūksta:
    1. Kelio ženklų skaičiaus sumažinimo. Jų yra per daug. Šimašiaus gatvių standartas liepė mažinti (nors Vilniaus ribose), bet proveržio dar nėra. Per didelis ženklų skaičius blaško.
    2. Greičio kelio ženklų sistemos. Šiai dienai apynaujis automobilis su ženklų atpažinimo sistema visiškai pasimeta, nes negali įvertinti kur baigiasi apribojimas. Pvz. ženklas "70 + galiojimo zona 300 metrų", "ženklas balta lentelė "Viduklė" ir ženklas balta lentelė "Viduklės gatvė" - pirmu atveju riboja greitį, antru ne....
    Neįvertina. Reikia bukai kaip Švedijoje dėti kelio ženklus, kai pasikeičia greitis - kad vairuotojui šviestų ant spidometro.
    Nes dabar beviltiška sekti automobilio atpažintus ženklus ir spėlioti čia sankryža ar tik degalinės išvažiavimas.
    3. Vairavimo mokyklų indėlio. Turi išmokinti važiuoti su srautu. Jei galima 90, tai 90. Jei 80, tai 80. O ne man patinka 67 km/h tiek ir važiuoju. Tada kiti pradeda lankstyti, prasideda priešpriešiniai.
    4. Socialinės reklamos - "važiuok su srautu (80 tai 80)", "įleisti kai vyksta darbai užtrauktuko principu", "nelenk per ištisinę", "rodyk posūkį", "rodyk posūkį išvažiuodamas iš žiedo", "važiuok įsijungęs dienos / trumpąsias šviesas". Pas mus jau 15 metų sukasi "nevairuok išgėręs". Kitų nesugalvoja. Ir net negalvoja.

    BMW dažnu atveju jau rodo posūkius. Patys išmoko per 20 metų nuo 2005. Dabar liko priusus ir teslas išmokyti.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai ir GV tarp Vingio parko ir tunelio dieną eismas juda 60km/h. Bet panašu, kad matuoklis turi nemažą toleranciją. Tai tie, kas nepristabdo, panašu, baudų neprisirenka.
    Dalis išsuka ir sektorinis jų nepamanuoja.

    Galėtų būti 80 km/h. Būtų vienodas srautas. 80 yra A kat. gatvės greitis.

    Komentuoti:

Working...
X